~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Onnea mintulle pienestä nyytistä ja mipsulle Millan saamisesta kotiin!

Neuvolasta kotiuduttu: Oli siis viimeinen neuvolalääkäri ja rv 36+3 (suluissa 34+4)
RR: 114/74 (122/72)
Paino: 215g/vko (600g/vko)
Pissa: Sokeri + (sokeri+++)
Hb: 135 (-)
Tarjonta: rt (rt)
:heart: : 150 (159)
Sf: 31.5 (30)
Sokerirasituksen tulokset: 4.4, 6.0 ja 5.4 Mulla ei siis edelleenkään ole diabetestä, mutta se ei tainnut ollut yllätys kuin terkalle ja lääkärille. :whistle:
Lääkäri totes, että uudelleensynnyttäjillä vaikea ennustaa, koska vauva syntyy, mutta kaikki oli sillä mallilla, että vauva on valmis tulemaan. Kohdun suu pehmeä, lyhentynyt ja auki. Kohtu oli aika supistusherkkä.

Muuten kuuma on ja ahdistaa. Jalkoja särkee ja samoin selkää, vaikea nukkuakin yöllä. Turvotusta on vähän, varsinkin iltaisin. On niin norsuolo, että ei mitään rajaa.

Jaksamisia kaikille!

Papuneiti ja Tyyppi 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinysteps:
shawne78 kertomus sai minut melkein itkemään, mutta pakko väkisin pidätellä kyyneliä ku oon ihan kohta ystävää näkemässä. Itsehän olin keuhkoveritulppa-epäilyn takia sairaalassa yön yli rv 18, koska minulla on ollut koko raskauden ajan astmaoireita ja oli sitten veriarvot koholla. Pohjettakin olen saanut käydä ultraamassa parisen kertaa säryn ja arvojen takia, ovat kuitenkin aina olleet sitä mieltä että kaikki on kunnossa. Toivotaan. Huh huh, ihan hirveän kamalan kohtalon koki tuo perhe, en kestä :'(
Tätä epätietoisuuttahan tämä raskaus on. Voi vain toivoa, että kaikki on hyvin niin vatsassa vauvalla kuin itsellä. Mutta hyvä, että sinun tilaasi tarkkaillaan ahkerasti! Harvinaisiahan keuhkoveritulpat ovat ja kuolemaan johtavat vielä harvinaisempia. Olen pahoillani, että järkytin sinua. :(

Toivon todella, että jaksat uskoa, että kaikki on kohdallasi hyvin, etkä liikaa stressaa. Mutta kyllä kieltämättä laittoi itseäkin ajattelemaan yhä enemmän omaa terveyttä ja tutkimaan jokaista pientäkin poikkeavaa oiretta.

Jaksamista ja iso hali!! :heart:

Shawne & Baby Girl 34+2
 
Ihania ilmoja pidellyt! Ei ole malttanut koneella käydäkään - ja luettavaa oli tullut paljon.. Nyt kuiten kahlattu suurinpiirtein tekstit läpi..

:heart: Onnea Emmmaalle, mintulle ja saagattarelle! Sekä Mipsulle vauvan kotiutumisesta.

Mussupussu Kiitos topin kuvista sekä muusta siihen liittyvästä infosta. Tänään kävin kangaskaupassa, enkä muistanut sitä trikoota ostaa... No onpahan hyvä syy lähteä taasen kaupungille humputtelemaan. :LOL:

Harmillista miumiu ja hukkapätkä ettei kääntöyritykset tuottaneet tulosta. Itsellä kävi vähän toisella tapaa ja tenava oli kuin olikin kääntynyt aivan itse!! Luultavasti kääntyi toissayönä, kun mylttäys oli aivan järkyttävää - vaikka miusta ne tuntuivat turhilta kääntymisyrityksiltä. Vauvan jalat on samassa kohden kun perätilassa ollessaan, joten liikkeistä en tunnistanut että kääntynyt olisi. Lekuri totes vain, että oikein päinhän tää on ja sitten vähän kun syytellen tk:sta kyseli, miksi ei vielä tarkistettu viime viikkoisen jälkeen jne. mutta mie olin vain tyytyväinen. Mutta mitäs tuosta - synnytystapa-arvio tehtiin nyt ja jos mitään ihmeitä ei ilmene, mennään seuraavan kerran sinne synnyttämään.

