***Keskenmenon jälkeen plussanneet helmikuussa***

Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Kaikille muillekkin tsemppiä ja koittakaas joku sieltä vähän pienemmiltä viikoilta uskaltautua päästämään buam päivittäjän tehtävistä :D
Komppaan tätä kyllä niin täysin.
Soittivat äippäpolilta ja huomenna aamulla menen sinne ysiksi ja sen jälkeen selviää jatkot.
Koska on niin epävarmaa tää mun jatko enää tässä kotona ja miten jaksan ja voin loppuajan olla kotona niin voisko joku jatkaa päivittäjänä jo maaliskuusta alkaen???
 
Mä voin päivittää maaliskuun, ja ehkä vielä huhtikuutakin. Siitä eteenpäin en lupaa mitään. :D Jos joku muu välttämättä haluaa päivittäjäksi, niin ilmoittautukoon, mutta tosiaan mä voin olla jonkin aikaa.

Buamille tsempit mukaan! :hug:
 
Onnea Sintsu Mahtavaa, että pääsit kanssa tänne puolelle :)

Onnea myös Bigwish :flower:

Empuuu On niin ahkera kirjoittelija, joten hienoa, jos jaksat alkaa päivittäjäksi.

Onnea myös poksujille ja Buamlille jaksuja, samoin kuin paineiden kanssa painiskelijoille. :hug:

Mun maha on kyllä aika selkeästi kasvanut. Siis enhän mä oo hetkeen omiin housuihin mahtunut, mutta nyt se kyllä alkaa näyttää jo ihan "oikealta mahalta". Eli ainakin kohtu kasvaa, toinen juttu on kasvaako siellä kukaan mukana...Toivottavasti. :whistle: :heart:

zanz 15+5 (ylihuomenna alkaa jo 5.kuukausi :eek: )
 
empuuulle kiitos ja kumarrus! Nakkasin sulle yv:tä, siinä on päivitystiedot mitkä sain edeltäjältä. Osaat varmaan ilmankin, mutta olihan tuosta apua ainakin itselle alkuun.

Eilen on käyty mutka synnärillä. Verenpaineen nousi niin tässä kotona, että tunsin olossanikin sen muutoksen. Muutenkin vauva oli toooosi hiljaa, eikä juuri liikkeitä tullut. Ei muutako sinne siis sitten. No, käyrällä oltiin varmaan sen tunnin ajan ja alkuun ei juurikaan vaihteluja vauvalle tullut, mutta sitten se suuttui niistä piuhoista, että sen jälkeen liikku niin, ettei juurikaan tullut ku pistekirjoitusta. Verenpaineetkin laski siellä maatessa hyvin, mutta ilmeisesti vaatii ihan vaan makuulla olemisen, että pääsen "hyviin" arvoihin.
Vauvan painoarvio on 1690g ja muutenkin ultran mukaan voi hyvin. Kuitenkin nyt aamulla pitää mennä takasin sairaalaan, silloin päätetään jatkot. Lääkäri olis ollu sitä mieltä ensin, että jos jäisin jo sairaalaan, mutta kun on aika tälle päivää äippäpolille, niin sain luvan tulla yöksi kotiin. Saa nähdä mikä sitten on se tuomio tänään... Eli jos ei kuulu mitään, niin sitten kai olen siellä makoilemassa.... :'(

Muutenkin tää aamu lähti tosi hyvin käyntiin. Poika heräsi oksentamaan. Voi kunpa ei vain olis sitä noroa!!!Mä en mitään muuta vihaakkaan nii paljoa kun mahatautia...Tosin itse sairastun mahatautiin n. kerran 4:ssä vuodessa ja tämän vuoden sisällä olen mahataudissa ollut jo 3 kertaa, nii jos se oiski siinä???? Toiveajattelua jos noroa on, mutta ainahan sitä voi toivoo! =)

Nyt pitää mennä hoiteleen tuota pientä potilasta, kun ei tiedä jääkö se sitten mummun ja papan hoitoon kunnes isi tulee töistä...
Harmittaa nii vietävästi jos toinen on kovin kipee ja joutuu ite jäämään sairaalaan ja meillä ainakaan kipeenä ei kelpaa muiden syli ja hoiva kun äidin...

buam 31+1
 
MLL
Buam :hug: Toivottavasti tulet vielä takaisin sairaalasta, pitkät viikot vielä edessä jos joutuisit loppu ajaksi sinne :(

