Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

@Alinna86 saitteko vielä lisätietoa hoidoista? <3

Täällä (toivottavasti) tyhjennysvuoto alkaa olemaan ohi, ja tiistaina jälkitarkastus edessä. Km-tutkimusten tulokset varmaan myös kesäkuun aikana valmistuu...
Joo ei päästä vielä:(
Kriteerit ei täyty vaikka edellisin raskaus alkoi hoitojen avulla. En tajuu kun kuitenkin pyydetään jo ottamaan yhteyttä puolen vuoden jälkeen jos mitään ei tapahdu jos on yli 35v. Meillä luomuraskaus ollut kuitenkin viimeksi 2vuotta sitten. Sanoi vaan et ymmärtää turhautumisen mutta ensi vuoteen menis hoitojen aloitus vasta.
Ei se auta ku yrittää :(
Eilen ois pitänyt uuden kierron alkaa (tänään dpo 15)mutta en kyl usko raskauteen vaikka ovis hyödynnettiinkin erittäin hyvin ja verikokeen mukaan se jopa tapahtui! En kuitenkaan uskalla vielä testata.

Toivottavasti siellä jälkitarkastuksessa kaikki hyvin❤
 
vierailija
Harmillista Alinna86 kuulla että ette pääse tutkimuksiin :( Tuo on kyllä ristiriitaista, että sanotaan, että siinä ja siinä iässä ei saisi x aikaa kauemmin odottaa mutta sitten ei kuitenkaan pääse tutkimuksiin.

Kyselin tuossa aiemmin onko kellään kokemusta myöhäisestä plussasta kun itsellä menkat jo viikon myöhässä ja r-testi näytti negaa. No tein tänään (kp35) uuden testin ja täysi puhdas nega. Eli ei toiveita edes myöhäisestä plussasta.

onko teillä muilla km kokeneilla tietoa tai kokemusta siitä että kroppa ja kierto olisi ollut sekaisin km jälkeen? Mulla oli siis kahdet suht normaalit (ja normi kiertopituus) menkat mut nyt nää kolmannet ei ota alkaakseen. Voiko km jälkeen ensin tulla normi kierrot ja sen jälkeen alkaa heittää?
 
Harmillista Alinna86 kuulla että ette pääse tutkimuksiin Tuo on kyllä ristiriitaista, että sanotaan, että siinä ja siinä iässä ei saisi x aikaa kauemmin odottaa mutta sitten ei kuitenkaan pääse tutkimuksiin.

Kyselin tuossa aiemmin onko kellään kokemusta myöhäisestä plussasta kun itsellä menkat jo viikon myöhässä ja r-testi näytti negaa. No tein tänään (kp35) uuden testin ja täysi puhdas nega. Eli ei toiveita edes myöhäisestä plussasta.

onko teillä muilla km kokeneilla tietoa tai kokemusta siitä että kroppa ja kierto olisi ollut sekaisin km jälkeen? Mulla oli siis kahdet suht normaalit (ja normi kiertopituus) menkat mut nyt nää kolmannet ei ota alkaakseen. Voiko km jälkeen ensin tulla normi kierrot ja sen jälkeen alkaa heittää?
Pahoittelut negasta:(

Mulla tuli niin että eka kierto oli 37pv, toka 25, ja nää muutamat edelliset olleet 31-34.
Mun normi on 26pv et häränpyllyä ovat heitelleet.
 
Olen tosi pahoillani ja pettynyt teidän puolesta @Alinna86 mä en ymmärrä tota julkisen meininkiä ihan oikeesti, niin epäreilua ☹☹ja just toi, että teillä oli vielä hoidolla alkanut...

Sitä mietin kohtalotoverina, että antoiko ne siellä ymmärtää yhtään sillä tavalla toiveikkaasti, että teidän tilanne olisi kmien takia hyvä, että ette ns. tarvitsisi hoitoa? Se valaisi tavallaan uskoa omaankin tilanteeseen, vaikka toki kurjaa että ovet ei auenneet teille ☹
 
Olen tosi pahoillani ja pettynyt teidän puolesta @Alinna86 mä en ymmärrä tota julkisen meininkiä ihan oikeesti, niin epäreilua ja just toi, että teillä oli vielä hoidolla alkanut...

