Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Itsellä tulee la 4vkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Eilen tuli huono olo töissä kun tuli nälkä... perus raskausoireita ei ole muita. Tein r-testin tosi laimeasta pissistä nyt töiden jälkeen ja toooosi hailuraa haamuviivaa teki. Pitää nyt seurailla vahvuuko vai onko vielä r-hormonia edellisestä raskaudesta kehossa..
Kerro sitten miten kävi! Toivotaan, että tärppäsi uudelleen. :)
 
Edelleen haaleeta viivantapaista.. taitaa olla km jäänteitä vielä... mut seurailu jatkuu
Mä mietin, että millä saada ovulaatio nyt ekassa kierrossa kiinni? :D jos r-testi näyttää plussaa niin taitaa kans o-testi näyttää plussaa. Ja jos oon oikein ymmärtänyt niin ne voi ekassa kierrossa olla limittäin.. Ajattelin nyt vkl tehdä r-testin jos vaikka olis jo negatiivinen, sit pääsis testaamaan ovulaation. :)
 
Mä mietin, että millä saada ovulaatio nyt ekassa kierrossa kiinni? jos r-testi näyttää plussaa niin taitaa kans o-testi näyttää plussaa. Ja jos oon oikein ymmärtänyt niin ne voi ekassa kierrossa olla limittäin.. Ajattelin nyt vkl tehdä r-testin jos vaikka olis jo negatiivinen, sit pääsis testaamaan ovulaation.
Mä testasin vahvan oviksen jo 2vkoa tyhjennyksestä.. sit myös 3vkoa tyhjennyksestä.. taitaa hormonit heittää volttia :LOL: no testailut jatkuu...
 
  • Haha
Reactions: 1984
Mitä tänne kuuluu?❤

Itellä pitäs alkaa la. Menkat, oon ottanu jotenkin iisimmin tän kierron enkä oo pistänyt merkille jokaista oiretta. Enkä myöskään mitannut lämpöjä.
Yrittänyt tehdä kaikkea kivaa, lenkkeillä, leipoa, katsella sarjoja sekä puuhastella pihamaalla, nopeasti on mennyt piinapäivät.
Olo on tyyni ja rauhallinen, eikä tuttuja pms oireita ole näkynyt, onpa kerrankin helpottavaa olla näin zen :D
 
Täällä työt on pitäneet kiireisenä, mutta kyllähän viimeisin km ja huoli tulevasta latistaa tunnelmaa... Luulin jo tyhjennys vuodon olevan ohi, mutta tänään se sitten palasikin takaisin. Toivottavasti kroppa palautuisi mahd pian ja pääsisi taas yrityspuuhiin :giggle: ootteko muuten jatkaneet yritystä rokotteesta huolimatta suoraan, jos siis ootte rokotteen jo ottaneet? Mä saan rokotteen ilmeisesti lähipäivinä, ja ajatus olisi jatkaa yritystä. Mies sai jo piikin ja paperissa luki, että suositellaan ehkäisyä 2kk,vanha paperi?:unsure:
 
Täällä työt on pitäneet kiireisenä, mutta kyllähän viimeisin km ja huoli tulevasta latistaa tunnelmaa... Luulin jo tyhjennys vuodon olevan ohi, mutta tänään se sitten palasikin takaisin. Toivottavasti kroppa palautuisi mahd pian ja pääsisi taas yrityspuuhiin ootteko muuten jatkaneet yritystä rokotteesta huolimatta suoraan, jos siis ootte rokotteen jo ottaneet? Mä saan rokotteen ilmeisesti lähipäivinä, ja ajatus olisi jatkaa yritystä. Mies sai jo piikin ja paperissa luki, että suositellaan ehkäisyä 2kk,vanha paperi?
Palautuispa kroppa äkkii, inhottavaa ku jo luulee et ois ohi :(
Ainakin itse luin ettei ois enää mitää rajoituksia, rokotteesta suoraa vaa yritystä kehiin :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: 1984 ja Wiltsukka_
Samaa mieltä ootteko muuten @Alinna86 vielä käyneet siellä julkisen ensikäynnillä? Muistelin että puhuit kesäkuusta
Joo käytiin. Ei ollut varma täyttyykö meillä kriteerit, yritystä pitäs olla takana vuosi, meillä 2 mutta kkm lasketaan mukaan ja siitä aikaa kulunut puol vuotta mutta koska ei ollut luomu niin voi olla et päästää hoitoihin.
Saan tietää to vastauksen :censored:
 
