Keskenmenon jälkeen plussanneet HEINÄKUUSSA <3

En ole pysynyt perässä kun ei ole ollut aikaa lukea. Kiva kun asiaa piisaa. Tietääkö kukaan teistä, kun on resusnega ja on saanut rokotteen km jälkeen, niin annetaanko sitä rokotetta heti alkuun taas uusi? Ja ollaanko sitä neuvolassa ikään kuin seurannassa sen takia? Neuvolaan en ole soittanut vieläkään.. Mutta eiköhän sitä pitäs jo soitella.

Kävin jo ultrassa varmistamassa onko kaikki hyvin ja syke vilahteli jo ja silloin olin 5+6.
Ensiviikolla uudestaan vielä, mittaus ja sykkeen varmistus.

ilona ja tiitiäinen 6+1
 
Kellopeliappelsiini onnittelut plussasta! :flower:

Happis toivottavasti kaikki on hyvin. Täällä on peukut pystyssä! :hug:

Onnenjyvä kiva kuulla että tähän asti kaikki on mennyt hyvin! =)

Ilona10 hienoa että syke näkyi! :heart:

Täällä on taas hyvin nukuttu yö takana paitsi että mun jalat kramppas ihan hirveesti. On taas magnesiumin ottaminen unohtunu.

Päksäkkä 38+2 :heart:
 
Happihypylle tsemppaukset täältä, toivottavasti kaikki on hyvin. :hug:

Onnenjyvälle
uudet tervetulo toivotukset täältä. Juu tiedän sen epäuskoisuuden tunteen mikä monen km:n jälkeen alkuraskauteen liittyy. Itsekin olen ollut ihan kauhuissani jatkuvasti mitä pienemmästä syystä ja enkä oikein vieläkään osaa luottaa tähän kunnolla, päivä kerrallaan vain eteenpäin. Ehkä ens torstaisen rakenneultran jälkeen uskaltaisi huokaista jos siellä on kaikki hyvin..

Baby-J on edelleen hyvin vilkas kaveri. Eilenkin jynttäsi ihan kokopäivän putkeen :heart: Kotidoppleria en olekaan käyttänyt kuin viikonloppuna viimeksi kun mun äiti halus kuunnella vaavia :)

Vernis ja Baby-J rv 19+0 POKS!!!! :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
happihyppy: nyt en haluis maalata piruja seinille, mutta..eikös kohdun ulkoisessa raskaudessa ole myös todella korkee hcg arvo, ja vuotoa? Onko sulla kipuja?
Kohdunulkoisen raskauden ja uhkaavan keskenmenon yhteydessä hCG-aktiivisuudet tavallisesti suurenevat normaalia hitaammin. Kuitenkaan normaalisti suureneva hCG ei poissulje kohdunulkoisen raskauden mahdollisuutta.

Se, että hCG olis kohdunulkoisessa normaalia suurempi ei siis pidä paikkaansa. Se voi olla yhtä suuri kuin normaalissakin raskaudessa tai tosiaan jopa pienempi.

(.) Edelleen tulee ruskeaa pyyhkiessä, muttei enää niin paljoa. Toivotaan, että tää loppuis ja kaikki olis hyvin .... Niissä kahdessa epäonnisessakin raskaudessa oli vuotoja: ekassa keskeytyneessä keskenmenossa tuli ihan punaista verta ja tokassa kohdunkaulankanavassa olleessa tuli just tollasta veristä limaa kuin eilen :ashamed: . Ei kai tää oo taas siellä...
 
Ei se mitään Harhaanjohtaja. Tuo on kai yleinen luulo. Oon törmänny siihen muuallakin. Googlasin sitä jo silloin, kun sain korkeen hCG:n. Tulee ehkä siitä kun sanotaan, että jos hCG on korkea, mutta kohdussa ei näy alkiota on luultavasti kyseessä kohdunulkoinen. Molempien kohtien pitää siis täyttyä, pelkkä korkea hCG ei riitä.
 
happihyppy: Mulla ainakin ku: ssa hcg nousi puolta hitaammin kuin normaalisti..
monellahan tuota tuhrua tulee ihan normaaliraskaudessakin? :hug:
tervetuloa kaikille uusille!
kinse:saat neuvolasta (ainakin kuuluu saada) kaikki tieto siitä rhesusnegasta, mutta minä käsitin näin että piikki synnytyksen jälkeen. itselläni siis rhesusnega, enkä tiedä miten kohdunulkoiseni aikaan on toimittu, mutta näin toimitaan tässä raskaudessa.
Sen lisäksi raskauden aikana katsotaan kolme kertaa ettei keho kehitä vasta-aineita asukasta kohtaan.

