Kesän huuumaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voi perkele kirosin kyll minullekin olisi olut jo maistunut. Kaikki muut olivat jo lähteneet. Rupesin lukitsemaan paikkoja. Laitoin viellä hälyttimen päälle ja suljin ulko oven. Olipa lämmin iltapäivä. Lähdin kävelemään baaria kohti. Sen terassilla oli porukkaa moikkasin ja menin sisälle. Tiskin takana oli hetan muija niillä oli tiukkaa. Ne oli muutama vuotta sitten tehneet konkurssim. Niillä oli ollut joku yritys kuulema ihan hyvä mutta olivat ottaneet ison urakan ja se oli jättänyt maksamatta. Nyt ne maksaa sitä Heta tekee aina kun on mahdollista ylitöitä ja viikonloppusin viellä jotain omia hommia. Sen muija käy baarissa välillä tuuraamassa. Niillä on viellä pari ala aste ikäistä lasta. Pyysin ison oluen. Ja maksoin kortilla. Näppäilin numeroa. Hetan muija ojensi olut lasin maistoin sitä ja kävelin terassille. Mitäs täällä puhutaan kysyin. Etkö tiedä multa kysyttiin. Tä paikka menee kiinni juhannuksen jälkeen. Pitäjä muuttaa Kuopioon se avaa siellä jonkun uuden paikan heinäkuussa. Ei perkele sanoin sit joudutaan kävelee niin perkelesti että saadaan juoda olutta. Eikö se laita tätä myyntiin ei oo kuulema viellä laittanut. Se on ketku toi omistaja sanoin. Jättää viell laskut maksamatta. Mutta eniten vituttaa hetan puolesta. Porukka rupes kinastelee. Join olueni loppuun ja sanoi etten tuo rahojani enään tähän paikkaan ja lähin kävelee kohti kauppaa..
 
vierailija
Kaupan pihalla 4 nuorta heitteli liitokiekkoa. 2 poikaa ja 2 tyttöä. Toinen tytöistä taisi lukea kyllä jotain Lehtistä. Avasin kaupan oven ja moikkasin myyjää. Onko sulla olutta kysyin on siellä kokonainen hyllyllinen. Otin korin käteeni ja laitoin 6 olutta siihen. Ja kävelin kassalle siinä oli koriisa kokiksi 1e tölkki otin niitä viellä 2. Mitä sinä kokiksilla myyjä kysyi rupean raitiikksi sanoin. Vai raittiiksi myyjä sanoi. Myyjä oli Riitta sen äijä oli lähtenyt kun se oli tullut raskaaksi. Nyt se on pojan yksin huoltaja. Kuka ei tiedä minne se oli lähtenyt. Mitä noi tuolla kinastelee se kysyi ja katseli baarin terassille. Baari lopettaa juhannuksen jälkeen sanoin. Omistaja muuttaa kuulema Kuopioon. Vastasin ja Laitoin viellä muovikassin hihnalle. Vai Kuopioon sanoi Riitta. Eikö se myy tota baaria. Ei oo kuulema viellä laittanut myyntiin. Se omistaja on ketku sillä on varmasti jotain mielessä sanoin. Eniten vituttaa hetan ja sen perheen puolesta. Mistä sen muija löytää uuden työpaikan. Niin sano Riitta niillä on tiukkaa. Laitoin tölkit kassiin ja menin ulos
 
vierailija
Pysähdyin kuuntelemaan mitä terassilta kuuluu. Kun yksi nuorista luokseni. Moi voitko käydä ostamassa meille kaljaa se kysyi. En voi vastasin. Mutta mulla on tässä kassissa 6 kaljaa ja 2 kokistölkkiä. Käy hakemassa 6 kolaa ja 6 fantaa kaupasta niin vaihdetaan. Mä lasken tän kassin tohon nurmikolle laita se kassi sit viereen ja puhutaan hetken paskaa tai heittelette. Niin ota mun kassi sit ja menkää nauttii kesästä. Poika vilahti salamana kauppaan ja kuuntelin terassin melua. Joku taisi ehdottaa baarin ostoa. Mutta kyllä ne joisivat kaiken eikä kukaan myisi mitään ajattelin. Pian poika tuli kaupasta ja laski kassin omani vieen. Nappasin sen ja jatkoin matkaani kotiin. Moikkasin mennessä nuorille ja toivotin hyvää kesää
 
