Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

Oliko teillä vuodon alettua sellaista vihlovaa/pistävää kipua alavatsalla? mulla on nyt viides vuotopäivä. Edelleen tulee vuotoa yhtäkkiä valahtamalla ja on mielestäni runsasta. Mistä tästäkin tietää mikä on normaalia ja mikä ei . Tuo vihlova ja nipistelevä kipu on Enemmän oikealla. Ei siis ole menkkakipumaista.
 
Oliko teillä vuodon alettua sellaista vihlovaa/pistävää kipua alavatsalla? mulla on nyt viides vuotopäivä. Edelleen tulee vuotoa yhtäkkiä valahtamalla ja on mielestäni runsasta. Mistä tästäkin tietää mikä on normaalia ja mikä ei . Tuo vihlova ja nipistelevä kipu on Enemmän oikealla. Ei siis ole menkkakipumaista.
Mulla oli omituisia kipuja ei niinkään menkkamaisia siitä päättelin soittaa polille ja sisään ottivat, mulla oli hematoomaa ja tulppana useampaan otteeseen hyytymiä mitä piti kätilön poistaa, lopulta jouduin vielä imutyhjennykseen. Mulla myös nousi lämpö. Jos yhtään epäilyttää kannattaa soittaa polille.
Tsemppiä!
 
Ainiin ja tänne haluan yleisesti tiedottaa, onko teiltä mitattu ferriitiniä? Vaikka hgb olisi norm. Voi ferritiini olla huono se ns tyhjenee ensin ja sitten vasta hgb.
Tämä ei kuuluu km tutkimuksiin ja itsehän vielä eriksee pyysin ni eivät ottaneet.
Olen lukenut sen yhteyttä lapsettomuuteen ja keskenmenoihin ja olin järkyttynyt. Luettuani asiasta ja oireista enemmän täsmäsivät kaikki minuun ja meninkin testin ottamaan.
Ja tulos oli äärettömän huono. Rautavarastot tyhjät, ties kuinka kauan? Rautalisää suosittelivat ed. Km jälkeen ja siitä kulunut puoli vuotta. Pilleri muodossa olenkin syönyt silloin tällöin.
Niin mietinkin kuinkahan huonot arvot oli silloin jos nyt tulos oli 18. Raskautta yrittävillä arvo olisi hyvä olla 100 tai enemmänkin.
Nyt tietysti muutin rautalisän nestemäiseen muotoon jospa sopisi vatsalle paremmin ja imeytyisi myös. Nyt on vähän vaikea päästä lisätutkimuksiin koska korona mutta aion loppuviikosta ottaa yhteyttä lääkäriin kyllä ettei ihan anemian puolella jo olla...
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Mulla ei tuosta km ollut oikein mitään kipuja, sellaista paineen tunnetta kuten menkkojenkin aikaan.

Ferritiinin haluaisin kyllä mittauttaa. Mulla yleensä hb ollut 130-150 välillä. Täytyy katsella vanhoja labroja onko tuota ferritiiniä koskaan edes mitattu. 100mg/vrk menee nyt vielä n. kuukauden purkista rautaa, ei kyllä enää ole mitään väsymystä tai huimausta. Katosi parin viikon raudan syömisen jälkeen.
Katselin puhdin kautta ferritiinin mittausta, mutta eipä ole tässä meidän kaupungissa, enkä junalla nyt lähde lasten kanssa mittauttamaan muualle. Aion kyllä mennä heti kun vain pääsen, kiinnostaa tietää
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Mulla oli @LaTiLa vaikka mitä ihme kipuja, mietin kans onko normaalia vai ei-mut loppuivat sitten muutamassa päivässä. Ehkä erikoisin oli kova kipu suolistossa muutamana päivänä, jo useampi päivä tyhjennyksen alusta. Kaikki ilma ja ruoka teki tosi kipeää, ihan kummallinen joku kramppi päällä. Samoin vuotoa ja hyytymiäkin tuli vielä useamman kerran lyhyesti uudestaan sitten, kun vuoto oli jo kertaalleen loppunut.
 
Joo ilma suolistossa tekee välillä todella tukalan olon vatsaan. Se on kyllä selvästi häirinnyt vuodon alettua. Mä käväisin työmaalla ja otin itseltäni pika crp:n ja se laite ottaa myös hemoglobiinin samalla. Hb oli vielä ok 125, crp oli vähän koholla ollen 12. Nostaakohan keskenmeno itsessään jo tulehdusarvoja. Täytyy nyt vaikka aamulla soittaa neuvolaan, täytyykö ottaa verinäyte ihan labrassa. Meidän kone laahaa hieman perässä tuon crp:n suhteen.
 
Mulla oli taas kemiallinen :( toinen putkeen. Vaikka niin hieno haamuviiva näkyi jo dpo 10,mutta ei vahvistunut, tänää vielä aamusta haamuili, päiväpissasta puhdas nega ja nyt jo dpo 13.
Oma vika kun testaa ennen menkkojen poisjääntiä.
Mutta kai seki on parempi et ees kemiallisia tulee, ku ettei yrittäs tapahtua mitään. Ehkä ens kuussa paremmalla onnella taas, nyt oottelen menkkojen alkua parin päivän sisään ja syön salmiakkia, graavilohta ja pari lonkeroa. Kroppa vielä kovasti väittää et raskaus on, kun on kaikenmaailman oireita.
 
