***Keskenmenon jälkeen plussanneet joulukuu***

No niin, päivityksiä tehty.

Vernalis, oikein paljon onnea pojasta!!! :flower: :flower: :heart: :heart:

MLL, toivottavasti siellä on kaikki ok, eikä pikkuinen vielä ole matkannut tähän maailmaan vaan olisi siellä masussa kasvamassa vielä pikkuisen aikaa. Suuren suuri voima :hug: ja jaksamista sinne!

Zalmiakki tervetuloa minunkin puolesta!!!

Täällä tosiaan tänään poksutaan. Sen kunniaksi suuresti epäilen, että pissis on iskeny. Eilen tosiaan oli selkä aika turkasen kipee ja pissalla sain käydä tämän tästä. Lähinnä niin, että vessasta pois päästessä, sain mennä sinne takasin 2-5 minuutin sisään ja pissaakin tuli kuitenkin enemmän ku liraus. Saas nyt nähdä, puolilta päivin sit soittelen tk:hon et miten kävi.
Ja sit näin uudenvuoden kunniaks, meillä poika kipeenä, et taitaa mennä meidän uusvuosi hoitaessa poikaa. Tää on joku kumma tauti, aamulla ei mitään, ihan normi poika, mut niinku eilenkin, sitä oksetti useaan otteeseen, mutta mitään ei kuitenkaa tullu ja nukahtikin tuo jo vähän jälkeen seittemän yöunille. Sit yöllä se pomppi sängyllä ees taas ja puhu mitä sattuu..Noh, katsellaan. =)
Vauvakin on ollu suht rauhassa eilisen päivän, että piti kaivaa doppleri esiin ja kuunnella, ku huoletti, mut siellähän se poksutti menemään. Illalla se rauhallisuus sit kostautukin ku ois pitäny laittaa nukkumaan, ni toinen tuolla monotteli menemään. Täällä on alkanu kanssa näkymään liikkeet ja toisinaan jo näkeekin missä kohti vauva on. Ihanan kamalaa...
Mut nyt tuonne touhuileen ja keitteleen aamupuuroa.

buam 23+0
 
Söin tuossa äsken tuorejuustoa (valion) ja sitten tuli mieleen että eikö sulatejuustoa saanutkaan syödä raskaana ollessa (jos tässä nyt täysillä raskaana yleensä olen)??? Kyse siis noista valion yksittäispakatuista aamupala-juustoista. Mitä olette mieltä?? Eli taas löysin uuden panikoinnin kohteen :LOL: Luin että kuumentamattomissa tuorejuustoissa voi olla listerioosia aiheuttavaa bakteeria. Ja kylmänä siis tuon juuston söin :p .
 
erka Suomessa tuorejuustot sun muut valmistetaan pastöroidusta maidosta ja niiden tuotanto on muutenkin tarkkaan valvottua, joten ei pitäisi olla mitään vaaraa. Kunhan ei syö tuorejuustoa, mikä on maannut pari päivää lämpimässä ruokapöydällä tms. Listeriavaara on niin minimaalinen, että aika turhaa jättää syömättä. :)
 
MLL
Terveisiä synnäriltä. Illalla kun pääsin käyrille niin supistukset loppui kun seinään, eli niitä ei sitten saatu todettua ollenkaan. Jatkuivat sitten illalla ja aamulla, mutta käyrää ei enää otettu uudelleen. Vauvan syke oli hyvä ja liikkui ahkeraan. Kohdunsuukin oli kiinni ja kaulaa reilu 3cm. Lääkäri kuitenkin halusi että jään yöksi osastolle ja aamulla kävin vielä tarkistuttamassa tilanteen uudelleen. Kaikki oli edelleen hyvin niin pääsin kotiin. Nyt vaan huilimaan ja supistustenesto lääkettä jos siltä tuntuu. Painoarvioksi saatiin jo 1550g :heart:

Tällä kertaa ei muuta, palaan asiaan kun vähän tokenen tosta reissusta =)

POKS! MLL :heart: poju 29+0
 
MLL hyvä että pikkuinen päätti vielä jäädä kasvamaan :heart: hyvän kokoinen poju jo =)

tänään nyt sit ilmeisesti vihdoin lähdetään metsästämään pinnasänkyä. kurkku on kipeä ja mies haki apteekista strepsilssejä mutta unohti kysyä voiko niitä syödä raskaana ollessa..

erka mä oon koko raskauden ajan syöny tuorejuustoo ja feta juustoa myös lidlin omia tuotteita.. ja ei oo tullu mikään näköisiä bakteereja tänne =)
 
pikavisiitti

halit erka ja jaksuja. mulla menee viel pari viikkoo eka neuvolaan ja ultraan...ei nyt oikein rahaa yksityiseen kun tuli yllätysmenoja täs muutenkin joulun jälkeen. noh...pelko tietty persiissä et löytyykö tälläkään kertaa mitään. noh, sen ajan murhe sit, ei sille mitään voi.

hienoo MLL et kaikki hyvin :)

tervetuloo zalmiakki

ja heipat halit ja terkut muillekin ! =)

nyt selkä on niin kipeä tässä istumisesta et pakko päästä äkkiä suihkuun sitä hellimään... au au auts...

