~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

pikinen :wave: meillä on sitten ihan peräkkäiset sektio-päivät, minulle varattiin juuri sektio 2.6 :)
Käytiin juuri polilla ohjauksessa, mitenköhän tuon ensi viikon vielä kestää odotella!
Olisi kiinnostanut kuulla tarkemmin mikä lantion mitta siellä oli ahdas, eli onnistuuko alatiesynnytys ylipäätään (koskaan). Mutta kätilö ei osannut varmaksi sanoa kun lääkäri oli tehnyt päätöksen. Käsittääkseni se kuitenkin oli joku mitta ihan alhaalla/suulla..eli tämänkö siitä saa kun ei pahemmin kärsi liitoskivuista, niin ei paikatkaan avaudu :D

Syyshortensia Hyvä että sulla oli rauhoittava keskustelu kätilön kanssa! Voin kuvitella miten paljon sellaisesta on apua. Tänäänkin tapaamani kätilö oli niin mukava ja vakuuttava :)

Miumiu&Luikis 37+4
 
Punktiossa tuli tänään käytyä. Kokoarvio oli taas aivan huikea, Jättimegaveijari on jo 4.2 kg (rv 37+2).

Ilmoittivat tuloksista ja ihan unohdin kysyä keuhkojen kypsyydestä, koska kuulemma leikataan jokatapauksessa viimeistään maanantaina. EPO-arvot ovat senverran koholla. Sydänkäyrälle pitää mennä huomennakin. Voi hitsin vitsi. Nyt kyllä iskee paniikki. :(

Siiri ja Veijari
 
Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa... iltasin supistellu jonkun verran mut ei mitään kauheen kipeesti mut aina ne on sit loppunu ku seinään... tänään oon jo leikannu nurmikkoa ja käyny tunnin lenkillä et jos se sielt tajuis ulos pikkuhiljaa tulla =) Limatulppaa oon ollu bongaavinani ny parina päivänä ku limaa tullu paljon enemmän ku normaalisti ja ihan lorahtelemalla...

Toivotaan et ny v-lopun aikana moni pääsis tositoimiin =)

Zande 37+3
 
Siiri71: esikoinen syntyi rv 37+3 ja painoi 4,3kg :D Esikoisella ainakin oli keuhkot kehittyneet kunnolla jo tuolloin ;) Ja onhan sulla sitten maanantaina jo melkein 38 viikkoa täynnä :hug:

Huvittavaa,kun musta huolehtii jo appiukkokin,katsoo kuulemma joka päivä,kun tulee töistä onko meidän auto pihassa ;) Ja yksi ilta tuli katsomaan onko mulla kaikki ok ,sekä tänään aamulla,kun vaimonsa puhelin oli soinut,oli ollut varma,että nyt tarvitaan lasten vahtia :D


Kaikille tarvitseville supistustuulia kovasti
:D Myös itselle toivon niitä todella,kun ei tiedä mikä jätti mun masussa on =)
 
onnea vauvan saaneille! :flower: =)

ja tsemppiä kaikille kärvistelijöille! :heart: :hug:

meidän prinssi siirrettiin eilen oulusta rovaniemelle =) ressukka oli ihan väsy reissaamisesta kun kävin katsomassa. tänään sitten sain vihdoin ja viimein pojan eka kerran syliin =) =) se tunne oli kyllä jotain aivan ihanan mahtavaa. vaipatkin pääsin vaihtamaan ja sain jopa syöttää =) lisähappea tarvitsee edelleen ja hengityksen kans meinaa temppuilla syönnin ja syvän unen yhteydessä. maitoannos on tällä hetkellä 55ml kolmen tunnin välein. bilirubiini on pysynyt nyt onneksi rajan alapuolella ja pään kontrolliultra tais olla ens viikon alussa.. mutta tästä on suunta toivottavasti vain ylöspäin =)

emmmaa ja prinssi 9vrk
 
Nyt jossei toi oo alkanu kiinnittyy tms. niin musta on tullu vainoharhainen..Alko sattuu ihan kamalasti alakertaan ja häpyluun tienoille sekä selkää juilii... (mun tuurilla se yrittää kääntyä vaa ympäri... :p )