vierailija
Koti pihalla oli Aaltonen siivoamassa autoa moikkasin. Aaltonen kysyi olinko kaupassa kaljaa ostamassa. Tavallaan sanoin. Ja ojensin hänelle kokouksen ja otin itsekin. Ei tää oo kalja hän sanoi. Rupesin raittiiksi sanoin. Toi baari lopettaa juhannuksen jälkeen. En enää vie sinne rahojani sanoin. Vai lopettaa Aaltonen tokaisi. Se ei oo maksanut 2kk vuokransa. Ja taitaa kesäkuukin jäädä maksamatta. Taitaa yrittää huijata taloyhtiötä. Yrittää huijata. Joo ja hetan muija on siellä töissä taitaa jäädä senkin palkka maksamatta. Voi perkele aaltonen sanoi sitä se ei tee. Soittelen huomenna tutuille ja kyselen vähän tuu illalla pihalle samaan aikaan niin jutellaan ja hoidetaan niin että hetan muija saa rahansa.
 
vierailija
Kävelin kotiin. Laitoin juomat jääkaappiin. Täytyy raittiin mennä aikasin nukkumaan ajattelin ja avasin television. Heräsin yöllä sohvalta. Suljin tvn ja menin sänkyyn. Aamulla aurinko paistoi silmiini. Laitoin sortsit ja t paidan päälle sekä lenkkari jalkaan. Täytyy raittiin pitää kunnostaan huolta. Lähdin lenkille juoksin varmaan vain 1km kun oli jo pakko kävellä jatkoin välillä juoksemista mutta oli vaikeaa. Kävelin viell urheilu kentälle kun siellä oli nuoria harjoittelemassa yleisurheilua. Ja 2 naispuolista valmentajaa. Katselin heidän touhuaan kun toinen valmentajista tuli luokseni ja kysyi kiinnostaako valmennus. Vastasin että lenkkeilen vaan omaksi iloksi. Eikun kiinoistaisiko valmentaa nuoria. En tule nuortenkanssa toimeen sanoin. Mutta treffeille voin tulla sanoin. Ei tuu treffejä jos et tuu valmentaa. En osaa sanoin. Eikun käyt kursseja ja alussa otat iisisti. En taida nyt rupee valmentaa sanoin. Valmentaja lähti ohjaa nuoria. Lähin kävelee kotia kohti lenkkeily oli kyllä ollut tuskaa. Aaltonen oli autoaan siivoomassa imuroi penkkejä. Moikkasin ja kävelin kotiin. Kävin suihkussa ja söin aamiaista. Katoin netistä että urheilukentällä oli iltapäivällä naisten jalkapallo peli. Täytyy raittiin urheilijan sinne mennä.
 
vierailija
Lähdin kolmelta kohti urheilukenttää kun aaltonen moikkasi pihalla. Hän oli autonsa ikkunoita pesemässä. Soitin parille kaverille hän sanoi. Sillä baarinpitäjällä on laskuja maksamatta vähän joka puolelle. Meidän täytyy auttaa sitä hetan muijaa saamaan palkkansa. Hoidetaan se maanantaina töiden jälkeen klo 17. Mennään pyytää että se maksaa ne. Kysyn viellä tuleeko toi naapuritalon moottoripyöräilijä mukaan. Sillä on aina hyviä ideoita. Ei kerrota viellä mitään hentalle sillä menee kumminkin hermot. Pyydän hetan muijaa laittaa paperille mitä se on bruttona velkaa. Niin osataan pyytää oikea summa. Homman hentalle viellä jonkun homman hentalle maanantai illaksi että se on varmasti poissa tieltä.
 
