***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammikuu 2010***

Neila Ei hätää, minä huhuilin itseäni listoille jo aikaa sitten eikä vieläkään lisätty :whistle: ;)

Ehkä ens viikon neuvola helpottaa näitä pelkoja.. kuulee sydänäänet (toivottavasti) ja pelot hälvenee hetkeksi. Tänään taas kaveri potkinut, mutta km:jen jälkeen koko raskaus tuntuu epätodelliselta.

Ventolinesta Mullakin se astmalääkityksenä. ihan hyvä, kun näitä supistuksia nyt tulee liikaakin että saa huitastua samalla supistusten estolääkettä samalla ;)
 
Heippa kaikille...
Ajattelin tulla korkkaamaan uuden pinon... laiska kun olen kirjottelemaan... :ashamed:
Olossa ei oo oikeestaan mitään valittamista, istuma asennon saa nyt valkata jo hieman eritavalla kun tuo muksu haluaa viihtyä mun kylkiluissa eikä sitten anna istua yhtään suorassa.. :p Ja masu kasvaa vauhdilla.. Hassua ajatella että on nyt menossa jo näin pitkällä, aika hupenee vauhdilla... :heart:

:hug: oikeastaan kaikille ja hyvää alkanutta vuotta...
Täällä POKSUU ja äitiysloman alkuun ei ole kuin kuukausi enää.. :heart:

--BabyHope ja Tigu rv 31+0-- POKS..
 
:attn: :attn: :attn: :attn: UUDET :attn: :attn: :attn: :attn:

Mikäli haluatte listalle mukaan, ON varmin keino saada ittensä huomattua laittamalla esim. yv:tä.
Vaikka päivittäjänä olenkin, niin ei aina huomaa tekstin seasta näitä ilmottautuneita ja joku jää väistämättä huomaamatta.
+ on mulla muutakin elämää kun palstan päivittäminen ;)

Muoks...
Nyt on listaan lisäilty kaikki kynnelle kykenevät, loput ilmoittakoot minulle mikäli puuttuu.
Ja jokainen, jolta LA puuttuu, on tuolla listan lopussa ilman LA:ta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JääKyynel:
Mutta buamille hommia ens töikseen :LOL: Näyttäähän toi 31v. tuolla listassa hyvältä, mutt ikävä kyllä sinne pitäs muuttaa 32v. Täällä tuli siis eilen täyteen vuosia niile jotka ei tienny ;)
"Ikärasismia" harrastettu.

:LOL:

Sorry, meinasin unneuttaa kokonaan.

Tänne ei sen kummempia, samaa rataa mennään.

buam 23+5
 
tänne ei mitään uutta kuulu.. flunssassa oon ollu nyt 5päivää ja ihan kauheeta on olla flunssassa kun on raskaana.. Meille on asunnon myyntimeneillään ja etsitään vuokraasuntoa.. toivottavasti löytyy ennenkun pieni päättää syntyä:)

Perjantaita ootan kovasti kun on se painokontrolli äitiyspolilla..

tiitu ja nella rv 28+3
 
Laitetaanpa tännekin välillä kuulumisia.
Joulut on juhlittu, raketit ammuttu ja isovaarin hautajaiset itketty. Siinäpä meidän loppu vuosi. Uusi vuosi alkoikin sitten kausi-influenssan parissa ja sairaslomalla. Masuasukille sentään kuuluu hyvää, ainakin doplerin kautta vakoillen. Muutaman muksauksenkin olen jo tuntenut, tuntuivat erittäin ihanilta ja toivat uskoa siihen, että tämä parin vuoden odotus vihdoin päättyy hyvin.

Alaselkää juilii välillä tosi kipeästi, syynä ehkä voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. Onko muita, joilla on kohtu taaksepäin kallistunut?

Flunssainen omenaruusu 14+4
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Tulin lähinnä korkkaamaan uuden pinon, poksumaan ja kertomaan kuulumisia..

Lomat ois takanapäin. Huomenna ois töitä, loppiainen vapaa ja to ja pe taas töitä. Siitä eteenpäin sit taas arkirutiinit ihan normaalisti. Saa nähdä vaan miten tuo iskiasvaiva alkaa pahenemaan ku tuntuu että mitä enemmän touhuilen, sitä kipeämmin se pistelee. Eilisiltakin meni kuin puujaloilla, koko alaselkä ihan jumissa ja kipuileva :( kun koko päivän olin ollut liikkeessä ja kahteen kertaan lumityötkin piti tehdä ja edelleen eikun sataa vaan.
Mahakin tuntuu alkaneen painaa erilailla kun aiemmin. Keräähän vauski nyt näillä viikoilla kokoa nopeampaan tahtiin. Eilen illalla oli kylkikaaretkin kipeänä, kuin mustelmilla.. Joko kohtu voi olla niin korkealla?