Täällä työt on pitäneet kiireisenä, mutta kyllähän viimeisin km ja huoli tulevasta latistaa tunnelmaa... Luulin jo tyhjennys vuodon olevan ohi, mutta tänään se sitten palasikin takaisin. Toivottavasti kroppa palautuisi mahd pian ja pääsisi taas yrityspuuhiin ootteko muuten jatkaneet yritystä rokotteesta huolimatta suoraan, jos siis ootte rokotteen jo ottaneet? Mä saan rokotteen ilmeisesti lähipäivinä, ja ajatus olisi jatkaa yritystä. Mies sai jo piikin ja paperissa luki, että suositellaan ehkäisyä 2kk,vanha paperi?
Nythän raskaana olevatkin jo voidaan rokottaa eikä thl:n sivuilla ollut enää mitään raskauteen/ raskautumiseen liittyvää koronarokotteen suhteen. Että ei aiota odotella. :)
 
Joo käytiin. Ei ollut varma täyttyykö meillä kriteerit, yritystä pitäs olla takana vuosi, meillä 2 mutta kkm lasketaan mukaan ja siitä aikaa kulunut puol vuotta mutta koska ei ollut luomu niin voi olla et päästää hoitoihin.
Saan tietää to vastauksen
Toivon todella, että tuo hoidolla alkanut raskaus avaisi teille nyt portit hoitoihin, olisitte kyllä sen ansainneet☺
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
vierailija
Hei kaikille,

tämä näyttäisi olevan suhteellisen aktiivinen keskusteluketju keskenmenon kokeneille ja uudelleen kuumeileville. Olen tätä sivusta jo jonkun aikaa seurannut ja nyt ajattelin liittyä joukkoon (tosin näin vierailijana).

Olen siis vähän aikaa sitten kokenut todella myöhäisen keskenmenon rv22 ja se oli elämäni kamalin kokemus. Siinä vaiheessa kuvittelee jo olevansa selvillä vesillä (varsinkin kun mitään ennusmerkkejä mistään keskenmenosta ei ollut vaan kaikki oli aina tutkimuksissa ok) ja sitten yhtäkkiä lapsi syntyy ennenaikaisesti.

Aluksi tuntui ettei siitä pääse mitenkään yli eikä voi edes ajatella uutta raskautta mutta nyt olemme antaneet uuden mahdollisuuden raskaudelle ja toivon, että tärppää uudelleen ja tällä kertaa saisimme onnellisen lopun. Toki ensin pitää tosiaan tulla uudelleen raskaaksi

Tällä hetkellä on menossa noin dpo8~11 (päätin etten enää testaile ovulaatiota joten varmuutta ei ole) ja muutamana päivänä tuntunut nyt jotain menkkamaista jomotusta. Lisäksi viime viikolla yhtenä päivänä (noin dpo 5~7) tuli pari kertaa paperiin ruskeaa tuhrua mutta sen jälkeen ei mitään.

Mietinkin, että onko kellään kokemusta, että voisiko olla mahdollista, että tuhruvuoto olisi ollut kiinnittymisvuotoa ja nää menkkamaiset jomotukset raskaudesta johtuvaa? (Mulla siis välillä lievää aaltoilevaa alaselkä särkyä ja välillä munasarjojen kohdalta nippailee)

Luultavasti herättelen vain turhia toiveita ja menkat alkaa etuajassa (pitäisi siis alkaa vasta loppuviikosta) mutta kyselen silti jos jollain olisi kokemusta vastaavasta..
Vastaan omaan viestiini jatkona kun en ole rekisteröitynyt käyttäjä enkä älynnyt viimeksi edes laittaa mitään nimimerkkiä viestini loppuun.

ON: Täällä eletään todellakin piinapäiviä, kp 28/31 menossa eikä menkat ole vielä alkanut (menkat ei yleensä ikinä ole myöhässä viime raskautta ja sitä edeltävää mahdollista biokemiallista lukuunottamatta).. En ole uskaltanut vielä testata, kun en halua pettyä. Jos lauantaina ei vieläkään kuulu niin sitten testaan. Pessimisti nostaa päätänsä ja odotan kyllä menkkoja koska vaan alkavaksi.

