**Kesämasut 2009**

Kuinka usein teillä syötetään öisin?Meillä mennään suurinpiirtein näin: eka syöttö n. klo 1-2, seuraava n. klo 4-5 ja seuraava n. klo 7-8...Syötöissä n. kolmen tunnin väli..Voiko olla että tissumaito on liian "plitkua" eli jos sen tarvitsisi olla vähäsen tuhdimpaa tavaraa...?Vastikkeen kanssa en ole viitsinyt ruveta pelleilemään öisin..Pitäiskö kun syöttöväleissäkin vauvalla on välillä pientä kitinää ja mylläämistä...

Masuha&Piskuinen 3vk :heart:
 
Syöttöväleistä en osaa sanoa mitään, typy nukkuu vieressä enkä edes kunnolla herää kun havahtuu syömään vaan toimin automaattisesti, työnnän tissin suuhun ja jatkan unia.. :D Sen sijaan vaipanvaihdolle herääminen koettelee pikkusinappikoneen kanssa, kakkaa ja pissaa tulee joku sata kertaa vuorokaudessa..:D
 
Mun ei toimi toi yösyöttö ihan tollee automaattisesti, pitää vaihtaa tissiä vuorotellen kummasta syöttää ja sit pitää asetella rintakumi ja laittaa toiseen maidonkerääjä...Ja sit syötön jälkeen koitan röyhtäyttää mut meidän vaavi ei harrasta röyhtäisyjä..!!En tie miks..
 
Syöttöväleistä : meillä menee yleensä niin,et neiti nukahtaa klo 23-00,herää klo 06 syömään ja jatkaa unta sitten klo 9.30-10.00. nyt nukahti jo klo 21 jälkeen joten syötöt voipi siirtyä aikalailla aamuyöhön...toivottavasti,kun pitäs neiti repiä jo klo 8 jälkeen ylös...

Mahtavaa,mulla ei ole tuo 2vkoa kipuillut tissi nyt yhtään kipeä...imetin siitä(vaik sain luvan lopettaa imetyksen sen kivun takia siitä tissistä) ja samalla kun imetin ni vedin tissiä ylöspäin,et nänni ois mahdollisimman kiinni vauvan kitalaessa(neuvolan vinkki)...jee,mutta eipä siitä tissistä paljoa enää herunut :x

Masuha1 :mä ehkä kokeilisin korviketta,vaikka öisin tissimaidon lisäksi(ellei ole jo urvahtanut tissille) tai sitten ennen nukkumaan menoa korviketta.meillä neiti kitisi ja kätisi syöttöjen välissä ja se loppui,kun aloin antaa lisämaitoa pullosta...

Olen nauranut niille isyydentunnustus papereille tänään...kun siellä piti eka äidin allekirjottaa paperi,missä oli ettei ole ollut sukupuoliyhteydessä toisen miehen kanssa tiettynä ajankohtana(oikein tietokone oli laskenut mahdollisen hedelmöittymisajankohdan),nooh,ymmärrän sen et nainen allekirjottaa sen,mut minkä hemmetin takia miehen pitää se allekirjottaa?!miten se voi vakuuttaa ,etten ois vehtaillu toisten ukkojen kans... :snotty: nauroinki ukolleni,et eihän se voi tietää kuinka viriiliä mulla on ollut sinä ajankohtana tää elämä :LOL: juu,toooosi viriiliä...

Nyt hipsuttelen neitien väliin nukkumaan,isompikin halusi nukkua äitin vieressä ja pienihän siihen on jo pesiytynyt hyvin...

Ryhis ja Alisa 1kk (pikkusenko vaikea kutsua Alisaksi,kun tottunut seppoon,kaikki kyllä kutsuu sitä vielä sepoksi,raasu parka,identiteetti kriisi tulee sille..)
 