Omenaruusu Minulla on jyrkästi taaksekallistunut kohtu ja alaselkävaivoja kyllä on ollut esikon aikaan, niinkuin tässäkin raskaudessa, lähinnä tuon iskiasvaivan muodossa.. :p

Ratsastuksen joudun nyt jättämään ilmeisesti lähes kokonaan. Pariin kertaan ratsastuksen jälkeen on masua aika ikävästi jomotellut (supistuksia?). Toisella kertaa jomottelu kesti lähes tunnin yhtäjaksoisesti ja nyt eilen vain n.10min. Sellaista menkkamaista, kuumottavaa jomotusta. Ainakin ravin ja laukan jätän nyt kokonaan pois. Täytyy katsoa mitä kroppa tuumaa pelkästä käyntityöskentelystä/käyntimaastoista. Toivoisin että voisin käynnissä jatkaa vielä hevosen liikutusta selästäkäsin. Selkään nousu tai sieltä laskeutuminen ei tuota minkäänlaisia ongelmia, eikä hevosen liike (edes ravi tai laukka) tunnu sillähetkellä millään muotoa epämiellyttävältä vaan nuo ikävät tuntemukset ovat tulleet vasta jälkeenpäin, n.10-15min ratsastuksen lopettamisen jälkeen.. :p
Mutta enhän minä tietystikään kuvitellut että voisin loppuun asti tämän raskauden kanssa elellä ja olla kuin tähänkin asti.. :D Ois kai tuo ihme jos ei missään tuntuisi koko raskaus.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!




 
tiitu meillä oli myös pari kuukautta sitten toi sama homma.. saatiin onneks tosi hyvä tarjous jo ekassa näytössä niin hyväksyttiin se samantien ja vuokra kämppäkin oli jo valmiiks katottu :) ja marraskuun lopussa päästiin sit tähän uuteen muuttaa =) jos oltais kolmiota jääty odottelee nii saatais odotella vieläkin :( onneks tää on iso (65,5neliöö) kaksio niin mahdutaan hyvin..

täällä flunssan kourissa.. mistä tätä räkää riittää.. mietin myös sitä et näinköhän keuhkot alkaa nyt puhdistautuu ku 7kk sitten lopetin ja sitä ennen kuitenkin 7v poltin tupakkaa..:attn: ÄLLÖTEKSTIÄ

on meinaan niin hirveetä aamusin räkiä sellasia verisiä limalauttoja ja samanlaisia tulee nenästäkin ja työn ja tuskan takana et ne saa ulos :(

mä en taaskaan nukkunu viime yönä ku pari tuntia ja sekin vast aamu kuuden jälkeen :( ois se niin kiva nukkuu kunnol viel ku voi mut ei sit näköjään.. kai kroppa valmistuu pärjäämään tosi lyhyillä unilla..
tänään haetaan kai vaunut kotiin :) ja saatiin netanttilasta tilattua pähkinän värinen pinnasänky patjalla onneks koska niitä oli jäljellä kuulemma vaan kaks =) ja turvakaukalokin on tilattu..

Nanakuu ja mönkerö 28+1
 
Moro! Kävin tänään siellä ultrassa aamuhämärissä. Siellä oli sellainen lähellä eläkeikää oleva tohtorisnainen. Hän oikein ajan kanssa ultrasi kohtua ja löysi sieltä pienen ALKION jolla SYKKI SYDÄN!!! . Eikä se maksanut kuin kelakorvauksen jälkeen 40 euroa kun viikko sitten ultrassa jossa en tullut hullua hurskaammaksi niin pulitin melkein 80 euroa . Eli toistaiseksi siis kaikki hyvin.
Kysyin muuten sitä että mitä mieltä lääkäri on yhdynnästä raskausaikana ja hän tuumasi et jos oikein varovainen haluaa olla niin viikolle 12 voi välttää ja loppuraskaudessa. Mulla tilanne on sellainen että kun kohtu on hiukan kallistuneena taaksepäin niin se kuulemma oikenee 12 viikkoon mennessä eli nousee pystyyn kun se kasvaa ja silloin kohtu on herkempi kaikille ulkopuolisille rasitteille. En tiedä sitten niillä joilla kohtu on suorassa valmiiksi.

