Keskenmenon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riskiviikot?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riskiviikot?

Vieras
Luin täältä joskus, että todennäköisyys saada keskenmeno on suurimmillaan viikoilla 4, 8 ja 12 eli noilla viikoilla kun menkkojen ""pitäisi"" alkaa, jos raskautta ei olisi. Mihin tämä perustuu ja onko tässä oikeasti mitään todellisuuspohjaa?

Harmittaa, etten tullut asiasta gyneltäni kysyneeksi. Kävin viime viikolla ekassa ultrassa (tuolloin rv 7+0) ja pieni löytyi heti, koko vastasi viikkoja ja elonmerkit löytyi - sydän vilisti ruudulla :)

Ihan älytöntähän tällaista on edes miettiä etukäteen...

Hei,

Tulet huomaamaan, että pelko keskenmenosta säilyy läpi raskauden. Se vaan muuttaa muotoaan. Ensin huolestuttaa varhainen keskenmeno ja sitten taas joku muu juttu. Itse olen viimeisilläni ja huoli lapsen terveydestä ja tulevasta synnytyksestä on kova. Tällaista on kasvaa äidiksi, eikä ne huolet lopu sitten syntymän jälkeenkään. Jo se, että sydän sykkii rv 7 on hyvä merkki ja keskenmenoriski pienenee muistaakseni jonkin verran. Seuraavat etapit on sitten niskapoimu-ultra ja rakenneultra. Kanna vaan rauhallisin mielin pientä salaisuuttasi sisälläsi äläkä turhaan stressaa:) Kauniita ajatuksia ja toivotaan, että kaikki menee sinulla hyvin, kuten suurimmassa osassa raskauksia!

Niin se vain on, että sitä keskenmenoa miettii, vaikka kuinka yrittää järkeillä, ettei etukäteen kannata murehtia.

Itse odotin ensin, että varhaiskeskenmenon riski menee ohi, olikos se rv12 asti. Sitten odotin, että tulisi seuraava turvaetappi, eli tarpeeksi viikkoja, että keskosena syntynytkin voi selvitä... No loppuraskaudessa, viimeisellä kolmanneksella en enää liian aikaisin syntymistä pelännyt, sitten alkoi jo lähestyvä synnytys pelottaa =)

Tässä vielä linkki ihan ""raakoihin"" tilastoihin. Kannattaa tsekata muutenkin nää sivut, on paljon hyödyllistä tietoa!

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

Toivottavasti linkki toimii. Jos ei, mene www.tekay.fi, siellä on etusivulla kohta ""Suosituimmat"", joissa ainakin tällä hetkellä on linkki nimeltä ""Keskenmenoriskit"". Sieltä siis löytyy.

Yhteistyössä