Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Voi ei neiti-81! Ei nyt enää noita sulle!

Missy eikös raja ole nyt ylitetty? :) Miten teidän esikoisella meni alku? Oot varmaan siitä kertonut mut en muista enää :ashamed: Eli jäikö henkiin ja onko kaikki hyvin nyt?

(.) Maha painaa keuhkoja, kiloja on tullut liikkaa ja yöt on katkonaisia mut tää kaikki on silti sen arvosta :heart:

Champion ja Martti 34+2

• Tykkää
Reactions: Missy1985
Kiitos kaikille tsempityksistä! On se vaa kiva että on tämmöne "tukijoukko" tääl netiski. :heart: :hug:

ElinaMaria Juuh lehtiä lueskellu, ristikoita, netist kaikenlaist lukenu lisää keskosuudesta ja kaikest mahollisest raskauteen liittyen. :) Tääl oon katellu tai ollaa kateltu ja lueskeltu et rv 28 astiki ku ees pääsis(täl hetkel realistinen tavoite) ni on jo todella hyvä ku 90% mahollisuudet selvitä ja sit just et säästyis myös niilt "pahimmilt" hoidoiltki todennäkösimmin. :eek: =)
Jokainen lisäpäivä kuiteski otetaan ilolla vastaan, toki. :heart: :heart:

Wallaroo Kyllä ihan oikein muistat, tää on just se "päivä" siis rv 25+0 ku se tapahtu v.-07.. =) Tajuttiin miehen kans et nyt on iteasias silti jo pidemmäl ekaa kertaa ikin mun raskauksista ku poitsi syntyi aamul seiskan jälkee!! :heart:
JEIH! :D :heart:

Tääl edelleen ootellaa tiistaita, sit kuulee tän hetkisen tilanteen ja mis mennää, onko huonontunu jne.. toivotaa parasta, ainaski vielä! :saint:

Neiti-81 Tsempit täältki, toivotaan nyt silti et kaikki ois hyvin! :heart: :hug:

Champion Olit just kirjottanu, yks rajapyykki nyt saavutettu tosiaan. =) Poitsu voi hyvin mut oliha se rankkaa aikaa silloin! Mut tyttelit kehittyvät masus vähä nopsemmin ku pojat, lukenu nyt tosi monest paikasta. Et jos päästää tuonne 26 yli ees o jo paljo parempi ku mitä poitsun aikana kävi.. mut tosiaa jaksetaa viel toivoo parasta. :saint:

POKS!!
Missy ja prinsessa 25+0 :heart: :heart: :heart:

Viimeksi muokattu:
Tillu Toivotaan että kaikki on siellä ultrassa hyvin, tuuha sitten kertoo tänneki miten meni! =)

Pakkoha tänne taas ajankuluks kirjoitella..
Yks päivä on nyt varsinaisesti menny pidemmälle ku ikinä aiemmin. :D Mutta toisaalta tajuttii miehen kanssa että enhä mä tiedä ees miltä tuntuu olla raskaana näin pitkällä ja saatika jos niitä viikkoja tulee enemmänki. :O :heart:
Ei kyl huoleta ne vaivat tai mitkää, koska nyt osaa kyl arvostaa jokaista päivää taikka viikkoo jotka menee yli! =) Mut oli vaa hassua hokata toi, ku keskusteltiin. :D =)
Edelleen jostai syyst jännittää kamalasti se et saattaa joutuu sairaalaan sisälle jos tuo kohdunsuun tilanne on huonontunu ees vähäsen. Toisaalt sitten olo on turvallisempi jos tosiaa on edenny, ku ois jo valmiiks sairaalas, et sillai ku siihe suhtautuu ni tuntuu turvalliselta ajatukselta. :ashamed: :whistle: :)
Kuha nyt jatkuis tällee suht oireettomasti sinne tiistaille, ni sitpähä sen tietää. :saint:

Missy ja prinsessa 25+1 :heart: :heart: :D :D :heart: :heart:

Viimeksi muokattu:
Toisesta aiheesta tuli mieleen;

Kuinkas paljon te treenaatte lantionpohjanlihaksia? :O
Mä treenasin ihan vähäsen jo ennen raskaaksi tulemista, mutta näköjään sekin vaikutti, kun jo nyt voi ottaa "taidot esille" rakastelun aikana. :D Mut en oo mtn geisha palloi kokeillu vaan ihan perus taval eli "vedän sitä sisään" meiningillä. Onko ne geisha pallot kivat, jos jollai kokemusta? :)

:) Mulla on geisha-pallot. Ne isot jöötit. En mä ny tiiä onko ne niin ihmeelliset :O Mun mielestä ne pysyy sisällä ilman mitään ponnisteluja :LOL: ..en sit tiiä niistä pieniestä, niissä tarviiki sit töitä tehdä, ettei tipu :)

Huomenta!