Siiri Tsemppiä maanantaille! :hug: Mahtaa siellä olla jännitys huipussaan.. :)

Zande Täälläkin on limoteltu pari päivää, mut ei mulla hajuakaan ole onko se limatulppaa vai vaan hemmetin runsasta valkovuotoa... :whistle:

Rapu
Ihana appiukko sulla... :heart:

Emmmaa Mukavaa et siirto sujui hyvin.. :hug: Pystyn vaan kuvittelee mitkä on ollu fiilikset kun oot saanu pikkuisen syliin... :heart:

PikkuVarpunen AIVAN ihana mahakuva!! :D

maypo Ei muutakun koita jaksaa, ei olis kauaa... :hug: Mulla oli muuten painoarvio yli 3kg jo rv36, nyt muakin alkaa kohta jo jänskättää et onko se nyt niin iso sit... :D

laakeri
Sullahan on siellä kans jännää, ei muutakun jaksamisia..:hug:

SH toistan itseäni, kiva et se polikäynti meni hyvin.. :)

Jane Mä oon aina miettiny kuivausrummun käytännöllisyyttä, noin niinku ihan oikeesti, saat raportoida sit kun saat sen käyttöön.. :D

Nyt mulla jo pätkii.. :D koitin muistaa kaikki... :p

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille!Kohta nää pahimmat helteetkin helpottaa ja toivottavasti sitä mukaa meidän turvotuksetkin! :)

Maira ja emppu 37+3

Muoks. ihan hiton kiva, kello on nyt 23.00, isäntä sitten ihan vallan muisti tossa 2h sitten sanoa et hei joo, äitee on tulossa ukkonsa kanssa huomenna!!Voi prkl, kaikki kaatuu niskaan ja oltiin vielä tolla toisella paikkakunnalla kattoos kiihytystä kun se sen muisti (mä siis tulin justiinsa kotiin.. ), tosi hiton kiva tietää et anoppi on tulossa huomenna, herra ite huitelee taas poikain kanssa jossain ja meinaa viel et lähtee huomenna tallitalkoisiin ja ei muuten lähe!Hitto jos ei osaa ajoissa varoittaa tollasista "kyläilyistä" mistä on ite tienny niin saa luvan olla mun kanssa sit siivoomassa ihan kotona!Ja mä toivon et se hankkii itellee megakrapulan, tai aina parempi, mä lähtisin synnyttää nyt yöllä..Voi jumankauta mua ottaa aivoon.. :headwall: :kieh:
 
Huomenta.Ompa täällä ollut eilen harvinaisen hiljainen päivä :eek: Joko alkukuun odottajat on synnärillä :D

Tänne ei siis mitään uutta,eilen oli hiljaista supistusrintamalla :/

Tänään yhdet valmistujaisjuhlat.

Rapu ja masuasukki 38+4 :heart:
 
Rapu82, mä kans mietin että kovin on hiljaista... Liekö muillakin samanlaista saamattomuutta, tuntuu että itse käy niin hitaalla. Tsemppiä Maira ja muut, jotka tuskailevat noiden puolisoittensa ajattelemattomuuden kanssa. Ymmärrän oikein hyvin, kyllä mäkin tuolle miehelle vihjaisin että parasta pysytellä lähiviikot koko ajan ajokunnossa, ellei halua riskeerata että synnytys menee ohi.

Niin seksistä - unissa sitä on enemmän kuin irl, sinänsä se ei ole ongelma, eli se että on sitä vähän harvakseltaan tässä vaiheessa, johtuu lähinnä omasta kömpelyyden tunteesta. Miestä ei ole kuulemma koskaan tuo kumpare vaivannu ja edellisessä raskaudessa luulen että sillä oli vaikutustakin synnytyksen edistämiseen... Ihan mukavalta kuitenkin tuntuu, kun saa aikaiseks :whistle: . Mukavasti on nyt mieheltä tullut muutakin läheisyyttä, alkaa vähitellen tuon tulokkaan olemassaolo realisoitua, päivittäin vois ottaa vaikka kantapäästä kii :LOL: .

