~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

milkei Kumpi mulla oli kainalossa tyttö vai poika?! :LOL:

Muakin harmittaa etten saa tietää minkä kokosta mötkylää sitä ollaan menossa synnyttämään.
Käsi kopelolla vaan lääkäri tunnusteli et joo oikeen kokonen viikkoihin nähden, saattaa olla jopa hieman pienempi?!!
Siiinä se painoarvio :kieh:

Täytyy tulla myöhemmin taas kurkkimaan, nyt pitää taas mennä kun tulee vieraita!
 
Saagatar: :'( :hug: Voimia hirveesti vaikeaan tilanteeseen!
Kapalosta: Meillä oli esikoisella sellainen trikoinen kapalo jossa oli jaloille "pussi" ja tarrakiinnitys. Merkkiä en muista mutta nyt löysin kirpparilta samanlaisen ja pakkohan se oli ostaa että on pesun ajaksi toinen. Yöksi kapaloitiin ja se kyllä rauhoitti poikaa ja kun alkoi saamaan kädet itse pois kapalon sisältä niin siirryttiin unipussiin, joka myöskin oli mielestäni hyvä.
(.) Nyt tulee vaan omaa napaa, kun oon niin täpinöissäni :D Kävin aamulla äitipolilla kontrollissa ja lääkäri ei ensin meinannu katsoa kohdunsuun tilannetta ollenkaan. Sitten kun mainitsin että esikoinen syntyi 37+0 (nyt mulla 36+2) niin lääkäri sanoi että ehkä onkin sitten syytä katsoa mikä tilanne siellä on. Käsikopelolla koitti ja totesi mukana olleelle kandille että ei annakaan tämän koittaa, ettei lähde synnytys käyntiin. Sitten katso mua ja sano: "Arvaa mitä?", mä olin että "onko kypsä" "Joo kanava hävinnyt kokonaan ja 2-3cm auki.." Ja lisäs vielä että toisia aletaan tässä vaiheessa siirtään vastaanotosta synnytyssaliin.. Hieman alko mua jänskättään :whistle: Nyt siis odotetaan vaan koska synnytys käynnistyy, mun ei tarvi omia tekemisiäni enää hillitä, jopa yhdyntäkiellon kumosi, tosin kumia olis kuulemma hyvä käyttää koska spermassa on aineita jotka kypsyttää kohdunsuuta. Ja kuulemma pitää herkästi lähtee synnärille, mieluummin vaikka turhaan, koska esikoisen synnytys kesti vaan 2h15min. Ettei mies sitten joudu kätilöks tien varressa.. Katsoin esikoisen aikasta neuvolakorttia ja silloin oli samana päivänä kaulaa 1cm jäljellä ja sormelle auki.. Toivottavasti ei kuitenkaan ennen huomisaamua syntyis, että pääsisin päiväkotiin äitienpäivä aamupalalle, kun poika sitä niin kovasti odottaa!

-minttu ja rimprenssa 36+2 :heart:
 
Heipparallaa kaikki keväiset pallomasut!!

Täällä kasvetaan hirveää vauhtia ja nyt on muutaman viikon ajan kulkeneet mukana inhottavan vahvat selkäkivut. Alaselässä ja alavatsassa tuntuu menkkamaisia kipuja, mutta koko muu selkä kärsii lihaskivuista. Mitään tällaisia oireita ei ole ollut koko raskaudessa, joten nämä on tullut todella puskista. Onneksi ainoita negatiivisia oireita onkin nämä kivut + väsymys ja ajoittainen pahoinvointi..

Minkälainen on tällähetkellä teidän raskausarpi tilanne? Itsellä on revähtänyt vain napakorun vanha "reikä" ja ihan alavatsaan on muutama pieni naarmu tullut. Lantiolla ja sisäreisissä on pieniä pilkkuja, toivon etteivät ne repeä enempää. Jos näin pienellä pääsee niin hieno homma, passaa mulle!!

