~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Tammikuussa -10 (kaikki lisäys ja päivityspyynnöt YV:llä)

Moi kaikki!
Mä ajattelin kans liittyä tänne teidän seuraan. Luin just kaikki 21 sivua läpi, silmiin oikein sattuu.
Mä saan pojan 10.6. Lapsen isä valitettavasti päätti, ettei halua mun kanssa elää ja oon nyt etsimässä omaa kotia Turun seudulta. Toivottavasti löytyy pian, että pääsis rakentamaan omaa ja laittamaan kaiken kuntoon, ennen kuin vauva syntyy! Isukki haluaa kyllä olla mukana lapsensa elämässä, mikä on mulle suuri helpotus. Vielä kun pääsisi näistä sydänsuruista yli tässä! :)

Karolus & Mini 20+5
 
Ai niin, onko täällä muita odottajia Turun seudulta? Oon ite Helsingistä kotoisin ja työskentelen Helsingissä ja oon kulkenut Turusta tänne töihin viikoittain. Päätettiin kuitenkin, että jään asumaan lapsen kanssa isän lähelle Turkuun. Olisi kiva tutustua siellä uusiin ihmisiin!
 
Milkei En ole kaukalon vuokrauksesta kuullutkaan:) Kätevää jos onnistuu myös täällä suomessa. No eipä tämä omaksi hankittu paljon enempää maksanut ja jälleenmyyntiarvoakin varmasti vielä jää.

Sydämen tykytyksistä, täällä tuntui siltä että olisi juossut lenkin ja adrenaliini virtaa. Ei sinänsä mitenkään ahdistavan tuntuista. Mutta yritin juuri saada unta, niin se ei oikein onnistunut.

Tervetuloa Karolus :wave:

Miumiu & pieni poika 21+1
 
Voi ryökäle!
Kävinpäs siinä eilen neuvolassa ja painoa oli taas tullut sitten mukavasti lisää. :( Neuvolantätsä olisi sitä mieltä et sokerinrasitukseen mennään jos ensi kerralla on tullut samat lukemat lisää... pööh ja mä kun en ole edes herkutellut yhtään sen enempää ku tavallisestikaan... Esikoisesta on jo jäänyt valmiiksi vaakakammo päälle, kun oli se raskausmyrkytys. Kyllä mieltä masensi koko eilisen päivän ja kieltämättä vielä tänäänkin... :'(

Noh hyvä uutinen on se, että hemoglobiini oli noussut ilman mitään rautatabletteja 137:n ja vahvat sydänäänet kuuluivat, vaikka istukka on keskellä etuseinämää...

Onko muilla jo mitattu fundus-mittaa vielä?
Täällä sekin meni yläkäyrän yläpuolella eli 22. Ei ollut kyllä yllätys, sillä esikoisesta oli samalla viikolla samoissa mitoissa.


milkei oli virkannut kivannäköisiä juttuja... pitäisiköhän sitä myös innostua kokeilemaan. =)

janella oli kyllä kauhea ultraaja! Yksityisellä kyllä saisi asiantuntevampaa palvelua ja oman mielenrauhan, että kaikki on oikeasti hyvin.

linea negrasta sen verran et ei ole näkynyt vielä, mutta esikoisestakin tuli vasta ihan loppumetreillä. Ja ylimääräistä karvankasvuakaan en ole havainnut.

Lisää sitten ultra- ja neuvolakuulumisia vaan! =)

garden ja reiska 22+3
 
Hain loppuviikoksi sairaslomaa.
Huomenna alan metsästämään yksityisiä!
Miehen kanssa vaan pitää vääntää kättä, kun rahoille olis kuulemma parempaakin käyttöä...
Huoh!

Tervetuloa mukaan karolus!
Jaksamista sinulle :hug:
 
Niiskuneiti- ja Jane69: Meilläkin ollaan mietitty noita Ora:n vaunuja, pitää vaan käydä vielä testailemassa niitä kaupassa. En kyllä tiedä mikä malli ois paras, Jovi air on mun mielestä kivoimman näköinen. Onneksi miehen vanhemmat lupasi sponsoroida vaunut :)

Rasvaamisesta: Mä luulen että se rasvaaminen tekee ihosta kimmoisamman ja näin ollen maha saattaisi palautua nopeammin synnytyksen jälkeen. Tämän takia mä rasvaan mahaa, en niinkään raskausarpien välttämiseksi.

Karvat: Mulla on kans maha ihan karvanen, mutta tänään huomasin että kainaloihin kasvaa karva paljon hitaammin kuin ennen.

Elettaria Cardamomum: Mulla ne sydämentykytykset tuntuu myös rintojen alla keskellä, vähän navan yläpuolella, ja se kyllä tekee huonon olonkin. Sen lisäksi tosiaan tuntuu että happi loppuu. Kysyin tänän neuvolassa asiasta ja terkka sanoi että se on ihan normaalia kun verenpaine ja verenkierto vähän muuttuu raskausaikana ja veren määräkin taitaa lisääntyä.

Jane69: Törkeä ultraaja! Hyvä että teet valituksen. Toivottavasti saat uuden ultran, eikä tarvitse maksaa yksityistä.

garden: Multa mitattiin tänään ekaa kertaa se sf-mitta ja meni kyllä käyrien yli, oli 24. Terkka sanoi että kyllä se siitä tasoittuu.