:wave: Sinimarja+IpanaPipana 6+5

 
MLL hienoa, että olet saanut hyviä uutisia :heart:

Mä olen aika paljon lueskellut viimeaikoina noita juustojen pakkausselosteita ja näyttää siltä, että Suomessa ei juurikaan myydä juustoja jotka olis valmistettu pastöroimattomasta maidosta vaikka olis valmistettu ulkomailla, että aika rauhallisin mielin voi juustoilla herkutella. :)
 
Vernalis tuhannesti onnea koko perheelle pojan syntymästä! :flower: :flower: :flower:
Toivottavasti jo pian pääsette aloittelemaan arkea yhdessä siellä kotosalla!

Meidän tyty on jo venynyt 4 senttiä... :eek: kauhiaa vauhtia ne kasvaa :heart:
 
Kiitos onnitteluista!! :D
Tänään sitten saatiin jo oikein hyviä uutisia. Poika on jo lähes terve, tulehdusarvot ovat laskeneet ja mistään kokeista ei löytynyt häikkää, kaikki negatiivisia =) Ruoka hälle maistuu aivan loistavasti ja syö suuria määriä. Tänäänkin syöttöpunnituksessa 50ml!! Eli maitoa riittää tisseistä hienosti ja kotona saan jatkuvasti olla pumppaamassa kun muuten tulee tosi tukala olo. Maidon vien sitten aina sairaalaan.
Poika saattaa hyvällä säkällä päästä jo huomenna illalla kotiin, mutta viimeistään pe aamuna :heart:
Olo alkaa jo olla aika väsynyt kun joutuu ramppaamaan siellä sairaalassa. Tänäänkin vielä pitäisi mennä syöttämään pikkumies.
Olen vaan niin onnellinen että pojalle maistuu tissi hienosti ja maitoa riittää :heart:

Synnytyksen kauhunhetketkin alkaa jo olla harmaa muisto ja kovasti jo suunnitellaan kolmatta lasta, jos meille jonakin päivänä vielä sellainen suodaan. Eli mitään traumoja ei kylläkään kivuliaasta synnytyksestä jäänyt, ja seuraavallakin kerralla meinaan olla ottamatta epiduraalia. Ehkä olen hieman hullu.. :D

Mutta nyt täytyy levätä ennen sairaalaan lähtöä..

MML. Hienoa ettei mitään muutoksia ollut kohdunsuulla tapahtunut. Tuollainen supistelu ei ole kyllä yhtään kivaa :|

Vernis ja Alpi 3vrk
:heart:
 
MLL voi teidän pieni on jo noin hyväpainoinen.. mua niin huolestuttaa meidän neiti ku painoi 26+5 850g..

tänne ei mitään uutta.. asunnon myyntiä kylläkin mutta ei muuta.. masussa on tänään liikuttu taas hyvin jne.. pelottaa tuo pieni painoisuus mutta toivottavasti kaikki olis hyvin kuitenkin..

tiitu ja nella rv 27+5
 
MLL
Tiitu varmaan yksilöllistä toi kasvu alkaa olla jo lähempänä 30 viikkoa. Kattelin siitä ultra ruudulta, että kone antoi viikoiksi 30+3, mutta lääkäri sanoi silti, että vastaa viikkoja.

Vernalis hienoa, että poika kasvaa ja pääsee kohta kotiin :hug: Odottelen jo sun kokemuksia synnytyksessä käytetystä hieronnasta ja eikö sulla ollu homeopatiakin?

Poksuville onnittelut!

Uusikin oli tullut, mutta nicki jäi toiselle sivulle niin en muista enää, tervetuloa =)

Erka oli murehtinu juustoja niin mun täytyy sanoa, etten oo ees ajatellu että sulatejuustoa ei saisi syödä, aina vaan puhutaan tuorejuustosta :saint: Listeriahan on suomessa tosi harvinainen, vaikkakin vakavasti otettava sairaus, et jos vahingossa jotain syö niin todenäköistähän se on ettei tartuntaa saa.