Entäpä yöheräämiset ? Täällä vasta 1-2 kertaa yössä, odotetaan lisääntyväksi

Vauva on edelleen mitä vilkkain, harvoin pysyy paikallaan.
Ensiviikolla neuvolalääkäriin ja painoarviota kuulemaan :) :heart:

Aurinkoista Toukokuun alkua!
Nepu ja Nipa 34+5 :D
 
saagatarelle voimia koitokseen :heart:

Mintun juttu sai kylmät väreet kulkemaan, hui... Kohtahan se voi sieltä tullakin. Toivottavasti pääset kuitenkin äitienpäiväaamupalalle B)

Ekat vauvanvaatteet pesty. Nyt kun sais vielä kaappiinkin. Tein omaan kaappiin tilaa yhdelle hyllylle, että jonnein saa enshätää viikattua. Ettei miehen tartte sitten arpoa, mitä pestä ja miten jos lähtö tulee aikaseen... Ens su otan viimosen lääkkeen supistusten estoon. Sitte saa tulla jos on tullakseen, vaikkei kyllä ihan vielä tartteis :D

tupajumi ja keijo 33+3
 
Minttu :eek: :eek: :eek: Nytkö se alkaa! =) Ihanaa, vauvoja!!! :heart: :heart: Saas nähä koska sitten lähtö tulee.. :D Tsemppiä!

Voin ylpeänä sanoa, raskausarpia 0! :D Ja nyt jos joku tulee pilaamaan mun fiilikset kertomalla kuinka niitä tuleekin vasta rv38 niin alan itkee... :p :D

Joo, mä oon ihan ihme adhd tuulella, taidan lähtee ajelee kaupoille... :)
 
Ajattelin tulla vielä lohduksi sanomaan niille, jotka kaipailevat kokoarviota, että niin kuulemani kuin kokemani mukaan tarkimmat arviot tulee kokeneilta kätilöiltä ja lääkäreiltä ihan käsikopelolla. Mullaki esikoisesta ei jostain syystä tehty minkäänlaista arviota (en tajunnut sitä kaivatakaan) ennen kuin olin joku 40+3 käymässä äitipolilla kovan migreenikohtauksen takia ja siinä kävi sitten yksi lääkäri katsomassa tilanteen ja kysäis onko arviota tehty. Kun sanoin ettei, mittas funduksen ja kysy mun pituutta - aikansa kokeili mahaa ja heitti 3.7kg. Tuntui että mistä hatusta tuo tuon heitti, mutta kun poju syntyi viikon päästä oli 3835g, eli erittäin lähelle meni... Kuopuksesta taas 10vrk ennen syntymää kokeneen lääkärin tekemä ultra heitti jonku 400g alakanttiin...
 
AAARGH! Miks kaikki muut saa kokoarvion mut mä en :kieh: Tänään oli neuvolalääkäri, eikä minkäänlaista kokoarviota tullut, ei edes tollasta kun Jane69:lla. Sen lisäksi alakerrassa ei ole tapahtunut yhtikäs mitään, vaikka olin ihan varma että edes jotain pientä pehmenemistä ois tapahtunut, ku on ollu menkkajuilintaa jonkun verran. Lääkäri vaan totesi että menee näillä näkymin yliajalle ja saan tehdä kaikkea mahdollista, eli tanssia, pyöräillä, juosta ym.ym. ja että pitää aika paljon supistella ennen ku mitään tapahtuu, great. Mä kun ajattelin synnyttäväni toukokuun puolella, mutta se toivo on nyt mennyttä.

Minttu: Hui kun kuulostaa jännältä! Sieltäkö se kolmas kesäkuun kullannuppu nyt syntyy!

