Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

Multa on nyt otettu varmaan jo kolme kertaa nuo kilpirauhasarvot, eikä mitään häikkää ole löytynyt. Nyt sain vihdoin työterveydessä myös ferritiinin mitattua, mutta sekin oli normaali. Olisin toivonut siitä selitystä yöllisiin jalkasärkyihin, jotka toistuvat aina ennen kuukautisia, raskauden aikana sekä ennen ja jälkeen keskenmenon. Noh, ensi kuussa toivottavasti alkavat tarkemmat tutkimukset km syistä.
 
Tänään olisi ollut ensimmäisen raskauteni LA. Paljon on nyt parin viime päivän aikana pyörinyt mielessä kaikki ne tunteet, joita kävin läpi viime kesäkuussa vuodon alettua ja tajuttuani, että sitä lasta en tule koskaan saamaan syliin. Toipuminen menetyksestä oli raskasta ja välillä tulevaisuus näytti lohduttoman synkältä.

Koen olevani todella onnekas, kun saan kohdata tämän vaikeita tunteita herättävän päivän tuntien vauvan liikkeitä vatsassani ❤ Vaikka km edelleen varjostaa välillä ajatuksiani ja on rikkonut pysyvästi luottamustani siihen, että asiat menevät hyvin, korjaa uusi raskaus paljon.

Toivon teille kaikille plussia ja tiukkoja tarrasukkia :love:
Toivottavasti en loukkaa ketään kirjoittamalla tänne. Halusin kuitenkin jakaa nämä ajatukset ja muistaa vielä ensimmäistä raskauttani, tämä keskustelu tuntui sopivimmalta paikalta siihen.
 
@taatelinen Voimia ❤ kyllä itselläkin ajatukset hakeutuu noihin menetyksiin erityisesti viimeiseen joka vasta oli viime kuussa. Ja kun epävarmuus uudesta raskautumisesta on kokoajan läsnä.
Tällä viikolla oltaisiin saatu tietää kumpi olisi ollut tulossa, veikkauksia sukupuolestakin jo oli rankkojen oireiden takia.
Kesällä laskettu aika olisi ollu/on myös toinen merkkipäivä niin tulen sen kyllä ikuisesti muistamaan, meidän enkeli Papunen ❤
 
Onnea plussista muille, niitä muutama tullut tähän alkuvuoteen. Ainakin meistä moni kirjoittelee tuolla plussanneissa tällä hetkellä ♥
Siellä aina välillä käyn lukemassa juuri raskautuneiden ketjuja.

Itselläni tämä uusi arki on vienyt vallan mukaansa ja tukka putkella mennään lasten kanssa kodin, hoitopaikan ja kaupan väliä :ROFLMAO: tai siltä se ainakin tuntuu.

Mitään ehkäisyä ei olla otettu käyttöön, että edelleen vauva olisi toiveissa, vaikkakin ei ihan niin paljoa nega kierrot kirpaise, kun tietysti mitä myöhempään raskautuminen menee, sitä pidemmälle opinnot etenee.
Tällä viikolla oli ovulaatio, olen ollut viime kierron lopusta saakka taas vhh ruokavaliolla ja syönyt ksm66 ja ekaa kertaa mulla oli mielestäni jonkinlaiset ovisoireetkin (y)
Saa nähdä alkaako kk kuinka näihin oireisiin nähden tai jos vaikka se plussa sieltä tulisi :barefoot:

Mitäs muille tällä hetkellä?
 
Unohdin tänne käydä kertomassa että Ultrassa oli kaikki hyvin ja viikot oli pysyny edellisestä ultrasta samana:love:

Seuraavana päivänä taas lirahti kirkasta verta ja illan mittaan se tuli vaan pyyhkiessä ja muuttu ruskeaksi tuhruksi ja kipuja ei ollut koko aikana seuraavana aamuna Neuvolassa sanottiin että uskotaan että kaikki on hyvin niinku oli viimeksikin :)
 
Heippa. Ihania kuulumisia sentään joillakin. :love:

