Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Täällä ei tilastojen valossa olla raskauduttu... jos lasketaan heti km jälkeen (ei olla ehkäsyä missään vaiheessa käytetty) niin käynissä jo yk3... Noh ehkä TÄÄ on se meidän kierto
Joo ei täälläkään. Nyt 5.kierto menossa edellisen kkm jälkeen.
Kolmannen km jälkeen kesti 9kk jotta 4. Raskaus alkoi. Kumpa nyt ei tarttis niin kauaa ootella ja oliskin sit pysyvä raskaus se seuraava.
 
Joo ei täälläkään. Nyt 5.kierto menossa edellisen kkm jälkeen.
Kolmannen km jälkeen kesti 9kk jotta 4. Raskaus alkoi. Kumpa nyt ei tarttis niin kauaa ootella ja oliskin sit pysyvä raskaus se seuraava.
Jep, tämähän se näissä tutkimuksissa on niin ihanaa ja ärsyttävää, kun niistä tosiaan rajataan "erityistapaukset" ulos, kuten tuossa toisessa yli 34-vuotiaat ja lasta joskus yli vuoden yrittäneet ja tilastoissa oli sitten tarkasteltu vain niitä jotka raskautui eikä kaikkia alunperin osallistuneita. Mutta noin ne tutkimukset on toteutettava, jos haluaa vertailukelpoista dataa. (Ja olisin minäkin iloisesti lentänyt ulos tuosta tutkimuksesta jo iän puolesta. :D)

Toivotaan tähän ketjuun paljon pysyviä plussia riippumatta siitä, sattuuko loksahtamaan tuollaisten tutkimusten spekseihin.
 
Miten sinulla on raskaus sujunut?
On se toistaiseksi ainakin jatkunut, tänään 9+3. Sydämentykytyksiä ollut jatkuvasti tiputteluvuotojen takia, mutta kahdesti jo ultrattu ja siellä edelleen hengissä ollaan.. Mielenterveys on ollut kyllä koetuksella ja huono olo ollut 5+0 lähtien, yritän vain keskittyä siihen että enää kolme viikkoa nt-ultraan.

Miten sinulla? <3
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
On se toistaiseksi ainakin jatkunut, tänään 9+3. Sydämentykytyksiä ollut jatkuvasti tiputteluvuotojen takia, mutta kahdesti jo ultrattu ja siellä edelleen hengissä ollaan.. Mielenterveys on ollut kyllä koetuksella ja huono olo ollut 5+0 lähtien, yritän vain keskittyä siihen että enää kolme viikkoa nt-ultraan.

Miten sinulla? <3
Mulla on keskiviikkona aika naistenpolille kun alunperin aika varattiin sitä varten, että aletaan suunnittelemaan lapsettomuushoitoja. Mutta nyt tosiaan tämä tilanne. Terkkari sanoi, että mennä kuitenkin käymään siellä naistenpolilla. Saa nähdä, katsooko ultralla vai antaako ajan myöhemmäksi. Pieniä raskausoireita kyllä on. Nyt olis laskurin mukaan rv 5+4. Pidän peukkuja, että sulla menee kaikki hyvin lopouun asti <3
 
Heippa, toivottavasti tänne ryhmään kuuluu hyvää. :)

Minulla oli ensimmäinen kierto menossa km:n jälkeen, mutta en pääse minäkään tilastoilla ratsastamaan. Ovis oli kyllä kovin lupaava (kun sitten tuli pari päivää myöhässä) ja muutenkin kierto tuntui erilaiselta, mutta toivottua tulosta ei tullut. Tänään vasta dpo10, ja testi nega, mutta enemmän tiedän lopputuloksen omista oloistani. Nyt sitten odottelen vielä 5 päivää ennen kuin seuraava kierto alkaa (minulla on pitkä luteaali). Kaipa parempi näin, kun olisi se plussa ollut aika ahdistava.