OdottamatonOdotus: Mulla ei ihme kyllä oo vielä yhtään raskausarpea tullu mahaan, mutta tissit repesi jo alkuraskaudessa. Mulla on nyt viime aikoina nuo yöheräämiset alkaneet oikein kunnolla. Parin tunnin välein suunnilleen heräilen, yleensä möyrintään, meillä nimittäin ollaan myös hyvin vilkkaita oli päivä tai yö.

toffo 36+2
 
En nyt ala väittelee mikä on normaalikokoinen vauva ja samapa tuo, kunhan on terve, mutta kiinnostuneet voi lukaista tän ketjun:

http://www.perhe.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/495105/_suomi_vauvan_syntymapaino_

Jep, Suomessa on isoja vauvoja muuhun maailmaan verrattuna ja meidän sukujen verissä virtaa ilmeisesti sitten keski-Eurooppalainen veri, kun niin pieniä ovat. Täytyy sanoa, että ei kyllä haittaa yhtään tuo pienuusasia. Aikuisina kuitenkin keskivertoa pidempiä.

Milkei: Voi ei! Ihana toi video minkä laitoit. Tuli itku kun sitä vauvaa katsoi. Mulla jotenkin pieni vauva miehen käsivarsilla saa itkun aikaseks. Välittömästi. Siinä on vaan jotain niin äärettömän liikuttavaa. SAIRAALAKASSI oli meillä esikoisen aikaan sellainen perässä vedettävä trolley. Siis lentolaukku. Nyt ajattelin pärjätä pienemmällä ja mulla on tollanen nahkainen salikassi, olkalaukku. Ihan sama se periaatteessa on, kun mies sen kuitenkin sinne roudaa. :kieh: Ja se voi vaikka odottaa autossa (jos siis menette autolla) kun olet odotushuoneessa vai mikä vastaanottohuone se nyt on. Äläkä yhtään häpeile ottaa sinne sairaalaan tavaraa mukaan! Jos tuntuu siltä, että saatat tarvita vaikka 5 kirjaa mukaan, niin silloin otat ne. Mielummin liikaa kuin liian vähän. Ei siellä kyllä ihan oikeasti paljoa kamaa tarvitse ja onhan sairaalassa kahvila, josta saa vaikka mitä (Kättärillä oli myynnissä kaikkea vauvakrääsää, tutteja, jopa imetysliivejä) ostettua. Tukku käteistä mukaan! :D

minttu: OMG! Mulla oli tossa tilanteessa (siis paikat noin kypsinä ja levällään) kiire synnytyssaliin ja + 2 tuntia niin oli vauva sylissä! Sun täytyy nyt ilmottautua täällä päivittäin, että tiedetään sitten ootko jo synnyttämässä. =)
 
Saagattarelle :hug:
Minttu Oho, jännät paikat! =)
Maira Sulla taitaa hyvät yöunet vaikuttaa, kun oot niin pirteä ja energinen:)

Kapalosta, hankin jostain nettikaupasta Disanan puuvillaisen kapalon. Ei ole mitään kokemusta päivin-öin käytännöistä. Että sillä mennään mikä sitten parhaalta tuntuu.
Raskausarvista Täällä tilanne 0, jee :D parempi olis ettei niitä ilmaantuis enää jatkossakaan.

Kävin aamulla neuvolassa, paino oli mukamas laskenu vähän :eek: no edellisestä on viikko ja vaaka oli eri, joten johtunee siitä. Sf oli kasvanut viikossa 1,5cm (31)
Lääkäri kokeili sisäkautta ja perätilassa siellä edelleen ollaan :/ Sain kiireellisen lähetteen polille ultraan + mitä nyt tekevätkään, yrittävät ehkä kääntää.
Kunhan nyt pysyisi vielä kiltisti masussa. Kaula oli nimittäin lyhentynyt 1,5 cm:n ja pehmeä, auki/kiinni kohdan oli näemmä jättäny tyhjäksi.
Kuulemma normaalia tässä vaiheessa tai tilanteessa, kumminkohan sanoi..
No yritän ajatella positiivisesti, pääsepähän kurkkaamaan ultralla:) Edellinen ultra olikin rakenneultra.

Damn! pikkuisen painosta oli tarkotus kysyä, mutta unohdin. Ei tullu painoarviota, mutta eiköhän sekin pian selviä.

