*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Alkuperäinen kirjoittaja serafine:
Sisu: Juuri näin minäkin ymmärtäisin ettei aleta vauvaa kääntämään vaikka pt jäisi,kun on se leikkaus edessä muutenkin. Tyhmä kysymys taisi olla,mutta kaikkea hölmöä tulee tässä mieleen. :LOL:
Vieläkös sinne kesäkuisten kerhoon mahtuisi?

Serafine ja Ella 23+5
:kieh: Musta ainakin tuntuu välillä, että olisin käyny jonkun lobotomialeikkauksen läpi, puhun ja mietin niin tyhmiä juttuja nykyään!! :xmas: Että et ole ainoo, jolla on vähän hölmöt kysymykset mielessä...
 
Sisu: Tää meidän on kans perätilassa. Aikas paljon monottelee rakkoa... mitähän tää on sitten kun vielä tuosta kasvaa... toivottavasti kääntyy itsestää sitten pää alaspäin...

Niin, sitä piti jo eilen kirjotella että oon huomannut kans muutaman viikon jo supistuksia, tai että olen oppinut ne niiksi tulkitsemaan. Aika usein yöllä maha muuttuu kovaksi mutta eivät ole pitkäkestoisia. Alkuun ne ei tuntunut miltään mutta nyt on vähän alkanut tuntumaan semmoisilta kireiltä ja aavistuksen epämukavilta ja maha on tosiaan ihan kova silloin, ei kuitenkaan ole kipeitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Sisu: Tää meidän on kans perätilassa. Aikas paljon monottelee rakkoa... mitähän tää on sitten kun vielä tuosta kasvaa... toivottavasti kääntyy itsestää sitten pää alaspäin...

Niin, sitä piti jo eilen kirjotella että oon huomannut kans muutaman viikon jo supistuksia, tai että olen oppinut ne niiksi tulkitsemaan. Aika usein yöllä maha muuttuu kovaksi mutta eivät ole pitkäkestoisia. Alkuun ne ei tuntunut miltään mutta nyt on vähän alkanut tuntumaan semmoisilta kireiltä ja aavistuksen epämukavilta ja maha on tosiaan ihan kova silloin, ei kuitenkaan ole kipeitä.
Musta tuntuu, et Minni tulee paaaljon levottomammaksi, jos mä pötkötän ihan selälläni ja sit kun se monottaa kohdunsuulle, niin sit alkaa supistelee.... Siks oonkin laittanu aina jonkun tyynyn selän alle, että olen puolittain selällään.
 
Täällähän ollaan myös perätilassa.. Esikoinenkin käänty aika myöhään muistaakseni raivotarjontaan, mutta eipä auttanut sekään pelastamaan sektiolta eli mun synnytystoiveena ois, että synnytys olin normaali alatiesynnytys eikä kestäs 25 h :D

Hitto, en saa syödä enää mitään.. Aamulla sokerirasitus |O

MiNiMaM ja tyllerö 26+1
 
hömppä78 :ne sydämmen muljahtelut on normaaleja raskaudessa ja pulssista sanoi,et raskaana ollessa syke on korkeampi,mut onhan se inhottavaa.Aluraskaudessa tuntui ,et saa sydärin kun muljahteli etenkin,kun nukkumaan meni.Nyt sitten on pulssi ollut koko raskauden 105,viime viikolla vauvallakin oli pulssi >160,(tähän asti 142-148) ,ja sen takia joudun viikon päästä uudelleen neuvolaan mittauttaan sen...Meinasivat et johtuu,et en saa nukuttua öisin,mun pulssista,stressistä...
Nyt vinkki kaikille.jotka teppuroivat illat ja yöt [/b]levottomien jalkojen ja suonen vedon kans : laita yksi murunen merisuolaa kielen alle ennen nukkumaan menoa . oon pyöriny ja hyöriny yöt jalkojeni takia ja kuulin muutama päivä sitten tuon keinon tutulta ,joka kärsi raskausaikana samasta vaivasta,niin lääkäri oli sanonut ,et murunen suuhun ,se auttaa... toden totta, mun jalat pysy viime yönä paikoillaan :LOL:
Muutoin täällä mennään samoja kaavoja ,saikulla ollaan ja varmaan pysytään loppuun asti.Ens viikolla pitäs pystyä matkustamaan selän kans 300km mökille viikoksi ,ehkä kahdeksi...Äkkiä aika kuluu,kohta taas viikot poksuu...ei eka raskaus näin nopeaa kulunut...Esikoinen(6v) ollut avulias.Eilen tuli herättään mut klo 9 ,et äiti,hän on ruokkinu lemmikit,laittanu mustat vaatteet pesukoneeseen ja koneen ja astianpesukoneen(3mukia:) ) päälle... hih,pikkusenko tuli kiirus katsomaan,et koneiden luukut on kunnolla kiinni,ettei ole lattiaremppa edessä...tytön virtapiikki jatkui vielä ja se kaato KAIKKI vaatteet kaapeista lattialle ja sanoi,et äiti sä siivoat nyt mun kaapit...ääh,ei ollut hyvä aloitus äidin sunnuntaille...sit neiti vielä siivos oman huoneensa...oih,oispa aina niin...
Mutta lähenpäs aloittelemaan tämänkin viikon...
Ryhis ja Seppo 25+5
 
