keskenmeno tuli, koska alkaa vuoto?mitä tässä oikein tapahtuu....

Onnellinen Villasukka

Aktiivinen jäsen
10.11.2007
4 845
0
36
Keskiviikko aamuna vähäinen määrä ruskeaa turhua, sen jälkeen välillä vihlaisi alavatsalla koko päivän ajan muttei enää mitään vuotoa.
Illalla tuli ulos tumma hyytymä, joka näytti ihan alkiolta näillä viikoilla millä olin (6+1) muttei vieläkään mitään vuotoa.

Torstaina aamupäivänä hiukan vihloi välillä vatsaa muttei muuta. Soitin neuvolaan ja pyysivät lääkäriin.
Labrassa ottivat verikokeen josta katsotaan hormoonitaso.

Tänään perjantaina aamulla lääkäri ja ultra: kohtu täysin tyhjä, vain hiukan paksumpi limakalvo. Ei havaittavissa kohdun ulkopuolista raskautta.
Hormoonitaso 51 000. Kuulostaa suurelta lukemalta??

MISSÄ VUOTO???

Ensi viikolla uusi verikoe, josta katsotaan onko lukemat tippuneet...

En tiedä mitä tässä pitäisi ajatella, olen huolissani siitä, ettei vuotoa ole vaikka alkio tuli jo pois?!? :snotty:

omalla kohdalla kävi niin että ensin alkoi vuoto sitten armoton kipu..joten ei mun vastauksesta nyt paljoo oo apua kun en edes tiedä mitä noiden tasojen pitäis olla

:hug: :hug:

Mulla alkoi keskenmeno toissailtana (rv 6+3 tai 6+4), ensin ruskealla vuodolla jota ei tullu juuri ollenkaan. Aamulla sitten jonkun verran verta mutta ei sitäkään nyt mitenkään kauheesti, nihkeesti on vuotanu siis eilisen ja tän päivän. Tämä on jo viides keskenmeno ja suurinpiirtein samalla kaavalla nää on menny. Yks tosin oli kohdunulkopuolinen (sulla tosiaan niin korkea hcg, että jo se viittaa kohdunsisäiseen raskauteen, kohdunulkopuolisessa se ei nouse yhtä nopeesti) ja yks kesktytyny keskenmeno myöhemmillä viikoilla mutta kolme muuta on vuotanu samallalailla nihkeesti.

Mäkin oon tässä aivan turha ihminen kommentoimaan, vaikka mulla onkin ollut jo neljä peräkkäistä km:a. Kaikki on alkanu vuotamalla. Eka km oli just aivan alkuvaiheessa (rv 6+0). Silloin olin pari tuntia kipeä ja vuotoa tuli jonkin verran. Sit parin tunnin päästä alkio tuli ulos. Seuraavan päivän ultrassa kohtu oli tyhjentynyt, mutta se vähäinen vuoto kyllä jatkui. Kolmella seuraavalla kerralla raskaus on ollut pidemmällä ja joka kerta oon joutunut lääkkeelliseen tyhjennykseen, yhdellä kerralla sen lisäksi myös kaavintaan.

Hyvä että pääsit kuitenkin heti lääkärille ja vielä seurantaverikokeeseen. En osaa sanoa, miksi vuoto ei vielä tule. Mitä lääkäri siihen sanoi?

Voimia menetykseen!

Omalla kohdalla ekan keskenmenon aikana vuoto oli aika lailla samanlaista kuin kuukautisten aikana. Toisen kohdalla vuotoa ei tullut juuri lainkaan vähän vai ruskeaa tuhrua. Sen jälkeen kyllä tehtiinkin kaavinta, kun kohtu ei ollut tyhjentynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Mulla alkoi keskenmeno toissailtana (rv 6+3 tai 6+4), ensin ruskealla vuodolla jota ei tullu juuri ollenkaan. Aamulla sitten jonkun verran verta mutta ei sitäkään nyt mitenkään kauheesti, nihkeesti on vuotanu siis eilisen ja tän päivän. Tämä on jo viides keskenmeno ja suurinpiirtein samalla kaavalla nää on menny. Yks tosin oli kohdunulkopuolinen (sulla tosiaan niin korkea hcg, että jo se viittaa kohdunsisäiseen raskauteen, kohdunulkopuolisessa se ei nouse yhtä nopeesti) ja yks kesktytyny keskenmeno myöhemmillä viikoilla mutta kolme muuta on vuotanu samallalailla nihkeesti.

