**Kesämasut 2009**

Haluaako joku?? Tarjolla ois rintatulehdus!!! :$ Viime yönä iski tissikipu ja nyt olen sitten aamun lypsänyt,imettänyt,jyvätyynyllä hautonut,hieronut...ukko tuo kohta kaalin kaupasta,sit alkaakin varmaan keinot olla jo vähissä...kuumetta ei onneksi ole tällä hetkellä kuin 37.7,pidän kaikki varpaat ja peukut pystyssä ettei nouse 40ast. jospa se tällä menis ohi...
tän siitä saa kun puolialasti käy lenkillä hellepäivänä...kiitos tuulen...

Huomenna käytän neitiä puntarilla neuvolassa,kun meinaa olla kärttynen hereillä ollessaan.katsotaan saako tarpeeksi maitoa...

nyt takas sängynpohjalle ja lypsämään...

Ryhis ja Alisa 15vrk
 
Martsuli
Onnea Raffel :flower:
Mä oon lopettanu ne yö syötöt tissistä nyt toistaseks kokonaan ja koitan sitten myöhemmin uudelleen. Poika on nukkunu ihan sika hyvin nyt ku olen ajottanu kylvyt iltaan ja antanu reipas 100milliä korviketta ennen nukkumaan menoa :) Ja tietysti tissiä kanssa sitä ennen eli voisin uskoo että 150ml menee herralla kerta annoksena :)

Nimiasiaa: Ollaanko ainoita jotka ei oo nimeä edes ajatellu vielä :eek:
Aina miehen tultua töistä on niin paljon kaikkea että se joka ikinen päivä unohtuu. :ashamed:

Ristiäisistä: Meillä ei oo mitään varattuna vielä eikä paikkoja katottuna saati muutakaan valmiina. Muistaakseni ei esikostakaan varattu seurakuntataloa ennen ku vasta pari viikkoa ennen ristiäisiä. Syömisiä en oo edes miettiny vielä kun meinasin ristiäiset ajottaa vasta tonne elokuun puolelle kun kaikilla sukulaisilla on koko kesän aivan kamalia kiireitä...Kuulemma.. :whistle:

Siivouksesta: Mä olen alkanu siivoomaan ihan hulluna. Kämppä ollu sairaalasta tulon jälkeen melkeen koko ajan tiptop. Mies kattoo hömistyneen näkösenä että mikä ihme kohtaus mulla on ja mä kehun että kyllä tää ohi menee älä pelkää :D Toivotaan ettei mee enää koskaan ku oli aamulla niin ihana herätä kun kämppä oli aivan siisti eikä mitään ollu lattialla... (paitsi mulk..murkkuja.) :kieh:

Painosta: Mulla se paino tuntuu vaan putoavan vaikka en edes lenkkeile. Mulla oli raskauden alussa 80kg paino josta se nousi 6.5 kiloa ja kun kotiuduin ei ollu kiloakaan jääny raskaudesta.. Nyt tänään punnittin itseni ja vaaka näytti 76.2kg :eek: Tähän ku lisäis pientä lenkkiä ja vatsalihas treeniä niin ei tiiä kuinka äkkiä pääsis mun tavote painoon eli 65kg. Luulen kyllä et siinä käy niin että joko paino jumahtaa paikoilleen tai sitten nousee taas kauas ylös :kieh: :kieh:

eipä täällä oikeen muuta mutta nyt painun siivoomaan esikoisen kahluu allasta ja mennään vähän polskimaan tonne ulos :)
 
HelloShitty
joo-o..hyvin kasvaa!

