Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Tillu79: paljon onnea uudesta perheenjäsenestä!

Jennikk: tervetuloa mukaan!

malttamaton: toivottavasti huoli pienestä jo väistynyt. Tiedän kyllä täsmälleen mistä puhut, vaikka täällä ei voi kytätä vielä edes liikkeitä. Perjantaisen neuvolan ja sydänäänten kuulemisen jälkeen olen kyllä ollut tosi rauhaisin mielin ja siitä hyvilläni. Mutta alitajunta ei taida olla ihan uudessa iisisti-meiningissä mukana: viime yönä näin taas kerran painajaista siitä, että sain keskenmenon. Voi kääk, kun sitä osaisi jossain vaiheessa ihan läpikotaisesti rauhoittua. Mun painajaiset on muuten niin todentuntuisia, että niistä herättyä kestää ihan oikeasti jonkin aikaa, ennen kuin tajuan, että se oli vain paha uni.

Aurinkoista viikkoa!

Tillu Paljon onnea! :heart: Pikaista toipumista teille molemmille!

jenikk Tervetuloa mukaan! :wave:

Täällä ollu ihan järkyttävää huimausta eilisestä asti..eilen vielä humisi päässäkin lisäksi..nyt se humina on lakannut, mutta tänään aamulla en meinannut edes suihkuun päästä kaatumatta..päässä vaan pyöri..nyt otettu salmiakkia jonkin verran ja juotu vettä, että jospa se auttaisi.. inhottavaa ja vielä töissäkin joutuu oleen, niin ei kauheen kivaa oo..

Nellielli ja pötkö 31+1

Tillu mieti minkä matkan sä oot käyny!! Niin ihanaa ja onnellista perhe-arkea teille toivon <3 Toipukaa pian, onneks kaikki on hyvin, vaikka hurjaa on varmasti ollu. Rakastukaa Hippuun ja nauttikaa.

Naive ja Lumi kohta jo 4kk

Onnittelut kaikille jo synnyttäneille!

Olen pysytellyt taustalla, kun olen pelännyt niin mahdottomassa pienen Hippumme puolesta. 5+5 alkoi melko kova verinen vuoto ja olin ihan varma, että kesken meni. 6+2 näkyi ultrassa kuitenkin syke ja kaikki näytti olevan hyvin. Siitä vielä viikon vuosin jonkin verran ja jälleen 7+2 ultrassa elävä, oikean kokoinen alkio. Omaan silmään syke näytti vaan kovin hitaalta ja alkoi epäilyttää, että onko kaikki sittenkään hyvin. Lääkäri ei tosin sykkeestä sanonut muuta, kuin että näkyy toistaiseksi vaan sellaisella värinäytöllä (tämä tehtiin siis julkisella, yksityisellä taitaa olla vähän paremmat laitteet).

Tänään ei ole ollut pahoinvointia ja heti kehitin taas paniikin siitä, miten pieni mahtaa voida. On tämä vaan yhtä pelkäämistä. Ehkä jos 12. viikolle pääsisi voisi vähän huokaista.

hanne: voi sua, kun joudut pelätä pienen puolesta! Näkikö lääkäri yhtään mistä vuoto johtui? Mullahan on noita hematoomia ollut useammassa raskaudessa. Onko sulla dopleria? Vähän yli viikon päästä voisit jo alkaa yrittää kuunnella, niin sillä saisit huolta vähän pois. Mulla tästä viimeisemmästä kuului jo tosi aikaisin rv 8+ vaikka istukka edessä.

malttamaton hematoomaa lääkäri veikkasi, mutta vuodon lähdettä ei löytynyt. Minkälainen dopleri sulla on? Oon miettinyt, että hankkisin, jos Hippu on vielä maanantaina kunnossa. Nyt ei oo kyllä toiveet kovin korkealla.