T: Erka rv6+6
 
Hei pitkästä aikaa ja hyvää uutta vuotta kaikille! :flower:

Lomailun jälkeen pitäisi päästä arkeen takaisin kiinni. Viime viikko meni Lapissa hiihdellessä, ja ikinä en ole näin vähää hiihtänyt, väsymyksen ja varovaisuuden piikkiin menee vähät kilometrit. Paha olo on helpottanut ja stressi vain kasvaa. Sai vihdoin varattua varhaisultran, torstaiksi. Aivan törkeästi se tulee maksamaan, mutta ei voi nyt mitään. Se on niinä päivinä kun edellisen kasvu oli pysähtynyt, toivottavasti tämä kaveri olisi elossa. Jännittää, aivan kamalasti.

Tervetuloa uusille ja jaksamisia kaikille! :hug:

Zanz, noin viikolla 8+
 
erkalle onnittelut hyvistä uutisista!

maon ja perhe; onnittelut pienestä ihmeestä! :heart:

nanakuu mä olen kans ihmetelly miten raskaus on muka
elämän hehkeintä aikaa...!? Tukka rasvottuu ja naama kukkii,
selkää juilii ja olo on ku norsulla...hehkee on kyllä kaukana
raskaana olosta! :LOL:

(.)
Täällä neuvola-reissu tältä aamulta takana.
Sain 2pv saikkua, kun on nukuttu niin huonosti yöt, joka
ilta alkaa maha heittää volttia ja sitten kiiruhdetaan
jomminkummin päin vessaan ja vietetään siellä tunti-kaks...
Ilmeisesti painaa sen verta tonne mahaan tuo asukas että
aiheuttaa huonon olon...

Taas oli oma neuvolatäti lomalla, viime kerralla samoin, ja mun
aika oli siirretty toiselle tätille...joka on hiukan omalaatuinen mutta
ihan mukava kyllä.. (esikon odotuksessa tämä täti)
Nooo...tämä varatäti iski mulle sokerimittarit mukaan ja käski 5kertaa
päiväs mittaan sokrui...oman tätin mielest ei sokruis häikkää...
Lisäks sain hirmu nipun esitteitä raskausdiabeteksestä ja mun pitää
kuulemma rupee noudattaan max. 1800kcal ruokavalioo...
Ahaa...okei... :/

Lisäks vahvistu mun kuvitelmani vauvan asennosta...
Perätilassahan tuo mönkii...piru vie...
Sais kyllä luvan alkaa kääntyyn, on alakerta jo sen vert
hellänä hänen monotteluista...
Ja nyt tietenki rupes jo mietityttään et entäs jossei se
käännykkään ajoissa..?! Ei tahdo leikkausta, kun mä oon
niin pirun kipee niitten jälkeen tosi pitkään!
Tai entäs jos syntyy jalat edel?? Ettei vaan mee pienellä
paikat hajalle! Iik ja apua...

Alkaa aamukammasta piikit hiljalleen väheneen ja takut tukas
lisääntymään...olis enää 10pv koulua jäljel ja sitte alkaa Ä-loma...
Mihin pirskattiin tää aika on kadonnu?!
Vastahan oli heinäkuun alku ja plussasin! Hei haloo...?!
No...taidan siirtyä saikun kunniaks pohtimaan asiaa sohvalle
kaikessa rauhassa, kun neitikin katselee elokuvaa nätisti...
 
Ehdinkin jo yhden postin laittaa jo tuonne kesävauvoihin..

Mutta täällä myös yksi, jolla plussaa keskenmenon jälkeen (laitan tiedot siulle buam kunhan tässä ehdin. Sain keskenmenon ollessani työmatkalla Hollannissa viime helmikuussa, rv oli tuolloin 7+5. Plussattiin 12.10 jonka jälkeen ei sitten ole varmaan minuuttiakaan valveillaoloajasta kulunut, etteikö vauva olisi ollut mielessä.

Kyllä hymyilytti muuten nuo "säännöt" tuossa alussa, ihan juuri näinhän se menee. Jos vain on pienikin mahdollisuus, että joku on pielessä, niin onhan se nyt ihan varmasti juuri niin... ei kyllä voi sanoa, että olisi pystynyt ajasta nauttimaan kaiken panikoinnin keskellä. Harmi sinänsä. Loppuukohan tämä murehtiminen koskaan raskauden aikana? :) Mitenhän sitä kävisi, jos omistaisi ultraäänilaitteet, sitä varmaan makoilisi kotona päivät pitkät tuijottamassa ruutua..

