~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Kiitos kotionnitteluista Lenniina! :hug: Ja juu, uuden kodin terassilta on kuva räpsäisty eilen... ;)

tupajumi itseasiassa nuo ei ole pöksyt, vaan polvipituinen puuvillahame. Mamalicious- merkkinen. Aivan ihanaa viileää kangasta, ostin ihan näitä vikoja ISOJA viikkoja varten. :)

Mukavaa viikkoa kaikille!! :wave:

Jonna tsemppiä käsien kanssa. Hyvä toi sun biisi-oivallus. Mulle tuli synnytys mieleen, kun autossa eilen tuli Apulannan biisi: "kipu kuolee huutamalla, alastomana lattialla. Miten kauan sitä kestää ei, sitä ei voi tietää. Keneen sattuu ja kuinka paljon, siitä kysymys enää tässä kai on..."
Synnytys pyörii täälläkin mielessä enenevissä määrin..Kyllä siitä me kaikki selvitään!

Johanna 32+1
 
Maanantaita mammat! B)

Vappu meni... tapellessa... elämä niin raskasta ja väsyttävää tällähetkellä että molemmille kasaantuu ja sitten räjähtää yhtäkkiä. :ashamed: Miehellä stressi viimeisistä koulu/harjoitteluviikoista ja asuminen erossa perheestä ottaa koville ja ite väsynyt kun ei vapaa/omaa aikaa yhtään, kotihommia enemmän kuin ehtii tekemään ja olo huono tuon hb:n takia. Mutta nyt välit taas ihan ok, kummallakin halu selvitä tästäkin ajasta yhdessä!

Vauva riehuu mahassa niin että oksennus meinaa tulla... tahtois jo pian synnyttään.. kävin just siellä verenkuvassa ja ajattelin jo että kohta joku kommentoi kun maha hyppi ja pomppi niin että kauaksi näkyy. Samaten eilen sateli niin napakoita iskuja ja varmaan yritettiin volttejakin tehä, mies piti kättä mahan päällä ja naureskeli kans että huh huh..

Viikko menee "onneksi" noissa tuloksissa, jos vaikka tarttee sairaalaan mennä niin ollaan jo 34 viikolla sitten..

Mutta nyt syömään jotain muutakin kuin lakuja ja kahvia :p

Mammaliini ja "Niilo" 33+1
 
Onneksi täällä näkyy tuo synnytys olevan muillaki ajatuksissa, mulla tuntuu ettei muuta pysty ajatteleenkaan, tylsäksi käy kotona oleskelu. Tänään olis sitte ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä :wave: Kylläkin olen jo kuukauden kotona pyöriskellyt, mitä nyt muutamia kokeita käynyt koulussa tekemässä.

Onko muita jotka olis kyllästyneitä tähän odotukseen? Tuntuu ettei enää millään jaksais näitä jomotuksia, "puukonpäällä" istumisia, potkuja joka paikkaan yms.. Haluais jo omiin vaatteisiin ja vauvan kainaloon :ashamed: Tuntuu sitte kurjalta kun ajattelee noin, kun en ole tekemässä lapsukaisia pitkään aikaan, jos enää koskaan, kolmessakin on jo ihan tarpeeksi ainakin vähäksi aikaa :D

Kauheen levoton olo koko ajan, ei viittis siivotakkaan koko aikaa kun kämppä jo kiiltää :LOL:

Koska ajattelitte alkaa pesee vauvalle vaatteita valmiiksi? tai koota pinnasängyn paikalleen? Tuntuu vielä niin aikaiselta, etteivät kerkeä kovin pölyttyä kaapissa,mutta jos kuitenkin vähän laittelis jotain... :whistle:

Tulipas niin omanapaista valittelua :ashamed:

Mariann ja vaavi 34+6
 
Mariann Meillä on ollu vaatteet pestynä ja pinnis kasattuna jo pitkälti toista kuukautta, ei ne miksää siel kaapis mene.. :D

Ja kyllä, alan minäkin pikkuhiljaa olemaan valmis vastaanottaa ton mun sisukaluja terrorisoivan termiitin maailmaan.. :snotty: Pari viikkoa kun menee niin oltais täysaikasia, joten sit sais vaikka jo tulla.. :D Eniten kaipaan omia vaatteita ja sitä et vois olla ja kulkee niinku ennenkin..Ottaa aivoon kun yksinkertaisimmatkin asiat on käyny vaikeeks..Mut ei tässä kuitenkaan onneks mahottoman pitkä aika ole, jos tässä on oltu 35 viikkoa jo niin 5-7 viikkoa lisää ei tunnu enää missään.. :)