Nyt sämpylöiden paistoon, joku oli käynyt lähikaupassa hamstraamassa, leipähylly oli ihan tyhjä
Miumiu&poika 35+3
 
Saagattarelle :hug:
Mintulla jännät paikat :heart:
Raskausarvista muutamia tullut takapuoleen ja reisiin |O Joskos ne siitä vaalenis, kun pääsee jotain tekeenkin asian eteen..
Yöheräämiset Mä olen oikeastaan sen aikaa, kun olen kotona ollutkin sairaslomalla, eli noin kuukauden heräillyt parin tunnin välein vessaan |O Aamuyöstä/aamusta olen sitten nukkunut paremmin.

Vielä ei ole tullut aikaa äitipolille.. Te jotka olette näin lopussa käyneet ultrassa osaako siitä itse katsoa sukupuolen? Toisaalta en haluaisi tietää, mutta mietin vain kuinka selvästi se siihen ruutuun lävähtää :LOL:

Hukkapätkä ja pieni 34+2
 
Mussupussu: Mulla käynnisty viimeks synnytys vesien menolla, tunnin päästä oltiin sairaalassa, mutta kätilö teki sisätutkimuksen vasta siitä 40min. päästä koska "ensisynnyttäjällä tässä menee vielä aikaa" Sitten lähdettiinkin kiireellä saliin kun olin 9cm auki, salissa en ehtiny sitten oleenkaan kuin reilu 20min. kun poika oli maailmassa. Nyt osaan onneks paremmin pitää puoleni että mut on tutkittava HETI kun astun sairaalan ovesta sisään :D
Meidän suvussa on syntynyt ihan "suomalaisen kokosia vauvoja", mutta mulle näyttää syntyvän pienempiä. Esikko oli syntyessään 37+0 2600g, oli viikkoihin nähden siro, hänellä arvio ultran mukaan oli rv36+2 2300g. Tällä tulokkaalla oli tänään arvio 2500g ja myös menee vähän keskikäyrän alapuolella, saas nähdä kuinka hyvin pitää paikkansa. Ja molemmissa raskauksissa mulla ollu raskausdiabetes, eli ei oo ainakaan vaikuttanu vauvojen kokoon.
Nukkumisesta: Huonosti, heräilen jatkuvasti, vessassa pitää käydä n. tunnin välein |O Hyvää valmistautumista siis tulevaan...

 
Mussupussu, meillä on suvussa ollut myös noita "suomalaisen kokoisia" vauvoja, itse olin 52 cm/3800g ja mies 54cm/4500g, joten en kyllä mitenkään olisi edes uskaltanut ostaa 56 cm pienempää bodya pakkaukseen. Poika oli syntyessään 52cm/3850g ja olisiko mennyt viikko, niin käytettiin jo 56 cm vaatteita.

saagattarelle :hug: Oot kyllä sissi. Ajatella, että kohta saat Valo-pojan syliisi! Ja samalla joudut jättämään Toivolle jäähyväiset. Niin ristiriitaista. Jaksamista!

mintulla alkaa olla jännät paikat! Tulehan tänne ilmoittelemaan, kun alkaa tapahtua.

Täällä taitaa olla samanlainen tilanne kuin toffolla, alakerrassa ei ole tapahtunut yhtikäs mitään ja saa tosiaan supistella oikein urakalla ennen kuin mitään tapahtuukaan. Esikoisesta mentiin sairaalaan, kun olin supistellut 18 tuntia suht säännöllisesti ja siinä vaiheessa olin sormelle auki ja synnytys oli käynnistymässä... :kieh:

pikiselle piti vielä kommentoida, että mulla on paha tapa - varsinkin koneella ollessa - istua toisen jalkani päällä ja se puutuu kyllä alta aikayksikön. Samoin kädet puutuvat öisin, kun tungen niitä linkkuun taitettuna tyynyn alle. Oma moka.