Ihanaa vappua teille! Ainakin täällä aurinko paistaa, vaikka onkin vähän kylmä. :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Täältäkin taustalta huikkailen ihania vappuja kaikille ja tsemppiä yrityksiin!

Täällä nyt 2.5vk tyhjennyslääkkeistä, meinasin jo huomenna aamusta tehdä r-testin, josko olisi viivat hävinneet ja saisi ajatukset eteenpäin. Edelleen vähän vuotelee ja olo on aika vetämätön vaikka rautaa tulee popsittua kaksin käsin. Ei oikein ole saatu vielä päätettyä että jatketaanko yritystä vai ei.. Huomenna olisi tarkotus viettää vähän kahdenkeskistä aikaa ja täytyy yrittää ottaa myös nämä "ikävämmät" asiat puheeksi. Mutta uskon että elämä kantaa, päätettiin sitten miten tahansa :)
 
Pidetään peukkuja jos uusi kierto ois se plussa sitten@Spekulaattori82 ❤

Tsemppiä @IinesAnkka82 ❤

Täällä ovis juuri meneillään, ei voi erehtyä kun on nyt kovat kivutkin ja vahva plussa tuli eilen tikkuun :) 5 kierto kkm jälkeen. Vaikuttaa ekalta ns.normi ovikselta.
Tähän aloitan myös terolutit, 3päivää oviksen jälkeen ja syön 10päivää, tasaisi vähän kiertoa ja on siitä kuulemma tukea myös mahdolliselle alkion kiinnittymiselle, et aika toiveikkaana nyt näille piina päiville mennään :love:
Mikäli ei tärppää niin meillä ens kuussa naistenpolille aika hoitojen suunnitteluun, et se helpottaa vähän pettymystä mikäli nega testiin tulee.
 
  • Rakkaus
Reactions: Spekulaattori82
Tsemppiä kaikille tilanteisiin!

Täällä melko masentuneet fiilikset. Meidän lähete julkisen lapsettomuushoitoihin tuli bumerangina takaisin ☹. Syynä se, että koska kaksi kertaa on raskaus alkanut ja päättynyt keskenmenoon, ei "täyty" lapsettomuuskriteeri ja hoidolla ei voida auttaa raskauden jatkumiseen. Tuntuu kyllä todella epäreilulta. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
 
  • Surullinen
Reactions: Alinna86
Tsemppiä kaikille tilanteisiin!

Täällä melko masentuneet fiilikset. Meidän lähete julkisen lapsettomuushoitoihin tuli bumerangina takaisin . Syynä se, että koska kaksi kertaa on raskaus alkanut ja päättynyt keskenmenoon, ei "täyty" lapsettomuuskriteeri ja hoidolla ei voida auttaa raskauden jatkumiseen. Tuntuu kyllä todella epäreilulta. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Onpa kurja juttu :(
Kauan teillä olikaan yritystä takana? Meillähän on 3 tärppiä käynyt ns. Luomusti, edellisin tärppi yksityisen oi hoito kierron tulos ja kaikki mennyt kesken. Aika julkiselle saatiin yksityisen lähetteen myötä. Onko teillä ollut tarkempia tutkimuksia? En tiiä vaikuttaako meijän tapauksessa ikä, ja mulla alentunut hedelmällisyys niin että aikaa tässä ei olisi hukattavaksi ja ennen tuota yksityiselle menoa meillä oli joku 9kk ilman yhtään tärppiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Onpa kurja juttu
Kauan teillä olikaan yritystä takana? Meillähän on 3 tärppiä käynyt ns. Luomusti, edellisin tärppi yksityisen oi hoito kierron tulos ja kaikki mennyt kesken. Aika julkiselle saatiin yksityisen lähetteen myötä. Onko teillä ollut tarkempia tutkimuksia? En tiiä vaikuttaako meijän tapauksessa ikä, ja mulla alentunut hedelmällisyys niin että aikaa tässä ei olisi hukattavaksi ja ennen tuota yksityiselle menoa meillä oli joku 9kk ilman yhtään tärppiä.
Meillä tulee nyt yritystä "vasta" vuosi. Ei ollut mitään mainintaa omakannassa jatkoplänistä, mutta soitin NKL:lle niin sanoivat, että jos en tämän vuoden aikana raskaudu niin sitten ottaisivat. Mutta mullakin on ikäpainetta, vaikka täytänkin vasta 33. Meillä kuitenkin vasta esikoinen toiveissa ja alun perin haaveita oli useammastakin, nyt olisin ikionnellinen jos edes yhden saisin! Mulla oli myös AMH yksityisen lääkärin mukaan kerkisarvoa huonompi...