Jihaa!Temppuemppu on kääntyny!! :flower: :heart: :D

Eli neuvolasta

34+6 (32+6 )
Paino +1100 (+377 )
Turvotus +/- miinus siksi et veikkas että voipi alkaa turvottelee vielä pahemminkin ja naureskeli ettei kannata noita kiloja säikähtää kun turvotus tekee osansa.. :)
RR 124/70 (126/78 )
Pissa puhdas, kuten aina
Hb 136 (127 tosin mitattu viimeks rv31+0 )
Sf 31 (27 )
Sykkeet pyöri 150 tienoilla
Liikkeet ++
Ja ennenkaikkea RT!! :D Ultralla siis varmistettiin että on varmasti pää alaspäin ja olihan se, poika pysyi poikana vieläkin.. ;)

Mä tuota kääntymistä vähän ounastelinkin justiinsa ton mahottoman riehumisen takia mitä se pitää nyt koko ajan, jos se olis pt niin ei se tekemälläkää sais noin kamalaa metakkaa aikaseks kun sen selvästi huomas et liikkeet väheni kun oli kääntyny "väärinpäin".. + tuo kääntyminen selittää mun viime viikkoisen tuskayön ja viikonlopun aikana pahentuneet nivuskivut, th tuumi et on tainnu alkaa toi häpyluukin leviää kun oli aika arkana sekin, vauvan päätä kun tunnusteli meinas itku päästä kun on niin saakelin kipiät nuo nivuset, mut ei haittaa, kunhan on kääntyny! :D

Ens viikolla vielä äitipolilla tarkistus, eli pääsen taas kurkkimaan emppua ultraan.. :heart:
Nyt sitten vaan pidetää töppöset pystys että se tajuaa pysyä oikeinpäin, eikä enää kuperkeikkaile! :) Niin ja muistin minä ne tuttipullot ja korvikkeenkin, tuli sitä ostettua pari tuttiakin lisää.. :p

Mutta oikein aurinkoista maanantain jatkoa, minä jatkan fiilistelyä ekasta ä-loma päivästä. :)

Maira ja temppuemppu 34+6
 
Kiitoksia Mairalle uudesta pinosta!

Nyt vaan omaa napaa..

Viikko sitten oli neuvola ja verenpaine oli koholla sekä proteiinia edelleen virtsassa..turvotustakin reilusti.

Viikonlopusta asti särkenyt päätä ja aamulla soitin neuvolaan....jonne kävi käsky.

Painoa tullut viikossa 2kg.

RR 140/97

Proteiini +1

Vauva liikkunut tosi vähän :(
Neuvolasta soitti päksiin kätilölle ja käskivät tehdä sinne lähetteen.Tänään iltapäivällä lääkäri katsoo lähetteen ja päättää menenkö sinne jatkotutkimuksiin vai mitä tehdään.Eli tänään joko soittavat ajan mulle sinne tai sitten tulee postissa aika.

Olisin halunnut mennä heti näytille koska olo on tälläinen......mutta ei muuta kuin odotellaan.

Lumihiutale ja iitu 33 (34+1)
 
PIkkuvarpunen: kaunis masu!

JonnaH: Osuva biisi. =) Tsemppiä turvotukseen käsien kanssa. :hug:

Lenniina: Kiitos. Toivottavasti ostosreissu onnistuu tällä kertaa.

Minttu: Juu, huomanne ylittyy tuo raja minulla. Täytyy kyllä sanoa, että nyt on 30:n kriisi jäänyt ihan näiden raskausongelmien ja muuton jalkoihin. Tosin minulla oli vuosi sitten jo kriisiä, kun mies täytti 30 vuotta. Silloin kauhistelin, miten sitä onkin rupsahtanut ja vanhentunut, kun vertasi ylioppilaskuvaa ja muutamaa vuotta myöhempää hääkuvaa. Vuosi sitten marssinkin kauppaan ostamaan ryppyvoiteen silmien aluselle. :LOL: Jaksua vointiin ja pirteää mieltä vuosien kertymisestä huolimatta. :) :hug:

EC: Sinäkin siis juhlit 30 vuoden täyttymistä tällä viikolla. Mikäs on virallinen päivä? Minulla huomenna. Samana päivänä alkaakin sitten äitiysloma minulla. Kriisi on jäänyt kaiken muun jalkoihin, vaikkakin vuosi sitten kauhistelin vanhenevaa ulkonäköä. Iloa juhlistamiseen ja parempaa vointia! :) :hug:

Mariann: Onnea ensimmäisestä äitiyslomapäivästä!

Maira: Jihuu! Hienoa, että Emppu on kääntynyt oikein päin! Onnea ensimmäisen äitiyslomapäivän johdosta!