Miten paljon Suomessa muuten maksaa nuo yksityiset ultrat? Mie olen käynyt täällä Ruotsissa kerran maksullisessa aikaisessa ultrassa (rv11+5), joka kustansi n. 100 euroa. Sitä ennen kävin ihan sairaalassa tarkistuttamassa jo viikolla 7, että lyökö siellä sydän vai ei. Täällä saa aiemmin keskenmenon kärsineet mennä sinne jos huolestuttaa, mutta oli niin tyly gyne, että itku silmässä lähdin kotiin ja mieluummin sitten pulitan sen satasen siitä kokemuksesta. Seuraava yksityinen ultra on jo nyt maanantaina 11.1., kun poikaystävä lähtee ulkomaille ja missaa mitä luultavammin kunnan oman ensimmäisen ultran, joka on viikolla 18-22. Tosin sinne ei jostain syystä ole vielä tullut kutsua, lähetin juuri kätilölleni sähköpostia, ovatko unohtaneet tyystin. Kätilö on onneksi hyvin mukava ja yleensä vastailee huolestuneisiin sähköposteihini suhteellisen nopeasti ja ymmärtäväisesti. Mutta ehtii siinä ajassa googlaamaan asiat moneen kertaan.

Viime aikoina on huolestuttanut paino, äitituttavat ja kollegat kauhistelevat mahan kasvua. Kätilön mukaan ei pitäisi murehtia, mutta.. tekis silti mieli käydä siellä testauttamassa sokeriarvot yms., varmuuden vuoksi. Painoa on tullut siis tässä 16 viikon aikana 7 kiloa, en ole mitenkään hoikka tyyppi, vaan en kai ylipainoinenkaan (alkuperäiset mitat 70kg/173cm).

Ja kilojen karttuessa ei sovi enää kuin yhdet housut jalkaan, jotta voisko se kesä jo tulla? Ei viitsis millään uutta talvitakkiakaan ostaa.. kai se on vedettävä tumput tissien suojaksi ja takki auki lopputalvi :D Indiskan alesta löytyi muuten maailman hienoimpia tunikoita ja mekkoja kesäksi, ihan vinkkinä muillekin. Saas nähdä, josko menevät enää lämpimien ilmojen tullessa päälle :) Äitiysvaatteita en kyllä raaski ostaa muuten, järkyttäviä hintoja kiskovat.

Siis viikko seuraavaan ultraan.. ja odottavan aika on pitkä ja tie kivinen, mutta lasit ruusunpunaiset!

milkei, 16+2



 
MLL
Erkalle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista! :flower:

Neuvolakuulumisia: Paino oli noussut vaan +215g/vk!!! Jipii! Tosin yhteensä nousua on nyt tullu se 12 kg, mutta silti, josko se alkaisi olla tasaantumaan päin. Paineet ja pissat oli ok. Vauvan sykeeksi merkattiin 132 ja liikkeet ++. Neukkutäti kysyi, tiedetäänkö sukupuolta ja sanoin että poikaa ultrassa veikkaili ja totesi, että samaa hänkin veikkaisi sykkeen perusteella :) Hemppa oli noussu 107->120, eli rautalääkitys auttaa, mutta vielä sitä pitää jatkaa. Pää alas päin pieni sielä killui, niinkuin oon ollu tuntevinakin liikkeiden perusteella. Muokkauksena vielä lisään kun unohtu, eli sf 29, on siis vähän tasaantunut ja päästiin jo käyrän sisäpuolelle vaikka sieltä yläpäästä onkin :)

Tinttamaaria millä perusteella toi sun ruokavalio&mittailu tuomio tuli? Siis onko sulla ollu sokereissa jotain häikkää tai painonnousua tms..? Aika outoa jos toinen hoitaja oli eri mieltä siitä tarpeellisuudesta ja muutenkin inhottavaa pistellä itseään :( Toi 1800 kaloria vuorokaudessa on kuitenkin aika helppo vielä pitää, mutta eihän se syynääminen mukavaa ole. Ite oon merkkaillu ajoittain kiloklubi.fi:ssä syömisiäni, se on aika kätevä, laskee kalorit valmiiksi ja kun oppii hakua käyttämään niin tosi laajasti löytyy ruoka-aineita joista tiedot löytyy. Käyppä kurkkaamassa jos tuntuu tarpeelliselta :)