Mut sellainen mistä ei oo ollut puhetta synnytyksen edistäjänä, väitetään että tiettyjen akupunktiopisteiden hierominen antais vauhtia - mä kävin tässä viime viikolla sellaisessa seitai-shiatsu-hieronnassa ja se hoidon antaja sitä mainosti, ettei nyt kosketa niihin pisteisiin, mut jos alkaa mennä yliaikaiseksi, sitä voi harkita... Tuo hieronta sinänsä tuntui mukavalle, joten voisin tarvittaessa sitä kokeilla jo senkin takia. Tässähän mä oon "varaillu" tälle syntymäpäiväks tuota 12.6, kun silloin olis vapaa lauantai (edellisenä koulun päättäjäiset ja yhdet lakkiaiset, seuraavana rippijuhlat), toivottavasti on kuuliainen poika ;) .

Omaa napaa sen verran vielä, että vime päivinä on kyllä ollut menkkamaista jomotusta ja yläreisien särkyä, sellaista lievää, muttei oikein mitään tahdo jaksaa, ainakaan olla seisaallaan... Toiveikkaana jos olisi merkitys että paikat kypsyvät?? Mullahan ei ole kyllä aavistustakaan tuon alapään tilanteesta (kuten joku muukin toivoi, olis se kiva tietää) sitten viikon 28 jälkeen...
 
Phuuuuuuh! Anoppi has left the building! Itseasiassa jo torstaina, mutta oli niin raskas viikko sen kanssa, etten eilen jaksanut tehdä kyllä juuri mitään, hengitellä vaan syvään.
Se on hirmu sydämellinen ihminen ja tarkottaa hyvää (ja meillä oli ennen raskautta järettömän hyvät välit), mutta myös todella ajattelematon ja takertuva. Tuntuu siltä, että oisin tekemässä tätä lasta sille. :/ Se halus tietenkin ostella muksulle kaikkee ja tietty tosi kiva, kun itellä on tällä hetkellä vähän tiukkaa kaiken törsäilyn jälkeen, mutta että se sit haluaa päättää lastenhuoneen värityksen ja mitkä vaatteet lapsella on päällä nimenantojuhlissa. Sanoin kyllä suoraan, että tosi kiva muuten, mutta ymmärräthän, että mie haluan itse päättää, mitä lapsella on ensimmäisissä juhlissaan päällään. Loukkaantu.
Sama kun kerroin, että miun suomalainen kaveri on hälytystilassa silloin kun mies on matkoilla, niin tokas että hänhän sinne synnytykseen tulee tietenkin. Sanoin ystävällisesti taas suoraan, että tarviin jonkun, joka oikeesti saa miut rauhoittumaan ja joka puhuu selkeää englantia/suomea. Paasas vaan, kuinka hän 3 lasta synnyttäneenä ois paljon luotettavampi vaihtoehto ja että kyllä hän tulee sinne sairaalaan sitten kuitenkin. Huoh. Ja myös sairaalassa vierailusta sanoi, että sinne ainakin sitten tulee. Että onhan hänellä nyt oikeus nähdä lasta heti. No joo, pitkin hampain sanoin et joo jos kaikki on kunnossa niin tulkoon. Mutta eilempä selvis perhevalmennuksessa, ettei saa edes potilashotelliin tulla vieraita... mikä HELPOTUS!

No, tulipa siinä sen vierailun ohella tehtyä tuo kehto valmiiksi, kun piti keksiä jotain "pakollista puuhaa", jotta sain vähän edes levähtää seuraneidin virasta. Nyt olis enää vähän viimeisiä järjestelyitä ja sen sairaalakassin pakkaaminen jäljellä, samoin kuin isyyspakkauksen kasaaminen... odottelen malttamattomana sisältöä, jotka tilasin netistä.