Neuvolakuulumiseni: Th oli ihan myöhässä aikataulusta eikä ollut pyytänyt aiemmasta neuvolastani papereitani, kun oli hukannut antamani numerot. :/ Meni sitten melko kauan aikaa selitellä kaikki asiat ja vaikeudet. Lisäaikaa vei hänen tapansa kirjata asioita tietokoneelle. Pitkä reissu, mutta sainpa lähetteen sype-polille. Toivottavasti aika tulee nopeasti. Neuvolan laitteiston aatamin aikaisuus hämmästytti. Me muutettiin tänne isompaan puolet pienemmästä kunnasta, jossa oli digitaali vaaka ja verenpainemittari. Täällä uudessa lähes nauratti se vaaka, kun th siirteli punnuksia. :kieh:

rv 34+0, turvotus +/-, rr 106/66, proteiinit heikko +, sokerit -, hb 112, sf 30, rt, syke 146, liikkeet ++, erilaisen vaakasysteemin vuoksi ei laskenut viikkokohtaista painon muutosta. Th käski hakea apteekista toisenlaista rautaa, jos vaikka jokin muu sopisi paremmin ja saisin paremmin otettua niitä. Muuten kaikki ok. Vähän kyllä tuli ikävä vanhaa neuvolaa ja terkkaria, kun tämä ei oikein osannut sanoa mitään mihinkään, paitsi ihan ihme asioihin ja erikoisia mielipiteitä. No, eiköhän tässä nyt kuitenkin pärjätä viimeiset viikot. Pääasia, että sain lähetteen äitiyspolille ja perusasiat on kunnossa.

-Sh ja Milla rv 34+0 :heart:
 
lumihiutaleelle tsemppiä. Toivottavasti paine ja proteiini pysyis kurissa :hug: Nestettä nyt reippaasti ja vaakatasoon. Lepoa ja lepoa. Toivottavasti soittavat ajan pian.

Onnea kaikille vuosia täyttäville :flower:

Ultrassa käyty ja kaikki oli hienosti. Vauva kasvaa hyvin, eikä ennenaikasen synnytyksen vaaraa ole :wave: Painoarvio oli nyt reilu 2200g. Kohdunsuu suljettu ja kaulaa pitkälti jäljellä. Viikon vielä syön supistuksia ehkäseviä ja rv34 lopetan ne... Saan viettää ihan normaalia elämää. Supistuksista ei tarvi välittää :D Ihanaa. Kohta pihaa kohnimaan ja ehkä miestä yllättämään illalla ( jos jaksaa ). Seksikielto kumottiin myös B)

tupajumi ja keijo 33
 
POKS 34+0
Lauantaina alkaa äippälomakin!

Vaput juhlittu!
Sukulaisten kanssa maalla ja mukavaa oli.
Tuli maistettua sitten sitä lime-mansikkaa ja ihan juotavaahan se oli! :D
Pe ja la tuli molempina valvottuia 2 asti.

Viime yö meni istuskellessa, kun närästi niin pirusti!
Parit renniet tuli kiskottua mutta ei kovin suurta apua niistä.
Hain joskus tässä gavisconia, kun lääkäri suositteli ja viikossa join sen pikkupullon eikä mitään apua ollut!
Hyi että se oli kamalan makusta kun sekin nous takas suuhun vielä hyiiii :LOL:

Jännittää keskiviikko kun menen ihan eri paikkaan neukkulaan, kun tää meidän neuvola muuttaa uusiin tiloihin.
Uudet hoitsut ja kaikkee :eek: kuinkahan ne inisee painosta apuva??
Tosin neuvola lääkäri on sama kun aikasemmin se "tyly akka" grrr että kiva reissu se ei ole...
Mä oon painoo seurannu omalla vaakalla, joka tosin näyttää aina enemmän kun neuvolan vaaka.
Niin torstaista tähän päivään olisin muka lihonnu melkeen 2kg!! :eek:
Eihän se voi olla totta!!
Mä en sitten ennen keskiviikkoo laitakkaan mitään muuta suuhun, kun vettä vaan :ashamed:
Tosin oon mä herkutellukki munkeilla ja siiderillä ja simalla mut SILTI! :'(
Ja tätä turvotusta on aikaslailla, mies vaan tokas että oot niin turvonnu että ei mikään ihme toi painon nousu et siitä se tulee... :whistle:
Mikähän se normaali määrä on paljonko sitä painoa tulee raskauden aikana?!
Kun siskoni oli lihonnu 20kg ja meitsi on nyt lihonnu jo 10,5 kg ja siitä inistään täällä neuvolassa...

Joo ja olihan muuten kivaa kun viikonloppuna supisteli sillon tällön ja kuulu välillä semmonen "narina" alapäästä.
Sisko sanoi, että sillä kuulu narinaa kun paikat avutu :eek:
Kun se oli synnyttämässä ja oli altaassa ja alapää narisi niin kuplia vaan tuli pinnalle :whistle:
No onneks on se neuvola lääkäri keskiviikkona!