Painoa arvioi nyt vauvalla olevan 2,8kg (rv 35+1) ja miusta se tuntui paljolta. Kaikki tutut ovat viime aikoina synnyttäneet sellaisia hippiäisiä.. Mutta vallan keskikokoinen on siis ja kaikki hänellä näytti hyvin masussa olevan. Miulla paikat myöskin ihan normaalit, joten keskivertokansalaisina toivomme keskivertoista alatiesynnytystä.. En tajunnut kysyä, miltä kohdunsuun/-kaulan tilanne vaikutti, mutta ilmeisesti ei ole mitään tapahtunut, kun ei sanonut. Olin myös niin onnessani kääntymisestä, etten muistanut kysyä onko pallit pysynyt matkassa vaiko ei... :p

Ja koira voi hyvin. Eilen pääsi itku kun sillä ei meinannut kakka tulla. Pelottaa, että suoleen jää jotain jumiin, se kun on toistaiseksi ohuempi leikkauskohdasta. Illalla ja tänään kuitenkin jotain tulosta sai ähinällään aikaiseksi! :attn:

Nyt vääntämään perunasalaattia. Ihan pelottaa mennä ensiviikolla vaa'alle, kun on tätä kesäistä säätä juhlistettu grillaamalla ja jäätelöllä ööö - joka päivä..

Rutti rv 35+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja shawne78:
Alkuperäinen kirjoittaja tinysteps:
shawne78 kertomus sai minut melkein itkemään, mutta pakko väkisin pidätellä kyyneliä ku oon ihan kohta ystävää näkemässä. Itsehän olin keuhkoveritulppa-epäilyn takia sairaalassa yön yli rv 18, koska minulla on ollut koko raskauden ajan astmaoireita ja oli sitten veriarvot koholla. Pohjettakin olen saanut käydä ultraamassa parisen kertaa säryn ja arvojen takia, ovat kuitenkin aina olleet sitä mieltä että kaikki on kunnossa. Toivotaan. Huh huh, ihan hirveän kamalan kohtalon koki tuo perhe, en kestä :'(
Tätä epätietoisuuttahan tämä raskaus on. Voi vain toivoa, että kaikki on hyvin niin vatsassa vauvalla kuin itsellä. Mutta hyvä, että sinun tilaasi tarkkaillaan ahkerasti! Harvinaisiahan keuhkoveritulpat ovat ja kuolemaan johtavat vielä harvinaisempia. Olen pahoillani, että järkytin sinua. :(

Toivon todella, että jaksat uskoa, että kaikki on kohdallasi hyvin, etkä liikaa stressaa. Mutta kyllä kieltämättä laittoi itseäkin ajattelemaan yhä enemmän omaa terveyttä ja tutkimaan jokaista pientäkin poikkeavaa oiretta.

Jaksamista ja iso hali!! :heart:

Shawne & Baby Girl 34+2
Ei se haittaa, et voinut tietää :) Oli vaan niin paljon täsmääviä asioita tuossa että oikein hirveeltä tuntui. Tällä hetkellähän mun tilaani ei enää mitenkään seurata, mutta luultavasti kaikki on kunnossa. Voivat paremmin sitten raskauden jälkeen tutkia noita astmaoireita, jotka juuri luultavasti ovat "vain" puhjennut astma. Ja ne veriarvot nousevat aina raskaana, sen takia ollaan herkempiä saamaan noita veritulppia. Onneksi tosiaan ovat kuitenkin harvinaisia..

Ei ole kyllä sinullakaan helppoa, ihan hirveät traumat varmasti tuollaisen näkemisestä jää. Toivon että saat jostain tukea tilanteeseen, koska on hirveää kun se alkaa varjostamaan omaa raskautta. Onneksi tässä ollaan jo loppupuolella mutta kuitenkin olisi kiva jos saisi "nauttia" nämä viimeiset viikot. Toisaalta turha myös alkaa stressata sitä että "mun pitää nauttia raskaudesta" koska rehellisesti ainakin omalla kohdallani raskaana olo on tuonut mukanaan niin paljon stressiä ja murheita etten todellakaan voi sanoa nauttivani raskaana olosta. Enkä aio siitä kantaa huonoa omaatuntoa :) Toivotaan että meillä kaikilla menee raskaus hyvin loppuun saakka ja että saadaan sitten nauttia vauva-arjesta!

