Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Lily-Jane onhan niit parikymppisenä entisen kans tehty. siks kai tää rassaaki niin paljon ku sillon sikisi jo pyhästä hengestä :LOL:

samara mä oon kans vetäny jos jonkimoisia luontaistuotteita,nollatuloksella |O

mä kans mietin sitä akupunktioo. kävin pari viikkoo sitten suolahuonees istumas, ja siitä se ajatus sitten lähti ;)

Onnea samara kosinnasta :flower:

En muista oonko vielä käynyt läpi omia poppakonsetajni, juon greippimehua (rybb&decker kun se on parempaa, vaikkei "pudasta" greippimehua olekaan) ja syön raskausmultivitamiinia. Lisäksi oon vähentänyt kahvinjuontia, aamukahvin juon kyllä, muuten sitten teetä. En polta (en koskaan ole polttanut) ja en ole nyt hetkeen juonut nimeksikään alkoholia (samalla tulee vähennettyä turhia kaloreita ;) ) Liikun kevyesti (kuntosalia, pyöräilyä ja hölkkälenkkejä ) muutaman kerran viikossa ja nukun vähintään 8h yössä. Tosin suuri osa näistä elämäntavoista on olleet voimassa jo pidemmän aikaa :)

Huoh, kuulin taas eilen vauvauutisia (miehen ystävä ja sen vaimo).. Ollut naimisissa vähemmän aikaa kuin me. KAIKKI naimisissaolevat ystävät odottaa, tai on saanut jo lapsen. Paitsi me, tietty. Ja tänään dpo 6 ja ei mitään oireita tai edes mitään tärppiin viittaavaa, joten seuraavaan kiertoon luultavasti. V*ttu. Mä oon ollut viimeiset pari kuukautta niin positiivinen, mut nyt veti taas mielen matalaksi. Viikko enää ja menkkojen pitäisi alkaa.

Lily-Jane, samoilla mietteillä mennään. tosin mun lähipiirissä ei vauvoja/vauvauutisia oo tullu.
normit oireilut, tissit kipeet ja turvoksis,mahaa julii ja nippailee |O

pokemoni, mä en sitä kahvin juontii tai tupakkaa oo pois heittäny, eipähän nuo sillon aikasemmin vauhtii hidastanu ;) vähentäny kyl oon...

Meillä lähipiirissä on vauvauutisia vaikka muille jakaa. Mulla on tällä hetkellä tasan yks läheinen ystävä joka ei ole raskaana :eek: Ihan kaikki on paksuna. Ja tuntuu et lisää uutisia vaan tulee. Ja mahat kasvaa. En haluais ryhtyä katkeraks, mutta pahaltahan se tuntuu silti katsoa vierestä ja toivoa toivomistaan.. :|

Moikka pitkästä aikaa!

Aluksikin onnea kaikille plussanneille, en nyt kaikkien nimiä muista, joten menköön onnittelut näin yhteisesti :flower: :flower: :flower:

Ja :hug: kaikille sitä tarvitseville :|

Omaa napaa: Yövuoroissa oon nyt kolmatta yötä ja hiljalleen lisääntyneet menkkakivut vetää mielen matalaks. :( On ollu vielä niin rauhalliset yövuorot, että on ehtiny miettiä asiaa. Liikaakin. :( Huomenna pitäis menkkojen alkaa, ja näin tod. näk. käykin. V*tuttaa. No, odotukset ei toisaalta ollu edes kovin korkeella, koska en taaskaan saanu plussaa ovistikkuun, vaikka testasin joka hemmetin pv varmaan 15 päivän ajan. Kaiken lisäks tuntemusten mukaan (sillon tuli myös tikkuun melkein yhtä vahva viiva ku se kontrolliviiva) ovis saatto olla sillon, kun luovuttaja oli mökillä :headwall: :headwall: Mut varmuuttahan ei oo oliko sitä ovista tässäkään kuussa ollenkaan. Aion kyllä nyt soittaa lääkärille et saisin clomit, tai että edes tarkistaisivat toimiiko mun kroppa.. äh turhauttavaa, vaikka vasta toka yritys menossa :( :( :( :( :ashamed:

Paljon :hug: :a kaikille niitä tarvitseville!

Mulla kans vauvat lisääntyy lähipiirissä, mäkin haluun! Välillä mietin että no ei se nyt oo niin justiinsa, tulkoot kun tulee, mut sit taas heti perään tulee fiilis et mutku! Mä haluuuuuun! :kieh:

Lily-jane kyllä se nyytti teille vielä tulee :hug: vaikka ei paljoo lohduta jos siihen kuukausikaupalla aikaa...
Tombatar sulla alkaa olla jännät päivät,plussa onnea siis!!