Aloitin torstaina lipittelemään myös sitä vl-teetä... hitsi, miten hyvää! Minkä merkkisiä työ muut juotte? Miul on tollasta Heath & Heather -merkkistä kun en löytänyt vielä ainakaan mitään muuta.

Turvotus on järjetön! Kysyin eilen valmennustunnilla kätilöltä vinkkejä miten siitä pääsee eroon ja suositteli lämmintä kylpyä. Paskanmarjat mitään auttanut. Ei auta, se on vaan vettä lipiteltävä ja kärsittävä, kohta tää on toivottavasti ohi. TOSIN, tietääkö kukaan, miten paljon nestettä voi kerääntyä viikossa maksimissaan? Miul oli tullu 2 kiloo lisää ALLE VIIKOSSA eikä varmaan oo voinut olla muuta kun nestettä. Tai jos oli, niin taidan joutua ostamaan ensivaatteet vauvalle taaperoiden osastolta. :kieh:

Nyt muuten sattuu alapäähän ihan vietävästi kävellessä ja noustessa sängystä ym.. ihan kun koko alue olis palasina! Viiltäviä kipuja tulee lisää ja lisää koko ajan ja tää keilapallo on alkanut roikkua selvästi, varsinkin istuma-asennossa tuntee ihan kun pallo lepää reisiä tai risti-istunnassa häpyluuta vasten. Voisko olla merkki jo, että tulossa ollaan? VOISKO? Pliiiiiiiiiis....

Ensimmäiset raskausarvet ovat ilmestyneet masuun. Ihan muutamia toistaiseksi tuohon navan ympärille, nyt tuo napa näyttää vähän sellaselta hippiauringolta :D Tisseissähän miul oli jo viirukkaat.

Tisseistä puheen ollen, katsottiin valmennuksessa imetysvideo ja voi APUA miten suloisia vauvoja! Olin tippa linssissä koko ajan kun vauvat tekivät ensituttavuutta äidin maitobaariin. Miten he voivat niin haistaa ja tietää :heart: Näytettiin pientä keskospoikaakin, jolla vielä ei silmätkään ollut kunnolla auki, mutta niin vaan löysi tissin ihan itse kuin pien linnunpoika. Awwwwwww ja iiiiiiiii! Toivottavasti ei olis imetyksen kanssa ongelmia.

Nyt tuli hirmusti vaan omaa ratkennutta napaa, pyydän anteeksi nöyrimmiten :ashamed:

Ja supistelutuulia täältäkin niitä kaipaaville!

milkei 35+6
 
Jee, mulla on taas nilkat! Turvotus helpotti, kun join pirusti vettä ja popsin ananasta sekä kävin "pitkän" sauvakävelylenkin. Yöksi pistin jalat aavistuksen koholle. Uimassa en enää uskalla käydä, kun on vähän sellainen tunne, että nuo paikat kypsyy.

Milkeille tsemppiä anoppitaistoon, hyvä, että pidät puolesi. Meillä anoppi on tarjoutunut tulemaan avuksi, mutta ei onneksi ole väkisin tunkemassa ja sillä olisi onneksi erillinen majoituspaikkakin tiedossa täällä päin.

Mairalle jaksuja puolison kanssa.

Rapu onpas sulla ihana appiukko :)

Jotain muutakin mun piti kommentoida, mutta ei nyt muistu mieleen, joten tasapuolisesti kaikille jaksamista.

Meille tulevat kohta kuvailemaan jotain mimmejä noiden autojen kanssa. Mä voin mennä sinne vähäpukeisten rimpuloiden sekaan pullistelemaan, kun kellään niistä ei taatusti ole yhtä hienoa mahaa, kun mulla ;)


Jonttu & jättis 36+6
 
Milkei Anoppisi kuulostaa kovin samanlaiselta, kuin omani. Tosin hän ei ole vielä heittäytynyt yhtä tuttavalliseksi. Hirveän mukavahan hän on, mutta sun juttua lukiessa luulen että on hyvä olla tarkkana ja pitää häneen pieni etäisyys:D Mies jo tykkääkin pitää meidän asiat ominamme, joten anoppi onkin viimeaikoina alkanut ottaa pääasiallisesti yhteyttä minun kautta..nyt ei hyvältä näytä :LOL:

Maira Voi harmi:( Olisit tokassu että ainiin unohdin kertoa että en ole silloin kotona, on muuta ohjelmaa :kieh: :D

Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa ja jotenkin en usko että mitään tapahtuisi ennen tuota sektio- päivää. Meillä oli alkuperäinen LA viikkoa myöhemmin kuin virallinen joten epäilen että mitään "kuuluisikaan tapahtua vielä kesäkuun ekalla viikolla.

Aurinkoista päivää kaikille! B)

Miumiu&Luikis 37+5
 
Tipu Topakka
Emmaa hieno, että siirto sujui hyvin :)
Onpas teille mahtavia painoarvioita! Meidän pikku kirppu on aika siro, mutta en valita :D :whistle:
VL-teestä :x Minusta se maistuu ällölle. Kävin hakee sitä apteekista. Pakkasivat siellä paikan päällä, että on ainakin tuoretta tavaraa :D

Omaa napaa:
Lääkärissä käyty ja kaikki ok. Pää on jo lähtökuopissa ja painaa kovasti jo valmiiksi auenneeseen kohdunsuuhun (saapa nähdä ens viikolla onko lähtenyt aukeamaan vielä lisää..). Lääkäri sanoi, että synnytys saattaa tällä tilanteella käynnistyä hetkellä minä hyvänsä ja saa tulla jos on tullakseen, mikä minusta on kyllä rutkasti liian aikaseen!
Meillä pienoinen ongelma lastenhoidon järjestelyn kanssa synnytyksen käynnistyessä :| Miehen molemmat vanhemmat ovat seuraavat viikot poissa ja siinäpä ne apujoukot sitten ois ollutkin.. kysyin kyllä mukavalta naapurilta, jos se kattois lapsia perään edes sen aikaa, että mies ajaa minut sairaalaan. Onneksi on tuo "oma kätilö" systeemi täällä, niin ei tarvii ihan yksin mennä synnyttämään.
Tipu ja tirpukka rv.35+6
 
Aih ja voih!
Sitähän se "helppo" raskaus sitten enteili... Nimittäin helvetillistä synnytystä edeltävää aikaa. Pari päivää ollu todella tuskallista, eikä yöllä oo paljon nukuttu. Eilen käytiin synnärillä käyrällä, kun illalla oli mukava 4 tunnin kestosupistus, jonka aikana en tuntenut yhden ainoaa liikettä. Käyrälle tuli supistuksia ihan kivasti ja kätilö jo lupaili että hyvin pian... Viime yö olikin sit ihan helvettiä. Nyt taas supistaa ihan pienestäkin. Tässä kirjoittaessakin ihan koko ajan. On mummit ja kummit hälytetty valmiustilaan ja tää on vaan tällasta odotusta nyt. Oksettaa, pyörryttää ja päänuppi on ihan sekasin. Siis ihan ku olis hulluksi tulossa. Ei pysy ajatus kasassa. Milkein kuvaamia kipuja alapäässä, aina kun käy pissillä, tuntuu ettei pääse enää ylös pöntöltä kun kiristää ja sattuu. Rinnat on ihan tulessa. Jalkapohjat on ihan tulessa. Kädet hikoo ja on ihan taipumattomat. Tuntuu ettei henki kulje. Menis nyt ne vedet s*tana.

Ei mulla muuta. Mukavaa oloa kaikille. :kieh:

Tänään rv 38+5 (esikoinen syntyi näillä viikoilla) ja jos Pyry syntyy huomenna, on lapsilla TASAN 1,5 vee ikäeroa!