Musta on otettu yksityisellä hormonikokeet, keskenmenoja ei oo tutkittu eikä suostuttu julkisella tutkimaan tosiaan nytkään. Mulla vissiin täyttääkin vasta 1 keskenmeno niiden tutkittavien kriteerit, huoh. Olen kyllä miettinyt yksityiselle keskenmenotutkimuksiin menoa, kun ulkomailla ilmeisesti niitä tukitaan herkemmin kuin Suomessa, myös ns. kemiallisia. Mitähän sellaiset maksais? Julkisella puolella ottavat nyt sitten vielä keliakian ja sokeriarvot.

Oliko teillä Alinna siis nuo kolme km peräkkäin kun pääsitte julkiselle ja kuinka pitkä oli yritysaika? Olen kyllä järkyttynyt, ettei päästy kun joka paikassa sanotaan, että vuoden yrityksellä pääsee. Mutta sitten keskenmenot estävätkin sen. Ajattelin että ne olisi päin vastoin edesauttaneet avun saantia. Mies on positiivisempi ja sanoo, että tää tarkoittaa ettei tarvita lääkäreiden mielestä vielä apua, mutta en oikein itse pysty ajattelemaan noin kun kaikki ajatukset vilisee päässä.

Mulla ei muuten jostain syystä anna laittaa hymiöitä tähän tekstiin mukaan! Ei oo tarkoitus kuulostaa näin tympeältä :D.!
 
Meillä tulee nyt yritystä "vasta" vuosi. Ei ollut mitään mainintaa omakannassa jatkoplänistä, mutta soitin NKL:lle niin sanoivat, että jos en tämän vuoden aikana raskaudu niin sitten ottaisivat. Mutta mullakin on ikäpainetta, vaikka täytänkin vasta 33. Meillä kuitenkin vasta esikoinen toiveissa ja alun perin haaveita oli useammastakin, nyt olisin ikionnellinen jos edes yhden saisin! Mulla oli myös AMH yksityisen lääkärin mukaan kerkisarvoa huonompi...

Musta on otettu yksityisellä hormonikokeet, keskenmenoja ei oo tutkittu eikä suostuttu julkisella tutkimaan tosiaan nytkään. Mulla vissiin täyttääkin vasta 1 keskenmeno niiden tutkittavien kriteerit, huoh. Olen kyllä miettinyt yksityiselle keskenmenotutkimuksiin menoa, kun ulkomailla ilmeisesti niitä tukitaan herkemmin kuin Suomessa, myös ns. kemiallisia. Mitähän sellaiset maksais? Julkisella puolella ottavat nyt sitten vielä keliakian ja sokeriarvot.

Oliko teillä Alinna siis nuo kolme km peräkkäin kun pääsitte julkiselle ja kuinka pitkä oli yritysaika? Olen kyllä järkyttynyt, ettei päästy kun joka paikassa sanotaan, että vuoden yrityksellä pääsee. Mutta sitten keskenmenot estävätkin sen. Ajattelin että ne olisi päin vastoin edesauttaneet avun saantia. Mies on positiivisempi ja sanoo, että tää tarkoittaa ettei tarvita lääkäreiden mielestä vielä apua, mutta en oikein itse pysty ajattelemaan noin kun kaikki ajatukset vilisee päässä.