Itselläni on tänään ollut surkea päivä. Heräsin aamulla ja tunne oli heti, että en oo enää raskaana. Vatsassa ei oikein ole ollut mitään tuntemuksia eikä pahoinvointiakaan ole ollut. Masentunut olo. Tietysti toivon, että olen väärässä - ja huomenna oireet iskee päälle kovemmin.
Testit kirkuu tietenkin punaisina. Viikko näytöllinen oli tänään 2-3,kuten kuuluukin. Mut tää olo. Ihan tyhjä ja surullinen. Vai olisko kuitenkin vain jotain raskausharahtelua.
Tänään 4+5
 
Moikka, mulla oli onneksi tämä neljäs km tosi helppo. Vuotoa vain viikko ja nyt kaksi viikkoa vuodon alkamisesta on jo ovulaatio-oireita. Henkisestikin olo on ollut ihmeen hyvä, vaikka takapakkia voi tulla koska tahansa. Varasin kuitenkin varmuuden vuoksi ajan työpsykologilta. Tuntuu siltä, että alan viimein hyväksymään sen, että meille ei välttämättä tule lasta. Yritän nyt kehittää kaikkea muuta kivaa elämään. Lisää urheilua, matkustelua jne. Toki tämä hyvä fiilis voi johtua siitäkin, että hormonitasot nousevat ovulaation takia. Menkkojen alettua voi olla taas täysin eri ääni kellossa. En jotenkin jaksaisi enään yrittää uutta raskautta, vaan toivoisin, että pystyisin olla stressaamatta ovulaatiosta ja antaa asioiden tapahtua jos tapahtuvat. Nähtäväksi jää, pystynkö suhtautumaan niin rennosti. Olen ollut henkisesti niin pohjalla, että iloitsen tästä olotilasta vielä kun voin.
 
Huomenta.
Joo. Tämä raskaus on varmaan tässä. Oireet on ihan kadonneet eikä uskoa ole yhtään. Selkää särkee ja hikoiluttaa; lisäksi alavatsakivut ovat erilaiset kuin ne vähäiset kasvukivut joita tunsin.
TYhmäähän tämä negailu on, mutta varaudun nyt vaan aloittamaan taas alusta.
Pelottaa että kuinka kauan tässä menee yrityksen jatkamiseen. Toivoisin yhtä helppoa km kuin @Annu83 :lla :unsure:

Alusta asti ihmettelin,että miten voi tulla plussa, kun ei ole tissioloja ja jotenkin kiinnityminenkin mielestäni tapahtui oudosti jne. Ainoa, mikä on saanut uskomaan raskauteen on testien vahvistuvat viivat ja alkanut kuvottava olo.
Kiitollinen olen jos ja kun tämä nyt menee näin alussa kesken. Taas ehdin toitottaa raskaudesta muutamille.
Eipä tässä auta kuin odottaa. Sanoivat äitiyspolita viime viikolla, että voin soittaa koska tahansa heille, jos tulee jotain ennen ar-ultraa. Kehtaisinko soittaa jo? HAluaisin HCG-maittaukset pari kertaa tässä niin näkisi, mihinse on menossa. Ultra nyt varmaan on ihan turha tässä vaiheessa.
4+6 tänään
edit# ja yks mitä ihmettelin oli verensokereiden parantuminen pari aamua sitten.
 
Viimeksi muokattu:
@Annu83 oliko teillä mahdollisuutta päästä tutkimuksiin, kun jo neljäs km? Että oletteko ajatelleet, jos jostain hoidoista voisi olla apua (n) anteeksi en muista jos olet jo aikaisemmin kirjoittanut näistä.

@Helmiina1978 voi ei, toivottavasti kaikki kuitenkin olisi vielä hyvin :love: koska sulla on se ar ultra? Kyllä mä varmaan soittaisin ja kysyisin olisko mahdollista saada pari mittausta, niin tietäisi missä mennään. Vaikka toki, jos tämä nyt kesken olisi mennyt ensi viikolla se jo näkyy testeissäkin haalistuneena viivana (n)

Tää on kyllä välillä niin :poop: koko touhu, ei vaan ymmärrä miten luonto on tehnyt näinkin luonnollisesta asiasta näin vaikeaa toisille ♥
 
@Annu83 oliko teillä mahdollisuutta päästä tutkimuksiin, kun jo neljäs km? Että oletteko ajatelleet, jos jostain hoidoista voisi olla apua (n) anteeksi en muista jos olet jo aikaisemmin kirjoittanut näistä.