Hanne mulla on tosi vanha Angels sounds-dopleri, mutta toiminut aina toivotulla tavalla. Tuolla vauvakuume-puolella hätähousuja ja haamuviivoja-pinossa oli joku muistaakseni mur-mur vinkannut tosi hyvästä dopleri tarjouksessa eilen tai toissa päivänä. Se oli sellainen missä oli se sykenäyttökin mikä on kiva. Koska mulla yritettiin neuvolassa kuunnella synneistä muistaakseni rv 8+4 eikä kuulunut mut näkyi näytöllä, kun se istukka oli tiellä. Mut seuraavana aamuna sain kuulumaan. Toivottavasti hematooma lopettaa nopeasti vuotamisen niin saat mielen rauhan. Mut just muistin et tässä raskaudessa 1.ultra oli 6+2/3 ja siitä viikko olin ihan varma että sykkeet olivat loppuneet kun pahoinvointi helpotti muutamaksi päiväksi ja menin yksityiselle ultran. Lääkäri piti mua ihan pimeänä, kun tuollaisesta syystä tulin kun olin Just käynyt, mut oli ihan pakko oman mielenrauhan takia. No kaikki oli hyvin ja pahoinvointikin palasi parin päivän päästä :) hematooman kanssa vaan vältä sykkeen nostoa ja hyvä olisi ollut jos olisit saanut luget tueksi, vältä yhdyntöjä ym koska vuotokohta on hyvä kasvualusta bakteereille.

Hanne_ Mulla on myös Angels soundsin perusdoppleri ilman näyttöä. Sydänäänet sain sillä kuuluviin rv10. Ollut ihan ehdoton mielenrauhan tuoja alkuvaiheesta siihen asti, kunnes liikkeet alkoi tuntua. Voin suositella. Toivottavasti vuoto loppuisi pian ja kaikki jatkuisi hyvin, tsemppiä :hug:

Omaa napaa sen verran, että huomenna poksuu jo rv32 :heart:

idylli

Hanne: voimia! Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. Dopplerista, että minäkin tilasin sellaisen raskauskeiju.fi -sivustolta, tarjouksessa 29 euroa (lisäksi toim.kulut päälle ja tilasin myös geelin). En ole vielä ehtinyt testaamaan laitetta, itse asiassa odottelee postissa, mutta ei paha hinta minusta. Huuto.netissä oli myös myynnissä muutamia, hinnat näyttivät olevan 15-20 euron kieppeillä, mutta siis nousee varmaan tuosta.

Kysymys: näkeekö muut palstalaiset säännöllisesti keskenmenounia? Minä näen ja rasittaa. Yhteensä olen nähnyt jo varmaan lähemmäs kymmenen tämän raskauden aikana, viimeisimmän viime yönä. Ikävintä on se, että ne on niin todentuntuisia, että kestää herättyä hetken, ennen kuin tajuan, että eikun se olikin uni ja mitä todennäköisimmin vauva on ihan elossa masussa. Muutenkinkin on kyllä unien kanssa vähän niin ja näin, valvomista aamuyöllä, kun päässä surraa.

Aurinkoista viikonloppua!

Tuuliannaliina ja rakas 17+1 (kait, vähän sekaisin laskuissa, kun neuvolan laskelmat eri kuin raskauslaskurin...)

Tillulle onnea!:heart: Mahdoinkohan onnitella vielä?

Hannelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!:heart:

Tuuliannaliina, mä näin juuri viime yönä että synnytin kaksoset jo nyt, pojan ja tytön. Ne oli niin pieniä, silmät suurina tuijottivat kunnes nukkuivat pois mun syliin eikä kukaan auttanut mua:'( Ai että oli hirvee olo kun heräsi:'( Piti tarkistaa ettei vuoda ja et mulla on maha vielä..

Täällä ultra takana.
Vauvvelit voivat hyvin ja kaikki ok:heart::heart:

T.neiti+tuplat 16+4

Moi!