Masuha, eihän tuo ole mitenkään lyhyt syöttöväli vauvalle.. Meillä syödään öisin alle parin tunnin välein ja en edes harkitse siirtyväni tuhdimpaan tavaraan. Okei, myönnän sen että syynä on myös se, että esikoiselle koetin antaa tästä syystä aikanaan korviketta joka laukaisikin sitten maitoproteiiniallergian ja hurjat rintaraivarit.

Ja jos vauvasi ei tunnu tarvitsevan röyhtäyttelyjä, niin suotta sitä vauvaa koittaa sitten röyhtäytellä (ja valvottaa itseään suotta). Vauvasi on varmaan oppinut syömään niin, ettei hotki ilmaa syödessään. :) Minä en varmaan sinuna jaksaisi ainakaan sen maidonkerääjän kanssa öisin touhuta, vaan laittaisin vaikka harson keräämään "turhia" maitoja.. :whistle:

Tsemppiä! =)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Iidukka:
Levoton Strutsi täällä myös yksi hikoilija! :wave: Sama juttu oli esikoisenkin kanssa imetysaikana eli hiki virtaa ja jatkuvasti kuuma..Tuntuu että lakanoita saisi olla kokoajan vaihtamassa kun erityisesti yöllä hikoilen ihan älyttömästi kun on vauva kainalossa. Ja sitten jos ei ole kuuma niin on kylmä ja tissejä palelee (heti jos on ikkuna auki ja vähänkin vetää tms) eli ikinä ei oo sopiva lämpötila. :LOL:

Iidukka & typy 3vk1pv
sama homma täällä. tänäänkin jouduin nousta ylös jo ennen seittemää ku ei pystyny enää olla makkarissa. täällä olkkarissa on viileetä aamulla. huoh..miten käy kun tulee kunnon helteet kun nyt jo ahistaa tää hikoileminen. |O :headwall:
 
HelloShitty
syöttövälit yöllä..täällä meni pitkään että pärjäs yön yhellä tai max kahella syötöllä mutta nyt pari päivää oon syöttäny vähän useammin. yleensä Juliet nukahtaa 23-00 aikoihin ja nukkuu semmoset 6h putkeen. yöllä en alkais säätää mitään turhaa eli pyyhe tai jotain mikä kerää sen ylimääräisen maidon. toppi ja liivinsuojat toimii myös hyvin ja tukee hyvin rinnat. mulla usein rinnat kipeet jos on vähänkin liian täydet.

nyt kuuluu taas kutsu.. :D
HS ja Juliet tänään tasan 1kk (eilen tuli jo kelakorttikin kotiin..oli jännää lukea typyn nimi ekan kerran virallisesti) :D
 
:wave: Huomenta!
Eilen herättiin aikasin, mut tänään sit taas nukuttiinkin vähän pidempään =) Minä unikeko olisin voinu vielä tosin jatkaa unia...
Syöttöväleistä, Minni syö yöllä silleen,et nukahtaa tuossa 22-22.30välillä, herää yleensä 02 ja 05.30 aikaan syömään. Mut toissa yönä esim. herasi vasta 03 aikaan, joten seuraava syönti taas siitry eteenpäin.

Paljonkos muiden korvikkeella elävien lapset syö sitä korviketta vrk:ssa? Jos joku osaa omastansa edes n. määrää sanoa, niin sit voin kertoa Minnin korvikemäärän, mutta se oli NIIIn julmetun iso musta, etten ilkee ekana edes sanoa sitä :ashamed: Meidän kulinaristi, jolla on taas nälkä... :wave:
Sisu ja Minni 1 kk ja päiviä päälle, äiti ei pysy perässä niiden määrässä :snotty:
 