 
Mulla on raskausoireet pikkuisen lisääntynyt. Eli huonoa oloa pukkaa muttei vielä ihan okseta :x . Syödä tarttis kokoajan jotain ja tissitkin on tänään tuntuneet vähän aroilta ja täyteläisemmiltä, mahaa turvottaa :whistle: Saas nähdä sitten... luin kyllä että tuulimunakin aiheuttaa samanmoiset oireet kuin oikea raskaus. Toivonkipinää mulle antaa kuitenkin se että kun kaivoin kahden lapseni ultrakuvat ja katselin päiväyksiä niin huomasin esikoisesta menneeni myös varhaiin ekaan ultraan, itseasiassa kaksi päivää myöhemmin kuin nyt ja samalle lääkärille jolla eilen kävin. Ja ne huonot laitteet. Muistan että silloinkaan ei näkynyt ainakaan sykettä ja tuo kuva on niin surkea et joku pallo siellä vaan näkyy. Ko. lääkäri käski mut toiseen paikkaan hälle kolmen päivän päästä (siitä myös kuva tallella) ja silloin näkyi selkeästi syke ja alkio. On niin helppo vertailla nyt ajankohtia kun esikoinen sai alkunsa melkein päivälleen samaan aikaan kuin tämä "raskaus" (kaksi päivää eroa) mutta eri vuosi vaan.
 
empuuu Joo, hassulta ja samalla ihanalta kuulostaa, kun voi kohta sanoa, että änän vuonna meille syntyy vauva :heart:

Kiitos kaikille tsempityksistä ja voima haleista kurjien suppareiden keskellä :hug:

jdalmiina tervetuloa mukaan!! :wave: Paljonkos sulla viikkoja?

Vernis Onnea onnea pikku tontusta!! :heart: :flower:

erka :hug: Tämän saman asian takia en itekkään suosittele kenellekään ultraa noin aikasessa vaiheessa. Mulla on käyny kaks kertaa samalla tavalla ja silti sieltä on löytyny pikkuinen paremmilla viikoilla :hug: Tuo tunne on ihan hirveä, eikä se aiheuta oikeastaan kuin huolta :( Toivon todella, että sieltä vielä pikkuinen löytyy :hug:

MLL Hienoa, että alakerrassa ja vauvalla kaikki hyvin :heart: Varmasti suuri helpotus :9 Mitä lääkettä käytät estämään supistelut, jos jatkuvat?

zalmiakki Tervetuloa mukaan! Itellä ei vieläkään pelko keskenmenosta helpota, vaikka puolta väliä hivotaan :ashamed:

nanakuu paranemisia :hug:

oliivitar olis kyllä jo ton vuodon aika jättää sut rauhaan :hug:

Poksujille poksuonnittelut!! :heart:

tiitu toivottavasti vauvalla kaikki hyvin :hug:


Tänne saapui, ainakin hetkeks, suuri helpotuksen huokaus Lääkäri katso paikat ja ne hienosti kiinni ja kanavat jälellä. Kyllä helpotti! Lääkärikin vain tuumas, että suahan on supistellu oikein urakalla. Tämä lääkäri tekee töitä myös meidän talossa, niinhän sanoi, että aina saa tulla koputtamaan ovelle, jos huoli painaa, niin hän katsoo tilanteen. Ikinä ei ole turha käynti :) Ihanaa, että on noin symppis lääkäri :heart:

Neuvolassakin eilen käyty ja siellä asiat paremmin, ku hyvin:

Suluissa rv 14+6 mittaukset
Paino 53.9kg (54.4kg)
RR 93/70 (114/78)
Pissa puhdas (puhdas)
Hb 122 ( ei mitattu viimeks) rautaa ei vielä tarvinnu alottaa.
Sf-mittaa ei katottu
Syke 149 (152)
Liikkeet +

Painoa tullu siis ihan eka käynnin jälkeen vain 200grammaa. Eipä ollu sitte joulu meikäläisellä tehny tehtäviään, ihan hyvä. Eilen sitten töitten pä+älle oikein istuin mässyttämään joulukarkkeja :p :D :whistle:

Kyllä nyt on helpottunu ja onnellinen olo, kun tietää, että ei ne supparit ollu saanu mitään aikaan. Onnenkyyneleenkin tirautin :heart:

Eilen poksu, puoliväli lähenee uhkaavasti :heart: Alisa & Hippu 19+1
 
Neukkulassa käyty ja kaikki vauskilla hyvin. :heart: Sykkeet +149, hyvin liikuskeliki ku sf-mittaa otettiin.. :) Sf 24cm. Mulla kivasti hb noussu nyt 117 (viimeks 98), rr edelleen matala 102/59. Painoo tullu nyt lähtöpainosta n.4kg, viime kertaan verrattuna +200g/vkoo kohti. Pelkäsin et ois tullu huomattavasti enemmän jouluherkutteluista johtuen, mut onneks ei.. :)

Kellis ja Aarre 26+2
 
tännekkin ilmoittelen vielä et edelleen testiin + piirtyy vaikka ihmettelenkin miksei vahvistu..ovisplussan sain 13.12. ja pelko on kamala...ed km oli 9/09 ja ei oikein osaa iloita...onnellisena luen teidän viestejä, ilmeisesti sittenkin on mahdollista että kaikki menee hyvin =) halauksia kaikille, ja tarrasukkia matkaan!
 
