Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Täällä katosi tänään toivo, tänään arvo 4300 eli noussut avan liian vähän kahdessa päivässä 3400sta.

En jaksa enää, kolmas keskenmeno 8 kuukauden sisään, miten tästä enää eteenpäin?
MItä sulle sanottiin? Siis soittiko joku tuloksia?
Keskenmenossa hcg laskee, ei nouse.
Multa ei ees suostuttu mittaa kun viikon välein kun sanottiin että siitä sitten näkee paremmin:unsure:
 
MItä sulle sanottiin? Siis soittiko joku tuloksia?
Keskenmenossa hcg laskee, ei nouse.
Multa ei ees suostuttu mittaa kun viikon välein kun sanottiin että siitä sitten näkee paremmin
Otin tän vikan arvon yksityisellä ilman lähetettä, kun julkisella eivät antaneet enää kolmatta kun olivat muka ok. Olin varannut ens viikolle yksityiselle varhaisultran, niin kysyin sieltä ja lääkäri sanoi että ei hyvältä näytä näin hidas nousu. Meen ens viikolla nyt ultrattavaks yksityiselle, omana syntymäpäiväni ☹☹tää alkaa kyllä käydä henkisesti nyt hyvin raskaaksi. Kun esikoista yritetään niin pelko siitä, että jäädään lapsettomiksi on tosi kova. Syytän myös itseäni kun olen ollut plussasta asti kovin peloissani☹
 
Otin tän vikan arvon yksityisellä ilman lähetettä, kun julkisella eivät antaneet enää kolmatta kun olivat muka ok. Olin varannut ens viikolle yksityiselle varhaisultran, niin kysyin sieltä ja lääkäri sanoi että ei hyvältä näytä näin hidas nousu. Meen ens viikolla nyt ultrattavaks yksityiselle, omana syntymäpäiväni tää alkaa kyllä käydä henkisesti nyt hyvin raskaaksi. Kun esikoista yritetään niin pelko siitä, että jäädään lapsettomiksi on tosi kova. Syytän myös itseäni kun olen ollut plussasta asti kovin peloissani
Okei :(
Kuitenkin toivoa vielä on kun ei ole laskusuuntainen. Pelot toki ihan ymmärrettävää, tuskin niistä koskaan pääsee eroon mutta itse ei omilla huolilla voi aiheuttaa keskenmenoja❤
Toivotaan kuitenkin parasta,tsemppiä ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Okei
Kuitenkin toivoa vielä on kun ei ole laskusuuntainen. Pelot toki ihan ymmärrettävää, tuskin niistä koskaan pääsee eroon mutta itse ei omilla huolilla voi aiheuttaa keskenmenoja
Toivotaan kuitenkin parasta,tsemppiä
Kiitos <3 jos jollain jotain vinkkejä henkiseen jaksamiseen, niin otetaan vastaan. Pitkä aika odottaa tiistaihin et sais jotain selvyyttä ☹
 
Kiitos <3 jos jollain jotain vinkkejä henkiseen jaksamiseen, niin otetaan vastaan. Pitkä aika odottaa tiistaihin et sais jotain selvyyttä
Voimia!
Itseäni auttoi blogien lukeminen, toki vertaistukea sai myös täältä. Tuli kyllä googlailtua päivät pitkät muiden kokemuksia. Miehen kanssa puhuminen, yritin keksiä tekemistä jne. Me siis jouduttiin oottaa viimeksi viikko lopullista tulosta, ja oli kyllä elämäni pisimmät päivät. Epätietoisuus on kyllä kamalinta :(
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Voimia!
Itseäni auttoi blogien lukeminen, toki vertaistukea sai myös täältä. Tuli kyllä googlailtua päivät pitkät muiden kokemuksia. Miehen kanssa puhuminen, yritin keksiä tekemistä jne. Me siis jouduttiin oottaa viimeksi viikko lopullista tulosta, ja oli kyllä elämäni pisimmät päivät. Epätietoisuus on kyllä kamalinta
Kiitos tsempistä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
@Wiltsukka_
Sivusta huutelen että sama pelko persiissä oli tämän raskauden alussa. Löysin tällaisen joka ei kyllä lohduttanut kun vuosin rv5-9, mutta pienen pientä toivoa piti yllä kuitenkin:

”As your pregnancy develops, the increase slows down significantly. Between 1,200and 6,000 mIU/ml serum, the hCG usually takes about 72-96 hours to double, and above 6,000 mIU/ml, the hCG often takes over four or more days to double.”

