*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja s-anttu:
Onnea vauvansa saaneille! :flower:

Muille mahdollisimman mukavaa loppuodotusta! :hug:

s-anttu ja suloinen, joka on kohta jo 4 viikkoa vanha... :heart:
Ajattele,kuinka nopeasti aika menee :eek: Papricakin on huomenna jo 3vk vanha :heart:
Niinpä, aika kuluu nyt nopeasti. Meillä alkaa pienimmät vaatteet käydä jo pieniksi. Tai lyhyiksi oikeestaan, leveys suunnassa löytyis tilaa.

Teilläkin oli paino sitten noussut. Hyvä juttu! Mä mietin, että saako vauva tarpeeks ruokaa, kun oon nyt muutamat päivät pelkästään imettänyt, mutta kaipa se kaiken järjen mukaan saa, kun kerran vaatteetkin käy pieniksi... =)
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
HS onko se 4kg arvio tehty siis käsin tunnustelemalla?
juu. mutta kyllä sitä on itekin miettiny että miten maha voi olla niin iso. ei oo aikasemmin ihan näin tukalalta tuntunu. tai sit on enemmän vettä ku normaalisti. tää maha on oikeesti valtava.

sf-mitta oli 39cm.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
PS. Suppareita havaittu eilen ja tänään, selkäkivullisia.... lähinnä tuntui kuukautiskivuilta ja tulikin mieleen että esim keskenmenossa mulla oli tosi kipeä alaselkä, onkohan kipu samanlaista kun supistaa??
km:sta ei oo kokemusta mutta mulla on supparit alussa tuntuneet menkkakivulta. semmosta tosi kovaa jomotusta. sitä odotellessa! :whistle: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
HS onko se 4kg arvio tehty siis käsin tunnustelemalla?
juu. mutta kyllä sitä on itekin miettiny että miten maha voi olla niin iso. ei oo aikasemmin ihan näin tukalalta tuntunu. tai sit on enemmän vettä ku normaalisti. tää maha on oikeesti valtava.

sf-mitta oli 39cm.

Pakko heittää oma kokemus kun samankokoisesta puhutaan kuin omassa masussa kasvava.

Mulla kyseinen painoarvio annettu (lääkärin tekemä ) sekä ensin käsikopelolla tunnustelemalla ja sen jälkeen ultralla päädytty samaan tulokseen. Vettä ei ole yhtään normaalia enempää, lääkärin sanojen mukaan mun vatsani on "pelkkää" vauvaa ja mulla sf-mitta 41cm eli samoissa mitoissa mennään siinäkin :D

Täällä koko päivän kestäneet supparit rauhoittui iltaa kohden joten saanen nukkua yöni kunnolla ellei vessajuoksemista lasketa

Vauhtis rv 39+2 (kohta 3)
 
HelloShitty
mua ei sinänsä pelota synnytys etteikö mahtuis tulee (on levee lantio jne.) mutta kun oon jokaisen kaa revenny aika kivasti niin ajatuskin isosta vauvasta niin..... :| :( pelottaa..

ja juu..mulle yli 4kg on iso. :snotty:
 
HelloShitty
neuvolassa ne suosittelivat seksiä niinpä ehdotin sitten ukolle äsken..en tiiä innostuiko vai ei (tietää mun takaa-ajatuksia) mutta kokeilinpa kuitenkin. :LOL: :LOL: :LOL:
saa varmaan hirveesti kiksejä tommosesta "hommaa-tää-bebi-ulos-kun-kerran-sait-sen-sinne"-vihjailusta. :whistle: :kieh:
 
HelloShitty :hug: voin vaa kuvitella et pelottaa ku ite olin kauhuissani ennen painoarviota, tai no mähän olin kaikesta paniikissa.. :whistle: Luulin et vauva ei kasva kunnolla ja sitte luulin liian isoks jne..

Mua epäilyttää se ku se reisiluun pituus oli pari viikkoo pienemmän et tuleeks sieltä joku 45cm vauva ja liekköhän se ihan normaalia? :eek: joo oon panikoija enkä voi uskoa et mulle kerrankii sattuis niin et jokin asia menis ilman onkelmia :/ Aina on ollu..

Huomenna tivoliin, jeeee! No ookoo, poika menee ja ukko mutta ehkä mä jätän laitteet väliin :LOL:

kleo ja tilliäinen 37+1 (2 kohta)
 
HelloShitty
kamalasti supisteli yöllä ja sit kun vihdoinkin luovutin (viiden aikaan) ja nousin ylös niin eiköhän ne loppunu ku seinään. no..tein äsken aamulenkin metsäpolkuja pitkin...ei saanu aikaseks yhtäkään supparia. :kieh: mutta sainpahan olla hetken ihan vaan yksin. ja sain raitista ilmaakin. :D ihana kesäsää taas! :p

eipä tänne muuten mitään ekstraa...päivä kerrallaan.

ihanaa viikonloppua kaikille! nautitaan hyvästä säästä ja tuokaa meille vauvauutisia! Sisukin varmaan pääsee pian kotiin vai onko jo päässy?? :attn:

HS ja J rv 39+2..5 päivää eräpäivään!!!!!!
 
Taa
Huomenta!