@Helmiina1978 voi ei, toivottavasti kaikki kuitenkin olisi vielä hyvin :love: koska sulla on se ar ultra? Kyllä mä varmaan soittaisin ja kysyisin olisko mahdollista saada pari mittausta, niin tietäisi missä mennään. Vaikka toki, jos tämä nyt kesken olisi mennyt ensi viikolla se jo näkyy testeissäkin haalistuneena viivana (n)

Tää on kyllä välillä niin :poop: koko touhu, ei vaan ymmärrä miten luonto on tehnyt näinkin luonnollisesta asiasta näin vaikeaa toisille ♥
Soitin äitipolille ja ihan vaan odotellaan. Tiesinkin sen. Toki hoitaja lohdutti ja sanoi, että kaikki on hyvin.
Joo. Mun piti olla testaamatta enää mutta pitääkin ostaa liuskoja ensi viikolle. Mut eikö hcg voi laskea tosi hitaastikin?
 
@Helmiina1978 Voi eikä :cry: Jospa olis vaan sellanen oireeton päivä❤
Onko sulla mitään vuotoa?
Voin kertoa oman kokemuksen kun sain plussan ke. Tuhruvuoto alkoi su ja seur. Ti hcg oli 2. Eli mun tapauksessa laski äkkii.
Epätietoisuus on kamalinta, toivotaan et saat selvyyden äkkiä missä mennään(n)
 
@em85 Saatiin aika terveyskeskukseen tämän kuun lopulle, mutta vieläkin olen vähän epäuskoinen sen suhteen, että päästäänkö oikeasti tutkimuksiin. 1. ja 4. km olivat ilmeisesti liian aikaisia, mutta nyt meillä tulee 2 vuotta yritystä täyteen, joten senkin perusteella pitäisi kait päästä.

@Helmiina1978 olen todella pahoillani, että olet joutunut tuohon hirveään epävarmuuden ja odotuksen kiirastuleen. Pahinta on mielestäni noissa tilanteissa juuri se pelko ja pieni toivo, joka kuitenkin pysyy mukana. Itse olen jollain tasolla aavistanut jokaisen keskenmenon, vaikka viimeiseen asti olen yrittänyt selittää itselleni, että kaikki on hyvin. Kuulostaa ehkä karulta, mutta minulla keskenmenoja on seurannut myös pieni helpotus siitä, että enään ei tarvitse pelätä, vaikka jokainen km on ollut myös suuri menetys. Todella ristiriitaisia tunteita siis herää, mikä on ihan luonnollista. Toivon vilpittömästi, että sinun raskautesi jatkuisi kuitenkin normaalisti.
 
@Annu83 Meillä ei kyseenalaistettu tutkimusten aloitusta, kun on 3 km 10kk sisään, ekoihin kokeisiin mennään vajaan kk päästä. Meillä 2 varhaista km ja 1 kkm, viikolla 12. Ja nyt ilmeisimmin kemiallinen juuri menossa. Jotain vikaa täytyy olla kun mun kroppa ei jaksa ylläpitää näitä raskauksia(n)
Toivottavasti saatte asiaan selvyyttä, 2 vuotta on jo tosi pitkä aika:(
Tsemppiä :)
 
Voi ei @Helmiina1978 :cry: Toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin! ❤

Mä sain haamun one steppiin toissapäivänä (ylin), eilen (keskellä), ja tänään (alin). Mutta haamut ei ole vahvistunut, mielestäni haalistunut :unsure: Joten taisi olla vaan kiinnittymis yritys :poop: Nyt on max dpo 12, voi olla myös 1-2 päivää vähemmän. Tikutin oviksen, kp 14 illlalla plussa, ja kp 15 päivän oli plussalla, mutta ovis tapahtuu 36h sisällä ekasta plussasta. Kp 16 oviskipuja. Tuo dpo 12 laskettu että ovis olisi kp 15. Menkkoja flo ennustaa alkavaksi keskiviikkona.
 