Uusia oli taas muutama tullut, onnea hirmuisesti ja pysykäähän tiukasti remmin jatkona seuraavat 8-9kk :D Itse olen jo niin lähdössä tästä pinosta, etten aina muista uusia onnitellakkaan =)

Illalla alkoi taas supistella säännöllisesti, nyt muutamana päivänä ollu jo aika kipeitäkin noi supistelut, mutta vielä niiden kanssa jossain vaiheessa nukahtaa ja nyt aamulla olo on taas normaali ja hiukan haikea, saa nähdä koska tulee tarpeeksi tempoa että päästään tosi toimiin. Johan tässä on oltu täysiaikaisia vuorokausi :eek: :LOL:

MLL :heart: pikkuinen 37+1
 
Tervetuloa uudet ja tsempitykset loppuvaiheessa oleville sekä verenpaineen kanssa kamppaileville. Onneksi buam olet noinkin pitkällä ja vauva alkaa olla ihan hyvän kokoinen.

Itse lähdin eilen muutaman tunnin jälkeen töistä kotiin ja hyvä, että lähdin. Nimittäin, kun kotiin pääsin asustin pääasiassa vessassa. Eli kyllä se pahaolo sitten vatsatautia oli. Edelleen olen sitä mieltä, että sain sen sieltä ravintolasta mutta ei onneksi nyt kai sitten kuitenkaan sitä listeriaa ollut. Tänään on ollut jo suht hyvä olo ja raskausaikin alkaa taas tuntua ihan mukavalta, kun olo on hyvä.

JFJ rv 22+1
 
elikkäs lievä raskausmyrkytys pääsin vielä kotiin huomenna neuvola ja maanantaina myös ja ens viikol myöhemmin on kontrolli käynti äippäpolille mutta jos olo muuttuu kauheaksi niin pitää heti mennä sinne ja jos pissa menee kahdelle plussalle niin sitten osastolle puhuivat jo jotain käynnistyksestä siinä tapauksessa, hui kauhee :O nyt pitäs vaan levätä ja ottaa rennosti no helpommin sanottu ku tehty.. mutta vauvalla oli kaikki hyvin ja parissa viikossa se oli hurjasti kasvanutkin nyt painoarvio oli 2686g :) 12.2 se oli 2200g..

tervetuloa uusille :)

kiva kun empuuu ottaa toistaiseks päivittäjän roolin :flower:

buamille ja koko perheelle voimia. vaikeempi varmasti olla sairaalassa kun joutuu olemaan esikosta erossa :(

Nanakuu ja mönkerö 35+4
 
Mä voin ottaa varaslähdön päivittäjän rooliin ja pyydän UUSIA LAITTAMAAN PÄIVITYSPYYNNÖT MINULLE YV:NÄ! :attn: Eli jos ette ole ykkössivun listassa mukana, laittakaa minulle tietojanne tulemaan, niin päivitän teidät sitten maaliskuun listaan mukaan. :)

rv32+1
 
Heippa!

Pitkästä aikaa...

Tsemppiä kaikille loppumetreillä oleville ja muille jotka sitä tarvitsee!

Minä vietän hiihtolomaa, vielä ensi viikko olisi työharjoittelua jäljellä :/

Rakenneultrassa käytiin ja siellä näytti kaikki olevan ok. Neuvolassa olin tänään, ja siellä taas ei kaikki ollut ihan ok. Pissassa oli sokeri +++ ja ens viikolla menen sokerirasitukseen. Katsotaan sitten sen jälkeen, että missä mennään.

T: Zalmiakki ja pikkuinen rv 22+1
 
Täällähän on tosi paljon jo viimmeisillä viikoilla :D

Ja minä vasta hermoilen et tuleeko tästä mitään :ashamed: Mietin jo et jos neuvolasta ruinais aikaa alkuraskauden ultraan.Pääsisköhän sinne ihan vaan sillä verukkeella et itse tulee hulluksi |O Epäilen mut aijon silti kysyä kunhan saan sinne ensin varattua ajan.Ehkä joskus ensi viikolla ku viimmeksi ne sano et pitää heti soittaa eikä niin et odottelen ensi monta viikkoo.
Mun olis niin tehny mieli ostaa vielä uusi testi ja katsoa tuleeko siihen tummempi viiva mut en ole sitten uskaltanu.Jos nyt vaan hermoilis päivän kerrallaan :snotty:
Niin siis minut voi lisätä uutena listoille, laitan siitä sinulle Empuuu vielä viestiä =)

T: Sintsu78 ja unelma 4+1 (luulisin)
 
Huomenta!

