keskeytetty yhdyntä

miss_piggy
Eihän keskeytetty yhdyntä oo mikään ehkäisykeino. Touhutipoistakin voi tulla raskaaks, niissä kun on elinkelpoisia siittiöitä.

Nimimerkillä, tunnen monta touhutippaa jotka nyt juoksentelee pitkin maita ja mantuja.

• Tykkää
Reactions: Neiti-81
Mitenköhän ton asianlaita on? Kyllä sellaisiakin tutkimustuloksia on, että touhutipoissa ei olisi siittiöitä. En sitten tiedä, että mistähän se mahtaa johtua, että monella keskeytetty yhdyntä ehkäisee vuosikaudet (myös niillä, kellä ei ole vaikeuksia raskautua) ja joillekin käy niin, kun mun kaverilla. Hän tuli raskaaksi keskeytetystä yhdynnästä. Olisikohan miehissä eroa?

Täälläkin oli joskus joku etsinyt faktatietoa aiheesta. Eli tutkimusten mukaan touhutipoissa ei tosiaan ole siittiöitä (muistaakseni keltään tutkittavalta ei löytynyt) vaan keskeytetty yhdyntä pettää siinä, että mies vetäytyy liian myöhään. Siemensyöksy on jo saattanut alkaa, vaikka miehestä ei siltä vielä tunnu. Tämä saattaa selittää senkin, miksi toisilla keino toimii ja toisilla ei. Osa miehistä vetäytyy riittävän ajoissa ja osa ei.

Tuskimpa miehissä niinkään muuten eroa, kuin se, että kuinka paljon normaaleja siittiöitä spermassa on. Ja tosiaan, keskeytetty yhdyntä EI OLE EHKÄISYKEINO. Yhdynnän aikana spermaa erittyy ja satoja tuhansia siittiöitä pääsee uiskentelemaan. Kyllä tämä asia on ainakin mulle opetettu jo peruskoulussa, kun oli niitä seksivalistustunteja..

Ja tosiaan mamikolmelle. Jos pelkästään tuo on ehkäisykeinona, niin uskoisinpa sinun tulevan raskaaksi ennemmin tai myöhemmin. Mistään tutkimuksista mulla ei ole tietoa, mutta lähipiirissä on muutamakin samalla tavalla "ehkäisynsä" hoitanut ja raskautunutkin kyllä. Tietääkö miehesi, että toivot silti raskautta alkavaksi? (jos saa udella)

Naapurin tyttö
Mutta hei, entäpä jos ketjun aloittaja on ajatellut näin: hän tietää että tämä ei oikeasti ole ehkäisykeino mutta vauvan saamisen esteenä on jumalaton stressi yrittämisestä, siksi hän on päättänyt ajaa päähänsä ajatuksen että hei, käytetään keskeytettyä yhdyntää ehkäisykeinona vaikka todella tiedän että se ei mitään auta.

Jos johonkin todella uskoo saa aivotkin uskomaan ;D

Siksihän meillä on tarjolla lumelääkkeitä yms. :)

Uskotaan mahdottomaan! :)

Mä olen sanonut aviomiehelleni, että lopetan e-pillerit, koska haluan lapsen. Mieheni mielestä meillä on aivan tarpeeksi hommaa kolmen jo olemassaolevan lapsen kanssa, joten hän keskeyttää yhdynnän. Minulla on juuri meneillään miehen käännytyskamppanja, mutta ainakaan vielä ei ole heltynyt. Nyt vaan toivon, että tämä meidän "ehkäisykeino" pettää.
Tottakai minä ymmärrän, että kummankin tarvitsisi toivoa lasta sellaisen hankkiessa, mutta toisaalta meillä ei ehkä olisi yhtä lasta enempää, jos en olisi "painostanut" miestäni. Tosin tällä kertaa hän tuntuu olevan ehdottomampi kuin aikaisemmin. Kyllä maailmassa on paljon rakastettuja riittävän hyvään perheeseen syntyviä lapsia, joita molemmat vanhemmat ei ole halunnut yhtä paljon. Onhan tämä tyhmää, mutta on vaan niin kova vauvakuume ja ikää on jo niin paljon, että kovin montaa vuotta ei voi odotella.
Onko täällä muita sellaisia, joiden mies ei ole kovin innostunut vauvasuunnitelmista?

Viimeksi muokattu:
Minä veikkaan, että keskeytyneistä yhdynnöistä raskautuneiden kohdalla tilanne on ollut se, ettei keskeytys ole tapahtunut riittävän aikaisin. Näin koska myös minulla tietoa etsiessä tullut vastaan tieto, ettei ns. touhutipoissa ole siittiöitä. Omakohtaista kokemusta on sen verran, että yhteensä 4 vuotta on "ehkäisty" keskeytetyllä ja erittäin varmoilla päivillä. Meillä on toiminut hyvin. Ja toisaalta meillä on myös kolme lasta, että on niitä sitten saatu aikaiseksikin (vaikkei aina ihan helposti) :)

Meilläkin tilanne, että jollain tasolla toivoisinkin "ehkäisyn" pettävän, koska neljäs lapsi olisi ihana. Samaa ajattelee mieskin, mutta oikeasti ei lasta yritetä työkuvioiden mutkistumisen vuoksi ja erityisesti siksi, että kärsin aina niin järkyttävästä pahoinvoinnista, etten uskalla ainakaan vielä neljänteen suunnitelmallisesti ryhtyä.

Mamikolmelle: ei vaan kriittisinä päivinä keskeytetty ja varmoista varmoimpina (tiedän hyvin ovulaatioajankohdan) eli esim kp 27/29 ei tarvitse edes keskeyttää. Meillä toimii, mutta muilla välttämättä ei :)

Yhteistyössä