Nanakuu miäki oon huomannu tollasia sitkeitä limoja aamusin nokassa ja kurkussa, niihin on auttanu hiukan kun oon laittanu makkarin patterille läpi märän pyyhkeen yöksi aina. On niin kuiva ilma. Nykyään ei enää tuu nenästä verta oikeastaan. Jaksuja flunssan keskelle!! :hug:

Kellistä ei voi kun ihailla, että oot niinki kauan jaksanu ratsastaa! Minä kävin joululomalla ihailemassa heppoja ja vähän teki mieli selkään, mutta en sitte viittiny lähteä edes käyntiä kokeilemaan. En tiedä pääsisinkö tässä kunnossa edes selkään. Ilman satulaa varmaan pystyisi sielä istumaan kun mulla lämmin auttaa noihin nivusvaivoihin :D

Kaikille muillekkin lämpimiä ajatuksia ja mukavaa alkanutta viikkoa! Harmittaa, kun ei ikinä kaikkia pysty huomioimaan ja toivon ettei kukaan tunne itseään ulkopuoliseksi :hug:

MLL :heart: 29+5
 
Jehna, tänne olikin ehtinyt tulla jo tammikuun pino! Minä, kun ehdin kirjoitella tuonne joulukuun pinoon viimeisenä, jota sitten tuskin kukaan huomasi. Nyt sitten ängen itseni tänne ;)

Laitan kopioituna tuon raapustuksen, jonka viime viikolla kirjoitin.

t. kreta ja huomenna 6+0 !!!! (toivottavasti)

Hei, minä täällä taas...
Varovaisesti tuuppaan itseäni joukkoon mukaan. Olen melko säikkynä, mutta tämä raskaus on nyt kestänyt 3 päivää pidempään kuin edelliset. Toivoa se toki herättää, mutta vessassa käynti ym. tuntemukset aiheuttavat sätkyilyä, melko tiuhaan. Ensi viikolle on lähete alkuraskauden ultraan, jos sinne asti päästään. Voi, kuinka sitä toivonkaan, että kaikki menisi hyvin.

Mä olen viimeisen keskenmenon jälkeen tullut raskaaksi saman tein. Lääkäri tuuppas mulle keltarauhashormonia ja sanoi, ettei ongelma ole raskautumisessa vaan alkion kiinnittymisessä. Toivottavasti tämä nyt sitten ihan toden totta auttaa tämä hormonihoito!

Mutta raskasta tämä on. Yritän kuitenkin olla nyt raskaana, ja vaikka väkisin positiivinen =) Ns. pakkohymyilyt auttaa oikeasti aika paljon. :p

Niin, meillä on ihana pikku (omien sanojensa mukaan jo iso) tyttö 2-vuotias. Tarkempia tietoja multa saa sitten, kun olen oikeasti vakuuttuneempi. Nyt koetan vain uuvuttaa teitä peloillani ;) Ei vaineskaan, ihanaa, että olette niin lohduttavia. Siis tarkoitan, että olette raskaana vaikeuksista huolimatta, ja että niin monta täydellistä vauvaa on syntynyt!

Terkuin,

kreta 5+3

JA VIELÄ, HYVÄÄ UUTTA VUOTTA JA ONNELLISTA SELLAISTA VUODELLE 2010!!!!
 
kreta Tervetuloa taas mukaan, toivotaan että tällä kertaa raskautesi kestää loppuun saakka. :heart:

Jos mä tähän pinoon laittaisin masukuvan, en viitti tuonne oman kuun pinoon laittaa, tuntuu että esittelen aina mahaani. :ashamed:



Kuvassa taitaa olla rv24+3 ja tänään 24+5
 
MLL
Empuu sulla on alkanu nyt selkeesti pullottaa masu :heart: Mun mielestä on mukavaa seurata muidenkin mahan kasvua, että laittele ihmeessä vaan kuvia :) Onko sulla aikasemmin ollu turvotusta tms. ihan kun oisit laihtunut muuten paitsi masusta? Ei tarkoitus olla tökerö, kunhan vaan olen utelias :)
 