Sinullekin paljon voimia ja haleja! Kyllä me tästä selvitään :hug:

tinysteps 34+2 (33+5)
 
MINTTUKO SAANUT VAUVAN, ONNEA ONNEA!!
Olen nettipimennossa muutaman päivän vielä,kun meidän netti pätkii uudessa kodissa.Kaikki hyvin,kesälomalla olen ja sunnuntaista eteenpäin sitten vauvalomalla.Aika ihanaa!
Nyt se odotettu loma koitti!
Sunnuntaina olin Bebesin synnytysvalmennuksessa miehen kanssa,ja oli ihan kiva "kerrata" asiat,onhan neidin syntymästä reilut 4 vuotta.Lisäksi juteltuani kätilöystäväni kanssa, päädyin harkitsemaan kohdunkaulanpuudutusta,jos tarve kivunlievitykselle tulee.Kohdunkaulanpuudutus ei sido sänkyyn eikä heikennä supistusten tehoa,ja niiltä juuri haluaisin välttyä.Joten kirjasin synnytyssuunnitelmaan,että jos kivut yltyy sietämättömiksi,epiduraalin sijaan haluaisin tuon paracervikaalin.

Helteet tuli,ja oli pakko hakea vaatetta.Mamavaatteita en enää osta,joten ostin Boobin imetysmekon,joka menee vatsankin kanssa.Ihania imetysvaatteita nyt Boobilla,suositteluni.

Johanna ja vauva 34 plus 2
_________________
 
Hei kaikille

Nyt vaan omaa napaa...lueskelen myöhemmin kuulumisianne.

Sunnuntaina jouduin sairaalaan koska verenpaine oli 170/110 ja valkuaista oli kolmella plussalla. eli siis raskausmyrkytys diagnosoitiin.vauva ei ole kasvanut pariin viikkoon ollenkaan mutta voi hyvin....sitä siis nyt seuraillaan.
Minulle aloitettiin verenpaine lääkitys ja tänään annos tuplattiin koska ei pysynyt paine alhaalla....
kotiin pääsin siis tänään pienen ruinauksen seurauksena....mutta heti takaisin jos tulee mitä vaan oiretta.perjantaina jokatapauksessa kontrolliin

Jos olo pysyy hyvänä ja paineet kurissa niin maanantaina menen myös sairaalaan ja katsotaan onko vauva kasvanut,jos ei ole niin leikataan siis ensi viikolla,muuten parin viikon kuluttua.

nyt olo ihan ok...vahvat on lääkeet :/

palailen huomenna lueskelemaan muiden kuulumisia.

Lumihiutale + iitu 35+1 (36+2)
 
Onnea vauvautuneille!

Valo on ollut uskomattoman reipas pieni mies ja muutimme tänään synnyttäneiden osastolle perhehuoneeseen, jossa nyt opettelemme perhe-elämää hoitajien avustuksella. Hän syö jo rintaa todella hienosti silloin, kun voimat riittävät. Kovasti hän nukkuu ja syöminen on välillä vaikeaa, mutta ruokaa on pakko saada menemään. Lastenlääkäri antaa päivittäin hänelle syöttöohjeet. Sitten kun syöminen saadaan sujumaan (eli kunhan me opimme häntä syöttämään myös pakkosyötöllä) voidaan kotiutua.

Kävimme eilen katsomassa Toivosta jäljellä olevaa kuorta. Kuolema oli tehnyt hurjaa jälkeä. Enää minun ei tarvitse murehtia paleleeko häntä haudassa. Ei varmasti palele. Laitoimme hänelle arkkuun mukaan kaksi pientä nallea ja peiton.