Ainiin, oli maailman epämiellyttävin kätilö polilla - reippaasti ylipainoinen viiksekäs puhiseva nainen, joka kompastui johtoihin käyrää otettaessa. Ei ollu mitenkään miellyttävä persoonakaan. Mietittiin miehen kanssa että kiva tollanen kätilö synnytyksessä. Kompastuu vielä napanuoraan tms. :eek: Kysyi siinä että HALUANKO että tehdään sisätutkimus. Olisin halunnut joo, että olis vaikka vähän edistynyt tää synnytys, mutta suusta tuli tiukka EN. En vaan pystynyt siihen... Voi että tätä kiukkua! Meen ulos potkimaan kiviä tai jotain, jos vaikka helpottais...
 
Mussupussu:lla jännät paikat, tsemppiä!

milkei: Kuulostaa niin tutulta toi sun anoppi. Mun anoppi on ihan samanlainen. Mua ärsyttää suunnattomasti että se asuu samassa kaupungissa, ja mun oma äiti taas tosi kaukana. Se on jo nyt koko ajan neuvomassa kaikessa, ja on niin kaikkitietävä, ja kun mun kasvatusperiaatteet poikkeaa tosi paljon sen periaatteista niin tiedän että siitäkin tulee riitaa sitten kun vauva on syntynyt. Joskus mä tuun sen kanssa ihan hyvin toimeen, mutta joskus menee totaalisesti hermot! Tämänkin takia haluaisin ehdottomasti että mies pysyis kotona, ettei vaan tarvii soittaa anopille, kun synnytys lähtee käyntiin, koska sehän ei sinne synnytkseen tule! Soitan itselleni mielummin vaikka taksin ja synnytän ilman tukihenkilöä.

Vitsi mua ärsyttää kun en pääse pikkuveljen ylppäreihin! Ois pitäny tähdätä tän vauvanteon kanssa vaikka paria kuukautta aikasemmaks :LOL: Tosin jos oisin ensimmäisestä yrityskierrosta pamahtanu paksuks, niin meidän lapsi ois syntyny jo syksyllä, että se siitä tähtäämisestä :/

toffo 38+4
 
Elokuisissa on syntynyt ensimmäinen baby rv 26+3! :flower:

Meidän ketjussahan todellaki tapahtuu kokoajan. Varsinki heti sitten kun päästään aloittamaan kesäkuun ketju niin tulee paljon vauva-uutisia, niin monella on sektio-aika kuun alussa jne. :)

Täällä myös ihan saamaton olo. Sukkapuikkovihlaisuja tulee joka päivä ja paineen tunnetta välillä. Viime yönä taas juostiin vessassa parin tunnin välein, ei kyllä enää naurata kun on ihan voimat pois joka päivä tuon takia. Meillä sanottiin jo 4D-ultrassa että vauva on todella alhaalla, ja niin näköjään on nytkin kun painaa rakkoa. Jep "hyvää harjoitusta" tulevaa vauvaa varten, mutta EIH, nythän mun pitäs niitä voimia kerätä tulevaa varten. Mietin jo niinkin pitkälle että miten mä jaksan edes synnyttää ku oon kokoajan ihan poikki ja rätti :kieh: Toivotaan että se voima löytyy sitten jostain kun sen aika on!

Nyt viettämään lauantai-päivää miehen kanssa! :heart:

tinysteps 34+6 (34+2)

muoks. Olihan mulla sellaistakin, että tänään vaihtui sairasloma mammalomaan! :D :heart:
 
Mussupussulle tsempit!!!Kuulostaa aika pirun jänskältä jo... :hug:

Joo, ukko sit könys aamulla 5 kotiin ja lähti puol tuntia sitten tallille, mulla naksahti, lähti tulenkatkuinen viesti sen perään ja mä just tässä imen kahvit naamaan ja lähen toiselle paikkakunnalla shoppailee, siivotkoon ja passatkoon äitinsä ite. Minä en aio olla kotona. :snotty: :whistle:
 
Heippa kaikille

Jouduin sitten takasin sairaalaan keskiviikko yönä.....oli niin tajuton päänsärky että taksilla lähdin neljän aikaa yöllä.paineet olikin sitten 180/110 ja proteiini taas 3+ sisään ottivat minut.