Hei kaikille! Tulenpa pitkästä aikaa kirjoittaa jotain... Oon mä kyllä lukemassa aina välillä käyny. Meillä on jo ensimmäinen korvatulehdus! :( Ei vauva onneks kovin kipeeltä vaikuta. Vein heti lääkäriin, ku oli kuumetta 37,6. Lääkäri kyllä sanoi, ettei se oo kuumetta, että 37 ja puol on normaali. Kyllä mä sen tiesin, mutta sehän olikin 0,1 sen yli... Ja alkoi tulla ihan keltaista limaa. Saatiin sitten lääkekuuri ja parin viikon päästä pitää mennä näyttää, Toivottavasti olis parempi sitten... Nyt pitää koko ajan imee räkää pois, raukka voi niin huonosti hengittää. Mut se lima muuttui heti jo ihan vaaleeks, kai se lääke heti auttaa. :)

Syöttöväli on meillä aika lyhyt nykyisin. Päivällä syödään koko ajan. Yöllä pari syöttöä. Pisimmät unet varmaan 3 ja puol tuntia. Nyt lääkkeitten kans menny vähän ylikin... Vauva on kyllä vähentänyt syömismääräänsä yöllä ja tissit melkein räjähtää joinaki aamuina...Mut mä oon ajatellu, että tää on ihan normaalia tässä vaiheessa... Eiks se myöhemnmin sit ala tasaantua ja unet pidentyä...? En mä tiedä... Tissiä mä vaan syötän. Kai se riittää, kun on vauva kasvanut. 2 kk mitat oli viikko sitten 57,3 cm ja 5600 g, painoa on tullut melkein puolet lisää ja pituutta melkein 10 cm. Nyt ollaan just siirrytty 62 cm vaatteisiin.

Meidän vauva kastettiin. Kutsuin ankeesti kuvaviestillä, juhlissa oli vain vanhemmat ja sisarukset ja kummit. Oli kivat juhlat ja mukava pappi. :)

Nyt vähän nukkuu, kun yöllä piti valvoa pikkuisen sairastajan kanssa. :wave:

s-anttu ja suloinen 2kk + jotain
 
Huomenta kaikille!!

Mua askaruttaa yks asia ja sit arvelin et täälät saan varmaan mielipiteitä "murheeeeni".

Elikkä vauva tissittelee, mutta syöminen on niin touhukasta ja mylläämistä että oksat pois, ja mahavaivoja alkanut tulemaan eli saakohan se ilmaa mahaansa kun vehtaa tissillä niin paljon. Pulloa syö myöskin, ja mietin tässä että pitäiskö lopettaa kokonaan tissittely ettei ilmavaivat ainakaan pahenis sen takia. Molemmilla aina tuskahiki kun on tissihetki kun hän ei malta pitää tissiä rauhassa suussa????

Viimeyö oli aika tuskainen kun valvoin ja katsoin sitä hänen kipristelyä.... :'( |O :'( |O

M+poika 2vko 5 vrk
 
Joo,eilenkin paprica veti korviketta ja tissiä koko ajan |O :D Että minkäköhänlainen möhkäle siitä kasvaa,eikai vauva sentään voi ylensyödä?

P:llä tuli eilen 2kk täyteen :heart:
Ristiäisiin 2 viikkoa aikaa,sitten tuo saa vihdoin nimen :heart:

umayya alkaa jossain vaiheessa päivittämään tätä pinoa,mulla on nyt mielessä vähän jotain muuta :ashamed:

BV ja P 2kk 1pv
 
viime yönä vauva nukahti joskus 00 kieppeillä (mies nukutti ni en ite tiiä), ja heräs sitte 3.30 syömään, ja seuraavaks 6.30. uusintasyöminen 8.00 ja seuraavaa tässä odotellessa.

se on muuten kumma, ku meiän neidin pitää saada huutaa ennen ku se tissi maistuu. sillon yöllä 3.30 ku se heräs ni nostin viereen ennen ku alkoi huuto, ja tarjosin tissiä.. hamus aika laiskasti ja kun viimein tuli kunnon imuote ni lussutti vaan eikä nielemist kuulunu. koitin pari kertaa uusiks ja sit nousin istumaan et laitan liivit kii ja vauva takas sänkyyn ni joha alko huutaa.. ja joha alko maistuu.