vierailija
Moikkasin viellä Aaltoselle ja lähdin kävelee urheilukentälle. Naisten jalkapallo peli hän siellä oli kummatkin valmentajat olivat pelaamassa. Puoliajalla valmentaja trokari tuli moikkaa. Eiliset nuoret kävelivät ohi ja tulivat tervehtimään ja kiittämään. Sanoivat reiluksi. Valmentajatrokari sanoi vai et tuu nuorten kanssa toimeen. Mitä toi oli. Harhaa sanoin. Pian peli alkoi. Jäin katsomoon istumaan. Pelin jälkeen lähdin kävelemään kotiin kun kuulin huutavan perääni ja käännyin. Minne sulla on kiire. Meillä on ne treffit viellä. Ota mä käyn suihkussa. Jäin istumaan penkille 20. Minuutin päästä hän tuli. Moi mä olen Leena. Esittelin myös itseni. Sanoin että pitää käydä minin luonani koska minulla ei ole kukkaroa mukana. Ei tartte Leena sanoi minä maksan. Lähettiin kävelee Leenan autolle hän heitti laukkunsa takapenkille. Ja laittoi ovet lukkoon. Kävellä äitini luokse hän sanoi. Aiti on puoliksi venäjäläinen hän sanoi se asuu rivitalossa tässä lähellä. Matkalla hän kertoi vähän itsestään. Rivitalon pihalle tultaessa. Leena sanoi mennään terassin kautta äidillä on ovi auki koko kesän. Kukka saimme pääty asunnon terassille toisella puolella oli metsää. Ja kapea polku. Leena meni sisälle ja minä seurasin otin kengät pois. Leenan moikkasi äitiään. Ja sanoi tässä on se mun poikaystävä. Mennään elokuussa kihloihin. Katselin Leena ja pyörittelin päätäni. Äiti puhui Leenalle venäjää. En ymmärtänyt yhtään. Leena käski istua minut pöytään. Pian hän toi pöytään 3 teemuki ja paketin venäläisiä keksejä. Nä on ihan hyviä hän sanoi. Pian hän kaasi mukeihin teetä. Tuli viereeni ja suuteli minua. Katsoin häntä ja pyörittelin päätäni. Leena ja äiti puhuivat venäjää. Maistelin keksejä ja join teetä. Leenan äiti nousi pöydästä ja otti kaapista 3 pientä lasia jaa kaasi niihin votkaa. Antoi minulle yhden. Juodaan sulhasen malja. Hän kulautti sen kerralla. Arvasin että minunkin pitää tehdä niin join ja niin teki leenakin. Leena ja äiti juttelivat venäjäksi. 1 tunnin jälkeen Leena sanoi että me mennään nyt hyvästelin Leenan äidin. Ja poistuimme leena käski minun odottaa. Että pääsemme vähän matkaa. Taloyhtiön pihalla kysyin häneltä vai että kihloihin. Ja seurusteltu jo 3kuukautta. Onko sulla tyttö ystävää hän kysyi. On vastasin menen kihloihin elokuussa. Älä viitti hän sanoi. Äitini on vähän aikaa tyytyväinen nyt se ei yritä naittaa minua kaikkien kanssa. Hän sanoi. Ei äidille saa valehdella. Entä jos hän otti tosissaan se kihlauksen. Otti se sanoo Leena. Kutsuu nyt varmaan jo sukulaisia kihlajaisiin. Katsoin Leenaa ja pyöritin päätäni.
 