10.6 4230g (synt.paino)
12.6 4080g
15.6 4125g
24.6 4650g

eli viikossa tullu puolkiloo! :eek: :D kiva tietää että oma maito riittäis. nythän ollaan annettu korviketta silloin tällöin yöllä että saan joskus nukkua ja mies nousta ylös. :p

muuten kaikki oli paremmin ku hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
onnea Raffel :flower:

tänään otettu disflatyl käyttöön... ihan jäätävää toi masun itkeminen..

vaavi 1vko 1pv
Sama homma täällä, tosin tipat aloitettu toissa päivänä. Tällä hetkellä näyttäis jopa siltä, et ne tipat auttais masuvaivoihin. Kaikki aiemmat yöt meni masua itkiessä (useita tunteja putkeen) ja viime yönä neiti vain söi ja nukkui =) Nyt vain todellakin toivomme, ettei toi viime yö ollut jokin poikkeus!!

Pirtsi80 ja neiti 1vk 3pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
onnea Raffel :flower:

tänään otettu disflatyl käyttöön... ihan jäätävää toi masun itkeminen..

vaavi 1vko 1pv
Sama homma täällä, tosin tipat aloitettu toissa päivänä. Tällä hetkellä näyttäis jopa siltä, et ne tipat auttais masuvaivoihin. Kaikki aiemmat yöt meni masua itkiessä (useita tunteja putkeen) ja viime yönä neiti vain söi ja nukkui =) Nyt vain todellakin toivomme, ettei toi viime yö ollut jokin poikkeus!!

Pirtsi80 ja neiti 1vk 3pv
no ku mustaki tuntuu että vois jopa auttaa!! :eek:

aamulla annettiin klo 11 ekan kerran, ja sitten vauva oli hereil vaihteleval kitinäl 13.30 saakka.. eli välil sammahti syliin, herätäkseen hetken päästä itkemään. ei toivoakaan et ois sohva kelvannu, sylis piti olla. 15.30 herättiin yhdessä unilta ja syötiin, sitten koitin röyhtäyttää (ei tullut juuri mitään) ja annoin taas tippoja. tyttö aina nukahtaa syömisen jälkeen, usein jopa tissille, ja viime päivinä on nukkunut 5-10min jonka jälkeen on alkanut konsertti.

mut nyt nukkuu edelleen =) toivottavasti ei oo mikää "once in a lifetime"- hetki
 
Elossa ollaan :wave:
Taisin päästä säikähdyksellä tällä erää tästä tissitulehduksesta...kaalinlehti hoito taitaa olla paras mahdollinen keino =) koko akka haisi kaalilaatikolle kun ensin hautoin tissiä kuumalla jyvätyynyllä ja sit lonttasin kaalit tissin päälle ,ni jo oli aromit... :x Kertokaa miten suojata tämmösillä helteillä tissit tuulelta??? kun ei viitsis ihan toppavaatteet päällä kulkea,ois ees pienet tissit ni vois jonku lapasen liiviin työntää,mut kun on oikeat Dolly Partonit...

Olen nyt sitten "huono äiti"...annoin vauvalle ekaa kertaa korviketta...imetin eka molemmat rinnat ja sit neiti jatkoi kitinää ni kaivoin tuttipullon esille ja annoin nan:ia...vää rauhottu,mut kyl kitinää riittää...

jaahas,kutsu käy...
 
Ryhis :eek: pienestäpä sait itsellesi rintatulehduksen alun :whistle: Minä olen kerran sairastanut sen, todella, todella on vieläkin kipeänä muistossa ja haluan välttää sen saamista kaikin keinoin. Sain sen kun nelonen oli pari viikkoinen, syyskuun alkua oli silloin ja takista tuuli läpi. Mutta se tuuli oli paljon kylmempi kuin mitä nämä kesän tuulahdukset :whistle: aloin panikoimaan että mitä jos saan minäkin sen uudestaan nyt kesätuulesta? :eek: Oli kamalaa, 40 asteen kuume ja se särky mitä daisareissa oli :| sanattomaksi vetää vieläkin.

