+++KESÄKUUSSA PLUSSAAVAT, heinäkuuta suunnittelevat+++

Heippa. Pääseekö tänne jännäilemään? Oon 26v nainen ja kolme vuotiaan tyttösen äiti.. Ilman ehkäisyä ollu ehkä joku 8kk, mut yk1 menossa.. Eli nyt vasta alettu ovista ym. Bongailee.. Kierrot mulla ihan perseellään nyt kp37/28-60. Neuvolaan kierrosta soitin ja sanoivat, et e-pillerit tasottamaan kertoja tai vuosi yritystä.. No jo on.. Koita siinä sitte Bongailla:D oon nyt kännykällä ja hidasta ja hankalaa, ni palaan asiaan myöhemmin:)

Sunflower11
"Kiva" nähdä iloksi miten se viiva alkaa haalenemaan. Tiedät ainakin milloin se lääke poistuu elimistöstä. Toivottavasti sitten alkais piankin tummenemaan uudestaan!

Tervetuloa LilliLotta!

Joo, eli toi mun edellinen viesti on aika hepreaa, kun kännykällä kirjoitin ja oli koko masiina ihan tiltissä. mut tosiaan 8kk ilman ehkäisyä, ja kuukautiset tullut ihan miten sattuu. tosiaan neuvolaan soitin ja kysyin, et onko mahdollista saada jotain lääkitystä, et kuukautiset tulis edes suht säännöllisesti, ni ei kuulemma auta. Sano vaan, et voithan sä raskaaksi tulla ilman kuukautisiakin. Onks se nyt tosiaan niin, et joudun täs vuoden olemaan ilman säännöllisiä kuukautisia ja raskaaksi tuloa ja vasta sitten on mahdollista saada joku lääkitys? ku enhän mä tiedä edes ovuloinko. kertokaas viisaammat.:) mulla on nyt siis kp38 ja pienenkin ovulaatio-tuntemuksen aikana ollaan touhuiltu miehen kanssa, et onhan täs periaatteessa mahdollisuus olla raskaana, testiä en ole nyt tehny, et jospa tänään uskaltais. Masensi kyl toi, et miten tässä voi mistään vauvoista haaveilla, kun kroppa ei näemmä toimi ollenkaan.

aloitin edellispäivänä erään lääkityksen, ja eilen meni maha ihan sekaisin, todennäköisesti lääkkeen haittavaikutuksia, mut jännää oli se, et sen jälkeen tuntui kun kohtu olisi ollut krampissa.. siis kokopäivän? onko kellään alkuraskaudessa ollut sellaista tunnetta, kun olisi kokoaikainen supistus?:D tarvii kyllä testailla ja samalla jännittää, et mitä hittoa mun sisällä tapahtuu:confused:

LilliLotta jos haluat lääkäriin ennen kuin vuosi yritystä tulee täyteen suosittelen, että varaat ajan yksityiselle lääkärille. Hinta tietysti on suurempi yksityisellä, mutta ainakin saisit sitten asiaan jotain selvyyttä.

(tässä seuraa pitkä ja tympeä kertomus minun taipaleesta)
Itse aloitin käymällä terveyskeskuksessa valittamassa epäsäännöllisestä kierrosta ihan vain varaamalla ajan papakokeeseen tms. Minä sain heti 6kk jälkeen Terolutit terveyskeskuslääkäriltä. Minulla ei ollut sen puolen vuoden aikana kuin kerran vuoto.
Kun vuosi lopulta tuli täyteen ja sain lähetteen ensin naistentautien poliklinikalle jouduin odottamaan noin 8kk. Siinä välissä kävin yksityisellä gynellä tarkistuttamassa tilanteen. Hän määräsi terolutien kaveriksi Metformiinia, koska totesi minulla olevan polykystiset munasarjat.

Lopulta pääsin naistentautien poliklinikalle, jonka asiakkaana oltiin sitten noin 2 vuotta. Siinä ajassa sain clomifenia, tehtiin postcoitaalitestejä, kävin kohdun tähystyksessä ja seurailtiin tilannetta muutenkin. Lopulta sitten kun alkoi 3 vuoden yritys täyttymään sain lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle.