MLL Ei mulla mielestäni hirveästi ole ollut turvotusta ja painoakin tullut yhteensä viitisen kiloa lisää. En ole siis laihtunut, herkut pitää siitä huolen. :whistle: BMI ennen raskautta lähes 27. Mä niin haluan takaisin viiden vuoden takaisiin mittoihin, painoa kertynyt niistä ajoista noin 20kg. :snotty:
 
MLL
Empuu et kyllä näytä yhtään ylipainoselta noissa kuvissasi, oikeen sopusuhtaiselta. Katselin vielä tota toista pinoa jossa oli sun viime viikkonen kuva, niin näyttäisi masu tosiaan viikossa pullahtaneen ainakin mun silmään huomattavasti enempi esiin :) Eikä tuo 5 kiloa ole paha painonnousu, omasta mielestäni varsin maltillinen. Mulla meni kymppi rikki jossain rv 24-25 paikkeilla :whistle:
 
MLL Aika iso vaikutus taitaa olla sillä, mitkä vaatteet päällä ottaa kuvan ja missä asennossa jne. Onhan tämän masun aikakin jo pullahtaa esiin, tuossa viikko (?) sitten töissä tuli eka raskausutelu. :D
 
MLL empäs osaa sanoa syytä moiseen, jäin vähä
ittekkin suu auki sinne istumaan kun se kipas mittaria
mulle hakemaan...
Tosiaan oman hoitajan mukaan ei sokereissa mitään,
kun kävin sen rasituskokeen antamassa aiemmin ja sano
että katellaan sitte jos pissaan sokeria tulee..

Eihän tää varmasti pahasta ole, en mä sillä purnaa...mutta
kummaa vaan että sijainen pistää mittaan yhtäkkiä syyttä..
No, mitataan ja katotaan mitä oma täti parin vkon päästä
sanoopi asiaan...
Mutta 5x/pv....auts...ja 7pv!
Ja tosiaan siitä painosta, mulle on tullu nyt yhteensä 9kg painoa
eli omasta mielestä suht hyvin on pysyny, esikosta pompsahti
liki 30kg kun lopetin alussa röökin ja jäin kotiin töistä..
Nyttenkin joulu teki tepposet ja vaaka pompsahtikin huimat
4kg ylöspäin joulumässäilyjen ansiosta.. (+903gr/vko)

Tässä tarttee muutenki alkaa katteleen vähän syömisiään,
ku paha olo tulee ihan pirun herkästi ruuan jälkeen...
Mitähän mahtaakaan olla muutaman viikon päästä kun vielä
nousee ylemmäs..? Apuva..
Mulla muuten kohdunpohjan korkeus oli tänään 24cm,
esikosta tässä vaiheessa lähenneltiin 30cm...
Vaikuttaako toi nurinkurinen asento siihen sitten?
Kääntyis ja jumahtais nyt pää alaspäin ja sassiin..!

Aijoo, uusiakin oli tullut.. :flower:
Tervetuloa kaikille tasapuolisesti ja onnea odotukseen!

Tintta 30+3
 
MLL
Tinttamaaria aika tosi outoa kyllä..Ite vihaan pistelyä niin paljon, etten varmaan 5krt/pvä mittaisi tolla tietoa =) Tsemppiä sulle, toivottavasti oma neukkutätisi on vähän paremmin taajuuksilla :hug:
 
Huomenta!

kretalle ja milkeille paljon tervetulotoivotuksia ja tsemppiä raskauteen! :flower:

erkalle :hug: ihanaa että tuli ultrasta hyviä uutisia!!!

MLL nyt mä ymmärrän sen sun piinan ku ootit sitä 24 viikkoa, kun nyt itsellä se huomenna täyttyy...uskaltaisko etes vähän jo hengähtää?

Muutapa ei tänne sit kuulukkaan, päivitykset listaan on tehty ja nyt jatkan aamukahvittelua!

buam 23+6
 
Sopiiko tänne mukaan? :wave: testasin plussan 22.12,mikä olisi ollut enkeli-vauvan laskettuaika, nyt siis rv 6+0. Eilen käytiin yksityisellä varmistamassa että siellä kohdussa edes kukaan on,sillä maha ja selkä ovat olleet kipeet ajoittain aika voimakkaastikin, ja kyllähän siellä raskauspussi ja pieni sikiö näkyivät :heart: parin viikon päästä ensimmäinen neuvola kunnallisella. Pelottaa ihan hirveästi miten tällä kertaa käy,saadaanko se kauan kaivattu pikku-kakkonen...
 

Yhteistyössä