Kesäloma alkoi ja ukkoset tulee ja lomareissulle lähtö edessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Niin, mulla alkoi nyt kesäloma. Ollaan koko perhe lomalla nyt yhdessä tämä loppuviikko, mikä onkin vuoden ainut yhteinen loma (oon vuorotyössä joten yhteisiä vapaapäiviäkään ei turhan usein ole). Lähdetään reissuun ja torstaina olisi mahdollista viedä lapset muumimaailmaan, jonne ovat toivoneet pääsevänsä jo monta vuotta. Mitä vielä säätiedotus lupaa vettä ja ukkosta! Asutaan 500km:n päässä Naantalista joten sinne ei ihan milloin vain ajella.

Mulla on usein myös huono tuuri säiden suhteen. :confused: Ja se on kyllä pänninyt.

Mut jos kävisitte nyt ennen Muumimaailmaa joissain jutuissa (tori, uimaranta) niin ei kaikki odotukset olis sillä Muumimaailmalla? Kesämuistoja tulee myös vaatimattomammistakin kohteista.

Alkaisipa omakin loma.Itsellä ollut heinäkuun ja ensiviikolla töihin ja mitään ei ole voinut tehdä mitä suunnittellut kun helle pilannu kaiken.
Jep, mun loma on mennyt unettomissa öissä, vetelässä olossa ja sisätiloissa piilottelemisessa klo 13-18, kiitos helteen. Muksutkaan eivät jaksa harrastaa samalla tavalla kuin yleensä.

Viimeksi muokattu:
Hei, ei tänne päin ole käsittääkseni mitään suurempia ukkosmyrskyjä tulossa, ehkä jotain nopeita kuuroja, kuten muutamana muunakin päivänä tänä kesänä. Vasta viikonloppuna sään pitäisi muuttua selkeästi.

Eli tervetuloa vaan Naantalin seudulle :)

Hei, ei tänne päin ole käsittääkseni mitään suurempia ukkosmyrskyjä tulossa, ehkä jotain nopeita kuuroja, kuten muutamana muunakin päivänä tänä kesänä. Vasta viikonloppuna sään pitäisi muuttua selkeästi.

Eli tervetuloa vaan Naantalin seudulle :)
Forecaa olen seurannut niin ainakin vielä pari tuntia sitten tuntiennuste lupasi klo 9 alkavaa sadetta ja salaman kuvakin oli. Sadetutkassa puolestaan torstaille näkyy useitakin kuuroja eli sadetta pääosin. Ja mun tuurilla sade on tietenkin niin rankkaa kuin Raumalla eilen! Tai Uppsalassa!

Forecaa olen seurannut niin ainakin vielä pari tuntia sitten tuntiennuste lupasi klo 9 alkavaa sadetta ja salaman kuvakin oli. Sadetutkassa puolestaan torstaille näkyy useitakin kuuroja eli sadetta pääosin. Ja mun tuurilla sade on tietenkin niin rankkaa kuin Raumalla eilen! Tai Uppsalassa!

No kuten sanoin, en usko, että sää radikaalisti muuttuu ja samalta näyttää myös sääkartoilla. Tuskin yksi kuuro päivää pilaa? Me olimme tässä taannoin sadepäivänä huvipuistossa, alkuun sateli ja sitten kirkastui ja oli tosi kuuma. Ei haitannut menoa :)

Ei sulata, mutta ei ne kivojakaan ole. Toissa kesänä meille kävi Särkänniemessä niin että satoi kaatamalla. Ei ollut mitenkään nautinnollinen reissu. Viime kesänä ei päästy mihinkään. Se ei johtunut säistä vaan muista jutuista.
Meillä taas yksi vuosi luvattiin aika surkeaa ilmaa, mutta vietettiin yksi parhaimmista päivistä Särkänniemessä. Oli pilvinen lämmin päivä. Alunperin suunnitelmissa oli viettää vasta seuraava päivä, muttei onnistuttu saamaan hotellihuoneita, joten pysähdyttiin Tampereelle päiväseltään lomamatkalla. Se seuraava päivä olisi ollut tosi kamala syöksyvirtauksineen kaikkineen.

Ukkoset tulee ja menee, Muumimaailmassa voi aina tungeksia jonnekin sisälle. Ollaan vietetty sadepäiväkin siellä, kun typy pääsi vielä ilmaiseksi sisään, seuraavana päivänä oli jo niin vanha, että olisi mennyt maksu. Siellä ei ollut mitään ryysistä, joten oli mukava kierrellä. Asutaan vartin matkan päässä :D

Lasten yksi muistorikkaimmista kesämuistoista on kauppamatka vajaan kilometrin päähän kävellen. Tulomatkalla puolivälissä rupesi tulemaan vettä kuin saavista kaataen, eikä matkalla ollut mitään suojapaikkaa. Oltiin kaikki ihan läpimärkiä, vaatteista saa vääntämällä vääntää vettä.

Ota vaihtovaatteet mukaan ja päälle sellaista, mikä ei tunnu hirveältä märkänäkään.

Ei ne sateet tänne ikinä yllä vaikka lupaavat. Kuka edes jaksaa kovassa helteessä juosta missään turistirysissä.Sääliksi käy muumimaaiman hahmoja kun niissä kuumissa puvuissaan pitää kakaroita viihdyttää näillä helteillä.Siellä puvun sisällä kun on vieläkin kuumempi.

Tehtiin tässä yks kesä reissu Korkeasaareen, vartavasten ajettiin satoja kilsoja. Paikan päällä satoi rankasti 1-2 h. Mut ei se fiilistä pilannut, oltiin vaan sisätiloissa enemmän.

Ei sulata, mutta ei ne kivojakaan ole. Toissa kesänä meille kävi Särkänniemessä niin että satoi kaatamalla. Ei ollut mitenkään nautinnollinen reissu. Viime kesänä ei päästy mihinkään. Se ei johtunut säistä vaan muista jutuista.
oltiin mekin kerran särkänniemessä ja vettä tuli kaatamalla, koko päivä oltiin ja kivaa oli. eikä tarvinnut jonotella. samoin vaasalandiassa on joskus oltu ja on satanut, ei yhtään oo haitannut

Yhteistyössä