~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Tänttärä: ei tehdä enää painoarviota,kun rv 34 vauvalla oli painoa 2,9kg ja lääkärin mukaan rv 40 olis 4-4,2kg :/ Lääkäri ei nähnyt syytä enää myöhemmin ultrata,kun kaksi yli 4 kiloista alakautta olen synnyttänyt,tosin esikoisen 4,3kg imukupilla autettuna :whistle:
Sanoi vaan,että tärkeämpää on vauvan oikea tarjonta,kun koko :/
Huomenna taas neuvolaan,ei huvittas yhtään :|
Illlan aikana on tullut useita supistuksia,muutama kipeäkin ja vessassa on saanut käydä useaan kertaan :whistle: Kumpa tää olis jo tulevan ennakointia ;)
 
Mintulle hurjasti onnea pienestä prinsessasta! :heart: :flower:

Tänttärää jännitellään seuraavaksi :)

Täällä ei uutta, vähän on röörissä vihlontaa tuntunu, mut suppareista ei tietookaan. Jatketaan odottelua :)

Pikkuapina ja Papu 38+3
 
Onnea saagatar pienestä Valo-pojasta! :) :heart: Ja osanottoni Toivon puolesta. :flower: :'(

Samoin mintulle pikku prinsessasta! :heart:

Meidän Milla pääsi kotiin tänään ihan kokonaan. :) Lääkäri kehui oikein jänteväksi tytöksi, alkaa olla ihan normaalin vauvan elkeet, sormet tosin melko harallaan vielä mutta eiköhän se nyrkkiote sieltä löydy vielä. :) Aivot ultrattiin ja kaikki ok. Samoin kuulotestistä pääsi läpi. Painoa tänään 2720g ja 47,5cm. Pipokin jo 35cm. Kovasti syö ja nukkuu. Ollut rankka päivä tytöllä tänään, toivottavasti huomenna jo pirteämpi. Täytyy ottaa hänet kohta valvomaan että jos vaikka yöllä sitten nukuttaisi enemmän. Oli viime yönä 6 tuntia posotellut ja hoitajat joutuneet sikeästä unesta herättämään. :D Yli 5:ttä tuntiahan ei saisi nukkua kun syödäkin pitää. :) On se hienoa että unenlahjat on kunnossa. Vanhempiinsa tullut. :LOL:

Vauvauutisia odotellen, mipsu ja Milla (tänään 6 viikkoa vanha :) , rv 36+3)
 
Onnea Saagatar ja minttu! :flower:

Mipsulle kiitos kun jaksat niin aktiivisesti kirjoitella kuulumisianne! Milla on jo tosi hyvän kokoinen, eikä hänelle varmasti jää ennenaikaisuudesta mitään merkkejä. Hienoa! Vanhemmilla on tässä asiassa suuri merkitys, olet hyvä äiti! :heart:

Mulla on mielialat taas heittäneet häränpyllyä ja koko ajan kauhee kiukku päällä. Osittain johtuu supistuksista, joita on siis KOKO AJAN, sekä kivuttomia että kivuliaita. Tuntuu, että lähtö on kovin lähellä. Hyvä niin, sillä tahtoisin kovasti toisen härkämiehen perheeseemme...

Neuvolassa kaikki ok, niinkuin aina. Painoakin aika maltillisesti tullut. Esikoisella todettiin jatkotutkimuksissa liimakorva. Kuukauden päästä on seurantakäynti ja päätös tehdäänkö jotain operaatiota. Mies oli tytön kanssa lääkärissä, kun mulla oli neuvola samaan aikaan, joten en ihan tarkkaan tiedä miten vakavasta jutusta on kyse, mutta eikai mitään niin akuuttia, kun kuukauden päästä vasta uudestaan lääkäriin. Enkä TODELLAKAAN googleta tuota liimakorva -diagnoosia, koska aina kun luen jostain jutusta netistä, tulen ihan vainoharhaiseksi.

Tänään on mieliala ollut parempi ja nautin ihanasta ilmasta ja tytön hyväntuulisuudesta. Miten musta on voinut syntyä jotain niin täydellistä ja kaunista? Ja viisasta! Ja nyt se on jo kasvanut ihan isoksi. :heart:

Yhtä ässää on nyt viikon aikana harjoitettu oikein urakalla, niin jos menis tohon miehen kylkeen vonkaamaan vielä sitä yhtä... Prkl, kuorsaus kuuluu, too late. :kieh: Huomenna olis kyllä hyvä päivä synnyttää. B)

MP & Pyry rv 38
 
Minttu1 Paljon paljon onnea tytöstä! :flower:

Onnea myös Mipsu!

