Keskenmenosta

  • Viestiketjun aloittaja Kysyvä äippä06
  • Ensimmäinen viesti
Kysyvä äippä06
Kirjoitanko ihan väärälle palstalle jos kysyn keskenmenosta? Meillä alkio kuollut viikolla 5+ ja vieläkään ei mitään vuotoa, edellisistä menkoista on aikaa 8 viikkoa 3 päivää. Ensi viikolla tehdään lääkkeillä tyhjennyt, mutta onko se taattu että kohtu alkaa tyhjentyyn niillä vai pitäisikö vaatia heti kaavintaa? Jos täällä joku viisaampi voi minua auttaa olisin tosi onnellinen. On ollut ihan hirveetä kun vuotoa ei tule ollenkaan, luulin että kun tarpeeksi odottaa niin tulee itsekseen pois, mutta ei!
 
ei yhtään kivaa
lääke tyhjennyksestä en osaa sanoa, kun alkoi vuotamaan ilman sitä. kipu oli aivan sairasta. en voinut istua, en seistä, en maata.. ja kaavinta tehtiin nukutuksessa samana päivänä kun vuoto alkoi..
 
kokemusta löytyy
Mulla on tehty lääkkeellinen tyhjennys ja vuoto KYLLÄ alkoi niillä. Kipuja oli myös, muttei kuitenkaan noin rajuna kuin "ei yhtään kivaa" mainitsi; kestin kivun normaaleilla särkylääkkeillä. Oli vain ja ainoastaan tunne, että pitää istua koko ajan vessanpöntöllä.

Mutta olen pahoillani keskenmenostasi.
 
Kysyvä äippä06
Kiitos teille vastanneille. Kipua on siis odotettavissa. Toivottavsati lähtee heti tyhjeneen lääkkeillä, ei tarvitsisi kauan odotella.

Minäkin olen pahoillani teidän keskenmenoista, toivottavasti ei toistu kenelläkään!
 
hande2
Hei!
Minulle on aikoinaan tehty kaksikin lääkkeillä poistoa, ja on tyhjentynyt. Kivulias on, mutta ei se kaavintakaan ole mukava (senkin kokenut kaksi kertaa). Epäonnistumisia oli minulla 7 ennen ensimmäistä lasta, mutta sen jälkeen ollaan saatu kaksi tervettä lasta! :) Koitahan jaksella...
 
kohta mamma
Hei!
Minulla lakkasi sikiö kehittymästä jossain rv 6, joka todettiin ultrassa rv 9. Ennen lääkkeellistä poistoa ei minkäänlaista vuotoa tullut. Sikiö tuli helposti ulos, kipuja ei paljon laisinkaan, mutta tähänhän vaikuttaa jokaisen meidän yksilöllinen kivun sieto myös. verta tuntui tulevan aika paljon, joten kannattaa varata etukäteen mahd. imutehoisia siteitä (ja neuvolasta sanoivat, että mielellään sellasia siteitä, joissa ei ole muovipintaa) ettei tarvitse lähteä suorilla kauppaan.

Lääkkeellinen poisto toimii suurimmalla osalla, ja lääkkeelliseen poistoon kuuluu myös jälkitarkastus n. 4 viikon päästä, jolloin katsotaan että kaikki on ok. Mielestäni tämä jälkitarkastus on äärettömän hyvä juttu, koska itse nähtävästi kuuluin sittenkin niihin muutamiin harvoihin, joilla osa istukasta olikin jäänyt elämään omaa elämäänsä sisälle, ilman että kovaa tulehdusta tai pitkää ja runsasta jälkivuotoa olisi ilmennyt. Kaavinta tehtiin kahden viikon päästä tästä jälkitarkastuksesta, ja päätöksen kaavintaan pääsemisesestä teki lääkäri.

Kun kekseytyneistä keskenmenoistaolen kuullut kokemuksia tuttava piirissäni, ei ole (onneksi) kellekkään toiselle käynyt yhtä surkea tuuri lääkkeellisessä poistossa, kuin minulla, joten lääkkeellinen poisto toimii yleensä tosi hyvin.
Mutta muista:
Tietysti aina, jos arveluttaa, että kaikki ei ole toimenåpiteen jälkeen kohdallaan, kannattaa vaikka soittaa neuvolaan tai osastolle, ja tiedustella onko syytä huolestua. Onhan kyseeessä kuitenkin oma terveys ja oma yksilöllisesti toimiva kroppa.

