***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

NIMI..........IKÄ.......SYNNÄRI.....KM.............MONESKO

HUHTIKUU 2008

22.4
Puella................40V.......OYS........KM 05/07....4.

24.4
Mymmelis.........................LS......KM 05/07 ja 07/07...1.

26.4
Mimmuli82.........25v......SEKS.......KM 06/07.....2.

TOUKOKUU 2008

13.5
Beccy.................33v.......Jorvi.......KM 06/07.....2.
Repa..................28v.......KOKS.....KM 02/07......1.

24.5
SatuA................28v........NKL........KM 03/07.....3.

26.5
Ruispala...................28v......Kättäri.....KM 05/07.....3.

KESÄKUU 2008:

3.6
Amira.............................VKS........KM 06/07.....2.

7.6
Marleena83......24v.......SATKS.....KM 07/07......1.

8.6

Dulle.................32v.......SATKS.....KM 07/07......1.

9.6
Stoppis..............29v........KYS.......RK 07/07.....3.

17.6
Tuutikki.............23v........EKKS......KM 02/07......1.

18.6
Wiivi84.............23v.......KOS........KM 09/06......2.
EevaRouva.......27v.......NKL........KM 07/07......2.

27.6
Vio-la............................................KM 07/07......1.

HEINÄKUU 2008:

1.7
SatuKa..............30v........................KM 05/07.....1.ja 2.

6.7
MargeSimpson...25v.........PHKS...KM 07/06,10/06...4.

18.7
Äitee2................29v.........EKKS....KM 06/07......3. ja 4.
Gatsu.................25v.........TAYS.....KM 06/07............1.

23.7
Adrian-80..........................KPKS..........................1.

24.7
Minda...............24v...........SEKS....KM 07/07........3.

26.7

Jemima.............25v..........K-SKS...KM 07/07........1.

ELOKUU

7.8
Perämaan emäntä.............KYS.....KM 06/07.......3.
Eliisa80............27v............TAYS...KM 05/07 ja 09/07....3.
Aurinkoenergiaa...27v......KAKS....KM 06/07.......3.

13.8
Irtosora............35v......................KM 08/07.......1.

SYYSKUU

3.9
Tinii..................21v........Kättäri........KM 02/07.......1.

9.9
Katjuska-78.......29v........SAS.......KM 11/07.......3.

25.9
Juuliai...........27v.........TYKS...............KM 11/07.........1.

28.9
Siilura...............28v......................KM 10/07........1.

LOKAKUU

7.10
Miikkis.....................PHKS........KM 12/06, TM 02/07, KM 05/07....1.

10.10
MyAngels.............25v..............SeKs..........Enkelipoika 06/07, KM 12/07.....2.

15.10
Tapsu85.............22v...............MKS......................2.

19.10
AinoAmanda.........37v...................KM 09/06, 08/07..............2.

MARRASKUU

17.11
Maisa-08..............23v........SatKS........KM 02/06.................1.

24.11
Pamu k.............31v.............KOKS........KM12/07, 1/08...........3.

JOULUKUU

1.12
Pikkutiikeri..........27v...........TYKS............TM01/08.................1.

Nimra............27v.............K-SKS...........KM-05/kem.KM-07........1.

18.12
Aili................27v................KOS..........KM11/07.............1.

23.12
Surusydän.....................................Enkelipoika 11/07.....4.

27.12
Katherine.....26v.................................KM06/07...................1.

TAMMIKUU 2009

2.1
ElinaMaria...........................PHKS........Enkelivauva 01/08.........

SYNTYNEET

Viivin (LA 1.11.) 07.11.2007....50cm.....3610g.....

Vimpula (LA 16.11.) 17.11.2007...50cm...3504g....

Riikkuli (LA 9.12.) 19.12.2007...54cm....4450g....

Vinja (LA 25.2) 18.2.2008.....51cm....3560g....

Oikukas (LA 13.3.) 17.3.2008...49cm...3458g...

Sipuli (LA 5.3.) 11.3.2008..........52cm.......3790g...........

Ninni78 (LA 16.3.) 27.3.2008......53cm.....4800g...

Pulttibois (LA 26.4.) 16.4.2008...52cm.......3665g..

Malttamaton (LA 23.4.) 25.4.2008...51cm......4036g...

Ja linkit edellisiin keskusteluihin:
http://keskustelu.kaksplus.fi/t805193
http://keskustelu.kaksplus.fi/t877205
http://keskustelu.kaksplus.fi/t912799
http://kaksplus.fi/keskustelu/t933180
http://kaksplus.fi/keskustelu/t970029

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Hyvää maaliskuuta kaikille =)

Vilkkaat keskustelut jatkukoon tässä maalis-otsakkeen alla!