Hukkapätkä- Kylläpä sinua kiusaavat monilla käännösyrityksillä, inhottavaa :/

Tänttärä82 Ihan suotta varmasti huolehdit kokoa, sullahan on jännät paikat ihan pian:) Ja vaikka tännekin lupailtiin siroa poikaa, niin väkisinkin alkoi miettimään onko sitä painoa nyt sitten tarpeeksi. Niin tai näin, aina väärinpäin :D

Joo ja enkä varmasti googleta enää yhtään mitään, siitä ei saa kun huonon mielen :D
 
Ihanaa, lisää vauvauutisia!

Onnea Minttu prinsessan johdosta! :flower: :heart:

Ja onnittelut Mipsulle Millan kotiin pääsemisestä! :flower:

ON: polttoja ja suppareita on tullu pitkin päivää, ei ne kovin pahoja oo mut kuitenki enemmän niitä nyt tulee ku viime päivinä.
Muuten ihan ok olo.

Jaksuja kaikille! =)

Niiskuneiti- ja masukki 37+5
 
Onnea minttu1 pienestä prinsessasta!!!! :flower: Kuulosti teidän alkutaival aivan meidän esikoisen ajoilta... Hällä oli myös keltaisuutta (valohoitoa otettiin useampi pvä) ja löydettiin myös sivuääni+kammioväliseinä reikä sydämestä. Reikä onneksi umpeutui vuoden ikään mennessä,kun oli niin pieni.. Sivuääntäkään ei enää kuulu. Tsemppiä vauva-arkeen! :wave:

Mipsu Ihanaa kun saitte Millan kotiin!!!! Voikaahan hyvin ja ihanaa vauva-arkea teillekin!!!!

Täällä kärsitään kans jostain ihme "hermokivuista...." auts. :$ Meinaa välillä jalat lähteä alta, ku ottaa niin kipeetä. Ei auta. Voisin lähteä jo synnyttää. Ke. ois neuvolaa ja to. äippäpolille aikaa..Palaan siis silloin asiaan.
Mukavaa alkanutta viikkoa mammat, jaksuja kaikille!! :hug:

Maypo ja :heart: 37+0 POKSUTI POKSSSS!!!!!!!
 
Ohos, täällähän tullut taas mukavasti juttua, kivaa. Ja jännätään tosiaan, kuka tuo seuraavat vauvauutiset :heart: . Mipsulle onnea Millan kotiutumisesta, kuulostaa ihanalle :hug: . Milloinhan sitä tajuaa, että meillekin kohta tulee ihan oikeasti pieni nyytti...

Kiitos Unelias kommentista, niin minäkin ajattelin että mitäpä siellä käymään, jos mitään ongelmaa ei ole - uudelleensynnyttäjänä osaa niitä paremmin itsekin tunnustella. Lähinnä jäin tässä miettimään sitten tuota kokoa kun näyttää sf-mitta pompanneen samalle tasolle kuin tuosta 4.6kg kuopuksesta ja jos seuraavan kerran mitataan vasta joku 38+4, että jos sen jälkeen vasta mietitään pitäisikö varata vielä ultraan aika tai katsotaan onko kohdunsuulla tapahtunut mitään (hieman sellainen olo on, että olisi voinutkin, katsottu vaan siinä ns. keskiraskauden lääkärissä), niin eipä siinä taida enää oikein ehtiä oikein mitään tekemään. Ja uskaltaisko edes uimaan, kun en tiedä yhtään tuota alapään tilannetta :ashamed: . Toisaalta en sitten tiedä, tekevätkö mitään muutenkaan - korkeintaan ettei päästetä niin pitkästi yli...? Vai onko sitten vaan sitä, et nyt tuntuu että h-hetkeen on niin kauan ja seuraava käynti vasta 10vrk ennen laskettua aikaa :LOL: , että ihan psyykkistä miettiä moista...
 
Miumiu: Ikävää, että vauvan kääntöyritys ei onnistunut. Tsemppiä synnytystapapohdintaan. :hug:

Garden: Hienoa, että vauva on kääntynyt!

Kaikku: Täällä yksi, jolla hommat vielä vaiheessa (mm. kaukalo hakematta, kehto vielä hionnassa, sairaalakassi pakkaamatta, amme kaupassa, vauvan vaatteita pesemättä ). Eipä tunnu olevan synnytys vielä ajankohtainen, joten eiköhän tässä ehdi. :) Tsemppiä viimeiseen työviikkoon! :hug:

Tänttärä: :hug: huoleen vauvan koosta. Toivottavasti tämän päiväinen ronklaus auttoi ja synnytys käynnistyy itsestään. Jospa sitten viimeistään torstaina homma käynnistyisi. Tsemppiä!