Piiiiiiiiiiiiiitkänpitkän tauon jälkeen tulin tänne ilmoittautumaan... :ashamed: Vauhtia on riittänyt ja jotenkin elämä päässyt ajamaan palstailun edelle. Heippa vaan niille jotka vielä mut muistaa... Neljännen odotus on jo venynyt lasketun ajan yli, ihan uus kokemus mulle. Kolme standardikokoista lasta olen saanu siististi duunattua ennen laskettua aikaa ja nyt tämä viimeisin ja suurin (jo viime viikolla nelikiloiseksi arvioitu) päättää jäädä pykimään tonne mahaan :headwall: Hitto vieköön! Kaikki mahdolliset kotikäynnistyskeinot on kokeiltu, ei mitään vaikutusta, nyt sitten jo join tuopillisen kahviakin supistusten toivossa (kaffetta kun en normaalisti voi juoda kun se lyö heti mahan kuralle)... No, päätin ottaa järeämmät keinot käyttöön ja ruveta kieriskelemään itsesäälissä :)

Ulkokäännöskin tehtiin vkolla 38 koska vauva oli sitkeästi poikki/viistotilassa, pyörähti vielä pari kertaa käännöksen jälkeen mutta on lopulta asettunut pää alaspäin, halleluja. Ei vain tajua tulla ulos. Maha on ihan järjettömän kokoinen kun on iso vauva ja lapsivettäkin pari ämpärillistä, mikäs sillä on siellä uidessa |O

Sori omanapaisuus, palaan sitten paremmalla ajalla kattomaan muiden jutut. Nyt jalkakyykkyjä tekemään, tehdään vauvan olo mahdollisimman epämukavaksi tuolla sisällä...

Panacea 40+1

Neiti-81, kiitos tsempeistä! Bongasin ketjusta, että sinne on tulossa tuplat, ihanaa, onnea! :flower:

Joo, ottaa ihan sikana päähän tämä odottelu... En tosiaan osannu yhtään odottaa että tää menee yliajalle ku kaikki muut tullu ennen laskettua aikaa. Ja on tosiaan iso vauva, että hirveesti innostaa pukata sitä ulos joskus reilusti yliaikaisena. Että "hei, onko tuo sun sierain, no työnnäpä siitä joulukinkku läpi". Aargh! Neuvolan terkkarikin oli eilen ihan hoomoilasena ku ilmestyin vastaanotolle, että "en olis kyllä ikinä uskonu että sä tänne tulet vielä mahan kanssa"... Kohdunsuu on ollu ainakin viikon jo kolme senttiä auki, viime viikolla todettiin Naistenklinikalla ku kävin käännön jälkeen kontrollissa ja vauvan painoarviossa, silloin myös sikiökalvoja irroteltiin kohdunsuulta ja gyne oli sitä mieltä, että voi syntyä koska tahansa. Ilmeisesti vauva vaan tulkitsi sen niin, että on lupa jäädä sisäpuolelle niin pitkäksi aikaa kuin huvittaa :stick:

No onpas toinen sitkeesti siellä! Yleisin synnytyspäivä on muuten 40+2, josko huomenna pääsisit? Täällä peukut pystyssä sille :)

Mun isä sano mulle kun kakkosta odottelin 41+ viikoilla et ei vielä tartte huolestua, sit vast ku omien jalanjälkien sisäpuolella on pienet jalanjäljet:LOL: -.- Ei sillon naurattanu -.- Kakkonen muuten viihtyi masussa pt:ssa rv 34 vkoille ja 36 vkoilla oli poikittain ja vast sit tajus 37 viikoilla et miten päin siel pitäs olla.

Kakkonen muuten viihtyi masussa pt:ssa rv 34 vkoille ja 36 vkoilla oli poikittain ja vast sit tajus 37 viikoilla et miten päin siel pitäs olla.
Mulla on noi kaikki aikaisemmat pyörineet mahassa ihan miten huvittaa, ne on kuitenkin älynneet asettua pää alaspäin ihan spontaanisti viikkoon 36 mennessä. Tosin esikoisesta heräsin yöllä vkolla 38+ siihen, että se yritti kääntyä takas perätilaan. No minä tyttöhän siinä just heränneenä sen enempää miettimättä työnsin sen takaisin, että "et muuten tasan enää käänny"... Eikä kääntyny :) Noin jälkeenpäin ajatellen ei ehkä olis kannattanu (napanuora olis voinu kiertyä tai ties mitä), mutta enhän mä siinä unenpöpperössä sitä funtsinut. No, loppu hyvin, kaikki hyvin.