Raskausarpia tässä pötsissä on sitten varmaan kaikkien muidenkin edestä! Navan kohdalta iho on niin käsittämättömällä venytyksellä, kuin paperinohutta pergamenttia, että saa nähdä, palautuuko se koskaan.

Nyt valmistautumaan neuvolareissulle. Päivänjatkoja!

Myntti ja kaverit 33+6
 
saagatarelle paljon voimia loppumetreille. en osaa ees aatella kuinka kauhea sun tilantees on. *hali*

minttu vautsi sulla kanssa jännät paikat :heart:

tokassa raskaudessahan en käynyt missään muussa kun rv 12 ultrassa ( enkä tajua miten oon voinut niin iisi biisi olla) poika meni keskikäyrän alapuolella,sokerit ok eli terkka ei nähnyt syytä miksi pitäs päästä paino-arvioon. ite kopeloitti mahan päältä ja sano että pieni vauva tulossa max 3,5kg mutta niin sieltä vaan tuli 4,140g pötykkä =)

oon kyllä onnellinen että pääsen paino-arvioihin 2 viikon välein sillä toi kasvu näyttää olevat ihan järkyttävän nopeeta.

vähän kauhistuttaa itteeni toi synnytys mulla 2 edellistä kestänyt tosi vähän aikaa 2h30min ( jossa sairaalassa se reilu tunti) ja jälkimmäinen 1h55min että jos tää tulee vielä nopeempaa että ehtiikö sitä sairaalaan asti ees. ja kun toi ukko kuitenkin työssä niin ei voi ihan kesken työpäivän lähtee riippuen mitä tekee mutta jos kuormaa viemässä tai hakemassa niin ei voi siltä seisomalta siihen jättää vaan pitää viedä eka perille ja sitten keskeyttää työt. muita sukulaisia ei sitten ookkaan 50km säteellä.. saas nähä synnytän tietty johonkin vessaan.. kunhan ei nyt ainakaan enään nopeempaa tulis että itekkin pysyis mukana.

yöheräämiset ei ongelmia nukun kyllä..niinkun vappunakin 12h putkeen ilman mitään heräilyjä =) vessassakaan ei tarvi ravata.

en tiä oisko masukki nyt laskeutunut tuonne alas kunnolla ( viimeks kun atottiin oli alhaalla mutta ei kiinnittynyt) eilenkin tuntu just siltä että mun haaravälissä olis joku sinne kuulumaton ei meinannu kävely onnistua.ja muutenkin tuntuu oudolta.

tänttärä ja elmeri 35+6
 
Mintulle taitaa lähtö tulla :flower: :heart:
Niin sitä vaan aletaan mammat jakautumaan pikkuhiljaa todella jännittävää!

Saagattarelle vielä lisää haleja :hug:

Mulla on tämän päivää valunu alapäästä ihan kamalasti valkkaria.
Vähän väliä saa olla vaihtamassa pikkuhousun suojaa.
Johtuukohan eilisestä räpläyksestä tuo...
Mulle ei se lääkäri sanonu, että onko laskeutunu/ kiinnittynyt tai mitään.
Ainoastaan sen että sormelle auki ja kaulaa 2cm (aijemmin kaulaa ollu 4cm)

Mutta onko totta että ipana rauhottuu muutamaa päivää ennen synnytystä?!
Meillä ei vissiin pelkoa, koska kauheet zumbat nytkin menossa...

Raskausarvista Onhan niitäkin tullut!
Masun alapuolella vasemmalla puolella muutama ja navan yläpuolella vähän kanssa.
On kyllä ruman näkösiä nuo arvet :ashamed:
Onnea niille joilla niitä ei ole!