Neuvolakuulumisia tältä päivältä =)

Eli ikää tytöllä tänään 2 vkoa 1 pvä :D
paino 4340 g eli olemme nyt ylittäneet syntymäpainon huolimatta harvoista syöntikerroista.
pituus 53,5 cm
pään ymp. 37,5
napaan laitettiin laapista, oli pieni napasienen alku. Terkka sanoi sen olevan yleistä näin kesällä kun ihmettelin ettei pojilla ole kellään ollut. Pojat kun ovat kaikki syntyneet syksyllä :D

saatiin 1 kk:n ikään seuraava aika, ja heinäkuun lopussa olis jälkitarkastusaika minulle ja lääkärin tarkastus tytölle.

Hih, mä kuljen edelleen vieni virne naamallani siitä että saimme tytön! Olen jotenkin niin järjettömän onnellinen tällä hetkellä!

Painonlasku tyssäs tähän. 74 kg näyttää vaaka :headwall: ens kesänä sen pitää sitten näyttää 62-65 kg.

Ristiäiset pidetään meilläkin elokuun lopussa, hieman on kummiongelmaa. Kun mies ei oikein osallistu kummien valintaan. Enkä itse osaa päättää haluanko tytölle kummisedänkin vai pelkästään tätejä :snotty:

jaahas, tissikutsu kävi. Tänään onkin ollut ihmeen kova kysyntä :eek: liekö kuumuus omalla osallaan lisännyt tytöllä kysyntää =)

Ls ja tytsä 15 vrk
 
painonlaskusta mullakin lähti aluks ihan silmissä paino kun nesteet alkoi hävitä.. nyt kun katsoo itseään peilistä, ni huomaa, et nestettä oli jalkaterien ja nilkkojen lisäks myös reisissä ja kasvoissa.. :eek: laitokselle mentäessä painoin ~88kg, kotiinlähtöpäivänä 80,1kg ja nyt on toista aamua perättäin näyttänyt 75,8kg :xmas: vatsa on tommone pieni löllykkä, mut hyvin, hyvin pieni.

ehtisin ennen synnytystä tilata itselleni hennesistä vaatteita kesää varten ja lähetän melkein kaikki niistä takasin.. olin varautunu siihen et jään kauhean isoks synnytyksen jälkeen, mut paidoista menee melkein kaikki vanhat. jotkut voipi tissien kohdalt kiristää. omia housuja en oo koittanu ku tykkään mun mammacapreista :heart:

disflatyl tuntuu todella olevan ihme.. eilen illalla tytön nukuttaminen kesti pidemmän tovin, mut lopulta rauhoittui ku tykin suusta ku laitoin vatsalleen ja silitin vaan määrätietoisesti selästä kun itki. se oli siis klo 12, klo 4 herättiin syömään ja 6.30 uudemman kerran.. sitten käänneltiin ja väänneltiin masua klo 7-9, yritin tarjota tissiä, tuttia ja olkapäätä, lopulta ennen yhdeksää suostui syömään ja nukahdettiin 9-10.30.. vaipanvaihto, tissi+disflatyl -> tyttö nukkuu edelleen.

tekis kauheasti mieli käydä pian vaunulenkil tuolla postissa palauttaas toi vaatepaketti, mut ulkona taitaa olla todella kuuma :/ harmi...

Talvis ja tyllerö 1vko 2pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
disflatyl tuntuu todella olevan ihme..
:ashamed: Mä en ole koskaan kuullukaan tästä ihmelääkkeestä, ja muutkin jo aiemmin hehkutti sitä, niin valaiskaa nyt tyhmää, että mitä se on ja mihin käytetään?

Meillä näköjään alkaa olla semmonen rytmi, et herätään joka aamu 6.30-7.30 välillä, ja koko porukka nousee sit ylös. Tänäänkin oltiin jo 8 aikaan kaupassa, kun oltiin ehditty syödä aamupalat ja vauva nukku aamupullon jälkeen tyytyväisenä, niin hyödynnettiinpä sit rauhallinen hetki.