vauva ei myöskään hamua kunnolla ts. avaa suutaan tarpeeks jos sille tarjoaa rintaa ennen ku huuto alkaa. ??? voitteko vaan kuvitella kuin pieni se suu on ku se on supussa... :headwall:

Talvis ja tyttö 3vko 3pv :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Täällä on 1 kk merkkipäivä tänään :D korviketta meillä menee varmaan jotain vajaa litra vrkssa. Meilläkin ollaan vauvaa myöten kaikki kesäflunssassa. Mut minkäs näille voit.
Huh eli on siis normaalia että toi 2kk söi eilen paljon tuttelia sekä tissiä :D
 
Taa
Huomenta!

Tänään sain noustua oikealla jalalla :D Kaapo nukkui yhden 4 tunnin pätkän viime yönä, joten äitinkin olo on paljon pirteämpi. Muuten meillä mennään 2 tunnin syöttöväleillä sekä päivisin että öisin. Paitsi silloin kun ollaan hereillä, pitää tissiä saada enemmän. Korviketta en aio vauvalle antaa ellei kasvu hidastu. Maitoa kun tuntuu tulevan, niin hullulta kuulostaa ajatus antaa korviketta vain siksi, että sais syöttövälit pidemmiksi. Asia vois tietysti olla eri, jos syöttövälit ois tunnin luokkaa...

Muistaakos joku, kuinka niitä tiheän imun kausia on tulossa? Mulla ois muistikuva, että siinä kuuden viikon iässä ois ainakin yksi. Sitä siis odotellessa :D Täytyy henkisesti jo varautua olemaan tissit levällään sohvalla istuen muutaman päivän :D

Nyt taidan mennä järjestelemään nuo 2 pussillista vauvan vaatteita, mitä sain tutulta.

Taa ja Kaapo 1kk 1vko
 
Edelleen täysimetyksellä täällä.. Ja tuota samaa lussuttamista Saralla kans.. :/ Ja mahavaivoja, ollu pari päivää, kipristelyä ja käninää, yltyy huutamiseks sitten :( Onko vika mun ruokavaliossa?!?! Oisko mahavaivoja jos antasin korviketta?!?!?

Öisin nukkuu noin 00-04, syö, sitte nukkuu pari parin tunnin pätkää välissä syöden.. Me miehen kans nukutaa päivisinki ite päikkärit..

Mä oon ruennu valvoo öisin ku vauva välissä sängyssä ettei mies esim laita tyynyä liian lähelle, hengittäähän vauva, ja jokaiseen ähinään avaan silmät, nukun koiranunta.. Oiskohan parempi nukuttaa Sara sänkyynsä ku öisin kuitenki joutuu nousee ku vaipat pitää vaihtaa kun se kakkii joka syötön välissä.. :/

kleo ja Sara 2 vkoa 1pvä
 
Yösyönneistä
Meidän Nestori on nyt kotioloissa (kolme yötä) muodostanut rytmin että nukahtaa yöunille siinä puolenyön aikaan ja herää syömään viiden-kuuden aikaan,, tänään puoli seiskalta :D ,
ja sehän vaan äitille passaa! sitten seuraavaksi sillä on nälkä kymmenen - 11 maissa jonka jälkeen onkin hereillä tunnin ehkä,, Päivällä Jopi syö vähän väliä eikä juuri pitkiä unia ota, liekö paikkaa yöllistä vajetta ?
Tiedostan toki että koska vauva on vasta 6 pv ikäinen niin tilanne voi muuttua vaikkapa ensi yönä mutta nautin näistä hetkistä :heart:
Meillä kun kaikki viisi ovat olleet isoja vauvoja ja nk. yliaikaisia niin selkeesti rytmit on jo halllussa syntyessään ja jaksavat olla syömättä pitkiä pätkiä yöaikaan,,

Meillä irtosi NAPA! Ihan kamalan näköinen kun ei ole vielä kuiva, neuvolassa sanottiin kun äsken soitin että puhdistusaineella vaan ja huolellinen kuivaus... Olishan siihen joku polttojuttu mutta ei kuulemma vastaavaa hyötyä. Nyt pitää vkl katsoa ja sitten ma jos vielä on märkä niin uus soitto,
Mutta on ÄLLÖNnäköinen kyllä!

