*Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa*

Heippa!

Minäkään en ole aikoihin kirjoitellut mitään tähän ketjuun :ashamed:
Minulla on todettu raskausdiabeteksen lisäksi myös raskausmyrkytyksen oireita. Kaikki alkoi verenpaineen nousulla, sitten tuli proteiinia pissaan ja alkoi päänsärky ja näköhäiriöt. Kävin to-pe välisen yön nukkumassa Kättärillä ja lepo teki hyvää, koska päänsärky hävisi saman tien ja paineetkin ovat laskeneet. Eilen kävin Kättärillä ja huomenna menen taas uudestaan. Toivottavasti selviän kuitenkin kotilevolla laskettuun aikaan saakka, eikä tarvita verenpainelääkityksen aloittamista.

T: Zalmiakki ja pikkuinen, rv 35+5
 
Moikka!

Kirjoitteilin (harvoin...) tuolla kuumeilijoiden puolella viime vuoden lopulla, pidin tähän asti taukoa koko palstasta ja vauvahaaveista. Kunnes tänään pärähti plussat testeihin, kaksi oli tehtävä että uskoo :)
kp 30/26 menossa, että ihan alkumetreillä ja vähän sekavin fiiliksin...pelko on kuitenkin olemassa ja sitä täytyis nyt tässä taka-alalle työntää...

En kirjottele tällä kertaa enempää, mennään nyt päivä kerrallaan...
 
jääräpää : Minä tilasin esikoista odottaessa kotidoplerin ja oli kyllä mulle hintansa väärti! Merkki oli Angels sound ja maksoin muistaakseni 79?, mutta tämä siis vuonna 2008. Kyllä niitä voi löytää halvemmallakin ja huutonetistä kannattaa etsiä myös. Suosittelen kuuntelemaan sillä sitten kun neuvolassa ovat äänet kuuluneet, ei tule sitten turhia paniikkeja! :|

Miukkari:Onneksi olkoon! :flower:

ON:Kuvotus ja ellotus ovat siis todellakin rantautuneet paikalle, jee :D Siis oikeasti jee! Hiipii mieleen olenko kuitenkin hiukan pidemmällä kuin arviolta 5+5...Eilen tämä olo alkoi ja esikoisesta lievä etovuus hiipi 6+0...Mutta viikon päästä sen näkee millä viikoilla mennään, jos mennään...toivottavasti! Sitten toive81 kyllä karjahtaa jos tässä turhaan oireillaan ilman asukkia :kieh: :LOL:

Toive81 ja Sintti 5+5
 
Miukkarille onnea ja tervetuloa plussanneisiin vihdoin =) :flower:

ON: Neuvolassa käynti. En nyt muista paineita tai semmosia, hemoglobiini oli matala, mitä en ihmettele näillä oloilla.. No eiköhän se ruisleivällä ja pinaatilla nouse. Paino oli yllättäen sama, minkä sain anopin puntarista kuukaus sitten, eli siitä ei tullut tällä erää sanomista. Sokerirasitukseen joudun silti, ottaa päähän kyllä, kun viimeksi se touhu oli mitä oli ja lapsi ei todellakaan ollut iso, viikon yliaikaisena 3580g.
Outoa oli semmonen, että terkka kyseli käytetystä ehkäisystä ennen raskautta ja sanoin, ettei ole semmosta ollut, kun viimekesäisen keskenmenon jälkeen jatkettiin yritystä. Tämä vaan jankkas, että "entäs kondomit, katos nekin lasketaan?" ja mä taas että "no ei oo ollu mitään ehkäsyä, päinvastoin." Sille ei jotenkin menny kaaliin, vaikka meidän tilanne on hänelle tuttu ja tiesi, ettei tää mikään vahinkovauva ole.
Sitten se siirsi mun laskettua aikaa päivällä eteenpäin, vaikka ultran mukaan tuo 10. on oikein, joten kai se on sitten mentävä neuvolan laskujen mukaan eli kreta, jos bongaat tän, niin voit vaihtaa mulle la:n 11.1.2011 mutta ei sen väliä, jos jää kun tuskin sinä päivänä tasan syntyy =)

Eli se onkin sitten vasta 7+6 tänään..
 
Mitäs tarkempia tietoja, hmm. Ikä 31vee, ekaa odotellaan ja synnytys olis sitte Hyvinkäällä..

Olossakaan ei ole tarkempaa kerrottavaa, vähän sellainen epäuskoinen olo koko ajan. Aina vessassa käydessä kauhee pelko että jos näkyykin punaista, huh...
 
Moikka,

totaalinen nettipimento on vihdoin ohi!