Minnin tulevat kummit kävi kylässä aamupäivällä, olivat ohikulkumatkalla. Oli kia nähdä heitä, Minni sai aivan ihanan tilkkupeiton lahjaksi :heart: Siellä on kyllä semmonen kummitäti, että se osaa aina vetäistä oikeasta narusta :heart:

Jees, nyt kun on rauhallinen hetki (esikoinen lähti naapurintädin-, ja tytön kans uimaan, ja Minni nukkuu ulkona ), niin tsekkaan odotuspinon ja MN:n menon, ja kai sit pitää tälle päivälle jotain sapuskaa vääntää porukalle.
:wave:
Sisu ja Minni 4 viikkoa :heart:
 
Meidän pikku hippu on nyt viikon ikäinen. :heart: Kaikenlaista on ehditty vauvan kanssa puuhaamaan ja tutustumaan pikkuiseen. Muutamana yönä on neiti kitissyt ja viime yönä kuulemma valvoi isin kanssa reilun tunnin.. Jotain neiti itki, mutta vatsanväänteitä ei ole ainakaan vielä pahemmin muuten ollut. Tajusin etten ole ollenkaan henkisesti edes varautunut siihen, että vauvalla voisi olla koliikki tms.. On niitä pienen itkuja joka tapauksessa tosi kurja katsella jos ei toisen oloa voi mitenkään helpottaa.

Tavalliset vaatteet menevät jo itselle päälle! :D Viime kesänä paisuin kortisonikuurin vuoksi kymmenisen kiloa (ja hiukan enemmänkin pahimmillaan) ja silloin ostamani vaatteet ovat ihan sopivan kokoisia. Paitoja olen kyllä ostellut lisää kun on löytynyt aleista niin kivoja. ;)

Vauvan vaatetus onkin sitten ihan toinen juttu. Neiti on vielä niin pikkuinen, että meillä ei taida olla kuin muutaman 50cm puolipotkarit, jotka pysyvät jalassa. Muutama lyhythihainen body kyllä löytyy sopivanakin ja niitä pitää pestä ahkeraan.. Nyt kun vielä on näin kuuma niin pitää olla kyllä tosi tarkkana, ettei pue pintä liian lämpimästi!

Omalla maidolla pärjätään hyvin. Hankin odotusaikaan paljon kehutun aventin rintapumpun, joka on myös päässyt tositoimiin, tosin vielä kyllä vain minun oloani helpottamaan. ;) Ensimmäisellä käyttökerralla olin laittanut yhden pienen tiivisteen väärin päin ja olin jo heittämässä koko laitetta seinään kun olin varma, ettei se toimi. Onneksi seuraavana päivänä googlettelin vähän ja päätin vielä vaihtaa sen pikku osan toisin päin. Pumppu toimii siis kuitenkin..

Tuttia ollaan pienelle tarjottu, mutta ei ainakaan vielä ole kovin hyvin kelvannut. Jos vauva söisi tuttia, se helpottaisi joskus elämää hiukkasen (esim. kauppareissut tms.). Toisaalta en tuttia aio puoliväkisin opettaa tälle vauvalle jos hyvin pärjää ilmankin..

Huomenna neuvolakuulumisia sitten. :wave:

-maranooka & prinsessa 1vk-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
disflatyl tuntuu todella olevan ihme.. eilen illalla tytön nukuttaminen kesti pidemmän tovin, mut lopulta rauhoittui ku tykin suusta ku laitoin vatsalleen ja silitin vaan määrätietoisesti selästä kun itki. se oli siis klo 12, klo 4 herättiin syömään ja 6.30 uudemman kerran.. sitten käänneltiin ja väänneltiin masua klo 7-9, yritin tarjota tissiä, tuttia ja olkapäätä, lopulta ennen yhdeksää suostui syömään ja nukahdettiin 9-10.30.. vaipanvaihto, tissi+disflatyl -> tyttö nukkuu edelleen.

Talvis ja tyllerö 1vko 2pv
Juu, mä olen niin samaa mieltä tuosta Disflatylistä. Sen aloittamisen jälkeen meillä on nukuttu yöt kyl niin kiltisti, ettei voi valittaa. Neiti vain nukkuu, syö ja katselee ympärilleen kun aiemmin öisin (ja päivisinkin) oli tuntikausien itku- ja kitinäjaksot. Oli niin raastavaa katsoa ja kuunnella kun pieni itkee masuvaivojaan. :( Toivottavasti tämä ei oo väliaikaista, mut omalta osaltani voin kyl suositella masuvaivoihin tuota lääkettä!

