Kesävauvat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen ihan uusi kirjoittaja, mutta päätin nyt innoissani kirjoittaa tänne! :)

Meillä tyttö, nimeltään Saimi Karoliina. 1v synttärit oli 3. kesäkuuta.
Saimi on todella reipas ja iloinen tyttö. Kävelee kovasti ja nauraa kaupassa kaikille mummoille :D Sanojakin tulee jonkin verran ja ensimmäinen sana oli Laki, eli " Lucky " - koiramme nimi.

Tyttö siirtyi joulun jälkeen nukkumaan omaan huoneeseen pinnasänkyyn ja siellä nukkunut paremmin kuin minun ja miehen makkarissa :o ! Ei heräile öisin juuri ollenkaan, mikä on aika jännä juttu.

Minä ja tyttö ei käydä missään kerhoissa. Kuuden aikaan iltaisin aina lähden koiran kanssa treenailemaan ja silloinkin mies tullut töistä jo (päiväduuni) niin saavat he vapaata aikaa kahdestaan. Kaikki raskauskilot (jotain 13kg) karisseet pois kokonaan. Synnytyksen jälkeen kun oli pakko viedä energistä koiraa normaalisti lenkille, vaikka kipeää välillä teki. Mutta onneksi en jäänyt kotiin makoilemaan, koska muuten en olisi varmaan lähtenyt minnekkään.

Ekaksi tervetuloa kirjoittelemaan äityli :) :) Ja onnea vaan raskauskilojen karistamisesta! Olisipa mullakin tuo tilanne! Itellä on vaihteeksi taas tosi turvonnut olo. Pakko ois vielä ne viimiset kilot saada tiputettua! Mekään ei toistaiseksi käydä kerhoissa eikä vauvauinnissa, mutta ehkä pikku hiljaa aloitellaan, kunhan pääsen ensin asettumaan Suomeen ja saadaan arki pyörimään!

Laurie: Me käytiin nyt kans 1vee neuvolassa, tai tarkemmin sanoen isi, mumma ja pappa olivat siellä Siljan kanssa. Silja paino on sitten tosiaan -19-käyrällä, kun taas pituus keskellä, mutta siitä huolimatta neuvolassa käskettiin lopettaa yösyötöt. Mä kielsin juuri tuosta samasta syystä kuin sinäkin, mutta he kokeilivat kuitenkin ja se menikin tosi kivuttomasti. Ainoa vaan, että Silja kuitenkin herää, vaikka ei itkekään, yöllä ja nukahtaa vasta tunnin päästä. Täytyy toivoa, että se uudelleennukahtaminen vähän nopeutuisi tulevaisuudessa! Ja hyvä tietää, että kannattaa alkaa laittaa vaan nukkumaan ajoissa. Ehkä sekin helpottuu, nyt kun päiväkoti alkaa. Saa nähdä sitten kuinka paljon sairastellaan. Toistaiseksi Siljalla ei ole ollut mitään sairauksia. Sit viel hampaista: Just kun pääsit sanomasta, että teillä ei yllärihampaita ole näkynyt ja itekin aioin kirjottaa sulle siitä, että hampaiden puhkeaminen ei kyl jää huomaamatta, niin Siljalle on nyt sitten tullut kaksi yllätyshammasta, molemmat ylös :D Täl hetkellä siis alhaalla on kaks ja ylhäällä neljä. Niitä yritetään harjailla, mut ei se kovin hyvin onnistu vielä. Ja hän on oppinut sanomaan "muna", kun oli katsellut mummaa leipomispuuhissa :D

Oi vitsi tuota koliikkia! Me onneksi säästyttiin siltä, mutta osaan (ehkä hiukan) kuvitella kuinka raskasta se on ollut, ja varsinkin kun on vielä muitakin lapsia. Onneksi sekin aika on nyt takana päin :) Onko sulla muuten viel lisää lapsia suunnitteilla?

Omasta ajasta: Mä joskus mietiskelen, että mitä ihmeen kaahotusta mun elämä on, siis jo ennen lasta ja nyt viel enemmän. Mul ei oo koskaan aikaa mihinkään! Suurin syy siihen on tietty mun työ ja lisäx mun miehen työ, joka vie viel enemmän aikaa :( Nyt kun vaihdan projektia ja palaan takaisin Suomen kuvioihin, se kahdeksisen tuntia päivässä kyl riittänee, ettei tarvi vetää sitä keskimäärin kymmentuntista työpäivää plus reilusti viikonlopputöitä, vaikka mun miehen tapaukseen se ei ihan pädekään. Mulle siitä pitäis tulla kuitenkin pari lisätuntia vuorokauteen :) Lisäksi lastenhoitoapua on lähellä tosi paljon, et lenkille varmaan pääsen silloin tällöin. Ah, huomenna on viiminen työpäivä täällä ja sunnuntaina sitten kotimatkalle :D Sitä ennen kuitenkin pari pikkujuttua, kuten kämpän tyhjennys taas kerran jne.

