Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Tälläkin foorumilla on ollut tuosta kohdun tulehduksesta puhetta. Joku oli saanut avun briteistä tilatusta vahvasta maitohappobakteerikuurista, jonka jälkeen tuli raskaaksi. Jossain näytteessä oli ilmeisrsti ollut kohdun matala-asteinen tulehdus, joka on oireeton. Suomesta ei ilmeisesti saa niin monipuolisia / hyviä maitohappobakteereita, ne pitää siis olla paikallisesti laitettavaa.
Oho :O Aikamoista! Tiedätkö oliko tätä tutkittu julkisella vai yksityisellä?
 
Oho :O Aikamoista! Tiedätkö oliko tätä tutkittu julkisella vai yksityisellä?
Muistaakseni yksityisellä ja saavat nyt kaksoset.. :love:
Mulla on ollu kohtutulehdus ja epäilen et vois olla edellee jotain semmosta ja siinähän yks syy keskenmenoihin jos jonkin sortin tulehdus on.
Tyhmää kun tuntuu et suomi on vähän joka junassa jälessä kun tääkin on aika yksinkertaisesti hoidettavissa.
Ennen viime raskauden alkaessa söin jonku maitohappo kuurin, tiiä sit oliko sillä hyvä vaikutus kun raskaus kuitenkin alkoi:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Muistaakseni yksityisellä ja saavat nyt kaksoset..
Mulla on ollu kohtutulehdus ja epäilen et vois olla edellee jotain semmosta ja siinähän yks syy keskenmenoihin jos jonkin sortin tulehdus on.
Tyhmää kun tuntuu et suomi on vähän joka junassa jälessä kun tääkin on aika yksinkertaisesti hoidettavissa.
Ennen viime raskauden alkaessa söin jonku maitohappo kuurin, tiiä sit oliko sillä hyvä vaikutus kun raskaus kuitenkin alkoi
Todella mielenkiintoista tietoa! Oliko sulla sillon jotain oireita siitä tulehduksesta? Joo mut on kans yllättäny miten perähikiä Suomi tuntuu olevan näissä asioissa:confused:
 
Todella mielenkiintoista tietoa! Oliko sulla sillon jotain oireita siitä tulehduksesta? Joo mut on kans yllättäny miten perähikiä Suomi tuntuu olevan näissä asioissa
Oli mulla lämpöilyä ja kipuja. Tuli kkm yhteydessä, ilmeisesti siitä kun kannoin 6viikkoa kuollutta sikiötä siitä tietämättä, tuli kaikenlaisia komplikaatioita niin siitä varmaan sit tulehtu.
 
  • Surullinen
Reactions: Wiltsukka_
Hyvä, että varasit ajan, jos ei muuta siitä saa niin ainakin mielenrauhaa :). Kuinka pitkään teillä siis yritystä takana?
Kierukan poistatin elokuussa 2020, marraskuun alussa tuli plussa ja joulukuussa todettiin kkm. Alotettiin heti yritys kun raskaustesti näytti negaa keskenmenon jälkeen.

Ne muutamat kuukautiset mitä ehti tulla kierukan poiston ja raskauden välissä niin kierto oli päivälleen 27, eikä ollut kun max päivän pari tuhrutteluja ennen varsinaisia menkkoja. Siksi huolettaa mitä oikein kropassa tapahtuu. Kun kovasti kaikki lääkärit silloin keskenmenon aikoihin sano, että kierto palaa nopeasti ennalleen eikä vaikuta mitenkään mihinkään. Noh toivottavasti jotain selviää sitten gynellä. Ja saisi mielenrauhan :)
 
Uskaltaudin tänne kirjoittaa jos jollain olisi samanlaista kokenusta.