Pesänrakennus: Mua turhauttaa hirveesti kun tekis mieli (ekaa kertaa elämässäni) laittaa kotia, mutta muutto on edessä maaliskuun alussa, joten ei oo mitään järkeä laittaa tätä kotia. Tosin se on kyllä sitten kiva laittaa se uus asunto kuntoon sitten muutosta lähtien. Ei myöskään viitsi vielä ostaa lapselle mitään sen enempää, ettei tuu lisää muutettavaa.

ON: Tänään oli neuvolakäynti pitkästä aikaa. Sain Kelan paperit ja synnärille jotain papereita sekä perhevalmennusajat. Me tosiaan muutetaan maaliskuussa tohon n. 300 m:n päähän, ja mulla sen takia vaihtuu neuvolantäti, vaikka siis itse neuvola pysyy samana.
Neuvolajuttuja (suluissa viime käynti):
viikot 22+0 (16+3)
painonmuutos/viikko +377g (+318g)
verenpaine 113/75 (130/76)
Hemoglobiini - (142)
sf-mitta 24 (-)
sikiön syke 140 (150)

Hemoglobiinia ei otettu, koska viime kerralla oli niin hyvä ja sf-mitta otettiin tänään ekaa kertaa. Maaliskuun eka päivä on sitten se kauan pelätty sokerirasitus ja seuraavana päivänä neuvolalääkäri.

toffo 22+0
 
Karolus: Tervetuloa joukkoomme! :wave: Voimia sydänsuruihin ja odotukseen. Toivottavasti löydät mukavan uuden kodin.

Garden: :hug: painostressiin. Toivottavasti tilanne tasaantuu ja ainakin raskausmyrkytys pysyisi tällä kertaa poissa.

Maira: Voi, miten hauskaa olisi naapurissa asustella. Kärryteltäisiin sitten yhdessä kylän raitilla. :) Realiteetit vain kehottavat etsimään asunnon läheltä rakennustyömaata. Eipä sieltäkään ole pitkä yhteisille ulkoiluille.

Milkei on tehnyt kauniita käsitöitä.

Jane: Huh, mikä ultraaja. Mistä noita löytyykään! Lisäksi taas jaksaa hämmästyttää, että puhutaan yhdenvertaisuudesta ja saman tasoisista palveluista, mutta kattia kanssa. Miten eri asemassa ihmiset ovatkaan palvelujen kanssa, kun ne palvelujen tekijät ovat niin laidasta laitaan. Ymmärrän hyvin, että huolettaa, vaikka syke löytyikin. Yksityisellä perusultra maksaa kelan korvauksen jälkeen 100-120 euroa. En tiedä maksaako rakenneultra enemmän. :hug:

Minttu: Kiitos kommentoinnista tilanteeseeni. Tänään soitin neuvolaan, kun eilinen ja viime yö olivat pahoja. Sieltä onneksi sain avun, ymmärryksen ja selkeän selvityksen tilanteestani kera neuvojen. Helpotti paljon. Toivottavasti sinulla kohdunsuun tilanne pysyy samana eikä enää etene. :hug:

EC: Voi, meillekin voisi löytyä joku innokas ostaja, joka tarjoaisi hyvän summan, mutta olisi valmis muuttamaan kesällä. Toivossa on hyvä elää. :p Toivottavasti ostajaehdokkaanne tarjoaa oikein hyvän hinnan. Meillä tuo muuttomatka on vain 350 km, joten teillä on kyllä melkoinen matka. Tsemppiä ovella kolkuttavaan muutokseen!

on: Viime yönä heräilin 3 kertaa kipeisiin supistuksiin. Eilisiltakin oli taas hankala. Jotenkin vahvasti epäilen, että tuo minun rakon sairaus edesauttaa näitä kovia supistuksia (40 kertaa vuorokaudessa vessassa ei ole paras rentoutta tuova asia vatsan seudulla). Soitin tänään neuvolaan, koska luotan th:n nykyisin paljon. Alkuvaikeuksien jälkeen olemme löytäneet yhteisen sävelen. Hän on todella kokenut, kun on monen kymmenen vuoden kokemus kätilönä olosta mm. Englannissa. Th kuunteli, otti vakavasti, neuvoi, auttoi ja selitti. Ihanaa. En ole ollut ihan turhaan huolissani tilanteestani, vaikka juuri nyt ei hätää olekaan. Hän kummasteli lääkärin toimintaa, mutta totesi kyseisen lääkärin viime viikolla kirvoittaneen muidenkin äitiyspolilla käyneiden kritiikit ja ihmettelyt. Ei ole tainnut olla sen lääkärin viikko. Itseäni rauhoitti kovasti, kun tiedän saavani avun neuvolasta ja ensi viikon maanantaina viimeistään tilanne tarkastetaan ja toimitaan (lepokäsky siis jatkuu), jos supistuksia edelleen samaa tahtia tulee. Aiemmin jo, jos tilanne vain pahenee.

Karvat: Väitän, että esikoisen aikana karvan kasvu oli valtaisampaa mahassa ja joka puolella. Tosin kyllä nytkin karvat kasvaa ihan kiitettävästi.