Tietääkö joku sanoa, onko eroa siinä kuinka paljon tissistä tulee maitoa pumppaamalla (aventin käsikäyttöinen pumppu) ja siten et vauva syö suoraan siitä? Lähinnä oon siis alkanu miettiin et vauva ei saa tarpeeksi maitoa tissistä kun on niin pian tyytymätön uudelleen ja sit täytyy jo antaa pullosta pumpattua maitoa. Ja entä jos pelkästää pumppaa maitoa, niin onko kuinka äkkiä uhkana maidontulon loppuminen? Mulla kun tää imetys sattuu edelleen niin kamalasti, et en tiiä kauanko jaksan itseäni kiusata - mies katsoo totisena vieressä ja ihmettelee miksi pitää kiduttaa itseä tällä :(

Pirtsi + pikku-neiti 1vk 4pv
 
Sisu toi disflatyl on siis semmone "lääke" ilmavaivoihin, oraalitippoina annettava. se jotenki hajottaa suolistossa muodostuvia kuplia tjsp... en mä osaa sen paremmin selittää. :ashamed:

käytiin vaunuilemassa tänään :heart: tytöllä oli pitkähih. body ja puolipotkarit sekä myssy, ja niskaa kokeillessa oli ilmeisesti ihan sopiva olo. eikä tarvinnu kauaa kävellä ku oli jo unessa siellä... :)
 
Pirtsi, minä en ole ikinä saanut pumppaamalla (käsin/koneella) yhtä paljon kuin mitä vauva saa tisseistä irti. Tosin aikaisemmin on ollut hieman erilainen pumppu käytössä. Imetyksen alussa saattaa mennä tosiaan muutamia viikkoja kun tissit ja nänninpäät ovat ihan hirveän kipeät. |O Jos sen alun vain kestää jotenkin (kannattaa rasvata joka välissä ) niin kyllä se ainakin itsellä on helpottanut sitten ajan myötä ja imetyksestä on voinut "huutamisen" sijaan nauttia.. Onhan vauvan imemisote oikeanlainen? Kannattaa panostaa siihen, että vauva saa kunnolla & oikein kiinni tissistä, ettei sen takia tule lisää kipuja.

 
tänään ryyni pääsi ekan kerran kaupoille. eli kävin muutaman lisä ale lapun kanssa skanssissa.

ryyni sai valas velour puvun kokoa 74 ja muutaman muun samankokoisen vermeen. meillä kun ei o mitään noilta edellisiltä tallessa vaikka toi kakkonenkin on vasta 2v... ei vaan o oikeen tilaa säilyttää ja kaikki mitkä esikolta lähtee siskonpojalle ja tulee takaisin ni on osittain väärän värisiä kun esikoinen tumma ja kakkonen vaalea... eli saan käydä jatkossakin kirpputoreilla... :D :D :D

lisäksi ostettiin ryynille jesperjuniorista 68 cm välikausihaalari.. kun niitä nyt vielä oli tarjolla. oli jonathanin mikrokuituopintainen ja hintaa jäi 17.50 (ei mielestäni paha). itelle ostin uudet lökö pöksyt ja paitiksen h&m.ltä...

neuvolassa käyty ja nyt on syntymäpaino saavutettu tissimaidolla ja päivässä noin 200ml saa semperiä. eli pelkkä tissi ei riittänyt. viikossa siis painoo tullu se 300g

syntyessä 12,6 4780g
15,6 4500g
25,5 4800g

pieni mies on ollu kyllä tyytyväisempi nyt....

