**KESÄMASSUT 2009 marraskuussa**(kesäkuussa puhkeaa!)

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Vauhti-ipanoiden äiti:
Täällä kävin jo kurkkimassa mitä MiniMam:lle on ultrassa sanottu, onko siellä yksi vai kaksi kullannuppua?

Jäänpä edelleen odottelemaan uutisia, minäkö utelias :p

Vauhtis ipanoineen rv 12+5
samaa ootan minäkin. :attn:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Joo Koksissa sanotaan ettei ottais lapsia mukaan ja sen tekisin ilman kehoitustakin,haluan rauhassa keskittyä siihen ultraustilanteeseen ja kysellä ultraajalta mitä mieleen juolahtaa,ton muksun kanssa jos siellä olisi,niin eihän siitä mitään tulisi :D
BV: Minkä ikäinen siun esikoinen on?
2v mahdoton menijä :heart:
mulla on kans 2v. :wave:
tai kohta 2.5v. nuorin tyttö syntyny kesäkuussa 2006. on ne ihanassa iässä. :LOL: :heart:
 
No nytpä sitten sitä ehkä uskaltautuu tulla pinoon mukaan....eli olen aiemminkin käynyt pinossa pikavisiitillä, mutta sitten vetäydyin vain luku-puolelle.
Kolmatta lasta odotan ja la on 1.6.09...rv niin kaitpa tuo on jotain yli 12 :ashamed: En ole nyt enää niin pitänyt kirjaa, esikon kanssa osasin varmaan luetella tunnitkin kuinka kauan oli raskaus kestänyt, kakkosen kanssa tiesin jokseenkin ja nyt olen vain ollut raskaana :whistle:
Synnyttämään sitten joskus mennään tuonne Kättärille.

C81: Kättärillä on ollut jo pitkään tuo kielto tuoda lapsia mukaan ultraukseen, koska jos kaikki ei olekaan ok ja sikiö on jotenkin normaalista poikkeava niin se on äidille itsessään rankka tilanne. Jokainen meistä varmastikin tajuaa kuinka kauheaa se on sille mukana olevalle lapselle jos äiti repeää kyyneliin tms. Ei lapsi sitä tilannetta tajua tai pysty ymmärtämään äidin tuskaa.
Toki tajuan, että sinun ystäväsi ei saanut lastenhoitajaa ja olisi se ultraajakin voinut olla hieman "mukavempi". Näin olisi ehkä jäänyt kaikille käynnistä hyvä mieli, mutta säännöt on varmastikin tehty syystä ja kokemuksesta.

Kuinkas moni teistä noudattaa tiukasti niitä raskausajan ruoka-rajoituksia esim metukan syömisen suhteen ? Kun kävin np-ultrassa niin kätilö rupesi nauramaan, kun kerroin että nyt on metukkakin kielletty...oli siinä sitten hieman hölmö olo itsellään. Eipä sillä, saatan minä aina silloin tällöin palan metukkaa leivälleni laittaa.

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
No nytpä sitten sitä ehkä uskaltautuu tulla pinoon mukaan....eli olen aiemminkin käynyt pinossa pikavisiitillä, mutta sitten vetäydyin vain luku-puolelle.
Kolmatta lasta odotan ja la on 1.6.09...rv niin kaitpa tuo on jotain yli 12 :ashamed: En ole nyt enää niin pitänyt kirjaa, esikon kanssa osasin varmaan luetella tunnitkin kuinka kauan oli raskaus kestänyt, kakkosen kanssa tiesin jokseenkin ja nyt olen vain ollut raskaana :whistle:
Synnyttämään sitten joskus mennään tuonne Kättärille.
sulla taitaa olla rv 13+0. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Joo Koksissa sanotaan ettei ottais lapsia mukaan ja sen tekisin ilman kehoitustakin,haluan rauhassa keskittyä siihen ultraustilanteeseen ja kysellä ultraajalta mitä mieleen juolahtaa,ton muksun kanssa jos siellä olisi,niin eihän siitä mitään tulisi :D
BV: Minkä ikäinen siun esikoinen on?
2v mahdoton menijä :heart:
mulla on kans 2v. :wave:
tai kohta 2.5v. nuorin tyttö syntyny kesäkuussa 2006. on ne ihanassa iässä. :LOL: :heart:
Välillä toi likka on ihan |O :x :snotty: :ashamed: :| :headwall: :'(
Mutta on se silti rakas meille :heart:

jeps tervetuloa nyt virallisesti mukaan,lisäilen sut kohta listalle :wave:
 
Täällä mennään ruoan suhteen terveellä maalaisjärjellä,niitä toki pyrin välttämään mitä neuvola on ohjeistanut.
Mutta esim jouluna nautin kyllä graavilohesta jos siltä tuntuu,itse tehtyä tietenkin.
Minua onkin ärsyttänyt eräs palstalainen joka lietsoo hysteriaa eri pinoissa,mutta olen nyt päättänyt jättää hänet toiseen arvoon,jokainen tekee niinkuin itse parhaakseen katsoo =)
 
Moi, joo yksihän siellä sitten kuitenkin "vaan" näkyi =) Mulle riittää aivan hyvin yksi kerrallaan, mutta mies taisi olla hieman pettynyt.. :|

Laskettuaika muuttu TAAS päivällä eli nyt se on 6.6.,nyt eivät sitä enää kuulma muuta :D

Vilkas pikku kaveri oli siellä :heart: Niskaturvotus oli 0,9 mm, joten riskisuhde 1:2100 =)

Tosi kiva ultraaja täti oli, antoi paljon kuviakin mukaan =) Että semmosta, näillä mennään eteenpäin. 19.1. on rakenneultra sitten, sitä odotellessa..

Anni77 Kysille ei saa viedä lapsia ultraan mukaan..

jeps1 Tervetuloa mukaan =) :wave:

MiNiMaM ja masuasukki 12+2
 
Asutko missä päin Palokkaa? Mun sisko muutti miehensä kans keväällä sinne Jyväskylästä, tiedä, vaikka naapureita olisitte ;) He osti 2kerroksisen rivitalo-osakkeen sieltä.

Mun seuraava neuvola onkin jo ensi viikolla! 3.12. Kiva kun on vapaapäivä, niin pääsen mihin aikaan vaan neuvolaan, kai uskallan jo sillon jättää miehen tytön kans kahdestaan kotiin. Ajateltiin kertoa sen jälkeen sit tytölle asiasta. Tässähän nämä viikot menee kamalaa kyytiä, joulustressiä pukkaa :xmas:
Olossa ei muutoksia, tällä hetkellä öklöttää oikein olan takaa, tuossa ½h sit syödyllä berliininmunkilla lienee osuutta asiaan :snotty: Väsy painaa, pöksyt kiristää, eikä tissit pysy liivien sisällä enää :/ Sain eilen kaverilta 3 äippähousut lainaan, itseasiassa kaikki on semmosia, et voin jo vaikka nyt käyttää =)
Joo, pitää nyt kammeta tästä koneen äärestä ja lähtee juoksuttaa koirat, ennnen kun pitää kiruhtaa tytön pianotunnille. :wave:
Sisu ja matkustaja 12+3 :heart:
 