(.) Täällä on raksailtu all day long ja nyt ajattelin lähteä leffan vuokraukseen...ja namikauppaan, sorry neukkatäti :whistle:
Elvi on osoittautunut kunnon rymyäjäksi, het kun istun, syön tai muuten olen max.1min. paikallaan niin jo alkaa myllerrys :D

Uusi pino, uudet kujeet =) Heippa kaikille! :wave: Ja tervetuloa mukaan Ainoamanda ja isot onnittelut! :flower: =)

Voi vitsi kun en nyt muista mitä kaikkea teille kaikille on viime aikoina kuulunut, kun ei tästä uudesta pinosta saa luntattua :xmas: Ainaskin Äitee oli käynyt RUssa - onnittelut hyvistä kuulumisista!!!! :hug: Äh, hatara pää, en muista mitä muuta piti kommentoida :ashamed:

"Kiva" että muillakin on kokemusta näistä ystävistä, jotka odottaa apua rempassa ja muutossa jne, mutta eivät itse lotkauta persettään kun olisi vastapalveluksen vuoro... Vähän pisti taas tuossa yksi päivä ärsyttämään, kun yksi miehen kaveri kävi siinä p*skaa jauhamassa kun yritettiin hommia tehdä :kieh: Ei voi apuaan tarjota, mutta pitää tulla siihen pysäyttämään työt sitten totaalisesti :headwall: Ja seuraavana päivänä haki miehen apuun auttamaan HÄNTÄ, ihan kun ei olisi itellä tarpeeksi hommia |O No niin sori, piti vähän purnata :ashamed: :snotty:

Remppa kuitenkin on edistynyt, keittiö on paikoillaan, ensi viikolla tulee vielä ihanaiset kaakelit, mitkä pitää laittaa ja sitten liesituuletin (sellainen teräksinen seinämalli) =) Seiniä on saatu hyvin maalattua ja nyt olis enemmänkin sitten ikkunanpokia jäljellä ja toki vielä muutamia seiniäkin. Ja tapetit (kaksi seinää ). Ja vessat (niihin siis kalusteet ja vessanpöntöt ja pienempään lattian laatoitus). Ja laminaatit ja muovimatot. Alkaa kuulostaa siltä, että ei olis vielä mitään tehtykään kun noin paljon on vielä tekemättä :LOL:

Niin kävin maanantaina neuvolassakin ja uusi täti oli varsin kiva :) Kaikki hyvin, hemppakin oli vielä vähän jopa noussut (137 ja siis ilman mitään rautoja - oon ihan äimänä miten se pysyy iteksiään noin hyvänä!!!). Paineet oli kohillaan ja pissa puhdas. Painoa oli tullut reilut 600g/vko, mutta en pistä pahakseni (eikä tätikään) kun ei tuota elopainoa niin kauhiasti ole lähdössä ollut. Kohtu kiivenyt 23 senttiin, mikä mulla merkkaa jo kylkiluiden lähestymistä, kun ei tuota pituutta ole niin siunaantunut :whistle: Nyt sitten vaan odotellaan äippäpolia rv 28. =)

Kyllä kun teidän muiden viikkoja katsoo, niin tuntuu että aika rientää nopeesti "tuokin on jo noin pitkällä" =) Omissa viikoissa se ei kuitenkaan tunnu menevän kovin nopsaan - paradoksaalista kyllä :LOL:

Valitettavan omanapaista tekstiä nyt, pahoittelen tapahtunutta :ashamed: Lupaan parantaa tapani siinä vaiheessa kun päästään oman katon alle!!! :wave:

stoppis 25+5

Sunnuntaita :wave:

Tänks vaan Gatsu uudesta pinosta :flower:

Stoppis,onpa tosiaan hyvä hemppa sulla,tai sanoisko erinomainen B) Minä katon "kauhistuneena" omia viikkoja,et apua,joko olen näin pitkällä :eek: Tiistaina tulee tasan 30rv täyteen,huhhuh.... käy aika vähiin...

Kutvonen vaihtoi onneks asentoa ja yöllä ei tarvinnut käydä kuin kerran vessassa,mutta kun kävin,niin havahduin kaverin mylläämiseen,kun pisti taas parastaan :D Joten en sitten siitä syystä saanut ihan heti unta uudestaan :ashamed: Mutta tällä kertaa nukuin hiukan pidempään aamulla,ettei oo ihan puolikuollut.

Huomenna odottelen josko neuvolatäti soittais mulle,kun jätin viestiä...mikäli siitä viestistä tajuaa että se olin minä,kun olin jo lyömässä luuria kiinni,kunnes muistin,etten oo sanonut edes omaa nimeäni :LOL: Hönkäsin sen sitten siihen perään :D Vähän hävettää mennä lääkäriin ainoastaan pyytämään sairaslomaa,kun en ees käy töissä :ashamed: Mutta byrokratian takia se kyllä kieltämättä on järkevintä...
Niin mun tilanne on siis se,että työsoppari on loppunut,ja sairasloma kestää 9.3 asti ja jäisin työttömäksi 1.4 asti kun äippäloma alkaa. Työkkärissä sanoivat että kadee pyytää saikkua loppuunasti,muuten tulee karenssit tuohon väliin yms... kun en kuitenkaan enää töihin menis,eikä sitä mulle tarjottais :D

Jepulis,tänään olis taas luvassa sitä ompelua ja kotitöitä. Tarttis varmaan yrittää ulkosallakin käydä....