Hukkapätkä: Harmillista, että vauvan kääntöyritys ei onnistunut. Jaksua sokeriseurantaan. :hug:

Minttu: Paljon onnea tyttövauvan syntymän johdosta! :flower: :heart: Myöhästyneet 30-vuotissyntymäpäiväonnittelut! =)

Rapu: :hug: huoleen vauvan koosta.

Maira: Yövuoroviikkoon :hug:

Milkei: :hug: mietteisiin synnytyksestä ja vauvan kokoosta. Heti heräsi mielenkiintoni vatsatanssiharjoituksiisi, kuulostavat kivoilta. :)

Mipsu: Onnea kotiutumisesta Millan kanssa!

Mussupussu: :hug: Esikoistasi taitaa odottaa korvien putkittaminen, jolla liimakorva ymmärtääkseni saadaan hoidettua. Meillä myös esikoisen korvien putkitustarvetta seurataan, tosin korvien alipaineisuuden vuoksi. Jaksua!

Omia kuulumisia huomenna. Paljon unihiekkaa ja kunnon yöunia kaikille!
 
Huomenta mammat!

Minttu1 paljon onnea tytöstä! :heart: :flower:

Tätä ketjua on tosi jännä nykyään seurailla ku vauvoja putkahtelee maailmaan tuon tuosta :)

Itsellä on tänään neuvola iltapäivällä. Laskeskelin että painoa tullut nyt 700g/viikko, lähtöpainosta 11kg. Mä tähtään siihen (alle) 15kg mutten usko onnistuvani, sen verran on vielä viikkoja jäljellä. Pitää neuvolassa jutella sitten hiivasta jota oli kuulemma hiukan, että lääkitäänkö vai ei.

Mulla alkaa virallisesti äippäloma nyt lauantaina, vihdoin, jee! :) Perjantaina voisi viedä töihin jotain herkkuja ja kiitoskortti. Mullahan loppuu työsopimus äippäloman aikana, joten on sitten suunnitelmat ihan auki. Mutta ei oikeestaan haittaa, tässä saakin sitten miettiä että palaako opintojen ääreen vai jonnekin töihin.

Ensi viikolla on synnytyssairaalassa tutustumiskäynti, jee jee :D Sitä odotan kovasti. Katsotaan tullaanko sieltä sitten pois innoissaan vai peloissaan!

Pitäsköhän sitä vielä yrittää nukkua jokusen tunnin, mulla mennyt nukkuminen ihan mahdottomaksi viime viikkoina, saa todellakin rampata vessassa 2-5kertaa/yö ja nyt kun on niin valoisaa niin ei uni tule heti silmään jos aamuyöstä herää.

Pitäkäähän kiva päivä mammat ja te joilla on jo paljon viikkoja niin supistustuulia sinne :whistle:

tinysteps 34+2 (33+5)
 
Minttu onnittelut rinsessan johdosta ja myös omista pyöreistäsi :flower:

Mipsulle antoisaa vauva-arkea :)

Mussupussu täälläkin on känkkäränkkä kylässä. On niin turhauttavaa yrittää touhuta näiden käsien kanssa ja miesparka saa kärsiä kiukuttelusta. :ashamed:

Oletteko muut uimarit saaneet suosituksia, milloin pitäisi uiminen lopettaa? Tänään vielä kävin aamu-uinnilla, mutta rupesi mietityttämään, että uskaltaakohan sitä vielä käydä. Täytynee varmaan soitella tänään neuvolaan ja kysellä sieltäkin mitä ovat mieltä.

Kohta täytyy mennä hamaskiven poistoon, kehtaavat vielä moisella kiusata näillä viikoilla |O

Milkeille ja Tänttärälle tsemppiä. Eiköhän me saada nää jättinyytit tavalla tai toisella pian syliin :)
 
Mipsu onpa ihanaa kuulla, että Milla pääsee vihdoin kotiin! :heart:

Mussupussu liimakorva ei ole mikään kauhea juttu. Itselläni oli pienenä muutamaan otteeseen sekä myös meidän esikoisella. Jos ei ala menemään lääkkeillä ohitse, niin varmaan putkitusoperaation tekevät. Ja se on meillä ainakin ollut esikoiselle hyvä operaatio ja vakuutuksen kautta saatiin kaikki kulutkin menemään. Mutta ei siis kannata vielä huolestua... =)