Maira Onneks tyyppi on älynnyt kääntyä!

EC ja syyshortensia onnittelut 30 vee!! :flower:

Mun miehen 30v juhlia vietetään elokuussa ja mun kolmekymppisiä ens vuonna sitten!

Äippälomani alkaa tän viikon jälkeen, tarkemmin lauantaina 8.5.
Onnittelut muillekkin joilla äippäloma alkanut tai alkaa pian!

Mä kävin siellä sype polilla muutama viikko sitten.
Voin sanoa että yks paskan hailee koko reissu!
Samat on tuntemukset edelleen.
Mistään mitään apua ollu.

Mä haluan jo näistä kivuista ja säryistä eroon!
Kohta mä en enää kävele kun polvet pettää!
Ei vaan jaksa.

Jane ja veijokeiju 34+0 :heart:
 
Lumihiutale tsemppiä ja voimia :hug:

Onnittelut synttärisankareille!

Tekee mieli kirjoittaa jotain mutta pää ei oikeen toimi. Joten enköhän tästä mee noitten pyykkien ja tiskien pariin....

tinysteps 32+1 (31+4)
 
Painosta sen verran, että mulla on noussut välillä paino 2 kg viikossa, välillä ei ollenkaan kahdessa viikossa ja kukaan ei ole maininnut äippäpolilla eikä neuvolassa mun painonnoususta mitään. Itse olen välillä ollut huolissaan. Olen tulkinnut tuon painoasian niin, että jos asiat on sillä mallilla niin kuin minulla niin ketään ei kiinnosta enää mun paino, kun on suurempiakin asioita. Että älkää turhaa stressatko siitä :)

Saagatar & Valo rv 33+0 ja Toivo-enkeli rv 22
 
Painosta: Mulla on myös tullut viime torstaista 1,5kg painoa.. Että sellasta.. Ei voi olla totta! :eek: Vielä, kun olen yrittänyt, että painoa ei tulis, kun viimeks sain noottia asiasta ja en ole syönyt edes sitä suklaata. Kiva yllätys, mahtaa neuvolan täti olla iloinen keskiviikkona.. Täytyy olla vapun syömiset, turvotusta ja vatsa ei ole toiminut kunnolla.. En ole voinut lihota!!
Normaali painonnousu raskaudessa riippuu lähtöpainosta, siis paljon sitä painoa sais siis tulla. Ja mitä enemmän on lähtöpainoa, sitä vähemmän sitä sais tulla. Mutta, jos ajattelee, että kaikki vauva, lapsivesi, istukka ym. painaa sen noin 10kg..

Synttäreistä: Mäkin juhlin tällä viikolla 30-kymppisiä, äitienpäivänä. Olen myös syntynyt äitienpäivänä! =)

Valmisteluista: Täällä on myös vaatteet pestynynä ja pinnasänky pedattuna odottamassa pikkuista!

Papuneiti ja Tyyppi 34+2
 
Painon noususta turvotuksethan nostaa painoa hyvin nopeastikkin, ja kahdella vikalla kuukaudella turvotukset usein astuu kuvioihin. Joten nou hätä,jos kaikki on muuten kunnossa.

( . ) Mua väsyttäääää.Haluan jo äitiyslomalle! Öisin ollut vähän hankala nukkua, ja siitä johtuu tämä armoton väsymys.Mulla särkee lonkkia, en pysty nukkumaan kuin kyljelteen, ja kyljen vaihtaminen sattuu lonkkiin ja alaselkään ihan pirusti..

Vauvan vaatteiden pesun ajattelin aloittaa heti kun jään mamalomalle, eli rv 34. Se on aika terapeuttistakin, tavallaan raivaa mielessään tilaa uudelle vauvalle. =)
Pinnasängyn kokosin vappuna, patja pitäisi vielä siihen hankkia, ja sitten saan petivaatteetkin siihen pedattua valmiiksi. :heart:

Johanna ja Pikkarainen 32+1
 
Heissan vaan!

Itkuhälyttimestä Liputan kans sen puolesta! Tarpeeseen on tullut meidän perheessä, kun esikoinen nukkui päiväunet aina vaunuissa noin vuoden ikään asti jos ei kauemminkin.

Synttärisankareille juhlia tiedossa ja oikein paljon onnitteluja! :flower:

Äitiysloma alkaa Tervetuloa joukkoon, nyt saa levätä ja kerätä voimia ihan oikein kunnolla sekä hyvällä omallatunnolla! Tsemppiä muille, jotka vielä sitä odottavat! :D

Mahan toiminta on ollut aiemminkin puhetta, niin täällä tapahtunut niinkin kummallista, kuin yhtäkkinen siirtyminen ummetuksesta ripuliin! :eek: Ei pysty ymmärtään miten se nyt noin, kun koko raskauden olen ummetuksesta kärsinyt ja nyt toista päivää jo ihan päinvastaista...