hömppä78 :ne sydämmen muljahtelut on normaaleja raskaudessa ja pulssista sanoi,et raskaana ollessa syke on korkeampi,mut onhan se inhottavaa.Aluraskaudessa tuntui ,et saa sydärin kun muljahteli etenkin,kun nukkumaan meni
Hei vaan ryhis....

Joo siis mulla todettiin viime syksynä sydämen rytmihäiriöitä. Lisälyönnit tulevat osittain eteisestä ja osa kammion puolelta. Nyt ne on muuttunut tosi pahoiksi...silloin kun kohtaukset tulevat en saa kunnolla hengitettyä ja päässä pyörii...mun stressi joka aiheutuu työstä pahentaa niitä tuntemuksia. Sairaslomakaan ei poista niitä vaan kohtauksia tulee päivittäin noin viidestä kymmeneen kappaletta. Ei kiva ollenkaan.
Lisäksi mulla verenpaineet koholla, mutta ne on myös ilman raskauttakin. Mulla sukurasite. Vanhemmilla molemmilla verenpainetauti ja lisöksi isällä rytmihäiriöitä.....ei kuulosta kivalta..onhan mulla ikääkin vasta 30........ :( :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
hömppä78 :ne sydämmen muljahtelut on normaaleja raskaudessa ja pulssista sanoi,et raskaana ollessa syke on korkeampi,mut onhan se inhottavaa.Aluraskaudessa tuntui ,et saa sydärin kun muljahteli etenkin,kun nukkumaan meni
Hei vaan ryhis....

Joo siis mulla todettiin viime syksynä sydämen rytmihäiriöitä. Lisälyönnit tulevat osittain eteisestä ja osa kammion puolelta. Nyt ne on muuttunut tosi pahoiksi...silloin kun kohtaukset tulevat en saa kunnolla hengitettyä ja päässä pyörii...mun stressi joka aiheutuu työstä pahentaa niitä tuntemuksia. Sairaslomakaan ei poista niitä vaan kohtauksia tulee päivittäin noin viidestä kymmeneen kappaletta. Ei kiva ollenkaan.
Lisäksi mulla verenpaineet koholla, mutta ne on myös ilman raskauttakin. Mulla sukurasite. Vanhemmilla molemmilla verenpainetauti ja lisöksi isällä rytmihäiriöitä.....ei kuulosta kivalta..onhan mulla ikääkin vasta 30........ :( :(
OHO........mähän olen oikein tekniikan ihmelapsi..... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Kuinka kovilta teillä tuntuu jo liikkeet?

Heidi & Mussukka rv22+6
Kovilta, välillä rytkyy koko maha :D Ja perä edellä taitaa kyytiläinen olla, sen oloiset on liikkeet.

Viime viikolla oli neuvola, painoa tullu ihan liitettävästi lisää....hmmpphh. Tuo suklaan syönti jääpi nyt sit vähemmälle.Ärsyttää tää hiivatin flunssakin, pukkas uudestaan kuumeen ja karmean kurkkukivun. Eipä tässä paljon lenkille ja salille mennä, vaikka muuten olo sen salliikin.