Mulla ei muuten jostain syystä anna laittaa hymiöitä tähän tekstiin mukaan! Ei oo tarkoitus kuulostaa näin tympeältä .!
Voivat olla siksi vastaan kun teillä tärpännyt luomusti kuitenkin eli ns. estettä raskautumiselle ei ole. Joissain ovat sitä mieltä että vuosi pitää olla yritystä ilman tärppejä et automaattisesti pääsis hoitojen piirii julkisella.
Milloin teillä oli edellisin km?
Meillä siis on noi 3 luomua ja 1 hoidoilla eli 4km putkeen tässä 2vuodessa. 2 noista on keskeytyneitä km, en tiedä sitten onko niillä jotain vaikutusta.
Tutkimukset tehtiin kun 3. Km tapahtui.
Edellisin kkm oli viime joulukuussa, ja kesäkuuhun saatiin aika (julkiselle). Syy miksi mentiin yksityiselle oli se että en tiennyt julkisen puolen edes olevan mahdollinen kun mulla kuitenkin on 2 lasta mutta miehellä ei ole yhtään näin ollen julkinen puolikin on "saatavilla".
Mielestäni voisi kyllä varsinkin esikoista toivovilla olla nopeemmat kriteerit hoitoihin pääsystä varsinkin yli 30v. Yksityiseltä saa toki apua heti.

Edit. Joo noi hymiöt pitää lisää ihan lopuksi eivät muuten tallennu, jos kirjotan jotaa pitkää ni ei ees jaksa lisätä:D
 
Voivat olla siksi vastaan kun teillä tärpännyt luomusti kuitenkin eli ns. estettä raskautumiselle ei ole. Joissain ovat sitä mieltä että vuosi pitää olla yritystä ilman tärppejä et automaattisesti pääsis hoitojen piirii julkisella.
Milloin teillä oli edellisin km?
Meillä siis on noi 3 luomua ja 1 hoidoilla eli 4km putkeen tässä 2vuodessa. 2 noista on keskeytyneitä km, en tiedä sitten onko niillä jotain vaikutusta.
Tutkimukset tehtiin kun 3. Km tapahtui.
Edellisin kkm oli viime joulukuussa, ja kesäkuuhun saatiin aika (julkiselle). Syy miksi mentiin yksityiselle oli se että en tiennyt julkisen puolen edes olevan mahdollinen kun mulla kuitenkin on 2 lasta mutta miehellä ei ole yhtään näin ollen julkinen puolikin on "saatavilla".
Mielestäni voisi kyllä varsinkin esikoista toivovilla olla nopeemmat kriteerit hoitoihin pääsystä varsinkin yli 30v. Yksityiseltä saa toki apua heti.

Edit. Joo noi hymiöt pitää lisää ihan lopuksi eivät muuten tallennu, jos kirjotan jotaa pitkää ni ei ees jaksa lisätä
Joo tästä mulle yksityinen lääkäri sanoi, että laskevat varmaan "tärpistä" vuoden. Ihmettelin myös sitä, kun yksityisen lääkäri antoi ymmärtää, että meidän tilanteessa hoidot ei ehkä oikein auttaisi ees. Tämä ehkä tuntuu pelottavimmalta, että jos vaikka sinne hoitoihin joskus pääsiskin TAI jos lähtis yksityiseltä hakemaan enempi apua niin niistä ei sit oliskaa mitää hyötyä. Mä olin esim. aatellu että IVF vois olla sitten se vika "valttikortti", mut lääkäri sano et siinä on yhtä iso riski keskenmenoon....joten herää kysymys, että mitä hoitoja annetaan tilanteessa, jossa ongelma ei ole että raskaus ei ala vaan että se ei pysy? Että onko se luomuyrittäminen sit yhtä tehokasta? Kun siinä lähetteen vastauksessaki oli niin tylysti että "hoidoilla ei voida vaikuttaa raskauden jatkumiseen". Tiedätkö sä yhtään mitä hoitoja teille on luvassa? Mähän sain aiemmin kokeiluun keltarauhashormonin ku diagnosoin itelleni lyhyen luetaalivaiheen :D Ja nyt sit viime kiertoon lettrozolin mut kummankin jatkamisesta sain vastaukseks tyyliin "ei sun niitä varmaan kannata enää käytää". On tää melkoista, tuntuu et haluaisin nyt jonkun oikein pätevän yksityisen lääkärin mielipiteen. Olisko kellään suositella ketään PK seudulla? Jotain selkeäsanaista?