Nyt menossa rv22. Sanoisin että noilla lukemilla sulla on ehdottomasti vielä toivoa ❤

Niin, ja mulla kolmessa ekassa ultrassa jätätti kasvu 2 päivää ja olin siitäkin varma että kesken menee, mutta rakenneultrassa potra poika 4 päivää kasvussa edellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
@Wiltsukka_
Sivusta huutelen että sama pelko persiissä oli tämän raskauden alussa. Löysin tällaisen joka ei kyllä lohduttanut kun vuosin rv5-9, mutta pienen pientä toivoa piti yllä kuitenkin:

”As your pregnancy develops, the increase slows down significantly. Between 1,200and 6,000 mIU/ml serum, the hCG usually takes about 72-96 hours to double, and above 6,000 mIU/ml, the hCG often takes over four or more days to double.”

Nyt menossa rv22. Sanoisin että noilla lukemilla sulla on ehdottomasti vielä toivoa

Niin, ja mulla kolmessa ekassa ultrassa jätätti kasvu 2 päivää ja olin siitäkin varma että kesken menee, mutta rakenneultrassa potra poika 4 päivää kasvussa edellä.
Kiitos tsempistä, ihanaa että siellä kaikki meni hyvin❤mutta täällä ei kyllä juuri toivoa enää taida olla. Katsoin itsekin tuon saman tiedon, jonka kopioit, mutta mulla viimeisten arvojen nousu vain 27% 48 tunnissa, kun tuossa sanotaan että minimissään 50% voisi olla vielä ok... ☹
 
@Wiltsukka_ Voi kurjuus jos huonolta näyttää :( Mikä viikko sinulla on nyt siis menossa? Melko korkea tuo hcg kuitenkin on. Mulla nousi hurjaa vauhtia alussa ja oli taulukoiden yli, kunnes hidastui yhtäkkiä (noin 1650 -> 3900 välillä) niin paljon että olin kans varma että kesken menee. Alun tuplaantumisvauhti oli 27h, ja yhtäkkiä jotain 70h. Oli kyllä mieli maassa silloin.
Ekassa raskaudessa mulla oli taas niin matala hcg alussa (hcg 17 rv 4+1) ettei edes ivf-lääkäri uskonut että siitä lasta tulee, mutta tulipa kuitenkin. Edit: Aiemmassa kesken menneessä oli korkeampi hcg kuin tuossa josta esikoinen syntyi.

Pidän vielä peukkuja sulle huomiseen, toivotaan kaikesta huolimatta parasta! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
@Wiltsukka_ tuuthan kertomaan ultrakuulumisia kun pystyt. Tsemppiä kovasti täällä ylläpidetään.

Itsellä kaavinta eilen ja ei mennyt ihan rutiinilla. Joku suoni rupesi vuotamaan ja kesti hetken paikantaa niin olinkin sit 12h reissussa normaalin 3h sijaan. Verta meni reilu litra, mutta kaikki lopulta hyvin. Sit jännäillään patologin tuloksia 2vk kun löydös oli "epänormaali" eivätkä nyt oikein juuta tai jaata osanneet tietysti silmämääräisesti sanoa. Ei käy tylsäksi, mutta jospa vähemmän jännyyttä nyt jatkossa kiitos ;)
 
@Wiltsukka_ tuuthan kertomaan ultrakuulumisia kun pystyt. Tsemppiä kovasti täällä ylläpidetään.

