Keskenmenon jälkeen kuumeilevat kesällä

vauvaqme toivotaan että raskaana olisit, lupaavalta ainakin kuulostaa :) Meillä on näköjään samat kp:t sun kanssa :) Mulla ei oo vielä minkäänlaisia tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Mies on kyllä ihan varma että olis tärpänny. On vaan niin masentunu fiilis kokoajan etten tiiä miten kestän jos menkat taas alkaa :(
 
toukka90, samaa toivon sinulle :)
Nuo minun "oireet" on kyllä tullut nyt niin aikaisin, että pelkään, että oon vaan tulossa kipeäksi tms. eikä sillä ole raskauden kanssa mitään tekemistä.. Ja sitten se suuri toive ja halu tulla raskaaksi saa tuntemaan mitä milloinkin... :/ Noh, ei auta kuin odotella ja piinailla vielä muutamia päiviä. Olis kyllä hienoa, jos vaikka molemmat plussattais yhdessä :)
 
Tätipahottelut kaikille jonne on kurvailtu.. :hug:
Ja plussapeukutuksia vielä niille, joilla kierto kesken!!

Täällä on nyt kuitenkin päätetty odottaa ne yhet menkat.. :headwall:
Lähinnä siksi, että jos ei oltas ootettu ja ois menny kesken, en pystyis olemaan syyttämättä itteeni, vaikka kuinka tietäisin, ettei välttämättä johtuisi siitä. Saa nyt ainakin keho ja mielikin aikaa palautua. Oon varannu (tai siis äiti varasi :D) yksityiselle gynelle ajan, se sitten tekee ultratutkimuksen ja vissiin selvittelee jotain mahdollisesti selvitettäviä asioita.. 22.8. maanantaina on aika, kovasti se jo mietityttää, vaikka ei kai se ainakaan mieltä voi pahentaa.

Tää km on kyllä ollu kaikilla mahdollisilla tavoilla erilainen kun edellinen.. Jälkivuoto kesti viimeks jonkun 3 päivää ja nyt täällä on vuodettu jo viikko :eek: Ei nyt onneks enää vuoda juuri ollenkaan, mutta välillä tulee semmosia "ylläreitä" kun vaikka on maannu mahallaan, niin vuotoa on tullu paljon enemmän kun vaikka koko päivän aikana. Kummallista.

Päätin myös pistää tonne vuodatus.nettiin blogin pystyyn tästä omasta arjestani vauvahaaveitten kanssa. Oon vaan ihan uuno, enkä oikeen osaa käyttää sitä, jotta jos joku osaa neuvoa, niin kiitos! :LOL:
 
Anteeksi omanapailu ja avautuminen.. :ashamed:

Kuvitelkaa kaikki maailman kirosanat kertaa tuhat. Ihan yli paska fiilis. :'(

..entiiä moniko muistaa mun taustoja, mut tosiaan viikon vatsakipujen (olin viikolla 14+3, kun ne alko) ja kahden tk:lääkärin taskastuksen jälkeen jouduin sairaalaan, kun kohdun vieressä oleva surkastunut ihosarvi räjähti mun sisälle (silloin jo viikoilla 15+3) ja olin vuotanut 5 litraa verta vatsaonteloon sekä sikiö oli vapaassa vatsaontelossa..

Nojuu. Tein valituksen tk lääkäristä joka lähetti mut torstaina, pari päivää ennen leikkausta kotiin koska mulla oli vaan niin pieni kipukynnys, etten kestä sitä, kun viikolla 15 alkaa kohtu kasvamaan.. Näin. Näin hän totesi ja lähetti mut kotiin tekemättä tutkimuksia. Hiukan paineli ja kuunneltiin sydänäänet.. Greit. Thanks for nothing..

Nnii.. Potilasvahinkovakuutuskeskuksesta tuli ilmoitus, että kaikki on toiminu oikein, sitä ei voitu tietää, että oli kohdun ulkopuolinen ja that's it. Kiitos, onnea ja menestystä.

Vitun hienoa.

Rupeappa tässä sitten innolla yrittämään uutta. :'( :'(

..entiiä ymmärsittekö mitä mä täällä poraan, mut purkasinpahan nyt sitte sydäntä..

Ja en mä tässä mitään syyllistä hae.. vaan vastauksia..