Öitä ja kirjoitelkaa taas!

Voi ihana että täällä ollaan vielä näinkin aktiivisia, ajattelin jo että raskauden jälkeen kaikki lopettaisivat.

Kattelin että tuossa on kiloista puhuttu, nooo.. öö.. mm.. ei oo ihan lähteny täältä, pikemmin tullu lisää... Oon niin huono laihduttaan, joten kilot jäi, eikä lähde..

Meillä oli nuo rokotukset kans ihan justiin ja otti aivan sydämmestä kun pistettiin, ei se huutanut kun vaan pistoksen ajan, mutta näytti tekevän nii kipeetä että ai ai..
Mua kuitenkin nauratti lopuksi se että Casper ei pysynyt sekunttiakaan paikallaan ja sainkin sellaisen esitteen jossa luki IKILIIKKUJA :DD Se kiipeili pöydille ja tuoleille, repi kaikki lelut alas :D Se on vähän tuollainen vekara <3

Hampaita on jo 4 alhaalla ja 4 ylhäällä, niitä kutittaa valtavasti nyt..
Casper rakastaa hammasharjaa, varmaankin noitten kutiavien ienten takia, mutta sitä on kiva jäyhää.

Meillä nukutaan kyllä ihan hyvin, periaatteessa aina vähintään 12h, kovat unenlahjat :)

Mä en Casperia halua millään päiväkotiin, kun jotenkin pelkään että siellä kohdellaan sitä huonosti kun ei se itse voi sanoa. Mutta tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu lisää pikkujalkoja, niin voin olla kotona pitkään ja ei tarvitse miettiä päiväkotia :)

Sanoja ei vielä tule kunnolla, mutta osaa nyökätä tai puristaa päätä jos haluaa tai ei halua jotain, myös osoittaminen onnistuu. Luulen että koska Casper oppi kävelemään niin aikaisin niin se vei mielenkiinnon puhumiselta, kun pitää keskittyä juoksemiseen :)

Casper on niin hyvä kun se löytää jotain mitä ei saa ottaa vaikka jotain mitä ei suuhun saa laittaa se katsoo huomaako joku mitä sillä on kädessä ja jos huomaa ja lähtee käveleen poikaa päin se pistää sen jutun mahd. nopeesti suuhun ja juoksee karkuun, sitten kun sen saa kiinni se sylkee sen itte pois. Mikä on kyllä niin hyvä että se ei tykkää pitää suussaan ei syötäviä asioita.

Nyt muutaman päivän sisällä olemme huomanneet että Casperista on tullut todella arka, pelkää melkein mitä vaan mikä pitää ääntä. Ennen se tykkäsi olla kaupassa sellaisessa autossa johon laitetaan raha ja se liikkuu, nyt kun pistimme sen siihen Casper alkoi itkeä ja halusi heti pois.. Ja näkee olemattomia asioita ja juoksee täristen syliin.. Pimeää ei pelkää, ja osaa nukahtaa itsekseen, meidän ausonto on nyt sillä tavalla hassu että pojalla pitää olla oma huone, koska meidän makuuhuoneeseen ei mahdu ja siinä on myös ovi terassille, joten olisi vetoa vaikka mahtuisikin, mutta oman huoneen ansiosta poika on oppinut nukkumaan paremmin ja itsenäisemmin, vaikka heräisi välillä, osaa etsiä itse tutin ja nukahtaa itsekseen. Käytämme itkuhälytintä vaikka huoneet ovat vierekkäin.

Casper tykkää autoista, melkein mitä tahansa tavaraa mitä se pitää käsissään se pyörittelee sitä kuin se olisi ratti <3
428429_10151038894284308_2003107111_n.jpg

Yksi synttärilahjakuva on pakko vielä laittaa tähä, oli niin makee. Äitini osti Casperille tällaisen: (nykyään se osaa itse kiivetä tuohon ja pois)
180197_10150958518108880_498204509_n.jpg

Yhteistyössä