Miten te muut keskenmenon jälkeen kuumeilevöt, oletteko testailleet ovulaatiota tai tehneet raskaustestejä hyvissä ajoin vai vasta kun menkat on oikeasti kunnolla myöhässä? Vai yrittäneet olla asenteella tulee jos on tullakseen?
 
Vastaan omaan viestiini jatkona kun en ole rekisteröitynyt käyttäjä enkä älynnyt viimeksi edes laittaa mitään nimimerkkiä viestini loppuun.

ON: Täällä eletään todellakin piinapäiviä, kp 28/31 menossa eikä menkat ole vielä alkanut (menkat ei yleensä ikinä ole myöhässä viime raskautta ja sitä edeltävää mahdollista biokemiallista lukuunottamatta).. En ole uskaltanut vielä testata, kun en halua pettyä. Jos lauantaina ei vieläkään kuulu niin sitten testaan. Pessimisti nostaa päätänsä ja odotan kyllä menkkoja koska vaan alkavaksi.

Miten te muut keskenmenon jälkeen kuumeilevöt, oletteko testailleet ovulaatiota tai tehneet raskaustestejä hyvissä ajoin vai vasta kun menkat on oikeasti kunnolla myöhässä? Vai yrittäneet olla asenteella tulee jos on tullakseen?
Kyllä oon testannut joka kuukaus. Yks ovis tais mennä testaamatta. Raskautta testaan myös kun on kaikenmaailman kissaristiäisiä ja juhlia, ihan siltä varalta jos on alkoholia tarjolla niin ettei jois ja olis tietämättä raskaana.
Mulla tän edellisen kkm jälkeen menkat ollut joka kierto viikon myöhässä. Eikä oo koskaan kierto poikennut sitä ennen, tiedä sitten mistä johtuu:unsure:
Muoks. Mulla pitäs alkaa menkat nyt la. Enkä aio testata ainakaan tällä viikolla, katotaa ehkä ens viikolla :D
 
Vastaan omaan viestiini jatkona kun en ole rekisteröitynyt käyttäjä enkä älynnyt viimeksi edes laittaa mitään nimimerkkiä viestini loppuun.

ON: Täällä eletään todellakin piinapäiviä, kp 28/31 menossa eikä menkat ole vielä alkanut (menkat ei yleensä ikinä ole myöhässä viime raskautta ja sitä edeltävää mahdollista biokemiallista lukuunottamatta).. En ole uskaltanut vielä testata, kun en halua pettyä. Jos lauantaina ei vieläkään kuulu niin sitten testaan. Pessimisti nostaa päätänsä ja odotan kyllä menkkoja koska vaan alkavaksi.

Miten te muut keskenmenon jälkeen kuumeilevöt, oletteko testailleet ovulaatiota tai tehneet raskaustestejä hyvissä ajoin vai vasta kun menkat on oikeasti kunnolla myöhässä? Vai yrittäneet olla asenteella tulee jos on tullakseen?

Ovulaation tikutin vain ekassa kierrossa km jälkeen (lähinnä varmistaeksani, että koska kierto käynnistyy). Raskaustestejä tehnyt vaihtelevasti. Joissain kieroissa useamman ja esimerkiksi viime kierrossa vain yhden. Nyt olen päättänyt ainakin kesän olla testaamatta ollenkaan millään testeillä :D katsotaan jos joskus menkat olisi myöhässä
 