Toiset lapset lähti hoitajan kans puistoon ja kirjastoon ja lupasin poikkeuksellisesti tehdä ruuan ;)
keittiöön siis !

Piltti ja JopiNestori 6 pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Edelleen täysimetyksellä täällä.. Ja tuota samaa lussuttamista Saralla kans.. :/ Ja mahavaivoja, ollu pari päivää, kipristelyä ja käninää, yltyy huutamiseks sitten :( Onko vika mun ruokavaliossa?!?! Oisko mahavaivoja jos antasin korviketta?!?!?

Öisin nukkuu noin 00-04, syö, sitte nukkuu pari parin tunnin pätkää välissä syöden.. Me miehen kans nukutaa päivisinki ite päikkärit..

Mä oon ruennu valvoo öisin ku vauva välissä sängyssä ettei mies esim laita tyynyä liian lähelle, hengittäähän vauva, ja jokaiseen ähinään avaan silmät, nukun koiranunta.. Oiskohan parempi nukuttaa Sara sänkyynsä ku öisin kuitenki joutuu nousee ku vaipat pitää vaihtaa kun se kakkii joka syötön välissä.. :/

kleo ja Sara 2 vkoa 1pvä
Kuulostaa sille että vaaville oma sänky vois olla parempi juttu, sillä sinet itse jaksa kohta jos nukut noin huonosti :eek: !
ja sit kremppaa mieli ja kroppa,,

Mä en ole ikinä vaihtanut vaippoja yöllä, edes kakan tullessa,, mulle on joskus neuvolassa sanottu ettei tarvi ellei se selkeesti vauvaa häiritse,, että äidinmaitokakka ei kuulemma polta pyllyä? JA on toiminut meillä x5 lasta :D

 
Moro taas kaikille! :)

Me sit otettiin ja käväistiin eka reissu mun kotipaikassa n. 350 km päässä. Menomatka mentiin päiväaikaan ja seurauksena oli se, että neiti otti ja nukkui liiankin pitkät päikkärit autossa ja se vähäinenkin unirytmi meni ihan sekaisin!! :$ No, viime yönä sit tultiin takas ja ainakin vielä näyttäis siltä et unirytmi ois jo hiukan korjautunut siten, että yöllä nukutaan pitempään ja päivällä valvotaan :whistle: Automatkat neiti siis nukkui suht. kiltisti, parku tosin alkoi yleensä melkein heti jos auto pysähtyi :( Kiva reissu oli kyl muuten, mut jotenkin sitä vaan stressas mummolassa ollessa enemmän vauvan itkuja ku normaalisti..

Meilläkin on neidin nimeksi suunniteltu Ellaa :heart: Eipä se siis täällä keskustelusivuilla mikään salaisuus ole, kun ei oo tietääkseni ketään tuttuja jotka nyt sen täältä sais selville :)

Sisukohan se kyseli noita vauvelin ruokamääriä.. Meillä neiti syö tosin osittain rinnasta pumpattua maitoa, mut ruokamäärät on sellaista 90-120 ml kerralla ja syö 2,5-5 h välein riippuen siitä onko ollut hereillä vai nukkumassa.. Isoilta tuntuu nuo määrät kyl ainakin minusta!! :whistle: Päivän kokonaismäärää en oo enää edes uskaltanut laskea :D Neuvolatäti tosin sanoi noista ruokamääristä jo reilu viikko sitten et jo kaksviikkoiselle kaikki määrät 60 ja 120 ml välillä on sen ikäiselle normaaleja, joten enpä oo nyt sit enää määristä stressannu.. ja onhan neiti jo pian kk ikäinen :)

