Keskenmeno alkuraskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyyhky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyyhky

Vieras
Eli siis sain keskenmenon 6. raskausviikolla. Verta tuli runsaasti ja limakalvot klöntteinä pihalle. =( Lääkäri sanoi puhelimessa että jos vuoto loppuu eikä jatku runsaana niin mitään sen kummempia tutkimuksia ei tartte tehdä.

Kuinka teillä jotka ole ensimmäisillä raskausviikoilla saaneet keskenmenon, niin onko teiltä tarkistettu että onko kohtu puhdas ja kaikki siltä osin kunnossa? Kauanko teillä vuoto jatkui keskenmenon jälkeen? Tuliko joitain muita oireita?

Tämä oli ensimmäinen keskenmeno ja se tuntuu ikävältä. Toivottavasti toista ei tulisi. Kuudennelle viikolle kun ehtii, niin sitä kuvittelee jo miltä pieni nyytti tuntuisi käsivarsilla. Onneksi en ollut kertonut raskaudesta mieheni lisäksi kuin äidilleni. Olisi ikävää selittää jälkikäteen että eipäs meille vaavia sittenkään....

Itsellä 2 v sitten km rv10+, kyllä mä jouduin jo ihan kaavintaan, ja sitten vielä jälkitarkastukseen. Mutta kun noissa viikoissa alussa tapahtuu niin paljon, niin siitä se ero varmaan johtuu, eli sulla oli vielä alkiovaihe ja mulla jo sikiövaihe.
Halauksia! :hug:

Mulle tuli tammikuussa keskenmeno, viikkoja oli vajaa kuusi. Mitään kaavintaa ei tehty, vuoto kesti muutaman päivän. Parina ekana päivänä se oli runsasta sitten samanlaista kuin kuukautisten aikana.
Noin viikon päästä vuodon alkamisesta kävin sairaalassa naistentautien polilla tarkastuksessa, lääkäri tarkisti että kohtu tuli tyhjäksi ja se oli tyhjä. Nyt olen uudelleen raskaana viikkoja 7 ja hirveesti hermostuttaa kestääkö tämä, vaikka tiedän kyllä ettei hermoilu auta yhtään. Voimia sinulle.

itsellä meni neljä vuotta sitten ihan alkuviikoilla kesken. Kun vuotoa oli tullut viikko, niin tsekattiin ultralla, että kohtu oli tyhjentynyt. Oli lisäksi aika paljon särkyä alavatsassa, joten sain antibiootit kohduntulehdukseen. Parani nopeasti ja neljän kuukauden päästä olin taas raskaana ja se sujuikin sitten hyvin!

Heta: Ihan samat viikot on mulla nyt parhaillaan menossa eli jotakuinkin 7+3! Ihan kauheasti ahdistaa, että meneekö tämä kesken, vaikka eihän se sillä pähkäilyllä mihinkään muutu..

Nyyhky, tarinani on sama kuin sinun, spontaani km vkolla 6. Minut kyllä passitettiin kaavintaan,jota ei tehty,koska kohtu jo tyhjä (ultrattiin siis). Mitään toimenpidettä ei siis mullakaan tehty, kontrolliaika annettiin polille 2 vkon päähän. Vähän jäi huono maku tuosta yöllisestä sairaalakeikasta, ehkä eniten siitä, ettei lääkäri esim. kertonut epäilevänsä munatorviraskautta, s-lomatod. dg:sta luin sitten jo kotona! Itse tiedän/tiesin ettei siitä ollut kyse, ei mitään siihen viittaavia oireita ollut. Vuoto ja kivut jatkuivat vielä vkon verran, hyytymiä tuli myöhemminkin ja lääkkeitä jouduin kovaan kipuun syömään. Hassulta tuntui sekin että kohtu oli ultrassa tyhjä mutta seuraavana pvnä tuli sikiöpussi ulos! 2 vkon kuluttua kaikki oli jo seurantakäynnillä hyvin ja r-hormoni laskenut. Kuukautiset alkoivat mulla ajallaan eli n. 4 vkoa km:sta aivan normaalin kiertoni mukaan. Nyt jännitetään sitten että tuleeko taas menkat vai se toivottu tulos... Toivuin km:sta hyvin, pari ens. vkoa olin henkisesti tosi rikki mutta sitten alkoi helpottaa. :hug:

Olin sitten tänään ultrassa yksityisellä ja sikiö kyllä näkyi muttei sykettä. Viikkoja arveli noin 9+4 kuukautisten mukaan mutta koko oli pienempi eli oli mennyt kesken jo aiemmin.

Sain lähetteen gynen polille jossa toinen gyne tutki minut vielä ja ultrasi ja tuli samaan tulokseen ja keskeytys aloitettiin.

Sain ottaa yhden keltarauhastabletin siellä ja parin päivän päästä menen sairaalaan jossa laitetaan 4 tablettia emättimeen jotka aloittavat supistukset ja kohtu tyhjenee. Antavat kuulemma kipulääkettä mutta tulee vatsakipujakin kuulemma.

Illalla pääsee kotiin lepäämään ja vuoto jatkuu kuulemma pari viikkoa sitten kunnes menkat alkaa 4 viikon kuluttua.
Sen jälkeen jälkitarkastus ja sitten voi yrittää uutta raskautta jos kohtu on tyhjentynyt eikä ole tulehduksia.

Onko muilla tästä kokemuksia? Onkohan noi supparit kauheita sitten toivottavasti eivät vastaa synnytyssuppareita?

Nyt on vähän haikea olo mutta yritetään miehen kanssa uutta lasta heti kun vaan saadaan siihen lupa ja uskon että vielä onnistuu...

:(

Sain itse taas kokea kaavinnan syyskuun loppupuolella. Itse sain valita lääkeet vai kaavinta. Jos olisin lääkkeet ottanut olisi se kestänyt kauemmin ja onneksi pääsin seuraavana päivänä kaavintaan. Edellinen kaavinta tehtiin helmikuussa.
Toivonpa että ne olisivat ainoat minun elämässä!

Tsemppiä halit kaikille, kyllä me naiset olemme vahvoja kun jaksamme tätä touhua!
:hug:

Eka km viikoilla 8+jotain, kävin lääkärissä, mutta pois oli jo tullu itsestään, joten ei kaavintoja tai mitään. Toka km viikoilla 6+jotain en edes käyny lääkärissä, neuvolaan vaan ilmoitin tilanteen

Yhteistyössä