Hokasin etten muuten ole muistanu ollenkaan treenailla lantionpohjan lihaksia ja venytellä välilihaa :whistle:
Taitaa meikäläisessä kursimistä riittää sitten ihan kivasti... :eek:
 
Saagattarelle iso voimahali täältäkin :hug: En voi edes kuvitella niitä tunteita , joita käyt läpi. Minäkin toivon sydämeni pohjasta, että kaikki menee hyvin ja saatte Valon terveenä syliinne :heart:

Raskausarvista Rinnat on niitä täynnä :snotty: Vähänhän tuo harmittaa, mutta aika vähän loppujen lopuks. Mahaan ei oo tullu kun napakorun kohdalle, kuten OdottamatonOdotuksellakin. Jännä kun on neliösentin alue joka on ihan punane ja pelkkää raskausarpee :LOL:

Nukkumisesta Pari viime yötä on menny ihan hullusti, vapusta meni rytmi sekasin ja hurjimpana yönä sain unta vasta puol kuus aamulla :eek: Miehen kuorsaus pitää myös ansiokkaasti unta loitolla, vaikka yleensä voisin nukkua vaikka teknobileissä :kieh: Tänäkin aamuna heräsin vajaan kuuden tunnin unien jälkeen, pissalla kävin ja sit takas katujyrän viereen, eikä siitä sit mitään enää tullu..

Mintulla onkin jännät paikat! Tsemppiä! :flower:

Katottiin eilen muuten se neuvolasta saatu dvd (ajoissa ollaan, tiedän :D) ja siellä oli et vastasyntyny nukkuu jopa 16 h päivässä. Mies rupes ihmettelemään että kuinka sit voi vanhemmat olla väsyneitä. Selitin toiselle et ei se vauva putkeen sitä määrää nuku.. Ihania noi miehet joskus :)

Tänään oli sit synnytystapa-arviolääkäri ja vauva mahtuu tulemaan hyvin, on kuulemma synnyttäjän lantio :D Painoarvioks anto laskettuna aikana n.3500-3600g eli ei ainakaan mikään jättiläinen, vähän sitä olin kuitenkin pelänny. Sit, kohdunsuu oli kiinni, mutta lyhentyny kahteen senttiin ja siinä lääkärin kokeillessa irtos limatulppa! Mulla onkin vihlonu alapäähän jonkun viikon, Papu siellä on tiirikoinu ulostuloreittiään :kieh: Mites teillä joilla on jo lapsia niin ootteko huomannu tulpan irtoomisen ja kauanko meni ennenkun synnytys käynnisty? Viikosta kahteen sano lääkäri. Nyt alko jännättään ihan tosissaan :eek: Aapuvaaa!

Pikkuapina ja Papu 36+6
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! oon käyny kyllä lukemassa juttuja mutta en ole jaksanut kirjautua että kommentoisin jotain... :ashamed: nyt kun olen jäänyt kotiin niin on enemmän aikaa.
Saagattarelle halaus ja voimia koitokseen.
ja onnittelut kaikille syntymäpäivää juhliville! :flower:
Mintulla alkaa tosiaan olla jännät paikat, jospa kuitenkin ehdit käydä siellä päikässä aamulla, sen jälkeenhän voit siirtyä synnyttämään!
Minäkään en ole saanut painoarviota, enkä varmaan saakaan, täällä ei semmosta anneta... vaikka ois kyllä kiva tietää että minkä kokonen vaavi sieltä tulee. Nooh, tuskin kovin iso aikaisemmat olleet 3210 ja 3595 g.
Mullakin on kyllä unohtunut täysin lantionpohjan lihsten reenaus... :ashamed: vaikka kyllä kai sitä vielä kerkee, jos sais aikaseksi.

vaahtera ja poju 33 tasan.
 
Hurlum hej,

Jane69, kyllä hää oli vaaleansiniseen peittoon kapaloitu, mutta siellä oli sairaalassa kyllä kaikki muukin vaaleansinistä :D Saas nähdä! Ja sie olit ulkonäöltä hurjasti kummityttöjen äidin näköinen, vaikken ole kuvaa siust siis nähnyt. Weird!

Mussupussu, huh, nyt voin hyvillä mielin alkaa pakkaa tuota meidänkin vetolaukkua :) Hihhei!

