Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Toi kiinniittymisessä auttaminen kuulostaa lupaavalta, kannattaapi ehottomasti kokeilla ne terot ei siis liity mitenkää keltarauhasasiaan kuitenkaan? Juu monesti tuntuu, että googlesta saa kyllä tietoa enempi ku lääkäristä....
Terolut on nimenomaan keltarauhashormoni :) Ja sitähän tarttee jotta alkio voi paremmin kiinnittyä ja tää nimenomaan paksuntaa sitä limakalvoa ja tekee otillisemmat oltavat alkiolle. Katsotaan kuinka käy :D
En kyl tiiä pitäskö sitä sit jatkaa jos jääki raskaaksi, ehkä kokeillaa ilman lääkkeitä kun ei niillä viimekskään päästy maaliin saakka:unsure:
Toiveet on taas korkeella niinku aina oviksen jälkeen:LOL:

Onpa kiva kuulla @sabs Että oot jo noin pitkällä:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Terolut on nimenomaan keltarauhashormoni Ja sitähän tarttee jotta alkio voi paremmin kiinnittyä ja tää nimenomaan paksuntaa sitä limakalvoa ja tekee otillisemmat oltavat alkiolle. Katsotaan kuinka käy
En kyl tiiä pitäskö sitä sit jatkaa jos jääki raskaaksi, ehkä kokeillaa ilman lääkkeitä kun ei niillä viimekskään päästy maaliin saakka
Toiveet on taas korkeella niinku aina oviksen jälkeen

Onpa kiva kuulla @sabs Että oot jo noin pitkällä
Aaivan, eli onko terolut vastaava kuin lugesteron, jota ite olen käyttänyt?:) En oo nyt käyttäny sitä kun se pitää vuodon mulla poissa niin meni jotenki hankalaksi :(mut ehkä pitäs kyllä kokeilla taas. Täällä mennään nyt DPO8, mut en oikee usko et olis tärpänny:whistle:
 
Toi keltarauhashormoni kyllä tuntuu jakavan mielipiteitä lääkärien kesken!! Mulle polin lääkäri (nuori, juuri erikoistunut) sanoi, ettei noista tukilääkityksistä ole tutkittua hyötyä esim inssissä ja oi:ssa. Että jos ovulaatio saadaan aikaan, niin kroppa kyllä huolehtii keltarauhashormonin tuotannosta itse. Mäkään en sit tällä kertaa ottanu koko tukilääkitystä, kun siitä tuli inhottavat sivuoireet viimeksi..

@Alinna86 Kiitos!! <3 Täällä joo hengitystä pidätellen päivä kerrallaan...
 
Toi keltarauhashormoni kyllä tuntuu jakavan mielipiteitä lääkärien kesken!! Mulle polin lääkäri (nuori, juuri erikoistunut) sanoi, ettei noista tukilääkityksistä ole tutkittua hyötyä esim inssissä ja oi:ssa. Että jos ovulaatio saadaan aikaan, niin kroppa kyllä huolehtii keltarauhashormonin tuotannosta itse. Mäkään en sit tällä kertaa ottanu koko tukilääkitystä, kun siitä tuli inhottavat sivuoireet viimeksi..

@Alinna86 Kiitos!! <3 Täällä joo hengitystä pidätellen päivä kerrallaan...
No tätä samaa sanoi mulle kans lääkäri, et ei olis hyötyä. Mut kuitenki monessa paikkaa sitä tunnutaan suositeltavan ja käyettävän, joten luulis et jotain hyötyä on? Kummallista. Sit sitä alkaa just miettiä ite liikaa, että mitä pitäs käyttää ja mitä ei ja tekeekö nyt kaikkensa et onnistuis:confused:.
 