<3 Johanna Kurkela - Ainutlaatuinen <3
 
Viimeksi muokattu:
Halitukset Emby :hug:
Kyllä ihan varmasti ymmärretään mitä poraat! Ja aiheesta, kyllä pitäis lääkärinkin ymmärtää ja myöntää, että ois voinu esim. ultraan lähettää. Heitä se paperi roskiin tai polta! Ei varmaan ainakaan samalle lekurille kiinnosta mennä, toivottavasti on jatkossa valinnan varaa. Jaksamisia. :heart:
 
Emby^, virtuaalihalaus myös täältä :heart:
Noi paperit on kamalia, kun vaan niin kylmästi ilmoitetaan, että on toimittu oikein jne. vaikka tilanne on kuitenkin ollut sellainen, että kohtuullisuuden nimissä voisi ajatella, että olisi ultrattu jne. Kipu pitäisi aina ottaa tosissaan, eikä laittaa sen piikkiin, että kipukynnys on muka liian herkkä.. Tosi ikävä tilanne, mutta tosiaan niin kuin Naive88:kin sanoi, kannattaa varmasti hankkiutua paperista eroon, ei siitä tule kuin paha mieli, kun sitä katselee. Ainakin itselläni tapana jäädä murehtimaan asioita pitkäksi aikaa, ja sitten tulee aina allapäin kerättyä kaikki "todistusaineisto" (esim. paperit) liittyen siihen ikävään asiaan... Ei sillä, että tarkoittaisin, että sen kun unohdat asian, eihän se niin helppoa ole, valitettavasti.
Kannattaa tosiaan mahdollisuuksien mukaan jatkossa suunnata toiselle lääkärille, itsekin olen lääkäriä viime raskauden aikana vaihtanut, kun oli niin epäasiallista kohtelua toisen lääkärin taholta.
Omaa napaa: Minä typerys menin sitten jo testaamaan Davidin herkällä testillä, ja nega se oli. En tiedä, pitäisikö ton herkän (10) näyttää jo tässä vaiheessa jotain, jos raskaana olisin. Nyt siis kp23/28. Kaiken järjen mukaan voisi vielä plussaksi muuttua, kun nyt vielä niin aikaista. Mutta noita herkkiä on kaveri niin paljon hehkuttanut, että näyttävät jo tässä vaiheessa luotettavan tuloksen. Noh, lauantaina testaan Clearbluen digitaalisella (silloin kp28/28), niin eiköhän silloin sitten saa varmuuden tällekin... Nyt on vaan taas jotenkin mieli niin maassa, ja jatkuvaa kipristelyä alavatsalla, että eiköhän se täti sieltä lauantaina saavu... :( Näin se mieliala muuttuu parissa päivässä, hetki sitten olin vielä varma että olen raskaana...
 
EMBYLLE:hug:

vauvaqme, lohdutuksena, mä sain ekan plussan tässä raskaudessa vasta pvää ennen menkkojen alkua, sekin todella hentoinen ja herkällä testillä. Ei siis todella olisi näkynyt noilla kiertopäivillä. Plussatuulia!
 
Emby Kyl mä ainakii ymmärsin miks sinuu itkettää. Kyl mäkii itkisin tossa tilanteessa :'( Mun mielestä sen tk lääkärin ois pitäny ottaa sun kivut vakavasti ja lähettää tutkimuksiin. En nyt oikee osaa mitää muuta järkevää sanoo, kun vetää aika sanattomaks toi sun tilanne :( :hug: sinne

vauvaqme En oo kyl ikinä noilla herkillä testeillä testannu, mut en mä ainakaa luottais siihen tulokseen, kun on vielä niin aikasta. Kyllä se vielä voi plussaksi muuttua :)
 
Emby ymmärrän tosi hyvin minäkin, että sua ottaa rankasti päähän ja surettaa toi päätös! Maalaisjärjellä ajatellenhan tuo kuulostaa ihan selvältä, että oishan sun kivut pitäny ottaa tosissaan ja tutkia tarkemmin. Toi päätös on just sitä "ihanaa" byrokratiaa, josta inhimillisyys on kaukana. Koita jaksaa :hug:

vauvaqme en minäkään sinuna vielä luovuttaisi! Voi olla vielä ihan liian aikaista testailla, alussa testaus yksikin päivä liian aikaisin voi tuoda puhtaan negan. Toivoa on niin kauan, kun täti tulee! Kiitos muuten plussauspeukutuksista =) Samoja peukkuja pidän sullekin pystyssä, että sullakin vielä plussaksi testi muuttuu!!