Siellä olemme olleet nyt asiakkaana 3 vuotta. Kolmen vuoden aikana on ensin tehty inseminaatioita luomukiertoon. IVF-jonoon siirryimme kun olimme olleet puolitoista vuotta polin asiakkaita. (jono on noin 5-6kk) Ensimmäinen hoito aloitettiin joulukuussa 2010 ja se epäonnistui ja muuttui inseminaatioksi tammikuussa 11, seuraava hoito tehtiin keväällä niin, että se epäonnistui juuri näihin aikoihin ja vuoto alkoi juhannusaattona. Kolmas hoito tehtiin niin, että se epäonnistui juuri joulun alla ja vuoto alkoi jouluaaton aattona ja nyt on neljäs yritys, joka on vielä kesken.

Meillä tähän asti pääsemiseen on mennyt yli 6 vuotta ja olemme olleet yhtä käyntiä lukuunottamatta julkisella puolella hoidossa.
Eli suosittelisin, että jos et jaksa odottaa niin käänny yksityisen lääkärin puoleen. Toisaalta alle 30-vuotiailla on erittäin hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi vuoden sisään, joten melkein se vuosi kannattaa odottaa. Ja raskaus saattaa alkaa ilman kuukautisiakin..

Rahaa on palanut tuhansia, vaikka tosiaan julkisia palveluita on käytettykin. Tämä hoito on tähän mennessä tainnut olla kallein. Lääkkeisiin, lääkärikäynteihin yms on mennyt rahaa noin 1100e.

Tämä taisi mennä nyt vähän edelle asioissa ja ohi. TOIVOTTAVASTI todellakaan teidän ei IKINÄ tarvitse näitä asioita miettiä!!

Voi luoja iloksi kyllä on teilläkin (niinkuin monella muullakin täällä) taival ollut:(

en todellakaan pidä omia ongelmiani edes suurina, mutta
Eniten melkein harmittaa se, että kyllähän naisella kuukautiset kuuluu tulla joka kuukausi, ellei tule, niin itsellä ainakin on tosi masentunut olo. mulla oli tossa aikaisemmin n.puolen vuoden tauko kuukautisissa, en todellakaan tajua miksei kuukautisia tullut, sitten ne tuli vihdoin ja nyt taas menossa kp38, eli voipi olla, että seuraavaat kuukautiset tulee vasta jouluna. Ellei me yritettäis lasta, niin annettaisko asian olla? eikö tälle asialle voitaisi tehdä mitään? kuulostaahan se hurjalta. ja tosiaan en harmittele täällä siksi, että lapsen olisi tultava nytjustheti, tottakai siihen voi mennä aikaa, kuten täällä valitettavasti on huomattu.. mutta kummalta tuntuu, ettei nainen saa apua kiertoihin. Tarvitsee kyllä harkita tuota yksityistä jos asia ei mihinkään etene, tosin toivon, että tärppi olisi jo käynyt, niin ei tarvitsisi murehtia:)

Toi mun ainokainen tyttö syntyi viikolla 28 ilman mitään syytä, epäilivät, että kohdun heikkoudesta olisi kyse.. eli kyllähän siellä jotain hämminkiä varmasti on.. ettei se lapsen saaminen välttämättä ole ihan itsestään selvyys.

Ajattelin, lähinnä sitä, että olisi terot saanut tasoittamaan kiertoa, koska täällä jotkut ovat kirjoittaneet saaneensa jo muutamien epäsäännöllisten kiertojen jälkeen kyseiset lääkkeet.. siksi mietinki, miksi en minä voisi niitä saada?

No jospa, nyt annan ajan kulua vielä eteenpäin ja katson katkeaako tämä kierto ennen joulua.. ja alan sen jälkeen ottamaan selvää yksityisistä ja muista.

Voimia teille kaikille pitkänmatkalaisille.. tunnen oloni tyhmäksi, kun murehdin tälläisistä, mutta kuitenkin itse tiedän, ettei kaikki ole kunnossa, siks hiukan kiukuttaa:)

Nii ja ovulaatiotestitkin vois ottaa käyttöön.. mut tällee kp38 on aika hankalaa enää.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Sunflower11
LilliLotta Iloksia kompaten, yksityistä suosittelen, mutta kannattaa ihan julkisellekin gynelle? varata aikaa jos siellä katsottais tarkemmin. En tiä kyllä laittaako lähetettä eteenpäin.

Me (minä) otettiin yhteyttä perhesuunnitteluneuvolaan kun yritystä oli vuosi takana. Siitä meni joku 3kk että oli eka polikäynti. Nyt sitten syksyllä katsellaan jatkoa jos katellaan.

