Kesäkuun clomien popsijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kiin

Aktiivinen jäsen
05.10.2004
7 343
0
36
Aloitin uuden ketjun jatkoksi edelliselle, kun rupesi olemaan jo aikas pitkä.

Itellä ensimmäinen clomikuukausi menossa. Ovista odottelen :heart: Eilen tilasin lisää ovistestejä mammaksi.fi:stä. Kesän ajan ollaan nyt clomien varassa kesäsulkujen takia.

Syksyllä lähdetään IVF- hoitoon Kuopioon, jos mitään kivaa ei ole tapahtunut siihen mennessä :heart: Miulla on siis todennäköisesti munatorvet tukossa, joten tuskin mitään dramaattista pääseekään tapahtumaan... mutta lääkäri antoi vielä pikkusen toivonkipinän, kun sanoi, ettei voi olla 100% varma. Pitää tehdä uus tutkimus röntgenaineella.

Peukkuja Teille :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 14:05 Maikkis kirjoitti:
Hei!
Elikkä mun taustat ois seuraavat:pco todettu kohta vuosi sitten, lääkäriin älysin mennä epäsäännöllisten menkkojen takia. Verikokeista selvis etten ovuloi ja nyt mulla on toka kierto clomeja. Ekassa ei saatu ovista aikaan joten nyt nostettiin kahteen tabuun ja iloinen yllätys; kp 12 tikutin ekaa kertaa oviksen :D Nyt ollaan sitte vietetty vällyjen alla vähintään se joka toinen päivä, nyt siis kp 16. Eli nyt vaan loppukierto jännätään mitä tapahtuu, ei niin miiilllllään malttas oottaa! Testit oottaa tuola valmiina, osaako kukaan sanoa miten aikasin nuo erittäin herkät raskaustestit näyttää mahdollisen plussan? Seurantaultrasta senverran että mulle ei sitä määrätty vaikka kuin yritin tivata ja kysellä että miksei ja perustella, lääkäri sano vaan että verikoe riittää että noin pienillä annoksilla ei mitään vaarallista pitäs tapahtua :o

Plussaonnea kaikille, tosi kiva kun on tämmönen ketju ja joka vielä toimii ja suht nopeesti :)

Moikka Maikkis!

Ihania uutisia sulla! Nyt pidän teillekin peukut pystyssä bdbdbdbdbdbd Toivotaan parasta. Meillä vähän sama tilanne, tänään tikutin ovis testillä plussaa kp19 :heart: Musta tuntuu, et se on se kaks viikkoa hedelmöittymisestä koska raskaustesti näyttää plussaa, jos on näyttääkseen. Mulla kans tuolla kaapissa olis aconin (Herkkyys 10mIU/mL hCG) testejä jo odottamassa... ;) Ai aika erikoista miten toiset lääkärit sanoo toista ja toiset toista, kun mulle tosiaan sanottiin, et ykskin tabletti saattaa joillekin olla liian iso annostus.

Kiitos paljon ananaskirsikalle täpäkästä paketista!
Juu ollaan lapsettomuusklinikan (kunnallisen) asiakkaina.. siirryttiin Helsingin naistenklinikalta pienemmälle paikkakunnalle ja tuntuu, etteä kaikki ontuu nyt täällä uudessa paikassa. Kukaan ei tiedä mistään mitään ja aina eri lekuri. taidanpa ottaa neuvosta vaarin ja tilata sen ultran yksityiseltä. On kuitenkin isoista asioista ja riskeistä kyse..
hyvä saada uus pino :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 21:44 Ilona kirjoitti:
Kiitos paljon ananaskirsikalle täpäkästä paketista!
Juu ollaan lapsettomuusklinikan (kunnallisen) asiakkaina.. siirryttiin Helsingin naistenklinikalta pienemmälle paikkakunnalle ja tuntuu, etteä kaikki ontuu nyt täällä uudessa paikassa. Kukaan ei tiedä mistään mitään ja aina eri lekuri. taidanpa ottaa neuvosta vaarin ja tilata sen ultran yksityiseltä. On kuitenkin isoista asioista ja riskeistä kyse..
hyvä saada uus pino :hug:

Kiva, jos pystyin vaan oleen avuksi :hug: Ja sillä haluan sanoa vaan, kun itse oon kans aika arka tuollasiaen asioiden suhteen! Mutta kukin tekee, nii ku parhaaksi näkee.