 
Saagatar :hug:

Tänne ei ihmeempiä,eilen tuli siivottua oikein kunnolla,ei mitään tehoa :/ Josko joku ilta koettas sitä mukavinta S:ää ;)

Jokohan Tänttärä päässyt tositoimiin?


Lumihiutaleelle
:hug:

Rapu ja masuasukki 38+1 :heart:
 
Syyshortensia: Eipä ole onneksi pitkä aika enää uutta tätiä kestettävä :hug:

Miumiu: Ihana asenne sulla =) Onnea päätöksentekoon!

Shawne: Varmasti tapaus järkyttää sua, kun täälläkin jo pelkän tapauksen lukeminen :'( Toivottavasti löydät rauhan asian kanssa! :hug: Jaksuja/helpotusta raskausoloon!

Tinysteps: Onneksi sulla kaikki hyvin :hug:

Mariann: Jaksuja/helpotusta turvotukseen - toivottavasti pian helpottaa vauvan synnyttyä =)

Papuneiti: Onnea sokerituloksista :flower: Jaksuja/helpotusta oloihin! Miten mielialasi? :hug:

Rutti: Onnea RT:stä :flower:

Lumihiutale: Osanottoni r-myrkytyksen johdosta! :hug:

Saagatar: ISO :hug:

Rapu: Muistankos oikein, että sulla esikko syntyi imukupin avulla ja molemmat lapset olleet 4 kiloisia? Saanko kysyä, kuinka toisen synnytys meni? Mulla kanssa esikko imukupitettu ja nyt tulossa vielä isompi vauva (arvio tällä hetkellä n. 3,8 kg :/ ).

Tästä kokoarviosta viisastuneena, pakkasin eilen sairaalakassiin 50 cm vaatteiden lisäksi myös 56 cm -kokonaisuuden. Neuvola ensi tiistaina ja jos sinne yhtenä kappaleena olen menossa, kysyn mahdollisuutta uuteen painoarvioon jne. mitä käytäntöjä meidän kunnassa asian tiimoilta on.
 
Heippa taas!

Täällä saatu uusi aika äitipolille ensi viikon torstaina. Sillon yrittävät vielä kääntöä. Paikalla kuulemma joku erikoislääkäri joka tätä haluaa yrittää |O Viimeksihän ne kaksi kertaa sitä yritti, tuloksetta.. Toinen kerta jo vähän sattui ja sitten ne sen lopettikin.. Eilisen päivän oli maha sitten aika kipeä ja supisteli aika kovin.. Ilmeisesti tästä kääntöyrityksestä johtuvaa.. Lantion magneettiaikaa tässä sitten odotellaan.. Itse olen ainakin tällähetkellä sektion kannalla, jos kaveri ei käänny.. Kovasti ne polilla puhui alatiesynnytyksen puolesta, tiedä sitten.. :/

Mipsu ihanaa, kun Milla päässyt kotiin :heart: Vauvantuoksuisia hetkiä :heart: :heart:

MiuMiun kuulumisia odotellaan.

Rutti ihanaa, että sulla vauva itse kääntynyt =)

Lumihiutale :hug: raskausmyrkytys on ilkeä vaiva.. Toivottavasti olo pysyy ok:na.

Saagatar Ihana, että saitte Valon jo synnyttäneiden osastolle perhehuoneeseen :hug:

Täällä myös turvotusta. Sormukset saanu jo ottaa pois ja crocsit on ainoat kengät jotka jalkaan mahtuu :kieh:

Mukavaa keskiviikko päivän jatkoa kaikille :flower:

Hukkapätkä ja pieni 36+1
 
Lenniina: joo esikoisen synnytyksessä käytettiin imukuppia,vauva painoi 4,3kg syntyessä,toisen synnytyksessä ei tarvittu imukuppia,15 min ponnistin ja vauva oli ulkona,painoi 4kg,eli oli pienempi ;) Hyvin se sullakin menee :hug: Tuohon imukuppiin päädyttiin esikoisen aikana siksi,kun ponnistusvaihe pitkittyi ja olin kaksi yötä valvonut ja 17h lopulta tuli synnytyksen kestoksi.Mulla oli kakkosen synnytyksessä pelko,etten saa vauvaa pihalle ilman imukuppia,mutta kätilö oli tosi rohkaiseva ja auttoi niin paljon,kun vain voi =)

Mies soitti hetki sitten,että lähtee useamman tunnin työreissulle,että onko oireita synnytyksestä :D No eipä ole,mutta ihana kun huolehti :heart:


Hukkapätkälle
peukut pystyssä,että vauva saadaan kääntymään oikeaan tarjontaan :hug: =)
 
Heippa!
Saagatar :hug: Jaksamista ja ihania hetkiä pikkuisen kanssa!