Nukuin tosi hyvin viime yönä. Vessassakaan ei tarvinnu käydä kuin kerran. Nyt on sitten synnytyslupakin saatu :D Miehellä alkoi loma ja lapsenvahdillakin on viikko vapaata illasta alkaen. Ei tarvi miettiä, että kenet saa esikoista hoitamaan, jos lähtö tulee. Tai sitä, että pääseekö mies mukaan synnytykseen. Niitä saa miettiä taas viikon päästä, kun lapsenvahti palaa töihin. Varavahti tuleekin sitten sen verran kauempaa, että miehen ehtiminen synnytykseen on vaakalaudalla.

Oisko tänään hyvä päivä synnyttää?

Taa ja jättisykerö 39+3 (Esikoinen syntyi 39+3)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mua ei sinänsä pelota synnytys etteikö mahtuis tulee (on levee lantio jne.) mutta kun oon jokaisen kaa revenny aika kivasti niin ajatuskin isosta vauvasta niin..... :| :( pelottaa..

ja juu..mulle yli 4kg on iso. :snotty:
Mullahan ei toki aiemmista oo kokemusta, mut itseäni hirvittää päivä päivältä enemmän se kuinka isoksi vauveli ennättää kasvaa.. Mullehan nyt ei sinänsä mitään "jättivauvaa" oo ennustettukaan, mut nuo repeämiset pelottaa ihan hulluna! :x

Pirtsi 38+0 POKS!
 
Ihan karsee tunne yöllä herätä siihen kun tuntuu et maha räjähtää kun rakko on niin täynnä..!Taas vaihteeks viime yönä, niinkun joka yönä, pitää nousta vessaan tyhjentään..Huhhuh...Koska tää helpottaa...? :)

Masuha&Piskuinen 37+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
HS onko se 4kg arvio tehty siis käsin tunnustelemalla?
juu. mutta kyllä sitä on itekin miettiny että miten maha voi olla niin iso. ei oo aikasemmin ihan näin tukalalta tuntunu. tai sit on enemmän vettä ku normaalisti. tää maha on oikeesti valtava.

sf-mitta oli 39cm.
jospa se beibi pian ymmärtäis et masun ulkopuolella ois huomattavasti helpompi kasvaa.. :heart:

mullaki edellispvä sf-mitta 37cm, vauva ei oo viel laskeutunu, ni siks mitta jatkaa kasvuaan...
 
Supisteli kipessti eilen klo 22-01 välisenä aikana :kieh: Mutta ei tullu lähtöö.. Pelotti et jos ois tullu lähtö ku isäntä oli nauttinu muutaman oluen nii ei siit ajamaan ois ollu.. Eikä ois saliin päässy :ashamed:

Tänään tivoliin seisoskelemaan

kleo ja tirppa 37+2
 
Martsuli
Heissan.
täällä oli eilen kanssa sellasia "kaivautumis" supisteluja eli josko se tulis nyt alas sieltä ja kiinnittyis tonne :whistle: Turhia toiveita varmaan... Ja tänään aamusta on nyt tullu jotain supistuksia sillon tällön, ei oo kiinnostanu ees välejä laskee ku tulee miten sattuu :snotty:

Rv:37+4
 
Kasassa.. :attn: :D

Onnea Kuan Yin vauvasta! :heart:

Täällä ei kummosta, lähin viikonlopuksi 100 kilsan päähän.. Onnistuu se täälläki tarvittaessa.. Supistelee vähemmän kipeesti lähes tulkoon koko ajan, välissä kipeesti. Ei muuta.. :snotty: Joutas jo tulemaan!

Kirjottelen paremmin, jahka pääsen kotiin! :D

Lisbet ja Turo 39+4
 
Aivan suloisen ihana poika Kuan Yin :llä , paljon onnea =)

Täällä ollaan nautittu auringon paisteesta koko päivä, joskin myös tuon 3v koko ajan kasvavasta uhmasta. On tää sit välillä niin ihanaa :/

Onko teillä poppakonsteja turvonneisiin jalkoihin? Mun jalat nilkoista alaspäin alkaa olla melkosen turvoksissa, jalkapohjat on KIPEÄT ja nyt toinen kinttu näyttää siltä että sinne jalkapohjaan on tulossa mustelmia :| Ei oo mitkää herkun näköiset, kuis huolissaan mun pitäis olla vai kandeeko olla?

Nyt nauttimaan uusista perunoista ja grillimakkarasta salaatin kera. Meillä muksut heitti tänään talviturkin veks, helkkarin hullut :p

Vauhtis rv 39+3
 
HelloShitty
onpas pinossa hiljaista..joko kaikki nauttii säästä, makaa synnärillä tai ovat liian vattuuntuneita että jaksais tulla tänne. :kieh:

oikee helle tuli sitten tänne meille etelä-suomeen. kamala turvotus puski samantien. |O
no..kohta saunaan ja sit nukkumaan ellei kohta ala tapahtuu. :D

HS ja J rv 39+2
 
Mä oli tivolissa koko päivän! Auts mun jalkoja!!!! Supistelee ja viiltelee alamahaa vähäväliä niin kovaa et pitää kiljaista.. Taidan mennä sänkyyn jos tää helpottais vähä!! |O

ps. Kävin muute maailmanpyörässä :LOL:

kleo ja tilliäinen 37+2
 
HelloShitty
suppareita....limaa... :whistle:
en tiiä uskaltaako innostua.. :snotty: nyt kaikki varpaat ja peukut pystyyn mulle. rukoilllakin saa jos uskoo semmoseen (mä en mutta tuskin siitä haittaa oo). :D :attn:
 

Yhteistyössä