Tääl on varmaan nyt ovis käsillä eli varmaan vähä pitenee kierto tosta 24 päivästä. Eilen ois sen mukaan ollu mut tänään kyl vähän tuntuu kipua ja valkkariiki hulahtelee oikeen.Sitä ei viime kierros tapahunu joten tais olla hormoonit viel sekasin kumminki. Harrasteltu on jo monta päivää :D viimeks la aamuna ja tänään olis oikeen hyvä päivä myös... Ainiin paitsi miehellä futismatsi ja se loppuu kuitenki myöhään ja sit väsyttää ja kaikkee tekosyytä löytyy ettei voi siementää |O
Enää tän jälkeen 8pvää töitä ja sit alkaa loma,wuuhuuuu!

SAMARAlle onnittelut kihlauksesta!

EMILY83, mä en ole kanssa koskaan saanut ovistestiin yhtä vahvaa testiviivaa kuin se kontrolliviiva. Oletan silti, että ovulaatio tapahtuu, koska menkat on säännölliset ja kuitenkin on selvästi havaittavissa niistä ovistesteistä, että se LH-huippu tulee ja menee. Eli ensin ei tule mitään viivaa, sitten alkaa näkyä vähän väriä ja lopulta vahvimmillaan se on ihan selvä viiva, mutta ei koskaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Olen sitten ajatellut, että mulla vaan ei tule koskaan ihan niin vahvaa viivaa, mutta plussana olen pitänyt kuitenkin sitä selvästi näkyvää viivaa. Lisäksi mittailen aamulämpöjä ja niiden perusteella kyllä myös näkyy, että ovulaatio tapahtuu. Se vaan saattaa olla jo samana päivänä, kuin ovistesti näytti ekaa kertaa "plussaa" tai sitten se on seuraavana päivänä, mutta ei yleensä koskaan niin myöhään kuin 48 h vahvan testiviivan jälkeen. Luotan enemmän siis aamulämpöihin. Niissä toki vaan on se ongelma, että se lämpökäyrän nousu on varmasti todettavissa vasta pari kolme päivää oviksen jälkeen. Onneksi kierto on tasainen 27-28 päivää, niin voi sen oviksen ennustaa olevan aina kp 13-15 ja niille päiville yrittää sitten tähtäillä useamman yrityksen.

Vauvoja on tulossa tai tullut mun kavereille myös. Mutta on niitäkin tiedossa, joilla on jo vanhempia lapsia kuin meidän esikoinen eikä silti vielä ole ilmotelleet lisää olevan tulossa. Yhdelle on tulossa kaksosetkin ja tärppi kävi ekasa yrityskerrasta. Joillakin se vaan käy kadehdittavan helposti.

Kahvia yritän nyt itse vähän vähentää. En mä sitä paljoa litki muutenkaan, mutta yritän nyt pitäytyä aamu- ja iltapäiväkahvissa. Ostin myös tyrniöljykapseleita ja b&c-vitamiiniporetta. Tyrniöljyn pitäisi olla hyväksi limakalvoille, joten jos se vaikka teksi hyvää kohdun limakalvollekin hedelmöittymistä ajatellen. Ja b-vitamiinin (b6) pitäisi edistää munasolujen kehitystä. Greippimehua kokeilin juoda muutamassa kierrossa esikoista yritettäessä, mutta ei se mitään auttanu. Tärppi tuli sellasessa kierrossa, jossa en yrittänyt erityisesti mitään muuta kuin hyvää ajotusta; ei ollut käytössä mitään erityisiä vippaskonsteja eikä ovistestejä tms. Eiköhän se kakkonen jossain vaiheessa tule kun on tullakseen. Kivempi olis kyllä jos tulisi PIAN!

Muistan muuten viimeksi esikoista yrittäessä väheksyneeni hieman sellaisten kuumeilijoiden tuskaa, joilla oli jo lapsi/lapsia ennestään. Ajattelin että eihän heillä mitään syytä huoleen ole, kun ovat jo saaneet ainakin yhden lapsen, että ihan eri asia se on, jos ei sitä ensimmäistä ala kuulua. Tulee pelko, että voi jäädä kokonaan lapsettomaksi. Ja kyllä se tietysti onkin osittain totta. Mutta ei se hirveästi louhduta aina tässä uutta kuumeillessa. Toki tuosta pikkunaperosta on paljon iloa aina kun ne menkat taas alkaa. Muistaa olla kiitollinen tästä yhdestäkin lapsesta. Joten eriityisesti toivon pikaista plussaa kaikille ensimmäistä lasta yrittäville! Mutta kyllä se kuume ja pettymys voi koetella meitä lisää lapsia toivoviakin kovin raskaasti.