Toive81
: missä neuvolassa käyt? ootko ollu tyytyväinen turun terveyspalveluihin liittyen raskauteen ja km:hin? mä kävin ennen Brahen neuvolassa. Nyt pitäis mennä ekaa kertaa Pernoon, ens viikolla :/

Manna
: Meillä vähän samanlainen tilanne. KOhta neljä viikkoa asuttu miehen kanssa eri osoitteissa. Tosin mun tahdosta (sillon en vielä tiennyt tästä raskaudesta). Ennestään reilu vuoden vanha tyttö. Tuli vähän huonoon rakoon tää raskaus, mutta mutta. Näillä eväillä mennään. Mitä sun mies on ollut mieltä raskaudesta? Meillä äijä tokas et abortti paras ratkasu eikä hän aio tunnustaa lasta omakseen.
 
jääräpää: mä tilasin angelsounds dopplerin ebaysta, maksoi 27e postareineen! Tulee kyllä hong kongista, mutta postittivat samana päivänä saa nähdä kauan menee että saapuu perille. Luin jostain että voi mennä 2 viikkoa... mutta niitä ääniä ei varmaan mun kohdalla vielä kuuluis välttämättä, joten ei haittaa jos joutuu sen ajan odottamaan.

(.) oma tilanne on vielä sama, eli ei kovin onnellinen... mutta maanantaina sentään neuvolalääkäri ultrasi nopeasti ja siellä näkyi elävä pikkuinen vauveli joka liikutteli innoissaan käsiään ja jalkojaan! Kooltaan ei tosin vastannut ihan viikkoja, mutta oli itelläkin olo että ovuloin vähän myöhemmin. Ultran mukaan oli siis maanantaina 9+4, mun laskujen mukaan 9+5 ja neuvola kun laskee sen 28päivän kierron mukaan (en tajua miksi!!) niin ovat jo 4 päivää edellä...
Toivon vaan, että tilanne paranis sen verran että mies tulisi mukaan np ultraan 2vkon päästä.
 
Inkaliina83: mies ei ole sanonut paljon mitään raskaudesta. Esikoisen odotuksessa oli tosi aktiivisesti mukana, ja musta tuntuu jo tosi pahalta se, etten voi kertoa sitten tälle lapselle, että isä oli auttamassa silloin kun hän oli mahassa... oon vähän katkera siitä että kaikki yöheräämiset esikoisen kanssa ja pahoinvoinnit ja kaikki on kestettävä yksin. Kun kävin ultrassa lähetin sille viestin ja kerroin vauvan terveydstä (edellinen keskenmeno oli miehellekin tosi vaikea paikka) mutta ei vastannut mitenkään... Mua surettaa kamalasti kun ajattelen pikkuista vauvaa isättömänä... mutta yritän olla ajattelematta niin pitkälle ja toivoa että joku IHME voisi vielä tapahtua. Huolestuttaa kans miten omat tunteet vaikuttaa sikiöön...
 
Ihanaa, mä pääsen tänne taas mukaan hyvien uutisten kera :wave:

Eilen päättyi meidän piinallinallinen istukkabiopsian tulosten odotus ja lopputulos on mitä parhain - odotetaan KROMOSOMEILTAAN TERVETTÄ POIKAA :heart:

Tästä aiheutuneesta stressistä en varmasti pääse vielä lähiaikoina eroon ja onhan tässä vielä jännitettävääkin - niskaturvotuksen vuoksi keskenmenon riski on vähän normaalia suurempi ja 7-10% sikiöistä todetaan rakennepoikkeavuuksia kuten sydänvikoja. Tästä syystä meidän rakenneultran tekee NKL:lla erikoislääkäri. Taidan vielä parin viikon päähän varata ajan yksityiselle rakenneultraan. Huippu laitteilla ilmeisesti raskausviikoilla 15+ voidaan jo tarkastella sydämen rakenteita.

Mutta onpas ihanaa! Nyt voi taas uskoa siihen että saadaan pieni jouluksi kotiin =)

SpanishDancer & Poika 13+1
 
Ihanaa SD!!!
Ja taffolla hyviä kuulumisia!

Itsekin kävin tänään ultrassa, maha-asukki kasvoi kuten ennenkin, 8+4 oli mitat ja sydän sytkytti reippaasti. Np-ultra varattu 23.6., vaadin ennen juhannusta.
Raskausoireita ei edelleenkään oikein ole, ehkä hieman etovaa oloa, mut voisin vaikka "kuvitella" sen... Asukin päätin nimetä angusyoungiksi, oltiin eilen keikalla :)

vappupommi ja angus 8+6
 
Tulinpas moikkaamaan pitkästä aikaa! :wave: Hienosti tullut uusia odottajia tähän pinoon, onnea teidän kaikkien raskausaikaan. :heart: Meidän poika täyttää huomenna kuusi viikkoa, nimi on Joel Eelis Benjamin.

Tässä kuvaa muutaman päivän takaa. On jo niin isoa poikaa että!