Repa ja kutvonen rv 29+5

Huh heijaa, taas on rakennettu koko päivä :) tai tarkemmin sanottuna laitettu pohjamaaleja seiniin. Se onkin ihan mukavaa hommaa tän masukin kanssa kun ei tarvi kyykistellä, kurotella tai kantaa mitään.
Päätettiinkin että lähdetään semmoselle extempore matkalle tallinnan puolelle, RAUTAKAUPPAAN! Sieltä kun tuntuu samaa tavaraa irtoavan halvemmalla suomeen verrattuna!? Lähinnä ajattelin noita keittiön & vessojen hanoja sekä sisustustiiltä mitä oon kaavaillu saunaan ja isoon vessaan. Jos jollain on vinkkiä noista edukkaista sisustusjutuista viron tai vaikka suomenkin puolelta niin kiitollisena laitan korvan taakse =)

Stoppis teillähän kuulostaa hommat olevan hyvällä mallilla =) ens kerralla kun tulee auttavaisia vieraita ni lykkäät vaan työkalua kouraan ;) Mä sanoin kans yks viikonloppu miehen kavereille että tänään sit pojat talkoisiin...ei tarvi tulla pelkästään kahvia ja pullia veteleen! Rupee jo sen verran hermoja kiristään noi lusmuilijat että en enää pysty olla hiljaa :$ Mut hei arvatkaas tuliko ne...no ei...

Vitsi mua hymyilytti kun Repa kirjotteli siitä että kutvonen oli järjestäny isukilleen ihmettelemistä :D hassuja noi masumötkylät! Meidän isi odottaa niin kovasti että tuntis liikkeitä kädellä mutta vielä ei tunnu.

Ja huomenna loman jälkeen duunaileen, taidan kysästä het lisää lomaa. Pitäs saada ne muutenkin pidettyä ennen kesä- ja äippälomaa!

Gatsu ja Elvi rv21

uuden pinon ootte avanneet, ihanaa huomata että ollaan tosiaan jo maaliskuussa:D
perjantaina olisi 13 vko odotusta jäljellä, aika menee kuin siivillä. vinski on kovin vilkkaana masussa, ihanaa kun päivä-päivältä tuntee liikkeetkin paremmin ja oppii pienen päivärytmin
.. ei muuta kun..
hyvää maaliskuuta mammat ja onnea odotukseen!!

marleena83 ja vinski 26+3

Moikkelis! Enpä oo vähään aikaan ehtiny koneelle. Oltiin koko vkloppu reissussa ja huomenna tulee mun äiti kyläilemään. En ehdi nyt lukea sen vanhan pinon loppua, kun esikoinen heräilee...

Mulla on huomenna eka neuvola ja jännittää kauheasti, vaikka siellä ei mitään ihmeellistä tapahdukaan. Joudun valehtelemaan mun äidille, et se on pojan neuvola :ashamed: Sitten viikon päästä ke ois vihdoin ultra!

Taas on kauhea väsymys iskenyt, kun poika on ruvennut herättämään joka yö ainakin kerran! Onneks huomenna saa lepäillä!

Toinen "merkkipäivä" alkaa lähestyä. Ekassa km:ssa tuhru alkoi 6+5 (se on mulla tänään) ja sit kunnon vuoto 7+0. Siitä kun taas pääsis yli...

AinoAmanda Pääsitkös sinäkin tänne? Onnea!

Onpa teillä energiaa, kun menossa on vaikka minkä näköstä raksaa ja remppaa. Onneks ei ite tarvii :D En ehi lukasta vanhaa pinoo, niin en voi kauhiasti kommentoida...

tapsu 6+5

Malttamaton meilläkin oli clomit+tykötarpeet käytössä ja edessä olisi ollut puolen vuoden tauko ja sitten vahvemmat hoidot...onneksi ei niihin asti tarvinnut mennä koska en olisi ollut varma jotta olisko mun henkinen kantti kestäny niihin saati miehen...rahallisestikkin olis tehny kyllä tiukkaa joten olis voinu olla että nää mein pienet pojat olis sitten meille riittäny.

Repa kiva sitten vaihdella käytännön kokemuksia ja miullakin olis tarkotus ite ruveta ompeleen vaippoja kunhan mies ostaa sen lupaamansa ompelukoneen Siun pitää yrittää ottaa päiväunia kun ei yö unet onnistu ethän sie kovin kauaa jaksa tuollaisilla unilla ja saati kun loppu lähenee ni ainakin miulla on se uni ollut silloin vielä vaikeempaa.

Miulla on kovia ylämaha polttoja en tiedä et onko toi sappi leikkaus vaikuttanut tuohon ruuan sulatukseen ja nyt kun pienet painaa mahalaukun luttuun ni ei pysty edes paljoa mitään syömään...