Attachments

vierailija
@Annu83 Meillä ei kyseenalaistettu tutkimusten aloitusta, kun on 3 km 10kk sisään, ekoihin kokeisiin mennään vajaan kk päästä. Meillä 2 varhaista km ja 1 kkm, viikolla 12. Ja nyt ilmeisimmin kemiallinen juuri menossa. Jotain vikaa täytyy olla kun mun kroppa ei jaksa ylläpitää näitä raskauksia(n)
Toivottavasti saatte asiaan selvyyttä, 2 vuotta on jo tosi pitkä aika:(
Tsemppiä :)
Me jouduttiin olosuhteiden pakosta pitämään noin puolen vuoden tauko 2. km (kkm todettiin 12. viikolla) jälkeen ja yhteensä meni aika tasan vuosi, että 3. raskaus (tuulimuna) alkoi. Olisiko sitten ollut liian pitkä aika keskenmenojen välillä, jotta oltaisiin päästy tutkimuksiin nopeammin. 3. km jälkeen saatiin jo lähete tutkimuksiin, mutta se palautettiin, koska 1. km oli liian aikainen. Ahdistaa kyllä se, miten paljon aikaa on kulunut. Usein mietin, olisiko vähän yli vuosi sitten pitänyt priorisoida uuden raskauden yrittäminen, jotta ei olisi tullut niin pitkää taukoa, mutta asiat menivät niin kuin menivät ja siinä tilanteessa tauko tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Kiinnostaisi kuulla kokemuksiasi km tutkimuksista, jos haluat kertoa. Mitä kokeita otetaan ensin ja miten pitkä odotus on kokeiden välillä. Paljon voimia sinulle!
 
@em85 Saatiin aika terveyskeskukseen tämän kuun lopulle, mutta vieläkin olen vähän epäuskoinen sen suhteen, että päästäänkö oikeasti tutkimuksiin. 1. ja 4. km olivat ilmeisesti liian aikaisia, mutta nyt meillä tulee 2 vuotta yritystä täyteen, joten senkin perusteella pitäisi kait päästä.

@Helmiina1978 olen todella pahoillani, että olet joutunut tuohon hirveään epävarmuuden ja odotuksen kiirastuleen. Pahinta on mielestäni noissa tilanteissa juuri se pelko ja pieni toivo, joka kuitenkin pysyy mukana. Itse olen jollain tasolla aavistanut jokaisen keskenmenon, vaikka viimeiseen asti olen yrittänyt selittää itselleni, että kaikki on hyvin. Kuulostaa ehkä karulta, mutta minulla keskenmenoja on seurannut myös pieni helpotus siitä, että enään ei tarvitse pelätä, vaikka jokainen km on ollut myös suuri menetys. Todella ristiriitaisia tunteita siis herää, mikä on ihan luonnollista. Toivon vilpittömästi, että sinun raskautesi jatkuisi kuitenkin normaalisti.
Joo. Todella ristiriitaista. Toinen puoli haluaa vielä uskoa, mut sit toinen puoli muistuttaa että oireet on hävinneet. :( ja muita oireita tilalla.
 
@Helmiina1978 Voi eikä :cry: Jospa olis vaan sellanen oireeton päivä❤
Onko sulla mitään vuotoa?
Voin kertoa oman kokemuksen kun sain plussan ke. Tuhruvuoto alkoi su ja seur. Ti hcg oli 2. Eli mun tapauksessa laski äkkii.
Epätietoisuus on kamalinta, toivotaan et saat selvyyden äkkiä missä mennään(n)
Mulla tämä pidemmällä eli hcg on varmaan yli 500. Voihan se vuodon alettua nopeasti sitten laskeakin. Toivotaan, jos tässä niin käy.
Viime keväänä sain 5 päivää haamua /plussaa ja alle viikossa tuli vuoto ja testit näytti negaa. Ja päästiin 4 päivän viiveellä uuteen yritykseen.
 