Kiitos kun avasit tilannetta tarkemmin :). Kiva, että te saatte nyt apua. Oliko teillä muuten nuo keskenmenot noita "kriteerit täyttäviä" kaikki, eli ultralla todettuja tai yli 6vk?

EDIT: niin ja viimeinen km oli mulla vasta helmikuussa.
 
Joo tästä mulle yksityinen lääkäri sanoi, että laskevat varmaan "tärpistä" vuoden. Ihmettelin myös sitä, kun yksityisen lääkäri antoi ymmärtää, että meidän tilanteessa hoidot ei ehkä oikein auttaisi ees. Tämä ehkä tuntuu pelottavimmalta, että jos vaikka sinne hoitoihin joskus pääsiskin TAI jos lähtis yksityiseltä hakemaan enempi apua niin niistä ei sit oliskaa mitää hyötyä. Mä olin esim. aatellu että IVF vois olla sitten se vika "valttikortti", mut lääkäri sano et siinä on yhtä iso riski keskenmenoon....joten herää kysymys, että mitä hoitoja annetaan tilanteessa, jossa ongelma ei ole että raskaus ei ala vaan että se ei pysy? Että onko se luomuyrittäminen sit yhtä tehokasta? Kun siinä lähetteen vastauksessaki oli niin tylysti että "hoidoilla ei voida vaikuttaa raskauden jatkumiseen". Tiedätkö sä yhtään mitä hoitoja teille on luvassa? Mähän sain aiemmin kokeiluun keltarauhashormonin ku diagnosoin itelleni lyhyen luetaalivaiheen Ja nyt sit viime kiertoon lettrozolin mut kummankin jatkamisesta sain vastaukseks tyyliin "ei sun niitä varmaan kannata enää käytää". On tää melkoista, tuntuu et haluaisin nyt jonkun oikein pätevän yksityisen lääkärin mielipiteen. Olisko kellään suositella ketään PK seudulla? Jotain selkeäsanaista?

Kiitos kun avasit tilannetta tarkemmin . Kiva, että te saatte nyt apua. Oliko teillä muuten nuo keskenmenot noita "kriteerit täyttäviä" kaikki, eli ultralla todettuja tai yli 6vk?