En onneksi joutunu osastolle. Mutta hiivatti että oli päivä! Ensin menin sinne äippäpolille ja lääkärin luokse pääsin aika pian. Protskut oli toissapäivänä synnärillä yhellä +. Eilen ei sitten olleet, olivat normaalit. Verenpaineetkin oli suht. alhaiset. Koholla, mutta alapaine alle 90. No, lääkäri teki siinä tutkimukset, tutki nyt lähinnä vauvasta kaikki mahdolliset virtaukset, napanuoran, istukan ja aivot ja sydämen, kaikki luojan kiitos siellä ok ja oikeestaan kuulemma priimaluokkaa :D
No, sitten siihen pölähti äitipolin ylilääkärikin vielä miettimään mitä mun kanssa tehdään, koska oireilua selkeästi on siihen, että verenpaineet heittelee. Siis kova päänsärky ja pää on raskas ja kipee yms. No, ne sitten yhdessä tuumin soittivat neurologille, kun epäilivät onko mulla aivoissa joku laskimotukos tms. No, ensin siitä sitten verikokeeseen ja sitten kävellä toiselle puolelle oysia ja neurologille, siellä ootin siihen mennessä jo pari tuntia kun huudettiin TAAS verikokeeseen, osa oli samoja kun mitä äitipolilta otattivat. No, ei siinä, minähän taas luovutin verta siinä ollessani ja odottelin neurolle pääsyä.
Sitten vihdoin lääkärin luo ja olin siinä jo, että JES, nyt mä pääsen kohta kotiin. Ni paskaa....
Lääkäri tekee tutkimuksiaan siinä ja samalla sanoin sitten että nyt kyllä tuo pää on tosi kipee, mut kipee siitä, että oon ollu koko päivän syömättä kun aamulla kasiks menny tonne äitipolille ja aamupalan söin kotona sillon ku poika heräsi, eli jotain 5.30 aamulla ja tuohon mennessä kello oli jo jotain puol kolme. No, sain ruokaa mutta samalla lääkäri päätti, että kun se vannemainen kipu on päässä edelleen ja ollut jo viidettä vuorokautta putkeen, että nyt laitetaan tipalla lääkettä ja samalla nesteytetään...
okei, ei siinä pisteltäväksi taas...
Sitten oli kyllä jotenkin tylyn olonen sairaanhoitaja joka teki juttuja siinä, otti kokeita muitakin ja sitten alko laittaan tippaa, ni ei IKINÄ ole käyny tipan laittaminen niin helkutin kipeetä!
Mulla on nyt käsivarsi molemmin puolin mustana kun tää kyseinen hoitaja pisti "pariin" otteeseen suonesta läpi....JA on tosi kosketusarkana kokonaan!
No, lopulta pääsin kuitenkin kotiin, ens viikolla sitten uus käynti äitipolilla ja pissan stiksaus jatkuu kotona joka toinen päivä ja AINA huonon olon sattuessa.
Että tämmöstä...
Ja juu, ei lähteny pääkipu ei, vasta kotona kun pääsin levähtään, autto se paremmin siihen ku mikään muu...

Omanapainen viesti nyt kyllä =)

Onnea kovasti uusille minunkin puolestani!

buam 31+2
 
buam onneks sentään kotiin pääsit vaikkakin pitkä päivä.. mulla on kohta neuvola ja luulen että joudun lähtee tällä kertaa osastolle. ei oo ollu mikään mukava olo oksettaa ja pyörryttää.. heti herättyäni mittasin verenpaineet nii oli 153/104 että jippii..

eikai mulla tässä nyt sitten muuta tainnu olla.. jos osastolle joudun nii mies tuo sitten onneks miniläppärin sinne nii en ihan tylsyyteen kuole..

Nanakuu ja mönkerö 35+5
 
Tsemppiä tosiaan nanakuulle ja buamille, jälkimmäisellä aika hurjan kuuloinen päivä takana :/ ...

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, toivottavasti nyt saisin mukana pysyä loppuun asti!