Vein äsken aamulla Kelaan paperit, nyt vaan sit odotellaan. Muistin vain kotiinpäin ajellessa, et unohdin laittaa siihen vanhempainraha-kohtaan rastin et koko ajalle haen. Noo, kaipa ne sieltä soittelee jos tarttee.

Meillä on edelleenkin vaunu ongelma....vaikka muka jo kertaalleen löysin sopivat. Yhdistelmät haluan kuitenkin mut "just niitä" ei tunnu tulevan vastaan millään. Jatkamme siis etsintöjä ja otamme vinkkejä vastaan :)

H ja Kyytiläinen 24+5 :heart:
 
HelloShitty
Synnytystoiveista; polisynnytystä minäkin toivon. :wave: amme ois kans listalla ja kivunlievityksenä riittäis kaasu. :D kolmonen syntyi ammeeseen ja koko synnytys meni kivasti. se pahin vaihe jäi välistä joten siks haluisin ehdottomasti ammeeseen uudelleen.

menee laittaa hakemusta sinne kerhoon! :wave:

HS ja :heart: rv 26+4
 
Mulla aika hentoja (välissä kovempia) nuo liikkeet mutta saattaisko tuo istukka niitä "estellä" kun se on kohdun etuseinämässä..
Mä haluan kokeilla sitä ammetta kans nyt kolmosen kohdalla, ja kun luomuna olen synnyttäny nää kaksi edellistä, niin mielellään ottaisin kunnon kipulääkkeen tällä kertaa, ajoissa. ;) Luin myös tuolta noita rytmihäiriö juttuja... Mitä ihmeitä ne on??? Mulla saattaa kans monesti illalla sydän/syke muljahdella kummallisesti, aivan outo tunne. Olikait mulla niitä poikienkin raskaus aikoina. Mut sit ne loppuu ku synnyttää.. Ihan ihmeellistä :whistle:

Heidi & Mussukka 22+6
 
HelloShitty
mammanpojat; istukan sijainti vaikuttaa joo. mulla on takaseinämässä.

vesisynnytys oli kyllä niin ihanaa. ja mulla meni muutenkin synnytys niin nopeesti että oikein ahistaa jos tällä kertaa ei meekkään niin helposti. |O

BV; hakemus jätetty! :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mammanpojat; istukan sijainti vaikuttaa joo. mulla on takaseinämässä.

vesisynnytys oli kyllä niin ihanaa. ja mulla meni muutenkin synnytys niin nopeesti että oikein ahistaa jos tällä kertaa ei meekkään niin helposti. |O

BV; hakemus jätetty! :attn:
Hyväksytty :wave:
 
HelloShitty
sokeriarvot normaalit kuten pitääkin olla! B)
ei haittaa silti vahtia mitää suuhunsa laittaa. vähän pääs herkuttelu lipsuu viikonloppuna. :ashamed:

kiitos BV! :flower:
 
:saint: Nonni, luovareita vaillle autokaupat tehty. Volvo V 70, 2.4 turbo automaattilaatikolla, valkoinen, siisti ulkoa ja sisältä. Semmosella olis tarkoitus kurvailla seuraavat vuodet. Mä vaan en uskalla lähtee sillä yksin kauppaan, kun en saa sitä parkkiin, kun se on niin jumalattoman iso :ashamed:
Potkut tuntuu täällä välillä kovempaa, välillä hiljempaa. Tänä aamuna ja viime yönä on tosin Minni myllänny niin, että koko maha heiluu puolelta toiselle :heart: ja kohdunsuulle potkitaan edelleen, eli ei ainakaan vielä kääntyny, vaikka tuntu yöllä sille, että olisko kääntyny, tai sit vauva meni 360 astetta ympäri :xmas: On toki hiljaisempiakin aikoja, ettei tunnu juuri mitään pitkään aikaan, mutta yleensä kahvin tai makean mehun juonti saa liikettä aikaan sen verran, ettei tarvii huolestua murusen voinnista.
Sit sheivailukysymys. :ashamed: Onko muita, joilla olis jääny bikinirajat ja osin muutkin karvat sheivaamatta mahankasvun myötä?? Vai olenko ainut, jonka tietyt ruumiinosat on päässy metsittymään? :xmas: Kun mä en yksinkertaisesti TAIVU höyläämään enää... Nolottaa myöntää, mut mun koivet mahtaa muistuttaa lähinnä apinan jalkoja...
Supistuksille ei löytyny syytä sit ainakaan streptokokkinäytteestä, se oli puhdas. No, pitänee vaan levähdellä, ja ottaa rennosti, kun ei levossa niin paljon supistele. Ens viikolla onkin sit jo lääkärineuvola-aika, siellä varmaan sit kokeillaan taas kohdunsuun tilannetta. Jospa se ei kovin rupeis aukee ennen aikojaan.
Nyt pitää lähtee pötköttelee, alkaa päässä ja mahassa tuntua...
Sisu ja Minni 26+4 :heart:
 