Ja tämä tyttöhän siis oli ulkokäännöksen jälkeen vielä kontrollipäivän aamuna vinossa... Tajus kuitenkin olla vieraskorea ja kääntyi pää alaspäin ennen lääkäriaikaa. Gyne sitten tutki ja sanoi, että pää tuntuu kohdunsuulla, "ei tämä täältä enää nouse". Hyväkäytöksinen tyttö tietysti siinä mielessä, että totteli :)

Hei!

Täälä olisi yks plussannut. :) km oli 5/12 ja nyt olis pikkuinen ja ensimmäinen toiveessa juuri km saaneelle kuukaudelle, toivottavasti nyt olisi hyvä kuukausi. :) Tein ensimmäisen testin 1.9, joka oli toooosi haalea ja tässä viikon aikana olen testaillut, mutta ei se ole paljoa vielä vahvistunut, hitaasti kyllä tapahtuu.. eilinen testi jo onneksi oli vahvempi, mutta ei vielä yhtä vahva kun kontrolliviiva, tänään siis kp 41. :) Täälä kun lueskelin noita aikaisempia kommentteja niin ihanan paljon viikkoja teillä jo kasassa, toivottavasti itsekin pääsis ihan loppuun asti. :) Soitin tänään myös neuvolaan ja se olisi 8.10 ja varhaisultra 24.9, toivottavasti sielä jotain kuuluis tai näkyis :) koska ovulaatio oli ilmeisesti myöhempään mitä yleensä nyt olisi siis menossa 5+1 :)

Tietojani: Miwwi...21........km 5/12...1

Viimeksi muokattu:
Panacea Tsemppiä viimeisille metreille! :) Toivottavasti pian haluaa vauva ulostautua! :)

Miwwi Tervetuloa! :wave: paljon vauvaliimaa, että vauva pysyy matkassa!!! :heart:

Nellielli ja pötkö 32+2

Viimeksi muokattu:
Moikka. Täällä onkin vielä jokusia tuttuja nimiä viime keväältä kuumeilupuolelta :)

Olen vähän hassussa välitilanteessa. Olen juuri plussannut, mutta ei oikein tunnu vielä luontevalta ajatella itseään plussanneiden pinoissa, kun tilanne on vielä jotenkin niin auki ja tuore. Toisaalta sitten plussaamistaan ei viitsi hehkutella tuolla lapsettomuuspuolellakaan, jossa olen tähän asti paljon kirjoitellut. Toki kaikki siellä varmaan iloitsee vilpittömästi toisten plussista, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan... käyn siellä yhä tsemppaamassa muita mutta sopisiko teille, että mä tulisin vähän niinkuin "hangaround-jäseneksi" tänne? :) Te keskenmenon kokeneet kuitenkin tiedätte millaista tämä tässä vaiheessa on, kun ei mitenkään usko siihen että hyviäkin asioita voi tapahtua.... ainakaan ennen ultraa en varsinaisesti halua laskea itseäni plussanneisiin, mutta haluaisin kuitenkin jutella ja saada vertaistukea. Olen vähän tällaisessa väliinputoajavaiheessa nyt :) ja ajattelin, että ehkä tässä porukassa voisin käydä kirjoittelemassa. Digitestissä oli tänään Raskaana 2-3 ja HCG veritestissä 399 eli nyt näyttää ihan oikeasti alkaneelta raskaudelta, muttamutta. Mieli on toki huolestunut koko ajan.

t. Pöllämystynyt Scarleth, kokonaiset 4+5 :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä