~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Onnittelut Myntille ja Pikkuapinalle! :heart: :flower:

Ja täällä niin valmis synnyttämään!!! :headwall: :headwall: :headwall:
Kai nyt jo saa valittaa oikein urakalla, että odottavan aika on TOOSSIII pitkä... :kieh: Joka yö tulee pieniä ja suurempia supistuksia, mutta ei vaan homma lähde käyntiin ei sitten millään! Kova on tahti jakaantumisessa tällä pinolla muuten, että on se hyvä, kun muut pääsevät piinasta jo aiemmin. :D Torstaina sitten viimeinen neuvolakäynti ja katotaan tuleeko ennen sitä...
Ja mitä niihin S:iin tulee niin ei niistä kyllä näytä mihinkään olevan... ahkerasti testatu on! :kieh:

JepuJee, tää lähtee varmaan kylille rauhottuun ja ostaa vaikka herkkuja laimentaakseen mieltään... Muille supistustuulia puhallellen ja muksaa alkuviikkoa toivotellen!

garden ja reiska 40+2
 
Isot onnittelut vauvan saaneille! =)

Mitäs tämä nyt on..piti just ihan yhtäkkiä käydä halaamassa vessanpönttöä, tuli ihan puun takaa ja yhtä voimalla kun alkuraskaudessa. Jos tämä nyt on olevinaan jotain enteilyä, niin sopis kyllä pysyä masussa vielä huomisen yli.. :whistle:

Miumiu&Luikis 39+0 POKS
 
Huomenia!
Hyvin nopeasti, kymmeneltä jalkahoitoaika, pitäis olla jo menossa...

Lumihiutaleelle ja Pikkuapinalle Paljon Onnea :flower:

Mariannl ja Nan-nan-naa Tsemppiä, teillä on tosipaikat jo menossa :)

Miumiu83 Meillä onkin sama laskettu aika. Ja minä mielelläni odottaisin kans tämän kanssa kesäkuulle asti, mutta siten saisi tulla. Mut olikos niin, että sulla olikin leikkaus tulossa. Tsemppiä sinne!

T.Ripe + Elvis 39+0 POKS :heart:
 
Pikkuvarpunen: Iso kiitos tuosta linkistä! Kävin kyseisellä sivulla pari viikkoa sitten, mutta selasin huonosti ja asia jäi. Nyt taas ottaessasi asian esille ja siitä innostuneena selasin tuota, niin siellä voisi olla juuri yksi laite minulle sopivassa raossa vapaana. Laitoin juuri sähköpostia ja kyselin tilanteesta. Ehkäpä minäkin saan laitteen itselleni ensi viikon alussa. Todennäköisesti ehtii hyvin, koska en usko vauvan ulos haluavan ennen laskettua aikaa. :)

Unelias: Jaksua ja :hug:

Tupuhupuna: Tervetuloa joukkoomme! :wave:

Lumihiutale: Paljon onnea tytön syntymän johdosta! :flower: :heart: Pikaista voinnin paranemista! :hug:

Pikkuapina: Onnea pojan syntymän johdosta! :flower: :heart:

Nan-nan-naa ja Mariann: Jos ei nyytit ole vielä kainalossa, niin tsemppiä ja oikein hyviä supistuksia!

Gardenille paljon kunnon tujuja supistuksia, jotka vie synnytyssaliin. Jaksua! :hug:

( . ) Ei mitään uutta. Tänään pitäisi kuulla verinäytteiden tulokset ja sitten katsotaan, mitä toimenpiteitä tuo Hb 100 saa aikaan. Eniten tällä hetkellä vaivaa vaivoista nuo minun ranteet ja sormet. Enää ei kädet ole puuduksissa, kipeät ja kankeat vain öisin vaan myös päivisin sama jatkuu. Hitsi kun ei meinaa saada jäätelöä leikatuksi paketista lautaselleen ranne- ja sormikivun takia. :LOL: Vauva ei ole tulollakaan vielä maailmaan. Viikonloppuna puuhastelin kaikkea, kun tajusin, ettei enää tarvitse varoa supistusten vuoksi. Kokeilin kaivaa jopa miehen kaivinkoneella. Tosin se ei onnistunut lainkaan, kun pelkäsin koneen kaatuvan, kun se hytkyi. Vauva ei ollut moksiskaan äidin kokeilusta. Joka tapauksessa hyvä, että pysyy vielä masun lämmössä ja turvassa, niin ehdin vielä hoitaa tällä viikolla esikoisen eskaritutustumisen ja ensi viikon astmalääkärin ja oman kampaajan pois alta. Sitten olisi hommat kunnossa. Kun esikoinen meni yli la:n, niin en osaa ollenkaan odottaa tätä vielä syntyväksi, vaikka hänet kiva olisikin syliin jo napata. :)

Tsemppiä kaikille!

-Sh ja Milla rv 38+0 :heart:
 
Tervetuloa meriheponen ja tupuhupuna!
Onnea lumihiutale82 ja pikkuapina! :flower: :heart:
mariann-81 ja nan-nan-naa, onnea matkaan!
Aika moni on saanut jo vauvansa kainaloon, itellä ei vielä ole kiirettä mutta toisaalta ois kiva nähdä jo vauva...
Kivunlievityksestä sen verran että esikoista synnyttäessä sain epiduraalin, ja en aio ottaa sitä enää. Teho oli kyllä hyvä, kivut hävisivät, mutta jotenkin tuntui että ponnistuksen tarve katosi, enkä osannut oikein ponnistaa. Kakkosen synnytyksessä sain vain kohdunkaulanpuudutuksen, josta ei ollut mitään apua ja synnytys meni muuten luomuna. Ja oli mielestäni helpompi ja nopeampi kuin esikoisen.

Vaahtera82 36+4
 
Onnea lumihiutale ja pikkuapina! :flower: Johan alkaa vauvoja satelemaan :heart:

Ja nan-nan-naalle ja mariannille tsemppiä koitokseen!

Tällä rintamalla edelleen onnetonta pientä menkkajomotusta, onneksi se lisääntyy päivittäin.

Miumiu, täällä kanssa ihan järjetön kuvotus ollut muutaman päivän, pönttöä en ole vielä joutunut halaamaan mutta jos meininki jatkuu niin eiköhän sekin ole edessä... Saa nähdä enteileekö jotain - vai jatkuuko tätä vielä se 3 viikkoa :/

Salma ja Sintti 39+2
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: On taas viime käynnin jälkeen nyyttejä ilmestynyt monelle.

Minä suoritin vielä viime viikolla opiskeluihin kuuluvaa näyttöä, mutta oli pakko jättää se kesken kolmen päivän jälkeen. Mulla on olleet verenpaineet koholla muutaman viikon ja proteiinia pissassa. Viime viikolla mulla oli jo niin huono olo, että neuvolan täti passitti mut Kättärille ja kävin siellä makoilemassa torstain ja perjantain. Kotiin pääsin sillä ehdolla, että pysyttelen levossa. Me olimme jo esikoisen tarhaankin ilmoittaneet, että pojalla olisi alkanut loma, mutta saimmekin pitää poitsun vielä tämän viikon hoidossa. Ei olisi lepo oikein onnistunut pikku-uhmiksen kanssa. Minulla oli viime raskaudessakin raskausmyrkytyksen oireita ja nyt ne siis tulivat jälleen, tosin jo varhaisemmassa vaiheessa kuin viimeksi. Levolla yritän pitää verenpaineen alhaalla, mutta mikäli se tuosta nyt nousee, niin harkitaan verenpainelääkityksen aloittamista. Käynnistystä eivät kuitenkaan vielä halua aloittaa, kun pitäisi saada muutama lisäviikko kasaan.

