Keskenmeno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiigeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tiigeri

Jäsen
07.01.2008
246
0
16
mul oli viime kierrolla menkat myöhäs 4-5päivää. yhtäkkiä alko runsas vuoto joka oli hyytymiä täynnä. lonkat ja ristiselkä kipeet ei voinnu istua, kävellä taikka maata. ja sitten kivut lievitty samana päivänä mut kesti viel muutaman päivän lievinä. ja kun oli tullu alussa todella todella runsasta ja hyytynyttä verta niin sekin sitten loppu parin päivänpäästä normaaliksi.
niin mietin että olikohan keskenmeno? ja jos oli niin pitäiskö siittä mennä esim terkkarille puhumaan tai jotain? oon ihan avuton täs asias nytten :(

Keskenmeno on hyvinkin mahdollista. Aika moni spontaani keskenmeno tulee just noin, että nainen ei itse oo edes ollut tietoinen raskaudestaan. Ehditkö raskaustestiä tehdä? Yleensä tuossa vaiheessa, kun menkat on muutaman päivän myöhässä, se näyttää jo plussaa (tosin tulos saattaa olla vielä hailakka).

Mun ymmärtääkseni et välttämättä tarvitse lääkäriä, ellei veriryhmäsi ole rhesus-negatiivinen. Jos on, tarvitset vasta-aine-"rokotteen" suojaamaan seuraavaa mahdollista raskauttasi. Rh-negatiivisia on Suomessa kuitenkin vain n. 15%.

Onhan se hyvä käydä lääkärissä tarkistamassa hcg (istukkahormoni)-verikokeella, että onko se on normaali (jos ei raskaana ja kohtu tyhjä --> arvo alle 5). Esim. jos kohtu ei keskenmenon jälkeen tyhjenekään kunnolla, voi tulla tulehdus.

tigeri miten ne sano että jos on tuulimuna niin ei tarvi mitään tehdä!!??? tuulimunahan on lähes yleisin keskenmenosn syy!!! itellä tuulimuna meni kesken VASTA viikolla 10+5 ja kivut&vuodot oli hyvin voimakkaat!! toivottavsti saat asiaan selvyyttä, jos tää oikeesti epäili tuulimunaa niin sinuna menisin gynelle joka varmistaa asian..

niiiiiin, jos se ei kattonu ultralla niin eihän se voi tietää mitä sielä on!!! ethän hätäänny mun kirjotuksiata!!! :saint: itellä oli tuulimuna niin v-taa jos joku sitä vähättelee (just joku terkkari) kun se on ihan sama onko todettutuulimuna vai yllättävä keskenmeno!!! samat tunteet niissä on mukana ja aivan samat raskusoireet!! niillä vaan jotka tietää tuulimunasta on ollu jo omaehtoinen ultra... huh huh tulipa avauduttua :saint:

Yhteistyössä