Vitsi mikä yö taas takana! Meillä on aivan saastaisen kuuma sisällä kämpässä ja yö meni pyöriessä ja hikoillessa. :headwall: Ei pitäisi valittaa, kun kerrankin on lämmintä, mutta vähän silti ottaa päähän... eihän noi yöt muutenkaan niin juhlaa enää ole tän masun kans... :headwall: Huomenna neuvolakuulumisia...

garden ja reiska 38+3
 
minttu onnea tytöstä

Vau mulla tulee 36 viikkoa huomenna täyteen ja synnytys matka lyhenee 75 km. Huomenna olis myös ultra jossa selviää saanko synnyttää normaalisti vai onko leikkaus edessä.

Näin niin uskomatonta unta viime yönä että olla ja voi meidän kaksoset juoksi tunnin vanhana :LOL: ja mun maha oli leikattu ylläältä alas kiertäen auki eli lääkäri oli tenhyt mun mahaan "läpän" mistä saa vauvat pois
 
Minttu: Onnea onnea onnea pienestä tytöstä! :flower: Toivottavasti sivuääni poistuu, kuten yleensä käy, itsestään!

Jonna: Onnea mukavista äippäpoliuutisista :flower:

Miumiu: Tules kertoilemaan magneettikuvausuutiset. Onneksi vaikutat olevan hyvillä mielin siellä! :hug:

Garden: Onnittelut RT:stä :flower:

Tänttärä: Pari päivää max enää! Onnea matkaan! :hug:

Hukkapätkä: Toivottavasti kääntyisi itse tai toinen kääntöyritys tuottaisi tulosta! :hug:

Maira: :hug:

Mipsu: Onnea kotiutumisesta :flower: Ihanaa vauvantuoksuista kesää teidän perheeseen!

Mussupussu: Onneksi liimakorva ei siis - palstalaisten kokemusten mukaan - ole mitään vakavaa ja hoidettavissa :hug:

Maypo: Jaksuja/helpotusta oloon :hug:

Pikinen: Onnea matkaan huomiseen ultraan! Tules kertomaan uutiset myöhemmin!

(.) Täällä olo hyvä, eikä merkkejä, että synnytys olisi lähellä. Odotellaan =)

Lenniina 37+4
 
Laitan nyt eiliset neuvolakuulumiseni:
rv 36+0, painon muutos +500g/vko, turvotus +, rr 108/70, pissassa proteiinit +, sokru -, hb 109, sf 31, rt, syke 140, liikkeet++.
Kyllä huomaakin, että on turvotusta, kun yhtäkkiä viikonlopun aikana paino nousi kilon, kädet on nakit ja puutuvat helposti sekä kenkäongelma on täälläkin, kun jalat on isot. Hb oli laskenut maltofer-rautalisästä huolimatta, joten nyt tuplaan annoksen. Pissasta löytyneet proteiinit johdatti tänään viemään labraan pissanäytteen viljelyyn. En usko tulehdukseen, mutta jotain ihmettä on, kun jatkuvasti proteiinia pissassa. Onneksi ei tuota yhtä plussaa enempää ja verenpaine onneksi alhainen (alimmillaan 83/56). Kohdunpohjan korkeus on muuten nyt viime kuukaudet mennyt täysin samoissa lukemissa kuin esikoisen raskaudessa, vaikka mahan ympärysmitta onkin paljon isompi. Tosin syynä taitaa olla suurempi kilomäärä.

Eilisellä neuvolakäynnillä tuli taas kovasti ikävä entistä neuvolaa ja sen terkkaria. Vaikka hän oli melkoinen mielipideautomaatti, oli hän kuitenkin osaavampi ja kokeneempi kätilötaustoineen. Uusi th ei uskalla sanoa mihinkään mitään, varsinkin kun tietää minun torstaina menevän sype-polille. Käski vain siellä kysellä vaivoista ja oireista. Lisäksi etsi vauvan sydänääniä tooosi kauan, koska jääräpäisesti halusi etsiä niitä suoraan vatsan päältä, jossa istukka on. Koko raskauden on pitänyt kuunnella vähän sivummalta, koska istukka äänineen vaikeuttaa tosi tehokkaasti vauvan sykkeen kuulumisen. Onneksi vauva liikkuin koko ajan, etten itse pelästynyt. Sai hän lopuksi vaimeat äänet päältäkin kuuluviin, vaikka ei noteerannut huomautustani äänien kuulumisen vaikeudesta suoraan navan kohdalta. Eipä tuossa muuten mitään, mutta minulle tulee ihan sairaan huono olo selällä ollessa. Mitä kauemmin tuo kuuntelu kestää, sen huonommin voin. Noh, ehkä tähän uuteen ihmiseenkin sopeutuu, kun kerran viikossa siellä nyt sitten kulkee.