pumppu löytyy aventin käsikäyttöinen mutta tällä kertaa en saa kuin sillä tissit kipeeksi. mies siis huomenna 2viikkoinen ja nännit arastelee edelleen... joka toisenkin imetyskerran jälkeen kun muistaa rasvailla lansinohilla ni jo alkaa helpottaa... mulla muutenkin kuiva iho...

en o vie3lä kokeillu vanhoja pitkiä' housuja jalkaani mutta on tästä kolosesta selkeesti ison "jäämä jääny" nahallisesti. painollisesti en ole aikuisikänäni näin vähän painanut eli kun saisi sen täällä pidettyä.... nyt olen suht lähellä sitä painoo joka oli joskus se mun tavoite paino kun lähin tiputtaa melkein sadasta kilosta.... eli puntari näyttää nyt 74kg.... ja vatsassa kyllä sellainen ylimääräinen "lerpukka jäljellä."

meillä ryyni siis on isokoisin noista sälleistä mutta ripakinttuisin. menee hyvin vielä päälle 50 cm puolpotkarit (kahdelta persjalkaiselta ei voi PALJON SAADA). os siis kapea vyötä'röinen vaikka paljon painoikin.... toisaalta 60 cm bodyt ihan ok kokoisia mutta esim. äp:n 60 cm potkarit isoja vielä.

pitää mennä iltatouhuihin ja veljekset vaativat hieman vielä vahtimista
:D

tinni ja ryyni 1viikko 6pvä
 
HelloShitty
meinaatteko muuten osallistua johonkin rokotetutkimukseen???
täällä ois pneumakokkirokotetutkimus (sori jos nimi meni väärin) mutta siis kyse siis korvatulehdus ym. rokotetutkimus. 3 kaupunkii, 2/3 saa pneumakokkirokote, 1/3 hepatiittirokote.

aika paljonkin houkuttelis mennä mukaan mutta mietitään vielä. tulokset tulis vasta 2011. :eek:
molemmat rokotteet kuitenkin hyviä. :)

jep..tulin vaan kokeilee uutta läppärii..nyt kattelee kauhukeittiötä. :wave:

HS ja Juliet vko2+1
 
heipparallaa, vauva-arki on vienyt koko ajan...päivät ihan sekaisin ja ei kerkee koneelle enää olleskaan..itse olen aika puhki vielä ja epparihaava on tosi kipee. Onko muilla joille tehty eppari, niin onko se ollut kovin pitkää kipee? Kohta viikko menny, enkä oikein pysty istuu, jomottaa ja kirvelee...? välillä on parempi ja iltaisin alkaa inha vetävä tunne alapäässä...



 
labebe: Eppari mulla vieläkin kipeä ja kirveltää. Välillä kutinankin tunnetta, minkä oletan johtuvan siitä että se on parantumassa. Mutta vessassa käynti on nyt kirvellyt enemmän kun alussa eikä vesisuihkukaan helpota oloa yhtään. Kaksi viikkoa synnytyksestä.
 
Taa
Otetaan uusiksi.

Tuosta disflatylistä kun on ollut puhetta niin osaako joku sanoa, että onko se parempaa tavaraa kuin cuplaton? Esikoisella käytettiin cuplatonta mahavaivoihin enkä ihan hirveen suurta vaikutusta huomannu. Oisko kellään kokemusta molemmista? Kaapo on nyt parina iltana huudellut masuvaivojansa, joten aattelin apteekissa käydä apua hakemassa.

Rokotetutkimukseen menoa ollaan täälläkin mietitty. Sama tutkimus on täälläkin menossa kuin siellä HS. Meillä jäi keskustelut miehen kanssa hieman kesken siitä asiasta.

Paljonkohan sitä oikein tarvii nestettä nyt kun on nuo helteetkin noin kovat. Huomasin tänään, kun oltiin puistossa oltu, että melkein litra meni kerralla. Täytyy muistaa tankata, että riittää vauvallekin.
Tuleeko kellekään muulle jano imettäessä? Vaikka oisin juuri juonu, niin heti, kun vauva alkaa syömään, alkaa mua janottamaan. Sitten mä juoksutan miestä hakemassa mulle lisää juotavaa. :D

Nyt mä en enää muista, mitä kaikkea ensimmäiseen versioon viestistä kirjotin...