caisachu kirjoitteli "km-kirjallisuudesta". Ootteko muut lukeneet sitä Ulla Järven Syntymättömät kirjaa? Oon lukenut sen ja mun mielestä se oli aika hyvä tietopaketti ja jotenkin lohdullinen luettava km:n jälkeen. Oon lukenu myös Anna-Leena Härkösen Heikosti Positiivinen romaanin, joka sivuaa keskenmenoa ja yleensäkin pidempää vauvan yritystä. Toistuvista keskenmenoista kertoo Eve Hietamiehen Puolinainen. Senkin "hotkaisin" kolmannen km:n jälkeen. Mikään lohdullinen se kirja ei oo, mutta oli kiva huomata, ettei tosiaan oo tunteidensa kanssa yksin. Lukiessa tuli sellaisia "just tältä mustakin tuntuu!!" fiiliksiä. Että tällänen pieni mainospuhe, jos joku kaipaa luettavaa ;)

Naivelle zemppiä vuodon kanssa! Toivottavasti loppuu pian!

Tillu tätipahoittelut ja extrazempit tulevaan inssiin!!

Täällä eka työpäivä loman jälkeen takana ja väsyttää ihan vietävästi |O Maha on ollu oviksesta lähtien jotenkin "oudon" tuntuinen. Ei kipeä, mutta outo. Mistä sitten johtuukin. Toivottavasti tietäis jotain hyvää tärpin kannalta :p
 
Viimeksi muokattu:
MAANANTAI 15.8.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



Emby^...................KM 03/11...............................KP 3/28
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.........KP 3/26-30
Sanmar82...............KM 05, 09 & 12/10, 06/11.......KP 17/27-28
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
KatieSadie...............KM 02/11
Katie85....................KM 11/10
Alpa.......................KM 05/11
Lara_84..................KM 05/11
Naive88..................KM 04/11, KM 08/11



HAAVEISSA TOINEN



kultakimpale2......KM 03/09, 12/10..........................KP 9/?
caisachu.............KM 08/10, 04/11..........................KP 19/28
toukka90.............KM 06/11....................................KP 23/?
Too-ticki..............KM 05/08, 03/11.........................KP 29/28
plug-in-baby........KM 07/07, 12/10, 04/11
Mamulis..............KM 07/10
vauvaqme.........KM 05/11, 06/11
kiken..................KM



HAAVEISSA KOLMAS



Missa-76.........KM 04/11.................KP 9/26-30
Whisky Peat....KM 07/11
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10
Nappula............KM 09/08, 02/09, 05/11



HAAVEISSA NELJÄS



johnu.........................KM 01/11, 06/11


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 16/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, lemonade, Sandemar, ElinaMaria, Gabrielle



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky



 
Emby mä muistan ton sun jutun tuolta keskenmeno puolelta! Mä ainakin ymmärrän sun vihan ja katkeruuden kun muistelen miten mua neuvolalääkäri kohteli vaikka tiesin ettei kaikki ole hyvin ja siihen oli pätevä syykin. Mut eipä ne myönnä virheitään eikä anteeks pyytele vaikka tilanne olis mikä :( Koitahan jaksaa :hug:

Raskaustesteistä mun pitää mainita sen verran et paras tapa on varmistaa tekemällä clearbluen digi-viikko näyttötesti! Se anto mulle "raskaana 1-2" tuloksen jo rv3+3 kun muihin tuli puhdasta negaa vielä. 3+4 tein predictorin herkällä puhtaan negan ja digi näytti taas plussaa, joten luottaisin siihen enkä noihin viivatesteihin jos haluaa varmistua :)

(.) itellä huomenna rv 6+4 ja varhaisultra et katsotaan palaanko tänne vai pysynkö odotuspuolella. Oireita on jonkin verran et toivottavasti saan pysyä tuolla odotuspuolella..
 