Verenpaine lääkettä taas lisättiin ja nyt syön kahta lääkettä päällekäin eli 8 tablettia päivässä :O plus särkylääkkeet.

Vauvaa seurataan ahkerasti ja tähän asti näyttäis voivan hyvin.

tänän nyt tosiaan pääsin kotilomalle päiväksi ja illalla pitää mennä osastolle takaisin.päivä kerrallaan seuraillaan vointia ja leikataan heti jos vauvan voinnissa tapahtuu muutoksia.

voimia kaikille loppu metreille.

lumihiutale+iitu 35+5 (36+6)
 
Skool: Täällä ensimmäinen kuppi vl-teetä menossa :p Merkki näyttää olevan Pietarsaarelainen Valioravinto Oy Ab.

Syyshortensia: Hienoa, että sype-käynti vastasi odotuksiasi ja sait apuja!

Toffo: Toivottavasti miehesi ehtii synnytykseen!

Laakeri: Jaksuja suppareihin! Kyllä sinä sitten tiedät lähteä, kun aika on :hug:

Siiri: Meillä esikon keuhkot oli ok jo rv 36+6. :hug:

Emmmaa: Vahvistumista pikku prinssillesi toivon :hug:

Maira: :hug:

TipuTopakka: Toivottavasti lastenhoitosi järjestyy!

Mussupussu: Tsemppi :hug:

Lumihiutale: Vaivojenhelpotus :hug:

(.) Tänään kummipojan 6v-synttäreille pallomasuilemaan :LOL:
 
Tsemppiä Mussupussulle ja mulle joilla jo h-hetki ihan nurkan takana! :wave:

emmaan pikkuiselle voimia!

( . ) Itselläni ollut vähän väsy olo tänään, huippaa ja olenkin makoillut paljon. Yhtäkään harjoitus-supistusta ei ole ollut näköpiirissä, luulempa että meidän vauva tulee vasta kesä-heinäkuun vaihteessa.Mutta ei mua haittaisi, viikot menee kuiotenkin aika nopsaan, ja olo muutenkin ollut ihan hyvä.
Eilen harjoittelin kantoliinan sidonnan, ja nyt on sekin hallussa! ;)

Jonna kiva kuulla, että käynti oli valaiseva, me mennään maanantaina. =)

Johanna ja Pikkiriikki 34+6

Komea ukkonen oli Tuusulassa tänään.

HUOMENNA TASAN 5 VIIKKOA LASKETTUUN! :heart:
 
Tänään huinittiin kirppareilla, läyty taas kaikkee vaatetta tulokkaalle :) Sit askarreltiin paskarreltiin masulle kipsi :) Ihan kivahan siitä tuli, täytyy vielä paikkailla myöhemmin.
Tuosta vadelmanlehtiteestä, mistäs sitä ootte löytäny? Luontaistuotekaupoista? Marketissa en oo nähny :ashamed:

Tsemppihalit kaikille! :hug:

Pikkuapina ja Papu 39+1
 
:flower: :flower: :flower: :flower: Lämpimät onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille!! :heart: Niin se vaan alkaa olla meidän vuoro... :heart:

Anopin kanssa on täälläkin sukset pahasti ristissä, vaikka välimatkaa on (luojan kiitos!) 1000km. Suorastaan pelottava tapaus tämä minun rakas anoppini, ei vain rasittava... :|

Mussupussu, täälläkin näyttää siltä, että helppo raskaus saa tuskallisen loppusuoran...ihan viime viikoille asti kaikki on mennyt oikein hyvin ja helposti, mutta nyt onkin tullut tuskaa ja vaivaa kai senkin edestä. :snotty: Olo on hyvinkin kanttuvei.

