Kesäkuiset 2026 🧸

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katrein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä myös, laskettu aika ei vielä ihan tarkasti tiedossa, kun kuukautiskierto oli vielä aika sekaisin synnytyksen jäljiltä. Itse arvioin että 16.6. mutta neuvolasta sanottiin kuukautisten perusteella 6.6. 😊 ensi viikolla onneksi saa tarkennusta varhaisultrassa, mikä on tilanne.

Täälläkin nyt 3. odotellaan ja LA olisi laskureiden mukaan 19.6. 😊

Taustalla ylläri kohdunulkoinen syyskuussa, joka päätyi leikkaukseen ja toisen munanjohtimen poistoon. Yllärinä raskauduin heti uudestaan ja nyt vähän jännätään, onko kyytiläinen siellä missä kuuluukin..

Miten muut kesämammat on pärjäilleet alkuraskauden kanssa? Itsehän ehdin jo hehkuttelemaan miten helpolla on päässyt ja yhtäkkiä kun raskausviikot 6+ tuli mittariin, iski aivan tolkuton pahoinvointi ja väsymys... 😣 Alkuun ei ollut yhtään minkäänlaisia oireita ja nyt on yhtäkkiä koko kirjo. 😅

Miten muut kesämammat on pärjäilleet alkuraskauden kanssa? Itsehän ehdin jo hehkuttelemaan miten helpolla on päässyt ja yhtäkkiä kun raskausviikot 6+ tuli mittariin, iski aivan tolkuton pahoinvointi ja väsymys... Alkuun ei ollut yhtään minkäänlaisia oireita ja nyt on yhtäkkiä koko kirjo.

Mulla on koko ajan ollut aivan jäätävää väsymystä ja tahattomasti tullut sohvalle torkahdeltua, kun lapset katsoneet Pikku Kakkosta :LOL: En muista, et aiemmista olisin näin väsynyt ollut.. rinnat luonnollisesti arat ja etovaa oloa aika ajoin ollut, jos ruokailusta on kulunut pitkä tovi tai olen yliväsynyt (mm. yövuorojen jälkeen). Ja tää turvotus iltasin.. ai että :ROFLMAO:

Miten muut kesämammat on pärjäilleet alkuraskauden kanssa? Itsehän ehdin jo hehkuttelemaan miten helpolla on päässyt ja yhtäkkiä kun raskausviikot 6+ tuli mittariin, iski aivan tolkuton pahoinvointi ja väsymys... 😣 Alkuun ei ollut yhtään minkäänlaisia oireita ja nyt on yhtäkkiä koko kirjo. 😅
Täällä sama 😅 luulin jo, että voisiko tällä kertaa päästä vähemmillä oireilla, mutta ei 🤮 kun kaksi viikkoa plussasta on kulunut, niin jäätävä oksentelu alkaa. Eli viikkoja juuri tuo 6+ 😅 väsymys on myös ihan jäätävä, iltaisin silmät menee väkisin kiinni, kun miehen kanssa koitetaan katsoa telkkaria.

Onkos moni menossa käymään varhaisultrassa?

Mä oon kahdesta aiemmastakin käynyt, niin nyt käyn myös tästä kesäkuisestakin. Meillä olis huomenna varhaisultra ja päiviä ois kasassa silloin 7+3 :giggle:

Me ollaan menossa tiistaina, silloin ehkä 7+6. Käytiin jo aiemmin 5+6, kun kierron pituudesta ei ollut tietoa, viimeksi näkyi 3mm alkio, mutta ei vielä sykettä. Toivotaan että nyt olisi myös syke ja kehitystä tapahtunut 🙏 meillä taustalla kkm, niin senkin puolesta haluaa tsekkailla mikä on tilanne. Pahoinvointi on ainakin rajua, niin toivo elää että kaikki on hyvin.

• Tykkää
Reactions: NelosenOnni
Me ollaan menossa tiistaina, silloin ehkä 7+6. Käytiin jo aiemmin 5+6, kun kierron pituudesta ei ollut tietoa, viimeksi näkyi 3mm alkio, mutta ei vielä sykettä. Toivotaan että nyt olisi myös syke ja kehitystä tapahtunut 🙏 meillä taustalla kkm, niin senkin puolesta haluaa tsekkailla mikä on tilanne. Pahoinvointi on ainakin rajua, niin toivo elää että kaikki on hyvin.

Itse yritän myös tuudittautu positiivisiin viboihin, että pahoinvointi on niin rajua että ehkä kaikki olisi hyvin...

Mutta pakko sanoa tuosta pahoinvoinnista että alkaa usko loppua että olisi normaali suhde ikinä enää ruokaan. Minulla ei pysy sisällä mikään ruoka ja kaikki oksettaa. Pahoinvointilääkkeetkin poistaa vain sen oksentamisen muttei sitä että kaikki ruoka on kamalan hajuista... Juotava mansikkajugurtti on onneksi mennyt ja vihreät omenat sekä appelsiinit...