Hiusten värjäys: Olen värjännyt sekä kahdessa edellisessä,että tässä raskaudessa,ja ei ole kampaaja sanonut ettei saisi. Olen kyllä kans lukenut että jotkut kieltää... Mutta ihan terveiltä noi mukulat vaikuttaa... :whistle: Siitä kyllä enemmän on ollu puhetta kampaajan kanssa että hiuksia lähtee ja meneevät huonoon kuntoon.Mutta mutta,kyllä on ollut toisin päin. :D
Iho: on ollut harmina koko raskauden ajan. Finnejä tulee hurjasti mutta toisaalta iho on rutikuiva.Vaikee yhtälö.
Kela: Kävin kelan sivuilla kurkkimassa että päätös äitiysrahasta on tehty ja pakkaus tilattu perjantaina.Nyt kun vaan pian tulis!!! :p
Hinkuisin ihan hulluna kasaamaan pinnasänkyä ja hakemaan mummolan vintiltä pienet vauvanvaatteet... Mutta kun on muutto edessä vielä huhti-toukokuussa. :kieh:
Tihkuttaako teillä muilla jo paljon maitoa?Minä ainakin "haisen" niin maidolle että huh huh.Ja tissit on kasvanu niin että meni liivit uusiks ja olen jo ennestään kokooni nähden erittäin rintava.Hieman punastutti kaupassa kun 6vee oli mukana ja kovaan ääneen kailotti että ai äf kirjain,äiti eikö täällä oo sulle tarpeeks isoja. :ashamed:

Serafine ja Ella 23+6
 
kirjoittelempa tännekin pitkästä aikaa...

eipä ole hiustenvärjäykseen tullu mitään muutosta raskauden takia. mähän ole ite kampaaja joka haistelen niitä hajuja päivittäin et kyllä se on sitten mun lapsi "myrkkyjen" peitossa jos joku. -ja mun tietojen mukaan kollegat on saaneet ihan terveitä lapsia

iho on ollu hyvä koko raskauden ajan. normaalisti mä kärsin epäpuhtauksista, mut nyt on aika sama mitä voiteita nassuunsa laittaa, ihanata!
muuten kropan iho hilseilee ihan hulluna vaikka käytän suihkussa pesuöljyä ja aina laitan ihoöljyä viel kroppaan ->ei kellään ois mitään konstia?

Kelaan en oo viel vieny mitään. taidampa yrittää venyttää lappujen viemistä josko pääsis uuteen pakkaukseen kiinni :whistle: vaikka sama kai tuo on kumpi se on :D työnantajalle olen kyl jo raskaustodistuksen toimittanu.

sheivailusta... :D mä olen siirtyny teristä sähkövempeleeseen ni en saa ainakaan suurempia haavereita aikaseksi. pikkasen on kyllä sheivailuvälit venyneet... ja biksurajan jouduin siistimään peili toises kädessä... :ashamed: :ashamed:

maitoa tihkuttaa kyllä jos oikein puristelee.. mut ei viel haitaksi asti

täällä voidaan muutoin hyvin. painoa pitää vaan tarkkailla ja huomenna sokerirasitukseen meno. työmotivaatio on kadoksissa, taitaa vaan hiipua lisää mitä vähemmäksi päivät käy.

Jossu 25+2
 

Yhteistyössä