Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***kesällä 2012***

Neiti-81, No klamydiahan se yksi testi olikin. Tosin multa se jo otettiin, kun se voi aiheuttaa alkuraskauden verivuotoja ja mulla oli niitä kahdessa ekassa. Puhdashan se oli (ihan odotetusti).

Löysin vihdoin lapun, josta selkenee osa musta otettavista testeistä: TSH, tyreoideavasta-aineet, anavasta-aineet, kardiolipiinivasta-aineet ja pitkäaikaissokeri sekä kromosomit molemmista. Osa onkin sitten jo otettu, ainakin ne tukostaipumukset.

Tämän lapun löysin nyt vasta, kun mun miehellä on tapana vaikeina aikoina "lukea" mun postit etukäteen ja karsia sieltä pois mm. lääkärilaput/laskut ja vauvalehdet sekä muu "epäilyttävä". Tämäkin on tullut postissa varmaan silloin kun olin tyhjennyksessä ja hän ei halunnut mun kärsivän enempää. Lapussa lukee testien lisäksi selostus "kaikesta". Mulle tulee postilla kotiin kaikki laput mitä lääkärit kirjoittaa itselleen. Joko vois tälläisestäkin "esilukemisesta" hermostua, mutta minä tykkään. On se vaan niin ajattelevainen ja tietää mikä syöksee mut pois raiteilta ja sitten vaan karsii ne tilanteet kriittiseen aikaan :) mun mies :heart:

Heippa

Minä olen tässä vähän taustaillut, kun nyt kun jännät päivät lähenevät, haluaisin yrittää pitää pään kylmänä, ettei tipu korkealta...

Onnittelut Sirelille ja Pinkille! Plussauutiset on aina ihania uutisia!

Ja Mosmosille, Kattikatille ja Vinkulle tervetuloa joukkoon!

Näytteistä km jälkeen. mulla otettiin ainoastaan verinäyte, ettei olisi sitä rhesus-tekijäongelmaa. Ei ollut, onneksi. Testi näytti negatiivista 2 viikkoa lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, tässä toisessa keskenmenossa.

Miehen suhtautumisesta keskenmenoon: me oltiin molemmat molemmista keskenmenoista tosi pahoillamme ja itkettiin jo lääkärillä. Mutta ekan keskenmenon jälkeen tuli sitten kuitenkin ero, osittain siitä syystä, että mies halusi lykätä uutta yritystä ja mulle se oli kestämätön paikka. Meillä oli kyllä muutenkin hankalaa silloin. Sittemmin palattiin yhteen ja nyt kun tuli tämä toinen kkm, mies on kyllä ollut jopa enemmän sitä mieltä, että yritetään heti uudestaan. Itse tuli alussa jahkailtua, koska ajattelin, etten kestä enää mahdollista kolmatta keskenmenoa. No, pää on pyörtynyt alkuajoista ja yritys on siis päällä jälleen.

Minalo: toivon sulle kovasti plussatuulia. On rohkaisevaa, että on oireita. Joskin juuri kuulin eilen ystävästäni, jolla oli km rv18 (kamalaa) ja nyt sitten plussasi ilman mitään oireita, eli oli satavarma, ettei tärpännyt.

Meillä on lapsettomuusklinikalla toinen aika ensi viikolla, jossa selviää kkm liittyvien testien tulokset. Itseäni on vähän jälkeenpäin harmittanut, ettei otettu kaikkia testejä samalla, lähinnä vasta-ainetestit jäi tekemättä. Mieheltä otettiin vaan kromosomit. Jännittää jo vähän etukäteen.

Malttamaton: tulethan kertomaan np-ultra kuulumiset! Pidän sulle peukkuja tosipystyssä, että kaikki hyvin!

tuuliannaliina: kaikki oli loistavasti :) Pienen pää-perämitta oli 45mm eli vastasi kokoa 11+2 (aikaisempien ultrien perusteella olisi ollut vasta 10+5), mutta eletään nyt menkkojen mukaan laskettua aikaa, jonka mukaan tänään olisi 11+1. Siellä pieni nyrkkeili ja hieroskeli silmiään. Kätilö käski nyt alkaa relaamaan ja jättää dopleri rauhaan ja luottaa siihen, että raskaus menee hienosti loppuun. Helppo se on sanoa, mutta käytännössä ei niin helppoa toteuttaa...Kätilön jälkeen oli vielä lääkäri, joka tsekkasi vielä alakautta ultralla ettei hematoomaa enää näkynyt eikä näkynyt. Nyt saisi/pitäisi Klexanekin lopettaa, mutta jännittää sen lopettaminen. Tässä kuvat pienestä, 3d:ssä näkyy (kun klikkaa isommaksi) kuinka pieni hieroo toisella kädellä silmäänsä ja toisella suutaan. Naureskelin miehelle, että pakko olla tyttö kun noin pienestä asti osaa tehdä montaa asiaa kerrallaan ;) Ja yhdessä 3d kuvassa oli suora kuva jalkojenvälistä, jossa näkyi selvä viiva, mutta eipä taida tässä vaiheessa kuvamateriaali vielä luotettavaa. Mutta sykkeet oli matalammat kun tytöillä:

Plussatuulia puhallellen malttamaton&pikkuinen 11+1 :heart:

Ihania plussauutisia, onnea kaikille! :heart:

Valitettavasti uusiakin tullut joukkoon mukaan, pahoittelut kaikille ja tervetuloa mukaan purkamaan tuntoja :flower:

Maidontulosta joku kysyi. Km:sta aika tasan 3viikkoa ja olen huomannut vähän väliä, että toppi ja paita on märkänä, eli maitoa tulee. Ennen esikoisen syntymää mulla alkoi maito kunnolla valumaan jo raskauden puolivälissä ja imetinkin tasan vuoden ikään, eli en tiedä, voiko tämä "herumisherkkyys" johtua vielä osittain siitäkin, ettei imetyksen lopettamisesta ole kuin pari kuukautta ja kroppa on sekaisin kun hormonit hyrrää km:nkin takia?

).( Viikon kuluttua on hcg- arvojen kontrolliverikoe, toivottavasti olisivat tippuneet kunnolla, niin päästäisiin heti uuteen yritykseen. Nyt ei olla hommailtu mitään, kun ollut mieli matalalla molemmilla ja miehelläkin hirveästi töitä ja tulevat kaverin häätkin aiheuttaneet stressiä, ettei ole ollut minkäänlaista mielenkiintoa lakanoiden heiluttelua kohtaan. No, kun päästään omaan rauhaan takaisin ilman mitään pakollisia menoja, niin eiköhän halutkin taas herää :p

Voi malttamaton, aivan ihania uutisia, valtavasti onnea ja nyt vaan lepoa ja vähän luottoa siihen, että kaikki menee hyvin loppuun asti! :heart:

Viimeksi muokattu:
Heipparallaa piiitkästä aikaa!! Eihän tässä oo koneella kerenny olemaan kun on aikalailla tiiviisti ollu töitä ja pihan laittoo ja sen semmoista kesä puuhaa :) Kohta alkaa taas kuumeiset päivät olemaan käsillä... Nyt en ala odotuksia itelle nostattmaan yhtään... testailen sitten kun menkat on viikon myöhässä :D Edellinen kierto kun meni lähemmäs 40 päivää...

Siitä Miten puoliso otti km Meillä kun ei ennestään ole lapsia, niin molemmille ehkä se ajatus oli päällimmäisenä, että uuteen yritykseen. Tokikin molemmille kova paikka kun oltiin keretty asiasta kertomaan jo tutuille... Olisi ollut isovanhemmillekin ensimmäinen lapsenlapsi... Onneksi kaikki ovat olleet vain kannustavia ja tsempanneet uuteen yritykseen! Kyllä se nyytti meillekin suodaan!

Onnittelut kaikille plussan saaneille ja iiisot pahoittelut niille jotka tänne ovat "joutuneet" !

Viimeksi muokattu:
Myönnänpä tänne "omaanki" ketjuun, ettei mun hermo kestäny vaan tein testin! Tai kaksi! :D
Mulla siis kp 23/28-32 ja luullakseni dpo 8 tai 9..ja tässäpä nuo kuvat:

Pregcheck
Clearblue

Että osaakin ärsyttää kun lähtee liian aikaisin tähän hommaan niin sitten sitä on siinä mukana ja syvällä..nyt sitte joutuu jännäämään, että vahvistuuko viivat selviksi koskaan ja onko kemiallinen ja ja ja! :LOL: Voi vitsit ku sitä pitääki olla tyhmä!