Aaivan, eli onko terolut vastaava kuin lugesteron, jota ite olen käyttänyt? En oo nyt käyttäny sitä kun se pitää vuodon mulla poissa niin meni jotenki hankalaksi mut ehkä pitäs kyllä kokeilla taas. Täällä mennään nyt DPO8, mut en oikee usko et olis tärpänny
Joo samaa ne käsittääkseni on, olikohan toi luge jotain ns parempaa tai luonnollisempaa:unsure:
Sulla piinapäivät loppupuolella jo, olispa tärpännyt :X3:
Onks mitää tuntemuksia? Meinasitko testata?
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Joo samaa ne käsittääkseni on, olikohan toi luge jotain ns parempaa tai luonnollisempaa
Sulla piinapäivät loppupuolella jo, olispa tärpännyt
Onks mitää tuntemuksia? Meinasitko testata?
No olispa tosiaan! <3 Oli nipistelyjä pari päivää sitten, mutta ne loppu seinään ja nyt ei kyllä oo juuri mitään :rolleyes:Mulla ovulaatiossa clear bluen digital hyppäs suoraan siitä ympyrästä pysyvään hymiöön, eli ei ollu niitä vilkkuvia hymiöitä siinä välissä. Mitähän sekin meinaa...ajattelen aina, että en testais mutta tuskinpa pystyn olemaan testaamatta, vielä en oo testannu :ROFLMAO::ROFLMAO: tällä hetkellä ei ole kyllä yhtään testiä ees kaapissa. Missä vaiheessa sä meet? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
No olispa tosiaan! <3 Oli nipistelyjä pari päivää sitten, mutta ne loppu seinään ja nyt ei kyllä oo juuri mitään Mulla ovulaatiossa clear bluen digital hyppäs suoraan siitä ympyrästä pysyvään hymiöön, eli ei ollu niitä vilkkuvia hymiöitä siinä välissä. Mitähän sekin meinaa...ajattelen aina, että en testais mutta tuskinpa pystyn olemaan testaamatta, vielä en oo testannu tällä hetkellä ei ole kyllä yhtään testiä ees kaapissa. Missä vaiheessa sä meet?
Mulla vasta dpo 1 :D
Testaan 10päivän päästä..tuntuu olevan ikuisuuden päässä :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: sabs ja Wiltsukka_
hahha apua! Mistä sait tiedon, et oli raskausoire? jatkuiko kauan?
Tätä oli tyyliin dpo 7-10 varsinki iltasin niin, että ennen nukahtamista tyhjeni aina vesilasi yöpöydältä ja mielestäni en ollu syöny mitenkää paljon suolasta.. Sit dpo10 sain testiin haaleen plussan! En kyl muista jatkuko se enää kun meni pasmat niin sekasin ja alko tulla kaikkee muuta oiretta.
 
Tätä oli tyyliin dpo 7-10 varsinki iltasin niin, että ennen nukahtamista tyhjeni aina vesilasi yöpöydältä ja mielestäni en ollu syöny mitenkää paljon suolasta.. Sit dpo10 sain testiin haaleen plussan! En kyl muista jatkuko se enää kun meni pasmat niin sekasin ja alko tulla kaikkee muuta oiretta.
Jännää! :D Mä oon kyllä syöny suolasta ja makeaa, jonka vuoksi epäilen onko oikeesti oire....Millasia muita oireita sulla muuten oli ennen plussaa/plussan aikoihin?
 
Voihan ärsytys. Raskaustestit saapui vasta tänään postissa ja tunnin pidätyksellä ihan reipas plussa vielä. Viimeks tässä vaiheessa oli enää korkeintaan haamuviiva. Hussin ohjehan on, että 4vk keskenmenosta r-testi ja jos se on positiivinen niin sit vielä viikon päästä uus ennenkun saa soitella ja kysellä uusintaultraa. Et ajoissahan mä olen, kun vasta kohta se 3vk tulee täyteen. Mutta silti, oishan sitä jo toivonut että ois ees selkeesti haaleampi :(
 
Heips pitkästä aikaa! ❤ tulempa taas purkamaan tuntemuksia.

Varasin pitkän pohdinnan jälkeen ajan gynelle loppuviikolle. Tuntuu että menkat vaan muuttuu kokoajan oudommiksi.. Taas alkoi viikon kestävä ruskea tuhruvuoto ennen menkkoja, ja itse menkat kesti alle 3 päivää ja oli suht niukahkot :eek:
Ja ovulaatiotkin ilmeisesti osuu jo kierron alkuun. Viimeksi ovis plussa tuli kp 8, mutta menkat tuli vasta kp 28. Nyt viime kierrossa en testannut tosin, huomenna alan taas testaamaan.