Kaveri sai vauvan 2vkoa sitten ja tänään näin sitä piiperoista eka kerran...voi hyvät ihmiset, voiko joku olla niin pieni ja sievä!! :eek: :heart: Itkua sain nieleskellä ja iski jonkinlainen epätoivo siitä, etten IKINÄ saa tätä muksua täältä mahasta pihalle... :ashamed: en halua edes ajatella sitä rääkkiä, mikä on edessä! Olen "kai" niin väsynyt tällä erää, et se pistää uskon lujille, tsemppi on kyllä pahasti hukassa. :ashamed:

Mutta jospa se jostain vielä löytyis...jaksamisia! :hug:

-Elettaria & Wilma 37+0 *POKS*
 
Huomenta! Täällä kukuttu jo 4.30 alkaen. Unirytmi alkanut loppuraskaudessa mennä siihen että yhdeksän jälkeen illalla ei millään pysyisi hereillä ja aamulla ei meinaa saada neljän jälkeen enää unenpäästä kiinni. :D Kai se on totuttelua kohta alkavaan arkeen vauvan kanssa. Esikoinen on aamu-uninen ja nukkuu aika myöhään, joten saan ainakin hyvin omaa aikaa aamuisin.

Onnea kaikille jo vauvan saaneille! :heart:

Itsekin odotan jo malttamattomana että pikkukakkonen malttaisi syntyä. On pian alettava kokeilemaan niitä kolmea S:ää oikein tehokkaasti, jos auttaisi eikä menisi reippaasti yliaikaiseksi niin kuin esikoisen kanssa. Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja synnytykseen!

Tupuna ja Pikkukakkonen 37+0
 
Huomenta hiljaiseen pinoon! Mairalla taitaa kohta olla edessään iso, mutta mieluinen etusivun päivitysurakka, kun kaikki jo vauvan saaneet ilmoittautuvat rytinällä :attn: ;)

Pikkuvarpunen: Mulla on käytettynä ostettu kantoliina, joka jäi esikolta käyttämättä, koska en osannut sidontaa :ashamed: Onko neuvoja, mistä noita sidontaohjeita saisi?

Pikkuapina: Vadelmanlehtiteetä ostin juuri luontaistuotekaupasta.

EC: Jaksuja loppuoloon ja anoppiin :hug:

(.) Eilen join pari kupillista tuota vl-teetä, yhden vielä ennen nukkumaanmenoa. Illalla ei meinannutkaan uni tulla, koska masussa oli hassuja tuntemuksia. Todennäköistä kuintenkin on, että mua valvotti synttäreillä juodut tee-kupilliset ja aloin kuvitella lieviä synnytysoireita ja ajoin itseni paniikkiin. En siis taida vielä olla aivan sinut sen ajatuksen kanssa, että joudun pian synnyttämään :ashamed: Olo on niin hyvä, ettei sen puoleen vielä olisikaan vauvalla kiirettä, mutta mm. mahdollisen isokokoisuutensa takia saisi jo syntyä. Taidankin lähteä tästä lukemaan jotain synnytysjuttuja, koska tuntuu, että jos niitä ei lue muutaman kerran viikossa, on kaikki jo unohtunut, kun lähtö tulee - ja tunne, ettei muista mitään ei ole kiva!

Viileämpää eli vähemmän turvottavaa sunnuntaita kaikille!

Lenniina 38+2
 
Huomenta.Viime yönä tuli valvottua 3 tuntia,kun supisteli kipeästi 5min välein ;) Kokeilin syödä jotain,liikuskella,huilata ja lotrasin suihkussa,mutta supistukset pysyivät samana,kunnes sitten yhtäkkiä vaan loppiuivat :headwall: Aamulla oli tosi pettynyt olo,kun odotin,että jo ehkä tänään vois vauva olla sylissä :ashamed:
Nyt aamulla on tullut muutama kipeä supistus,muttei mitään säännöllisyyttä :/

Eilen tuli tehtyä kaksi kävelylenkkiä koiran kanssa,istuttua monta tuntia juhlissa ja illalla terassilla kotipihassa ja yöllä kokeiltiin yhtä S:ää,että kai nämä kaikki yhdessä aiheutti supparit :whistle:

Rapu ja masuasukki 38+5 :heart: (kohta poksutaan taas)
 

Yhteistyössä