Itsellä kaavinta eilen ja ei mennyt ihan rutiinilla. Joku suoni rupesi vuotamaan ja kesti hetken paikantaa niin olinkin sit 12h reissussa normaalin 3h sijaan. Verta meni reilu litra, mutta kaikki lopulta hyvin. Sit jännäillään patologin tuloksia 2vk kun löydös oli "epänormaali" eivätkä nyt oikein juuta tai jaata osanneet tietysti silmämääräisesti sanoa. Ei käy tylsäksi, mutta jospa vähemmän jännyyttä nyt jatkossa kiitos
Voi ei :(
Pikaista toipumista❤❤
 
Täällä olis uusi yrityskierto menossa. Ovis tikutettu viikko sitten sunnuntaina ja peittoa heiluteltu ahkerasti. No nyt lauantaina tuli paperiin vaalean ruskeaa valkovuodon tyyppistä vuotoa ja ajattelin että kiinnittymisvuotoa kun aika sopisi. Mutta nyt neljäs päivä ja välillä aina tuhruttaa niukasti, vuodoksi ei kuitenkaan voi sanoa.
Onko muilla kokemuksia kiinnittymisvuodon kestosta tai muusta tämmöisestä?

Massu pömpöttää ja huonoa oloa ja jotain kipuja alavatsassa/selässä.
 
Pakko tulla tänne puolen purkaan tuntoja. Nyt menossa yk4 keskenmenon jälkeen. Viimeksi yk4 johti plussaan, joka keskenmenoon. Tuntuu että paineet on kovat raskautua ja samalla mulla hiipuu koko ajan olo että haluan lapsia ollenkaan. Musta vaan alkaa tuntua että tää on liian vaikeeta ja mua ei oo tarkotettu äidiks. Toisaalta helpottunu ja pettyny, että miehen työkuvioiden vuoks tallettelut ei oikein osu nyt nappiin ainakaan tässä kuussa.

Oonko ainoa joka kokee keskenmenon jälkeen, että tietty ilo ja onni koko hommasta on viety pois.

Samalla olen pohtinut kovasti kuinka @Wiltsukka_ voi ja o toivon kovasti, että siellä olisit saanut positiivisia uutisia ja kaikki hyvin. Ehkä se toivoa omaankin tilanteeseen, että km jälkeen voi onnistua ❤
 
Minäkin voisin tulla tänne keskustelemaan. Takana kkm vkolla 8+... alkio oli viikon 8 ar ultrassa 6vkoisen kokoinen eikä sykettä löytynyt. Seurattiin muutama pv ja kehitystä ei tapahtunut. Sain lääkkeet kotiin ja tein lääkkeellisen tyhjennyksen toukokuun alussa. Itsellä 2 lasta jo ennestään ja eka km. Ikää on jo yli 41v. Vielä yritetään luomusti, jos tästä vanhuksesta vielä saisi oman pienen maailmaan. Hoitoihin ei lähdetä. Eli jos luomusti lapsi saadaan niin hän on enemmän kuin tervetullut ♡

Toivon ♡ kaikille paljon voimia ja onnea tälle elämän mullistavalle polulle ♡
 
Kiitos kaikille kannustuksesta <3 Valitettavasti mun tilanne ei saanut onnellista loppua. Ultrassa löytyi omana syntymäpäivänäni tuulimunatyyppinen tilanne ja eilen aloitin lääkkeellisen tyhjennyksen, aiemmat tulleet itsestään ulos, ja tämä oli kyllä fyysisesti todella raskas kokemus, kamala pahoinvointi iski.

Todella raskas pettymys kokea tää kolmannen kerran, mutta emme aio silti luovuttaa!! <3 Julkisellehan me ei päästä vieläkään tutkimuksiin, kun toka km ei täytyä kriteerejä. Mutta meitä tutkitaan nyt yksityisellä, vanhemmat kivasti tarjoutui auttamaan taloudellisesti. Menen myös ferritiinitankkaukseen,@Alinna86 sä olit vissiin sellaisessa ollut, mutta ei tuonut ainakaan vielä apuja?
 
