Keskenmenoko :O *ällövaroitus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
edellisestä synnytyksestä on vuosi aikaa, ja menkat ovat olleet epäsäännölliset ja suht niukat, vuotopäiviä on ollut kolme, ja tuhruttelua sen jälkeen pari päivää.
Nyt mulla alkoi tiistaina menkat, ja kunnon vuotoa on ollut koko ajan, mitä siis aiemmin ei ole ollut. Ei kuitenkaan mitään äärimmäisen runsasta, mutta runsaampaa kuin aiemmin.
Äsken kävin vaihtamassa tamppoonia, ja paperiin jäi normaalivuodon lisäksi pieni, halkaisijaltaan sormeenpään levyinen, pisaramainen hyytymä, jota ihemissäni katsoin lähempää, ja se oli kuin pieni pussi, jonka sisällä oli tumma möntti. Tuollaisia kun en koskaan ennen ole vuodon seassa huomannut.

Mieleeni heräsi epäilys, että olenko sittenkin saanut alkuraskauden keskenmenon. Voikohan olla mahdollista?

Saattaahan se olla. Itse koin varhaisen keskenmenon kerran, vuoto tuli rytinällä pönttöön ja pieni pussi oli selvästi havaittavissa. Kaikki tuli jotenkin "ehjänä" ulos. :|

nolona tunnustan tutkineeni sen verran tarkkaan sitä paperilla, että se tosiaan oli sellainen läpikuultava kalvomainen pussukka jonka sisällä oli alle sentin mittainen tumma möhkäle. itse "pussi" oli vajaa parisenttiä pitkä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nolona tunnustan tutkineeni sen verran tarkkaan sitä paperilla, että se tosiaan oli sellainen läpikuultava kalvomainen pussukka jonka sisällä oli alle sentin mittainen tumma möhkäle. itse "pussi" oli vajaa parisenttiä pitkä.

No mullakin se pussi oli jotain tota kokoo. Sisälle en nähny kun oli tosiaan pytyssä.. Mutta näky sellanen valkoinen pikku nauha joka lähti pussista.. En järkytykseltäni voinu jäädä tutkiin asiaa enempää vaan vedin vessan.
Mutta siis eihän varhaiset keskenmenot mitenkään harvinaisia ole! Suurin osa vaan ei huomaa niitä.
Onko teillä ehkäisy käytössä?

Vaikuttaa ns. kemialliselta raskaudelta. Eli munasolu hedelmöittyy mutta raskaus menee kesken jo ennen kuin kuukautisten pitäisi edes alkaa. Se on erittäin yleistä mutta ei kerro mitään kielteistä tulevista raskauksista. Näin alkuraskauden keskenmenot ovat oikeasti niitä elinkelvottomia yksilöitä joita luonto karsii.

Herkällä testillä voit saada tosi hailakan plussan kiinni. Jos sinulla on ylimääräinen herkkä testi kotona ja tuo on tapahtunut äsken niin voit tehdä testin. Tarpeen se ei ole.

Nyt kun mietin tossa tarkemmin, niin itseasiassa mulla on ollut vähän oireita, jotka olis voineet viitata raskauteen. pientä aamupahoinvointia n. viikon ajan, ummetusta joka iskee aina alkuraskaudessa, ja aiemmin vain raskausaikoina vaivaava peräpukama.

Yhteistyössä