Alisa Kiitos :) Viikkoja on nyt (vasta!) 17 kasassa, vaikka maha on jo nii iso että voisi olla pidemmälläkin..
Sulla on tosi mahtava lääkäri!

Pikakäynti.. Supistaa taas niin vaikkei mitään tee. Huolettaa kyllä kovasti kuinka jaksan olla töissä loppuajan, kun näillä viikoilla supistelee kipeästi eikä ne ole kiinni millään lailla mihinkään tekemiseenkää näköjään.. Pysyis vauva vaan matkassa edes toukokuulle asti, niin hyvä on..

J+ UglisPuglis 17 :heart: Poks!
 
Onnea Vernikselle :heart:

Ja MLL pitää ne jalat supussa vielä!

Täällä huomenna tulee täyteen jo 30vkoa, äkkiä se aika
vaan menee... :)
Kumpikohan on pitempi: ekat vai vikat 10-12vkoa?!
Molemmat kyllä tuskaisia, mutta eri syistä..

Täällä alkaa kömpelyys vaivaamaan, paine kun tuossa lonkassa
ja häpyluussa on mieletön välillä..
Maanantaina olis neuvola ni pitänee kysyä et miten se lonkka noin
jumittaa ja paukkuu...toissa yönäkin heräsin siihen pamaukseen kun
vaihdoin kylkeä...ei kivaa..
Mutta muuten kaikki hyvin ja vilkas on kaveri masussa...
Mun veli ei millään usko ettei mekään tiedetä kumpi siellä on,
on vakuuttunu että huijataan.. :LOL:
No, hetki vielä ja sittenhän se jo selviää...

Mutta nimiä pitäs varmaan jo miettiä, jos sattuu jotain
yllättävää tapahtumaan...me kun ei keksitä millään sopivia...
On se kyllä vaikeeta..
Samoin on mietinnässä kummit...ihan yhtä hankalaa päättää,
olis niin monta hyvää ehdokasta..

Täällä nyt toivottelen hyvät uudet vuodet kaikille! :heart:
Palataan taas ensi vuonna..
 
Saisikohan joukkoonne liittyä?:)
Mulla oli keskenmeno 10/09 ja ekojen kuukautisten jälkeen seuraava kierto olli vaan 20 päivää! Nyt en sitten tiedä yhtään mikähän edes pitäisi olla mahdollisten kuukautisten alkamispäivä.Nyt paukkuu kp 36. Ovislimatkin olin bongaavinani kp20.Haalean plussan sain kp34 ekan kerran. Nyt tänä aamuna testasin taas(jopa kaks testii malttamattomana), niin haamua pukkaa edelleen. Jotenkin ei vielä uskalla ollenkaan iloita just ton edellisen keskenmenon vuoksi ja senkin takia, ettei viiva ole juurikaan tummentunut. Mietin, että olisko vaan hipaissut eikä kiinnittynytkään vai onko vaan niin, ettei ihan päivässä, kahdessa vielä tummu. Pitää malttaa odotella muutama päivä ja kokeilla sitten. Yhtään verenvuotoa ei ole kyllä vielä ainakaan tullut...
 
MLL
Alisa hyvä että on paikat pysynyt kiinni! Mulle just eilen lääkäri sanoi, että vaikka nyt varmistellaan ja ollaan varpaillaan niin 95% hoidetuista supisteluista ei johda mihinkään. Viittasi sitten kymmennen viikon päähän, että silloin tuskaillaan miten se vauva saataisiin ulos :D Lääke jota mulle kirjotti on ventoline, eli joku antihistamiini, sen tarkoitus on auttaa häiritsevään mutta paikkoja avaamattomaan supisteluun. Jos alkaa tapahtua ja synnytys käynnistyisi nyt, niin sitten joutuisi tippaan sairaalaan.

Tinttamaaria miä mietin tossa yks päivä ihan samaa jäljellä olevasta ajasta :) Toisaalta ekoista viikoista 4 on autuaan tietämätön vauvasta, mutta toisaalta silloin sitten piinaillaan ovista ja r-testiä :D

Onnea hyvistä neuvola kuulumisista ja tervetuloa uusille!!

Hauskaa uudenvuoden aattoa ja vauvakasta vuotta 2010 kaikille! :flower:

MLL :heart: mussukka 29+1
 

Yhteistyössä