Sanmar82 toivotaan sinne tärppiä!! :)

Champion täällä jänskätään sun ultraa. Toivottavasti tulis hyviä uutisia :)

ON: Mulle tuli sairaalasta kirje että mun seuraavissa raskauksissa pitäis laittaa jo alkuraskaudessa lähete sinne. Tarkottaakohan se sit varhaisultraa? Näin mä päättelisin. Ihanaa ku ne tutkii jo ekan km:n jälkee tarkemmin seuraavaa raskautta :) Täällä ootellaa jo ens viikkoo et pääsis testailee :)
 
Moi kaikille!

(Kopsasin tämän tuolta toisesta ketjusta,laika kun olen..)

Kai mä nyt sitten tänne kirjoittelen, vaikka yritän olla antamatta yrittämiselle vallan. (siis raskauden yrittämiselle). Vaikka kylläpä sitä tulee heti petipuuhien jälkeen syöksyttyä kalenterille "mikäs kierron päivä nyt onkaan"...

Eli minä olen karvan verran alle nelikymppinen ihminen. Perheessä jo 1,5 vuotias poika, ja toista halutaan (minä kiivaasti, mies ei rauhallisemmin, hänellä jo 2 teini-ikäistä entisestä liitosta). Tammikuulla raskauduin melko nopeasti. Heti kyllä aavistin ettei kaikki tule menemään "niinkuin Strömsössä". Vauvalla havaittiin epämuodostumia ja ennen istukkanäytteen ottoa hän luovuttikin. Parempi kuitenkin niin, säästyimme itse raastavalta päätöksenteolta.. Tämän tapahtuman jälkeen mies otti EI-kannan, kunnes taas mennään tyyliin TJOT. Minäkun olen vähän sellanen "noita" ja moni onkin sanonut että varo mitä sanot (monesti toteutuu, muttei niin kuin halusin..). Eka synnytys oli helppo, IHANA, ja sanoin heti että haluan kokea tämän uudestaan ja tulen vuodenpäästä taas. Sitten, PÄIVÄLLEEN vuosi siitä kun astuin esikoisen kanssa ulos sairaalasta, astuin ulos sairaalasta tämän kuolleen pikkuiseni kanssa. Ihan karmeaa oli tajuta se. Loppupäätelmä tästä mulle taikauskoiselle onkin se, että sain sen mitä halusin, toisen synnytyksen, mutten muuta. Ja pelottaa että siinäkö se nyt sitten olikin??

Mutta siis vielä elättelen toivoa, kuukaudesta toiseen. Viime kierrossa sain haamun herkällä testillä, mutta menkat alkoivat ajallaan. KUN VAIN PYSTYISI OLEMAAN TIKUTTELEMATTA!!!

Syyspäivän jatkoa! (mulla toka kesälomapäivä..)

Tehilla
 
hei nyt tytöt plussia kehiin!!! elokuun plussanneissa on vielä tilaa vaikka kuinka paljon!!

Sanmar82 kiitti hyvistä lukuvinkeistä.

).( dpo7 ja oireita alkaa olla jo niin paljon et niitä vois jo jakaa. tosin en ole ollenkaan varma et mitä oireita ne on, kun vaikka kolme raskautta on takana ei tällasia ole aikasemmin tullu!!! mikä eniten huolettaa on oviksesta lähtien olevat välillä lievemmät ja välillä aikast kovatki kivut ovuloineen munasarjan tienoilla. eilen sit tuli muutaman kerran vessassa pyyhittäessä haaleanvaaleanpunaista valkkaria mikä on tuttu oire, mut tänään ensin enemmän määrältään ja ruskeeta ja sit melkosen tummanpunasta ja vois sanoo et määrältään jo runsaasti!! ja seassa oli semmonen ehkä 1x1,5 senttinen hyytymä!!! mitä tää on!!! :O ei nää vielä menkatkaa voi olla!!! voiko keskenmeno tulla ennen menkkoja!?
 
caisachu kerran sulla tummanpunasta verta on tullu melko runsaasti missä hyytymä seassa niin kuulostais keskenmenolta, mutta en tiiä voisko se alkaa näin ajoissa jo vuotaa. :confused: Aika outoa. En osaa kyl yhtää sanoo mitä vois olla.. :|

ON: Tänään alkanu menkkamaiset vatsakivut. Nyt tässä sit jännäillään et alkaako menkat vai oisko raskaudesta johtuvaa kipuilua.
 