Hehkeät asiat raskaudessa: Olen miettinyt pääni puhki, että mikäs asia olisi oikein hehkeästi, mutta en keksi. :kieh: Ehkä tuo iho olisi suht hyvällä mallilla, mutta paukkuva pakkanen vetää sen niin kuivaksi. Hiukset on alun rasvoittumisen jälkeen tasoittuneet ja ihan jees. Minä taidan kuulua aina-raihnainen-ryhmään. :LOL: Ei vaan, yksi asia on ihanaa ja hehkeää: Minun masu on niin kaunis, kun se tässä raskaudessa on jo hyvissä ajoin näin iso ja näkyy. Tästä jaksan iloita, kun esikoisen aikana kaikki ns. haukkui pientä olematonta mahaani. Raskaana olevat ovat mielestäni kauniita juuri tuon mahansa kanssa. :heart:

Iloa!

Syyshortensia ja Milla 20+1
 
Mie oon lukenu jo monta päivää teidän keskusteluja täällä ja itsekkin päätin osallistua. :)

20vuotias opiskelijatyttönen olen Itä-Suomesta. Ensimmäistä odottelen. Kaikki mennyt tähän mennessä hyvin.

Olin todella innoissani, kun eilen ensimmäistä kertaa tunsin pikkasen liikkeet. Oli aivan uskomaton tunne, ja oon ollu siitä asti todella innoissani ja hehkuttanut asiaa. Ylihuomenna olisi kauan ja jännityksellä odototettu rakenneultra.
Miehen kanssa olemme päättäneet selvittää sukupuolen, tytölle olisi jo kaunis nimi valmiina. Mutta tietenkin pääasia olisi, että pikkasella olisi kaikki hyvin. :)

Moni on ihmetellyt etten ole oikeastaan lihonut juuri lainkaan raskauden aikana. Nyt kahden viikon sisään itse ja monet muutkin ovat huomaneet, että masu on alkanut pömpöttämään, mutta vaaka ei näytä juuri mitään lisäkiloja.

Muistan aluksi kuinka olin järkyttynyt raskaudestani, mutta nyt olen joka päivä enemmän ja enemmän innoissani asiasta. Mieheni on erittäin innoissaan asiasta, ei malta odottaa kesäkuuhun asti.

-Anna ja vauvanen rv20+0
 
Tervetuloa uudet :flower: Ja voimia karolus sydänsuruihin! Toivottavasti pikkuinen masuasukki jaksaa piristää sua päivittäin =)

Täällä omaa napaa kaivellen: Oon NIIIIIN onnellinen, pikkuinen on alkanut liikkumaan tosi paljon. Mä oon jo ehtinyt pelätä kohtukuolemaa ja kaikkea mahdollista. :ashamed: Mutta nyt tuntuu että on pikkuinen päässyt vauhtiin!! :heart:
Ja kävin muuten minäkin ostamassa sen bodyshopin kaakaon tuoksuisen puikon. Jos jotain pystyis estää. Kun vielä on esikoisen aikaiset arvet masussa, mutta haalenemaan päin :D
Mutta hyviä vointeja kaikille!!
SisunÄiskä & Aarre 19+1 :heart:
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Toivottavasti ei nyt olla oltu markkinoinnin orjia tuon puikon suhteen. Musta se vaan tuoksuu niiin hyvälle. Ajattelin käydä sen kaakaovoipurkin vielä hakemassa. :) On tuo iho aika kuiva talvella niin jos ei kutittaisi yhtä paljon.

Täällä on kanssa alkanut ihan kunnon tohina masussa muutaman päivän hiljaiselon jälkeen. Välillä kun nöttönen oikein kunnon voltin heittää niin meinaa tulla oikein huono olo kun jotenkin tuntuu että sisuskalut pyörähtää ympäri. :x Ainakin tietää että kaikki on hyvin kun liikkeitä viimein tuntee. Myin jo dopplerinkin eteenpäin. :)

mipsu ja nöttönen 20+4
 
Supisteluja ja muita kipuja: kenellä niitä oli ollut?! Mulla paiakt rasittui sunnuntaisesta ulkoilusta ja nyt oon kaks päivää ollut kipeä! En tiiä onko nää ihan supistuksiakaan mutta selkää ja jalkoja särkee ja alamahaa ja nivusia... ihme tuntuinen. Soitin eilen neuvolaan ja sanoi että seurailla ja jos jatkuu niin lääkärille näytille MUTTA MUTTA Teekoohon kun siellä ihan ylitäyttä.... :( pissänäytteen voin siellä käydä antamassa mutta muuta eivät kai ehdi sielä kattomaan... EVVK mennä jollekin yleislääkärille teekoohon.. Huomenna soitan neuvolaan uudestaan ja käyn ainakin antamas sen näytteen, jos tää olis pissatulehdus (ei ota pissaaminen kipeää mutta eipä mulla sitä vielä ole ollut tässä raskaudessa vaikka kaikissa muissa se on ollut alkuraskaudessa... )

Pelottaa vaan jos joudun vuodelepoon tai peräti sairaalaan että kuka hoitaa kolme muuta lasta?! Isä ei voi tulla sieltä tänne kun viimeset viikot harjoittelua menossa ja vielä olis toukokuuhun asti koulua. :'( Poiskaan ei voi olla kun sitten saa aikaisintaan vuoden päästä seuraavan kerran yrittää ja työtäkään ei oo...
 
Noniin, vihdoin jaksoin raahautua koneen ääreen.