Onkohan jollekkin tullu mun ruokahalu? mie en tällä viikolla ole syönyt kun yhden lämpöisen aterian muina päivinä kaikkea kylmää esim.kasviksia ja kylmiä keittoja koska ne ei käy koskemaan...tää ei muuten ole yhtään kivaa,oisko jollain antaa käytännön vinkkejä miten tätä sais helpotettua?

Vauvat jytää yötä päivää ja maha heiluu,pojatkin eilen nauraa rätkättivät kun pötköteltiin sängyssä ja miun maha heilu mut sitten kun mies tuli aamusta kotiin ni vauvat ihan hipihiljaa ja mies kun ottaa käden mahan päältä pois ni alkaa mylläys mutta kun käsi laskeutuu takas ni taas hiljenee...pikkasen kiusaavat isukkia.

Äitee ja tuplat 20+2

Siirsin ton ylätekstin tuolta vanhasta pinosta kun en jaksanu uudestaan kirjoittaa :ashamed:

Tapsu onnea merkkipaalun saavutuksesta ja hyvin kaikki menee eteenkin päin.

Stoppis teilläkin rupee oleen jo hyvällä mallilla remppa ja Gatsu tallinnassa todellakin on halvempia tuotteet kuin suomessa,mie en ite tiedä sen tarkemmin mutta kaveri kun rakensi niin osti melkein kaiken tallinnasta.

Mein remontti on siinä vaiheessa että yläkerrasta puuttuu enää vessasta lattia,pytty ja lavuaari sitten mein 5v peruskorjaus ja laajennus on valmis =) miehen kanssa mietittiin jotta mitä hemmettiä sitä sitten rupee tekee...mut onneksi tuolla tilalla on sitten paljon remontti hommia ihan ensimmäiseksi navetta mutta onneksi kerkeää huilia puol vuotta ennen kun toi on ajankohtaista...miehellä tää viikko lomaa joten vessankin pitäis hyvällä tuurilla valmistua ja sitten siivoukset ja kamat yläkertaan...uskotteko naiset että mie olen onnellinen =) olen odottanut tätä niin kauan.

Eilen vetäsin nurin tuossa pihalla vaikka kuin varovasti olin kulkevinani ni katsahdin taivaalle ja sitten mentiin,onneksi sain kädellä vastaan eniten sattu kankkuun (iso mustelma) ja kämmen meni auki ja just huomasin jotta ranne on aika herkkä joten pitänee vissiin soittaa terveyskeskukseen josko pääsis näyttää tätä kun mulla on just tää ranne viottunu rahtihommissa samassa rytäkässä kun meni selkä mutta siis mahassa tuntui ilkeeltä kun kaaduin mutta tais johtua säikähdyksestä ja illan kuulostelin vauvojen liikkeitä ni onneksi tuntuivat normaalisti vähän hiljasempaa oli kuin yleensä mutta nyt aamulla oli ihan kunnon vilske mahassa joten vauvat taitaa siirtyä aamueläjiksi eikä se kyllä haittais yhtään.

Huomatteko naiset jotta mulla on paljon asiaa taas vaihteeksi :LOL:

Mietin tuossa että miten raskaus on vaikuttanut tein parisuhteisiin?

Olen ihmetelly sitä että meillä on ollut todella seesteistä,on kyllä ollut jokaisessa raskaudessa vaikka itellä välillä vähän karkaa homma lapasesta ni mies kummasti osaa rauhottaa ja antaa hellyyttä juuri oikealla hetkellä.kyllä mekin yhteen otetaan mutta onneksi tosi harvoin ja se on yleensä kummankin väsymyksestä johtuvaa.Hellyys ja hyvänä pito on lisääntynyt tai ainakin miusta tuntuu siltä,mies ottaa aina kainaloon illalla kun sohvalla löhöillään ja hieroo hartioita tai jalkoja,silittelee masua ym. onkohan jo liian imelää? :LOL:

Hyvää viikonalkua kaikille ja kevät se sieltä lähenee,ihanaa kun valoa piisaa.

Olen muuten jo pessyt vauvan vaatteita valmiiksi kun haisivat ihan ummehtuneelle,en kyllä tiedä että missä sisko on noita säilyttänyt...mutta nyt tuoksuvat raikkaalle.

Äitee ja tuplat 20+4

Tervehdys Siskot!

Gatsu se oli nikkaroinu meille uuden palstan - kiitosta! :)

Äiteellä juttua riittää :). Ihana tekstiä ja niin hellusen kuulosta. Koitahan pysyä pystyssä siellä pihamalla, sulla on kallis lasti mukanas!

Parisuhdegalluppiin vastaisin, että hyvin meilläkin menee. Jouduin viime vkolla sairikselle suppareiden ja liitoskipujen takia. (Oli pientä avautumistakin nimittäin jo tapahtunut) :/ . Mies on ottanut sairiksen tosi vakavissaan ja pitää musta entistä parempaa huolta.

Stoppikselle toivottelen tsemiä sen rempan kanssa. Ärsyttävää on kyllä ihmisten omanapaisuus. Auttaminen ja vastapalvelukset eivät todellakaan kuulu kaikkien yleissivistykseen :/ . Toivottavasti teette Tallinnasta hyviä löytöjä.

