Helou siskot!
Terveisiä neuvolasta. Joka oli niin täynnä, että joku outo th mittasi mun verenpaineen ja hbn ja muut näytelabran jakkaralla, siis minipienessä komerossa. Ja luuli vielä mun olevan jälkitarkastuskäynnillä
Olin itekin niin unenpöpperöissä, että meni hetki ennenkuin sain oikaistua, että "tässä on kyllä14. viikko raskautta menossa, kiitos kysymästä". Meillä on jotenkin jonkun muun neuvolan väki evakossa tuolla, ja siksi tuo outo järjestely.
Painoa ei ollut yllättäen tullut kuin 200g lisää ja hemppakin oli peräti 120 eli korkeempi ku viimeks, kai se pihvin syönti sitten jotain on auttanu, vaikka väsymys on edelleen aika kova. Verenpaine ihan ok, en nyt lukuja muista.
Sitten pääsin lääkärin pakeille ja siinä olikin fiksu nainen asialla. Puhuttiin siitä sokerirasitushommasta, ja kerroin sille koko sen diagnoosi- ym. sekaannuksen, jonka vuoksi nytkin olin saanut määräyksen rasitukseen mennä. Lääkäri sanoi, että onhan se kurjaa, jos turhaan joutuu tuollaisesta stressaamaan, ja että minä loppuviimeksi itse päätän, mitä haluan tehdä, hän ei ala minua siihen pakottamaan tai mitään. Sanoi, että olisi hyvä käydä siellä kuitenkin ja jos kaikki ok, niin asia on sillä selvä (tosin viikon 26 tienoilla taas pitää mennä uudestaan). Sanoin, etten todellakaan halua olla mikään hankala asian kanssa ja tietenkin menen testiin ihan sen vuoksi, että onhan se mahdollista, että se rd iskee nyt, vaikka viime raskaudessa ei lopulta sitä ollutkaan. Mutta totesin myös, että jos taas on vähän joku arvo koholla eikä muuten sokereissa ongelmaa, en ala siihen samaan mittailurumbaan ja fanaattiseen syömisten vahtimiseen enää uudelleen.
Sitten "pääsin" laverille jalat telineissä makailemaan - sisätutkimus ei oo mun lempparijuttuja, toisaalta kenenpä oliskaan - ja kaikki oli "osastoilla" ihan ok. Lääkäri kuunteli myös sydänäänet ja nyt kuulin ne siis eka kertaa itsekin :heart: hyvä syke 150 löytyi melkein heti, vaikka lääkäri sanoikin, että hän on vähän huono niitä löytämään ja yleensä hakee hoitajan etsimään sykkeet dobblerilla =)
jääräpäälle tsemppiä hempannosto-talkoisiin, onneksi oot itse ollut asian suhteen aktiivinen ja toivotaan että tilanne paranee pian!
Tuittu- oli muuttanut, onnea! Nyt on vielä hyvää aikaa laittaa kaikki valmiiksi, pääset kunnon pesänrakennuspuuhiin :heart:
Kätsy: tuut sitten heti kertomaan ultrakuulumiset, täällä peukut pystyssä sen puolesta, että kaikki on hyvin. Ymmärrän kyllä, että olette päättäneet pitää breikkiä vauvanteossa (jos ei nyt onnaa), en tosiaan tiedä, olisinko itse jaksanut moista keskenmenomaratoonia vuoden sisään (tai muutenkaan). Mutta toivotaan, ettei siihen nyt mennä :hug:
BM ja Putti 13+6