Mulle kuuluu nyt ihan hyvää. HCG oli ma 4+2 154 ja to 4+5 1088, eli ihan hyvältä tuo nousu vaikuttaa, ei ainakaan ole mennyt jo kesken eli tukevasti raskaana ollaan :) . Kipujen takia olin sitten eilen naistenpolilla kun yksityinen lääkäri epäili kohdunulkoista, mutta mitään siihen viittaavaa ei löytynyt. Sen sijaan naistenpolin lääkäri oli sitä mieltä, että mulla on puhjennut munasarjakysta ja vuotanut vatsaonteloon ja tämä olisi ollut syynä kipuihin. Ma menen vielä kontrolliin, sitten pitäisi näkyä jo paremmin ultrassa, että kasvaako siellä kohdussa joku, nyt näkyi vasta 4mm "kirkastuma". Olen kyllä nyt jo ihan toiveikas, toivottavasti en tipu korkealta ja kovaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Buam ja nanakuu Lyhyesti ja ytimekkäästi :hug:

Jajan tilannetta taisinkin kommentoida jo toiseen ketjuun, mutta :flower: vielä.

Meneillään viimeinen työpäivä, voisin illalla juhlistaa äitiysloman alkamista ostamalla irtokarkkeja. :p Muuten kyllä veikkaan, että juhlimiset jää vähiin, todennäköisesti nukahdan sohvalle jo yhdeksän jälkeen ja sohvalta kömmin sänkyyn hampaita pesemättä, meikit naamalla ja vaatteet päällä. :whistle:

Hyvää viikonlopun alkua kaikille, parempia vointeja! :wave:

rv32+2
 
Voi Buam ja nanakuu tsemppiä kovasti täältä!

Missäs totta tosiaan meidän aiemmat viikkolaiset on???
Ei niin, etteikö loppusuoralla taistelijat olisi tervetulleita, lähinnä ihmettelen mihin kaikki on kadonneet! Toivottavasti ei vallan hyydy tämä foorumi.
 
yllättäen täällä kotona viel ollaan..
neukkutäti ois laittanu mulle taas lähetteen sairaalaan mutta totes että mun on parempi mennä päivystykseen tänää tai huomenna kerran joka kerta tavallisella lähetteellä käännyttävät mut pois. että jos tekisivät paremmin asialle jotain kun päivystykseen menen.
ei oo kivaa tää epätietoisuus ja pallottelu ja varsinkaan tuola sairaalassa ravaaminen kun joka hemmetin kerrasta tulee 27.40? lasku kotiin mun koko äippäraha näyttäis vaan menevän noihin poliklinikka laskuihin kolme laskua sieltä jo tulossa plus sitte ens torstaina on taas aika sinne nii silloinkin tulee lasku nii ja jos ne ottaa mut sit osastolle kun sinne päivystykseen meen niin jippii.. no ei auta valittaa mut kun sais edes hoitoa prkl!

rv 35+5
 
MLL
Oo nanakuu tiukkana ja jos tuntuu että sua vähätellään niin kertaa uudelleen millanen olo sulla on. Vaadi hoitoa, äläkä tyydy vaan seuraamaan tilanetta. Inhottavaa kun ei oteta vakavissaan :hug: No laskut ei tosiaan ole kovin mukavia kun niitä alkaa kertyä..
 
kreta Täällähän meitä, toivottavasti vähän aktivoituisi tosiaan.

nanakuu ja Buam tsemppiä ja jaksuja :hug: huh huh...

Jaja Hieno juttu

Empuu Onnea vipasta työpäivästä! :flower:

Täällä poksutaan, 16+0 :) Voinko mä jo oikeasti tuntea liikkeitä? Kun jotain tuolla aina joskus tapahtuu...

Hyvää viikonloppua kaikille! :flower: "Onneksi" tänä viikonloppuna loppuu olympialaiset, tällaiselle yli-innokkaalle penkkiurheilijalle on käynyt nää kaksi viikkoa vähän turhan rankaksi... |O
 
zanz kyllähän se mahdollista jo on :)

joopa se siitä sairaala käynnistä taas käyrän jälkeen lähettivät kotiin just sillon sattu olee suht hyvät verenpaineet mutta nyt on taas olo sen mukainen et tuntuu et ne on nousussa.. ei ne sanonu juuta eikä jaata ku kyselin et miksi ne näin heittelee ja miksi asialle ei tehdä mitään. no torstaina mulla on kontrolli käynti niin sillon nostan viimeistään metelin enkä lähde ennen kun saan hoitoa hmm.. hyvähän se on sanoo kun siinä varmaan käy taas niin että nyökyttelen kiltisti päätä ja alistun kohtaloon :(

no maanantaina on neuvola taas niin sielä varmaan neukkutäti kiehuu myös raivosta tänään jo naureskeli niille sairaalan ohjeille ja ihmetteli niiden touhua..
 
nanakuu :hug: tosi kurjaa etteivät tutki!
Kyllä tommosesta kohtelusta rupee paineet nouseen!

buamilla hurjan kuulonen reissu takana, jaksu :hug:
Itellä noi päänsäryt kanssa piinanneet koko odotuksen ajan,
eikä tosiaan panadol ole kovin tehokas lääke mulle migreeniin.