Mikäs Missyn tilanne? :) Toivottavasti kaikki on hienosti ja vauveli tyytväisenä masussa. :heart:

Tillulle tsemppiä ultraan! :heart:

Täällä poksutaan tänään, rv 16+0. Niin ne viikot vaan menee eteenpäin vaikkei siltä aina tunnu. :) Muuten kaik on hienosti. Nukuttua en saa, herään joka yö 4-5 aikaan pissalle tai jostain muusta syystä ja sit en eää saa unta. :( Ja oon ihan puhki töissä... saapi nähdä jos tämä unettomuus jatkuu niin en tiedä miten jaksan tätä työ-arki-raskau -yhdistelmää. :|

EM & mokkonen (esikko antoi työnimen. ;) ) rv 16+0

• Tykkää
:) Mulla on geisha-pallot. Ne isot jöötit. En mä ny tiiä onko ne niin ihmeelliset :O Mun mielestä ne pysyy sisällä ilman mitään ponnisteluja :LOL: ..en sit tiiä niistä pieniestä, niissä tarviiki sit töitä tehdä, ettei tipu :)
Eli ainakaa niit geisha kuulii ei tarvii ees hankkia. :D
Taino ehkä toiki riippuu ihmisest, mut nääh.
Mun mielest hauskin tapa treenata on ehdottomasti rakastelun aikana.
Yksin en siitä niin innostu, mut sit tosi kyseessä se on kivaa ja on työlästä, ku pitää keskittyy samaan aikaan molempiin. :D

Kantsii kokeilla, jos ei oo viel kokeillu. ;)

Viimeksi muokattu:
Täällä poksutaan tänään, rv 16+0. Niin ne viikot vaan menee eteenpäin vaikkei siltä aina tunnu. :) Muuten kaik on hienosti. Nukuttua en saa, herään joka yö 4-5 aikaan pissalle tai jostain muusta syystä ja sit en eää saa unta. :( Ja oon ihan puhki töissä... saapi nähdä jos tämä unettomuus jatkuu niin en tiedä miten jaksan tätä työ-arki-raskau -yhdistelmää. :|
Sulla vähä samallalailla, ku mun miehel. Hänki jos herää niin ei välttis enää saa unta. :/ Mä kun oon sikee nukkuja, nukun vaikka kirkkaassa päivänvalossa niin joo pissalle joka yö siin 3-7 maissa ja sit takas sänkyyn ja nousen ylös vasta 10.30. :D

Mut joo se on rankkaa, jos on univelkaa. Toivottavasti sulla kohta helpottais ja saisit nukuttua oikee kunnolla. :)

Nukkumisesta mä oon kans omannu aina hyvät unen lahjat ja nyt mietinkin et miten mahtaa heräilyt mennä vauvan kans kun tuntuu välillä et pommi saa räjähtää korvan juuressa enkä heräis siihenkään. Kerran yössä tulee käytyä vessassa ja melkein meen silmät kii pöntölle ja välilä en edes muista tuleeni pois sieltä :D Joskus huomaan uokkuvani pissalla käydessä..

Geishakuulista sen verran et mä oon käynyt lantiopohjan fyssarilla kun synnytykset tehneet jotain damagee tonne alas sisäisesti ja mulla kramppaa lantionpohjan lihakset tosi kivuliaasti etenkin ovulaation aikaan ja se fyssari sanoi et geishakuulta on pahinta mitä naiset voi itselleen tehdä ettei se oo hyvää treeniä. En ole niitä käyttänyt mut multa se kielsi ehdottomasti ettei saa käyttää et muilla tavoin pitää treenata. En muista tarkkoja perusteita sille miks tosiaan ei sais käyttää mut muistan vaan ajatelleeni selityksen jälkeen et onneks en ole niitä koskaan hommannut.