Raskausarvista... Maira.... :whistle: :x
Itse luulin olevani arpivapaa, mutta sitten huomasin tissejä öljytessä (jep, oon alkanut öljyämään niitä puhtaalla manteliöljyllä kun ovat niin kipiät), että alapuolelle on molempiin utareisiin tullut ihanat, lilat vesistömerkit. Siitä sen saa, kun tuskin A-kupista revitellään C:hen ja ties kuinka suuret näistä vielä tulee :eek: Muistan joskus muksuna kun olin mummin kanssa saunassa sanoneeni sille (reiluna kilttinä tyttönä), että mie en sitten tommosia läpysköitä halua. "Odotahan vaan", sano mummi... Näinkö se nyt sitten käy toteen :D No, jos maito nousee ja imetys onnistuu, niin heitellään mummina sitten läpysköitä olalle kaikessa tyytyväisyydessään tulevaisuudessa.

Minttu :eek: ja !!! Tulehan tasasin väliajoin ilmoittelemaan itsestäs tosiaan! Turhaan mitään rästihommia siellä kotona, väliaikatiedoittaminen on hurjan paljon tärkeämpää ;)

Pikkuapinakin! Tämähän alkaa olla jo liian todellista! Iiiiks!

Ruokavaliosta ja painosta vielä (vaikka itselleni hiljaa lupasinkin olla enää kommentoimatta asiaa), että täällä ollaan päästy tuohon 4,5kg syntymäpainoarvioon terveellisellä kasvisruokavaliolla, mitä nyt yhdessä vaiheessa jäätelöä meni lähes päivittäin parin viikon ajan. :whistle: Liekö sitten liikuntarajoitteisuuden ja osa-aikatyöttömyyden vaikuttaneen asiaan. Who knows.

Nyt on päivitettävä CV:tä, kun työkkäristä juuri soittivat yhdestä duunista. Oli unohtanut tyystin, että LA on kohta tuloillaan, mutta laitetaan nyt sitten CV, kun kerran pyydetään. Harmi, että paikka kuulosti miulle juur täydelliseltä.

 
Lumihiutaleen kuulumisia odottelen. Toivottavasti voit edes suhteellisen hyvin. :hug:

Mariann: Minulla vessassa käydessä tuntuu kuin vetäisi suonta koko alapäässä. Minulla tämä johtuu alapään suonikohjusta (onneksi ei mikään hirveän iso, ainakaan vielä)ja peräpukamasta. Toivottavasti sinulla johtuu vauvan laskeutumisesta eikä noista minun vaivoista.

EC ja Maira: Kauniit vatsat!

Papuneiti: Tsemppiä vouhottavan th:n kanssa. Toivottavasti th rauhoittuu. :hug:

Minttu: Hui! Sinullahan on synnytys tosi lähellä. Saatkohan synttärilahjaksi vauvan syliin? =)

Miumiu: Toivottavasti vauva kääntyy toisin päin.

Pikkuapina: Sinullakin on sitten kunnon merkit jo edessä, kun limatulppa on lähtenyt. Jännittävää. :)

Nukkuminen/yöheräämiset: Minun yöt on tosi rikkonaisia. Ensinnäkin rakkoni vuoksi käyn vessassa vähintään tunnin välein, usein puolen tunnin välein. Sairauteni yhdistettynä raskauteen on vetänyt rakkoni ihan hajalle, lähes ympärivuorokauden on pissaputki kuin tulessa ja vessassa saa käydä välillä parin minuutin välein. Huoh! Pitäisikin taas lääkäreitä varten laskeskella ja mittailla käynnit. Lisäksi makuuasennossa kolottaa lonkkia sekä hikoiluttaa, supistelee, janottaa, kädet puutuu ja turvottaa. Minä siis vihaan öitä ja venytän nukkumaan menoa mahdollisimman pitkälle.