(.) Niin, saikkua tosiaan napsahti. Ainaki 2 vkoo näin aluksi. Sokerirasituksessakin tuli käytyä. Mitään ei oo kuulunu, joten kait ne tulokset oli sit sallituis rajoissa. Närästys on löytänyt meikäläisen rintalastan alle :( , auts! Pitänee vähentää kahvittelua ja salmiakin syöntiä :p .

Hyviä vointeja kaikille!

-A- 26+6 *tulis ny se äitiyspakkaus jo tällä vkolla!!!*

Ai niin. Joku tais tuolla aiemmin kysellä, miten perheen mahd. karvakuonot ovat raskauteen reagoineet.

Meidän seisojanarttu piti mulle huolestuneen näköisenä seuraa syksyllä, kun kylppärin lattialla oksentelin. Nyttemmin kun mahaa on alkanut tulla ja makoilen sohvalla, niin hän pistää usein päänsä vatsan viereen - tai hellästi siihen päälle. Välillä näyttää, kuin kuuntelis sitä meuhketta :D kunnes kyllästyy leukaperiin sateleviin potkuihin. Ja lenkillä odottelee kyl mua kärsivällisesti, kun välillä joudun pysähtelemään ja himmaileen vauhtia suppareiden takia.

"Kyllä koira koiran tuntee" ;)

Heippa kaikille äityköille! Ja kiitos ihanista tsemppauksista :hug: . Täällä epäuskon vallassa jatketaan odotusta, mutta helpotti kummasti kun saatiin kutsu ekaan kunnalliseen utraan ensi viikon lopulle. Nyt on taas joku päivämäärä jota voi hysteerisenä kytätä :kieh: . On se kumma, ettei voi pieni ihminen vain uskoa, että kaikki menee vielä ihan hyvin :ashamed: . Meikäläisellä enää viikko töitä ja sitten 3-viikkoa lomaa ennen kuin seuraava pätkä alkaa. Sitten olisi jo "riskiviikot" ohi :)

Kiva lukea ihmisten ultrakuulumisista ja remppapuuhista - ehkä sitä itsekin vielä jaksaa tehdä vähän enemmän kun raskaus tästä etenee :p. Muistakaa kuitenkin ottaa iisisti mahoinenne!

Hyvää viikon alkua kaikille! :flower:

Gatsulle kiitos uudesta pinosta!!

Täällä alkaa h-hetki läheneen, laskettu aika jo ens viikolla, hui ja jee! Oon kyllä niin valmis ja loppu tähän raskauteen, niin paljon on kaikkea vaivaa ollu :ashamed:
Öisin on ihan turha kuvitellakaan enää mistään kunnon unista, sellasia tunnin pätkiä nukun, sit taas vessaan ja sen jälkeen puolisen tuntia pyörimistä sängyssä kun kaikki asennot tuntuu huonoilta, joka paikkaan sattuu ym. :ashamed:

Eli täällä otetaan ilomielin vastaan supistuksia! Onhan niitä ollukin, eilenki illalla supisteli 2 tuntia n. 7 min. välein ja sit loppu taas kun seinään :kieh: :kieh:
Alkaa olla pääkin kohta sekoomispisteessä :p Onneks ei oo enää montaa päivää jäljellä, sais jo tällä viikolla tulla!!!

Tervetuloa uusille :hug: !

Nyt en ehdi kirjottaa enempää, tarvii viedä neiti kouluun!

Palataan taas!

:heart: :Ninni ja Muru 38+1

Hyvää alkanutta viikkoa :wave:

Ninni,huhhuh,jännät ajat...kohta se jo synnyttää...muistan elävästi kun olin ite vielä kuumeilijoissa ja kävit aina välillä moikkailemassa siellä,olisitko ollut rv 14+ kun ajattelin,että oletpa niin ihanan pitkällä :LOL: ja nyt oot jo täysiaikainen ja meikäkin huomenna rv 30,en jaksa lakata ihmettelemästä. Ensin aika ei kulje millään ja sitten ei ehi kissaakaan sanoa :LOL:

Tapsu: Kyllä se seuraavakin rajapyykki rikkoontuu ja tämä vauva pysyy mukana,näin me uskotaan,eikös joo :heart:

Parisuhteesta:Mies on muuttunut jotenkin hellemmäksi ja ymmärtäväisemmäks mua kohtaan,koittaa kovasti luovia riitatilanteita antamalla periksi :D Ennen pidettiin omat päämme loppuun asti :LOL: Ainahan se on ihan huomaavainen ollut kyllä... Seksi on vähän jäänyt,mutta sen tilalle on tullut toisenlaista läheisyyttä ja se sopii oikein hyvin :heart:

Neuvolantäti tossa soitteli ja lupas pyytää mulle sairaslomaa niin pitkälle kun onnistuu,toivottavasti laskettuun aikaan,ettei enää tarvis erikseen pyytää lisää. Lääkäriajat oli ihan täysi ja mulla ei varsinaisesti mitään tsekattavaa,kun vasta olin,joten siks näin. Torstaina käyn hakemassa lapun =) Kiva että tää hoituu edes näin kätsysti...