Täällä edelleen odotellaan sitä ovulaatiota näin syntymä päivän kunniaksi :D (eilen ovistesti näytti plussaa). Aikasemmin kun oon havainnu oviksen mulla oli nännit kosketusarat ja kirkasta limaa eritty. No sitä limaan on nyt erittyny kyllä, mutta nännit ei oo kipeet :D (näin tarkasti selitettynä) Vaikka sekinhän on ihan yksilöllistä tuleeko ovulaatio oireita vai ei.<br><br>

Heipparallaa taas.

Mulla tökkii kone, joten on ollut hankalaa päästä nettiin tms, ainakin häiriöttä on ollut mahdotonta yrittää.

Mulla on menkat kateissa, vaikka terolutien jälkeen olen aina vuotanut 48h sisään viimeisestä. Ehkä nuo clomit sotkee, mutta nyt on jo kp 31/n26... raskaustesti keskiviikkona negaa, luulin myös että vuoto alkaa mutta saldona oli vain paperillinen tuhrua keskiviikkona :o

Tuosta seurantaultrasta vielä... Mie tosiaan selitinkin tuonne toiseen ketjuun mitä mun erikoislääkärini sanoi (www.appelmedi.f ja siellä Jan Appelbergi) mutta voin laittaa uusiksi kun on uusia tullut mukaan. Eli minun saamieni tietojen mukaan ja mun noudattamani ohje on että 1-2tbl päivässä syövien ei tarvitse käydä ultrassa (lääkäri kyllä sanoi että ei kiellä tulemasta mutta hukkaan heitän rahani) koska niillä annoksilla ylistimulaation riski on häviävän pieni. 3-4tbl päivässä syövien taas on ehdottoman pakollista käydä ultrassa 3 kertaa kierron aikana, jotta nähdään että munasoluja ei joko kasva liikaa tai liian suureksi.

Jokainen tekee toki niinkuin parhaaksi näkee, mutta itse uskon että käyttämäni lääkäri (jolla olen käynyt vuosia seurannassa, pco todettu jo 10v sitten) ei IKINÄ ottaisi riskiä ja antaisi ohjeita jotka saattaisivat olla potilaalle vahingollisia! Olen tietty itse lähihoitaja ja äitiyslomalla sairaanhoitajan opinnoista, tehnyt 10v lääkeasioiden kanssa töitä joten osaan arvioida riskejä sitäkin kautta.

Ja tosiaan, tottahan sitä omalla kustannuksella voi ravata ultrassa muutenkin, itse olen vaan kai sitten pihi :saint: :D

Mukavaa kevättä, tää lähtee huomenna tallinnaan :D

Hauskaa reissua Tallinnaan Hulda Huoleton :wave:

Miulla on ollu tänään ihan kamala olo :x Huippaa, kuvottaa, mahassa kiertää, väsyttää. Aamulla ovistestissä oli haamu. Tikuttelen vielä 4 päivää. Mies jo arvuutteli, että olisin raskaana.... :whistle: Taitaa olla turha toivo. Ilmeisesti johtuu vaan clomeista, kun olen ihan uusi käyttäjä :)

Kävin iltapäivällä hieronnassa, jonka mies maksoi vuosipäivälahjaksi :heart: Oli niiiiiin ihanaa ja rentouttavaa. Hieroja oli oikein narjakka venäläinen nainen :flower:

[/quote]

Kiva, jos pystyin vaan oleen avuksi :hug: Ja sillä haluan sanoa vaan, kun itse oon kans aika arka tuollasiaen asioiden suhteen! Mutta kukin tekee, nii ku parhaaksi näkee.