Sinulle toivon että kaikki menee hyvin ja voimia arjessa jaksamiseen sinulle ja miehellesi : älkää unohtako tämän ikävän tapahtuman seurauksena keskinäistä läheisyyttä!
 
Kysyvä äippä06
Kiitos tästä tiedosta. Täytyykin käydä kaupassa side ostoksilla. Tämä on ensimmäinen keskenmeno, toinen raskaus. Esikoinen on 2 vuotta. Tuo mitä kirjoitit, oli tosi hyvä kirjoitus. Kävin yksityisellä ultrassa ja siellä mukava ultraaja lupasi katsoa vielä että ei ole jäänyt mitään. Olo onneksi ollut parempi jo tovin, ikävä asia on, mutta onneksi esikoinen on mieltä piristämässä. Kun saisi nyt tämän asian päätökseen niin ei kun uutta yritystä päälle. Kiitos teille näistä tiedoista. Olen pahoillani sinunkin keskenmenosta.

Onnea uudesta raskaudesta!
 
Vilukisu
Itsekin tämän ikävän asian koin viime viikolla.
Heikkovatsaiset älkää lukeko ettenpäin, sis. ikäviä vuoto-yksityiskohtia...

Minulla ei ole ollut kipuja, vuoto oli todella runsasta ja siinä niitä hyytymiä ja kudospalasia tjsp. Km tapahtui rv 7+4, mutta alkion kehittyminen loppunut ilmeisesti jo aiemmin. (verikokeen raskaushormoonin määrän mukaan) Kauanko tihruvuoto km jälkeen voi jatkua? Kun lähes viikko jo km:sta, ja yhä tulee (etenkin)pyyhittäessä tummaa, paksua verta.Pikkuhousun suojilla olen kyllä jo pärjännyt.

Verikoe otetaan uudestaan tällä viikolla ja jos siinä ei enää raskaushormooneja, ei tarvitsisi tehdä muuta. Ja jos on, sit kai ultran kautta kaavintaan? Toivon kovasti ettei muuta tarvitsisi tehdä, vaan luonto saattaisi loppuun minkä aloittikin, mutta pelottaa tuo tuhruttelu...

Vastatkaa kiltit, jos kokemuksia/tietoa!
 
4km
Minulla ollut neljä keskenmenoa ja niistä yhdessä oli pitkään kestänyttä, vähitellen vähenevää tummaa vuotoa. Sitä kesti seuraaviin kuukautisiin asti. Ilmeisesti jotain pientä kohtuun oli jäänyt mutta sekin poistui sitten kuukautisten myötä.
 
rib
Pahoittelut keskenmenostasi! Itselle kävi keväällä myös keskeytynyt keskenmeno, jota koitettiin hoitaa lääkkeillä mutta ne ei toiminut kohdallani vaan jouduin sitten vielä kaavintaan. Lääkkeen jälkeen kannattaa käydä siis yksityisellä ultrassa, koska ainakin espoossa ei kunnallinen jälkitarkastus toiminut (lääkäri kokeili käsin ja sanoi kaiken olevan kunnossa, vaikka ulrassa sitten todettiin toisin)

Tervetuloa tonne Kermit-palstalle juttelee muiden keskenmenon kokeineiden kanssa! Voimia...
 
Vilukisu
rib: Enpä ollut huomannutkaan koko kermit-palstaa. Mistä tuo nimi muodostuu? No, aion lukea ko. ketjun läpi, siinäpä puuhaa mulle hetkeksi, ja kirjoittelen sinne sitten jos innostun. Kiitos vinkistä, vertaistuki erittäin tervetullutta!
 
elsis
mulla oli keskenmenon yhteydessä (tai sen alkaessa) kipuja ja pieniä suppareita. vuotoa kesti kaks viikkoo. alkoi oranssina ja loppui ruskeaan, välissä kunnon punaista ja klimppejä.
 
rib
Alkuperäinen kirjoittaja Vilukisu:
rib: Enpä ollut huomannutkaan koko kermit-palstaa. Mistä tuo nimi muodostuu? No, aion lukea ko. ketjun läpi, siinäpä puuhaa mulle hetkeksi, ja kirjoittelen sinne sitten jos innostun. Kiitos vinkistä, vertaistuki erittäin tervetullutta!
Kermiteissä keskustelee keskenmenon, tuulimunan tai kohdun ulkoisen raskauden kokeneet. Kermit sana tarkoittaa: KEskenmenon kokeneet Reippaat MamIT. Symbolina muppettien sammakko KERMIT, mistä myös nimi osittain johtuu. En tiedä kuka sen on aikoinaan keksinyt. :)
 

Yhteistyössä