Väsyttää kovasti, nyt vaan omanapa-ahdistupurkaus! Pahoittelen etukäteen.

Työnhakuangstia! Ei tunnu olevan mitään, ei kiinnostaisi hakea kun ei ole mitään kiinnostavaa, haluaisin vaan olla kotona ja kasvattaa raskausmasua ja sellaista... MUTTA jos en tulekaan pian raskaaksi niin en kestä olla kotona koko syksyä ja talvea, seinät kaatuu päälle... MIKS ei vaan joku vois tulla hakemaan mua kotisohvalta ja sanoa että tässä sulle täydellinen työpaikka, ole hyvä?! :D :headwall:

Raskaanaolevia ja vauvojen äitejä taas joka paikassa. Ahdistaa! En haluaisi olla kateellinen mutta OLEN. :( Oma elämä tuntuu joskus pelkältä huonolta vitsiltä... :( Mutta onneksi pieni tyttöseni pitää maailmassa mukana. :heart: Mun täydellinen pieni tyttö.... :)

Palailen huomenna lueskelemaan muiden kuulumiset ja kommentoimaan. Nyt on mentävä nukkumaan... kaiken lisäksi kaameet PMS-oireet täällä... Menossa kp 26/26-28 tai jotain. Kierrotkin mokomat on heitelleet tässä lähikuukausina. Pyh ja pah.

Haluan olla raskaana. Heti. Nyt. *huokaus*
Nyt maate, parempaa fiilistä muille! :heart: Kiitos ja anteeksi. :heart:

-EM
 
Heippa! Ihana, kun tänne uutta tekstiä tulee- on niiiin hiljaista ollu.

Mulla menopur piikittelyt meneillään- perjantaina kontrolli lapsettomuusklinikalla ja vähän suunnitellaan ens viikon inssiä, sillä sinne se menee, Mulla on toi menopur ovista aikaistanu melkolailla. Vähän meinaa jo jännittää ja samalla on jo valmiiksi NIIIN pessimistinen olo, et ei varmaan tämäkään keino auta raskautumaan. Hullu oon katellu sijaissynnyttäjistä kaikenlaista tietoa. Pelottaa tosissaan, et oon semmoinen tapaus, et en ees pysty saamaan omaa lasta. KYLLÄ TAAS MASENTAA!!! Pari kaveria lähipiiristä sai vauvan tällä viikolla- kylläpä taas syö miestä katella vierestä toisten onnea!!!
Täti onneksi tavaroitaan keräilee ja on häippäsemässä.
 
Champion, jännät paikat sulla, muistan miten kamalasti itseä jännitti varhaisultra. Toivotaan, että pikkuisella on kaikki oikein hyvin :heart:

Caisachu, kuulostaa kyllä erikoiselta.. Itse varmaan soittelisin ja kyselisin lääkärin mielipidettä (tai hoitajan) jos jatkuu. Mä olen ollut varmaan naistentautien polille kauhea rasite, kun keskenmenojen aikaan ja jälkeen soittelin jos jostakin :ashamed: Mutta kun ei tiedä asioista, niin tuntuu niin rankalta vaivata päätään niillä jatkuvasti, ja haluaa kaiken selvittää...

toukka90, toivotaan että olisi alkuraskaudesta johtuvaa jomotusta! Pysyisi nyt täti loitolla!

Omaa napaa: Kiitos kaikille tsempityksestä :flower: Toivo tuntuu jotenkin jo menneen, nippailee niin kovin kipeästi vähän väliä molemmin puolin mahaa. Naama kukkii ja maha on sekaisin, mutta ne on kaikki mulla ihan tavallisia menkkaoireita.. Noh, pianhan tämä selviää.
 
Pahoittelut keskenmenostasi tehilla :( Toivotaan että sä vielä sen toisen lapsen saat =)

ElinaMaria ensinnäkin :hug: Sulla jännät päivät menossa. Toivottavasti kyse ei oo menkoista vaan raskaudesta :) Toi sun työtilanne kuulostaa samalta ku mulla, ei oo oikee mitää kiinnostavaa tarjolla. Vähän aikaa sit vielä etin töitä, mut nyt olen päättäny jäähä kotiin esikoisen kanssa. Ei sit tarvii töissä sinnitellä jos tulee raskaaksi ja on pahoinvointia ym.

