Keskenmenosta vkoilla 18-19?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sussu

Vieras
Hei, oon raskaana viikolla 19. pari viikkoa sitten aloin tuntemaan pieniä siivenhipaisun tai kutittelun kaltaisi tuntemuksia vatsassa. oletan että ne ovat olleet vauvan liikkeitä kun ei tollaisia tuntemuksia ole aiemmin ollut...
suurin piirtein viime viikon aikana kutittelut on kuitenkin vähentyneet mielestäni selvästi.
missä vaiheessa pitäisi huolestua liikkeiden vähenemisestä tai kokonaan loppumisesta? jos vauva kuolisi tässä vaiheessa niin olisiko siitä mulla oireina vatsakipua ja verenvuotoa kuten ymmärtääkseni alkuraskauden keskenmenoissa olisi? vai jäisikö vauvan kuolema vaan multa kokonaan huomaamatta...?
onko normaalia että vauva liikkuu viikon ajan suht usein, tai ainakin useita kertoja päivässä ja sitten viikon ajan harvemmin, hädin tuskin kerran päivässä?

ultraan olisi aikaa reilu viikko ja tuntuu vähän tuskaiselta odotella sitä...pitäiskö olla hössöttäjämamma ja soittaa neuvolaan et josko pääsis tarkistaa sydänäänet jo aiemmin...?

neuvokaa!

On ihan normaalia että liikkeitä ei tunnu välillä pitkäänkään aikaa, vauva voi hyvinkin olla kääntyneenä selkään päin tai mätkiä istukkaa...Mulla meni parikin viikkoa parhaimmillaan ettei tuntenu/rekisteröiny liikkeitä..Oikeestaan nyt vasta oon alkanu kuulostelee sitä että liikkeitä tulee joka päivä ees muutama ja rv23+2. No worries... :hug:

Ei sun nyt vielä tarvitse keskenmenoa pelätä, mutta turha sun on viikkoakaan murehtia. Eli teet niin että huomenna soitat neuvolaan ja meet kuunteleuttaan ne sydänäänet. On aivan tavallista, että noilla viikoilla ne liikkeet on vielä niin hentoja, että jos vauva on kääntynyt vaikka toiseen asentoon, et niitä liikkeitä tunne.

Mulla oli noin ja menin kuunteluttaan neuvolaan sydänäänet ja sit niitä ei kuulunutkaan. Laittoivat heti lähetteen ultraan ja siellä se vauveli velmuili jotenkin sellaisessa asennossa ettei tuntunu eikä kuulunu mutta vahvasti elossa. Ja tuossa se liki vuoden ikäinen touhupakkaus nyt painaa pitkin lattiaa ja näkyy ja kuuluu kokoajan :)

Älä her,ostu, ei ne liikkeet niin selkeinä vielä tuossa vaiheessa tunnu päivittäin.

Käy kuunteluttaa sydänäänet niin saat nukuttua.

Ei muuten jäisi km huomaamatta tuossa vaiheessa... mulla on ollut km vkolla 16 :-(

Tuossa vaiheessa mulla vielä katoili viikoiksikin. :) Se riippuu niin täysin siitä, miten päin vauva on, kun ne liikkeet on vielä niin pieniä kuitenkin.

Ei huolta vielä. Mut aina voit soittaa neuvolaan.

Yhteistyössä