Juu, mut nyt pian kauppareissulle ja sen jälkeen onkin asunnon siivousta edessä oikein urakalla.. oli jäänyt asunto kyl tosi karmeaan siivoon ennen reissuun lähtööä - eikä ollut itsekseenkään siistiytynyt reissun aikana :snotty:

Pirtsi ja Ella :)
 
kleo oletko kokeillut että lisäisit itsellesi ruokavalioon maitohappobakteerit jossain muodossa? niitähän on vaikka millaisia ruokia. tai sit ihan tabletteina. se vois auttaa. Ja lisäks omasta ruokavaliosta pois voi kokeilla jättää, kahvin, suklaan, ruisleivän, kaalin, omenan, yms. jotka yleensäkin voivat herkästi aiheuttaa vatsavaivaa.

Jee, sain eilen tädiltäni ne kutsukortit, on muuten todella hienot!!! en olis itse osannut yhtä hyvin. Olen vaan niin avuton tänne mitään kuvia laittaa.. mut voisin tietty yrittää =)

Mut nyt Ella nukahti, tiedossa on yläkerrasta lastenhuoneiden kääntäminen ympäri, jihuu!

Ls ja Ella 1 kk 1pvä :heart:
 
Pää särkee ja on ihan naatti olo..Miks noi yöt tuntuu jotenki niin hankalilta?Vaikka syöttövälit on n. kolmisen tuntia niin silti nukun ns. "koiranunta" kun koko ajan kuuluu tuhina ja venyttelykitinät..Sitten yöllä sängyllä ei ole oikein tilaa kun mies nukkuu keskellä sänkyä reporankana ja tuntuu että vauva ei suostu nukkumaan omassa sängyssä joten olen välillä nostanut vauvan meidän keskelle niin eipä siinä oikein mulle tilaa enää jää..Nousin vasta puoli yhdeltä sängystä kun oli niin tööt olo kun ei ole saanut kunnolla nukuttua!!

Masuha&Piskuinen 3vk 1pv :heart:
 
Eilen käytiin neuvolassa Alexin kanssa ja nyt siellä oltiin tyytyväisiä pojan kasvuun eli kokoa pojalta löytyy 5615g ja 58cm. Pipomitta tais olla 40,5cm.

Joku oli siellä kirjoitellu ettei painoa ollut tullut 2 viikossa kuin 10g, nimimerkkiä en nyt enää muista :ashamed: Kuinka neuvola reagoi siihen?

Mietin vaan tuota meidän neuvolan terkkaa (sijainen) kun sai ihme reaktion kun Alexille ei ollut tullu kuin 184g ekan 2 viikon aikana, syntymäpainosta jäi puuttumaan kokonaiset 6g.
Näin jälkikäteen on helppo olla viisas mutta olisin vaan voinut luottaa siihen että omakin maito riittää enkä murehtimisen takia lyödä hanskoja tiskiin imetyksen suhteen, sanoi tuo sijainen mitä tahansa.
Ja korjatkaa joku jos olen väärässä mutta voiko olettaa että näiden lähes 5kg syntyessään painavien vauvojen paino nousee samaa tahtia kuin 3kg painavien? Johan nämä olisi 10kg puol vuotiaana :D

Helppo ajatella järjen kanssa näin jälkikäteen mutta kellä sitä järki&tunteet toimisi kunnolla yks yhteen heti ekoilla viikoilla. Harmittaa vaan kun Alex hyvin todennäköisesti on viimeinen vauveli meidän perheessä niin olisi ollut kivaa edes yhden kanssa onnistua.