Sitä mietin kohtalotoverina, että antoiko ne siellä ymmärtää yhtään sillä tavalla toiveikkaasti, että teidän tilanne olisi kmien takia hyvä, että ette ns. tarvitsisi hoitoa? Se valaisi tavallaan uskoa omaankin tilanteeseen, vaikka toki kurjaa että ovet ei auenneet teille
Vuosi pitää olla ilman mitään tärppiä, oli se sit luomulla tai hoidolla.
Mullahan on lisäksi todettu tässä matkan varrella alentunut hedelmällisyys siksikään ei oikein jaksaisi ootella mut minkäs teet :rolleyes:
 
  • Surullinen
Reactions: Wiltsukka_
Vuosi pitää olla ilman mitään tärppiä, oli se sit luomulla tai hoidolla.
Mullahan on lisäksi todettu tässä matkan varrella alentunut hedelmällisyys siksikään ei oikein jaksaisi ootella mut minkäs teet
No ymmärrän, että ei kyllä huvittaisi odotella yhtään pidempää☹☹ tarkoitatko alentuneella hedelmällisyydellä amh arvoa? Ootko muuten vielä testaillut ☺
 
Joo just se amh.
Katottiinko sulta se nyt niissä tutkimuksissa?
Toivottavasti mun viivat lähtee nyt vahvistuu, pelottaa et jää taas kemialliseksi
Joo multa katottiin amh jo ekan km jälkeen, se oli 1.88 ja olin silloin 32, ilmeisesti jonkin verran ikätasoon nähden alentunut mutta kuitenkin ok. Miten sun arvo? Ei toki pakko kertoa :giggle:

Mä niiiiin paljon pidän sulle peukkuja pystyssä, että lähtis vahvistumaan, kuva näytti kyllä oikein hyvältä:giggle::giggle:. Onko oireita?
 
Joo multa katottiin amh jo ekan km jälkeen, se oli 1.88 ja olin silloin 32, ilmeisesti jonkin verran ikätasoon nähden alentunut mutta kuitenkin ok. Miten sun arvo? Ei toki pakko kertoa

Mä niiiiin paljon pidän sulle peukkuja pystyssä, että lähtis vahvistumaan, kuva näytti kyllä oikein hyvältä. Onko oireita?
Okei. Mul oli viime vuonna kans joku toi 1,84 ehkä(?) Mä oon 35v. Mut vastahan tuol haave ryhmässä joku raskautui huonommillakin arvoilla, on se varmaan niin tuuri peliä.
Oireita on ollu aika vähän tai en oo halunu kiinnittää huomiota niihin mut eniten pisti huomioon se että pms oireet puuttuu! Ei päänsärkyä, ei hikoilua eikä sitä armotonta vitutusta :D
Turvottaa, tissit on arat ja vatsaa nippailee. Ainiin ja kova nälkä :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Okei. Mul oli viime vuonna kans joku toi 1,84 ehkä(?) Mä oon 35v. Mut vastahan tuol haave ryhmässä joku raskautui huonommillakin arvoilla, on se varmaan niin tuuri peliä.
Oireita on ollu aika vähän tai en oo halunu kiinnittää huomiota niihin mut eniten pisti huomioon se että pms oireet puuttuu! Ei päänsärkyä, ei hikoilua eikä sitä armotonta vitutusta
Turvottaa, tissit on arat ja vatsaa nippailee. Ainiin ja kova nälkä
Sanoko sulle lekuri että sun iässä huono arvo? Aika jännä, oon sua kuitenkin nuorempi ja just sano dextran lääkäri että arvo on ihan hyvä :oops:

Oireet kuulostaa lupaavilta, on toi niin jännää!!!! Päivittelehän kuulumisia tänne :giggle::giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Sanoko sulle lekuri että sun iässä huono arvo? Aika jännä, oon sua kuitenkin nuorempi ja just sano dextran lääkäri että arvo on ihan hyvä

Oireet kuulostaa lupaavilta, on toi niin jännää!!!! Päivittelehän kuulumisia tänne
Ei sanon et huono mut alentumaa, en sit tiiä oliko vaa yksityisen puheita kun sit taas julkisella arvoa ei noteerattu millään tavalla :oops:
Ja juu päivitän :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
vierailija
Vau! Onnea alinna! ❤ Toivon todella että pikkuinen pysyy kyydissä.