vierailija
Kyllä oon testannut joka kuukaus. Yks ovis tais mennä testaamatta. Raskautta testaan myös kun on kaikenmaailman kissaristiäisiä ja juhlia, ihan siltä varalta jos on alkoholia tarjolla niin ettei jois ja olis tietämättä raskaana.
Mulla tän edellisen kkm jälkeen menkat ollut joka kierto viikon myöhässä. Eikä oo koskaan kierto poikennut sitä ennen, tiedä sitten mistä johtuu
Muoks. Mulla pitäs alkaa menkat nyt la. Enkä aio testata ainakaan tällä viikolla, katotaa ehkä ens viikolla
Mulla on keskenmenon jälkeen ollut eka kierto 31 pv (mikä on ymmärrettävää että oli vähän pidempi kun kroppa varmaan ollut sekaisin), mut sitä seuraava oli heti 29 pv ja nyt kolmas kierto menossa. Mä oon päättänyt etten testaa liian aikaisin kun ennen keskenmenoon päättynyttä raskautta tosiaan oli yksi tilanne että menkat oli päivän pari myöhässä ja sain testissä haalean (mutta selvästi nähtävissä olevan) viivan. Viiva ei kuitenkaan vahvistunut ja menkat alkoi joitakin päiviä myöhemmin. Ehdin tuolloin jo innostua ja sitten pettyä joten viime raskaudessa ja nyt keskenmenon jälkeenkin testaan vasta jos on viikon myöhässä.

Ovulaatio onkin sitten kinkkisempi juttu kun ennen viime raskautta se aiheutti sen että raskaaksi tulemisesta tuli suorittamista. Toki helpotti siinä mielessä että tiesi ovuloivansa. Nyt km jälkeen en ole testannut kertaakaan joten en voi olla edes varma ovuloinko edelleen. Mutta toivon parasta…
 
Vastaan omaan viestiini jatkona kun en ole rekisteröitynyt käyttäjä enkä älynnyt viimeksi edes laittaa mitään nimimerkkiä viestini loppuun.

ON: Täällä eletään todellakin piinapäiviä, kp 28/31 menossa eikä menkat ole vielä alkanut (menkat ei yleensä ikinä ole myöhässä viime raskautta ja sitä edeltävää mahdollista biokemiallista lukuunottamatta).. En ole uskaltanut vielä testata, kun en halua pettyä. Jos lauantaina ei vieläkään kuulu niin sitten testaan. Pessimisti nostaa päätänsä ja odotan kyllä menkkoja koska vaan alkavaksi.

Miten te muut keskenmenon jälkeen kuumeilevöt, oletteko testailleet ovulaatiota tai tehneet raskaustestejä hyvissä ajoin vai vasta kun menkat on oikeasti kunnolla myöhässä? Vai yrittäneet olla asenteella tulee jos on tullakseen?
Aloitin juuri testaamaan ovulaatiota, meidän tapauksessa se on avainasemassa kun ei ihan perinteisesti lasta maailmaan saada.

Raskaustestin teen vasta jos menkat myöhässä, koska herkästi luo itselleen sekä paineita, että turhaa toivoa jos ei kiinnitykkään. Ja nyt tuo kkm osoitti sen, että huonot uutiset voi tulla missä vaiheessa vain plussatestin jälkeenkin. :) Että raskaus etenee miten etenee jos ylipäätään alkaa.
 
vierailija
Mulla on keskenmenon jälkeen ollut eka kierto 31 pv (mikä on ymmärrettävää että oli vähän pidempi kun kroppa varmaan ollut sekaisin), mut sitä seuraava oli heti 29 pv ja nyt kolmas kierto menossa. Mä oon päättänyt etten testaa liian aikaisin kun ennen keskenmenoon päättynyttä raskautta tosiaan oli yksi tilanne että menkat oli päivän pari myöhässä ja sain testissä haalean (mutta selvästi nähtävissä olevan) viivan. Viiva ei kuitenkaan vahvistunut ja menkat alkoi joitakin päiviä myöhemmin. Ehdin tuolloin jo innostua ja sitten pettyä joten viime raskaudessa ja nyt keskenmenon jälkeenkin testaan vasta jos on viikon myöhässä.

Ovulaatio onkin sitten kinkkisempi juttu kun ennen viime raskautta se aiheutti sen että raskaaksi tulemisesta tuli suorittamista. Toki helpotti siinä mielessä että tiesi ovuloivansa. Nyt km jälkeen en ole testannut kertaakaan joten en voi olla edes varma ovuloinko edelleen. Mutta toivon parasta…
Vastaan taas omaan viestiini… tein sitten kuitenkin testin jo tänään heti aamulla (alunperin piti tehdä huomenna) ja käytin cb digital early detection testiä eli tuottaa digitaalisesti näytölle plussan tai miinuksen. Ja negahan sieltä tuli. Jotenkin pettymys oli suurempi kuin olin ajatellut olevan :(
En vaan ymmärrä miksi menkat on sitten jo 5 päivää myöhässä kun ikinä mun kierto ei ole yli 31 päivää ja nyt kp 33 menossa.