Mikä foolihappolisä muuten teillä muilla on käytössä?

Itse yritän myös tuudittautu positiivisiin viboihin, että pahoinvointi on niin rajua että ehkä kaikki olisi hyvin...

Mutta pakko sanoa tuosta pahoinvoinnista että alkaa usko loppua että olisi normaali suhde ikinä enää ruokaan. Minulla ei pysy sisällä mikään ruoka ja kaikki oksettaa. Pahoinvointilääkkeetkin poistaa vain sen oksentamisen muttei sitä että kaikki ruoka on kamalan hajuista... Juotava mansikkajugurtti on onneksi mennyt ja vihreät omenat sekä appelsiinit...

Mikä foolihappolisä muuten teillä muilla on käytössä?
Itsellä on kahdessa aiemmassakin raskaudessa ollut järkyttävää oksentelua ja kummasti se suhde ruokaan on palautunut raskauden jälkeen. Vaikka tällä hetkellä lähinnä kaikki yököttää eikä huvittaisi syödä. Mulla menee parhaiten alas oksentelun jälkeen mehukeitot, ne on jotenkin helppoja niellä.

Mulla on foolihappona neuvolalääkärin kirjoittama vahvempi 1mg versio, kun on korkeampi painoindeksi. Ennen raskautta söin minisun mamaa, kysyin että voisin sitäkin jatkaa foolihapon ohella, mutta en mitenkään pysty nielemään montaa pilleriä peräkkäin kun yököttää.

Itsellä on kahdessa aiemmassakin raskaudessa ollut järkyttävää oksentelua ja kummasti se suhde ruokaan on palautunut raskauden jälkeen. Vaikka tällä hetkellä lähinnä kaikki yököttää eikä huvittaisi syödä. Mulla menee parhaiten alas oksentelun jälkeen mehukeitot, ne on jotenkin helppoja niellä.

Mulla on foolihappona neuvolalääkärin kirjoittama vahvempi 1mg versio, kun on korkeampi painoindeksi. Ennen raskautta söin minisun mamaa, kysyin että voisin sitäkin jatkaa foolihapon ohella, mutta en mitenkään pysty nielemään montaa pilleriä peräkkäin kun yököttää.
Mulla oli myös ensin niitä minisunin mammavitamiineja mutta herranjestas ne oli isoja tabletteja ja pitikö niitä ottaa jonkun 3? Vaihdoin sitten Multivitaan ja niitä otetaan vain 1 päivässä. Lisäksi nyt neuvola käski alkaa syömään kalsiumia koska en käytä maitotuotteita....

Nyt sain onneksi toisia pahoinvointilääkkeitä joten katsotaan kuinka käy.

Miten Mäyh meni ultrassa? :)

Mulla oli myös ensin niitä minisunin mammavitamiineja mutta herranjestas ne oli isoja tabletteja ja pitikö niitä ottaa jonkun 3? Vaihdoin sitten Multivitaan ja niitä otetaan vain 1 päivässä. Lisäksi nyt neuvola käski alkaa syömään kalsiumia koska en käytä maitotuotteita....

Nyt sain onneksi toisia pahoinvointilääkkeitä joten katsotaan kuinka käy.

Miten Mäyh meni ultrassa?

Meillä meni kaikki hyvin! Oli suunnilleen päiviä vastaavan kokoinen ja syke näkyi hyvin ☺️

Mites meni Nelosenonni ja Hilpuriini teillä?

Täällä pahoinvointi hieman voimistunut, mutta toistaiseks ei vielä olla okentamaan alettu, vaikka lähellä käynyt 😬

Meillä meni kaikki hyvin! Oli suunnilleen päiviä vastaavan kokoinen ja syke näkyi hyvin ☺️

Mites meni Nelosenonni ja Hilpuriini teillä?

Täällä pahoinvointi hieman voimistunut, mutta toistaiseks ei vielä olla okentamaan alettu, vaikka lähellä käynyt 😬
Meillä oli viikko sitten ultrassa kaikki hyvin, kooltaan vastasi viikkoja 7+3 ja syke löytyi 😊 pahoinvointia on edelleen ja oksentelen keskimäärin 4 krt päivässä 🤔 tuo ainakin uskoa, että kehitystä tapahtuu. Pahoinvointi ei onneksi ole koko ajan ihan niin lamaannuttavaa kuin aiemmissa raskauksissa. Saatiin vielä viikon päähän uusi aika neuvolalääkärille, niin silloin pitäisi olla 9+3 ja olisi ohitettu kesken menneen raskauden viikot.

Uusimmat

Yhteistyössä