EDIT: niin ja viimeinen km oli mulla vasta helmikuussa.
MÄ oon kyl sitä mieltä et ne hoidot auttaa. Mulla on varmaan joku ovulaatio ongelma, en usko et se tapahtuu ihan oikeeoppisesti,mulla saattoi plussa olla testeissä monta päivää, lääkäri sanoi et munasolu ei meinaa oikee irrota tai ei irtoo ollenkaa. Plussa tikussa kun ei tarkota et ovis tapahtuu...tai sit se irtoo epäkypsänä ja kun yksityisellä hoidoissa oli irrotuspiikit käytössä ja sitä ennen kypsyteltiin follikkeleja piikeillä jäin kuitenkin raskaaksi heti. Siinä raskaudessa oli käytössä keltarauhashormoonit ja muitakin apuja mut ei jatkunut, tosin jatkui pisimmälle mitä koskaan ennen. Mulla myös ohut limis ongelma ja sitä vahvistettiin pistoksilla ja nekin toimi hyvin.
Ivf taas ajattelen et jos meidän alkiot on huonolaatuisia nii ivf voisi auttaa kun siinä voi valita sen parhaimman ja sitä myöten kasvattaa onnistumis prosessia mut tosiaan en tiedä mitä hoito muotoa ne meille meinaa vai meinaako yhtään mitään:unsure:
2 meillä ns kriteerit täyttäviä, eli sykkeet ja sikiöt nähty ultrassa, 2 varhaisia km.
Tää odottaminen on kyllä jotain niin raskasta, yhden raskauden verran jo oltu raskaana eikä sitä vauvaa edelleenkään, huoh :(
Mäkin haluisin letrot, täytyy ens kuussa kysyä niistä. Terot aloitan huomenna omatoimisesti kun kierto sekoillu viime kkm jälkeen ja luin et ne auttais kiinnittymisessä niin eipä oo haittaakaan:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
MÄ oon kyl sitä mieltä et ne hoidot auttaa. Mulla on varmaan joku ovulaatio ongelma, en usko et se tapahtuu ihan oikeeoppisesti,mulla saattoi plussa olla testeissä monta päivää, lääkäri sanoi et munasolu ei meinaa oikee irrota tai ei irtoo ollenkaa. Plussa tikussa kun ei tarkota et ovis tapahtuu...tai sit se irtoo epäkypsänä ja kun yksityisellä hoidoissa oli irrotuspiikit käytössä ja sitä ennen kypsyteltiin follikkeleja piikeillä jäin kuitenkin raskaaksi heti. Siinä raskaudessa oli käytössä keltarauhashormoonit ja muitakin apuja mut ei jatkunut, tosin jatkui pisimmälle mitä koskaan ennen. Mulla myös ohut limis ongelma ja sitä vahvistettiin pistoksilla ja nekin toimi hyvin.
Ivf taas ajattelen et jos meidän alkiot on huonolaatuisia nii ivf voisi auttaa kun siinä voi valita sen parhaimman ja sitä myöten kasvattaa onnistumis prosessia mut tosiaan en tiedä mitä hoito muotoa ne meille meinaa vai meinaako yhtään mitään
2 meillä ns kriteerit täyttäviä, eli sykkeet ja sikiöt nähty ultrassa, 2 varhaisia km.
Tää odottaminen on kyllä jotain niin raskasta, yhden raskauden verran jo oltu raskaana eikä sitä vauvaa edelleenkään, huoh
Mäkin haluisin letrot, täytyy ens kuussa kysyä niistä. Terot aloitan huomenna omatoimisesti kun kierto sekoillu viime kkm jälkeen ja luin et ne auttais kiinnittymisessä niin eipä oo haittaakaan
No niinpä!! Mäkin kyllä uskon, että hoidot auttaisi. Siksi ihmettelen näitä kommentteja, kyllä tässä menee pyörälle päästään. Harkitsen kyllä, että hankkisin nyt vielä jonkun toisen yksityisen lääkärin mielipiteen näistä letroista ja keltarauhashormoneista. Haluan tehdä kaikkeni onnistuneen raskauden eteen. :(Mulla oli progesteron arvo 26 ja Dr googlen mukaan se olis alakanttiin, mutta lekuri sano et normiarvo...sen vois kyllä ehkä ottaa uusiks, kun sehän kai heittelee kuukausittain.

Mistä sait terot omatoimisesti ja mihin muuhun ne siis auttaa? Mäki haluun :ROFLMAO::ROFLMAO:

EDIT: ja samoin ite vähän epäilen omaa ovulaatiota, koska en oo saanu aina sitä testeillä selvitettyä. Et varmasti hienosäätöjä ainakin voitais tehdä ja auttaa optimoimaan asioita.
 
@Wiltsukka_ Pitkä ja kivinen taival teilläkin ollut :’( Ja tuohon hoitoasiaan, niin ainakin minulle sanottiin täällä että vuosi pitää tosiaan sitä tärppiä yrittää, että ottavat hoitoihin. Eli keskenmenot tosi ikävästi katkaisee sen. Tosin meille kävi niin, että plussasin yli vuoden jälkeen juuri kun ensikäynnille oli aika, mutta sitten tuon raskauden mentyä kesken päästiin sitten hoitoihin suoraan jatkamaan! Toivottavasti muuallakin olisi tällainen käytäntö.
 