Täällä edelleen odotellaan sitä ovulaatiota näin syntymä päivän kunniaksi :D (eilen ovistesti näytti plussaa). Aikasemmin kun oon havainnu oviksen mulla oli nännit kosketusarat ja kirkasta limaa eritty. No sitä limaan on nyt erittyny kyllä, mutta nännit ei oo kipeet :D (näin tarkasti selitettynä) Vaikka sekinhän on ihan yksilöllistä tuleeko ovulaatio oireita vai ei.
[/quote]

Moisku!
Mulla ei ovis-oireita juurikaan ole... todistetusti olen kuitenkin ovuloinut. no joo, tässä kierrossa ei ainakaan ovulaatiota ollut ja nyt ootellaan menkkoja. Ei tuntemuksia , että olisivat ovella vaikka jo päivän myöhässä. Tai siis, mullahan ei säännöllistä kiertoa oo koskaan ollut, mutta nyt muutaman kuukauden olleet joteskin "normaalit". Olisi kyllä itekkin ollut kiva synttärilahja toi ovulaatio :) Onnea synttärille ja ovikselle!

:hug:

nyt tulivat taas ensimmäiset suvuoireet clomeista, yöllä tuli kuumia-aaltoja, vaikka eilen vasta otin ekan tabletin. viime kierrossa oireet tulivat vasta tabujen loputtua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 09:48 Ilona kirjoitti:
Moisku!
Mulla ei ovis-oireita juurikaan ole... todistetusti olen kuitenkin ovuloinut. no joo, tässä kierrossa ei ainakaan ovulaatiota ollut ja nyt ootellaan menkkoja. Ei tuntemuksia , että olisivat ovella vaikka jo päivän myöhässä. Tai siis, mullahan ei säännöllistä kiertoa oo koskaan ollut, mutta nyt muutaman kuukauden olleet joteskin "normaalit". Olisi kyllä itekkin ollut kiva synttärilahja toi ovulaatio :) Onnea synttärille ja ovikselle!

:hug:

Heissan!

Kiitos kovasti Ilonalle synttäri onnitteluista. Ja olihan se aika kiva synttärilahja juu :D Tää piinailu on kyllä tosi rasittavaa ja ärsyttävää :kieh: Mutta ei voi muuta kuin orottaa ja kattoa mitä tuleman pitää :) Toivotaan parasta!

Piinailuun kyllä turtuu jo pikkuhiljaa!! Kyllä alkaa vaikuttaa jo mm. työhön ja muuhun tällanen ikuinen odotus ja jännitys. Pettymyksiin on jo tottunut ja aina aattelee, ettei nyt tällä kertaa odota liikoja ja innostu. Niinpä niin, mun kohdalla ainakaan ei vielä tähän mennessä oo onnistunut. Ja kaiken lisäksi clomien johdosta tunteet vetää vuoristorataa talla pohjassa. Onpa silti ilonaiheitakin, kuten tietää, ettei oo yksin kokemustensa kanssa. =)

Moi kaikille!
Täällä siemaillaan lauantai-illan kunniaksi mahtavaa uutta Rekorderlig-siideriä :p nythän sitä pitää maistella ku vielä voi... :D

RouvaHuldaHuoleton, ei kannata hätäillä menkoista, mullakin alko viimeks menkat vasta 10 päivää teroista, mietin jo itekkin mihin ne jäi mut tulivat kuitenkin...

Täällä kp 18 jännäillään, kp 22-23 verikokeeseen varmistamaan onko oili-ovis käynyt :whistle:

Mua on mietityttäny nyt että johtuukohan nuista clomeista vai mikä on ku hermostun nykyään tosi pienestä ja asiat #&%?$!* jotenki normaalia enemmän :kieh: Onko teillä muilla samaa? Ei pitäs ressiäkään olla ku pitkästä aikaa lomaa eikä oikein muitakaan huolia kuin vauva-asiat. Tulee avokillekkin räyhättyä ihan pienistä asioista... Asiaa ei kyllä varmaan paranna se, että meiän piirissä vauvoja syntyy ku sieniä sateella, perhepiirissä 2 tuoretta vauvaa ja paras kaveri saa ihan just. Ja kavereista muutenki suurin osa tekee jo kakkosta. Ihana asia sinänsä, pakostakin vaan välillä olo on niin helv**** ulkopuolinen :'(