Maaliskuun kierrosta tärppäsi. Testasin 3 päivää ennen menkkoja sitten menkat alkoi kuitenkin ajallaan. Testasin uudestaan ja negatiivinen tuli, eli kesken meni se.
Olin taas melko varma että viimeisestä kierrosta tärppäsi, mutta viikko ennen menkkoja alkoi ruskea vuoto ja nyt sitten tulee vähän reilumpaa vuotoa kuin menkoissa, menkat pitäisi alkaa vasta kahden päivän päästä.

Onko tämä toinenkin kesken mennyt vai joku muu häikkä? Kipuja ei ole ollut kummassakaan, reilummat vuodot vain. Oletettuja oireita molemmissa oli kun ruoja maistui paremmin kuin ennen ja jotkut ruuat maistui pahalta, väsymystä ja etovaa oloa.

Raskaaksi käy kun ajattelee että jokin vika itsessä tai toisessa

Kyselen täällä vielä, että kun vuoto alkoi viikko ennen menkkoja ja eilen tuo näytti hiipuvan lähes loppuun eikä nyt tänään oletettuna päivänä menkat ala, niin kuinka seuraava kierto alkaa?

Tiedän jokaisen kroppa toimii erilailla mutta vähän jos saisi kokemuksia, että kuinka muilla on mennyt. Tuleeko normaalin aikaan vai kuinka?
 
Kyselen täällä vielä, että kun vuoto alkoi viikko ennen menkkoja ja eilen tuo näytti hiipuvan lähes loppuun eikä nyt tänään oletettuna päivänä menkat ala, niin kuinka seuraava kierto alkaa?

Tiedän jokaisen kroppa toimii erilailla mutta vähän jos saisi kokemuksia, että kuinka muilla on mennyt. Tuleeko normaalin aikaan vai kuinka?

Tuliko siis muuta kuin ruskeaa vuotoa? Jos ei vuoto alkanut kunnolla niin testaa ensiksi ootko kuitenkin raskaana?
 
Huhhei. Kävin eilen siellä gynellä, teki perus tutkimuksen ja ultrattiin ja sen osalta ainakin kaikki oli kunnossa. Sain kumminkin tiputteluun kokeiluun lugesteronit aamuin ja illoin käytettäväksi ja labrassa käyn vielä sitten kun seuraavat kuukautiset alkaa.

Tänään tuli Clearbluen ovis testiin vilkkuva hymynaama, eli ovulaatio lähestyy.. Gynekin katsoi, että ovis tulisi noin 5 päivän kuluttua :D jos tosiaan näin on, niin ovis on siirtynyt edes vähän lähemmäs kierron puoliväliä.
Helpotti kumminkin, että ainakin "päällisin puolin" kaikki oli kunnossa :)
 
Huhhei. Kävin eilen siellä gynellä, teki perus tutkimuksen ja ultrattiin ja sen osalta ainakin kaikki oli kunnossa. Sain kumminkin tiputteluun kokeiluun lugesteronit aamuin ja illoin käytettäväksi ja labrassa käyn vielä sitten kun seuraavat kuukautiset alkaa.

Tänään tuli Clearbluen ovis testiin vilkkuva hymynaama, eli ovulaatio lähestyy.. Gynekin katsoi, että ovis tulisi noin 5 päivän kuluttua jos tosiaan näin on, niin ovis on siirtynyt edes vähän lähemmäs kierron puoliväliä.
Helpotti kumminkin, että ainakin "päällisin puolin" kaikki oli kunnossa
Kiva, että sait helpottavia uutisia :) Nyt voi olla sitten rauhallisimmin mielin :)

Tuli muuten mieleeni tuosta Clearblue ovistestistä. Mulla tuli viimeksi (käytössä sillon ekaa kertaa letrot) suoraan stabiilihymynaama eikä yhtenäkää päivänä sitä vilkkuvaa. Onko kellää muulla käyny näin? Voisko liittyy estrogeenivajeesee, kun eiks se vilkkuva ilmota sen nousun?
 