vierailija
Kävelimme Leenan autolle hän pyysi kännykkääni lainaksi. Näppäili siihen numeron ja soitti. Nyt sinulla on numeroni hän sanoi ja hyppäsi autoon. Kävelin kotiini ja kirosin hulluja naisia. Seuraavana aamuna lähdin lenkille juoksin metsä polkua. Tuntui kyllä pahalta. Pakko oli aina välillä kävellä. Takas tultaessa aaltonen oli autoaan siivoomassa. Hän kertoi että baarin on tilattu erittäin iso satsi kaljaa ja lonkeroa. Oli puhunut panimon edustajan kanssa. Taitaa yrittää isoa kuprua hän sanoi. Edustaja kin oli aavistanut jotain. Moni kuulema yrittää samaa ennen konkurssia. Ovat sitten konkurssipesän omaisuutta jollei ole hävitetty sitä ennen. Jotkut tilaavat isot satsit monesta firmasta. Hyvä tilata ennen juhannusta perustelevat juhannus myynnillä. On se ketku sanoin. Entä taloyhtiö. Kyllä me se 3 kuukauden vuokramenetys kestetään sanoi aaltonen. Mutta katotaan jos saadaan siltä edes jotain. Motoristi lupas tulla maanantaina mukaan. Ottaa tarvittaessa pari kaveria.
 
vierailija
Kävelin kotiini. Kävin suihkussa kun kuulin puhelimen soivan. Leena pyysi urheilukentälle. Lupasin lähteä kävelee sillä ehdolla ettei mitään kijlajais yllätyksiä. Leen oli vastassa. Saan kuulema auttaa urheilu väline varaston siivoamisessa. Leena aukasin oven. Heitimme kaikki välineet ulos ja harjasimme roskat ja hiekat pois. Se jälkeen rupesimme laittamaan välineitä takas. Kysyin onko meillä talkoo juotavaa. Leena anto kassista 7 up pullon. Ja käski juoda istuin nurmikolla ja join Leena ei maltannut pitää taukoa. Hetken päästä autoin saamaan kaikki välineet varastoon. Kyllä on siisti Leena snoi. Ja otti oman 7up pullon kassista. Nuoret meni Kaarinaan kisoihin. Niin nyt saatiin tää tehtyä. Mennään luokseni syömään Leena sanoi viellä mulla on Janssonin kiusausta. Menimme Leenan autoon ja Leena ajoi noin 15 minuuttia rivitalon pihalle. Onko sinullakin koko kesän terassin oviauki kysyin kävelimme terassille ja Leena otti kiven pois oven edestä ja aukaisi sen. Pyörittelin päätäni. Leena sanoi menevänsä en sin suihkuun 5 minuutin päästä sanoi että siellä on vihreä pyyhe minulle kävin suihkussa Leena huusi että hän antaa minulle puhtaan paidan. Tulin ilman paitaa suihkusta kun sain tiukan vihreän t paidan jämpti oli mutta mahtui. Leena oli laittanut kummallekin lautaseen valmiiksi kiusausta. Katselimme toisiamme kun söimme. Välillä join vettä. Tarvii viellä käydä äitinsä luona hän sanoi. Mulla on likaiset housut sanoin ja sukat. Leena otti laatikosta puhtaat sukat minulle ne oli pienet minulle sanoin. Laita ne vaan ne venyvät Leena sanoi. Laitoin ne jalkaan ja lähdimme.
 
vierailija
Poistuimme terassin kautta. Leena laittoi kiven nojamaan ovea. Näi näkee onko joku käynyt. Hän sanoi. En sanonut mitään. Ihmettelin vain. Leena ajoi auton auton äitinsä pihalle. Mutta sisälle menimme terassin kautta tervehdin äitiä. Leena ja äiti puhuivat koko ajan venäjää. Ja toivat taas teemuki pöytään. Välillä äiti pysähtyi hetkeksi ja katsoi minua. Leena toi venäläisen vohveli paketin pöytään. Suuteli minua ja tuli viereeni istumaan. Leenan äiti kaatoi taas kaikille votka paukut. Leena sanoi että äiti pitää minut kun tarjoaa votkaa.. Join pois. Ja kuuntelin kieltä jota en osaa. Tunnin päästä lähdimme. Leena sanoi että äiti oli jo kutsunut sukulaisia khlajaisiin. En sanonut mitään. Pyöritin päätäni. Ovat naiset hulluja ajattelin. Sanoin vain Leenalle että olen lopettanut alkoholin juomisen. Jote sano se äidillesi.
 