Hei hei!
Uusi ihminen ilmottautuu joukkoon, tänne varmaan mahtuu? :) Olen jo jonkin aikaa seuraillut taustalta keskustelua, ja ajattelin liittyä mukaan. Taustastani sen verran, että meillä on reilu vuosi yritystä takana. Minulla kaksi Clomi-kiertoa, pco on todettu, miehellä vielä tutkimukset kesken ja ensi viikolla selviää onko jotain pahempaa vikana hänellä(kin). Toivottavasti ei...<br><br>

sama täällä kuin Maikkiksella... eli kiukut on kyllä herkässä clomien aikaan, ja itkuttaa vään väliä ihan syyttä suotta. Mm. tossa viime kierrossa itkeä tuhrutin kaupan kassalla kun oli jäänyt plussa kortti toiseen kassiin... että sellasta. =) vähän väliä turhan tunteikasta meno kyllä, täytyy myöntää.

Niin ja tuosta jatkoa vielä Maikkiksen juttuun viitaten... Eli itselläkin ympäristö lisääntyy toden teolla ja joutuu usein, liian usein, selittelemään että miksikäs meillä nyt ei sitä jälkipolvea vielä ole ilmaantunut.. pistää kyllä vihaksi sekin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 21:30 Ilona kirjoitti:
Niin ja tuosta jatkoa vielä Maikkiksen juttuun viitaten... Eli itselläkin ympäristö lisääntyy toden teolla ja joutuu usein, liian usein, selittelemään että miksikäs meillä nyt ei sitä jälkipolvea vielä ole ilmaantunut.. pistää kyllä vihaksi sekin.

Täällä sama homma :( Ja todella joskus pistää niiin vihaksi, kun jokainen kysyy joko teille on tulossa lapsia... :kieh:

Mitenkäs nuot piina päivät lasketaan :ashamed: En oo koskaan vielä joutunu tällä tavalla piinaan, niin en oikein tiejä miten ne lasketan. Kiitos, jos joku viitsist kertoo :flower: (mulla siis ovulaatio testi näytti plussaa 9.6 kp19) :D Ja musta vaan jotenkin tuntuu, et mää hehkun ilosta, vaikka mitään ei vielä tiedetä ja samaa on laittanu mun vanhemmat ja sisarukset merkille :snotty: Tuntuu vaan siltä, et tekis mieli hyppiä onnesta kokoajan... Ihmeellinen tunne :snotty: :D

ananaskirsikka Mie laskisin piinapäivien alkavan siitä, kun ovistesti on näyttäny plussaa ja ekan kerran sen jälkeen rakastellaan. Ois vähän hassua laskea siitä, kun ovistesti on pos. jos ei ole edes seksiä harrastettu :D En sitten tiedä mikä se virallinen pp1 on...

Oma napa:
Tänään ovistestin haamu oli vahvistunu selkeäksi viivaksi, muttei vielä yhtä vahvaksi kuin testiviiva. Taitaa clomit purra miun kohdalla ihan hyvin :heart: ... toivottavasti...

Peukkuja kaikille :heart: ja :hug: huonosti voiville, jaksetaan loppuun asti :attn: *tsemppaa pompomien kanssa* :D

Lueskelin tuossa clomi-keskusteluja ja tuli semmonen olo että ei tästä tuu kuitenkaan mitään, näytti olevan semmosiakin paljo joilla clomit ei oo toiminu vaikka ois ovulaatioki saatu aikaan...minä kun kerkesin jo hurrata pongattuani oviksen tässä kierrossa, nyt kp 20 :headwall:

Tuntuu että taas niin tympäsee kaikki, oikeen ketuttaa katsoa kamuja rattaineen nätillä ilmalla, itse siinä ainut lapseton. On niin tyhjä olo taas :'( Tiedän kyllä että heidän onni ei ole multa pois, tunteilleen ei vaan voi mitään. Ja tiedän myös senkin että katkeroituminen vaan pahentaa tilannetta. En haluaisi tuntea näin kavereita kohtaan, mutta tosi on että välillä tunnen oikein vihaa kaikkia "lapsellisia" ihmisiä kohtaan!