Ja supistuksista vielä sen verran et yöllä on alkanut supistelemaan kivuliaammin, kun herään niihin... olisko jotain yhteistä noilla supistuksilla ja mahan toimivuudella sitten... :eek:

Ja nyt sitten vois ottaa pienet iltapäiväunet, kun vähän jo unettaa hieman... :D

garden ja reiska 36+2
 
Onnea uuteen kotiin muuttaneille ja synttärisankareille !, itselläkin on huomenna synttärit:)
EC Alkaa olemaan olo raskaampi täälläkin.
Viime yönä oli tosi vaikea löytää hyvää asentoa, kyljellä kiristää mahaa, selällään alkaa särkemään selkää ja vatsallaankaan nukkuminen ei käy :/

Maira Tosi hienoa että sulla on poitsu kääntynyt! =)
Sitähän minäkin noista liikkeistä, kun itsellä ei ole kertaakaan tuntunut ylävatsalla potkuja. Ainoastaan (pään) punkemista, siitä pt:stähän se johtuu. Vähän veikkaan että siellä on joku syy miksi ei käänny, lyhyt napanuora tms. ja että sektioon tässä vielä mennään. (..tai sitten ei pitäisi googlailla liikaa)

Miumiu&pikkupoika 35+0 Poks
 
Huh en ole ainoa joka taistelee painonsa kanssa! :whistle:
En olis muuten niin huolissani, mutta neuvolan täti kitisee aina.
Siskoni oli tosiaan lihonnut 20kg eikä hänelle oltu kettuiltu!

Sain vappuna äidiltä sen neuvolakortin missä hän odotti minua!
Kivaa katsoa noita juttuja, vaikka noista kirjotuksista en saakkaan mitään selvää.
Olen syntynyt sectiolla muutamaa päivää ennen laskettua aikaa ja kooltani olin 2950g ja 49cm pitkä! Olen saanut 8 pistettä! :D
 

maira
onnittelut kääntymisestä. toivottavasti poju tajuaa myös pysyä niin päin =)

moni täyttää 30v eli onnea kaikille täyttäville kolmekymppisistä perästä tullaan ja aika vinhaa vauhtia =)

itkuhälytin en oo aikasemmin tarvinnut sillä ei oo pihassa pystynyt nukuttaan enkä usko että tälle viimiselle vauvalleni edes hommaan. tulee nukkuun partsilla mutta ei auta kun pitää ovee auki. tai tuleehan sitä muutenkin pidettyä kun lapset kuitenkin hyppii ulkona ja sisällä vuoron perään..

miten teillä närästää? on se kun kohta 4 lapsen äippä kysyy närästyksestä :snotty: en oo ikinä närästyslääkkeitä syönyt enkä oo huomannut et ois närästänyt mutta viikonloppuna mulle tuli kauheen makusia röyhtäsyjä voisko olla närästys? vaik kuinka pesin hampaita ja purkkaa jauhoin ni tuli silti ihan järkyttävän makusia röyhyjä.. ja röyhytti useesti..

päätettiin kuitenkin hommata hoitopöytä
vaikkei eka pitänyt mut 20e löyty ihan kivan näkönen jossa laatikot,välihylly +se alusta ukkeli sen jo kokoskin tohon keskelle eteistä kun meil on tila puute
makuuhuoneeseen missä on sänky ei mahdu enään mitään. elmerin oma vaatekaappi on mein poikien huoneessa mutta ei toi hoitopöytä mahdu ees sinne yläkerran wc/saunaan ei mahdu..tytön huone ei tuu mahtuun..yläkerran eteisen aulaan mahtus mut jos mein lapset kiipee päälle ni nehän tippuu alakertaan eli ei.. alakerran vessaan mahtus mutta vaatteet ois sillon yläkerrassa eli ei.. pitää suunnitella joku kolo johonkin..