Huomenna menen taas Kättärille tutkimuksiin, eilen kävin siellä käyrillä ja viemässä vuorokausivirtsan. Tänäänkin pitää pissaa kerätä. Sokerit ovat onneksi pysyneet sallituissa rajoissa. Esikoinen ihmettelee, kun minulla on nyt sekä verensokerimittari että verenpainemittari :)

T:Zalmiakki ja pikkuinen, rv35+5
 
Onnea pikkuapinalle poijjaasta! :flower:

Mariann ja Nan-nan-naa teillä taitaa nyytit olla kanssa kainalossa pian. Tsemppiä ja onnea! :flower:

Maira on varmaan elmerin haku reissussa myös, kun ei ole näkynyt!

Tänne pitää tulla näköjään vähän väliä katsomaan, kun on alkanut mammat jakautumaan!!

Keskiviikkona neuvolaan jälleen.
Nyt on myös lääkäri joka kurkkii tonne alapäähän!
Toivottavasti siellä olis jotain tapahtunut!

Täällä poksuu 38+0 POKSSS
 
Täällähän tapahtuu =) Onnea kaikkialle vauvan jo syliin saaneille ja tositoimissa oleville paljon tsemppiä.

Tervetuloa uudet

Tänään olis sitten laskettuaika eli maagisen rajan yli mennään ainakin täällä. Minkään näköisiä oireita ei vieläkään ole niin tuskinpa tänään syntyy. Kasvatellaan sitten tän tulevan äidin kärsivällisyyttä, mikä ei koskaan ole ollut kovin hyvä.

Milkei: pohjanmaalla on kuullut mummoa kutsuttavan muoriksi.

poks 40+0 poks
 
Syyshortensia, mulla on ollut tuo sormien puutuminen ja tunnottomuus jo muutaman viikon oikeassa kädessä, keskisormi yötä päivää tunnoton. Alkoi silloin helteillä ja ei ole palannut. Neuvolalääkäri totesi vaiva olevan yleinen raskauden loppuvaiheessa, ja pitäsi helpottaa muutama viikko lapsen saannin jälkeen... Näillä siis mennään, onhan tuo aika vänkä, kun oikea käsi on hieman outo, mutta näin useiden viikkojen kokemuksella senkin kanssa voi elää...

ihan hurja tahti täällä on vauvaantumisen kanssa.. Minä edelleen siivoilen kaappeja ja odotan, että jos joskus tulevaisuudessa supistelisi kunnollaa, mistää sellaisesta ei tietoakaan...

Kaikku ja nimetön 36+2
 
Onnea lumihiutale ja pikkuapina!!!
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Mariann ja nan-nan-naa:lle myös tsemppiä ja onnea :)

Kiitos kaikille mummi/vaari/isi-avusta! Suomen kieli on ihana ja rikas, toisin kuin eräät (krhm! :kieh: )

Täällä on nyt energiavarastot ihan finaalissa. Ei riitä potkua ei niin yhtään mihinkään ja niin kuin piti tehdä loppusiivoukset ja järjestelyt ja isyyspakkaukset ym.. Viime viikon touhuilin hulluna ilman kipuja, nyt sitten hyvä kun jaksan tehdä itselleni ruokaa. Masua viiltää tuosta navan kohdalta sisältäpäin liikkuessa, ulkopuolelta ko. alue on aivan tunnoton. Onkohan tämä nyt vain sitten tuon nahan venymisestä johtuvaa? Poika on edelleen aktiivinen kuitenkin. Huomenna on aika neuvolaan, kysytään sitten siellä (ja saadaan vastaukseksi joku välinpitämätön juttu taas). Varmaan on kilojakin tullut taas sata ja poika on jo viiskiloinen ja ähh. Tänään on huono päivä....