Oikein hyvää jatkoa kaikille, eiköhän mun jutustelut tässä pinossa ole tässä! ;)
 
Täällä ollaan anemian kynnyksellä....hb viimeksi 116 ja laskusuunta . Sen tuntee päänsärkynä ja väsymyksenä . Eivät antaneet vaan lupaa aloittaa obsidankuuria ennen 20. viikkoa ja tänään alkoi vasta 15.viikko. Tuo hb oli jo valmiiksi alhaiinen koska (oma maallikkotulkinta) olise raskaus ja km vuodenvaihteessa ja verta vuosin silloin paljon kun oli sitä lääkkeellistä ja kaavintaa. No eipä mulla muutenkaan rauta-arvot oo olleet kuin vähän päälle 120.
Tänään 14+0
 
jääräpää
Tungen tänne täysin ulkopuolisena...Mut puhuit tuota anemian mahollisuudesta ja siitä etteivät antaneet lupaa syödä rautavalmisteita ennen 20viikkoa. Niin tuli mieleen (en tiiä oletko näin tehnytkin jo) mutta c-vitamiinihan auttaa rautaa imeytymään ja monista ruuistakin saa rautaa... :) Josko niillä sais pysymään arvot edes tuossa mitä nyt on etteivät enää ainakaan laskisi :)
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

Samoin onnea SD hyvistä tuloksista :)

Inkaliina ja manna voimia.. :hug:

Empuu kiva kun tulit moikkaamaan, voi että kun on jo iso poika... :heart:

Voi itku, supistelut vaan lisääntyy ja inhottava painontunne alavatsalla. :(

zanz 29+6
 
Inkaliina83:Anteeksi kun kestää vastata, ei ole tultu käytyä eilen :) Asun Turun lähellä joten neuvolani tulee olemaan muualla. Aikaa en ole vielä varanut, odotan ainakin rv9-10. Mulla oli esikoisesta todella ihana neuvolatäti ja pitäisi olla nytkin sama ihminen :heart: Keskenmenoissa oma neuvola lähetti heti Turkuun TYKS:iin tarkastukeen ja sieltä sain naistenpolilta todella paskaa kohtelua |O Annoin sinne palautetta. Meninkin maaliskuisesta keskenmenosta suoraan väestöliitolle ja siellä asioidaan nytkin. Muuten neuvolan järjestämät ultrat tapahtuu yksityisellä! :)

SD:Ihania uutisia!!! :heart:

ON:Aaltoileva huono olo jatkuu, mutten valita :) Hetken kun on hyvä olo, herää huoli vaikka esikoisestakin taisi olla välillä parempia olopäiviä :D Koskaan ei näemmä voi olla tyytyväinen :LOL: Maanantain ultra lähenee... :eek:

Toive81 ja Sintti 6+1
 
Oma olo on kurjistunut tässä viime päivinä. Vuoto muuttunut veriseksi ja aika runsaaksikin välillä. Nyt olen menossa neuvolaan ja lähetteellä sielä keskussairaalaan. Kotona kyllä sain äänet kuulumaan ja tunnen, kun pieni liikkuu. On jotekin epätoivoinen olo ´Ei kaikki saa taas päättyä näin...itkulla ei tunnu olevan loppua, eikä vuodolla....vähentynyt vähän on, mutta ei poissa...

14+3
 
Piiiiitkänpitkä tauko taas. Ja nyt vähemmän riehakkaissa fiiliksissä täällä. Raskausoireet hävisivät, olen menossa tänään illalla ultraan, en jaksa olla hirveän positiivinen kun takana on yksi kaksoskeskenmeno joka todettiin juuri samanlaisen oireiden häviämisen jälkeen. Ja kaksihan näitäkin alkuun oli, toinen on vaan jo menetetty. Ja nyt siis katsomaan, onko toinenkin mennyt kesken.

Lumi-Marja, voi että, toivottavasti vuoto on vain hematooman tyhjenemisestä johtuvaa! Voimia ja iso halaus.

Spanish Dancer, hienoja uutisia!

Ja tervetuloa uudet, ainakin Miukkari ja Onnellinen x5, onnea ja lykkyä tykö! :flower: Anteeksi muut kun en nyt enempää jaksa kommentoida enkä kirjoittaa, yritän selvitä sinne klo 18:n ultraan jotenkuten pää kylmänä, kerron sitten miten kävi...

Panacea 8+0 (?)
 
Hei kaikki!

Sori, en jaksanut lukea koko pinoa. Mutta mua kiinnostaisi, kuinka nopeasti on mahdollista plussata km jälkeen? Itsellä keskeytynyt km, johon sain lääkkeet 1.6.2010. Vuotoa oli ekana päivänä reilusti (siis TODELLA reilusti!) ja nyt on jo heti helpottanut.

Malttamattomana tässä mietin, että milloinkohan ensimmäinen uusi mahdollisuus mahtanee tulla. Onko teillä ollut kuinka monet omat kuukautiset ennen km jälkeistä plussaa? Ymmärsin, että voi mennä useita viikkoja, ennen kuin ensimmäinen ovulaatio on edes mahdollinen :(
Ja olisin niin toivonut esikoiselle siskoa/veikkaa suht pienellä ikäerolla :'(

Kokemuksia kaipaisin.
 

Yhteistyössä