keskenmeno ja oudot kivut vatsalla

Sain keskenmenon viime viikolla rv7+1, tyhjennys aloitettiin lääkkeillä torstaina, jolloin vuotoa tuli hyvin niukasti pe, la ja su. Maanantaina meni vatsa aamulla ihan sekaisin ja alkoi oudot kivut, kuin suolisto tai vatsaontelo olisi täynnä ilmaa joka ei tule ulos, kipua ja särkyä sekä vatsalla että selässä. Istuessa peräsuolta särkee niin paljon että pitää nousta ylös, ulostaminen ja virtsaaminen pahentaa. Kävin uudestaan kontrollissa ja keskenmeno oli hyvin edennyt vaika ei ulos ollutkaan tullut juurikaan tavaraa. Sain taas samat lääkkeet ja näillä lupailtiin lopunkin materiaalin ulostuloa. Lääkkeenoton jälkeisenä yönä nämä järkyttävät kivut tuntuivat pahenevan, kunnes taas aamulla hieman parempi olo. Mitä tämä kipu on? Se ei ole samaa kuin supistus tai kuukautiskipu. Tulehdusta ei pitäisi olla, vaikka alavatsa onkin hyvin kipeä painettaessa. Onko muilla ollut samanlaista??? :eek: Lääkäri ei tuntunut olevan huolissaan... :|

Saitkohan samaa lääkettä kuin minäkin, eli cytotec? Mietin vaan oisko ihan normaaleja sivuvaikutuksia siitä: Kuten kaikki lääkkeet, Cytotec-valmistekin voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa (kuten minä en esimerkiksi saanut ).

Tavallisimmat: ripuli, vatsakivut, pahoinvointi, ilmavaivat, päänsärky, oksentelu, ummetus, pyörrytyksen tunne, ruuansulatushäiriöt.

Muoks: ja pahoittelut sinulle keskenmenosta, voimia :hug:

hei jensar. pahoittelut keskenmenosta :hug:

mulla oli kanssa samanlaisia oireita keskenmenon jälkeen vaikka ihan spontaanisti tapahtui. eli kauheasti ilmaa mahassa ja niin pahoja kipuja että sai menemään kyykkyyn lattialle. lisäksi vessakäynnit oli täyttä tuskaa, mutta suolen toimiminen aina helpotti kipuja vähäksi aikaa. lisäksi istuminen oli ikäväntuntusta, kun tuntui että pehvaan sattuu, mieluummin olin makuuasennossa. ja tätä kesti yli viikon. mulla oli raskauden aikana vatsaongelmia muutenkin, niin oletan tän johtuvan siitä. oiskohan sulla sama juttu?

jaksamisia :hug:

Muok. ja ikävä kyllä en löytänyt mitään, mikä olisi tilannetta helpottanut, ei ruokavalio tai lääkkeet.. ajankanssa meni ohi..

Lisäys vielä. Muistaakseni aamut oli parempia ja sitten päivän mittaan paheni kun söi enemmän. Lisäksi mulla oli kauheita mielitekoja, yhdessä vaiheessa ei mikään muu kuin suolanen maistunut (elin suolatikuilla) joka ei varmasti helpottanut tilannetta..

Kiitos vastanneille! =) Eilen alkoivat pahimmat kivut tähän asti, vastasi jo täysin synnytystä edeltäviä supistuskipuja ja makasin kontillani pöytää vasten lattialla. Huh huh. Ehkäpä tämä on lopun alkua, toivotaan niin, verta on ainakin tullut nyt paremmin ja myös kudoskappaleita. Sairaslomaa piti hakea lisää. Onko muilla ollut tyhjennyskipua toispuoleisesti?? Mulla on vasemmalla puolella kaikki kivut ihan jalkaa ja selkää myöten, oikea puoli ihan normaali? Lääkäri katsoi ku:n mahdollisuuden mutta ei löytänyt mitään, ja joku pussi oli kohdussa mutta ei alkiota. Ihmetyttää!! :eek:

Suoli edelleen kipeä, tuntuu ärtyneeltä ja ei toimi kunnolla. Otin ummetuslääkettä ja hieman auttoi kun tyhjeni. Istuessa edelleen "pakottaa" ja välillä tuntuu kun ilmaa pakkautuu kipeästi suolistossa. Nämä kaikki sekoittuvat supistuskipuihin joten olo ei ole mitenkään häävi :/ No onneksi tämä henkinen puoli alkaa olemaan jo kunnossa ja odotan innolla uutta yritystä!! Voimia kaikille saman kokeneille!! :hug:

vierailija
Tästä ketjusta jo reilusti aikaa, mutta vastailen silti, josko joku hakee vertaistukea. Minulla keskenmeno viikolla 10, alkoi spontaanisti, mutta ei tyhjentynyt kokonaan, joten cytotec lisäksi. Tyhjenemisen aikana normaalit supistuskivut.

cytotecin ottamisen jälkeen suolisto ihan älyttömän kipeä, ilmaa kertyy todella paljon ja se tekee kipeää. Vessassa käydessä täytyy pitää ”taukoja”,koska kipukrampit suolessa yltyy ponnistaessa. Vatsa sekaisin joka aamu.Tällaista minulla ei ole ollut aiemmin. Lääkkeestä aikaa nyt jo 3vk. Oireet edelleen olemassa,vaikkakin lievempänä.

Yhteistyössä