Omaan napaan ei kuulu paljon uusia..jipikajeij huomenna on jo perjantai ja saan taas miehen kotiin pariksi päiväksi, IHANAA!
:heart:
Vauva potkii kovaa vauhtia, voimakas on hänestä jo tullut ja päätä tai peppua työntää ahkerasti kylkiluitten väliin/alle.
Vielä ei ole kaiketi kääntynyt, kun potkut tuntuu vieläkin alhaalla sekä keskivatsalla, tai sitten sillä on vielä tilaa hyvin kääntyä aina takas. :heart:
Väsymys ja uupumus vaivaa, seuraava neuvolakin taas pian ku nyt niitä on reilun 2vk välein.
Yritän pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään omassa pienessä mielessäni että ei mene enää pitkä aika kun asukas jo syntyy..hui :D :headwall: :eek: :heart:



Dada 31+4
 
Sain uuden hCG (eilen mitattu) arvon ja se oli peräti 7926 (4+5) , eli nyt mennään jo normaalin yläkäyrän yläpuolella. Kumma, ettei vieläkään okseta. Soitin polille, johon mulla on alkuraskauden ultra, tosin vasta 3 viikon päästä. Lääkäri soittaa mulle huomenna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Sain uuden hCG (eilen mitattu) arvon ja se oli peräti 7926 (4+5) , eli nyt mennään jo normaalin yläkäyrän yläpuolella. Kumma, ettei vieläkään okseta. Soitin polille, johon mulla on alkuraskauden ultra, tosin vasta 3 viikon päästä. Lääkäri soittaa mulle huomenna.
Entäs jos niitä asukkeja vaan onkin siellä kaksinkappalein? :D
 
Happis hienoa että nousee hyvin! Taitaa se pieni vuoto vaan olla raskauteen kuuluvaa. Mullakaan ei sitä ole ollut mutta tuntuu että vuodot alkuraskaudessa on tosi yleisiä. Jos se jatkuu niin soita neuvolaan et milloin olisi mahdollista tarkistaa ultralla. Sieltä vaan tuntuu näin kesäaikaan saavan aika vaihtelevaa palvelua! :(
Mäkin mietin että jos siellä onkin kaksi! :heart:
 
Meidän neuvolassa ei ole ultraa, joten pitää mennä sairaalaan, jos on tarve ultrata. Meen päivystykseen heti, jos alkaa vuotaan kovasti. Varmaan pitää soittaa terveyskeskukseen ensin, jos se on vielä sitte auki. Nyt on tullu jo vähän punaistakin paperiin ja pönttöön meni joku riekaleen näköinen :ashamed: . Jos ilta ja yö menee hyvin, niin yritän ruinata huomenna soittavalta lääkäriltä, että jos ottais mut ultrattavaksi. Viikkoja olis sitte tasan 5. En tiedä, mitä siellä noin aikasin edes näkyis. Vaan, jos on taas kohdunkaulankanavassa, niin luulis sen näkyvän jotenki. Mulla oli siinä kohdunkaulakanavaraskaudessa kans ihan hyvät hCG arvot, mutta vatsasta puuttui painontunne. Nyt sitä on mielestäni kuiten ollu. Mutta voihan olla, että siellä on yks oikeessa paikassa ja toinen väärässä. Voi tätä huolehtimisen määrää :ashamed: Seki hermostuttaa, että miten nuo vanhemmat lapset. Nehän menee paniikkiin, jos alan vuotaan hulluna verta ja pitää lähtä pikapikaa sairaalaan.
 
Hei kaikille.. :)
Tänään siis käyty neuvola psygologilla juttelee aijemmasta km ja tästä raskaudesta joka pelottaa niin paljon.. ens viikolla uudelleen..
teki hyvää saada purkaa sydäntä ja niitä ajatuksia joita miettii..

Sitten soitin hetki sitten neuvolaan ja juttelin sen hoitajan kanssa.. kysyin suoraan että pääsenkö varhasultraan kun olen niin stressantunut ja peloissani.. se sanoi että ei onnistu kun vaikka se laittais lähetteen niin se tulis takas sieltä ja ei hyväksyttynä..

Mutta muuten oli tosi mukava hoitaja.. harmi ettei ole mun neuvolan hoitaja..
Rauhoitteli mua ja niinpä mä nyt yritän nauttia tästä oireettomuudesta..