jos tulosta oikein tarkkaan silmäileeniin sen digitaalisen pystyviivan ympärillä on valkoiset raamit (vaikka sisus on musta) ja vaakaviiva taas on selkeästi vaalea (eli siitä on mahdoton erottaa onko siinä myös vaaleat rajat). Eli periaatteessa pystyviivan näkyy hämärästi mutta vain raamit. Onko jollain kokemusta ko testistä? Onko siinä aina ns viivan paikka vai voisiko tuo viitata haaleaan positiiviseen?

Itsellä tulo heti pelko että jos onkin kohdunulkoinen raskaus…? Kun mulla ei ole mitään raskausoireita. Ainostaan menkat kohta viikon myöhässä.
 
vierailija
Jatkan vielä tuohon edeltävään viestiini että onko kellään kokemusta myöhäisestä plussasta? Että olisi saanut plussan vasta esim kun viikko tai yli on kulunut menkkojen oletetusta alkamisajanhetkestö?

Eli onko tässä vielä toiveita saada plussa vai voiko kaiken toivon heittää tämän kierron osalta?
 
Heippa!

Mulla ei kyseisestä testistä tai myöhäisistä plussista ole kokemusta....

Omaa napaa: se siitä tyyneydestä. Tänään alkoi tiputtelu. Ennen km ei ollut ikinä tiputtelua ja nyt joka kierrossa. Turhauttaa. Pakko oli tarkistaa sovelluksesta ja tänään kp 27/29. Noh olkoon tämä historiallinen kierto siitä, että maltoin olla testaamatta turhaan kertaakaan. Meillä myös häät muutaman viikon kuluttua, eli pääsen viettämään polttareita ja häitä selittelemättä :)
 
Lääkäri soitteli minulle tänään laboratorio tuloksista jotka otettiin kun kuukautiset alkoi! Pääosin ok, mutta fsh-arvo oli minun ikään nähden kuulemma hieman liian korkea, samoin kun lutenisoiva hormoni.. Lääkäri ehdotti, että elo/syyskuussa mietitään jatkoa jos ei raskaus ala sitä ennen.

Tämä voisi kuulemma selittää muutokset kierroissa. Nyt ilmeisesti luget venytti kierron 35 päivään ja sitten tuli vielä aiempaa niukemmat kuukautiset.. :/ ei lääkäri kumminkaan ollu vielä huolissaan ja kehotti vaan lugeja jatkamaan, vaikka kiertoa venyttäisikin.

Onko kenelläkään kokemusta miten näitä "hoidetaan" jos nyt sinne asti mennään?
 
vierailija
Heippa!

Mulla ei kyseisestä testistä tai myöhäisistä plussista ole kokemusta....

Omaa napaa: se siitä tyyneydestä. Tänään alkoi tiputtelu. Ennen km ei ollut ikinä tiputtelua ja nyt joka kierrossa. Turhauttaa. Pakko oli tarkistaa sovelluksesta ja tänään kp 27/29. Noh olkoon tämä historiallinen kierto siitä, että maltoin olla testaamatta turhaan kertaakaan. Meillä myös häät muutaman viikon kuluttua, eli pääsen viettämään polttareita ja häitä selittelemättä
Mulla oli taas ennen keskeytynyttä raskautta aina tiputteluvuotoa suurin piirtein aina ovulaatiosta alkaen. Se alkoi silloin turhauttaa ja mietin tulenko ikinä raskaaksi jos aina tiputtelee. Mutta niin vaan tulin. Eli ei sun tiputtelu välttämättä mitään huonoa vielä tarkoita.

Nyt km jälkeen ei taas ole yhdessäkään kierrossa ollut tiputtelua pl tämä meneillään oleva kierto jolloin kp 21 päivän tienoilla tuli päivän pari ihan vähän rusehtavaa vuotoa. Edelleen pohdin mikä tuo tämän kierron juttu sitten oli jos ei kiinnittymisvuotoa (niin kuin toivoin), ehkä sitten ovulaatio oli tosi paljon myöhemmin kuin ennen raskautta…
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka_maanantai

Yhteistyössä