En usko, että siellä mihinkään "toimenpiteisiin" aletaan kun yritystä niin vähän aikaa takana. Huolettaa kumminkin miten tämä aikainen ovis, tuhruttelut ja niukentuneet kuukautiset voi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. :/
 
  • Surullinen
Reactions: Wiltsukka_
Heips pitkästä aikaa! tulempa taas purkamaan tuntemuksia.

Varasin pitkän pohdinnan jälkeen ajan gynelle loppuviikolle. Tuntuu että menkat vaan muuttuu kokoajan oudommiksi.. Taas alkoi viikon kestävä ruskea tuhruvuoto ennen menkkoja, ja itse menkat kesti alle 3 päivää ja oli suht niukahkot
Ja ovulaatiotkin ilmeisesti osuu jo kierron alkuun. Viimeksi ovis plussa tuli kp 8, mutta menkat tuli vasta kp 28. Nyt viime kierrossa en testannut tosin, huomenna alan taas testaamaan.

En usko, että siellä mihinkään "toimenpiteisiin" aletaan kun yritystä niin vähän aikaa takana. Huolettaa kumminkin miten tämä aikainen ovis, tuhruttelut ja niukentuneet kuukautiset voi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. :/
Onpa ärsyttävää :(
Mulla sekos kierto kans ton edellisen kkm jälkeen nyt sitä yritän tasata teroluteilla. Kannattaa kysyä josko saisit kans kuurin? Eihän toi oo normaalia eikä tosiaan helpota raskaaksi tuloa :(
 
Uskaltaudin tänne kirjoittaa jos jollain olisi samanlaista kokenusta.

Maaliskuun kierrosta tärppäsi. Testasin 3 päivää ennen menkkoja sitten menkat alkoi kuitenkin ajallaan. Testasin uudestaan ja negatiivinen tuli, eli kesken meni se.
Olin taas melko varma että viimeisestä kierrosta tärppäsi, mutta viikko ennen menkkoja alkoi ruskea vuoto ja nyt sitten tulee vähän reilumpaa vuotoa kuin menkoissa, menkat pitäisi alkaa vasta kahden päivän päästä.

Onko tämä toinenkin kesken mennyt vai joku muu häikkä? Kipuja ei ole ollut kummassakaan, reilummat vuodot vain. Oletettuja oireita molemmissa oli kun ruoja maistui paremmin kuin ennen ja jotkut ruuat maistui pahalta, väsymystä ja etovaa oloa.

Raskaaksi käy kun ajattelee että jokin vika itsessä tai toisessa
 
  • Surullinen
Reactions: Wiltsukka_
Uskaltaudin tänne kirjoittaa jos jollain olisi samanlaista kokenusta.

Maaliskuun kierrosta tärppäsi. Testasin 3 päivää ennen menkkoja sitten menkat alkoi kuitenkin ajallaan. Testasin uudestaan ja negatiivinen tuli, eli kesken meni se.
Olin taas melko varma että viimeisestä kierrosta tärppäsi, mutta viikko ennen menkkoja alkoi ruskea vuoto ja nyt sitten tulee vähän reilumpaa vuotoa kuin menkoissa, menkat pitäisi alkaa vasta kahden päivän päästä.

Onko tämä toinenkin kesken mennyt vai joku muu häikkä? Kipuja ei ole ollut kummassakaan, reilummat vuodot vain. Oletettuja oireita molemmissa oli kun ruoja maistui paremmin kuin ennen ja jotkut ruuat maistui pahalta, väsymystä ja etovaa oloa.