nomiten se keskenmeno sulla tuosta on jatkunut, ennen?
en ymmärrä itse sitä, että alkio tulee ulos ilman minkäänlaista vuotoa??
pelkään että jotain kamalaa tapahtuu kohta jollei vuotoa ala ilmaantua.
En käsitä. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomenmarja:
Mäkin oon tässä aivan turha ihminen kommentoimaan, vaikka mulla onkin ollut jo neljä peräkkäistä km:a. Kaikki on alkanu vuotamalla. Eka km oli just aivan alkuvaiheessa (rv 6+0). Silloin olin pari tuntia kipeä ja vuotoa tuli jonkin verran. Sit parin tunnin päästä alkio tuli ulos. Seuraavan päivän ultrassa kohtu oli tyhjentynyt, mutta se vähäinen vuoto kyllä jatkui. Kolmella seuraavalla kerralla raskaus on ollut pidemmällä ja joka kerta oon joutunut lääkkeelliseen tyhjennykseen, yhdellä kerralla sen lisäksi myös kaavintaan.

Hyvä että pääsit kuitenkin heti lääkärille ja vielä seurantaverikokeeseen. En osaa sanoa, miksi vuoto ei vielä tule. Mitä lääkäri siihen sanoi?

Voimia menetykseen!

Lääkäri sanoi, että kohtu on tyhjä, kun kysyin miksi ei vuotoa tule.
Mulla kaikki vuoto on kananmunan kokoinen ruskea läntti siteessä, joka ei tullut kunnolla läpikään.
En vaan käsitä että keskenmeno voi tulla, alkion tulla ulos ilman vähäisintäkään verenvuotoa.
Jostain ne pian syksähtää tai sitten tulee joku hirveä kohtutulehdus tai jotain muuta kamalaa... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:

Se on vaan jatkunu monta päivää niukkana vuotona, vähempää huomattavasti kun kuukautisvuoto. Eihän siinä mitään kauheeta tapahtu jos kohtu on todettu olevan tyhjä (käy vielä kuitenki varmistamassa asia jos askarruttaa). Suurin huolihan niukassa vuodossa on juuri tuo kohdunulkopuolinen raskaus mutta mielestäni sulla oli niin korkee tuo hcg, ettei se siihen oikeen viittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sirppana:
Omalla kohdalla ekan keskenmenon aikana vuoto oli aika lailla samanlaista kuin kuukautisten aikana. Toisen kohdalla vuotoa ei tullut juuri lainkaan vähän vai ruskeaa tuhrua. Sen jälkeen kyllä tehtiinkin kaavinta, kun kohtu ei ollut tyhjentynyt.

Millä viikoilla sulla oli tuo toinen km? mulla oli kohtu tyhjentynyt. Nähtiinkö sulla heti ultralla ettei kohtu ole tyhjentynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:

Se on vaan jatkunu monta päivää niukkana vuotona, vähempää huomattavasti kun kuukautisvuoto. Eihän siinä mitään kauheeta tapahtu jos kohtu on todettu olevan tyhjä (käy vielä kuitenki varmistamassa asia jos askarruttaa). Suurin huolihan niukassa vuodossa on juuri tuo kohdunulkopuolinen raskaus mutta mielestäni sulla oli niin korkee tuo hcg, ettei se siihen oikeen viittaa.

okei, koetan sitten rauhoittua...mutta en voi lakata ihmettelemästä..
:ashamed:

Toinen keskenmeno todettiin viikolla 11, mutta ultrassa näkyi että kasvu oli pysähtynyt jo viikolla 8. Kaavintaan minut laitettiin, koska vuotoa ei juurikaan ollut ja ultrassa näkyi alkio vielä. Jälkivuodon jälkeen olin sitten vielä tarkastuksessa, että kaikki oli varmasti hyvin kohdussa. Ekan keskenmenon jälkeen oli kyllä myös jälkitarkastuksessa. Koitahan pärjätä :hug:

Mä muuten illalla jäin vielä miettimään, että miten mulla nämä keskenmenot on menny niin kyllä täytyy todeta, että oon muistanu väärin sillä olihan mulla viimeksi aika rajuakin vuotoa alkupäivinä. Jopa niin, että heikotti ja pyörrytti mutta sen jälkeen se vuoto hiipu kovasti. Eli ei mulla ookaan ollu kun 2 samantyyppistä niukkavuotoista keskenmenoa, tästä meneillään olevastakaan ei vielä tiedä sanoa mihin suuntaan se kehittyy. Vuotais nyt vaan äkkiä pois niin että homma ois ohi ja pääsis taas eteenpäin :/

Yhteistyössä