Perjantaina 1.6.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

heidukka__26v__KM 3/12__________________________KP 17/28
Sachie__20v___KKM 3/12__________________________KP 68/32
miuku9__21v___TM 2/12___________________________KP 15/28-30
tuuliannaliina__38v__KKM 4/10, 2/12__________________KP 20/28
Starhope______KKM 3/12___________________________KP ?
Taivaanrannan maalari__KKM 3/12____________________KP 9/32
Jiiii___26v__KM 3/12_______________________________KP 15/26-28
Mirtsu81_____KKM 4/12_____________________________KP 1/34-37
Miwwi___21v____KM 5/12___________________________KP ? /28-35
Miramei___24v___KKM 4/12_________________________KP "45"/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12_______________________KP "17"/30-32

HAAVEISSA TOINEN

cannes__34v___KKM 11/09, KKM 1/12________________KP 21/28-33
Sanniz__34v____KU 3/11, KKM 1/12_________________KP 29/28-30
MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12_________________KP 24/28-32
Quu__35v_____KM 10/10,12/10,3/11,8/11,3/12________KP 10/28-32
Toivotonko_____KKM 11/11, KM 1/12, KM 21.4.12_______KP 41/27
pupu75__36v____KM 1/12__________________________KP ?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP ?
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11______________________KP 16/27-35
Suikkis_________KM 3/12__________________________KP 9/23-29
Naneni___28v___KM 5/12___________________________KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Sirel________KM 3/12____________________________KP 31/30
Missa-76____KM 04/11, TM 3/12_____________________KP ?
Kattikati___37 v____KKM 5/12_______________________KP ?

HAAVEISSA NELJÄS

Neiti81_30v_gen.kesk.12/08,KM 6/09,6/10,10/10,11/10,TM 3/12_KP 14/24-27
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö 1/11,1/12__KP 5/30-33
kokkeli_____KKM 4/12_______________________________KP 12/25-28

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 29/28-30
miss bamse____KM 11/10_____________________________KP 34/28
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 15/28-30
piuu__30v__KU 3/12__________________________________KP 8/28-?

:heart: :heart: PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Neiti -81, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, P12, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89

TAUSTALLA:

mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, Whisky Peat, mamiksi monelle, iitu85, kodehu, Scarleth, duello, Vinku85, Sussu-72

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2142502-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2012-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2142502-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2012-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2142502-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2012-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2142502-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2012-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2142502-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2012-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2142502-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2012-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2142502-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2012-a/keskustelu/lapsen...-kevat-2012-a/

Viimeksi muokattu:
mä en kestä! mikähän täällä nyt on vikana,toissa päivänä testattu taas vaan haamujen haamu ja viikko sitten alko menkatki jotka siis kesti sen ekan päivän minimaalista tuhrua, 2pvää kunnon vuotoa ja sitten viimenen päivä tuhrua.. oireet jatkuu edelleen:rintojen arkuus ja turvonneet,etova olo aamusin,aika kovaa tuikkailua munasarjojen kohalla ja kovahkoa menkkajomotusta jne. Taasko KU??? viimeksi kyllä testi näytti voimakasta plussaa...tuulimunako?? tänään uus testi onko viiva tummunu mut pelottaa mikä on vialla.. :| kuitenki kp8 nyt eikä oviskaan ole kyseessä ja nuo oireetki alko ennen menkkoja eikä oo hävinny mihinkään vaan tuo menkkajomotus tullu lisäksi.haamua testannu jo yli viikon ajan,hyvin haaleeta semmosta

Viimeksi muokattu:
Malttamaton; Ihana uutisia, onnea! Nyt voi varmasti jossain määrin huoahtaa, kun eka kolmannes alkaa olla ohi. Ymmärrän kyllä, että kun on keskenmenon, tai useamman kokenut, on asia jollain lailla takaraivossa vaikka kuinka yrittäisi relata. Itsellä se on takaraivossa jo ennen kuin on ehtinyt edes raskautua uudestaan!

Piuu: Ikävän epäselvä tilanne, toivon että pian selkiää!

Minalo: Onhan tuossa nyt selvä haamu näkyvissä, varsinkin jälkimmäisessä. Toivon kovasti että vahvistuu! Tsemppiä piinapäiviin!

Täällä rauhallinen ja luottavainen olo elämän suhteen :)

Hei! Ja onnea kaikille plussanneille! Mut saa siirtää taustalle, kp2 ja vit..taa niin ettei kukaan usko.. Meille ei taida olla tarkoitettu syntyväksi sitä ensimmäistäkään murusta :'( En vaan enää jaksa haaveilla kun haaveet joka kuukausi särkyy. Tätä tunnetta ei tiedä kukaan muu kuin se jolle sitä ensimmäistäkään pientä ei ole suotu..