Nyt pitäs raahautua kauppaan ja ikkunat pitäis pestä,että sais uudet,eilen valmistuneet verhot ikkunaan =) Kaverikin ois tulossa kylään tänään pitkästä aikaa,kivaa :heart:

Repa ja kutvonen rv 29+6

terveppä terve!!

koko viikonlopun vaivas niin tajuton tylsyys etten jaksanu teillekkään mitään kirjotella =)

kiitos gatsu uudesta listasta, huomasin muuten että me ollaan ainoot tästä porukasta jotka tayssiin suuntaa kun aika on =)

stoppis hyvällä mallillahan teillä ollaan, pian on valmista, heh helppo se täältä on sanoo =) musta tuntuu muuten samalta, just kun kattoo teiän muitten viikkoja, toikin on jo noin pitkällä ja ittellä on vasta 18 viikko menssa,ihan hölmöö ehkä se johtuu siitä että aika menee oikeesti tosi nopeesti sitä ei jotenkin tajua kuinka nopeesti, ens viikolla RU, hui

äitee onnea remontin valmistumisesta, ihana tunne =) onneks et pahemmin kaatunu, ulkona on kyl vaarallisen liukasta nyt..
meillä parisuhde on nyt jotenkin tosi rauhallinen ja arkea täynnä, ihan vaan olla möllötetään, riitojakaan ei kyllä saada aikaseks, jos toinen yrittää alottaa niin toinen ei lähde mukaan, että periaatteessa ihan hyvin meillä voidaan, musta tuntuu että miestä vieläkin jännittää (niinkun muakin) se että kuinka tää raskaus sujuu mut eihän se siitä suostu puhumaan, toivottavasti ens viikolla ultran jälkeen vähän helpottaa
liikkeet tuntuu muuten jo päällepäin, varmaan vaikuttaa sekin että ei oo ylimäärästä lihaa tossa mahan päällä =)

ninnin puolesta täällä jo jännittää, kohta se koittaa :D

repalla on oikeen ompelubuumi käynnissä, aattelin et jos ultran jälkeen minäkin uskaltaisin tilata vaippakankaita, täytyy niitä ihan pieniä väsätä, pojalla käytin lähinnä taskuvaippoja, mun mielestä oli kätevimmät, imuina harso ja frotee, pienelle on jo kassillinen harsoja ja villahousuja, niitä varmaan ensalkuun
nauti nyt lomailustakin

nyt onkin pakko kiitää, tytöllä alkaa kohta kerho ja täytyy sinne lähtee käveleen :wave:

eliisa ja pikkuruinen 17+4

oli pakko tulla vähän muokkaileen näin jälkeenpäin kun tuli niin kiireellä kirjotettua, en tiä saako vieläkään selkoo mutta koittakaa ymmärtää

missäs myangels luuraa??

Moikkuli!

En oo päässyt koneelle, tai siis tänne sivuille, ei kuulemma löydy sellaista sivua kuin Kaksplus

Ja sitten olen ollut jotenkin niin huonossa kunnossa että huilaillessa on viikonloppu mennyt

Ihmeellisiä masukipuja ollut, ihan siis menkkamaista kipua, eka vasemmalla puolen ja sitten seuraavana päivänä oikealla puolen. Olin jo varma että verta lorahti
mutta ei onneksi!

Kivut olivat kuitenkin kovat, makuulla oleminen oli parasta

Taisivat kuitenkin onneksi olla vain kasvukipuja =)

Sitten tuo pumppuni on ilmoittanut hyvin selvästi olemassa olostaan

Leposyke huiteli välillä 130, vaikken muuta ollut tehnyt kuin maannut ja katsonut tv:tä. Kamala tunne kun korvissasi kuulee niin selvästi sydämen tykyttävän...

Tästä tulee nyt näköjään oikein omanapateksti, anteeksi siitä

Sain perjantaina tietää parvorokkolabravastauksen, ja negahan se tietty oli, eli en ole rokkoa sairastanut

Nyt sitten käyn labrassa 2vkon välein 12 viikon ajan, ja jos tulos sanoo jossakin vaiheessa että olen rokon saanut, niin sitten alan käymään Keskussairaalassa ultrassa viikon välein.

Paha mieli olla saikulla
kun viime viikon olin tuon parvorokkojutun takia ja tämän viikon olen noroviruksen takia

Pomo soitti että ei ottaisi mua mielelläään töihin kun siellä riehuu tuo virus, ja käski jutella lääkärin kanssa. On sen takia paha mieli kun töissä melkein kaikki työntekijät kipeänä (virus kahlaa jokaisen läpi
) joten siellä ne työntekijät jotka eivät ole virusta vielä saaneet, tai ovat palanneet saikulta, joutuvat tekemään tosi pitkiä vuoroja, jopa kahta vuoroa putkeen. Tiedän ettei ole kiva tehdä ilta,- ja yövuoroa peräkkäin

Tai yö-, ja aamuvuoroa peräkkäin...huoh...