Kaikki oli hyvin pojjaalla. Kätilö ei tietenkään puhunut sitten sanaakaan englantia, mutta oli muuten tosi herttainen ja yritti mahdollisimman selkeästi selittää asiat. Ihan kivasti ymmärsinkin, omaksi yllätykseksi. Valikoiva kuullun ymmärtäminen?

BPD = 45 mm
AD = 46 mm
Femur = 30 mm
Paino = 252 g

Lapsivettä oli normaalisti, mutta tämänhän jo tiesin kun kävin siellä naistenklinikalla viimeviikolla asian tarkistuttamassa...

Laskettu aika oli kuukautisten mukaan siis 24.6., yksityisellä ultrassa aikaistivat sen 19.6. Nyt virallisesti on sitten LA 20.6., eli päivän ero yksityisestä. Ei kai se niin päivän päälle ole. Joka tapauksessa yritän henkisesti valmistautua siihen, että pari viikkoa menee yli kuitenkin. Sellainen kutina olis, parempi hyväksyä kohtalonsa nyt jo :D

Pojan vehkeistä saatiin oikein selkä kuvakin nyt, eli todisteet löytyy, jos joku rupee epäilemään :D

EC, sehän olisi vallan mukavaa! Mihin kaupunkiin meinasitte suunnata?

karolus, jaksamista sinne sydänsuruihin. Aika varma, että pieni elämä sisällä on suht voimakas liima sen paikkaamiseen. Ja loistavaa, että isä haluaa olla läsnä, se on hirmu tärkeää (vaikka kyllä sitä moni on näyttänyt pärjäävän ilmankin). Juuri tänään ajattelin, kuinka esikoisen odottaminen on nostanut kunnioitusta yksinhuoltajia kohtaan. Ja äitejä kohtaan yleensäkin.

SisunÄiskä meillä on ihan samat päivät nyt sitten ja samat fiilikset! Järjetön rundaaminen tuntuisi olevan tuolla nahan alla. Pojalla on ollut ultrakuvissa niin dramaattiset elkeet (nytkin oli taas harkitun näköisesti ojennetut kintut), että veikkaan pientä Billy Elliottia tai Charlie Wattsia. Eli tanssija tahi muusikko, näin sen on oltava. :D

Voih mammaliini83, toivottavasti on vain rasituskipua ja huomenna ne ovat poissa. Hyvä, että kontrolloivat sen virtsiksen varalta kuitenkin. Pääseekö teillä akuutisti naikkarille tarkistuttamaan ilman mitään ajanvarailuja? Ota nyt mahdollisimman iisisti. Positiivista energiaa sinne
:hug:

Kävin muuten sitten housuostoksilla, kun ei tosiaan enää mene yhdetkään päälle (ja ainoat mammahousut ratkesi takaliston kohdalta...). En käynyt kuin Hennesissä ja koitin varmaan kaikkia niiden housuja. Aika järkyttävää, että koko L ei mene päälle ja sitten niissä XL-koissa jää sellainen kamala kengurupussi roikkumaan kun mahaa ei ole vielä niin paljon, että täyttäisi. Onko niin, että muut paisuu ainoastaan mahasta ja reidet säilyy ihanan hoikkina loppuun asti? Jestas, että potutti. Ostin sitten kahdet legginsit, toivottavasti nyt ei sitten tule sitä pissatulehdusta sen takia ettei ole tarpeeksi paksuja housuja päällä. :kieh: MUTTA. Ostin sitten muutaman söpön bodyn lisää, niin en edes muistanut enää koko housuja. Kulen vaikka alasti, kunhan saan ostella kivoja asioita esikolle :heart:

Asiasta taas toiseen, luitteko leidit tätä:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tuttipulloja+tutkitaan+bisfenolikohun+vuoksi+Suomessakin/1135252376070

Mitäs pulloja teillä meinataan käyttää? Itse olen näissä asioissa aivan uuno, jenkeissä käydessä ostettiin huviksi Dr. Brownin pulloja (BPA-vapaita tietenkin, mitäs ne siellä muita olisivat myyneet). Jos Suomesta ei noita löydy, niin meinaatteko tilata netistä? Mistä?
Sen verran olen ymmärtänyt, ettei kauhean montaa kannata ostaa etukäteen, jos ei kyseinen pullo vauvaa miellytäkään. Itse ajattelin, jos jonkun toisen pullon hankkisi alkuun tuohon rinnalle ja tilaisi niitä sitten lisää jostain.

Edit. Kauheen aikaisin tällaisilla asioilla päätä vaivaan, mutta mitäs muuta siellä olisi kuin vauva-asioita :)
 
Hah, vielä kerkeen.. POKS 21+0 :heart:

Mä lähin sit käymää porukoilla reilun 100km päässä ja jumahin tänne...Josko huomenna joutais kotiin ja kerkeis keskittyy palstailuun.. :D
Ja voisko joku kertoa minkä hemmetin takia mua janottaa koko ajan?
 
Mä yritin lukea kuulumiset, mutta on nuppi lääkkeistä vieläkin niin sekaisin, etten tiedä rekisteröityikö mikään mihinkään.