Missy tsemitykset täältä et saisit kärvistellä ainakin 30 viikolle asti :)

Champion ja Martti 34+5

Jos sitä sais välillä jotain kirjoitettuakin. Oon ollu viime aikoina vähän laiska kirjoittelemaan, mutta lukemassa oon kyllä käyny melkein joka päivä. Täälläkin on vaivannu viime aikoina melkoinen väsy. Varsinkin viikolla tuntuu, ettei voimia ole työpäivien lisäksi mihinkään ylimääräiseen ja sohvan nurkka kutsuu kummasti, kun pääsee kotiovesta sisään. En tiedä vaikuttaako toi alhainen hemoglobiini näin paljon, vai onko tää vaan yleensä raskaudesta ja hormoneista johtuvaa väsymystä. Hemppa oli viime nlassa 114 (edelliset 109 ja 113). Eli ei hirmusti oo noussu vaikka rautalisää syönkin.

Viime viikolla oli siis toinen neuvolalääkäri ja siellä kaikki hyvin ja sydänäänetkin kuului etsinnän jälkeen :heart: Papunen oli piiloutunut taas jonnekin istukan taakse aluksi, mutta onneksi liikkeet kuului dopplerin kautta ennen sydänäniä, niin en kerennyt hermostua :) Väsymyksestä huolimatta olllaan saatu hankintojakin tehtyä. Nyt on turvaistuin ja yhdistelmävaunut hommattu. Pinnasänkykin pitäis olla tulossa Vauvan tilaajalahjana, ei vaan oo vielä näkynyt, vaikka laskukin maksettu jo kuukausi sitten. Kyllä meinas ihan itku tulla, kun kattelin noiden vaunujen koppaa tulevan vauvan huoneen lattialla ja kun mietin, että jos kaikki menee hyvin, niin siinä voi 3kk päästä pieni jo nukkua :heart:

Neiti-81 :hug: Ei mitään verenvuotoja, ei!!! Sun keskenmeno kiintiö sais olla kyllä jo täynnä. Mikä on nyt tilanne ja vointi? Tsemppiä ja toivotaan kovasti, että kaikki edelleen hyvin!!

Tillu onnittelut maagisesta rv12 rajapyykistä!!!

Oniittelut muutenkin kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! En taida muistaa nyt enää kaikkia nimeltä :ashamed:

Vauvavakuutuksesta onko teistä kukaan ottanut vakuutusta vauvalle ennen syntymää? Täyteltiin miehen kanssa eilen hakemus netissä Ifiin. Jäin vain miettimään, että näinköhän saadaan koko vakuutusta. Kun siinä terveysselvityksessä, joka äidin pitää täyttää, oli kohta, jossa kysyttiin aiempien raskauksien ongelmista ja siinä mainittiin vielä erikseen esimerkkinä keskenmeno, niin pakkohan ne km:t oli siinä mainita....Saas nähä miten käy, että evääkö ne koko vakuutuksen niiden perusteella. Mikä tuntuis kyllä hullulta!

lantionpohjalihaksista Oikein hävettää, kuinka laiska oon ollu niitä treenaamaan :ashamed: Eli käytännössä en oo treenannu ollenkaan. Pitäis kyllä ryhdistäytyä!

nukkumisesta Oon ollu kanssa aina tosi hyvä nukkumaan. Ei tarvi paljon muuta, kun painaa pää tyynyyn, niin nukahdan melkein saman tien :D Meillä mies on myös se huonompi nukkuja ja herää melkein joka yö siihen, kun itse herään vessaan, vaikka kuinka hiljaa yritän nousta ylös. Alusta asti oon joutunu heräämään kerran yössä pissalle, mutta nyt on näköjään alkanut viime aikoina sellainen 2x yössä pissalle -rytmi.

Sanmar + superpapunen 26+3

Viimeksi muokattu:
Sanmar, meillä on juurikin ifissä tuo vakuutus. Pyysivät lisäselvityksenä lähettämään neuvolakortista kopiot, ja sitten meni läpi. Varmaankin juuri keskenmenojen takia, kun ei mulla muuta erityistä oikeastaan siinä ollut.

Mitenköhän Neiti-81 voi, toivottavasti kyse olisi pelkästä säikähdyksestä!

(.) Täällä vaan Odotetaan...