Täällä ei edelleenkään menkkoja kuulu :( Varasin nyt torstaille ajan gynelle. Eihän tässä voi jatkaa yrittämistä jos ei menkat ei ala. Mua pelottaa et jos mun munasarjat on jo ehtoopuolella. Oon jo kohta 40v. Tosin viime syksyn raskaus oli ihan spontaani ja yritystä oli silloin ollut takana kuitenkin vain 5kk niin kai sekin jo hyvä merkki on?

oon joskus miettinyt noiden amh arvojen mittauksen pyytämistä mutta en oo uskaltanut mennä, kun pelkään et mitä jos sieltä tulee tuomi, että omasta lapsesta on turha haaveilla..,
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Vau! Onnea alinna! Toivon todella että pikkuinen pysyy kyydissä.

Täällä ei edelleenkään menkkoja kuulu Varasin nyt torstaille ajan gynelle. Eihän tässä voi jatkaa yrittämistä jos ei menkat ei ala. Mua pelottaa et jos mun munasarjat on jo ehtoopuolella. Oon jo kohta 40v. Tosin viime syksyn raskaus oli ihan spontaani ja yritystä oli silloin ollut takana kuitenkin vain 5kk niin kai sekin jo hyvä merkki on?

oon joskus miettinyt noiden amh arvojen mittauksen pyytämistä mutta en oo uskaltanut mennä, kun pelkään et mitä jos sieltä tulee tuomi, että omasta lapsesta on turha haaveilla..,
Toivottavasti saisit gynekäynniltä jotain apuja tuohon, että menkkoja ei kuulu :giggle:

Mä ymmärrän täysin, että tuo Amh arvon ottaminen pelottaa, itekin jännitin sitä tosi paljon. Kannustaisin ite kyllä siinä mielessä ottamaan sen, että sitten JOS sieltä tulisi hyvin alhainen tulos, niin se olisi mun käsityksen mukaan siinä mielessä tärkeä tieto, et sitten varmaan suositeltaisiin hoitoja, koska olisi ns. kiire. Sinällään ei tarvii sitä arvoa pelätä liikaa, koska tosi pienilläkin arvoilla voi just ainakin hoidolla raskautua. Minusta tuo 5kk jälkeen alkanut raskaus kuulostaa kyllä hyvältä, kun ajattelee että joillain ei tule plussan plussaa vuosienkaan aikana ☺
 
Tänään käyty jälkitarkastuksessa ja siellä näkyi jo 15 mm johtofollikkeli, eli ovulaatio pian lähellä! Aika jännä, kun vielä muistaakseni perjantaina tuli vähän verta. Nyt siis kohti uutta yritystä. :giggle: :giggle: Teroluteja jatkan 3pv ovulaatiosta, ja jos kävis niin hyvä tuuri, et tulis plussa niin alan piikittää nyt sit ilmeisesti hepariinia ainakin jos tukostaipumus löytyy, mut ilmeisesti myös vois käyttää vaikkei taipumusta löytyisikään.

Keskenmenotutkimuksista kromosomit multa ja mieheltä tuli takas normaaleina. Keskenmenokudoksesta otettu näyte epäonnistui tutkia, ei ollu näytteessä kuin mun omaa limakalvoa. Tänää otettii vielä kokonaisvaltaisempi kilpparitutkimus ku arvo oli noussut päälle yhestä arvoon 2.55, D-vitamiini ja tuo tukostaipumus....
 
Tänään käyty jälkitarkastuksessa ja siellä näkyi jo 15 mm johtofollikkeli, eli ovulaatio pian lähellä! Aika jännä, kun vielä muistaakseni perjantaina tuli vähän verta. Nyt siis kohti uutta yritystä. Teroluteja jatkan 3pv ovulaatiosta, ja jos kävis niin hyvä tuuri, et tulis plussa niin alan piikittää nyt sit ilmeisesti hepariinia ainakin jos tukostaipumus löytyy, mut ilmeisesti myös vois käyttää vaikkei taipumusta löytyisikään.