Olin tosiaan hiukkasen kipeä viikonloppuna ja sairaalakeikaksihan se meni. Alapää on siis ihan kunnossa. Vika oli tällä kertaa yläpäässä. Mulle puhkesi viisaudenhammas ja kipu yltyi niin voimakkaaksi (varmaan siksi kun tuli läpi yhdessä vuorokaudessa), ettei nukkumisesta tullut mitään. Panadolkaan ei auttanut yhtään. Päivystyksessä hirveissä tuskissa odottelin vuoroa 4 tuntia, jonka jälkeen suun tulehdus oli äitynyt niin pahaksi, etten saanut suuta auki enkä kiinni. Huulet olivat siniset ja koko naama turvoksissa. Lääkäri määräsi antibioottikuurin ja oli sitä mieltä, että ihan Panadoleilla mennään ja vedetään hammas pois synnytyksen jälkeen! :LOL: Sanoin, etten lähde mihinkään ilman kunnon kipulääkkeitä. Lääkäri ei tiennyt mistään mitään ja MINÄ kerroin hänelle, että jostain olin lukenut, että Panacodia saisi ottaa keskiraskauden aikana. Määräsi sitten sitä. Keskustelin apteekkarin kanssa pitkän tovin lääkkeistä ja raskaudesta ja apteekkari oli suunnattoman järkyttynyt siitä, että minut oli lähetetty kotiin. Näytin siltä kuin olisin saanut turpaan ja tärisin kivusta. Kotona otin maksimimäärän lääkkeitä, mutta nukkumisesta ei tullut mitään. Ja tietysti huoli Pyryn hyvinvoinnista hiipi mieleeni! Inhoan lääkkeitä yli kaiken! Miehellä meni hermot, kun olivat ääliöt lähettäneet minut kotiin ja hän siinä sitten yöllä soitteli joka paikkaan ja kyseli neuvoja. Jotenkin sinnittelin aamuun asti, kunnes päivystyspoli aukesi. Mies hoiti kaiken: esikoisen hoidon, syöttämiset, pukemiset, oman vapaansa töistä, auton lähtövalmiiksi, mut vaatteet päällä kyytiin, lääkkeet... :heart: En tajua, miten pärjäisin ilman tuota. Samahan se oli esikoisen synnytyksessä, että kyllä sitä jämäkkyyttä ja huolenpitoa mun ukosta löytyy tarvittaessa. Mies hoiti vielä kaiken puhumisen sairaalassa ja tuli mukaan pitämään mua kädestä kiinni hammaslääkärin huoneeseen. Kipu helpotti saman tien, kun vetivät hampaan pois. Se oli työntänyt koko ylärivistöä niin, että viisaudenhammas toisella puolella oli ärtynyt ja tulossa ulos ikenestä läpi sivulle. Se joudutaan varmaan poistamaan myös lähiaikoina. Siis ah, tätä autuutta. Mua peloteltiin, että "sitten kun puudutus lakkaa, niin se kipu vasta alkaakin". No ei kyllä alkanut. Vähän särki (ja särkee silloin kun kipulääkkeen ottamisesta on kulunut liikaa aikaa) vielä siltä toiselta puolelta, mutta se reikä mikä jäi hampaan paikalle on täysin oireeton. Tuntuu oikeastaan aika kivalta. :kieh: Turvotuskin laski naamasta, mutta vähän kalpea olen vielä, enkä voi syödä oikein mitään. Elämä voittaa! Ja mikä parasta, Pyry siellä mahassa taas potkiskelee entiseen malliin! Tulipas taas yksityiskohtaista selostusta...

Mammavaatteista olette puhuneet ja joku mainitsi Huuto.netinkin. Mä sain vihdoin kuvattua vaatteita ja listattua niitä sinne Huuto.nettiin. Onpas jännittävää seurata niitä kauppoja! Listasin yhden mammavaatesetinkin ja sille tuli heti huuto! Seuraava projekti on siis käydä nuo mammavaatteet läpi ja karsia niistä liian isot ja sellaiset, joista tietää ettei tule käytettyä. Oon ostanu niitä Isabellaolivereita niin paljon, että voin hyvinkin luopua joistain vaatteista. Mä kun en oikein pitänyt niistä Mamalicious -vaatteista, niin niitä (en niitä kulahtaneita, joista aiemmin täällä puhuin, vaan niitä käyttämättömiksi jääneitä ja hyväkuntoisia) voisin listailla jonkin verran. Kannattaa muutenkin käydä kattomassa Huuto.netistä pienen budjetin mammavaatteita! Siellä niitä on pilvin pimein! Ja arvatkaapa mitä!? Juicy Couturella on myös mammamallisto! Siis mun lempparimerkillä! Ah, tilaan muutaman erikokoisen velourhupparin ainakin...

Jane69: Olipas törkee ultraaja! Hyi että. On kuitenkin tosi tärkeä hetki äidille ja meni sitten senkin pilaamaan... :headwall: Jotku on ihan väärällä alalla!

Jee, huomenna mennään HopLoppiin peuhaamaan! Miehellä parin päivän työmatka. Kai mä pärjään...