Iloksi
ootko tänään tehnyt testiä? Haaleniko jo?

Sunflower Tänään ei näkynyt enää mitään viivaa testissä, eli sinne hävisi se Ovitrelle. Tästä eteenpäin toivotaan, että viivaa ilmaantuu..

LilliLotta Ei muuten ollut tarkoitus mitenkään syyllistää tai sellasta :p Jostain syystä vaan tuli koko stoori, kun aloitin selittämään, että kannattaa mennä sinne yksityiselle käymään :D
Toivottavasti tärppi käy pian äläkä minusta murehdi :)

Quu
Hei vaan, pääsisinkö mukaanne kuumeilemaan? Olen taustalta lueskellut tätä pinoa, ja nyt tuntui, että täytyy ilmoittautua ihan virallisestikin mukaan ;). Varsinkin siksi, että haluaisin päästä onnittelemaan Iloksia plussasta! Kunpa nyt viimeinkin teillä tärppäisi!

Omaa taustaa sen verran, että toista toivotaan, yritys alkoi keväällä 2 vuotta sitten. Tähän pariin vuoteen on mahtunut neljä alkuraskauden ja viimeisimmäksi 3/12 yksi keskiraskauden keskenmeno. Nyt ensimmäinen yrityskierto sen jälkeen menossa, kp 15 ja ovista tikutellaan.. Km-tutkimukset on kaikki tehty, alkuraskauden km:lle ei syytä löytynyt, mutta viimeisimmässä syy oli raju tulehdus.

Olisko rivi siis tämmöinen (saa muokata:) ): Quu...15/28-32...35v...2.lapsi...yk1/yv2

Me saatiin lähete polille kun käytiin TK-lekurilla n.1,5 yritysvuoden jälkeen. Siitä meni reilu pari kuukautta eka käyntiin.
Mutta LilliLotta: Sinuna kyllä kävisin tutkimuksissa. Ei minustakaan ole normaalia että kerran puolessa vuodessa on menkat.

Mulle vois tuonne vaikka päivittää sitten yk20/yv2. Ihan just tulloopi täyteen tuo 2-vuotta. Mitkenkähän isot pirskeet sitä sillon pitäs? :D

Ansku83 Harmittava juttu tuo temppuileva kierto! Tiedän kokemuksesta, että se aiheuttaa ihan turhia sydämentykytyksiä ja nostattaa toiveita, kun ei vuoto ala ja oviskin oli olevinaan ja mitä vielä kaikkea.
Toivottavasti kierto pyörähtää vielä raiteilleen.

MolliMelooni millä testillä testasit? Jos kyseessä oli joku erittäinherkkä sofiDavid, niin heitä niillä vesilintua. Ne on surkeita testejä..
Toivottavasti vielä ei olisi toivo mennyt.

Heissan!

Kävin kurkkaamassa vanhaa ketjua, kirjottelin täällä joskus vuonna kirves.. Näyttää olevan ainakin Iloksi, Sunflower, Ansku, Anastacija ja Mollimeloni vanhoja tuttuja, jotka ehkä mutkin muistavat?

Onkohan Jensarista mitään kuulunut? Luin sillon joskus hänen plussanneen ja olisi kiva kuulla mitä kuuluu.

Mulle ei niin hyvää, tässä asiassa siis. Meil on ollu nyt tammikuun IVF:n jälkeen kolme siirtoa, kaikki PASseja. Eka meni piloille supistelun takia, toisissa kahessa sain nitroja avuksi, ja kummassakin raskaus sai alkunsa, mutta meni kesken viikolla 5. Hyvät raskausoireet ja kaikki muu ihana, ja sitten.. Tämä viimeisin tuntuu shokkina vieläki, kun ehdin jo luulla että saisin pitää sen.. No en saanut, ja nyt seuraa polin kesätauko. Syksyksi on viel 6 alkiota pakkasessa mut olo ei ole toiveikas.

Muuten mulle kuuluu ihan hyvää, päätin taas keskittyä poikaani. Päivä päivältä tuntuu uskomattomammalta et olen hänet saanut ja oon siitä niin kiitollinen. Silti ikävä toiseen on kova. Kuin odottaisi jotain aivan tiettyä ihmistä, jota ei vaan koskaan ole saanut vielä tavata. Tsemppiä teille ja hyvää kesää!

