keskenmenosta? (joo tiedän tiedän, että on oma osatokin aiheelleni, mutta täältä saa nnopeammin vastauksia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraileva tähtönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraileva tähtönen

Vieras
Elikkäs kyselisin sellaista keskenmenon kokeneilta, että onko kenelläkään ollut kipuja pari viikkoa keskenmenosta?

Itse sain keskenmenon 8 rv:lla pari viikkoa sitten. Kivut olivat kovat muutamia päiviä keskenmenon jälkeen ja vuotoa kesti noin viikon. Niin mitään kaavintaa ei tehty. Viime viikko oli jo ihan ok, ei kipuja, pientä valkovuotoa vaan.
Tänään sitten aamusta asti on tuntunut munasarjojen kohdalla vihlasuja ja pientä kipua, joka pahentunut koko ajan. Välillä tuntuen kuin supistuksilta, muttei niinkään kuukautiskivuilta. Valkovuoto ollut tosi paksua ja venyvää nyt pari päivää.

Tälläistä, jos jollai olisi kokemusta?

Käy tarkistamassa tilanne, ettei ole kohtutulehdus. Minulla oli toisen keskenmenon jälkeen se, tosin olin ollut kaavinnassa, mutta voi tulla kuulemma myös ilman kaavintaa, mikäli raskausmateriaalia on jäänyt kohtuun ja se on tulehduttanut sen. Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja m :
Käy tarkistamassa tilanne, ettei ole kohtutulehdus. Minulla oli toisen keskenmenon jälkeen se, tosin olin ollut kaavinnassa, mutta voi tulla kuulemma myös ilman kaavintaa, mikäli raskausmateriaalia on jäänyt kohtuun ja se on tulehduttanut sen. Voimia!

Onks havaintoo miten kohtutulehdus tutkitaan? Ihan vain ajatellen, että tänään ja huomen on mahdollisuus päästä vain päivystykseen, jossa kerrotaan naama-kertoimen perusteella diagnoosi...

Diagnoosi tehdään sisätutkimuksen perusteella. Ymmärrän ongelmasi... Minulla tutkimuksiin pääsyä auttoi korkea kuume, jolloin minut otettiin tosissaan. Kaikilla ei kuitenkaan kohtutulehduksessa nouse kuumetta, eli ei ole välttämätön oire.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja voimia:
kuulostaa ovulaatiolta??

itselläni ollut kaksi km

Kuuluuko tuohon säryt ja vihlasut?

vihlaisut kuuluu ja menkkamaisia lieviä kipuja kuuluu mun ovulaatioihin.
JOs kohtutulehdus kuten joku ehdotti, nousee sulle kuume kuten tulehduksessa yleensä.
Voithan aina ottaa yhteyttä ja kysyä jos pääset tarkistuttamaan tilanteen.
Jos haluatte jo uutta vauvaa yrittää alulle, niin sekin kannattaisi varmuuden vuoksi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuulostaa ovulaatiolta??

itselläni ollut kaksi km

Kuuluuko tuohon säryt ja vihlasut?

vihlaisut kuuluu ja menkkamaisia lieviä kipuja kuuluu mun ovulaatioihin.
JOs kohtutulehdus kuten joku ehdotti, nousee sulle kuume kuten tulehduksessa yleensä.
Voithan aina ottaa yhteyttä ja kysyä jos pääset tarkistuttamaan tilanteen.
Jos haluatte jo uutta vauvaa yrittää alulle, niin sekin kannattaisi varmuuden vuoksi tehdä?

Mulla ei koskaan ole ollut mitään tälläisiä tuntemuksia ovulaation aikoihin. Kuumetta ei ainakaan vielä ole noussut.

Musta tuo kuulostaa kanssa enemmän ovikselta kuin tulehdukselta. Haiseeko vuoto, onko kuumetta? Ei tarttee olla kaikkia tulehdukseen liittyviä oireita (kipu, haiseva vuoto, kuume), mutta edes joku niistä kyllä.

Ja mitä keskenmenon kipuihin tuli, kipuilin aika pitkään (kääks, miten en muista enää, oliko se viikko.. :snotty: ) ja todella kovaa siihen asti, kunnes kohtu oli täysin tyhjä. Sen jälkeen hiukan, mut se oli semmoista menkkakipuilua. Kaavinta tehtiin, mut ilm. ihan kaikki ei tullu ulos (loput vasta viikon päästä ). :)

Yhteistyössä