Uusia tullut, tervetuloa! :flower:
Ja jaksamista alun piinailuihin! Ihanaa jos tulis vähän eloa
tähänkin pinoon..!

Täällä odotellaan tiistaita innolla/kauhulla...
Eli sillon kontrolloidaan vesimäärää...mitähän jos se on
laskenut vielä..? Äkkilahtökö edessä..?
Ja muutenki pitäs se synnytystapa päättää sillon, kun
tuntuu tuo vauski tuolla istuvan aina vaan..
Jännitys siis kova.. :eek:

Muutenki olo on ruvennu muuttuun tukalaks..joku tuossa
kyseli että onko paksu olo..? Ai miten niin..?
Lähinnä tuntuu valaan nielleeltä muumimammalta, mutta
että paksu olo? Ei suinkaan.. :D

Nyt viettämään tyttöjenpäivää esikon kanssa, isäntä taas
lähti ralleihin...
Josko vaikka tyttöenergialla saatais selätettyä toi meidän imuri :LOL:
(toisinsanoen ollu aika vetämätön olo viime aikoina...)

Palailen taas tiistaina kertomaan kuulumiset! :wave:

Tinttis 38+1
 
Teillä on kaikkilla jännää, vauvojen tulo lähestyy ja oireet kovenevat. Tsemppiä kovasti loppuun Nanakuu, buam ja Tinttamaaria. Koittelemuksista huolimatta pian teillä tuhisee nyytit sylissä.

Minä sain viikolla kutsun 2.3 np ultraan ja odottelen kovasti että pääsen taas näkemään sintin. Mulla on angel sound doppleri mutta en ole varma onko syke jonka kuulen oma vai vauvan :( , se kun tuntuu sykkivän mun ranne pulssin mukaan ja muuta sykettä en ole löytänyt. No jospa kaikki olisivat hyvin. Mulla on jo pikkuhiljaa housut käymässä tiukoiksi. Löysin muuten netistä semmoisen Missymom kaupan jossa itse tekevät äitiysvaatteet ja vaikka toimitusaika hieman venyi niin olin tosi tyytyväinen vaatteisiin. Tuli vähän mainostettua. Töissä kiirettä ja kotona siivottu koko päivä. No nyt voi vetää lonkkaa loppu päivän.

Sanzibar ja vauva 11+4
 
sanzibar eiköhän kaikki ole hyvin :) onnea ultraan :flower: mullahan oli niin että ei millään saatu neuvolassa sydän ääniä kuulumaan moneen kertaan vaikka neukkutäti etsi välillä reilusti yli kymmenenkin minuuttia. siinä oli kiva sitten olla huolesta soikeena että onko sielä ketään elävää.. vasta viikolla 17 pitkän etsimisen jälkeen alkoi sydänäänet kuulua. tää kaveri on niin liikkuvaista sorttia että pakoili sitä anturia mutta sitten se ei enää onnistunu kun se kasvo niin isoks :D nyt se vaan kiusaa meitä sillä tavalla että ei suostu sukupuoltaan paljastamaan :D kolmessa ultrassa oon lähiaikana käyny niin joka kerta on pitäny jalat tiukasti ristissä, no kyllä sekin sitten viimeistään synnytys salissa paljastuu :LOL:

eli pointti tais olla se että ei kannata huolestua vaik sydänäänet ei kuuluiskaan. (helpommin sanottu ku tehty)

kiva kun pienemmillä viikoillakin olevat uskaltautuu juttusille :) lisää teitä tänne kaivataan!!!

mies läks yksin kauppaan hakemaan aineksia enchillaadoihin ja lettuihin hmm. mitäköhän sieltä kassista loppujenlopuks löytyy :D

nanakuu ja mönkerö 35+6
 

Yhteistyössä