Imoen & Mantti 37+6

Champion Siis täh ettei niit ees kannata käyttää?? Ok tota en olekkaan kuullut. Kiitti ku kerroit. :) Onneks jos treenaan niin treenaan ihan perus tavalla tai sit tosiaan rakastelun aikana, en oikee innostu niitten pallojen käyttämisestä. Liikaa vaivaa. :D

Vauvavakuutuksesta Onko se ihan Must hankinta? Oon nimittäin just miettiny, et kannattaako se vai ei.. Meillä jo ifissä kotivakuutus ni ei se ainakaan haittais jos sinne ottais myös ton vauvavakuutuksen, sais sen vaa vähän halvemmalla nähtävästi. :) Mut mietin vaa esim. tota ifii, et mitä hyötyä siitä sitten olisi?

Sanmar82 Et oo ainut.. Aika harvoin minäkin niitä treenaan.
Yleensä en koskaan. ><

Pitkästä aikaa minäkin tänne raahaudun.. juuri tulin lääkäristä,sain tämän viikon saikkua.väsymys on jotain ihan ylitsepääsemätöntä! |O Torstaina olis se nt-ultra,tämä terv.keskus lääkäri käski siellä ottaa puheeksi tämän väsymyksen ja pääsäryn. Kahtoo nyt,jos helppottaa tässä saikun aikana niin en suotta rupee valittamaan siellä mitään!

lantiopohjanlihaksia treenailen sillon kun muistan,ihan vaan itekseni supistelen ja joskun miehen iloksi seksin aikana :D pitäis vissiin nyt rueta hieman enempi panostamaan niihin(kin).

nukkumisesta illalla maate 21 jälkeen viimestään,3-6 välillä pissille ja sitten pyöritäänki siihen asti kun kello soi 6.20. päikkärit joutuu ottamaan joka päivä ja vaikka kuinka kärvistelet ilman päikkäreitä niin silti joutuu yöllä heräämään. Illat menee sohvalla maatessa ja äksyilessä :|
Todellakin toivon että nyt sais huilata ja helpottas tämä,ei ole miehellä nimittäin kovin helppoo!

vauvavakuutuksesta toiset sanoo että kannattaa ottaa,toiset sanoo että ei mitään muuta kun rahan menoa. ollaan siis hieman kahden vaiheilla,mutta onhan tässä aikaa miettiä vielä. kuulema siitä on vaan hyötyä jos käy yksityisellä?! meillä kyllä toimii tuo terv.keskus ihan hyvin,melkein aina 2 lääkäriä paikalla ja ajan saat aina sille päivälle kun soitat,tänäkin aamuna soitin ajanvaraukseen ja sattu oleen vaan yks lääkäri tänään,mutta silti se tunki mut sinne väliin ja pääsin lääkäriin.
Mutta mielipiteet tästäkin ois tervetulleita teiltä joilla se vakuutus on jo lapsella!

neiti-81 mikä tilanne?!? :hug:
missy tsemppiä vaan!!

viikon jatkoja!

kaktuspiikki ja tyyppi 12+2 Poksista vaan!! :)

Moi!
Nt-ultra takana ja kaikki näytti olevan hyvin. turvotusta 1,2mm ja veriseulan tulokset pitäs tulla postissa muutaman päivän päästä. Hippu piti semmosta tsatsatsaata koko ajan,et ei meinannu millään saada kuvia otettua- ihme viuhauksia vaan näkyy kun toinen jumppasi.
Huomenna aika neuvolalääkärille, joka ultraa muuten ja katotaan hematooman tilannetta ja et jatkuuko mun saikku vielä. Pituutta oli Hipulle tullu huimasti lisää. Oli viimeksi 3,7cm ja nyt 10 päivää myöhemmin pituutta oli huimat 6cm.
Piti ihan tämän kunniaksi käydä ostamassa ekat vauva jutskat.. Ostin ihanan mini bodyn, myssyn ja sellaisen ensi unilelun.

Tillu&Hippu 12+2 :heart:

Uutta palstalaista pukkaa!! :wave: Tänään tein plussatestin, neljättä odotellaan. Takana kaksi keskenmenoa (1/11 rv 12 ja 6/11 rv 8) Ensi viikolla neuvolaan.
Ihan matalalla profiililla vielä seuraavat 10 viikkoa. Jos sinne rakenneultraan pääsisi, niin voisi hengähtää. :D
Olo on positiivinen, ei hirveästi pyöri keskenmeno-ajatus mielessä. Lähinnä vaan toivoo onnellista odotusta, ja sitä ensimmäistä neuvolaa. Mennään yksi etappi kerrallaan.
Pelottaa!! Aivan hirveästi!! Silti!!