Keskenmenotutkimuksista kromosomit multa ja mieheltä tuli takas normaaleina. Keskenmenokudoksesta otettu näyte epäonnistui tutkia, ei ollu näytteessä kuin mun omaa limakalvoa. Tänää otettii vielä kokonaisvaltaisempi kilpparitutkimus ku arvo oli noussut päälle yhestä arvoon 2.55, D-vitamiini ja tuo tukostaipumus....
Toivottavasti pian tärppää :) ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Hiukan täältä sivusta huutelen tuosta amh:sta. Mulla siis oli kierukan kanssa amh 0,33 (ilman kierukkaan korkeintaan 0,5-0,6), mikä on 32-vuotiaalle aivan surkea arvo, vastaa noin 40-vuotiaan munasarjareserviä. Muutama vuotta vanhemmalla siskolla todettiin munasarjojen hiipuminen, ja reserviä hänellä ei siis ole, jollei sieltä nyt joku satunnainen munasolu joskus ihmeen kaupalla irtoa. Raskauduin toisesta kierrosta kierukan jälkeen, huomenna on varhaisultra ja toivottavasti kaikki on hyvin.

Juttelin tuosta matalasta arvosta endokrinologiseen gynekologiaan erikoistuneen lääkärin kanssa, ja hänen näkemys oli se, että tosi matalatkaan arvot ei välttämättä ole katastrofi, jos ovulaatioita vielä tapahtuu. Lisäksi jos on nuori, ei tilanne ole munasolujen laadun osalta sama kuin luontaisessa vaihdevuosien lähestymisessä. Tätä tukee yksi vastikään vastaan tullut tukimuksin, jonka mukaan amh:ta oleellisempi raskautumisen kannalta on ikä. Toki kello tikittää aika vauhdikkaasti ja todennäköisesti itse en tule enempää kuin yhden lapsen saamaan, jos ei käy joku onnenkantamoinen.
 
Hiukan täältä sivusta huutelen tuosta amh:sta. Mulla siis oli kierukan kanssa amh 0,33 (ilman kierukkaan korkeintaan 0,5-0,6), mikä on 32-vuotiaalle aivan surkea arvo, vastaa noin 40-vuotiaan munasarjareserviä. Muutama vuotta vanhemmalla siskolla todettiin munasarjojen hiipuminen, ja reserviä hänellä ei siis ole, jollei sieltä nyt joku satunnainen munasolu joskus ihmeen kaupalla irtoa. Raskauduin toisesta kierrosta kierukan jälkeen, huomenna on varhaisultra ja toivottavasti kaikki on hyvin.

Juttelin tuosta matalasta arvosta endokrinologiseen gynekologiaan erikoistuneen lääkärin kanssa, ja hänen näkemys oli se, että tosi matalatkaan arvot ei välttämättä ole katastrofi, jos ovulaatioita vielä tapahtuu. Lisäksi jos on nuori, ei tilanne ole munasolujen laadun osalta sama kuin luontaisessa vaihdevuosien lähestymisessä. Tätä tukee yksi vastikään vastaan tullut tukimuksin, jonka mukaan amh:ta oleellisempi raskautumisen kannalta on ikä. Toki kello tikittää aika vauhdikkaasti ja todennäköisesti itse en tule enempää kuin yhden lapsen saamaan, jos ei käy joku onnenkantamoinen.
Onneksi olkoon ja pidän kovasti peukkuja varhaisultraan, tuuhan kertoo sit miten kävi ☺ tuo erikoislääkärin kommentti liittyen amh arvoihin on kyllä toivoa antava (y)
 
  • Tykkää
Reactions: sofialiina
vierailija
Onneksi olkoon Sofialiina ❤ Antaa vähän toivoa, jos huonommallakin arvolla voi raskautua luomusti.