• Tykkää
Reactions: iloksi
MinyMom moikka pitkästä aikaa.
Surkeeta kyllä kuulla, että hoidot on menneet noin kurjasti ja nuo keskenmenot on varmasti erittäin rankkoja kokemuksia. Lapsettomuus muutenkin on kova paikka, mutta on pelkästään julmaa, että annetaan vähän ja heti otetaan pois.

Toivottavasti kesätauon jälkeen sitten onnistaa :) Ja onneksi sinulla on poika, johon tuhlata rakkautta sitten kaksin verroin :)

Jensarista en ole kuullut, mutta huomasin minäkin, että oli plussannut jossain vaiheessa. Toivottavasti kaikki on reilassa.

Toivottavasti sinulla on kiva kesä ja tosiaan toivotaan, että loppukesällä odottelee sitten se onnistuva hoito!

ON.
Minä olen viittä vaille hulluksi tullut näiden piinapäivien kanssa. Sen jokainen voi todeta vaikka noista raskaustestiketjuista, jotka ovat täynnä minun raskaustestikuvia. Ongelmallista ei ole se, etteikö viivaa näkyisi. Viivoja on kyllä monessa testissä, MUTTA se ei välttämättä tarkoita mitään.
Itseänihän minä tässä täysiä piinaan, kun testaan ja testaan, mutta en vain malta olla testaamatta. Ajatukset ei nyt vaan pysy missään muussa aiheessa.

Elämäni ensimmäiset piinapäivät ja huonosti menee.. Minusta ei tunnu oikein olevan tähän piinailuun... huhhuh.

Mukavaa yön jatkoa ja hedelmällistä huomista päivää kaikille!

Pikainen oma napa päivitys: Kp 27/30 eikä minkäänvaltakunnan luottoa raskautumisesta. en ole tikuttanu ovista, mutta luulen, että olin oviksen aikana siellä sairaalassa, niin oli komeita limoja siellä havaittavissa.
Ja ihan on ilmoilla "maailmanlopunfiilikset", jotta eiköhän ne menkat sieltä maanantaina tule...
Mutta SILTI aion testata tänään tai huomenna.. kunhan pääsen apoteekkiin ensiks..

Tääl paistaa aurinko... lähden ulos kiukuttelemaan..

Tein aamulla digiovistestin, johon ei tullut hymynaamaa. Pettyneenä sitten testasin Pregcheckillä ja siihen tuli nyt vahvempi viiva kuin keskiviikkona. Tosin ensimmäisen minuutin aikana tuo viiva ei vahvistunut noin vahvaksi vaan olisikohan 5 minuuttia siihen mennyt. Joten tiedä häntä mikä tässä on tilanne. Paketissahan sanotaan muistaakseni jotain, että viivan pitäisi ilmestyä minuutissa, jos on raskaana?

Nyt on Dpo12, joten ajattelin vielä huomenna ja ylihuomenna testailla vahvistuuko viiva. Menkat mulla yleensä alkaa kahden viikon kuluttua oviksesta, joten tämä kierto olisi muutenkin venynyt oletettua (aiemmin 27 päivää) pitemmäksi. Nyt taitaa olla 29/31.

Plussatuulia kaikille puhaltelen :whistle:=)

Toivoliini harmittava tuo negafiilis :/ Toivottavasti fiilis on väärässä ja sieltä oliskin plussa tulossa :)

Moona83 tuohan kuulostaa todella hyvältä tuo preghceckin viivat! Onko sinulla kuvia niistä? Jos niihin tulee viivoja, niin eiköhän se raskautta tarkoita!! :attn: Laita nyt meillekin pällisteltäväksi kuvaa ! :)

Tässä on kuvat minun iltapäivän testeistä. Preghceck-testi on kuvattu noin 3-4 min kohdalla, ylempänä oleva Sofi onestep liuska on tehty noin 5-6 min ennen kuvan ottamista.
Preghceckin viiva vahvistuu kuivuessaan. Tuossa punasta voi ehkä nähdä häivähdyksen.

• Tykkää
Reactions: Sone*
Minnarun no vähän niinkuin hävis, mut se johtu vaan noista surkeista sofin testeistä. Samaan aikaan vähemmän herkällä testillä tuli viivaa.

Tässä on kuva eilisestä ja kahdesta tämänpäiväisestä testistä kuivuneena. Vähän näyttää siltä, että viiva olisi haaleampi tänään iltapäivällä.
:/

Yhteistyössä