Kiva, että sait helpottavia uutisia :) Nyt voi olla sitten rauhallisimmin mielin :)

Tuli muuten mieleeni tuosta Clearblue ovistestistä. Mulla tuli viimeksi (käytössä sillon ekaa kertaa letrot) suoraan stabiilihymynaama eikä yhtenäkää päivänä sitä vilkkuvaa. Onko kellää muulla käyny näin? Voisko liittyy estrogeenivajeesee, kun eiks se vilkkuva ilmota sen nousun?
Muakin kiinnostaisi tämä.
Mulla tosin tää testi näytti viime kerralla yhtenä päivänä vaan vilkkuvan hymynaaman, ja sit heti seuraavana päivänä jäikin hymynaama testiin eli ovulaatio.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Täällä ollaan paniikissa

Lauantaina testasin kuukautisten ollessa päivän myöhässä ja sain haalean, mutta selkeän plussan. Eilen viiva oli vahvistunut, mutta tänään musta ei ole eilisestä vahvistunut vaan mahd jopa vaaleampi.

Ekan plussan tein päivällä parin tunnin pidätyksellä, tokan aamuyöllä neljän tunnin pidätyksellä ja tämän aamuisen vajaan kolmen tunnin pidätyksellä.

Mulla oli pe ja la menkkamaisia (mutta vähän erilaisia) kramppeja, mutta nyt ne loppui kuin seinään. Viime kmssä osasin juuri testien haaleudesta epäillä, että hcg ei ole normaalilla tasolla.

Tässä kuva, miltä nää näyttää teidän silmään? Eikö viivojen pitäisi 16dpo olla jo vahvempia?

Nukuin lähes olemattomasti pe ja la yöt kun kroppa niin jännittynyt. Pelkään, että sillä olen nyt vaikuttanut tilanteeseen ☹


 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
Täällä ollaan paniikissa

Lauantaina testasin kuukautisten ollessa päivän myöhässä ja sain haalean, mutta selkeän plussan. Eilen viiva oli vahvistunut, mutta tänään musta ei ole eilisestä vahvistunut vaan mahd jopa vaaleampi.

Ekan plussan tein päivällä parin tunnin pidätyksellä, tokan aamuyöllä neljän tunnin pidätyksellä ja tämän aamuisen vajaan kolmen tunnin pidätyksellä.

Mulla oli pe ja la menkkamaisia (mutta vähän erilaisia) kramppeja, mutta nyt ne loppui kuin seinään. Viime kmssä osasin juuri testien haaleudesta epäillä, että hcg ei ole normaalilla tasolla.

Tässä kuva, miltä nää näyttää teidän silmään? Eikö viivojen pitäisi 16dpo olla jo vahvempia?

Nukuin lähes olemattomasti pe ja la yöt kun kroppa niin jännittynyt. Pelkään, että sillä olen nyt vaikuttanut tilanteeseen ☹


Musta viivat näyttää hyviltä ❤ Eikö hormooni tuplaannu kahden vuorokauden välein ja selkeä nousu ollut 14-15, joten välttämättä 15-16 ei samaa nousua ole..
Varovaiset onnittelut ja lupaavalta näyttää
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Musta viivat näyttää hyviltä Eikö hormooni tuplaannu kahden vuorokauden välein ja selkeä nousu ollut 14-15, joten välttämättä 15-16 ei samaa nousua ole..
Varovaiset onnittelut ja lupaavalta näyttää
Kiitos tsempistä ❤

Jotenkin en vaan voi uskoa, että tää olis normaali raskaus. Ei ole mitään oireitakaan enää. Tässä kyllä huomaa miten traumatisoitunut sitä taitaa olla keskenmenoista. Unohtui mainita, että tuo tän päiväinen viiva myös piirtyi ehkä vähän hitaammin kuin eilinen, vaikka testiajalla kyllä piirtyi. Kuva otettu joitain minuutteja testiajan jälkeen.
 