  • Rakkaus
Reactions: Wiltsukka_
Tsemppiä kaikille tilanteisiin!

Täällä melko masentuneet fiilikset. Meidän lähete julkisen lapsettomuushoitoihin tuli bumerangina takaisin . Syynä se, että koska kaksi kertaa on raskaus alkanut ja päättynyt keskenmenoon, ei "täyty" lapsettomuuskriteeri ja hoidolla ei voida auttaa raskauden jatkumiseen. Tuntuu kyllä todella epäreilulta. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Ainakin lugesteron keltarauhaskapseli voi auttaa raskauden säilymiseen, jos oma keltarauhashormonituotanto ei riitä. Sitä kannattaa ainakin yrittää, kun seuraavan kerran raskaudut!

Tuo on kyllä todella valitettavaa ettette pääse hoitoihin. Niihin on joissakin paikoissa pitkät jonot ja tarkat kriteerit, että yritystä pitää olla takana niin ja niin kauan tai sitten 40 lähestyvä ikä tai munanjohtimet kiinni yms. Koska olet kuitenkin raskautunut kahdesti, on syytä olettaa, että niin tapahtuu jatkossakin. Pää pystyyn ja yritystä kehiin .
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
No niinpä!! Mäkin kyllä uskon, että hoidot auttaisi. Siksi ihmettelen näitä kommentteja, kyllä tässä menee pyörälle päästään. Harkitsen kyllä, että hankkisin nyt vielä jonkun toisen yksityisen lääkärin mielipiteen näistä letroista ja keltarauhashormoneista. Haluan tehdä kaikkeni onnistuneen raskauden eteen. Mulla oli progesteron arvo 26 ja Dr googlen mukaan se olis alakanttiin, mutta lekuri sano et normiarvo...sen vois kyllä ehkä ottaa uusiks, kun sehän kai heittelee kuukausittain.

Mistä sait terot omatoimisesti ja mihin muuhun ne siis auttaa? Mäki haluun

EDIT: ja samoin ite vähän epäilen omaa ovulaatiota, koska en oo saanu aina sitä testeillä selvitettyä. Et varmasti hienosäätöjä ainakin voitais tehdä ja auttaa optimoimaan asioita.
Mullaki progesteron oli nippa nappa 20 jotain. Mut se pitäs mittaa 3x ja jos niiden yhteissumma on yli 60 pitäisi olla riittävä raskautumiseen.
Mulla jäi noita teroja yli kun ne piti aloittaa heti jos jää raskaaksi että olisi alkuraskauden tukena. Mutta luin myös että voi aloittaa ovulaation jälkeen tukemaan mahdollista kiinnittymistä ja samalla myös paksuntaisi limakalvoa, mikä mulla on kans ongelmallinen...niin sitä tässä kierrossa nyt yritetään, onpahan yritetty seki :D
Välillä kyl tuntuu et tohtori google on osaavampi kun ihan live lääkäri:rolleyes::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
@Wiltsukka_ Pitkä ja kivinen taival teilläkin ollut :’( Ja tuohon hoitoasiaan, niin ainakin minulle sanottiin täällä että vuosi pitää tosiaan sitä tärppiä yrittää, että ottavat hoitoihin. Eli keskenmenot tosi ikävästi katkaisee sen. Tosin meille kävi niin, että plussasin yli vuoden jälkeen juuri kun ensikäynnille oli aika, mutta sitten tuon raskauden mentyä kesken päästiin sitten hoitoihin suoraan jatkamaan! Toivottavasti muuallakin olisi tällainen käytäntö.
No tuo kuullostaa kyllä reilulta meiningiltä, onneksi päästivät teidät silti :love::love:(y) Toivottavasti tosiaan sama käytäntö joka paikassa...Oliko niin, että raskauduit siis keskenmenojen jälkeen sitten hoidoilla? :)
 
Ainakin lugesteron keltarauhaskapseli voi auttaa raskauden säilymiseen, jos oma keltarauhashormonituotanto ei riitä. Sitä kannattaa ainakin yrittää, kun seuraavan kerran raskaudut!