HelloShitty
onnea molemmille mam:eille hyvistä ultrauutisista! :flower: :heart:

mä en oo saanu mitään riskilukuja. niitä lasketaan siellä naistenkliniikalla verikoen ym. kanssa. tulis jo tulokset! |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
onnea molemmille mam:eille hyvistä ultrauutisista! :flower: :heart:

mä en oo saanu mitään riskilukuja. niitä lasketaan siellä naistenkliniikalla verikoen ym. kanssa. tulis jo tulokset! |O
millon kävit ultrassa? Mä kävin 13.11 ultrassa ja verikokeessa naistenklinikalla ja viikon päästä tuli kirje kotiins siitä veriseulasta et kaikki on ok.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Miten sulla toi riskiluku on laskettu? :eek: Kun mulla turvotus oli 1.0mm ja riskiluku 4606 muistaakseni. Ja sulla oli turvotusta kuitenkin vähemmän? Millä kaavalla ne sen laskee?
No jotenki se sano kahtovasa sen turvotuksen ja verikokeiden yhteistuloksen.. :whistle:

Ku mä siis kävin jo pari viikkoo sit oman tk:n labrassa verikokeissa ja niistä oli tulokset menny sinne äitipolille..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesämasu09:
Miksi ei metukkaa saisi syödä? E n ole kuullutkaan..
NO eräs viisaampi palstamamma valisti: metukkaa ja jotain palvikinkkua ei ole kypsennetty tarpeeksi kovassa lämmössä.
Samoin ulkomailta tuotuja hedelmiä ja vihanneksia ei sais syödä...eli kaikki salaatit kannattaisi jättää väliin...kun et voi tietää millaisella vedellä niitä on kasteltu.
Jokainen ken haluaa voi käydä lukemassa näitä juttuja lisää tuolta ruokahysteerikko-pinosta, löytyy täältä odotus-puolelta, ja sen jälkeen tekee omat päätöksensä.

Ja kiitokset kaikille tervetulo-toivotuksista !

HS: juu, kait niitä viikkoja on jotain sen verran :whistle:
 
Kyllä täällä ainakin mätetään mikä vaan maistuu. Mutta raakaa kalaa en syö, kun sitä en oikeastaan muutenkaan ole syönyt. Vaalin ehkä enemmän kotimaisia vihanneksia, mutta voin syödä ulkolaisiakin. Meetwurstia oon syönyt leivällä niin kuin ennenkin samoin muitakin kinkkuja. Vaan aika vähällähän tuo syöminen on tuossa ollut, ja oma makuaistikin on niin herkillä ettei ihan kaikkea edes pysty syömään. Kahvia en ole pystynyt juomaan viikon 5 jälkeen, siitä tulee huono olo. Niin ja tuorejuustojakaan en ole käyttänyt, mutta saatan käyttää jos on tarjolla...

Paljon terveemmäksi on ruokavalio muuttunut, kun sipsit ja karkit ei tunnu maistuvan ollenkaan. Hedelmät ja vihannekset on in. Suolan käyttö on myös ihan itsestään vähentynyt, ei vaan maistu suolainen ruoka enää. Kai se oma elimistö kertoo mitä voi syödä ja mitä ei :)
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Niin ja tuorejuustojakaan en ole käyttänyt, mutta saatan käyttää jos on tarjolla...
Kotimaiset tuorejuutsot on tehty pastöroituun maitoon, eli niissä ei listeriariskiä ole : Ihan huoletta voi syödä, jos on vaan oikein säilytetty jne. Don't worry!