Emily83 Voi harmi, jos ajoitus meni mönkään! On se niin pienestä kiinni valitettavasti :/

Novelle78 Mukavahan sinun ajatuksia on lueskella :) Mäkin oon joskus miettinyt, että eihän se niille joilla toinen haaveissa voi olla niin kamalaa, kun ainakin on takeita, että hedelmällisyys pelaa. Mutta toisaalta varmaan sen ymmärtää kun on vasta itse siinä tilanteessa, ja eihän todellisuudessa ole takeita mistään, kun on sitä sekundääristä lapsettomuuttakin. Varmasti pettymys on aivan yhtä suuri! Hyvä vinkki tuo tyrniöljy, pitääkin kokeilla, kun munkaan limakalvo ei ole super paksu (vaikkakin pitäisi olla riittävä). Akupunktiota ajattelun verenkierron lisäämiseksi ensi kierrossa kokeilla.

samara88 Wow, mulla sentään ei ole yhtään ystävää raskaana! Ja oikeastaan vaan yhdellä on lapsi. On kyllä varmaan välillä vähän surullinen mieli!

Täällä tänään dpo 7. Ei mitään tavallisesta poikkeavaa! Lähdetään miehen kanssa muutamaksi päiväksi sukulaisia tapaamaan Saksaan, joten en pääse päivittämään pariin päivään, mutta viikonloppuna sitten :) Ihan hauska olla poissa nää pahimmat piinapäivät, mutta vkonloppuna varmaan vähän masistunnelmat luvassa jos menkat alkaa. Nyt spinningiin ja sitten pakkaamaan!

Tärppionnea kaikille!!!!!! Mä odotan, että kun palaan, täällä on paljon iloista päivitettävää ;)

Hyvää matkaa lily-jane ja koita vähän rentoutua :hug:
Sit kun taas päivität ni varmaan pitäis pino vaihtaa ku on tuo kevät jo menny... :D

Emily83 jospa se oliski tärpänny. Kohtahan sen tietää. Mut jos ei nyt niin toivottavasti ens kierrossa

Kiitos Novelle ja Pokemoni :)

Lily-Jane jep, kaksi kolmesta parhaimmasta ystävästäni on raskaana ja tämä kolmas joka ei ole, ei haluakaan koskaan. Sitten vielä vähän etäämmät kaverit ovat pääasiassa raskaana. Tietysti on myös tuttavia, jotka eivät ole, mutta en ole ollut pahemmin yhteyksissä. Facebookissa varmaan joka toinen on perheellinen tai raskaana :D Töissä 2 työkaveria on raskaana, joista toinen on vielä naapurini. Siskopuoleni on raskaana. Tuntuu, että pää hajoaa. Ja kun ei ole ketään kenen kanssa jutella yrittämisestä, paitsi mieheni joka yrittää vaan rauhotella mua eikä niinkään osallistu keskusteluun ja asioiden pyörittelyyn. Onneksi tämä toinen raskaanaoleva ystäväni sentään tsemppaa ja jaksaa kuunnella, mutta kukaan ei ole samassa tilanteessa. Toinen parhaista ystävistäni ei tunnu olevan enää ollenkaan kiinnostunut yrittämisaiheesta, koska itsellään tärppäsi. :|

Meidän yrittämisestä tietääkin vain nämä kolme läheisintä ystävääni; raskaanaoleva, jota kiinnostaa yrittämisjutut, raskaanaoleva jota ei kiinnosta, ja ei-raskaanaoleva joka inhoaa lapsia eikä siten ole kiinnostunut millään tavoin aiheesta.. :D

Ihme avautumista, mutta tuntuu niin epäreilulta. Itse olen tiennyt lapsesta saakka että haluan lapsia mahd nuorena ja pian - synnynnäinen vauvakuume. Nyt kun vihdoin voisin perustaa perheen ja ikääkin vasta 22, niin näyttää siltä että kaikki muut saa ennen mua ja mä jään yksin yrittämään?