Ihan vaan :hug: kaikille, jotka sellaisen tarvitsee! Tässä maailmassa kyllä halitaan ihan liian vähän!
 

milkei, Taalainmaalle olisi tarkoitus suunnistaa, ei mihinkään kaupunkiin varsinaisesti, vaan yhteen pienempään kylään, lähelle kaupunkeja (Falun, Borlänge).:)
Noista Dr.Brownin pulloista! Meillä on niitä pari kappaletta, anoppi osti edelliselle muksulle ja täytyy sanoa, etten ole tykännyt.:ashamed: Niitä saa täällä ainakin ihan BarnensHusista, mut ovat niin raivostuttavia tiskata, et hyllyyn ovat jääneet.:ashamed:
Annoin miehen serkulle ne väliin lainaan, ku niillä on samanikäinen nuorimmainen ku meillä, joka huusi pienenä mahansa kanssa paljon...hänkään ei tykännyt, eikä todennut mitenkään erityisiks. Tiedä sitten!:)

Noista mammavaatteista...itse kävin ostaan H&M:ltä pari paitaa, ihania löysin ja istuivat hyvin! :saint: Housujakin etsin, mut en löytänyt hyviä. Itselläni on ollut silleen, et jos normisti käytän enemmän L-kokoa, mammavaatteissa on useampia M-kokojakin, eli siis tavallaan se hyvä istuvuus antaa sit koossa anteeks. Mut onhan se ihan henk.kohtaista, kuin sitä jokainen paisuu raskaana! Minulla se kaikki tahtoo olla tuossa mahassa, ei juurikaan reisissä tai muualla...paitsi lopussa sit nilkoissa! :snotty:
...niin ja siis kyllä ois tarkoitus ostella vielä lisää noita vaatteita. Olen ostanut joka raskaudessa parit housut ja pari-kolme paitaa ja yleensä ne ovatkin sitten jo ihan loppuunajettu kun LA koittaa.:xmas:

Mussupussu, nuo viisarivaivat voi viedä järjen!! Itselläni on enää yks viisari jäljellä (ylhäällä ), jossa on pieni reikä ja hammaslääkäri on hoputtanut sitä poistamaan, mut sanoin, etten taatusti tule vielä raskausaikana! :kieh: Viime kesänä poistettiin edellinen ylhäältä ja sehän teki reijän poskionteloon asti ja tulehduksen sitten sinne ja kuurin sain syödä ja NYT vasta voin sanoa, et se on parantunut! Ja sit pitäis uudelleen lähtä tuohon rääkkiin, ei kiitos ihan vielä... :snotty:

(.) Tänne ei kummempia. Vointi on ihan ok. Mitä nyt noita sydänjuttuja ja närästystä ja sellasta perusvaivaa...potkut lisääntyy päivä päivältä ja ovat jo ihan suht voimakkaita. Se istukka taitaa olla eristeenä välissä, mut hyvin silti tuntuvat.:) Tosin ei käteen asti kovin selvästi.
Pitäis jaksaa alkaa siivoamaan, kun tulee se talonkattoja loppuviikosta, ku sais tän ahterin liikkeelle... :kieh: jalkoja särkee suht useasti jostain syystä ja helpoin on olla silloin ihan vaakatasossa vaan, mut siinä asennossa ei paljo siivoukset edisty!

Hyvät päivänjatkot! :hug:

-Elettaria & murunen 20+4
 
Mussupussu Voi ei, olipa hirveä viisurikokemus! Itselläkin joskus vastaavaa, tosin ei mennyt noin pahaksi. Mutta kun pitkän odotuksen jälkeen pääsin lääkärille, oli siellä huonosti suomea puhuva täti joka sanoi että ei voi tehdä mitään, kun hammas on tulehtunut. Syö antibioottikuuri ensin :eek: Pystyin odottamaan pari päivää ja söin lääkkeitä, mutta sitten soitin uudestaan ja vaadin kiireellistä aikaa että hammas poistettaisiin heti. Kyllä hieman puhelinpäivystäjäkin ihmetteli moista ja sainkin ajan heti samalle päivälle. Oli aika inhottavaa ja ihan ilmankin raskauden tuomia lisähuolia:(

Raskausvaatteista, minulle sopii yhden ennen raskautta farkut, kun ovat matalavyötäröiset. Yhdet mammahousut olen tilannut netistä. Ovat supermukavat, suorat mustat housut. Kauttaaltaan joustavat. Suosittelen jos vastaavia näkyy! Nyt alkaa olla hieman pulaa housuista ja pitäisi varmaan tilata lisää.

Janosta puheenollen - samaa vaivaa löytyy. Muistaakseni luin jostain että lapsivesi uusiutuu joka kolmas tunti. Jos näin on niin voisi liittyä siihen:)

Mites muilla tuntuu liikkeitä, kun olen hieman huolissani :| Nykyään voi mennä parikin päivää että juuri mitään tuntuu. Välillä jotain pientä jostain kaukaa. Onkohan pieni siirtynyt jotenkin eri asentoon, kun vähän aikaa sitten tuntui niin hyvin, jopa vatsan päältä. Tai sitten hän on taas siirtynyt "yöaikaan :D