Raskausarvet: Ei ole näkynyt, ainakaan vielä, mutta varmaan huomenna aamulla on sitten kartta mahassa. :kieh:

Jaksamista kaikille oireiden ja vaivojen kanssa!

-Sh ja Milla rv 34+3
 
Tänään kävin katsomassa kaverin 6-viikkoista poikavauvaa,oli suloinen ja nukkui koko mun kyläilyn :heart: Vauva syntyi hieman etuajassa rv 32 ja hän oli edelleenkin niin pikkuriikkinen,kun omat ollut syntyessäkin jo 4 kiloa ;)


Limatulppa:
esikoisesta valui jotain 5 pvä,ennenkö syntyi,tokasta en huomannut mitään limatulpan irtoamista.

Mulla kanssa kohdunsuu täysin kiinni ja kohdunkaula täysimittainen :whistle: Jonkin verran on supistellut nyt viime päivinä. Aiempia kun oon mennyt synnyttämään on ollut auki 2-3cm,vaikka on useita tunteja supistellutkin :/ varmasti nyttekin tulossa pitkä synnytys,aiemmat 17h ja 11h.

Mies sai nyt vihdoinkin sen hoitopöydän kasattua,ihanaa :heart:
 
Pikkuapina jännät paikat sullakin. :heart:

mun pitikin itse tänäpänä kans tosta limatulppa asiasta laittaa eli esikosta ja kuopuksesta en ees huomannut koko limatulppaa ei hajuakaan koska tullut. mutta mitä tuota raskauspäivä kirjaa luin tokan kohdalla niin olin kirjoittanut että 38+2 oli irronnut tulppa tai osa siitä ja 38+4 poika oli syntynyt.(on saattanut olla että loppu klimppi tullut tai en tiä)

nyt sitten tällä viikolla vessa käynnin yhtedessä mulle tuli järjetön klimppi pyyhittäessä paperiin ja siinä oli veri viiruja tiä sit oliko limatulppa tai mikä lie mut epämääränen möykkykasa kuitenkin.mut kai se saatto olla ???

mulla siis lapset syntyneet 38+1,38+4 ja 38+2 ja toivon niin että tääkin menis sille 38 viikolla ei ainakaan kauheesti yli kun muutenkin isokokoinen vauva tulossa. eli jos limatulppa enteilis että synnytys alkas 1-2viikon päästä niin sehän menis tolla 38 viikolle.

huomenna täällä poksuu rv 36 (jo!!)
 
Heippa kaikille.

Äitiyspolilla käyty ja vauva kasvaa ihan hyvin 2100g oli painoarvio. Verenpaine oli nyt taas vaihteeks ihan ok ja valkuaista oli yhdellä plussalla.painoa tullut maanantaista 500g taas....
päänsärkyä,verenpainetta,valkuaista ja turvotuksia jäädään seuraamaan koska vauva voi hyvin.
sisätutkimusta ei tehty....
kahden viikon päästä menen uudelleen ja silloin lyödään leikkauspäivä lukkoon.

eli kaikki siis hyvin....ainakin vauvalla ja sehän on pääasia :)
 
Hyvää Iltaa täältäkin!

Täällähän alkaa olla jännät paikat! =) Täytyy jo päivittäin pyrkiä katsomaan kuulumisia.

Limatulpasta... Esikoispojasta minulta lähti kerralla limatulppa. Noin kupillinen tuli vessakäynnin yhteydessä, ja 2,5h myöhemmin sain poikani syliin :heart: Limatulpan irtoamista ei silloin edeltänyt supistukset, vaan kuukautisjomotus ja kotona oltiin.
Viidennen kohdalla kävin rv39 lääkärintarkastuksessa, joka "pyöräytteli "voimakkaammin kohdunsuulla. Sen seurauksena limatulppaa irtosi pikkuhiljaa viikon ajan, jonka jälkeen sain jälleen ihanan pojan syliini :heart:

Tsemppiä ja ihanan kutkuttavaa jännitystä!
Oliivitar jaHaeppuli 33+6
 

Yhteistyössä