Novelle: mukava sun pohdiskeluja on lukea, ja sitähän varten tämä on olemassa että saa pohtia ja purkaa :)

Lily-Jane: oikein rentouttavaa matkaa!

samara: sulla on kyllä kertynyt noita raskaana ja jo lapsia omaavia läheisiä :O Itellä onneks menee "vaan" noin 1/3 tuttavista raskaana oleviin/jo lapsen saaneisiin.

ON: Se on loma nyt! :D Kesäloma alkoi tänään kaksi tuntia sitten. Nännit ei ole edelleenkään kipeät mutta vähän tunsin mietoa menkkajuilintaa alavatsassa tänään. Tosin yleensä osaan sanoa kummalla puolella se tuntuu, nyt en oikein, ja tuntui alempana kuin tavallisesti. kp 27/28. Saas nyt nähdä. Testailen joka tapauksessa keskiviikkona aamulla, jotta osaan varautua menkkoihin, lähden meinaan vanhempien luokse loppuviikoksi ja sieltä sitten viikonlopuksi kaverin luokse. Takaisin palaan sunnuntaina, joten sit on varmaan menkoistakin selvitty.
En varmaan huomisen jälkeen hirveästi ehdi keskustella, mutta käyn kyllä kännykällä lueskelemassa teidän jutut :)

samaralle onnea kihlautumisesta!

Haleja ja pusuja kaikille tädin yllättäneille.

ON: NOTHING. Kuhan oon vaan ja käyn töis. En oo nyt paljoa muuta ajatellu vauvoja, ku sitä että hitto ku mene tää kuukausi hukkaan. Vuoto loppu tossa perjantaina ku olin terotki alottanu, nyt syön viel kolme päivää teroi ja sitte pitäs tulla menkat. Epäilen kyl vähän ku 17 päivää tuli sitä vuotoo, et onko siel mitään enää jäljellä.

Ehkä enskuussa sitte nappais, tai no edes tänä vuonna. Kp 22/26-29. Ei mitään oireita mistään, en ees ovista oo tuntenu toisin ku yleensä. PÖH. Eli ihan tylsää.

Olipas ihanaa torkkua sängyssä siihen asti, että mies lähti töihin ja jatkaa ihan rauhassa heräämistä :) Tänään on kp 28/28!!!! Mutta missään ei tunnu miltään, ihan tylsää. Koitan olla ajattelematta asiaa tänään ja testaan huomenna aamupissasta. Vähän jänskää mutta ei kovin paljoa kun en ole edelleenkään sisäistänyt että tämä kierto oli tässä.

Voi miten jännää pokemoni :eek: toivottavasti saat pari viivaa huomenna...

Sullaki napis taas kierto lopuillaan. Toivoisin niin tärppiä sulle. Tietysti :hug:

En nyt tosta oviksesta tiedä et millon oikeesti on kun tänään kipua enemmän ku eilen...ja mies ei suostunu eilen antaan joten mä suutuin ja menin nukkuu :D Tänään se sit aivan varmasti hyvittelee ja parempi oiski :LOL: Sit kun siemennys on onnistunu niin möllöttäköön sit ihan rauhassa tv:n edessä vaikka loppu elämänsä helvetti!!! Kumma tyyppi :eek:
No tässähän tätä oli aamun ratoksi :headwall:

NapaKissa on se ovis siel voinu olla,vaikket mitää tuntemuksia huomannukkaa

pokemoni itteäänki jänskättää sun jännäily =)

NeliApina meillon toiste päin. mies haluaa useemmin ku minä ja sit mua ÄRSYTTÄÄ ku se kiehnää ja kopeloi koko ajan :kieh: ei sitä AINA haluta helvetti sentään... mä sanonki sitä himoköyrijä gyntheriksi :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Hellurei kaikille tasapuolisesti taas :wave:
Olen käynyt joka päivä lukemassa teidän kirjoituksia, mutta olen päättänyt olla itse kirjoittamatta ja ottaa vähän etäisyyttä vauva-ajatuksiin. Ihan hyvin on ajatukset pysyneet muualla, kohtahan tässä taas on ovulaatioaikakin, perjantaina sitä odotan tulevaksi jos kahteen edelliseen kiertoon on luottaminen. Tosin, mulla on ollut erikoisia ovulaatio-oireita jo perjantaista lähtien, ihan tolkuttomia määriä tulee valkovuotoa ja vähän vatsaakin nippaillut. Kyllä on nämäkin päivät hyödynnetty, jos vaikka ovis olisi yllättänyt tässä jo aikaisemmin :whistle:

samaralle onnea kosinnasta :heart: Meilläkin on häät ensi kesänä, ihanaa kun saa välillä ajatella jotain muuta ihanaa, kuin vauvaa :) Jokos sä olet paljon suunnittelut teidän yhteistä päivää?