 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
vanttu meillä esikoinen syntynyt 30.4.05 ja kakkonen 3.9.07 :eek: molemmat poikia.. hmmm.. mut jos sun huonekaverin lapsi oli synytynyt helmikuussa niin sitten ei kai olla samaan aikaan oltu mut aika jännä :D
No onpa sulla samanikäiset muksut! Esikoinen on pari viikkoa sun esikoista vanhempi ja kakkonen taas kolme viikkoa nuorempi. :) Satuttaiskohan nyt sitten samaan aikaan vaikka synnärille?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja kesämasu09:
Miksi ei metukkaa saisi syödä? E n ole kuullutkaan..
NO eräs viisaampi palstamamma valisti: metukkaa ja jotain palvikinkkua ei ole kypsennetty tarpeeksi kovassa lämmössä.
Samoin ulkomailta tuotuja hedelmiä ja vihanneksia ei sais syödä...eli kaikki salaatit kannattaisi jättää väliin...kun et voi tietää millaisella vedellä niitä on kasteltu.
Mä kanssa vasta ihan joku aika sitten opin, ettei esim. ilmakuivattua kinkkua sopisi syödä raskausaikana. Ja tosta metukasta oon tainnu lukea tältä palstalta siitä yhdestä ketjusta. Silti kyllä ostin tänään paketin meetwurstia,kun iski himo. :p
Ja mitä tuorejuustoihin tulee, niin jotkut suosittaa, ettei kypsentämättömiä juustoja tulisi syödä raskausaikana ollenkaan (kuumentamatta), oli ne sitten tehty pastöroituun maitoon tai ei.
Ja meidän neuvola muuten antaa edelleen ohjeeksi, että maksan syömistä ei raskausaikana suositella ollenkaan, vaikka muistaakseni tossa 1,5 vuotta sitten suunnilleen, kun kakkosta odotin, tuli uusi suositus, että maksavalmisteita voi käyttää raskausaikana kohtuudella.

Ja samaisissa neuvolan ohjeissa muuten suositellaan alkoholin suhteen nollatoleranssia, kun taas neuvolatätini on itse sitä mieltä, että 0,5-1 alkoholiannosta satunnaisesti nautittuna ei sikiölle haittaa tee. Onhan näitä kaikenlaisia kieltoja ja suosituksia, ota niistä sit selvää. :eek:


Eikös muuten niihin niskaturvotuksen "sallittuihin" rajoihin vaikuta myös raskausviikot? Muistelisin kätilön aiemmilla kerroilla puhuneen jotain, että rv 11+ niskaturvotus on normaalin rajoissa sen ja sen verran ja rv 13+ se voi olla paljon suurempikin ja ihan normaali.
Mulla np-ultra olisi edessä tämän viikon torstaina. Vähän taas jännittää, että mitä jos tuolla ei ketään elävää enää olekaan.. Keskiviikkoaamuna olisi neuvolalääkäri, ties vaikka sekin vähän ultralla kurkistais. Ainakin sydänäänet ne taitaa kuunnella neuvolassakin, joten toivottavasti ne kuuluu.


Mut kohta alkaaki mun lemppari tv-sarja, joten se on moro!

vanttu rv 12+
 
Minimam:mulla on rakenneultra samana päivänä :D Onnittelut sullekin ultrakuulumisista!

Mä vaan kirjoitin omat kuulumiset lukematta tarkemmin muiden kuulumisia :ashamed:


Jadal:mä en ehdi viikonloppuna,suursiivous yläkerrassa alkaa....Ei hirveämmin innosta,mut pakko sekin on tehdä,samalla silmäilis mitä kaikkea ihanaa vauvalle onkaan jemmassa.

Luulen,että me selvitään ihan vain Gracon autobaby istuimen hankinnalla ja jotain uutta vaatetta ostan kyl varmasti,kunhan saan varmuuden tulokkaan sukupuolesta.

A-Mam ja Mimmi rv 12+6 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
onnea molemmille mam:eille hyvistä ultrauutisista! :flower: :heart:

mä en oo saanu mitään riskilukuja. niitä lasketaan siellä naistenkliniikalla verikoen ym. kanssa. tulis jo tulokset! |O
millon kävit ultrassa? Mä kävin 13.11 ultrassa ja verikokeessa naistenklinikalla ja viikon päästä tuli kirje kotiins siitä veriseulasta et kaikki on ok.
samana päivänä ku sinä. mutta verikokeissa kävin maanantaina viikko sitten kun en ehtiny to tai pe. eli postia pitäis tulla tällä viikolla. :|

ja mainittakoon vielä että mä kävin ultralla täällä Porvoossa mutta verikokeet lähetetään sinne naistenkliniikalle. :D
 

Yhteistyössä