Kyllä työkaverini varmasti ymmärtävät tilanteeni, tietävät menetyksistäni, mutta silti mua hävettää olla saikulla kun en ole varsinaisesti kipeä

AinoAmandaa piti onnitella!
Tosi ihanaa että syke löytyi

Kaikkea hyvää sulle ja sitkeälle masuasukille!

Ja Äiteetä piti onnitella ihanista ultrauutisista! HIENOA!

Anteeks taas tää oma napa, nyt täytyy mennä pötkölleen...tai halaamaan pönttöä... On sellainen olo...

Heippa!

Täälläkin melkoisen liukasta, joten ihan varovasti saa tepastella menemään. Onneksi Äitee ei pahemmin kaatunut.

Amira mainitsi noista kivuista. Soittelin kanssa neuvolaan kivuistani, jotka ilmenevät ihan pienessäkin rasituksessa. Ehdottivat syyksi liitoskipuja ja käskivät seuraamaan tilannetta. Inhottavaa vihlontaa, ei todellakaan mukavaa. :(

MyAngels hus kaikki kivut ja pahaolo. :hug:

AinoAmanda
Kiitos kaikille lampimista toivotuksista! :flower: :flower: Olen viela ihan onneni kukkuloilla vaikka pahoinvointi piinaa 24/7 ja vasymys on kroonista. Taitaa tuo tuoda vahan turvallisuuden tunnettakin kun kunnolla oireilee. =) On tama kylla ihanaa, vielakin tulee hetkia, jolloin tuntuu kuin koko juttu vasta alkaisi iskostumaan.. :D

Tsemppia Jemina, Amira ja MyAngels & kaikki muut joita ikavat kivut kiusaavat! Toivotaan, etta pian helpottaa! :hug: :hug:

Nyt ei taidakaan juttua oikein syntya enempaa, kun vasymys taas laittaa aivojen ovia ja ikkunoita kiinni sellaisella tehokkuudella. Mies on tanaan illan ulkona, joten taidan hemmotella itseani menemalla jo kahdeksalta nukkumaan.. (Asun Englannissa, niin kello taalla pari tuntia kotimaisesta jaljessa). On tama glamourista!

Hauskaa iltaa ja viikonjatkoa kaille tasapuolisesti! :wave: :wave:

AinoAmanda 7+0

viuhkis86 Minä samaa kyselin täältä suurin piirtein samoilla viikoilla kuin sinä, eli oireeni hävisivät lähes täysin (ainakin se kuvottava olo mikä oli ollut koko alkuraskauden). Mutta muutaman päivän päästä tästä alkoi oksentelu (jota ei ollut siihen saakka ollut kertaakaan). Eli ihan normaalia, että oireet vähenevät ja jopa loppuvat kokonaan.
Mulla toi keskenmenon pelko ei ole hävinnyt vieläkään vaikka olen raskausviikolla 22 ja vauvojen liikkeet tuntuvat selvästi. Se tuokin uuden pelonaiheen, viikonloppuna en tuntenut ollenkaan liikkeitä ja eilen sitten paniikissa soitin neuvolaan johon pääsin heti kuuntelemaan sydänäänet. Ja kumpikin :heart: :heart: siellä jumpsutti. Pitäisi vaan luottaa siihen, että tällä kertaa kaikki sujuu hyvin.

SatuKa ja tehotytöt 22+0 pikaisesti kurkkaamassa

Moikka murut!!

Oon hieman palsta taukoa pitänyt kun ei tuo pää meinaa kestää.. tai siis oon lukenut mutten kirjoittanut eli toisaalta mitä taukoa se sitten on :snotty:

Huomasin just listalta että Sipulillahan on huomenna la, bd bd bd ollaan täällä!!
:heart:

Amira oli saanut pakkauksen, hieno juttu :D Vähänkö odotan että olisin kanssa itse tuossa vaiheessa että saisin hypistellä niitä söpöjä vaatteita ym... :D

Gatsulla ja Stoppiksella ne remontit tai rakentamiset edistyy, se on kyllä toisaalta hermoja raastavaa aikaa, mutta ei oo mitään niin hienoa kun nähdä oman työn jälki. Mehän suunniteltiin rakentamista, mutta taitaa mennä jäihin se projekti!

Repalle jaksuja sinne ahertamisen keskelle :hug: Toivottavasti saat sitä saikkua tarpeex, hienoa että neuvoläntäti on niin avulias :heart: Elä kuitenkaan aherra liikaa siellä ;)

MyAngel: Elä ajattele että paha mieli olla, musta on kaikki tärkeintä että sie ja vauva voitte hyvin, joten nyt lepäilet kotona ja puuhastelet haukkujen kanssa kaikkea kivaa!! Toivottavasti sun olo helpottuu, varsinkin tuo paha olo :hug: Koita jaksa!!