rasvoja,tuttipulloja,kosteuspyyhkeitä ym jo ostin eli meiltä ei kyllä taida enään uupua mitään vaatteet pesty,sänky laitettu.. tuttelia pitää toisin ostaa ja vanupuikkoja/pumpulia mutta siinä taitaa kaikki olla ainiin ja mulle imetysliivit

aatella et voi viä olla n. 3 viikkoo kun elmeri syntyy ei ois pitkä aika enään. toivon että tääkin hoksais ite alkaa syntymään ettei tarvis käynnistää mulla kun kaikki lapset syntyneet 38+risat mutta 17.5 mä voin ehkä jo saada tietooni käynnistyspäivän (toivottavasti)

ja lopuks valitusta
meillä oli 2 vanhinta lasta mummulassa vapun ja eikös mein poika ollut sairastunut oli kuumeessa ja hengittäminen vaikeeta(en tiä alkaako tää kevät vaikuttaa ) käytiin eilen hakemassa kotiin ja tunnin ajomatka ei tehnyt hyvää en tiä nyt oliko nää nyt niitä harjotussuppareita vai mitä mutta maha oli tosi kova ja siihen sattu tai tuntu ärsyttävältä koko ajan. sit viä takasin kotiin lähes koko automatkan sattu ja masu oli kova pallo olinkin niin poikki ja sattu koko ajan et menin sit heti nukkuun kun tultiin eli n. 21.00 =)
tänäänkin taas itseasiassa koko ajan ni maha on kovana ja sattuu!! tiä oikein miten päin olis ku sattuu. tai itseasiassa koko päivän..kävin pyöräilemässä sattu ihan pirusti..tunnin lepo tauko aloin imuroimaan ja taas alko sattuu tulin koneelle.. lattiat pitäs pestä ja yläkerta imuroida mut en tiä jaksanko niin poikki ja kun tohon masuun nyt näyttää jatkuvasti sattuvan.. ihan uutta mulle =)

tänttärä ja elmeri 35+3
 
Jane Turvotus lisää tottakai painonnousua, mulle on tullu tasan 20kg painoa ja vielä sitä ehtii lisää tulla...

Pinnasänkyyn ei meillä oo vielä petivaatteita laitettu, ne aattelin laittaa vasta kun tullaan synnäriltä koska toi koira pyörii samassa tilassa missä pinniskin on niin en viitti vielä laittaa niitä karvottuu sinne..Mut just pesin kyllä kaikki petivaatteet.. :)

:hug: Kaikille sitä tarvitseville!
 
Hyvää vapun jälkeistä maanantaita kaikille!
Rauhallisissa merkeissä meni täälläkin. Oltiin ystävien luona ja oli mukavaa.

Synttärisankareita onkin monta tällä viikolla. 0nnittelut kaikille tasapuolisesti :flower: Ei se 30v niin paha ole, kuin miltä tuntuu kakkosella alkavan luvun jälkeen :) Itse olen jo ihan tyytyväinen 30+ iästäni. Taisi se kyllä vähän silloin kirpaista, mutta kaikkeen tottuu.

Supisteluiden vuoksi kävin viime viikolla lääkärillä ja olivathan ne jo paikkoja kypsytelleet. Ei kuitenkaan mitään pahempaa. Rauhallisesti pitää ottaa ja jättää siivoilut yms. muille.
Kuten muutama muukin kirjoitti, niin myös minä olen aivan valmis luopumaan tästä mahasta ja invalidisoivista kivuista ja kolotuksista. Omaa kroppaa ja vaatteita myös ikävä. Jotenkin on ollut toooosiii pitkä raskaus, vaikka pitkällehän sitä ollaan jo päästy. Yhtään en osaa tästä vaan nauttia, vaikka tiedän tämän raskauden olevan viimeinen.
Oletteko muuten jo miettineet raskauden jälkeistä ehkäisyä? Meillä ollaan vähän hukassa asian kanssa, kun itse en haluaisi enää mitään hormonaalista, mutta muutkaan vaihtikset ei oikein miellytä. Kumien kanssa pelaaminen vakisuhteessa tuntuu jotenkin tosi tylsältä ja renkaat ja vaahdot liian vaikeilta. Mies on sanonut, että häneltä voi laittaa piuhat poikki, mutta minusta sekin tuntuu liian radikaalilta. Taidan olla vähän vaikea :/

Nyt en taas muista oliko muita, joilla lasten ikäero tulevan vauvan kanssa olisi suurehko. Itseä alkanut kovasti mietityttämään myös tämä asia. Välillä tulee ihan tunne, että oliko tämä sittenkään fiksua, kun noiden isojen kanssa pääsee jo niin helpolla. Nyt ollaan sitten taas monta, monta vuotta pienokaisessa kiinni ja omat jutut täytyy jälleen laittaa taka-alalle. Itsekeskeistä. Tiedän :ashamed: Näitä kuitenkin väkisin mielessä pyörii. Lisäksi mietin tuleeko tästä pahnan pohjimmaisesta yksinäinen, kun ei ole sisarusta, jonka kanssa opetella elämää. Lapset kyllä odottavat vauvaa kovasti, mutta kyllä tuo 10v ikäero alkaa olla jo tosi iso. Itselläni on siskoni kanssa 5,5v ikäeroa ja lapsena se oli paljon. Nykyään ei tunnu missään :)

Tällaisia aatoksia tänään. Kaunista maanantai-iltapäivää!