Poppakonsteista täällä on näköjään ollut puhetta, mä join muutaman kierron myöskin greippimehua, ihan sitä Valion 100% ja mulla se vaikutti myös päinvastaisesti, tai siltä ainakin tuntui, ovulaatiolimojakaan ei tullut oikein kunnolla ja menkatkin oli niissä kierroissa vielä tavallistakin niukemmat ja mulla ne siis on muutenkin niukat.
Joten mun poppakonstit oli vähän niinkun siinä, nyt sitten vaan toivotaan että josko se ihan luomusti sieltä nappaisi. :ashamed:

Lily-Janelle ihanaa Saksan-matkaa!! Toivottavasti plussaisit nyt tästä kierrosta!! :heart:

Mikäs Emilyn tilanne on? :heart: Muista, että sieltä tulee aina uusi kierto jos ei nyt tärpännyt! :hug:

pokemonilla on jännää!! Pidän hurjan paljon sulle peukkuja!! PLUSSAA, PLUSSAA, PLUSSAA!! :D :heart:

Huoh..Kohtahan se on taas jo juhannus ja minä kun olin niiiiin varma sillon syksyllä, että juhannuksena mulla on jo kunnon masu :ashamed: :snotty: Mä olen haaveillut siitä, että saisi kesällä oli vatsa esillä ja pienissä vaatteissa, nyt haaveilen, että meillä olisi kevätvauva..Kunpa se nyt jo onnistuisi :heart:

-Vaniljainen kp 15/32. Mulla on muuten mennyt tässä kierrossa hauskasti nuo kiertopäivät tasan päivämäärien kanssa :D Nyt on myös 15 päivä siis! Helppo muistaa kp tässä kierrossa :)

PLUSSATUULIA RAKKAAT!!

NeliApina: toivottavasti on tehokkaat hyvittelyt ;)

Vaniljaiselle oikein paljon haleja! Toivottavasti teille tulee kevätvauva!

Lisää omanapailua: Vähän on menkkamaista oloa, sen lisäksi ilmaa mahassa ja tuntuu kiertävän koko ajan. Jotenkin en yhtään odota mitään huomiselta, mutta silti jänskään testamista. Jos on nega niin ainakaan en itse pidättele menkkoja raskauden toivossa :D Ja sit pääsee uuden kierron kimppuun :)

Joo toivottavasti tuottaa tulosta hyvittelyt tosiaan :kieh: Näyttää vaan aika heikolta ku toi taas parkkeeras perseensä sohvalle ja sielt tulee jalkapalloo jälleen... :headwall: Mä en kestä!! Lauantaina siemennettiin viimeks joten on ne ny johonki asti eläny toivottavasti. Tänään on pakko laittaa uudet matkaan ei muu auta. :p
Tombatar meil oli niin et alkuaikoina mä olin halukkaampi ja sit meni halut kokonaan jolloin mies oli muka tosi himokas ja sätti ja raivos ku mua ei haluttanu ollenkaan ja nyt ku taas sais ni ei kalpaa... :headwall: :headwall: :LOL: Ei noita ukkoi voi ymmärtää...

NeliApina, sun mies on ihan samallainen ku mun! Sillo ku koittaa saada sitä siementämään ni "Ei nyt ku tulee Palloa". Sit taas ku itee ei kiinnostas ni toi koittaa ottaa mun housuja pois ku tiskaan tms. Mitä me oikeen tehdään noille ukoille?

Pakko tulla täältä junasta päivittämään sen verran, että sain aamun testistä ehkä haamun! Mies ei kuulemma nähnyt sitä, mut ei se mistään mitään tajua! :LOL: testissä ei heti näkynyt mitään, joten jätin sen aamupalan ajaksi pöydälle. 15 min päästä siinä oli haamujen haamu! Testi oli kuitenkin predictor ja ilmeisesti ihmiset on saaneet sillä vääriä plussia, itse kuitenkin vain ihan tyylipuhtaita negoja. Jos täti ei tule (varauduin siihen) niin testaan uudestaan perjantaina tai lauantaina. Jännittää ja tärisyttää, vaikka en vielä uskallakaan uskoa tähän!

Yhteistyössä