(.) Täällä tänään 9+1 menossa eli kymppi viikko polkaisi käyntiin. Perjantaina oksensin aika rajusti ja sitten koko viikonloppuna ei edes heikottanut, ihan pimeetä. No siitäpä sain pääni täyteen pieniä mörköjä, että kesken on mennyt,joten soitin yksityiselle äitiysneuvolalle ja varasin tälle päivälle ajan ja sieltä nyt takaisin. Kaikki on hyvin, kait.
Pää-perämitta taisi olla 2.23cm eli käyriin katsottuna ihan hyvä, lapsivetta normaali määrä ja sydän sillä jumpsutti. Laittoi äitiyskorttiin että sydämen kohdalle että + eikä ++, eli tykytystä vähän eikä normaalisti. Mutta ei kyl sanonut että mikään olisi vialla. Ja liikkeisiin saatiin kanssa +, koska meidän mussukka se siellä heilutti käsiään äidille ja isille että täällä ollaan, olin ihan tippa silmässä siellä :D Voih, miten kaunis hetki!! Ensi viikolla sitten kunnallisessa se lääkärikäynti joten sitä odotellessa, eiköhän tuon ultrakuvien voimalla elä viikon!!

Eli Viuhkis86: oireiden vähentyminen tai jopa loppuminen näillä viikoilla ei tarkoita että jonkin olisi huonosti. Usko vaan että kyllä se pieni siellä mukana pysyy :heart:

Miikkis: Ihana kuulla, että kaikki on hyvin! Olen taas ollut ihan huolissaan susta, kun ei ole kuulunut mitään. Ja hyvä, että kävitte ultrassa niin saatte taas hetkeksi aikaa mielenrauhaa :hug:

Täällä on muutama kysellyt noita oireiden vähenemistä ja jälleen totean saman minkä miljoona krt aikaisemmin. Raskaus voi oikeasti olla tosi oireetonkin, näin mulla on ollut! Kävin äsken tsekkaa niin 50 pv laskettuun aikaan eikä vieläkään mitään "raskausvaivoja". Just naapuri ihmetteli, että miten sinä vieläkin pystyt lenkkeilemään koirien kanssa ja tekemään lumitöitä vaikka laskettuaika on ihan kohta, hän ei kuulemma tässä vaiheessa voinut tehdä enää mitään. No ensinnäkin, kun ei tunnu missään lenkkeilyt ja sitä paitsi musta vieläkin tuntuu että LA:n on ikuisuus!!! Ja kun oli puhetta, että milloin pystyy km:n jäljeen lopettaa stressamisen, että meneekö tämäkin kesken, niin uskon tai ainakin omalla kohdalla on näin ettei ikinä. Luojan kiitos tämä meidän neiti on näin vilkas, koska muuten varmaan koko ajan miettisin, että onkohan kaikki hyvin. Nyt pelkään sitä, että synnytyksessa menee jotain pieleen eikä saada tätäkään vauvaa käsiimme :'( Tiedän, että on tyhmää miettiä noin, mutta kun tämä vauvan saaminen tähän asti on ollut niin hankalaa niin ei oikein voi uskoa todeksi vieläkään vaikka huomenna starttaa rv 34.

Ai niin, ensi viikon pe mennään tutustumaan synnytyssairaalaan eli Naisten Klinikalle, kivaa! Ja huomenna mulla on töissä "yllätys" baby showerit (onneksi hyvä duunikaveri varoitti etukäteen), johon esimies on tilannut mm. vaaleanpunaisen skumppatarjoilun prinsessan kunniaksi, ei ole esimiehellä käynyt mielessä, että baby showerissa alkoholiton juoma voisi olla ehkä hieman mieluisampaa tulevan äidin kannalta ;)

Eka neuvola takana. Hb 140 ja verenpaine 110/60. Pitkään siellä puhuttiin ja hyvä mieli jäi. Viikon päästä sitten sinne ultraan. Meidän neuvolassa ei tosiaan lasketun ajan määrittelyssä ei oteta huomioon kierron pituutta ollenkaan, eli merkattiin lasketuks ajaks 15.10 (oikeasti lähemmäksi 22.10) Eli kun omien laskujen mukaan nyt ois 6+6, neuvolakortissa lukee 7+5. Selviää sitten ultrassa paremmin...

Viuhkis86 Minulla loppui kuvotus ennen rv 9 ja niin meni lähes pari viikkoa kunnes alkoi armoton pahoinvointi ja oksentelu. Sitä kestikin sitten viikolle 15. Niin ja kärsin tuonne viikolle 15 asti siitä metallin mausta suussa.

Keskenmenopeloista en varmaan täysin pääse yli tämän raskauden aikana. Mutta onneksi tänne voi purkaa tunteitaan. Mulle ainakin sisko huomautti kerran, että ylireagoin ja huolehdin turhaan kaikesta, mutta minkäs teet. :ashamed:

Tänään on onneksi noiden liitoskipujen kanssa mennyt paremmin. Pysyisivät vaan poissa ja supistukset kanssa.

Jemima 19+2

Yhteistyössä