Johnu 6+6

Moi! Oon täysin unohtanu käydä täällä. Esikoinen tosi kipee, vissiin influenssa ja jonkinlainen suutulehdus. Tänään käytiin lääkärissä ja sanovat että jos yleisvointi hyvä nii ei hätää.

Raskaus alkaa jo tuntua masussa, vielä ei näy ulospäin kun on vähän mahamakkaraa edessä. :D Mutta varmasti kohta näkyy, tuntuu että oon turvonnu hirveesti. :D

Ensi viikolla ois jo np ultra ja sitten voiskin jo vähän huokaista helpotuksesta. SItten ajateltiin kertoakkin raskaudesta, niin tehtiin esikoisen kanssa myös. Vanhemmat kyllä tietää ja muutama ystävä.

Mutta takaisin ruuanlaittoon.

Riikka ja Niisku 11+0:heart:

IOnnea uusille plussille ja tervetuloa! :hug:

Ultrakuulumisista myös onnittelut. :) Ne on aina niin kivoja, erityisesti Tillun ihanat uutiset jäi mieleen. :heart:

Vauvavakuutusta syntymättömälle me ei edes saatais, kun meikäläinen on reilusti ylipainonen ja tuli tämä rd tähän sitten kaupan päälle. Eihän nyt mikään vakuutusyhtiö niin hullu ole, että ottais tälläsen riskipesän harteilleen. :LOL: Ei se niin harmita edes, tulevaa mummia (omaa äitiäni siis) tuntu enemmän liikuttavan. :)

(.) oma napa rupeaa olemaankin aika mielenkiintonen. Tähän asti kun on ollut niin seesteistä ja ei oo ollu mitään ongelmaa, niin nyt tuntuu, että kaikki on isketty sitten yhteen kasaan.

Työpaikka muutti ja ylläri ylläri siellä on sellasia asuntoja, joissa pitää päivittäin käydä lapsia katsomassa. Ovat sitten kolmannessa kerroksessa, ei hissiä. Rappusten ramppaaminen aiheuttaa inhottavasti supistuksia. Selkä- ja liitoskivut on tullu myös tutuiksi, lonkka huutaa hoosiannaa ja nukkuminen ei oo enää mitenkään varsin mukavaa tai itsestäänselvää... Oon nyt ollu viikonlopun yli saikulla niistä supistuksista ja huomenna ois meno äitiyspolille ja kuulen miten jatkossa.

Jotenkin on semmonen olo, että oisin tosi helpottunu jos kirjottaisivat loppuajan ennen ä-lomaa saikkua. Työnantajakin oli sitä mieltä, että ois heille ja mulle parempi. Lähinnä sen takia, että sais sit heti ettiä pitkäaikasen sijaisen eikä miettiä että mitkä kaikki päivät viikosta oon pois. :D En vaan yhtään tiiä miten ne mahtaa Tayssissa suhtautua tämmöseen ajatukseen vai pitäävätkö mua vaan laiskana paskana, joka ei jaksa tehä duuniaan.. Pöh. Huomenna sitten tietää enemmän.

Eilen poksunut Naive ja Sissi 28+1

jaa niin tosiaan,mahdettaskohan mekään saada koko vakuutusta vaikka haluttaskin,mulla on diabetes ja ylipainoakin löytyy...onkohan siinä joku "painoraja" siis että paljonko sitä ylipainoa saa olla? mulla BMI nyt 36... pitänee if:iltä kysästä jos ja kun tulee ajankohtaseksi.

Ilmoittaudun mukaan :)

Ikää 27v, esikoista odotellaan, sairaala TYKS, la 29.10.

Takana kaksi keskenmenoa, ensimmäinen 9/10 huomattiin vko 12 ultrassa, ei ollut sikiötä ollenkaan, vain istukka, joka näytti epänormaalilta ja raskaus osoittautuikin molaksi eli rypäleraskaudeksi. Tuli yli puolen vuoden karenssi, jonka seurauksena ravasin verikokeissa sen ajan seuraamassa hcg:n laskua.