Kiitos kaikille kannustuksesta <3 Valitettavasti mun tilanne ei saanut onnellista loppua. Ultrassa löytyi omana syntymäpäivänäni tuulimunatyyppinen tilanne ja eilen aloitin lääkkeellisen tyhjennyksen, aiemmat tulleet itsestään ulos, ja tämä oli kyllä fyysisesti todella raskas kokemus, kamala pahoinvointi iski.

Todella raskas pettymys kokea tää kolmannen kerran, mutta emme aio silti luovuttaa!! <3 Julkisellehan me ei päästä vieläkään tutkimuksiin, kun toka km ei täytyä kriteerejä. Mutta meitä tutkitaan nyt yksityisellä, vanhemmat kivasti tarjoutui auttamaan taloudellisesti. Menen myös ferritiinitankkaukseen,@Alinna86 sä olit vissiin sellaisessa ollut, mutta ei tuonut ainakaan vielä apuja?
Olen niin pahoillani, niin epäreilua :(
Kiva kuulla kuitenkin että pääsette tutkimuksiin ja vanhemmat auttavat (y) :giggle:
Mulla todettiin tyhjät rautavarastot joo ja anemia keskenmenon jäljiltä, ja sitä on nyt hoidettu mutta en edelleenkään saanut tankkausta:rolleyes:
Tämäkin yksi mitä julkista puolta ei kiinnosta :confused:
Vasta kun olet täysin toiminta kyvytön joku reagoi :mad:
Nyt ollaan menossa taas lapsettomuus hoitoihin ja otan asian puheeksi jos ei mitään tapahdu, täytyy mennä yksityiselle(y)
Olen tullut siihen tulokseen että sekin saattaisi olla syynä näihin epäonnistumisiin.

Paljon tsemppiä jatkoon ja pikaista toipumista❤
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Olen niin pahoillani, niin epäreilua
Kiva kuulla kuitenkin että pääsette tutkimuksiin ja vanhemmat auttavat
Mulla todettiin tyhjät rautavarastot joo ja anemia keskenmenon jäljiltä, ja sitä on nyt hoidettu mutta en edelleenkään saanut tankkausta
Tämäkin yksi mitä julkista puolta ei kiinnosta
Vasta kun olet täysin toiminta kyvytön joku reagoi
Nyt ollaan menossa taas lapsettomuus hoitoihin ja otan asian puheeksi jos ei mitään tapahdu, täytyy mennä yksityiselle
Olen tullut siihen tulokseen että sekin saattaisi olla syynä näihin epäonnistumisiin.

Paljon tsemppiä jatkoon ja pikaista toipumista
Kiitos <3

Juu mä ajattelin, että en lähe ees tappelemaan julkiselle rautatankkauksesta, kun oon saanu sieltä nyt joka kerta vaan märkää rättiä naamalle. Voin kertoa kun tiedän mitä tankkaus kustantaa yksityisellä(y) . Siellä lääkäri sanoi muistaakseni, et heidän tahtotila olis että ennen raskautta ferritiini olis jtn 50 (vai oliko se 30, en muista) ja mulla luku oli kokonaiset 12!! :p Mikä sun arvo oli? Mielenkiintoista sinällään, että meillä on molemmilla tämä todettu, ei varmasti ainakaan haittaa ole hoitaa kuntoon...
 
Olen pahoillani @Wiltsukka_ , epäreilua..

Mä tankkaan kans rautaa kaksinkäsin tässä. Ferritiini mulla oli vuodenvaihteessa ekan keskenmenon jälkeen ihan ok, mutta oli puolessavuodessa laskenut jostain 77-55:een joten oletus ollut että myös tämän toisen keskenmenon myötä vaan sitten jatkanut laskuaan. Varsinkin nyt, kun maanantaina lähti se yli litra verta. Ajattelin käydä kontrolloimassa sen sitten joskus kuukauden päästä.