Raskaaksi käy kun ajattelee että jokin vika itsessä tai toisessa
Onpa kurjaa :( Haluan kuitenkin lohduttaa sillä, että mulle lääkäri on sanonut tuollaisten kemiallisten raskauksien olevan todella yleisiä ihan kaikilla. Yrittäisin itse ajatella noista (vaikka tiedän että se on tosi vaikeaa enkä varmaan pystyisi), että kuukautiset vaan alkoivat. Toki jos tuollainen vuoto ei ole tyypillistä niin voisihan aatella käydä tarkistuttamassa tilanteen?
 
Heips pitkästä aikaa! tulempa taas purkamaan tuntemuksia.

Varasin pitkän pohdinnan jälkeen ajan gynelle loppuviikolle. Tuntuu että menkat vaan muuttuu kokoajan oudommiksi.. Taas alkoi viikon kestävä ruskea tuhruvuoto ennen menkkoja, ja itse menkat kesti alle 3 päivää ja oli suht niukahkot :eek:
Ja ovulaatiotkin ilmeisesti osuu jo kierron alkuun. Viimeksi ovis plussa tuli kp 8, mutta menkat tuli vasta kp 28. Nyt viime kierrossa en testannut tosin, huomenna alan taas testaamaan.

En usko, että siellä mihinkään "toimenpiteisiin" aletaan kun yritystä niin vähän aikaa takana. Huolettaa kumminkin miten tämä aikainen ovis, tuhruttelut ja niukentuneet kuukautiset voi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. :/
Hyvä, että varasit ajan, jos ei muuta siitä saa niin ainakin mielenrauhaa :). Kuinka pitkään teillä siis yritystä takana?
 
Onpa kurjaa Haluan kuitenkin lohduttaa sillä, että mulle lääkäri on sanonut tuollaisten kemiallisten raskauksien olevan todella yleisiä ihan kaikilla. Yrittäisin itse ajatella noista (vaikka tiedän että se on tosi vaikeaa enkä varmaan pystyisi), että kuukautiset vaan alkoivat. Toki jos tuollainen vuoto ei ole tyypillistä niin voisihan aatella käydä tarkistuttamassa tilanteen?
Näin yritän itsekkin ajatella ja täytyy katsoa yksi kierto väliin, jos tulee outoja vuotoja niin sitten kyllä käyn tarkistuttamassa tilanteen
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Voimia @IinesAnkka82, ette te helpolla pääse. :/

@Wiltsukka_ kuulostaa jännältä tilanteelta. :) Peukut pystyssä.

Kiitos @Alinna86 tsempeistä :)

Noita teroja kommentoin, kun olen eri yrityksissä useamman kuurin napsinut. Luget ovat siis sitä "luonnollista" kun terot ovat synteettisiä. Ammattilaiset puhuvat teroluteista "vahvempina" versioina, minkä vuoksi niitä ilmeisesti määrätään kierron säännöllistämiseen ja lugeja tukemaan luteaalivaihetta. Vahvoja tai ei, niin terot aiheuttavat monelle ylimääräistä tiputtelua ennen kuukautisten tuloa (minulle myös, alkaa useimmiten ennen kuin vika tabletti syöty). Lugeista taas moni sanoo, että vuoto lykkääntyy. Sinänsä, jos tiputtelu alkaa viimeisen tero-tabletin aikaan dpo11-dpo12, niin onhan lääke tukensa kuitenkin ehtinyt antaa. Minulla toinen raskaus alkoi teroista huolimatta tai niiden ansiosta ja jatkui ilman tukia loppuun asti. Kolmas sen sijaan ei ole onnistunut vaikka tero-tuettuja kiertoja on ollut kaikkiaan 6. En silti ollenkaan väitä turhaksi kokeiluksi. Voi hyvinkin olla lääke paikallaan! Onhan sille itsekin tullut annettua mahdollisuus useaan otteeseen. :D
 
Piti vielä kommentoida lääkäreiden sanomaa, ettei keskenmenoja voi hoitaa. Jotenkin vaikea uskoa tuota, koska jokuhan on selvästi vialla, ainakin toistuvien keskenmenojen tapauksessa. Jos on vika, voi sen hoitaa, kun vain joku jaksaisi selvittää syyn. Kovasti voimia teille, jotka joudutte taistelemaan oikeudestanne hoitoon. ♡