Neuvolassa käyty ja siinä kotimatkalla tuli soitto sairaalastakin. Vähän mietin että joudun koko päivän päivystämään puhelimen ääressä ja miettimään miten kantani perustelen..nimittäin sektion. Puhelun lopputulos oli kuitenkin että minun lantiosta ei poitsu perätilassa edes mahdu syntymään alateitse.
Pe aika sektion suunnitteluun ja ohjaukseen. Hyvä näin:)
Tuossa aamun neuvolassa terkkakin suositteli leikkausta - vaikka ei oikeastaan olisi saanut ottaa mitään kantaa asiaan. Meidän poika syntyy siis (viimeistään) viikolla 39, eli parin viikon sisällä.

Hukkapätkä- Voi ei! ei kuulosta kivalta. Meille sanottiin kääntämisestä että mitään ei tehdä väkisin. Tiedäthän että voit hyvin vaikka kieltäytyä lisäyrityksistä ja magneettikuvauksesta. Ja muista että heidän kuuluu suositella alatiesynnytystä, jos se vaan näyttää mahdolliselta. Mieti rauhassa, kummassakin on varmasti puolensa :)
Minullakin oli kääntöyrityksen jälkeen vuorokauden verran masu kipeä.

Lumihiutale Jaksuja ja parempaa vointia! Sinun tilassa helle ei varmasti tunnu kivalta.

Miumiu&Luikis 37+2
 
Heippa!

Onnea Mintulle :flower:
Onnea saagattarelle :flower: sekä osanotto vielä :hug:
Ja hienoa, että Mipsun Milla on päässyt jo kotiin! :heart: Hyvää jatkoa teille kaikille!

Onko täällä ketään kenelle ei ole annettu MITÄÄN painoarviota vauvasta tällä odotushetkellä näin loppuvaiheessa tai syntymäpainosta?
Itsellä ei mitään tietoa minkäkokoinen olisi tulossa, eikä tunnu että neuvolasta mitään arvioita saisikaan. Olisi kiva tietää edes jotain suuntaa... Mietin, että pitääkö mennä jonnekin yksityiselle lääkärille tms. SF-mitta on ollut keskikäyrän ja yläkäyrän välissä, mutta muuta tietoa ei ole.

T.Ripe + Elvis 37+2 :heart:
 
Ripe72, mä luulen ettei noita kovin yleisesti anneta, jos näyttää olevan sellainen "keskiverto", eli ei epäillä makrosomiaa tai kasvun hidastumista ja näyttää että ei ole mitään syytä olettaa, että asiasta tulisi ongelma. Kun ne arviot on vaan arvioita...
 
onnittelut kaikille jakautuneille! :heart:

tänttärä-82 ja Rapu82 Onneksi olette täällä isojen vauvojenne kanssa, luin itsekkin parin päivän tauon jälkeen keskusteluja ja voi mitä pikkusia vauveleita siellä on veikkailtu!! Täällä kanssa painoarvio oli 36+3 viikoilla 3200g, syntymäpainoksi veikkailtiin "jotain alle 4kg". Mun tuurilla menee vielä yliaikaiseksi ja oon kolmena kappaleena synnytyksen jälkeen. Mukava ensisynnytys, kauhukuvat pyörii jo päässä :D Noh, kyllä mä sen vielä puserran!! :D

Helle paahtaa, H&M:n äitiys farkkuminihame on ollut korvaamaton! Eilen 6h englannin preli, panadol zappin voimalla vedettiin pisteet kotiin! :>


Aurinkoista ja ihanaa loppuviikkoa mammarat! :heart:

Nepu ja Nipa 36+4
Enemmän kuulumisia; odottamatonodotus.blogspot.com
 
täällä arvon mitä teen... soitanko neuvolaan vai seurailenko vain. Maha ollut aamusta asti jännänä ja eilen illalla jo vessassa mietin että onko lapsivettä jota tihkuis.. eikös täällä jollain ollut tihkunut? tänään kans muutamia kertoja tuntunut siltä vai voiko pissaa vaan tulla.. supistellut jostain varttia vaille kahestatoista saakka. Pää ihan sekaisin... :| kai se pitää soittaa neuvolaan ja kysyä tarviiko tässä jotain erikoista vai oonko vaan kotona vai mitä... ja en ees oo ensisynnyttäjä :ashamed:
 
Ripe72 :wave:
Mulle ei ole kerrottu mitään minkäkokoista jässikkää sitä ollaan menossa pusertamaan...
Viimenen neuvolalääkärikin oli jo 2 viikkoa sitten, mutta ei sanonut mitään muuta kun että vaikea arvoida näillä viikoilla (34viikko silloin). :headwall:
Olisi ollut neuvolalääkäri viikolla 36 (täälä viikolla) mutta siirsivät sitä kun lääkäri on nyt lomalla!
Harmittaa ihan sikana!
Meitsin massukin mennyt kokoajan yläkäyrän yläpuolella :headwall:

mammaliini83 Siellähän on jännät paikat!
 
Ihanaa täällä on jo monelle alkanut vauvoja tupsahtelemaan :heart:
Onnea kaikille!
Oma vointi on sen verran hankala että olisin jo ihan valmis synnyttämään... Supistelee jatkuvasti ja mitään ei saa tehdä, nämä lämpimät kelitkään ei helpota olotilaa laisinkaan!
Tuosta vatsan koosta sen verran että ihmiset tuppaa olemaan kovin kärkkäitä 'arvostelemaan' toisten vatsan kokoa! Hieman pahoitin mieleni eräästäkin -ompas sulla pieni maha- kommentista...

Onko moni jo käynyt talviturkin heittämässä? Tekisi mieli jo itse käydä mutta noiden supistusten takia en oikein tiedä uskaltaako ettei ainakaan pahenna tilannetta?? La on kuitenkin vasta juhannuksena ja muutama viikko olis hyvä pysyä vielä kasassa =)
Mutta nyt kokkauspuuhiin että saa isäntä ruokaa kun kotiutuu töistä.. Kanasalaattia Nam :)
 
Tuli tosta vauvan painoarviosta mieleen, että mullehan terkka on sanonut käsikopelolla, että suht iso vauva olisi tulossa.. Sf-mitta on mennyt yläkäyrällä. Nyt kuitenkin äitipolilla saivat painoarvioksi 2300g 35+6, eli la aikaan hiukan yli 3kg. Ei mikään iso siis, vaikka maha iso onkin.

Hukkapätkä ja pieni 36+1
 
Minä taidan luottaa painoarviossa ennemminkin omaan neuvolan terkkaan, kun lääkäriin joka hyvinkin epävarmana manaili ultrassa mittaillessaan, että miten millin heitto mittauksessa muuttaa painoarviota reilusti. Terkka taas on seurannut sf mittaa ja tunnustellut vauvelia monet kerrat.
Pitääpä pe kysellä lääkäriltä että vieläkö vauva on pieni, kun ei magneettikuvien jälkeen mahdukaan syntymään alateitse :LOL: :ashamed:
 
Moikka! =)

Olipas ikävä juttu tuo Shawnen kertoma juttu :'(

Tänttärälle tsemppiä! ei varmasti mene enää kauaa nii saat vauvan syliin :flower:

Saagatar Voimia :hug:
Ja ihania hetkiä Valo -pojan kanssa! :flower:

ON: Mä kävin tänään eka neuvolassa terkkarin luona. Kaikki oli ihan hyvin, ainoastaan rr alapaine oli hieman koholla. No sit viime viikolla oli puhetta siitä vauvan painoarviosta ja se sit käsikopelolla koitti ja tilanne ei enää näyttänytkään samalta ku viime vkolla.
Vauva on laskeutunut ja pää kiinnittynyt joten ei tunnu enää aivan mahottomalta jässikältä, vaikka melko kookas kaveri on kuitenki tulossa.
No terkka kuitenki laitto minut käymään neukkalääkärin luona ja sinne sain sit ajan iltapäiväksi, sieltä tässä kotiuduin ja tilanne on nyt se että kanavaa on jäljellä 1cm ja paikat on pehmentyneet, vauvan pää tuntuu tosi alhaalla.
Lääkäri kuitenki laitto lähetteen Kys:lle painoarvioon, sinne tulee aika ens vkoksi, mut sano etten todennäkösesti ehi sinne asti ennen ku vauva syntyy. Sano että aivan hyvin voi alkaa syntyy tässä vuorokauden sisällä ku sisätutkimus vielä lisää kehittymistä tuolla kohdunsuulla. Polttojahan mulla tulee aika säännöllisestiki jo, välistä kovemmin ja sit taas hellemmin. Nyt vaan kuulostellaan =)
Niin ja sanovat molemmat sekä terkka että lääkäri, että tätä vauvaa ei päästetä yliaikaiseksi kokonsa takia, hyvä niin =)

Niin ja tuosta rr:stä, sain kotiin mittarin siks aikaa että on tuo lääkäriaika nii mittailin sit muutaman kerran ja sain paljo paremmat arvot ku siellä neuvolassa, eli se on sitä ns. valkotakkisyndroomaa vain =)

Jaksamista kaikille! :flower:

Niiskuneiti- ja masukki 38+0 POKS

 
mjm
Mintulle onnea Prinsessasta! :flower:

Mipsulle ja Millalle onnittelut kotiutumisesta! :flower:

Lenniina kiitos supistustsempeistä. =) Rauhallista mieltä mietintöihin vauvan koosta ja synnytyksestä!

Unna12 oli uskaltautunut uimaan. Ihanaa! Itsellä ei taida olla enää asiaa ennen synnytystä, kun on paikat alkanu aukeemaan. :kieh:

Jonna H, onnittelut hyvistä äippäpolikuulumisista! =)

Kaikku, vaiheessa on hommat täälläkin. Vaatteet pesemättä ja laittamatta paikalleen. Sairaalakassista ei vielä tietookaan ja mitäs muuta... Mutta kai ne kerkee. :D :whistle: Joo ja dementiaa havaittavissa. :LOL:

Joko se tänttärä-82 on tositoimissa?

Pääsitkö Pulinapata kohdunsuun tilannetta tarkastuttamaan?

Unelias, jaksuja issiasvaivan kanssa. :hug:

Mussupussu, jaksuja mielialavaihteluihin ja harmi, että esikoisellasi todettiin liimakorva. :hug:

Syyshortensia, harmi että uudesta terkasta jäi huonoja fiiliksiä. :hug:

Mairalle onnittelut täysiaikaisuudesta!

Zalmiakki, jaksuja vaivoihin!

Shawne78 ja tinysteps :hug:

lumihiutale82, pahoittelut raskausmyrkytysdiagnoosista. :hug:

Saagatar :hug: :hug: Voimaa ja rohkeutta äärimmäisten tunteiden myllerryksessä!

"Pepputarjontalaiset", onnittelut niille, joilla vauvat kääntyneet ja :hug: niille, joilla ei ole.

Rapu82, ihanasti miehesi huolehti tuntemuksistasi ennen reissua. =)

Mammaliini83, kysy ihmeessä neuvolasta! Rauhallista mieltä ja :hug: .

Jaksuja ja :hug: kaikille viimemetrien vaivoihin ja oloihin.

Jospa noita omia neuvolakuulumisia myöhemmin laittelisin.

mjm+masukki rv 34+4
 
Mitähän Mammaliinille sanottiin neuvolassa? ;)

Täällä kesäkuisissahan alkaa tapahtumaan koko ajan enemmän :D Voi kumpa itsekin pääsis jo synnärille.Supistukset on kyllä lisääntyneet päivittäin,mutta aina loppuvat yhtä nopeasti ,kun ovat alkaneetkin:/
 

Yhteistyössä