-unelias-
 
Mä en taho jaksaa enään kirjoitella mitään mutta vähän nyt kumminkin....

Mulla on varmaan tuola istukan yläosassa reikä mistä tihkuu vettä välillä ja siksi olin sairaalassa.

Närästykseen apua sen verran että nostakaa sängynpäätyä ylös jos muuten ei onnistu niin peittoja ja tyynytjä petarin alle imetystyyny pään alle niin helpottaa aika paljon.
 
unelias: laitan pikaseen kun tässä viä kuuloilla roikuin..

ehkäsystä ei olla mietitty yhdessä vaiheessa ukko sano et vois laittaa piuhat poikki mut en mä alua vaikka tää mein viiminen laps on niin en siltikään kumit ym liian vaikeita.. en tiä sit jatketaanko tolla hormonikierukalla mulla oli se 3v ja olin ihan tyytyväinen mutta ei viä mitään päätetty tarvii sit jälkitarkastuksessa pohtia..mutta ehkä tolla kierukalla mennään..

lastenikäero tiä onko mun lapset nyt niin kauheen isoja mutta pienimmällä ja vauvalla ikäeroa 4v2kk sit 5v10kk ja 8v 6kk mutta kuitenkin kun aattelen ja oon useesti miettinyt niin 4v kun on jo aikas iso mä oon päässyt eroon yövaipoista,päivävaipoista,yöheräilyistä,syöttämisistä ym oon saanut nukkua 9h yö unet putkeen jos vaan ite oon ajoissa mennyt nukkuun ja nyt kun tää vauva tulee ni kaikki taas alkaa alusta ja vähän kauhistuttaa tuunko selviään..no luultavasti selviän mutta kauhistuttaa.. 4v on viä pieni muta ei sitä tarvi syöttää eikä pukee eikä vaippoja oo ja muutenkin..odottavat kyllä kauheasti elmerin syntymää ja varmasti hyvät apujoukot onkin tutin laittajia,sitterin kiikuttajia ym mutta saa nähdä miten käy kun elmeri on syntynyt että onko mustasukkasuutta..
millattia ikäeroja sun lapsilla on??
 
Ay Caramba!

Eri nastaa synttäriä kaikille vanheneville! Onneks meillä on kohta lapset (joillain niitä jo on entuudestaan), niin saa välillä pukea ne lapsen kengät omiinkin jalkoihin :D En malta odottaa, että pääsee rellestämään ja oppimaan lisää uusia asioita. Itsellä on myös 3-kymppiset heinäkuussa, tasan kuukausi lasketun ajan jälkeen. Ihan häkellyin kun anoppi kyseli juhlasuunnitelmia, hemmetti kuka niitä nyt on ehtinyt miettiä kun on vähän isomman synttärit mielessä. Katotaan sitten syssymmällä, sano.

Mairalle onnittelut kääntymisestä. Ei tarvinnut alkaa uskonnollisin rituaalein käännyttämään, sentäs! :)

Tänttärä, kyllä sie sitten tiiät, kun sitä närästystä tulee. Se on aivan järkyttävää ja sattuu niin pirusti! Jokainen kuvailee sitä vähän eri tavalla, mie aina sanon et tuntuu kun ois nielassu chilillä päällystetyn omenankaran ja se ois jääny tuohon kurkkuun jumiin. Mutta anna röyhyjen tulla vaan, se auttaa estämään niitä närästyksiä myös. Ja jaksamista muihin vaivoihin!

Ehkäisystä, oon jo päättänyt sen hormonikierukan ottaa jos vaan saan. On niin pirulliset menkkakivut ja pillereitä en jaksa napostella. Plus haluan ainakin sen 2-3 vuoden tauon seuraavaan raskauteen (jos sellainen meille suodaan edes, eihän sitä niin vaan voi päättää), että miun kroppa elpyis kunnolla tästä koettelemuksesta.

Painosta taas... Täällä myös se 20kg tullut tähän mennessä, ellei enemmän, huomenna sen taas neuvolassa näkee... Ei täällä kukaan siitä ainakaan pahalla ole sanonut, lähinnä ihailevat moista, mitä en kyllä ymmärrä. Kai kun nää ruotsalaispimut on niin langanlaihoja kaikki, tuntuu, että raskaanakin ovat jossain mallin mitoissa. Ruojat!
Vissiin tällä alueella asustaa kaikki eläkkeellä olevat kätilöt ja naistenklinikan hoitsut, kun eilen taas törmäsin yhteen.. Hää oli myös koiraansa ulkoiluttamassa ja niitä näitä jutellessa (sen mitä mie skånesta ymmärrän :D ) kertoi olleensa hoitsuna 43 vuotta ja naureskeli, että jos tarviin apua, niin kyllä myö aina yhdestä synnytyksestä selvitään :D Ja jäljellä olevat viikot kuullessaan nauroi, että taitaa olla karhunpoika masussa :) En jaksa enää edes loukkaantua. On vähän suurempi poika siellä, ei kai niillä muutamalla sadalla grammalla niin eroa ole. Kyllä se sieltä syntyy jotenkin, siihen on vaan luotettava! Ainut pelko tällä hetkellä on, että laps syntyy just sillon kun ukkeli on työmatkalla ulkomailla. On miul varatukihenkilö valmiuksissa ja hää haluiskin hirveesti tulla synnytykseen mukaan, mutta kyllä harmittais meitä molempia vietävästi, jos just sattuu huonosti käymään. Laitan jonkun tulpan niille päiville tuonne alakertaan :D