Raskauduin onneksi pian uudelleen kun saimme taas luvan yrittää viime syksynä. Pääsimme tuon aiemman molan vuoksi varhaisultraan, jossa kaikki oli mainiosti ja sikiö vastasi silloin viikkoja 7 + 4. Nt-ultrassa viikolla 11 + 5 sikiö ei sitten ollutkaan enää elossa, koko vastasi noin viikkoa 9 Tämä oli viime marraskuussa, raskaus oli muuten ollut normaali.

Nyt on jälleen uusi yritys, toivottavasti paremmalla menestyksellä tällä kertaa! Tunteet vaihtelevat hyvästä olosta ja onnesta välillä totaaliseen paniikkiin, koska nuo aiemmat kokemukset pyörivät väkisinkin mielessä. Olen silti positiivinen ja uskon, että enemmin tai myöhemmin se kuitenkin onnistuu, huonoa tuuria ollut matkassa.

minbebis 5 + 0

tervetuloa minbebis! onpas teilläkin ollut huonoa tuuria... toivotaan että onnistuisi ja saisitte pikkuisen syliin asti! ja sitäpä täällä kaikille toivotaan! itellä on kans tunteet heittäny epätoivosta onnellisuuteen,ei oikein vieläkään uskalla iloita. mutta positiivisella mielellä mennään!
tämä on siitä hieno ryhmä että täältä saa tukea ja täällä voi avautua ja purkaa niin huonon kuin hyvänkin olonsa! ja kaikki täällä on kokeneet menetyksiä,erillaisia mutta silti samanlaisia!

menipäs syvälliseksi! :p mutta siis,Tervetuloa!

kaktuspiikki ja tyyppi 12+2

• Tykkää
Tervetuloa minibeibis ja johnu! ONNEA!! :)

vauvavakuutuksen haluaisin tälle syntymättömälle lapselle, mutta en tiedä saadaanko. Meillä on tämä perinnöllisyysaspekti ja sitten vielä mulla on tietynlainen lääkitys päällä... :/ Toivottavasti saataisiin kuitenkin. Esikoisella on ja onhan se hyvä olla olemassa.

Periaatteessa perusterveydenhuolto toimii meillä hyvin, mut jos tällä toisella onkin sitten vaikka kaiken maailman allergiat ja astmat ja ongelmat, niin pääsee sitten suoraan erikoislääkärille. Esikoinen on ollut terve kuin pukki. :)

Hirvee ilma. :(

EM & mokkonen 16+1 :heart:

Quu
Paljon onnea Johnu ja Minbebis plussista! Ja tsemppiä ensimmäisiin, pelottaviin viikkoihin!

Tillulle paljon onnea nt-ultratuloksista:flower:

Mitäköhän Neiti-81lle kuuluu? Toivottavasti vuoto osoittautui harmittomaksi..

Ja Missy, miten menee, sun kuulumisia on kiva kuulla usein, muuten alkaa miettimään, onhan kaikki edelleen hyvin?

Vauvavakuutuksesta, laitataan just paperit menemään, on ollut ehdottoman tarpeellinen esikoiselle, jolla todettiin astma, hankala atooppinen ihottuma ja laajat ruoka-aineallergiat alle vuoden iässä. Allergioista on päästy eroon, mutta pelkästään rasvojen hinta vuodessa ylittää reilusti tuon vakuutusmaksun, astmalääkkeistä sentään saadaan nykyään erityiskorvattavuus. Lääkärikäynnit toki hoituisivat julkisellakin, mutta yksityisellä on niin paljon helpompi järjestää ne meille sopivaan aikaan, ja päästään aina samalle, tutulle, hyvälle lääkärille.

Nyt jumppaan kokeilemaan pahoinvoinnin takia pidetyn kahden kk tauon jälkeen, miten käy!

Quu 14+4

kysäsenpä täältäkin että mistä tietää onko tiputtelu lapsivettä vai mitä? pikkareihin alkanu ilmestymään märkä läntti silloin tällöin päivän aikana ja se haisee imelälle. en siis ole nenä kiinni pikkareissa nuuhkinut vaan sen hajun tuntee muuten! :LOL:
ettei vaan olisi mitään kohtutulehdusta tai vastaavaa?? :O
onko muilla ollu tämmöstä?

Yhteistyössä