Tillu79 älä nyt vielä kirvestä kaivoon heitä! :hug: Eihän sitä vielä tiedä vaikka saisitkin oman kullannupun :) Mä ainakin toivon sitä sulle :)

vauvaqme Meillä on nyt jännät paikat kun molemmilla menkkaoireita. Mulla ei ole kyllä vieläkään alkanu. Toivon niin kovasti plussaa meille molemmille :)
 
Viimeksi muokattu:
Haluan olla raskaana. Heti. Nyt. *huokaus*-EM
Puit EM mun ajatukset sanoiksi :D Niin sama fiilis! Työkuviot mietityttää tääläkin. Koko ajan mietin, että pitäis hakea jotain uutta ja haastavampaa työtä, jotta pääsis uralla vähän eteenpäin. Mutta sitten taas miettii, että entäs jos raskaus vihdoin ja viimein onnistuisi, niin ois niin helppo jäädä tästä työstä äippälomalle ja ettiä sitten uutta työtä loman jälkeen. Äääh...tulispa joku tosiaan kotiin tarjoamaan, että "tässä olis sulle uusi, kiva ja hyvin palkattu työ, lähdetkö?"!

caisachu onpas tosiaan outoa, kun tuossa vaiheessa kiertoa tulee hyytymiä ja tummanpunaista. Loppuko vuoto vai jatkuuko se vielä? Jos ne on menkat ja kierto jostain johtuen tällä kertaa tosi lyhyt? Tai voisko olla esim. kaksosraskaus ja toinen alkio ei vain ole kiinnittynyt ja tuleekin nyt ulos? Naisen keho voi kyllä sekoilla joskus mitä ihmeellisemmin. Toivotaan, että sulla ois nyt kyse jostain raskauteen liittyvästä positiivisesta jutusta!

toukka90 kiva juttu, että sairaala haluaa sut heti ensi raskauden alussa "tarkistettavaksi". Luulisin, että tuo tarkoittaa juurikin varhaisultraa. Säästäähän siinä jo ison kasan, kun ei tarvi mennä yksityiselle :) Pidän peukkuja, että menkkajomotukset on sitä itseään, eli raskautta b :) d

vauvaqme sulle kanssa plussapeukutukset!!

Tillu mä oon katellu sijaissynnyttäjien sijaan lahjoitettujen munasolujen ja niillä tehtyjen hoitojen hintoja...eli samat pelko persiissä fiilikset mullakin, että saako sitä omaa nyyttiä ikinä :| Oon alkanu pelkäämään, että mun munasoluissa on vaan jotain vikaa, miksi raskaus ei kestä tai sitten pelkään sitä, että mun kohdussa on joku vika, joka estää alkion kunnollisen kiinnittymisen. Vaikka ultrassa kohtu on kaikkien gynejen mielestä näyttänyt normaalilta ja limis hyvältä...mutta minkäs sitä ihminen itelleen voi. Kun toive vauvasta on niin kova ja pelko siitä ettei se toteudu, niin vähemmästäkin sitä miettii kaikkea... Se on muuten ihan älytöntä, että Suomessa sijaissynnyttäminen keillettiin silloin muutama (?) vuosi sitten. Jostain luin uutisen, jossa arveltiin, että sijaissynnytys voisi tulla Suomessa taas lailliseksi. Toivottavasti toteutuu! Ja sydämestäni toivon että Tillu sun, eikä mun tarvitsisi käyttää muiden kohtua ta soluja, vaan saataisiin ihan ominkeinoin tai pienellä avustuksella ne omat lapset :heart:

ON. fiilikset menee toiveikkuuden korkeuksista alimpaan epätoivon kuoppaan. Eilen olin ihan varma, ttä nyt on tärpännyt ja tänään taas sellanen "ei tästä mitään taaskaan tuu" fiilis. Haluis vaan syöksyä jo testailemaan! Joo, tosi fiksuahan se oliskin näillä päivillä (kp 19/28) :D

PLUSSATUULIA kaikille!!!
 