Dodiin, alkupurnauksen jälkeen on siis helppo lukea että meillä syödään vaan Nania. Sitä menee vaihtelevat määrät, 100ml-150ml kerralla. Illalla syöminen on tiheämpää, silloin saattaa mennä annos pullosta 1,5 tunnin välein. Ennen yötä Alex syö tuossa klo 23 maissa, seuraavan kerran 02-03.30 aikoihin ja seuraavan syötön hoitaa mies kuuden maissa kun on töihin lähössä. Meillä nuo isommat lapset herää tuossa kuuden maissa, viimeistään puol seiskalta ollaan kaikki hereillä kun mies poistuu ulko-ovesta. Ja tuo rytmi pätee myös viikonloppuisin, eli täällä on aamuvirkkuja lapsia (me vanhemmat vähemmän virkkuja) :D

Ristiäiset on meillä 26.7, niinkuin vissiin joillakin muilla myös =) Paikalla on vaan lähimmät sukulaiset (alle 15) ja heidät olen kutsunut paikalle ihan henk.koht joten säästyn kutsujen teolta =)

Alex on sulautunut meidän porukkaan tosi hyvin, ihan kuin olisi aina ollut täällä. Se tosiasia kyllä että vapaa-aikaa kahden kesken ei enää ole sitäkään vähää mitä oli vielä keväällä mutta niin se lapsiperheissä menee. Ainoa mikä pikkasen inhottaa lähisuvun suunnalta on se että nyt kun Alex on tuollainen suloinen nukkuva vauva niin olisi vaunulenkille viejää yms. mutta pahoin pelkään että kun poika kasvaa niin tuollainen vähenee. Näin siis käynyt jo 2 kertaa aiemmin, ihan yhtä innokkaasti sitä voisi lähteä tuon esikon ja keskimäisen kanssa tutkimaan maita ja mantuja kuin työntämään vaunuja.
Onko muilla ollut tuollaista vai onko meidän sukulaiset yms kummin kaimat vaan tälläisiä?

Nyt lapsille vaatetta niskaan niin keretään tuonne ulos vielä hetkeksi ennen kuin TAAS vaihteeksi sataa.

Vauhtis ja Alex 1kk 1vko :heart:
 
täällä mennään myös täysimetyksellä. :wave:

päivisin neiti on ku enkeli, nukkuu ja syö. yleensä syö n. 3 tunnin välein, iltapäivällä ottaa pidemmät torkut. mutta sitten ne yöt.. :eek: :ashamed: tissillä pitäis olla puolen tunnin välein illalla ja yöllä neiti usein huutaa suoraa huutoa, eikä rauhotu millään. saa tissillä kauheet raivarit.. en oikein tiiä, mistä johtuu.. maitoa tulee kyllä tarpeeks, oisko sitte ilmavaivoja vaikka rela- tipat onkin käytössä.

neuvolasta käytiin eilen. vauvalla painoa oli jo 4160g, ku syntymäpaino oli 3790g.

mihan ja typy 2vko
 
Meillä ilmavaivat ilmenee just niin että haluaa tissille vähän väliä ja sit saa raivarit siinä kun ei se tissi autakaan mahakipuun..Nyt oon vähän oppinut tunnistamaan itkuja, jos on ilmavaivaa niin kanniskellaan ja jumppaillaan niin yleensä helpottaa. =) Suht vähällä ollaan vielä selvitty, toivottavasti jatkossakin.

Kakkaa täällä myös ähistään pitkään vaikka kakkaakin usein, ilmeisesti sekin ilmavaivaa. Usein herään yöllä siihen ähinään vaikka muuten saisin nukkua. :headwall: Ja yövaippa täälläkin vaihdetaan vasta kun typy alkaa kiemurrella ja kitistä märkää vaippaansa, ei yhtään ennen. :D Suosittelen siis samaa kuin pilttiä5 että vaihtaa vaipan yöllä vaan jos se vauvaa vaivaa, pääsee paljon helpommalla. :whistle:
 

Yhteistyössä