Pikinen: Tsemppiä huomiseen ultraan! Unet on kyllä välillä melko mahdottomia. =)

Tinysteps: Tsemppiä viimeisiin työpäiviin!

-Sh ja Milla rv 36+1
 
Lenniina Hyvillä mielin ollaan, mikäs tässä ollessa. Voihan ns. normaalisynnytyksessäkin tapahtua monenmoista yllättävää. Ei halua stressata:)

Tosin aamu (yöstä ) oli aika epätoivoinen olo kun heräsin kolmelta supistuksiin(?) ja kuudelta piti jo herätä magneettikuvauksiin. No supparit meni ohi, magneettikuvaus on ohi ja nyt on aika väsynyt olo. Eli jospa sitä ottais päikkärit.

Pikku-Luikis potkii paljon, josta olen nyt oikein tyytyväinen. Tietää että kaikki on hyvin, parin viimepäivän höykytyksenkin jälkeen :D
 

Vihdoinkin, täysaikaisuus saavutettu! :D
Kävin myös neuvolassa, hitto et alkaa kyrpii tuo touhu, aina on ajat myöhässä ja kiva sitten istua puol tuntia ensin odottamassa et pääset sisälle ja sit kun oot siellä, th:lla on tottakai soittotunti ja puhelin soi lakkaamatta... :kieh:
Mutta mitään uutta siellä ei siis tullut ilmi, painoa on tullu taas n.kilo viikossa lisää, ekana th kysyi et on tainnu turvotus pahentua kun naamakin on jo turvoksissa..Kiva.. :whistle: no onhan tuo, mitkään kengät, ei ees sandaalit mene jalkaan... :p Pissa oli puhdas, paineet hyvät ja muksu niinku pitikin..Kaiken toivon ennen kesäkuuta synnyttämisestä oon jo heittäny, emppu ei nimittäin ole vielä edes kiinnittynyt.. :snotty: Tosin th sanoikin et voi olla ettei kiinnitykkää ennen laitokselle lähtöä, mut saas nähä..
Että tällästä tänää, onneks sentää aurinko ei paista täydeltä terältä vaan on pilvessä niin on ees viileempi.. :)

Mä tein eilen ihan kivan munauksen, isäntä soitti illasta et lähdenkö mukaan viemään kuormaa tohon lähipaikkakunnalle, no mä lähin, lopputulos oli se et "pikainen kuorman vienti" venyi aamu 4 rekassa istumiseen..Emppu ei tykänny yhtään möykkysistä hiekkateistä jne. ja olo oli aika tukala jo paikkapaikoittain, mitä tästä opimme, mun rekassa istumiset taitaa olla historiaa.. :p

Mutta mä jatkan tätä heräilyä, ei oikein lähe vieläkään vaikka neuvolassakin kävin.. :whistle:

Mukavaa päivänjatkoa!

Maira ja temppuemppu 37+0 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa :)

Onnea kaikille jo vauvan saaneille :flower:

Minulla on jälleen pitänyt kiirettä opiskelun kanssa, viimeiset neljä viikkoa ovat kuluneet työharjoittelussa päiväkodissa ja illat olen istunut koneella tekemässä joko miljoonia koulutehtäviä tai sitten näyttösuunnitelmaa. Olen moneen kertaan jo ehtinyt soimata itseäni siitä, että menin vielä tekemään tämän kuntoutuksen harjoittelun, kun kroppa ei selvästikään siitä pidä. Paikat on tosi kipeät, hyvä kun kävellä vielä pystyn. Ja verenpaine nousussa, minkä takia käyn viikoittain neuvolassa jo tässä vaiheessa. Esikoisesta minulla oli raskausmyrkytys ja nyt on ilmeisesti vaarana, että se uusiutuisi. No, ensi viikko vielä pitäisi kestää kun on näyttöviikko siellä pk:ssa ja sitten on vain lomaa ja odottelua :)

Eilen kävin neuvolassa ja painoa oli tullut +469/vko, turvotus + (mun jalat on pulleat kuin tyynyt), RR 132/94, proteiinit +, sokerit ++, sf 30 ja vauvan sydänäänet +150. Kyselin siitä, kun mielestäni vauvan liikkeet ovat vähentyneet entisestä, mutta se on kuulemma ihan normia, kun vauvalla alkaa olla ahdasta eikä enää mahdu liikkumaan niin paljon. Supistuksia tulee melkein päivittäin, mutta kivuttomia ovat vielä.