Varasin sitten varhaisultra ajan yksityiselle 13.8 sillon pitäsi kai olla rv7+6 .. maksaa noin 80e kelakorvauksien jälkeen.
Kai mä vaa pariviikkoa jaksan odottaa..
ens viikko menee kuitenkin nopeesti ja sit on jo 11.päivä neuvola jne.. :)
Yritän nyt olla ajattelematta sitä että entä jos kaikki ei ole hyvin.. kun en voi sitä murehtimalla parantaa sitä asiaa.. jos kaikki ei oo hyvin niin sit ei oo ja se tulee kuitenkin sattumaan saman verran vaikka valmistaisin jo itteeni nyt siihen..
Enkä mä voi viellä tietää onko.. kaikkihan voi olla ihan hyvin hyvin.. <3
Miltäköhän tollon se pieni näyttää.. ?

tiitu ja masuasukki rv5+6
 
:'( Verta tulee jo hiukan enemmän. Ei kuitenkaan ihan vielä siteeseen asti. Tää on aivan kauheaa. Itkeskelen täällä tämän tästä. Enkö mää nyt jo kaiken jälkeen olis ansainnu saada vauvan. :'( En voi kelleen muulle kuin miehelle ja teille puhua tästä, kun en halua esim. mun äitiä huolestuttaa. Mulla tuli kyllä vähän huono omatunto, kun aattelin, että jos joku teistä alkuraskauden huolehtijoista on nyt enemmän peloissaan tän mun jutun takia; mutta olkaa huolissaan vasta sitte, jos alkaa tuleen verta, jooko. Ja jos mulla on nyt keskenmeno, niin todennäköisyys, että teille jollekin tulee myös on pienempi...
 
voi happihyppy olen niin surullinen sun puolesta :hug:
Jospa kaikki oliskin hyvin.. mun kaverilla oli ensimmäiset 12viikkoa vuotoa vähän väliä ja kuitenkin kaikki on hyvin ja nyt hän on 15viikolla.
Etkö vois lähtee sinne päivystykseen ja pyytää ultrausta.. että saisit epätitoisuuteen helpotusta<3
Mä toivon että kaikki menis viellä hyvin sinulla<3
 
MLL
Happihyppy :hug: :'( Anna tulla vaan tuntemuksiasi, sitä vartenhan tää palsta on. Eihän se kenenkään muun keskenmenoa käynnistä ja toivotaan ettei se ole sullakaan kyseessä. Koita googletella, jos löytyisi onnistumistarinoita vuodoista huolimatta, oon lukenu monesta paikasta, että on monilla ihan vaaratonta. Pidähän meidät ajantasalla mitä sielä tapahtuu ja tosiaan jos sitä verta alkaa tulla enemmän, niin eikö se sairaalaan soitto voisi olla ihan paikallaan? Vielä yksi :hug:
 
tiitu87:ko se mietti miltä pieni näyttää varhaisultrassa?
Pieni epätasaisen papun näköinen sykkeen kera meillä siellä silloin oli, kuvakin on mutta ei koneella niin en voi laittaa :D en muista mun tarkkoja viikkoja, 7 pintaan taisi olla ja mittaa asukilla oli silloin 9milliä :heart:
happihypylle: peukut on oikein isosti sinne päin pystyssä :hug: :flower:




Dada 31+4
 
voi happihyppy! :hug: sanattomaksi vetää täällä päässä ku itellä km niin vasta takana..
toivotaan kuitenkin että olis esim toinen kaksosista joka tulee pois tai jotain muuta harmitonta, että raskaus kuitenkin jatkuisi! voimia ja halauksia sinne! :heart:

ON: meillä tänään niin touhuntäyteinen päivä takana ettei oo montaa kertaa ehtiny koko raskausasia mielessä käydä.. :)
nyt täytyy vaan pitää pää kylmänä ja yrittää antaa ajan kulua..
mulla oli tänänä tarkotus soittaa jo neuvolaan, mut huomasinkin aamupäivän touhuilujen jälkeen et kello oli jo niin paljon et soittoaika oli ehtiny mennä.. jospa soittelenki sitte huomenna.. täytyy kysellä varhaisultra-aikaa, jos jollain konstein sen onnistuisin saamaan, jos en ni käyn kyllä samassa ihanassa yktyisessä neuvolassa ku viimekski ja sit täytyy kysäistä neuvolasta myös tuosta mahdollisesta lääkkeellisestä raskauden tukemisesta..


kellopeliappelsiini ja papu 4+3


lisäys: en muista linkittelinkö tänne jo, mutta jos joku haluaa käydä lukemassa, olen aloittanut oman odotusblogin

http://papulaisenodotus.blogit.fi/


 

Yhteistyössä