Minulla muuten tämä keskenmennyt raskaus alkoi verenluovutuksen jälkeen. Edellinen verenluovutus yritysaikana johti kemialliseen. Voi toki olla sattumaa, mutta kyllähän sitä epäilee, että jotain outoa omassa veressä/verenkierrossa on, kun verenluovutuksesta "aina" seuraa kiinnittyminen(/sen yritys) ja muuten saa yrittää vuoden ilman tärppejä. Sitä toivoisi, että lääkärit tuosta saisivat kimmokkeen hoitaa oikeaa asiaa, mutta aika huonosti keskeytymisiä/kinnittymisvaikeuksia taitavat tosiaan tuntea. Seuraavan kerran saan luovuttaa 2.6. Mielenkiintoista nähdä mikä sen kierron lopputulos on.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Piti vielä kommentoida lääkäreiden sanomaa, ettei keskenmenoja voi hoitaa. Jotenkin vaikea uskoa tuota, koska jokuhan on selvästi vialla, ainakin toistuvien keskenmenojen tapauksessa. Jos on vika, voi sen hoitaa, kun vain joku jaksaisi selvittää syyn. Kovasti voimia teille, jotka joudutte taistelemaan oikeudestanne hoitoon. ♡

Minulla muuten tämä keskenmennyt raskaus alkoi verenluovutuksen jälkeen. Edellinen verenluovutus yritysaikana johti kemialliseen. Voi toki olla sattumaa, mutta kyllähän sitä epäilee, että jotain outoa omassa veressä/verenkierrossa on, kun verenluovutuksesta "aina" seuraa kiinnittyminen(/sen yritys) ja muuten saa yrittää vuoden ilman tärppejä. Sitä toivoisi, että lääkärit tuosta saisivat kimmokkeen hoitaa oikeaa asiaa, mutta aika huonosti keskeytymisiä/kinnittymisvaikeuksia taitavat tosiaan tuntea. Seuraavan kerran saan luovuttaa 2.6. Mielenkiintoista nähdä mikä sen kierron lopputulos on.
Niinpä :/ Niiden pointti NKL:llä oli siis kai se, että he ei voi estää hoidoilla sitä, että seuraava raskaus ei menisi kesken, vaan keskittyvät saamaan niitä raskauksia alulle..itse kyllä pohdin kahden jälkeen, että onko olemassa joku syy. Yksityisen kokenut lääkäri sanoi että, mun kohtu on varmaan "liian vastaanottava", että hyväksyy kaikki epäkelvotkin alkiot, joita ei pitäisi:love:...

Maailmallahan keskenmenoja tutkitaan jo kahden jälkeen vissiin monessa maassa. Mutta tälläkin pasltalla muistaakseni monella tutkimuksista huolimatta sitä syytä keskenmenoille ei ole löytynyt..että ehkä niiden tutkiminen ei ole vielä niin hyvällä tasolla kuin toivottavasti tulevaisuudessa? Toisaalta kauhistuttaa ajatus, että olisi joku vika, jota ei vaan pystytä nykytieteellä selvittämään ja sit se jää pimentoon ja jään lapsettomaksi. Jos joku katsoi tanskalaista dokkaria "Kun haikara lentää ohi", niin siinä yhden naisen kohdusta otettiin jotain näytteitä joista löydettiin, että hänelle oli jotain bakteeria joka estäisi raskautumisen...hänelle ei tosin ollu keskenmeno- vaan lapsettomuusongelmaa......kaikenlaista:(
 
vierailija
Tälläkin foorumilla on ollut tuosta kohdun tulehduksesta puhetta. Joku oli saanut avun briteistä tilatusta vahvasta maitohappobakteerikuurista, jonka jälkeen tuli raskaaksi. Jossain näytteessä oli ilmeisrsti ollut kohdun matala-asteinen tulehdus, joka on oireeton. Suomesta ei ilmeisesti saa niin monipuolisia / hyviä maitohappobakteereita, ne pitää siis olla paikallisesti laitettavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_

Yhteistyössä