joo, noi työkuviot on aina jotenki hankalat... kun palasin äitiyslomalta oli motivaatio tasan 0, eikä pomo kyl olleenkaan auta asiaa ja teinki pari haastattelua. mut sit vastapainona on 30h työviikko, mikä on tosi tosi tosi jees... sit vaan jossain vaiheessa totesin et turha edes miettii, kun en kuitenka vaihda niin kauan kun saan pitää noi vk tunnit (eli kun pienin lapsi on 8v) ja ei tää työ nyt niiiiin kamalaa ole kuitenkaa. ja tääl saa viel ottaa 2vk - kk palkatonta lomaa en tiiä onko vuosittain vai joka toinen vuos, mut hölmönä en ole tajunnu ottaa tähän mennessä. tästä lähtien otetaan kyl kaikki mikä irtoo... ja käytetään työaikaa palstoilla... :ashamed:

täälläpäin ei elokuussa toimi oikein mikään, joten turha edes kuvitella soittavansa mihinkään ja saati sit et yrittäs saada aikaa... :mad: viime elokuussa tuli eka keskenmeno ja ohjeet oli et jos tulee verta vähemmän ku kk ni ok (aloin vuotamaan jotai rv10) ja sit jos koskee tai muuten vaan siltä tuntuu ni sairaalaan vaan päivystykseen. kun yli viikon vuotamisen jälkeen rupes tulee golfpallon kokosia hyytymiä, ni siellähän sitä sit kökötettiin sairaalan odotushuoneessa tuntikaupalla. ei kiva. eli niin kauan kun ei koske tai tule hirveetä tulvaa, ihmettelen mieluummin miehelle ja teille ku meen sinne sairaalaan.

tulipahan purkaus... : / mut joo, siihen vuotoon taas eli ällötekstiä tiedossa... eilen siis parin tunnin aikana oli tullu vajaa teelusikallisen verran (mittasin kuukupilla tänä aamuna :p) sitä tummaa verta ja se hyytymä, mut sit loppupäivän vaan tiputteli verta joten ei se mitkään älyön vuoto loppujen lopuks ollu. noh, tänää näyttäs olevan samat kuviot. just kävin vessassa kattomassa ja tummaa verta oli kuukupissa ehkä hiukka vähemmän ku eilen, mut hyytymä oli hiukka isompi. munasarjoihin koski jo eilen vähemmän ku muina päivinä ja menkkatuntemukset vaan kasvaa hetkihetkeltä. tosin en vielä uskois niihin menkkoihin, ku tähän mennessä miun luteaalivaihe on ollu aina se vakaa 13pv ja nyt olis ollu vaan 7! :O raskausoireita on edelleenki, mut voihan ne varmaan jostain muustakin hormoonihäiriöstä johtua.
 
Päivittäjä Mut vois varmaan siirtää vähäksi aikaa taustalle. Pää leviää, kun katson noita kiertopäiviä listalla. Tässäkin kierrossa taas viikon verran on haamuillut ja menkat nyt 5 päivää myöhässä, mutta tänä aamuna haamu rupesi haalistumaan, eli kemiallinen tämäkin. Toinen jo peräkkäin. Pitäis varmaan mennä käymään gynellä tarkistuttaan, onko limakalvo edelleen ohut, kun ei siinä pysy alkio kiinni.

caisachu Olis varmaan ihan hyvä tosiaan käydä lääkärissä tarkistuttaan tilanne. Kuulostaa sen verran erikoiselta. Lähinnä mietin, että mielellään tarkistaisi hormoneita (myös kilpirauhasen) ja ultrais, ettei sulla ole keskenmenon jälkeen jäänyt kohtuun residuaa, joka nyt sitten vuotais pois. Tai koska sulla on alavatsalla kipua, niin tulehduskin tulee mieleen. Onnistuiskohan, jos menisit päivystykseen tulehdusepäilynä? Ainakin meilläpäin sillä perusteella otettais vastaanotolle (just vastaavaa tapausta itse tänään päivystyksessä hoidin).
 
Mä oon luvannu itelleni etten turhaa testailis liian ajoissa, mut nyt kun on alkanu (kuviteltuja?)raskausoireita tulemaan niin pakkohan se on vissii jo huomen aamulla testata. Voi olla et on vielä liian aikasta nähä plussaa vaikka olisinkin raskaana, mut siitä huolimatta en jaksa enempää ootella! Huomenna siis testipäivä ellen nyt sit jostain syystä malta vielä mieleni (mitä en kyllä usko) :D +++++++++++++tuulia kaikille!!!!
 

Yhteistyössä