Mulla ei siis tuota arvoa ole koskaan mitattu mutta itse jo pidempään huolettanut se, että ikää on tosiaan kohta 40v ja ennen raskautta kierto oli jo lyhentynyt muutamalla päivällä (ovulaation sain kuitenkin aina tikutettua niissä kierroissa missä ylipäätään tikutin) ja nyt sitten menkkoja ei kuulu. Toivon että kyseessä olisi vaan joku keskenmenon /synnytyksen aiheuttama hetkellinen hormonihäiriö. Eikä niin että tuo viime (ja elämäni ainut) raskaus on ollut juurikin joku onnenkantamoinen joka päättyi lopulta huonosti

No, torstaina oon varmaan vähän viisaampi.

Lisäksi sitä kai sanotaan, että yleensä oman äidin tilanne heijastaa omaan tilanteeseen ja oma äitini on ollut nelikymppinen kun minut on saanut. Eli toivon, että olisin sen suhteen saanut hyvän perimän.

Mikäs Alinna sun tilanne on? Onko viivat vahvistunut?

wiltsukalle onnea ja tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Tervehdys kaikille ♡

5viikkoa kkm ja lääkkeellisestä tyhjennyksestä alkoi menkat ja uusi kierto. Pissinäyteen vein eilen labraan ja oli nega.

Nyt uutta kiertoa kohti ja saa nähdä suodaanko meille omaa pientä enää tässä iässä ♡

Tsemppiä kaikille tänne ja paljon onnea matkaan tärkeään ♡
 
Onneksi olkoon Sofialiina Antaa vähän toivoa, jos huonommallakin arvolla voi raskautua luomusti.

Mulla ei siis tuota arvoa ole koskaan mitattu mutta itse jo pidempään huolettanut se, että ikää on tosiaan kohta 40v ja ennen raskautta kierto oli jo lyhentynyt muutamalla päivällä (ovulaation sain kuitenkin aina tikutettua niissä kierroissa missä ylipäätään tikutin) ja nyt sitten menkkoja ei kuulu. Toivon että kyseessä olisi vaan joku keskenmenon /synnytyksen aiheuttama hetkellinen hormonihäiriö. Eikä niin että tuo viime (ja elämäni ainut) raskaus on ollut juurikin joku onnenkantamoinen joka päättyi lopulta huonosti

No, torstaina oon varmaan vähän viisaampi.

Lisäksi sitä kai sanotaan, että yleensä oman äidin tilanne heijastaa omaan tilanteeseen ja oma äitini on ollut nelikymppinen kun minut on saanut. Eli toivon, että olisin sen suhteen saanut hyvän perimän.

Mikäs Alinna sun tilanne on? Onko viivat vahvistunut?

wiltsukalle onnea ja tsemppiä!
Ei vahvistunut. Vuoto ja kivut yltyi yöllä, kemialliseksi siis jäi :(
 
  • Surullinen
Reactions: Wiltsukka_
Tänään käyty jälkitarkastuksessa ja siellä näkyi jo 15 mm johtofollikkeli, eli ovulaatio pian lähellä! Aika jännä, kun vielä muistaakseni perjantaina tuli vähän verta. Nyt siis kohti uutta yritystä. Teroluteja jatkan 3pv ovulaatiosta, ja jos kävis niin hyvä tuuri, et tulis plussa niin alan piikittää nyt sit ilmeisesti hepariinia ainakin jos tukostaipumus löytyy, mut ilmeisesti myös vois käyttää vaikkei taipumusta löytyisikään.

Keskenmenotutkimuksista kromosomit multa ja mieheltä tuli takas normaaleina. Keskenmenokudoksesta otettu näyte epäonnistui tutkia, ei ollu näytteessä kuin mun omaa limakalvoa. Tänää otettii vielä kokonaisvaltaisempi kilpparitutkimus ku arvo oli noussut päälle yhestä arvoon 2.55, D-vitamiini ja tuo tukostaipumus....
Paljon syöt teroja?
mähän söin oma alotteisesti sen 10pv kuurin kans, ja sen jälkee tuli tää kemiallinen.
Taidan syödä tässäkin kierrossa.
 

Yhteistyössä