@Wiltsukka_ Jee, sun jano siis ehkä oli kuin olikin raskausoire!! :)

Mä olen myös kehittänyt paniikkia noista viivoista ja jälkiviisaana ajattelenkin, että joka päivä ei kannata testata. Hcg tuplaantuu noin 1,5 vrk välein eikä noi testit ole tietenkään niin tarkkoja kuin verikoe. Mitä nyt on ihmisten testejä täällä nähnyt, niin tuo viivojen vahvistuminen näyttää olevan niin vaihtelevaa ettei siitä voi raskauden onnistumista kyllä ennustaa muutenkaan.

Minusta tuo viiva näyttää kyllä kuitenkin jo tosi vahvalta :) Oireet myös tulee ja menee tossa vaiheessa koko ajan, niistäkään ei voi kauheasti päätellä. Nyt hengitä, tilastojen valossa kaiken pitäis mennä hyvin! <3
 
@Wiltsukka_ Jee, sun jano siis ehkä oli kuin olikin raskausoire!!

Mä olen myös kehittänyt paniikkia noista viivoista ja jälkiviisaana ajattelenkin, että joka päivä ei kannata testata. Hcg tuplaantuu noin 1,5 vrk välein eikä noi testit ole tietenkään niin tarkkoja kuin verikoe. Mitä nyt on ihmisten testejä täällä nähnyt, niin tuo viivojen vahvistuminen näyttää olevan niin vaihtelevaa ettei siitä voi raskauden onnistumista kyllä ennustaa muutenkaan.

Minusta tuo viiva näyttää kyllä kuitenkin jo tosi vahvalta Oireet myös tulee ja menee tossa vaiheessa koko ajan, niistäkään ei voi kauheasti päätellä. Nyt hengitä, tilastojen valossa kaiken pitäis mennä hyvin! <3
Voi kiitos <3 Tää palsta on kyllä korvaamaton. Mä en vaan jotenkin nyt pysty rauhoittamaan omaa mieltä. Viime km lääkäri sanoi, että kuukautisten poisjäännin aikaan se hcg pitäisi olla siellä 100 kieppeillä. Eikö 100hcg testin pitäisi piirtyä jo tummempana? (nimimerkillä en ole googletellut kuvia, enpä :D) Myös tää oireiden loppuminen kuin seinään ahdistaa, tekisin mitä vaan jos tulisi vaikka oksennusolo :(

Sori tämä valitus, tiedän että pitäisi olla iloinen että ylipäänsä sain plussan, mutta on tästä kyllä ilo nyt kaukana :(
 
@Wiltsukka_ Viitearvot H4 näyttäisivät olevat 5-426, eli siinä on aikamoinen hajonta. Niiden sisällä kuitenkin olet selvästi, koska näkyy testissä noin hyvin :) Kokeile vaikka tehdä digi muutamien päivien päästä, jos tulis sit raskaana 2-3 niin on tasot hyvin nousussa?
 
@Wiltsukka_ nyt huoli pois! Noi näyttää oikeen hyvältä ainoastaan jos lähtee haalenee on ehkä ongelma mut noi vahvistuu ja on selkeät.
Onnea matkaan❤❤
Olisko sulla mahista päästä hcg seurantaan jos huolettaa? Tai puhua jollekin neuvolassa noista tuntemuksista?
Tosin mikään ei takaa mitään, itse olin viimeksi siinä ja helpottihan se oloa mutta toisaalta turhaa.
Tsempit!
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
On.
Mulla dpo9 ja pessimisti nostaa päätään :(
Epätoivo eilisistä raskaus ja synnytys uutisista vei mielen matalaksi.
Onneksi teinien kanssa vietettiin ihanaa laatuaikaa,kiitollinen heistä❤❤
Lapsettomien la. Kolahti mieheen kun sanoin että semmoinen on niin tokaisi että hänellekin on päivä :( 2edellisintä isänpäivää on tuntunut toiveikkaalta kunnes keskenmenot vie toiveet viemäristä alas, on tää niin tuskien taival..
Kkm la on taas nurkilla ja sekös ahdistaa ja mielialassa huomaa...myös testaus lähestyy ja oireita onneksi ei oo raskautumisen suhteen, eikä niinkään toiveetkaan katossa.
Toivottavasti kierto alkaisi nyt terolutien kanssa normaalisti ettei oo taas myöhässä turhan takia.
 