vierailija
Kävelen kotiini sanoin Leenalle. Kävelevaan Leena sanoi ja häipyi autolla. Laahustin pikku hiljaa kotia kohti. Ja jäin hetkeksi urheilukentälle katsomaan jalkapallo peliä. Kun tutut nuoret tuli moikkaa. Sanoivat että illalla olisi joku liitokiekko turnaus seka joukkueille. He aikovat osallistua. Peliaika oli 10 Minuuttia. Moikkaan nuorille ja kävelen pihalle. Aaltonen juttelee hetan muijan kanssa. Moikkaan ja kävelen kotiin. MaanatIn töitten jälkeen Aaltonen ja hetan muija on pihalla. Hetan muija antaa Aaltoselle lapun jossa on palkka saatavat. Toi sillä on lompakossa sanoo Aaltonen mutta odotetaan sitä motoristi viellä. Motoristi saapuu paikalle ja katsoo lappua jossa on hetan muijan palkka saatavat. Sanoo että tä sillä on kassassa. Lähetään kävelee baarille. Ulkona on terassilla 4 asiakasta. Motoristi moikkaa heille. Aaltonen avaa baarin oven ja kävelemme sisälle. Baarin pitäjä on tiskin takana. Aaltonen sanoo sille. Sä aijot häipyä täältä maksamatta. Maksa hetan muijan palkka saatavat niin jätän sunt rauhaan. Maksan ne palkka päivänä inittää pitäjä. Sä maksat ne nyt käteisenä sulla on sen verran lompakossa. Heta menettää malttinsa jos mä kerron että aiot häipyä. Maksan ne palkka päivänä. Sanoo pitäjä. Motoristi astuu tiskin taakse ja työntää kädell parin pitäjää kauenmaksi ja otta toisella votkapullon hyllystä. Kävelee pöytää tuo lasit. Otan 2 lasia ja istun pöytään. Motoristi kaataa kummallekin votkaa ja ottaa ison kulauksen. Kuule pelle sä maksat nyt ton muijan palkat me juodaan tässä sun viinoja niin kauan että maksat. Soitan tänne viellä pari kaveria lisää jos ei rahoja rupe näkymään. Mä soitan poliisin sanoo pitäjä. Ja otta kännykän esille. Et sä mihinkään soita sä oot tuonut nä viinat Virosta ja poliisi tietää sen. Sä yrität lähteä pois täältä ennen kun ne tekee tarkastuksen. Aaltonen nappaa puhelimen pois baarinpitäjän kädestä. Motoristi juo lisää votkaa ja soittaa puhelimella ja pyytää kaverit juomaan. Nyt rupee rahat löytyy se sanoo. Baarin pitäjä kaivaa kassasta hetan muijan palkka saatavat ja antaa ne. Aaltonen käskee hetan muijan laskea ne. Kyllä tässä on kaikki se sanoo. Hyvä mee nyt Aaltonen lisää. Ja otta tiskin kaapista muovi kassin ja otta hyllystä 3 litran viinapullo ja antaa ne motoristi lle. Anna noi kaverillesi ettei ne suutu. Lähdemme kävelee koti pihalle hetan muija odottaa meitä ja kiitti Aaltosta. Et sit tee enää töitä sille huijarille. Se ei aijo maksaa enää mitään vaan häipyä. Mitä sun kaverit hän kysyy motoristilta Mä soitin numero tiedusteluun sanoo motoristi. Ei keikalla saa soittaa kenellekään. Ja toi oli niin pieni summa että ei sen takia kannata mitään riskeerata. Mutta viinat vien huomenna kerholle. Jään Aaltosen kanssa viellä pihalle. Yritän saada hentalle kunnon remontteja että ei sen tartte jokapäivä töitä tehdä. Hetan muija voi tulla toimistolle kesä tuuraajaksi heinäkuussa. Mutta mä tarjon nyt kolat hän lisää ja otta auton takaluukusta meille juomat. Puolen tunnin päästä Heta kaartaa auton pihaan moikkaa ja kävelee kotiinsa. Aaltonen rupeaa siivoon autoaan ja päätän kävellä kotiin
 

Yhteistyössä