@Samppa40 pahoittelut myös teille keskenmenosta!

@Mansikka_maanantai joo samat fiilikset. Jo heti sen ekan keskenmenon jälkeen lähti ihan pohja siltä odotuksen onnelta. Ei osannut nauttia siitä tokasta plussasta. Mutta toisaalta eipä pudonnut niin korkealta kun sekin oli floppi. Mä koen olevani henkisesti aika vahva ihminen, mutta kyllä tässä on tullut aika toivoton olo ja kyllä meidän yritykset on nyt aikalailla lopetettu. Silti vielä jotenkin roikuin näillä palstoilla, vaikea jotenkin kuitenkin päästää ihan täysin irti ajatuksesta. Helpompaahan tämä ois ollut jos ois itse saanut päättää että jää yhden lapsen äidiksi, kuin että täytyy tällänen koettelemus käydä läpi.

Tsemppiä ihan hurjasti kaikille omien tilanteiden läpikäymiseen!
 
Kiitos <3

Juu mä ajattelin, että en lähe ees tappelemaan julkiselle rautatankkauksesta, kun oon saanu sieltä nyt joka kerta vaan märkää rättiä naamalle. Voin kertoa kun tiedän mitä tankkaus kustantaa yksityisellä . Siellä lääkäri sanoi muistaakseni, et heidän tahtotila olis että ennen raskautta ferritiini olis jtn 50 (vai oliko se 30, en muista) ja mulla luku oli kokonaiset 12!! Mikä sun arvo oli? Mielenkiintoista sinällään, että meillä on molemmilla tämä todettu, ei varmasti ainakaan haittaa ole hoitaa kuntoon...
Joo tuntuu olevan pelkkää taistelua ja ite kuulun raudanpuute ryhmään jossa sainkin kaikille oireille syyn joka selvisi keskenmenon yhteydessä missä menetin paljon verta.
Mulla lähtö oli siis ihan arviolta tyyliin 0, koska olin rautaa popsinut lääkärin kehoituksesta puoli vuotta jo jonka kohdalla arvo oli 18 eli tyhjä sekin, arvolla >30 kaikki on tyhjää varastoa. Raskautta suunnitteleville arvon tulisi olla n.100 tai mielellään parempikin. Sikiö itsessään vaatii n.60 yksikköä.
Esim. Lapsettomuus hoitoja yksityiset klinikat ei tee ellei arvo oo 60 tai 70. Siitäkin sen merkityksen/tärkeyden mun mielestä huomaa. Dextra on ainakin tehnyt ihan tutkimusta tästä asiasta.
Mulla nousi ennen tota 4. Raskautta hyvälle tasolle kunnes taas meni kesken ja nyt ollaan takas tyhjissä varastoissa, arvo viimeksi 30. Ehkä jopa alempana, käyn ens kuussa mittaas ja sit painelen yksityiselle hoitoon.

Ps. Vitsit et täytys vissii alaa vaihtaa, vois niin monet km poistaa jos kaikilta vaan mittais rauta arvot. Saatikka sit masennus diagnoosit :(
Suomessahan näitä ei mitata, mut muissa maissa kuuluu neuvoloiden rutiini tarkistuksiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Moikka!

Omaa kokemusta tältä viikolta, täytyy päästä purkamaan:

Mentiin normaaliin ultraan keskiviikkona (rv11+6) ja kävi ilmi, että sikiö oli kuollut kohtuun rv 9+1. Nappi naamaan, käytännön ohjeet ja perjantaina aamusta cytoteceille ja seurantaan tyhjennystä tekemään. Pakko sanoa, että niinkin kurjasta asiasta kyse, meni kaikki kuitenkin niin hyvin kuin mahdollista. Eilen iltapäivällä supistusten saattelemana kotiin ja nyt jo yön jäljiltä ihan hyvä olo.

