Keskenmenon jälkeen uudelleen raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sachie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sachie

Jäsen
11.01.2012
43
0
6
Meille kävi huono tuuri ensimmäisen raskauden kohdalla, mentiin innolla NP-ultraan rv 12+2 ja sielläpä todettiinkin että pienen kehitys loppunut jo rv 7. :(

Raskausmateriaalia yritettiin saada Cytoteceillä kaksi päivää pois, huonolla menestyksellä, jonka jälkeen lääkäri tuumasi, että kaavintaan mennään. :'(

Mietin, että mitenhän tuo kohdun limakalvo kärsii tuosta kaavinnasta...

Te, jotka olette kaavinnan joutuneet kokemaan;

Onko lääkäri suositellut teille, että pitäisi odotella ainakin yhdet kuukautiset ennen uudelleen yrittämistä? Kun olen kuullut sieltä täältä vähän ristiriitaisia vastauksia, osa on sanonut, ettei haittaa ja osa taas, että pitäisi odottaa.

Ja mikäli olette tulleet uudelleen raskaaksi ,kuinka nopeasti olette plussanneet kaavinnasta?

Halusin kertoa oman tarinani, vaikka kaavinnassa en ole ollutkaan. Sain varhaisen keskenmenon huhtikuussa-toukokuussa 2011 n. viikolla 5. Raskaustesti ei ikinä muuttunut vahvan positiiviseksi, sain vain haaleita plussia viikon ajan sekä selviä raskausoireita (mm. kauhea väsymys, lämmönnousu). Sitten alkoivat runsaat menkat.

Tämän jälkeen kuukautiskiertoni meni sekaisin, ja seuraavat menkat olivat vasta heinäkuun lopulla. Eli pieni määrä raskaushormonia sai kroppani sekaisin... arvatkaa vaan kuinka usein tein raskaustestejä tuon kesän aikana, kun menkat olivat niin lupaavasti myöhässä. Lopulta tilasin mammaksilta ovulaatiotestejä, ja itse asiassa heinäkuussa bongasinkin ovulaation, tosin se ei johtanut raskauteen. Noin pitkä kierto on usein sellainen, ettei munaslu edes irtoa, eli sekin saattoi olla syynä.

Elokuussa bongasin taas ovulaation testien avulla, kierto oli jo säännöllinen ja tämä tuotti tulosta - tulin raskaaksi ja laskettu aikani on viikon päästä :).

Suosittelen kaikille kuumeilijoille ovulaatiotestejä, etenkin jos kierto on pitkä ja epäsäännöllinen (mulla kierto 38 pv ja pillereiden lopetttamisen jälkeen meni yli puoli vuotta, että kierto tasaantui, välillä venyi yli 50 pv). Yritimme n. 7 kk ennen keskenmenoon johtanutta raskautta, ja onnistunut raskaus alkoi alle vuoden yrittämisellä. Tosin kk-kiertoja tuon alle vuoden yrittämiseen mahtui vain noin 6-7 kpl.

Yhteistyössä