Nooh, jospa tämä tästä, tänään kaikki vaan taas tuntuu potkivan päähän :/

Eiköhän mekin vielä joskus :heart:

sama täällä kuin muillakin. tuntuu, että kaikilla kamuilla on lapsia ja ovat vielä helposti saaneet ne alulle. ja sitten kaikki kyselevät, että milloin teille tulee lapsia.

tänään tuntuu taas olevan huonompi päivä, mieli on maassa. mulla ainakin clomien aikaan on mieli enemmän maassa kuin sitten taas kierron loppupuolella. sitä tuntee olevansa kuin joku hormoonihirmu. välillä ottaa aivan pienistä asioista kierroksia, eikä se sitten taas ole kivaa miehelle. olen ajatellut, että en stressaisi tällä asialla, mutta se on vaan niin vaikeeta.

Onkos jollkin tietoa siit, että minkälaiset tuntemukset pitäis olla alkuraskaudessa? Siis meinaan ihan alussa... tässä odottelen menkkoja ja aattelin vaan, että onkohan ne oireet sitten hyvinkin samanlaiset vaiko täysin erinlaiset jos olisikin raskaana??? Hyinkin piinaavaa kun oon töissä vielä vuorokauden läpeensä ja pääsen vasta huomenna kotiin testiä tekemään.. Siellä ne aconit odottelee kaapissa :D joteskin vaan riemastuminen on pysynyt aisoissa monen pettymyksen jälkeen, silt sisällä pompii se pieni ilona :laugh:
No joo, odottelua odottelua... siihenhän tässä on jo liiankin tottunut.

Heissan!

Rupesin kaipaileen mitä RouvaHuldaHuoletomalle ja miinalle kuuluu?? Tulkaa heti kertoon :D

Ja pyörähdys omaan napaan:
nyt menosa pp6 (kp24/??) ja aamu lämpö oli 36,8 (kun normaalisti on siinä 35,7-36,2). Kauheeta tämä orottaminen, koska pääsee testaileen :whistle:

Niin juu ja mun oli pakko vaihtaa nikkini takas tuttuun ja turvalliseen :ashamed: Kun ei tuo uus (ananaskirsikka) tuntunu yhtään omalta :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2006 klo 09:57 Ilona kirjoitti:
Onkos jollkin tietoa siit, että minkälaiset tuntemukset pitäis olla alkuraskaudessa? Siis meinaan ihan alussa...

Moikka. Se on tietty tosi yksilöllistä. Mulla alkuraskauden oireet oli sitä, ettei ollut mitään oireita. :) Ei ollut valkovuotoa, ei menkkamaisia tuntemuksia alaselässä ja vatsassa jne.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2006 klo 10:13 vauvahaave kirjoitti:
Heissan!

Rupesin kaipaileen mitä RouvaHuldaHuoletomalle ja miinalle kuuluu?? Tulkaa heti kertoon :D

Heippa ja kiitos kysymästä, täällä ollaan varsin odottavalla kannalla. Tässä kierrossa sain tupla-Clomeilla aikaiseksi kaksi follikkelia, jotka oli kooltaan 18mm ja 22mm. Tuosta ultrasta kahden pvän päästä tikutin ovistikulla selkeän plussan, joka oli vahvempi kuin koskaan aikaisemmin.
Nyt sitten piinaillaan kp20. Meillä on vaan sänkykammarissa ollut aika hiljaista, että jos nyt tärppää niin se vauva sitten tosiaan haluaa tulla. :)
Ai niin, sain myös Metforminin tähän tueksi ja vatsa on ollut kuralla jo viikon...

Yhteistyössä