Sit henkinen puoli. Meidän lähipiirissä on ollut varmaan yhtä paljon keskenmenoja kuin lapsia, joten näistä tietoisuus on auttanut km mahdollisuuden käsittelemisessä hurjan paljon jo ennakkoon. Sitä toivoi parasta ja varautui tähän, ei rakenneltu pilvilinnoja vaan odoteltiin rauhassa. Tottakai tuli suru ja itku monta kertaa, mutta samaan aikaan tiedettiin ja tiedetään, että uutta yritystä vaan ja elämä voittaa. :) Kahden vrk odottelu oli tässä ehdottomasti pahinta, heti kun kohtu alkoi tyhjentyä, helpotti olokin henkisesti enemmän ja enemmän.

Kuulostaako ihan hassulta?
 
Moikka!

Omaa kokemusta tältä viikolta, täytyy päästä purkamaan:

Mentiin normaaliin ultraan keskiviikkona (rv11+6) ja kävi ilmi, että sikiö oli kuollut kohtuun rv 9+1. Nappi naamaan, käytännön ohjeet ja perjantaina aamusta cytoteceille ja seurantaan tyhjennystä tekemään. Pakko sanoa, että niinkin kurjasta asiasta kyse, meni kaikki kuitenkin niin hyvin kuin mahdollista. Eilen iltapäivällä supistusten saattelemana kotiin ja nyt jo yön jäljiltä ihan hyvä olo.

Sit henkinen puoli. Meidän lähipiirissä on ollut varmaan yhtä paljon keskenmenoja kuin lapsia, joten näistä tietoisuus on auttanut km mahdollisuuden käsittelemisessä hurjan paljon jo ennakkoon. Sitä toivoi parasta ja varautui tähän, ei rakenneltu pilvilinnoja vaan odoteltiin rauhassa. Tottakai tuli suru ja itku monta kertaa, mutta samaan aikaan tiedettiin ja tiedetään, että uutta yritystä vaan ja elämä voittaa. Kahden vrk odottelu oli tässä ehdottomasti pahinta, heti kun kohtu alkoi tyhjentyä, helpotti olokin henkisesti enemmän ja enemmän.

Kuulostaako ihan hassulta?
Ei kuulosta. Itsellä oli samoja fiiliksiä. Ja kun aattelee sen silleen että pienellä alulla ei ollut kaikki kunnossa niin sen takia elo loppui. Luonnollinen tapahtuma ja hyvä tässä vaiheessa kuin sitten myöhemmin.

Itsellä 3vkoa tyhjennyksestä ja r-testi oli viikolla nega. Ovistestit taas näyttää tältä:

https://aijaa.com/cnWI8F

Eli jännitystä elämään taas kahden vkon päähän. ♡

Hyvää vkonloppua jokaiselle ♡
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Wiltsukka_ ja 1984
Ei kuulosta. Itsellä oli samoja fiiliksiä. Ja kun aattelee sen silleen että pienellä alulla ei ollut kaikki kunnossa niin sen takia elo loppui. Luonnollinen tapahtuma ja hyvä tässä vaiheessa kuin sitten myöhemmin.

Itsellä 3vkoa tyhjennyksestä ja r-testi oli viikolla nega. Ovistestit taas näyttää tältä:

https://aijaa.com/cnWI8F

Eli jännitystä elämään taas kahden vkon päähän. ♡

Hyvää vkonloppua jokaiselle ♡
Juu tuo oli tärkeä käsittää, että sikiössä oli jokin rakenteellinen vika joka aiheutti keskenmenon. Eikä todella ole itsestä kiinni, luonto hoitaa. :)

Ihanaa kun ootte kans heti uudella yrityksellä! <3 Toivotaan, että tärppää heti!

Ja samoin, ihanaa aurinkoista viikonloppua!
 

Yhteistyössä