Mulla oli taas kemiallinen toinen putkeen. Vaikka niin hieno haamuviiva näkyi jo dpo 10,mutta ei vahvistunut, tänää vielä aamusta haamuili, päiväpissasta puhdas nega ja nyt jo dpo 13.
Oma vika kun testaa ennen menkkojen poisjääntiä.
Mutta kai seki on parempi et ees kemiallisia tulee, ku ettei yrittäs tapahtua mitään. Ehkä ens kuussa paremmalla onnella taas, nyt oottelen menkkojen alkua parin päivän sisään ja syön salmiakkia, graavilohta ja pari lonkeroa. Kroppa vielä kovasti väittää et raskaus on, kun on kaikenmaailman oireita.
Voi ei :cry: just olin tulossa kysymään, mikä sulla olo ja ootko testaillut lisää... Pidetään vielä toivon kipinää yllä, ja mulla ainakin päiväpissasta aina paljon muita haaleampi ollut... ❤
 
Kuinka teillä on ohjeistettu keskenmenon jälkeen uuden yrittämisen kanssa? Ilmeisesti aika usein puhutaan niistä yksistä kuukautisista?
Mulle gyne sanoi viime km:n jälkeen että sen kun vaan heti uutta yrittämään. Tämä oli spontaani keskenmeno viikolla 7.

Sorry kun huutelen täältä välistä, just sain tänään kkm-tuomion ultrassa...
 
  • Surullinen
Reactions: LaTiLa
Jaahas. Täytyisikö vain uskaltaa hommiin. Ihan vähäistä rusehtavaa vuotoa vielä välillä.
Me yritettiin jo silloin kun tuli enää pyyhkiessä tuhrua.
Mulla alkio vastasi rv 6+5 ja menkat alkoi 30pv ekasta tyhjennyslääkkeestä, eli olen ehkä ovuloinut ihan normaalisti kp 18 paikkeilla. En tikuttanut kun kp 16 vasta oli r testi nega enkä tajunnut ajoissa tilata ovistestejä
 
Mullekin lääkäri sanoi, että yleinen ohjeistus on että odottaisi yhdet kuukautiset väliin jotta kierto olisi selkeämpi, mutta että uutta putkeen vain heti jos siltä tuntuu, näkeehän sen raskauden keston sitten ultralla.

Ja niinhän me tehtiin. :LOL: Tänään rv 13+1 ja perjantaina nt-ultra. :love: On kyllä jo kolmas ultra tähän raskauteen, varhaisultran lisäksi kävin pari viikkoa sitten naistentautien polilla tsekissä, kun sain ihan valtavan verenvuodon yks kaks. Mutta kaikki oli ok. :) Hyvillä mielin nyt nt-ultraan, toivottavasti tulee hyviä uutisia riskilukujen suhteen.
 
Mulla menoss kp 6.
Sain lopulta vielä vahvemman haamun dpo 15 ja dpo 17 kokeilin pregcheckiä ja se oli hyvin hyvin haalea haamu. Dpo 18 sit aukesi hanat todella kovin kivuin. sen 3-4 päivää myöhäs oli menkat(viime kuussa sen 2-3pv)
Nyt sit toivottavasti kolmas kerta todensanoo, 2 kemiallista putkeen, ohan seki jo yritystä, joten tämä kierto on toivottavasti se oikee. Ois ihana jouluna pukea joku ihana pitkä villapaita päälle ja ois sellanen ihana raskausmaha, en oo sitä kerinnyt kokea. Esikoinen kun on lokakuinen, eli plussa helmikuussa jne. ja nyt viimeisin raskaus päättyi viikko ennen joulua :(

Olis 2 km ja 3 kemiallista takana tän yrityksen aikana nyt koettu. Luulis ettei enempää kakkaa tulis niskaan. Pitää toivoa.
Oon yrittänyt vähän olla vauvakuumeilematta ja pysytellyt vähän pois keskusteluista, mutta tuntuu aika vaan matelevan. Ois kiva jos ovis ois nyt ja sit saiskin jo hypätä testipäivään :)
 