:heart:Sussu

Malttamaton, ihania ultrakuvia, onnittelut hyvistä uutisista! Nyt pystyy jo olemaan vähän huolettomammin mielin, vaikka tuskin ne murehtimiset täysin katoaa ennen kuin nyytti on turvallisesti sylissä :)

MiNalo varovaiset onnittelut jo haamulaisista! Ite testasin viime raskaudessa negan vielä dpo 10, joten nyt aion ihan rauhassa odotella menkkoja, nehän voi km:n takia tulla ties koska... Nyt siis tod.näk. dpo 8 menossa.

On niin paha mieli, että pakko päästä vähän purkamaan tuntemuksia...

Kävin tänään vanhemman lapsen tapaturman takia tk:ssa ja päätin käydä kääntymässä samalla neuvolapuolella... Meilläpäin kun pystyy soittamaan neuvolaan vain ma-to välisenä aikana ja kun tuo vkl on tuloillaan, niin päätin käydä varmistamassa kokemuksiani... Mulla on siis tullut keskiviikko ja torstai iltana selkeitä alavatsakipuja, jotka ovat sitten lopulta rauhoittuneet ilman särkylääkkeitä... Sunnuntaina otin siis cytotecit, joiden jälkeen vuoto ei ole ollut mitenkään runsasta.. Mietitytti asiassa siis tulehduksen mahdollisuus...

Olin siis rv 11+6, kun nt ultrassa todettiin vauvasta olevan jäljellä vain sikiöjätettä... Voi olla, ettei sitä matskua sitten ollut niin paljoa jäljellä, mikä olisi näkynyt veren ym määrässä... Mutta jotenkin mulle tuli aika paha mieli, kun th totesi, että jos sulla ei oo siellä ku ruskuaispussi, niin eihän sulla ole sitten mitä vuotaakaan...

Lisäsi sitten vielä sen, että entisaikaan naiset eivät tuossa vaiheessa tienneet olevansa edes raskaana, vaan kokivat ihan normina kk vuotona tuon... Menin vähän shokkiin siinä vaiheessa, enkä kyennyt kysymään ja tarkistamaan, tiesikö hän, millä viikolla olin ollut... "Nykyään nuo raskaustestit ovat niin tarkkoja"... taisi päättää sen puheenvuoron... Ehkä tarkoitus oli rauhoittaa?, mutta jotenkin tuli tunne, että koko tää mun pieni odotus mitätöitiin sen muutaman minuutin aikana... Juttelukaverina ei onneksi ollut oma th, mutta kuitenkin, pitäs vaan nousta tästä henkisesti ylös ja muistaa, että mulle tää raskaus oli kuitenkin ihan todellista viime viikon torstaihin asti...

Kipuihin totesi, että ovat ihan normia... Jos sinne on jäänyt jotain, niin se kipu on vaan sitä supistelua, joka tekee tyhjennystyötä...

Ehkä tässä on vähän yliherkkäfiilis päällä, mutta tämä viikkokin on ollut sellaista parempia päivä ja sitten aika paljon huonompia päiviä...

Kattikati tiedän niin hyvin tuon tunteen! Olen huomannut, että ihmiset eivät kertakaikkiaan osaa sanoa tähän asiaan mitään oikein. Ei tätä tunnetta vaan ymmärrä ennen kuin on sen itse kokenut, keskenmenon siis. Itse olen yleensä positiivinen ihminen, joka ei pienistä hätkähdä joten suurin yllätys onkin ollut juuri oma reaktio ja tunteet keskenmenoon. Olin esimerkiksi eilen ihan innoissani kun menkat teki illalla vihdoinkin alkuaan, mutta yhtäkkiä minua riipaisikin nähdä vuodon mukana taas istukan rippeitä. Menetyksen suru palasi hetkeksi. Se yllätti.

No, päällimmäinen tunne on kuitenkin ilo. Eli mulle voi päivittää kp1/34-37. Meillä ei ollut tässä välissä mitään ehkäisyä käytössä, mutta ei ole kyllä mikään ihme ettei suoraan tärpännyt. Oli meinaa sen näköistä tavaraa, mitä housuun tuli, että ihan hyvä että tuli! Ruskeaa vuotoa ja istukan palasia, yök. Ei siinä olisi mikään kasvanut. Menkat alkoivat siis 38. päivää toisesta tyhjennyksestä (joka oli viikon ensimmäisestä tyhjennyksestä).

We are back in business ;). Kävin hakemassa greippimehuakin. Sitä olin juonut myös tärppikierrossa.