Minulla on kaikki valmistelut vauvaa varten vielä tekemättä, kun olen ollut niin naimisissa tuon opiskelun kanssa. Nyt tällä viikolla yritän saada kämppää kuntoon vauvaa varten. Vaatteita olen kyllä jo laittanut valmiiksi hoitopöydän laatikoihin.

Mutta nyt vähän siivoushommia :wave:

T:Zalmiakki ja pikkuinen, rv 33+6
 
Heippa kaikki pitkästä aikaa!

Täällä vauvalla ja äitillä kaikki hyvin, vaikka olenkin ollut poissa tästä kuviosta melkein kolme viikkoa!

Onnittelut Emmaalle ja Mintulle vauvoista! :heart: :flower:

Saagatar - uskomattoman ihanaa, että Valo on nyt teidän elämässänne, elävänä ja terveenä!! :heart: Valtavan suuret onnittelut, ihan itku tuli kun sain lukea, että kaikki meni Valon kohdalta hienosti. :flower:
Toivon menetys nyt konkreettisena on varmasti sanoinkuvaamattoman järkyttävää kohdata, mutta toivon sydämestäni, että nyt myös pääsette aloittamaan tärkeän surutyön ihan eri tavalla kun pelko toisen lapsenne kohtalosta ei enää varjosta. Toivo huolehtii teistä taivaan kauneimman pilven reunalta. :hug:

En tosiaan vaan oo jaksanut kirjotella. Oon ollut sen mun synnärikäynnin jälkeen pitkään ihan musertunut ja yhä kokemus varjostaa omaa raskautta. Myöskin siitä jatkuneet työt vei loputkin voimat. Eilen oli kuitenkin ensimmäinen päivä sairaslomaa, joka edeltää nyt lauantaina 22. päivä alkavaa äitiyslomaa. Mähän en millään olis jäänyt pois ennen koulun päätäjäisiä, mutta lääkäri määräs ajokieltoon. Ja kun työmatkaa on 125km päivässä niin paha siitä kiukutella. Ja pakko myöntää että olen huojentunut ja onnellinen! Kyllä se ajaminen alkoi olemaan vaikeeta - paitsi että supisteli ja iskias kiusas matkat, lyhytkätisenä ja -jalkaisena vatsa oli kii ratissa ja pelotti että tulee pienikin äkkipysäys. Tosin koko viikonlopun tein yhä työtä oppilaiden Lontoon reissun eteen, reissun jonne en itse sitten päässytkään sattuneista syistä. :) Tänään lensivät aamulla Lontooseen valvojien kanssa, jotka saivat matkan ihan lahjana... Noh, isompi lahja minua odottaa. ;)

Se synnärillä näkemäni äidin elvytystapaus... Sain jo seuraavana päivänä tietää lisää asiasta, koska maailma jälleen kerran osoitti olevansa hyvin pieni. Keuhkoveritulppaan menehtynyt äiti oli äitini ystävälle hyvin läheinen ja kaiken lisäksi oman oppilaani rakas serkku. :( Oli töissä vaikeaa senkin vuoksi kun koko ajan tunsin tunnilla huonoa omaa tuntoa ison vatsani kanssa opettaessani. Oltiin vielä tämän menehtyneen äidin kanssa aivan samoilla viikoilla, hänelläkin laskettu aika juhannuksena. Kuten joku äitienpäivänä täällä totesikin (anteeksi en muista kuka kommentoi) niin vauvalle kävi myöskin ikävästi. Vauva tosiaan syntyi sektiolla vaikka äiti oli jo menehtynyt, elvytystä jatkettiin yli kaksi tuntia jotta vauva sai yhä happea. Pieni tyttö jaksoi kuitenkin elää vain kolme päivää ja oli äitinsä kanssa ristillä äitienpäivän lehdessä. Minusta hyvin suloista ja lohduttavaa, että juuri äitienpäivän lehdessä, koska äitihän tästä tytöstä ehti tulla. Muutenkin ainoa lohtu tilanteessa, että nyt äiti ja vauva ovat yhdessä ja heidän on hyvä olla. Siunaustilaisuus pidettiin viime viikolla ja vauva haudattiin äidin kainalossa. Vieläkin traagisempaa tilanteesta tekee, että äiti oli 19-vuotias tämän kevään ylioppilas. :'(