  • Surullinen
Reactions: Minie ja Wiltsukka_
@sabs joo toi digitesti varmaan täytyy tehdä jossain vaiheessa, se kyllä pelottaa mua, kun just viimeks se anto vaan sen 1-2 ja oli osasyy miks huolestuin ja huonostihan siinä sit kävi :(

@Alinna86 kiitos tsempeistä <3 <3 hcg seurantaan voisi kyllä ainakin kysyä jos pääsis, viime kerralla suostuivat ottamaan neuvolan kautta vaan yhden kerran kun ruinasin, loput piti ottaa sit yksityisellä. Nää mittaukset kyl edellisen kokemuksen takia jotenki tosi pelottavia, kun tähän asti aina se oma aavistus on sit osoittautunu todeksi...on tää kyllä melkoista!
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
On.
Mulla dpo9 ja pessimisti nostaa päätään
Epätoivo eilisistä raskaus ja synnytys uutisista vei mielen matalaksi.
Onneksi teinien kanssa vietettiin ihanaa laatuaikaa,kiitollinen heistä
Lapsettomien la. Kolahti mieheen kun sanoin että semmoinen on niin tokaisi että hänellekin on päivä 2edellisintä isänpäivää on tuntunut toiveikkaalta kunnes keskenmenot vie toiveet viemäristä alas, on tää niin tuskien taival..
Kkm la on taas nurkilla ja sekös ahdistaa ja mielialassa huomaa...myös testaus lähestyy ja oireita onneksi ei oo raskautumisen suhteen, eikä niinkään toiveetkaan katossa.
Toivottavasti kierto alkaisi nyt terolutien kanssa normaalisti ettei oo taas myöhässä turhan takia.

Kovin on ymmärrettäviä tuntemuksia :( On kuitenkin musta hyvä, että ette oo heittäny pyyhettä kehään ja eikös teillä ollu pian hoitojen suunnittelujakin edessä, toivottavasti sieltä saatte hyvää apua. Aiemmin kun kirjottelin tänne tosta kun meitä ei otettu julkiselle, että auttaako sitten ees se IVF meille joilla km:iä, niin Dextran sivuilta katsoin just videota jossa lääkäri nimenomaan sanoi että pitkällä viljelyllä saadaan valikoitua niitä parempia alkioita, eli toivoa varmasti on ja apukeinoja tarjolla!!

Minä päivänä aiot testailla? :)
 
Kovin on ymmärrettäviä tuntemuksia On kuitenkin musta hyvä, että ette oo heittäny pyyhettä kehään ja eikös teillä ollu pian hoitojen suunnittelujakin edessä, toivottavasti sieltä saatte hyvää apua. Aiemmin kun kirjottelin tänne tosta kun meitä ei otettu julkiselle, että auttaako sitten ees se IVF meille joilla km:iä, niin Dextran sivuilta katsoin just videota jossa lääkäri nimenomaan sanoi että pitkällä viljelyllä saadaan valikoitua niitä parempia alkioita, eli toivoa varmasti on ja apukeinoja tarjolla!!

Minä päivänä aiot testailla?
Joo on aika.
Mies ei vaan varmaan lähe ivf :(
Itse olisin valmis kokeilemaan senkin kortin kun jos tosiaan meidän alkioissa on joku vika niin lisäisi huomattavasti mahkuja mutta katsotaan mitä ne sanoo.
Mun piti testata huomenna dpo 10 mut en nyt tiiä tarviiko, ärsyttää niin kaikki (kielii siis menkoista, hiton pms!)
 
  • Surullinen
Reactions: Wiltsukka_

Yhteistyössä