Malttamattomalla ihania ultrauutisia ja -kuvia! :) ja MiNalo: jes!!! vähän huippua! :) toivotaan ja luotetaan, että viiva senkun vahvistuu vaan ja kaikki sujuu hyvin! :heart:

Voi Sussu-72...täällä kans välillä ollu ihan mieli maassa ja itkettäny, koska oman lapsen saaminen on haaveista suurin. Toivottavasti sulla mieli taas paranee ja jaksatte taistella. tsemppihaleja täältä kohtalotoverilta...:hug:

).( hmm...mua jänskättää, enkä jaksais oottaa yli viikkoa, että pääsis testaileen onnistumista tai pettymystä...miksi sitä ei vois saada heti tietää???:D no piinaillaan nyt sitten...

Jiiii ja muutkin..ei vahvistunu viiva ainakaan tänään. Oikeestaan ei tullut edes elisen vahvuista viivasta..:confused: Ei kai auta kuin ootella pari päivää ihan rauhassa, josko sitten tietäs mihin suuntaan tämä on menossa tämä homma. Oon jotenki pettyny kun toivo ehti jo nostaa päätään eilisten haamujen johdosta..

MiNalo: muistatko mun viimeistä plussausta? Vitsi kun löytyisi ne kuvat vanhasta pinosta?! Mähän sain dpo 10-11 päiväpissasta haamujen haamun, seuraavana yönä klo 4 (en saanut nukuttua) sain tosi vahvan haamun ja olin onneni kukkuloilla. Seuraavana päivänä digiin sen raskaana 1-2 viikkoa. Sitten dpo 12-13 (muistaakseni) tein aamupissasta haaleamman kuin se yksi yöllinen aikaisemmin. Olin ihan 100% varma, että on kemiallinen ja lähtee haalistumaan. Varsinkin, kun dpo 13-14 sain apteekin omaan tosi haalean mielestäni. Sen jälkeenhän en sitten enää uskaltanut testata, kun digillä halutessani nähdä 2-3 raskaana tekstin. Menin vielä hölmönä avaamaan sen ja musta se viiva siinäkin näytti tosi haalealta. No kuitenkin raskaus on jatkunut normaalisti ainakin tähän asti. Tänään kyllä iski taas pelot kehiin, kun luin lapsille kirjaa ja mies kävi muksuja kutittaa ja esikoinen potkaisi vahingossa mua niin kovaa mahaan, että meinasi taju lähteä. Mulla on istukka etuseinämässä, joten olin ihan varma, että irtosi. Koko päivän olen ravannut vessassa odottaen vuotoa, mutta ei ole ainakaan vielä alkanut. Sykkeitä sain etsiä ikuisuuden, mutta lopulta kuului tosi tosi hiljaa istukan alta eli kai siellä vielä ollaan hengissä, mutta kyllä sydän kurkussa olen ollut koko päivän....Tsemppiä ja mä niin toivon, että viiva lähtee vahvistumaan. Sitä pitäisi aina pystyä malttamaan muutama päivä, mutta mulle ainakin mahdotonta. Sitä viivaa on niin kauan toivonut siihen testiin, että on vaan pakko varmistella voiko elätellä toiveita :hug:

Viimeksi muokattu:
malttamaton Suuri kiitos rohkaisevista sanoistasi! :heart: :) Jospa tässä toivoa vielä olis..mulla vaan on ollut noita kemiallisia aikaisemminki useita niin kyllä jotenki järki sanoo, että se tässä on kyseessä. Ja kun meillä oli tosiaan vaan se yks yhdyntä oviksen aikoihin niin jokainen päivä, mikä mennään eteenpäin, vähentää mahdollisuuksia viivan vahvenemista ajatellen..
Sinun pikkuisellasi on taatusti kaikki hyvin, vaikka ymmärrän toki huolesi! Koita olla huolehtimatta liikaa, vaikka se vaikeeta onkin. :hug:

muoks. löysin malttamaton sen kuvan siitä sun testistä! Edellisessä pinossa sivulla 84. En kyllä usko että sellasta viivaa tulen tässä kierrossa saamaan. Siltä vaan vahvasti nyt tuntuu..

Viimeksi muokattu:
Tuohon mistä kattikati ja Mirtsu jutteli niin oon huomannu saman, että ihmisiltä on tullu aika erikoisiakin kommentteja kun on sattunut kertomaan keskenmenosta. "Paras" oli ehkä yks ystäväni, joka odottaa kolmatta lastaan. Hän totesi saaneensa tässä raskaudessa myöskin keskenmenon, ja että oli kyllä suuri helpotus kun ei hän tosiaan kaksosia olis halunnut! ... Jep jep, good for you... Tuli tosi kiva fiilis tämmöselle henkilölle jolla itsellään ei ole vielä sitä ensimmäistäkään lasta.

Yhteistyössä