Pelkkä tietokin asiasta saisi tässä tilassa minut tolaltaan, ja olen ennen raskauttakin ollut hyvin herkkä tunneihminen. Mutta kun tosiaan olin itse paikalla, kun äiti synnärille tuotiin ja sitten hän on vielä tutuille ihmisille rakas ihminen... En tahdo saada tapausta mielestäni ja se tulee usein uniinikin. Välillä tuntuu, että elämän suurempi tarkoitus jää ihan hämärän peittoon. Mikä tarkoitus näin suurella vääryydellä voi olla? Eikä voi muuta kuin kiittää omista korteistaan, joilla saa tänään pelata. Huomisestahan ei kukaan tiedä. :/

(.) Mulla supistukset ovat tuon synnärikäynnin jälkeen jatkuneet, mutta eivät kovin tasaisina. Pitkälti niin, että niitä tulee ajaessa tai autossa istuessa, kun on hiukan yrittänyt jotakin tehdä tai on tullut liikuttua päivän aikana enemmän. Käsissä vaan yhä pahempana turvotuksen myötä rannekanava-vaivat ja jalkojen turvotus aika hurjaa. Verenpaineet kuitenkin hyvät ja pissa puhdasta proteiinin (niin kuin sokerinkin) puolesta. Joku kyseli kämmenten ja jalkapohjien kutinasta - mä kävin vaivan takia sappi- ja maksakokeissa, mutta arvot olivat hyvät. Elikkä turvotus on todennäköisesti suurin syy kutinaan. Kannattaa toki tarkistaa hepatoosin varalta. Vauva oli viimeisellä lääkärikäynnillä kuulemma viikojensa kokoinen, 33 viikolla 2100-2200g, mutta silti samalla viikolla cf-mitta huiteli yläkäyrän yli. Mulla on siis vaan iso maha. :whistle: Kohdunkaulan ultraamisesta oli myös puhetta... Kohdunkaulaa mulla käsipelillä koittaessa jäljellä 2cm vaikka synnärin ultran mukaan 5cm. Mutta mun lääkäri oli sitä mieltä, että sitä ei realistisesti saa ultralla. Ja tää on mun yksityinen gyne ja synnytyslääkäri, johon luotan kuin kallioon. :) Onhan hän minutkin maailmaan auttanut aikanaan. Kohdun sisäsuu hiukan auki ja kohdunseinämä ohentunut. Kiva kuulla, että virtsarakon ja vauvan pään välissä on vain 5mm - mutta se on kuulemma ihan riittävästi. :/ Liikkuminen on mulla hankalaa ja iskias vaivaa aika ajoin. Öisin kääntyminen ja ylösnousu tuottaa tuskaa - ja mähän käyn vessassa 1-2 tunnin välein. Syynä kai just se, että virtsarakko on tytön tyynynä. :) Raskausarpia mulle on tullut navan molemmin puolin alavatsalla, mutta olenko jotenkin outo kun mä suorastaan rakastan niitä?!! Ne on mun tytön eka taideteos. :) Närästänyt mua ei ole ollenkaan. Liekö syy että tuo pieni on ollut kiinnittyneenä viikolta 29 eikä ole päässyt ahdistamaan oloa täällä ylempänä kropassa. Onneksi näin, koska kyllä noissa ranteissa, iskiaksessa ja supisteluissa on ihan riittävästi... Niin ja Milkei - mua todella sattuu kumartelu ja kaikenlainen taipuminen eteenpäin. tunne on tosi ikävä myös suoristautuessa ja tuntuukin välillä, että en kai vääntele vauvan niskoja nurin, kun se kumminkin päällään tuolla melkein tavarassa jo on. :)

Kaikille tasapuolisesti jaksamista ja haleja omiin vaivoihin ja jännityksiin!! :heart:

Moniko muuten silittelee vatsaansa jatkuvasti? Mä teen sitä, ja synnärillä kuulin, että se lietsoo supistuksia jos on herkkä kohtu. Aika hämärää. Olen siis koittanut vähentää, mut aika vaikeeta kun toi masu on niin ihana! :)

...johan oli tota asiaa taas kun on niin pitkä aika vierähtänyt... Yritän saada aikaiseksi pari kuvaa vaikka tänne tänään... Jos osaan. :)

Isoja aurinkoisia haleja,

Shawne & Baby Girl 34+2
 
Tuhannesti onnea kaikille vauvautuneille!! Ihanaa kun tulee vauvoja kokoajan lisää.