...eikä vähiten sen vuoksi, että passittivat miut työkkäristä vielä TYÖHAASTATTELUUN. Siis 3 viikkoa ennen laskettua aikaa? Hulluutta. No, sinne on nyt sitten mentävä tänään, gahh. Peruuttelenpa tästä takaisin mörököllimaahan :kieh:

 
lumihiutaleelle ja Pikkuapinalle hirmuisesti onnea!!! =) :flower: :heart:

Ja tsemppiä koitokseen Mariann ja Nan-nan-naa! =)

Ehei, en mä täältä ihan noin vaan poksaha... ;) Me vaan vietettiin aktiivipäivää.. :D Käytiin ajelemassa päivä vm.-65 mustangilla ja siinä sivussa tuli sit pyörähdettyä drifting kisoissa jne..Eli meillä käytetään tälläsiä miehisiä houkutuskeinoja empun ulos saamiseks... :p :D
Mut ei, ei se halua tulla ulos... :) Joo supistuksia saatiin pari aikaseks mut se siitä, saunassakin käytiin ja illalla sitä kivointakin ässää (joka muuten loppui vähän vaiheeseen kun emppu on..aika hemmetin alhaalla... :whistle: ) mut ei. Eli mä tein ihan fiksusti kun mietin niin et yli mennään... :) Tosin nyt mä oon sit saanu nukuttuakin ja muutenkin ollu ihan hyvä mieli, ettei mua nyt niin haittaakkaa vaikka toinen tolla möllöttää! :)

Maks. 3vko. ja mä alan päivittää nyt etusivua! :)

Maira ja emppu 38+6
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista :flower:
Tsemppia Mariann ja Nan-nan-naa :flower:
( . ) Mulla on tällä hetkellä menossa sellainen vaihe, et mikään ei ole vielä valmista ja miljoona aasiaa tekemättä jajajaja..varmaan alitajunta järjestää paljon tekemistä, ettei vaan tarvitsisi miettiä synnytystä..eli varmaan jännittää niin hirmusesti vaikken sitä itselleni suostu myöntämään..
Mutta,mahtavaa on se, että huomenna on vika lääkärikäynti, ja täällä päin ovat kovia arvailemaan, että koska tulee ulos :D Oma neuvolatäti sanoikin, että se lääkäri jolle oon menossa, on yleensä todella hyvin onnistunut arvauksissaa :D Eli arvausta odotellessa. :LOL:
heppa ja mukula 37+1
 
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä!
Pitipä tulla kysymään viisaammilta kun taasen askarruttaa!
Miten onnistuu automatkailu vauvan kanssa, kun se matkustaa takapenkillä?!
Koska istuinta ei saa eteen laittaa air backin takia.
Miten mä sille laittelen tuttia ja annan leluja :LOL: Joka pysäkille pysähdys huoh?!
Siis jos olen yksin vauvan kanssa liikenteessä, muuten kyllä matkustan ite myös takana.

:LOL: kaikkee sitä miettiikin...
 
Jane Jep, sit vaan pysähellään.. :) Tosin mitä oon seurannu niin ainakin tuttavapiirissä nuo muksut on yleensä nukahtanu autossa niin eipä niitä oo tarttenu sen kummemmin "viihdyttää"... :)

Mua jäi oikeesti mietityttää toi seksi, suoraan kysymykseen suora vastaus, eli vieläkö teillä pystytään harrastamaan seksiä?Siis lähinnä että onko mies sanonu mitään?Mä ite nimittäin kyl huomasin tos loppuviikosta että vauvan pää painaa tosi paljon tonne alakertaan, siis ihan kun pesasin itteeni niin tunsin sen, oikein säikähdin itekki sitä.. :ashamed: Nyt siis mies sano ettei oikein onnistu seksi, koska se pää painaa niin että tuolla ei ole tilaa..

Anteeks kun meen näin yksityiskohtaisesti henkilökohtaisuuksiin, jäi vaan tosiaan häiritsee mua itseeni aika paljon. :whistle:
 
ONNEA MILJOONASTI KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE JA VAUVAANSA HAKEMAAN LÄHTENEILLE..... :D :heart: :flower: :flower: :flower:

Joka päivä on kyllä tullu käytyä lukemassa teijän juttuja mutta ei saa aikaiseksi mitää kirjoitettua. Ja jotenki tuntuu etten pääse mihinkää juttuun kunnolla sisälle niin jää kirjoittelut sit siihen.. :| ja sit ollu tää remppa tässä myös mikä kiristäny pinnaa niin on ollu parempi ku on ollu vaan hissukseen... olo on ollu ihan hyvä,jo itseasiassa kohta 2viikkoa. kaikki oireet ja vaivat ja itkut on kadonnu jonnekkin ja olo on ollu aika seesteinen (jos ei oteta lukuun tota remppaa... :D ) säikähdin jo että kohtako lilli syntyy ku pojastakin oli sama seesteinen vaihe ennen synnytytä mutta hiljaista näyttäis olevan. ja eipä tuolla kiirettä nyt ole... joutaa kasvaa ja vahvistuu tuolla masun lämmössä.. vaikka ite kovasti odotankin pienen tuloa maailmaan..

jossain vaiheessa oli jotai puhetta kuivausrummuista.ite hävitettiin oma rumpu pois,ihan älytön sähkösyöppö ja monet vaatteet kutistu vaikka kuivas oikein... :/ ja se jos mikä ärsytti... loppuaikana kuivasin enää lakanat ja pyyhkeet rummussa... nyt tietenki paikat syksyn ja talvenmyötä täyttyy pyykeistä mutta ei voi mitään...

milkei onpas outoa työkkäritoimintaa!!! ite jäin tammikuussa työttömäksi ja silloin jo kerroin olevani raskaana. viimeiseksi työnhakupäiväksi laitettiin silloin jo ekä äippälomapäivä ja toivotettiin vaan onnellista odotusta... ei tarvinu enää siis käydä siellä eikä mitää osoituksia tullu...

ylihuomenna olis viimeinen lääkärineuvola..tuskin mitään uutta tulee,riippuu tietenki kuin hyvin ronkitaan että saako se sitten jotain uutta aikaan... ;)
enpä kyllä muista yhtää mitä pitäis kommentoida tai mitä muut on kirjoitellu,tekstiä on tullu melkoinen liuta...

Jaksamisia vaan kaikille, :hug: niille jotka on jo ihan kypsiä ja =) meille jotka vielä jaksetaan..

lilli ja mini-lilli 36+6
 
pakko kommentoida janelle vielä....

meillähän autoilu oli yhtä helvettiä ku ei poika viihtyny autossa lainkaan...=/ pari ekaa kuukautta meni hyvin mutta sen jälkeen 9kk asti yhtä helvettiä... mitään muuta tehny ku huutanu ja itkeny koko ajan.. joten me ei paljon missään sitten liikuttukaan... 9kk ikäisenä meillä oli jo toisenlainen istuin,brio zento ja sen vielä ku kääns niin että naama oli meno suuntaan niin huuto loppui siihen... muuta syytä/selitystä ei ollu ku matkapahoinvointi... selkämenosuuntaan ei sopinu toiselle.... toivottavasti muille pienille ei samaa tule...
 
Ripe Kiitos tsempeistä! Näinhän se oli.

Salmander Sullahan on jo niin hyvät viikot, että toivottavasti ei tarttis kärvistellä pitkään - ainakaan huonovointisena.

Maira Teillähän oli hieno kulkupeli! Osasivat kyllä ennen vanhaan tehdä kauniita autoja. :) Meillä ei autoa ole, eikä ihan heti tulekaan, mutta tuollaisen kelpuuttaisin minäkin pihaan :D
 
Apua kun monella jännät paikat :D

Polilla käyty ja kaikki hienosti. Isovatsainen kaveri tulossa... nyt painoarvio n. 2,9kg ja max. laskettuna ois n. 3,5kg. Pieni pää ja lyhyet jalat ja iso maha. Ihana arvio :LOL: No kohdunsuuntilannetta ei katsottu :kieh: Oishan se ollu kiva tietää onks mitään tapahtunu. Seuraava kontrolli la:na. Ja tarkat neuvolakontrollit viikottain rr ja pissa toksemian takia.

Milkeillä jännät paikat, jos vaikka töihin joutus :LOL: Ei kai anteeks. Mut kyllä ne osaa työkkärissä olla TYHMIÄ.