Miumiu ja pieni 21+2
 
Heippa

Tervetuloa karolus mie oon myöskin esikoistani oottanut yksin.. esikon isä kans päätti kun olin rv23 suunnilleen, ettei haluakkaan olla meidän kanssa.. löysi työpaikaltaan uuden naisen, jonka kanssa on nyt perustanut perheen ja heille jo toinen lapsi tulossa vuoden ikäerolla.. esikon isä kans sano, että haluaa olla mukana lapsen elämässä, mutta ei hirveästi kuitenkaan ole.. asuu aika kaukana meistä, että senkin takia varmaan on jäänyt ja hällä niin kiirettä uuden perheensä kanssa... isovanhemmat kyllä esikon isän puolelta käyvät kylässä välillä :) Ehkä tilanne muuttuu, kun tyttö kasvaa.. saa nähdä, mutta nyt ei vielä ole mahollista mitkään tapaamiset, kun ei tyttö tunne isäänsä ja se asuukin nykyisin 500 km päässä meistä.. ennen oli vain 130km matkan pituutta, mutta ei hän silloinkaan useesti käynyt ja otti aina nykyisen perheen mukaansa lasta myöten, jolloin ei kuitenkaan kiinnittänyt huomiota tyttöönsä... mutta se siitä :) kaikesta selviää.. kuvittelin silloin, etten ikinä selviä.. mutta hyvin on asiat menneet :)

Huomenna olis rakenneultra täällä :) joudun yksin menemään kun mies on töissä,, mutta enköhän selviä :) esikon kanssa vietetään kotipäivää, kun hän on kipeä.. minun isä olisi hoitanut tyttöä, mutta illalla nousi niin kova kuume ja limaa oksensi, etten raaskinut vain viedä häntä sinne.. huomenna ehkä vien, että pääsen töihin.. toisaalta nolottaa olla pois töistä, kun olis enää 1kk töitä, mut minkäs teet näille lapsen sairasteluille.. pe olin pois ja tänään oon pois.. loppuviikon toivottavasti töissä.. huomenna menee reilu 2h siellä ultrassa, kun on 40km matkaakin sairaalaan tietöiden seassa ajelua..

eipä muuta tällä kertaa.. vähän omanapaista jälleen

- Anzzu rv 20+
 
Pakko taas kitistä!
Ääh mä en kestä! :'(
Yksityisellä käyntiä ei kela korvaa, kun oon jo käyny rakenne ultrassa.
Koitin soittaa sinne missä kävin oikeen osaston ylilääkärille ja valittaa!
Hänellä ei ole aikaa kuulemma moiseen!
Pitää vaan oottaa se 10vk voi kakka!
Mä hypin seinille täällä...:headwall:
Mä lähen viilteleen ranteita prkl! heh

Jane ja pikkuveijokeiju 20+2
 
Karolus ja Bannah tervetuloa porukkaan :wave: Karolukselle jaksuja sydänsuruihin!

Garden: Sf-mitta täällä 20 (rv 20+4) eli käyrien yläpuolella. Seurataan tilannetta sanoi th.

Sisunäiskä: Hienoa, että Aarre reipastunut ja huolet sitä myötä haihtuneet :hug:

Syyshortensia: Hyvä, että sulla pätevä th :hug:

Mammaliini: Toivottavasti menee oireet ohi ja näin lastenhoito-ongelmasi ratkeaa itsestään :hug:

Milkei: Onnea ultrasta ja Pojjaasta! Tuttupulloasiasta en ole kunnolla tiennytkään. Ehkä nyt voisin ainakin esikon vanhat pullot hävittää ja ostaa kuopukselle uudet, naarmuttomat.

Voi Mussupussu :'( "hormoonit herkistyttävät mua" Olipas surullinen hammastarina! Onneksi miehesi tukenasi, sait avun ja olet paranemaan päin! :hug:

(.) Esikon kuume jatkui vielä eilen, joten tänään hain hänelle loppuviikon sairauslomaa ja olemme siis kaksin kotosalla. Tällaista flunssaa on kuulemma liikkeellä, että nostaa lapsille kuumeen ja aikuisille vain aiheuttaa pitkän/ikävän nuhan. Esikko on onneksi reipas :heart:

Lenniina ja pieni neiti 21+5
 
Moi.

Tervetuloa uudet :wave:

En oikein pysy mukana jutuissa,kun kirjoitatte niin paljon :whistle: Päivät menee töissä,ei paljon jaksa ja ehdi ilalla :/
Vauva on kova liikkumaan,välillä yölläkin kun koettaa nukkua,alkaa potkutreenit :heart:
Ensi viikolla on neuvola,saan kelanlaput,varmaan otetaan tuo mahamitta,mulla pieni maha ;)
En tiedä joudunko sokerirasitukseen,vakitäti sanoi,että joudun ja toinen täti sanoi,ettei oo mitään syytä miksi pitäisi :/


Jane69:lle
:hug: kauhea ultraaja sulla :ashamed:

Pienempi tyttö vaikutti kipeältä,hain kesken päivää hoidosta,oli ollut itkuinen,nukkunut vaan,ei ollut kunnolla syönyt,päästiin kotiin mittasin kuumetta 38 pyllystä,lääkkeen ja välipalan jälkeen näyttää ihanb normaalilta,touhuaa ja on iloinen :/

Rapu ja :heart: 22+1
 
Huh miten paljon täällä on tekstiä ropissut! Täytyy lukea ajatuksella myöhemmin läpi kun aivot taas toimii ja väsymys painaa vähän vähemmän (takana sellaiset 4h yöunet ja kamalan pitkä lentomatka.. loma meni kuitenkin tosi mukavasti vaikka kivahan sitä on tulla kotiinkin. ).. Eli anteeksi jos en tajua kaikkea kommentoida tasapuolisesti...

Ensinnäkin, tervetuloa uudet!