Ja nyt oon miettinyt sitä et olis alle 2kk laskettuun aikaan jos ei olis mennyt kesken. Turhaa näytä pohtii, mut kaikki on käytävä läpi päässä. Mulla on hirvee pakkomielle ajatus, et saisin plussan ennen 19.7. Eli keskenmenneen laskettua aikaa. Koska sit vois aatella jotenkin ettei se ois ainakaa jotenkin niin turha keskenmeno tai jotenkin. Aika typeriä ajatuksia, mut kaikkee sitä miettii. Viimeks plussasin siis marraskuussa, edellisen/eka keskenmenon la ois ollu lokakuussa, eli raskaus alkoi heti lokakuun loppupuolella, la ois ollu 10.10. Ehkä mä siis plussaan nytki vasta heinä/elokuussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Ja nyt oon miettinyt sitä et olis alle 2kk laskettuun aikaan jos ei olis mennyt kesken. Turhaa näytä pohtii, mut kaikki on käytävä läpi päässä. Mulla on hirvee pakkomielle ajatus, et saisin plussan ennen 19.7. Eli keskenmenneen laskettua aikaa. Koska sit vois aatella jotenkin ettei se ois ainakaa jotenkin niin turha keskenmeno tai jotenkin. Aika typeriä ajatuksia, mut kaikkee sitä miettii. Viimeks plussasin siis marraskuussa, edellisen/eka keskenmenon la ois ollu lokakuussa, eli raskaus alkoi heti lokakuun loppupuolella, la ois ollu 10.10. Ehkä mä siis plussaan nytki vasta heinä/elokuussa.
Täällä kans pyörinyt mielessä se, että ois alle 2 kk laskettuun aikaan jos ei ois menny kesken :( mulla ois ollu laskettu aika 13.7... ja samaistun tuohon et ois lohduttavaa olla ees raskaana tuolloin, auttais kestään paremmin... Toivon kovasti että teille tulee pysyvä plussa viimein pian ja saatte pikkuisen syliin asti ❤ ja saat nauttia tulevasta joulusta maha pystyssä ❤ Voimia sinne ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Titi-Love
Täällä kans pyörinyt mielessä se, että ois alle 2 kk laskettuun aikaan jos ei ois menny kesken mulla ois ollu laskettu aika 13.7... ja samaistun tuohon et ois lohduttavaa olla ees raskaana tuolloin, auttais kestään paremmin... Toivon kovasti että teille tulee pysyvä plussa viimein pian ja saatte pikkuisen syliin asti ja saat nauttia tulevasta joulusta maha pystyssä Voimia sinne
Plussatuulia myös sinne <3

Katselin kalenterista että jos ei täs kierrossa tärppää, nii 19.7. Olis n. Dpo 13,eli kävis myös plussa sillonkin.
Meillä mies on joutumassa täs kesällä jalkaleikkaukseen, tottakai tääki nyt sit stressaa et osuu tietty oviksen ajalle leikkaus ja toipuminen. Tosi typerää kyllä omas päässä käydä läpi tämmöstä. Eihän se ees pakolta estäs sit yrittämästä esim. Koti-inseminaatiota, jos ei muuten pysty, mut tiedän jo ettei mies ei oikein lämpene sellaselle..
Yks kierto max siinä menis, mutta silti seki jotenkin vaivaa. Ei siis oo vielä leikkausaika tiedossa, mut yksityisen kautta, nii menee nopeammalla aikataululla, koska täälä päin korona tartunnat on ollu jo 7 viikkoa 0, nii sekään ei vaikuta aikaan.

Nyt pitös vaan ottaa rennosti ja olla stressaamatta, nii sehä se paras lääke ois. Kun vaan osais.
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
Mitä teille kuuluu? <3 Täällä vuodon kanssa fiilistelen jo vähän tulevaa ja toivon että tyhjennys menee ok. Kauanko teillä on kestänyt jälkivuoto keskenmenosta?
Muistelin että täällä tainnut olla yhdestä kahteen viikkoon...
Naistentautien polin lääkäri suositteli niitä yksiä kuukautisia ennen yrittämisen aloitusta, mutta sanoi että mitään ehkäisyä ei kannata aloittaa kuitenkaan tässä välissä. Hmmm.

Pari vuotta sitten lääkäri totesi että antaa palaa saman tien vaan kun vuoto on loppunut kokonaan. Kumpaa uskoa?
 
Mitä teille kuuluu? <3 Täällä vuodon kanssa fiilistelen jo vähän tulevaa ja toivon että tyhjennys menee ok. Kauanko teillä on kestänyt jälkivuoto keskenmenosta?
Muistelin että täällä tainnut olla yhdestä kahteen viikkoon...
Naistentautien polin lääkäri suositteli niitä yksiä kuukautisia ennen yrittämisen aloitusta, mutta sanoi että mitään ehkäisyä ei kannata aloittaa kuitenkaan tässä välissä. Hmmm.

Pari vuotta sitten lääkäri totesi että antaa palaa saman tien vaan kun vuoto on loppunut kokonaan. Kumpaa uskoa?
Mulle lääkäri naistenpolilla sanoi, että voi heti alkaa yrittämään kun vuoto loppuu, ettei ole pakko odottaa niitä menkkoja. Mutta sitten taas hoitaja, joka antoi mulle tyhjennyslääkkeet, niin kehotti odottamaan ne yhdet menkat, ja perusteli sitä siis vain sillä, että on sitten helpompi laskea viikot niistä menkoista:unsure:(y) Että en kans tiedä miten tekisi, pitää vielä miehen kanssa keskustella :unsure: Mutta mulla on edelleen selkeää vuotoa, niin saa nähdä kauanko tässä menee
 
  • Tykkää
Reactions: Santso

Yhteistyössä