Täällä taas kesä ja kotiäitiys voi alkaa. Toivottavasti lämpöset ilmat jatkuu, jotta saadaan olla mahd. paljon tyttöjen kanssa ulkona. Uimaankin saa mennä. Mulle muuten tuttu kätilö sano, ettei oo mitään sellasta kieltoo, etteikö esim. vois uida vaik ois paikat jo vähän aukikin. Ja niin sano tää lääkärikin, että ihan normaali elämää saa viettää. Terkkari on kyllä ollut asiasta ihan päinvastasta mieltä. Ja jyrkästi.

 
Nyt olis viimeinen neuvola käyty yhdessä kasassa, seuraava kerta onkin sitten kotikäynti ja meitä onkin jo silloin kaksi :heart:

Kaikki oli hyvin, hieman jopa painoa miekin saannut. Ollut viimesen kuukauden aikana ongelma, ett oma paino tippunut.

Itse ihmettelen, kun supistuksia tulee kauhian paljon. Eilen koko illan, ja yöllä heräilin myös. Ja närästys on tehnyt come packin, ei pysty yöllä nukkumaan vasta kuin kolme tyynyä pään alla ja sitten ainakin yksi alaselän alla xD

Yllättävää, olen suht. sujut sektio asian kanssa. Ja muutenkin täynnä energiaa, noh paljon on tekemistä vielä ennen sairaalaa lähtöä (johtunee siitä). Miekin olen miettinyt miten pärjään lapsen kanssa, miten uskallan yksin lähteä autoilemaan vauvan kanssa tai ylipäätään mihinkään kaupunkiin pyörimään :) Ehkä se siitä kun muutaman kerrran käy rohkeasti :)

Jaksamisia tänne kaikille, ja kyllä myö ne vauvat saadaan hieman kärsivällisyyttä :) Nyt isyyspakkauksen kimppuun (mies oottelee kovasti miun salaista projektia, ei tiedä muuta kuin ett miulla on salainen projekti menossa hänen pään menokseen)

-Anna ja vauvanen rv37+6 tj8
 
Tipu Topakka
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!!!


Ja tervetuloa uudet =)

Juuri lääkäristä kotiutuneena.. Käynnisty päätös tuli. Ensi viikolla käynnistetään *hyppii onnessaan kattoon*. Syy: paha väliliitoksen löystymä. Sama syy käynnistykseen, kuin viimekin raskaudessa. Ensinnä äärettömän tuskallinen ja halkeamis vaara synnytyksessä sen verran korkea, että parempi käynnistää. Paranee kuulemma paljon hitaammin, kuin sectiosta. Tuntuu helpottavalta ja toisaalta jännittää aivan pirusti!
Nyt pitää laittaa viimesetkin vauvan tavarat kuntoon ja koti valmiiksi :D

Tipu ja Amelie rv. 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Juuri lääkäristä kotiutuneena.. Käynnisty päätös tuli. Ensi viikolla käynnistetään *hyppii onnessaan kattoon*. Syy: paha väliliitoksen löystymä. Sama syy käynnistykseen, kuin viimekin raskaudessa. Ensinnä äärettömän tuskallinen ja halkeamis vaara synnytyksessä sen verran korkea, että parempi käynnistää. Paranee kuulemma paljon hitaammin, kuin sectiosta. Tuntuu helpottavalta ja toisaalta jännittää aivan pirusti!
Nyt pitää laittaa viimesetkin vauvan tavarat kuntoon ja koti valmiiksi :D

Tipu ja Amelie rv. 37+1
Hei, pakko kysyä lisätietoja... Siis mikä liitos sulla löystynyt?
Itellä ollut tuo häpyliitos pahana pitkään ja olen yrittänyt kysellä että voiko siitä olla haittaa, mutta en ole saanut kuin vastauksia, että ei.
Mutta vähän se mietityttää miten se käyttäytyy synnytyksessä ja luulen, että kipulääkitystä tartten kyllä ehdottomasti kun on jo nyt niin kipee.

T.Ripe
 

Yhteistyössä