Keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Moira

Vieras
Alkoi viikonloppuna kovilla kivuilla, vuoto tuli maanantaina. viikkoja oli noin 8. Nyt mietin, mikä on runsas vuoto jolloin pitää lähteä sairaalaan? Lääkärissä kävin ja antoivat lähetteen, että lähtee jos vuoto on runsasta, nousee kuume tai kipu yltyy. Miten se määritellään? Vuoto on kohtalaista mutta juuri näin iltasin lorahtelee ja tulee kummallisia kappaleita kudosta =( Näin on jatkunut kolme päivää

No mulle sanottiin joskus että jos vuoto on runsaampaa kuin normaali kuukautisvuoto tai jos lähtee taju, niin päivystykseen. Ne kudospalaset on varmaan kohdun riekaleita. Juo runsaasti ja lepää! Osanotot ja voimahali!

Sain kans kuukausi sitten samoilla viikoilla keskenmenon vuoto jatkui n 1vko. Minä kävin kyllä lääkärissä tarkistamassa, että kohtu on tyhjentynyt kokonaan. Tosin minulla oli kipuja 2vko keskenmenon jälkeen.....
Tsemppiä!!!

minulla oli vuoto muutamana päivänä TODELLA runsasta, eikä silloinkaan huolittu päivystykseen vaikka soitin sinne. yöllä yösiteen vaihdoin kahden tunnin välein, ja silti olin yltä päältä veressä. vessassa käydessä verta oikein ryöpsähti paineella pönttöön hyytymien kanssa :x

Kurjaa olla tämän asian kanssa yksin, mies kun on asenteella että montako päivää tuo aikoo olla hankala... Mutta on lohdllista kuulla että kova vuoto ei ole välttämättä vaarallista. Saisi olla päivällä yhtä kovaa niin varmasti lähtisin sairaalaan, mutta en näin kaukaa keskellä yötä. Pelkään lääkäreitä ja sairaalaa =P Kuinkahan sitä saa päänsä peloista tyhjäksi jos yrittää raskautta uudelleen...

Olen pahoillani että joudut keskenmenon kokemaan :( Itselläni ollut kaksi, todella erilaisia olivat. Ensimmäinen meni kesken rv7, vuoto oli hurjaa, en ole kovin herkkä veren näkemiselle, mutta silloin oli tajunlähtö lähellä wc reissulla. Silloin lähdinkin sairaalaan. Toinen meni kesken rv 14, vuoto oli hillitympää, mutta silti paaaaljon runsaampaa kuin kuukautiset. Ihmettelen kun minullekin ohjeeksi yksi lääkäri sanoi, että on normaalin kk vuodon kaltaista... ja pah! Toinen lääkäri siihen kommentoikin, että tottakai on runsaampaa, kun kohtu on ehtinyt kasvaa ja limakalvot ovat paksuuntuneet kovasti jo muutamien rv:n aikana. Ja molemmissa tuli jos jonkinlaista "könttiä". Mielestäni sitten, kun sinua itseäsi alkaa epäilyttämään, että onko kaikki kunnossa menet lääkärille. Vuoto kesti itselläni molemmissa kauan, ainakin vajaa pari viikkoa. Oli kuin synnytyksen jälkivuotoa, toki se väheni koko ajan. Voimia sinulle!

Yhteistyössä