Tuo on kyllä todella valitettavaa ettette pääse hoitoihin. Niihin on joissakin paikoissa pitkät jonot ja tarkat kriteerit, että yritystä pitää olla takana niin ja niin kauan tai sitten 40 lähestyvä ikä tai munanjohtimet kiinni yms. Koska olet kuitenkin raskautunut kahdesti, on syytä olettaa, että niin tapahtuu jatkossakin. Pää pystyyn ja yritystä kehiin .
Kiitos kovasti tsempistä!! Juu iso pettymys kyllä ja vaikea suhtautua jatkoon kun tuntuu et jätettiin ihan "heitteille" tän asian kanssa. Mulla oli itseasiassa keltarauhaskapseli just käytössä viime raskaudessa joka päättyi km :/. Mutta varmasti siitä voi olla apuakin!
 
Mullaki progesteron oli nippa nappa 20 jotain. Mut se pitäs mittaa 3x ja jos niiden yhteissumma on yli 60 pitäisi olla riittävä raskautumiseen.
Mulla jäi noita teroja yli kun ne piti aloittaa heti jos jää raskaaksi että olisi alkuraskauden tukena. Mutta luin myös että voi aloittaa ovulaation jälkeen tukemaan mahdollista kiinnittymistä ja samalla myös paksuntaisi limakalvoa, mikä mulla on kans ongelmallinen...niin sitä tässä kierrossa nyt yritetään, onpahan yritetty seki :D
Välillä kyl tuntuu et tohtori google on osaavampi kun ihan live lääkäri:rolleyes::ROFLMAO:
Toi kiinniittymisessä auttaminen kuulostaa lupaavalta, kannattaapi ehottomasti kokeilla (y)(y) ne terot ei siis liity mitenkää keltarauhasasiaan kuitenkaan? Juu monesti tuntuu, että googlesta saa kyllä tietoa enempi ku lääkäristä....:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
@Wiltsukka_ Joo, ovulaation induktio toi plussan ja nyt meneillään 10+2 eli oma ennätys (mulla tuulimuna ja kkm 9+4). Tätä oi:ta ennen kokeiltiin yksi inseminaatio mutta epäilen että siinä meni ajoitus pieleen. Samat fiilikset itelläkin, että ovulaatiossa varmaan häikkää testeistä huolimatta, koska näin pienellä avulla sitten nopeasti onnistui, vaikka kuukaudesta toiseen tahkottu kotona ovulaatiotestien kanssa.. Teilläkin hyvät mahdollisuudet, kun raskauksia alkanutkin jo. Keskenmenot on useimmiten onneksi vaan surkeita sattumia, joten toivotaan teillekin onnekasta seuraavaa kertaa! :)
 
@Wiltsukka_ Joo, ovulaation induktio toi plussan ja nyt meneillään 10+2 eli oma ennätys (mulla tuulimuna ja kkm 9+4). Tätä oi:ta ennen kokeiltiin yksi inseminaatio mutta epäilen että siinä meni ajoitus pieleen. Samat fiilikset itelläkin, että ovulaatiossa varmaan häikkää testeistä huolimatta, koska näin pienellä avulla sitten nopeasti onnistui, vaikka kuukaudesta toiseen tahkottu kotona ovulaatiotestien kanssa.. Teilläkin hyvät mahdollisuudet, kun raskauksia alkanutkin jo. Keskenmenot on useimmiten onneksi vaan surkeita sattumia, joten toivotaan teillekin onnekasta seuraavaa kertaa!
Kiitos tsempistä <3 Ihanaa, että teillä onnistui kivikoiden jälkeen :love: haha, tuo mainitsemasi "tahkottiin kotona ovulaatiotestien kanssa" on kyllä hyvin kuvaavaa, kuulostaa ihan meidän meiningiltä :D :D
 
  • Haha
Reactions: sabs

Yhteistyössä