Taa ja Kaapo the tissitakiainen 3vkoa 1pvä
 
Mä en vissiin oo vielä oikeen oppinu vauva arjen rutiineja. Tuntuu että aika loppuu kesken, vaikka mies on mun apuna 24/7. Koko ajan saa olla tekemässä jotain. Jos ei hoitamassa vauvaa, ni kotitöitä riittää vaikka muille jakaa.

Siispä pikaseen vaan pari kyssäriä..
Onks ihan normaalia että tikkaukset tulee päivä päivältä vaan kipeemmiksi? Mulla ei alkupäivinä ollu alapää pahemmin kipeenä ja huokasin jo helpotuksesta kuinka vähällä pääsin. Päivä päivältä paikat on menny vaan kipeemmiksi ja nyt en pysty edes kusella käymään ilman itkua.

Ootteko antanu vauvalle tuttia? Mulla oli periaatteena etten antais.. Varsinki ku imuotteen kans on ollu hankaluuksia. Ostettiin sit semmonen iso jo muhkee imetystyyny joka autto ton imuotteen oppimisessa huomattavasti. Ja sit mä sorruin antamaan vauvalle tutin. Sillä on imemisen tarve niin hurja! Imee käsiään kokoajan ja hamuaa ympäriinsä. Tuumasin että jos vauva on onnellisempi tutin kanssa niin voiko se olla huono juttu? Ei se tietenkään 24/7 ole tutti suussa. Huono omatunto. Mutta tosiaan jos vauva ja me vanhemmat ollaan onnellisempia näin ni... :ashamed:

Ja sit siitä mahalääkkeestä.. Saako sitä ilma reseptiä?

Raffel ja Papsi 1vko :heart:
 
Käytiin vauvan kans tänään siellä neuvolassa puntarilla.neiti ei ollut saanut lisää painoa yli viikossa lainkaan,joten sain oikein luvan antaa korviketta :) Meillä oli kans niinku joku tuossa ed.sivulla kirjoitti(en hoksannu kahtoa nimimerkkiä),et vauva söi tissit kuiviin ja saman tien oli valmis hamuamaan lisää tissiä ja kitisi vähä väliä hereillä ollessa...Ihana nyt sitten huomata kuinka tyytyväinen vauva voikaan olla kun eka imettää ja sit vielä lisämaitoa,jos tarvii...neuvolantäti sanoi,ettei kannata huolestua maidontuotannosta,et se saattaa piankin hurahtaa hyvin käyntiin,kun kysynnän ja tarjonnan laki kohtaa,siis vaikka antaa lisämaitoa niin toivoa ei ole heitetty kaivoon oman maidon riittävyydestä,kunhan muistaa eka imettää kummatkin tissit...

Tutista :annoin tutin heti ekana päivänä vauvalle.Ekalta lapselta kielsin sairaalaa antamasta tuttia,mut antoivat kuitenkin,enkä katunut kertaakaan...pelastaa monesti pulasta :LOL: tälle toiselle annoin heti,kun muuten ois vaan tissillä herkuttelemassa,eli ei ime vaan lussuttaa nautinnollisesti...tutista on loppujen lopuksi aika helppo päästä eroon,iltapullosta oli meillä paljon vaikeampaa esikoisen kans...
Disflatyl on resepti vapaata ja meille terkka kirjoitti mahalääkelistaan tuon ekana,et kait se hyvää ainetta on...haen sitä itsekkin jos tarvetta tulee,nyt kun alotettiin tuo korvike.ja vitamiinit...

menee muuten tosi nopeeta päivät,nyt kun on vauva...aivan yks kaks huomaa et taas on ilta...mitään en saa talossa tehtyä,mut jospa tää tästä tasottus :D

Terkuin :ryhis ja Alisa 16vrk
 

Yhteistyössä