Me jouduttiin olosuhteiden pakosta pitämään noin puolen vuoden tauko 2. km (kkm todettiin 12. viikolla) jälkeen ja yhteensä meni aika tasan vuosi, että 3. raskaus (tuulimuna) alkoi. Olisiko sitten ollut liian pitkä aika keskenmenojen välillä, jotta oltaisiin päästy tutkimuksiin nopeammin. 3. km jälkeen saatiin jo lähete tutkimuksiin, mutta se palautettiin, koska 1. km oli liian aikainen. Ahdistaa kyllä se, miten paljon aikaa on kulunut. Usein mietin, olisiko vähän yli vuosi sitten pitänyt priorisoida uuden raskauden yrittäminen, jotta ei olisi tullut niin pitkää taukoa, mutta asiat menivät niin kuin menivät ja siinä tilanteessa tauko tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Kiinnostaisi kuulla kokemuksiasi km tutkimuksista, jos haluat kertoa. Mitä kokeita otetaan ensin ja miten pitkä odotus on kokeiden välillä. Paljon voimia sinulle!
Niin se voi olla, nyt ehkä muistelinkin jotain että pitiköhän ne km sattuakin vuoden sisään tms. Et tutkitaan(n)
Me mennään molemmat ensin verikokeisiin, mm. Kilppari arvot, sokerit, sit oli puhetta jostain hyytymishäiriöstä(?) En tarkalleen tiiä mitä kaikkee ne kattoo noista, olin siinä vaiheessa niin shokissa km uutisesta ettei kaikki jäänyt mieleen:( Miehestä kattoovat ainaki kromosomi poikkeavuuden. Näissä tuloksissa sitten kestää 2 kk, et tulokset kuullaan vasta pääsiäisen tienoilla. Voin kyl sit tulla kertoo enemmän ku selvii (y)
Muoks. Ja tää viesti tais olla @Annu83 :lle :LOL:
 
Niin se voi olla, nyt ehkä muistelinkin jotain että pitiköhän ne km sattuakin vuoden sisään tms. Et tutkitaan(n)
Me mennään molemmat ensin verikokeisiin, mm. Kilppari arvot, sokerit, sit oli puhetta jostain hyytymishäiriöstä(?) En tarkalleen tiiä mitä kaikkee ne kattoo noista, olin siinä vaiheessa niin shokissa km uutisesta ettei kaikki jäänyt mieleen:( Miehestä kattoovat ainaki kromosomi poikkeavuuden. Näissä tuloksissa sitten kestää 2 kk, et tulokset kuullaan vasta pääsiäisen tienoilla. Voin kyl sit tulla kertoo enemmän ku selvii (y)
Muoks. Ja tää viesti tais olla @Annu83 :lle :LOL:
Oliko teillä puhetta lääkärin kanssa, että saako yrittämistä jatkaa tutkimusten aikana? Raskaushan vaikuttaa ainakin noihin hyytymistekijöihin. Me ollaan nyt yritetty jatkaa elämää ihan normaalisti eli ei varsinaisesti yritetä uutta raskautta, mutta ei myöskään estetä. Ovulaation tunsin viime yönä, joten periaatteessa olisi mahdollista, että uusi raskaus alkaisi jo ennen tutkimusten alkamista. Sitten jos/kun tulisi taas uusi km, niin tutkimukset siirtyisivät yhä pidemmälle.
 
Täällä starttaa jo yk19, yk6 km jälkeen :cry: Testailin dpo 10 lähtien ja haamuja sain joka päivä one stepin testeihin, tänään ja eilen tehty apteekin ultra nega, ja nyt pyyhittäessä vaaleanpunaista. Kyllä sitä joka kerta romahtaa kun menkat alkaa, mutta eiköhän huomenna ole jo parempi mieli.
 
Oliko teillä puhetta lääkärin kanssa, että saako yrittämistä jatkaa tutkimusten aikana? Raskaushan vaikuttaa ainakin noihin hyytymistekijöihin. Me ollaan nyt yritetty jatkaa elämää ihan normaalisti eli ei varsinaisesti yritetä uutta raskautta, mutta ei myöskään estetä. Ovulaation tunsin viime yönä, joten periaatteessa olisi mahdollista, että uusi raskaus alkaisi jo ennen tutkimusten alkamista. Sitten jos/kun tulisi taas uusi km, niin tutkimukset siirtyisivät yhä pidemmälle.
Sanottii et heti vaa uutta. Toki jos raskautuu niin tutkimukset siirtyy mut aateltiin antaa luonnon hoitaa. Ei mitenkään yrittämällä yritetty.
Mul ei oo kierto palautuu vieläkään, ei oo menkoista tietookaa(n) keskenmenosta jo 2kk, vielä näytti raskaustestit haamuja viime viikolla tai sit oli uuden kiinnittymis yritystä tiedä sitten.. :(
 

Yhteistyössä