Tulin pikaisesti kertomaan omia kuulumisia :ashamed: Neuvolassa käväisin mutkat, viimeksi olikin neuvolakäynti ollut viikolla 33, ja nyt tasan 37 eli POKS POKS :D
Hb oli yllättäen laskenut 115, aikaisemmin koko raskauden ajan ollut yli 130, mut todennäköisesti johtuu kovasta turvotuksesta. Turvotusta on ihan älytön, jalat ovat ihan turpeat, illalla kävely on todella tuskaa. Sormet on makkarat ja kaulaa ei ole olemassakaan :eek: Painoa oliki tullut sitte 1kg per vko :ashamed: , Nyt yhteensä 15kg...
Mut sitte kivoihin uutisiin, vauva täysin kiinnittynyt, kohdunsuu auki 2cm, vaikkakin kaulaa vielä jäljellä 1,5cm. Edellisen synnytyksen aikaan kun lapsivedet meni niin oli kaulaa jäljellä 1cm ja auki 3cm, eli ei ehkä enää pitkästi ole aikaa loppuhuipennukseen :D IHANAA!! Pääsee tästä ikävästä turpeudesta eroon!! Th sanoi että n. viikko tai korkeintaan kaks niin luulis vauvan jo tulevan ulos, edelliset ovat tulleet rv 39, joten odottelen tämänkin tulevan nyt kuun lopussa tai viimeistään kesäkuun 1pvä :LOL:

Nyt alan valmistautuun tenttiin, viimeinen koulupäivä tälle lukuvuodelle :D JIIIHAA!! B)

Mariann ja vauveli 37+0
 
shawne78 kertomus sai minut melkein itkemään, mutta pakko väkisin pidätellä kyyneliä ku oon ihan kohta ystävää näkemässä. Itsehän olin keuhkoveritulppa-epäilyn takia sairaalassa yön yli rv 18, koska minulla on ollut koko raskauden ajan astmaoireita ja oli sitten veriarvot koholla. Pohjettakin olen saanut käydä ultraamassa parisen kertaa säryn ja arvojen takia, ovat kuitenkin aina olleet sitä mieltä että kaikki on kunnossa. Toivotaan. Huh huh, ihan hirveän kamalan kohtalon koki tuo perhe, en kestä :'(
 
Minttu1: Hurjasti onnea pienestä prinsessasta :flower: :heart:

Garden: Hienoa, että vauva on rt:ssä!

Mipsu: Ihanaa, että saitte Millan jo kotiin. Nauti vaavin hyvistä unenlahjoista!

Shawne78: Kyllä itku tuli silmään kun luki viestisti :hug:

Maira ja Mariann-81: Onnea täysiaikaisuudesta :flower:

Turvotuksesta ja kengistä: Itse ostin kokoa suuremmat Crocks tyyppiset kengät ja kun jalat on oikein turvoksissa, tallustelen niillä. Eihän ne oikein kauniit ole, mutta kengät kuin kengät =)

Piti tulla poksumaan täysiaikaisuuden kunniaksi. En olisi ikinä uskonut, että näillä viikoilla ollaan. Äippäpolilta odotellaan edelleen kutsua synnytystapa-arvioon. Kelalta tuli postia ja jess! tulot olivat nousseet sen 20% ja etuuden määrä nousi yli 12e/päivä tosin työnantajahan siitä hyötyy, mutta vanhempainrahakin nousi n. 10 euroa/pvä! Kannatti siis laittaa kokeilu 6 kk:n tulojen mukaan vaikka palkankorotus ei ehtinytkään näihin mukaan. Onhan tuo köyhälle ihan mukava summa kuitenkin :D

Nyt iltapäiväkahville ja jatkamaan siivousta, kun kerrankin on semmoinen siivousinto..

Unna ja Nuuk 37+0

 
Shawne78 :hug: surullinen olo tuli minullekin,kun luin tuon kertomuksen menehtyneestä äidistä ja vauvasta :'(

neuvolasta kotiuduttu,edelliset lukemat viime viikolta:
-paino 80,2(79,8)
-verenpaine 123/78(134/86)
-pissassa hieman proteiiniä(puhdas)
-sykkeet hyvät
-Sf mitta 34(35)
-rt(rt)

Kaikki ok,maha on taas laskeutunut viiime viikosta ;) Mulla ollut eilen ja tänään supistusherkkä maha.Ensi tiistaina olis seuraava neuvola,kumpa syntyisi vauveli ennen sitä =)
 

Yhteistyössä