Jane 69 ihan järjetöntä kohtelua ultrassa! Kyllä tosta voi mun mielestä tehdä ihan kunnon valituksen, oli lääkäreille sellaiselle aikaa tai ei. Kyllähän niiden kuuluu mitata kaikki tarvittavat asiat ja tutkia elimet, en voi käsittää miten tumpelo tyyppi (tai onnettomat laitteet) siellä on ollut, kun meillä näkyi ultrassa jo viikolla 12 mm. virtsarakko ja munuaiset ihan selkeästi, vaikka vatsassa-asuja onkin kovin liikkuvaista sorttia... Eli toivottavasti pääset pian tarkistuttamaan tilanteen!

Milkei oli tehnyt ihania virkkailuja vauvalle! Kun tässä itsekin ryhdistäytyisi ja löytäisi sen pesänrakennusvietin jostain..

Täällä potkitaan ja sätkitään nyt jo ihan säännöllisesti hirveää vauhtia, ja liikkeet tuntuu mahan päältä (ja välillä näkyy) jo moneen kertaan päivässä. Vähän hirvittää millaiseksi toi meno yltyy, kun oon jo nyt herännyt pari kertaa yöllä kunnon jytkeeseen.

Mulle oli myös matkan aikana tullut aika kättärille uuteen ultraan huhtikuun alkuun. Olin aluksi ihan innoissani siitä, että päästään taas kurkkaamaan sinttiä, mutta nyt alkoi vähän hirvittää. Kätilö tokaisi rakenneultrassa siis, että istukka on takana, alhaalla ja siinä näkyy jotain "kalvoa", muttei sitten referoinut sen tarkemmin mitä se tarkoittaa, sanoi vaan, että tarkistetaan tilanne myöhemmin - olin niin innoissani siitä, että vauvalla muuten kaikki hyvin, etten tajunnut kysyä enempää. Nyt sitten tuossa kättärin lähetteessä lukee, että ovat varanneet mulle ultran ja useita lääkäritutkimuksia, joihin pitää varata aikaa 2h!
Alkaa suoraan sanottuna hirvittää, mikä siellä voi mättää, että noin kauan tarvii ultrata ja sorkkia.
Ehdin jo ilmottautua Haikaranpesäänkin synnyttämään, ja nyt suoraan sanottuna ärsyttää, jos se ei onnistukaan tuon istukan takia... No, odottavan aika on pitkä - huhtikuun alkuun on vaan ihan tajuttoman pitkä aika! Onneksi ens viikolla on neuvola, jos ne siellä osais kertoa mistä on kysymys..
Sattuukohan kellään olla aikaisempaa kokemusta vastaavasta? Tai lähinnä mitään hajua siitä, mitä tuleman pitää?

Että sellaista, taas meni valitukseksi :$ Muuten olo on onneksi loistava, kunhan tää väsymys kaikkoaa ja pääsee taas arkirutiineihin kiinni. Jos NYT pääsisi ja uskaltaisi itsekin tekemään jotain hankintoja!

Salma ja Sintti 21+4
 
Aijaijai, viisaudenhampaiden poistopelko heräsi jälleen.... Toivottavasti Mussupussu nyt ei enempää tulisi vastoinkäymisiä, onpahan se paha hoidettu pois alta. Miul on kaikki vielä tallessa, saas nähdä koska ne niitä haluaa ryhtyä kiskomaan irti. Juuri tänään kävin tarkistuksessa ja löysivät 4 reikää.... :whistle:

Missäs päin Salamander on käynyt lomailemassa? Mun mielestä on kuitenkin hyvä, että automaattisesti ottavat vakavasti tuon kohtusi sijainnin, olisi kyllä hieman enemmän informaatiota voinut ehkä antaa. Miul katottiin eilen yhtenä asiana nimenomaan sitä, että pystynkö normaalisti synnyttämään (virallisen LA:n sekä tietenkin lapsen rakenteen lisäksi). Tässäkin tapauksessa uskon, että rohkeasti soittamaan omalle neuvolatädille ja jos sieltä ei saa vastausta, niin sitten yksityiselle. Itse tuntuu, että puolet raskausajasta on nyt mennyt täysin "hukkaan" murehtiessa. Sen vuoksi aikaistutin sitä neuvolakäyntiä viidellä viikolla ja sain ajan jo huomiseksi. Eli toivottavasti neuvolassa osataan valaista asian tiimoilta.

Näistä pesänrakennusvieteistä ja tuosta tuttipullolinkistä tuli mieleen, jotta onko teillä tiedossa hankintoja joihin EI kannata tuhlata rahojaan? Itse olen yrittänyt välttää ihan pienempien vaatteiden keräämistä ja terällisten potkuhousujen ostamista, kuulemma lyhentävät käyttöaikaa. Tiedä sitten, oli toinen tyyppi, joka käyttäisi ainoastaan näitä terällisiä.

Onneksi tuo aloituspakkaus noita Dr. Browneja ei maksanut juuri (olisko ollut 5 pulloa 14 euron luokkaa), jos ei sitten käykään ja jos hermo menee niitä pestessä.

Entä sitten te, joilla on jo entuudestaan lapsia, mitä hankintaa ilman ette olisi tulleet toimeen?

:hug: kaikille uusille ja vanhoille tasapuolisesti, olitte sen tarpeessa tahi ette!
 

Yhteistyössä