Muutenkin omassa navassa on ollut pari päivää harvinaisen kiva fiilis aikoihin! Sitä on niin kiitollinen, että pääsee taas liikkumaan normaalisti. Toki haaveilen muiden lailla normivaatteista ja masuttomuudesta, mutta ei voi vielä ihan heittäytyä epätoivoon, kun viikkoja on se 5-9 jäljellä. Joko liian vähän, tai liian paljon, riippuu, kuinka saan tuota To Do -listaa lyhennettyä tässä lähipäivien aikana...

Kävin vakoilemassa tuota Heinäkuisten listaa ja siellä ovat kovasti puuhastelleet isyyspaketteja. Eipä ollut tullut mieleenkään, mutta ihana idea kyllä! Täällähän ei mitään äitiyspaketteja edes saa, mutta koska itselle on raskauden aikana tullut hommattua kaikkea "tarpeellista", niin ajattelin jotain kehitellä tulevalle isillekin. Ajattelin ainakin yrittää löytää mätsäävät asut, jotkut skeittarireleet kun isänsäkin tykkää sellasia käyttää :)

Nyt jos koittais vaihtaa verhoja ja yrittää pestä sälekaihtimia. Se onkin miellyttävää puuhaa se!

milkei 33+1 (oon koko ajan laskenu nää päivällä pieleen.. nooooo, ei se niin justiinsa)
 
Öh, kaverille iski karmee hikka, tosi kiva kun se hytkyy tolla melkein häpyluussa...Noinkohan se pikkuhiljaa alkais valumaan alaspäin kun on noi tuntemukset alkanu tulemaan niin veikeistä paikoista.. :D

Onkos muuten muilla nivuskipuja kuinka?

Onnea muuten synttärisankareille! :flower: =)
 
Torstaina on sitten äitiyspolille aika.....saa nähdä mitä siellä sanotaan.

Kurjaa vaan sinne asti odotella ku olo on ihan kamala :( mut eipä kai oo paljon vaihtoehtoja....ellei sitten tila vielä tästä huonone.

enpä olisi osannut kuvitella miltä tuntuu tälläinen turvotus :/ just laskeskelin tuossa että vajaassa 3 viikossa tullut reilut 7kg nestettä elimistöön.
 
Paljon onnea 30-v täyttäville. :flower:
Itsellä tuli täyteen vajaa vuosi sitten ja täytyy kyllä sanoa, että se pyöreitä edeltävä vuosi oli yhtä synkkää kriisiä, mutta onneksi nyt elämä hymyilee.

PikkuVarpunen ihana masukuva ja hauskaa minkä biisin olit yhdistänyt synnyttämiseen :)
Pitäisi itsekin kunnostautua kuvaamisen suhteen. Mulla ei ole kuin muutama hassu kuva masusta.

Synnytys tosiaan on alkanut pyöriä mielessä yhä useammin. Pitäisi varmaan se sairaalakassi pakata. Se on nyt alkanut vaivaamaan mieltä, kun ei ole mitään valmiina, jos vaikka tuleekin yhtäkkiä lähtö.

Tulokkaan vaatteita ajattelin ruveta ensi viikolla pesemään ja järjestelemään.

Olen alkanut seuraamaan painoa uimahallin digivaa'alla, ihan vaan siksi, että se näyttää pari kiloa vähemmän kuin neuvolan vaaka, koska kyseessä on aamupaino ja ilman vaatteita ;)

Isyyspaketti kuulostaa hauskalta idealta. Olisi kiva piristää tuota tulevaa isukkia jotenkin, kun se reppana raataa niin kovasti.

Äitienpäivähän on ensi sunnuntaina. Millaisia äitienpäiväperinteitä on teillä, joilla on jo ennestään lapsia? Entäpä te muut vasta esikoistaan odottelevat, aiotteko jo viettää äitienpäivää äiteinä ja onko puolisoilta tai muulta perheeltä odotettavissa kakkukahveja tms.?

Mulla on ollut tänään hemmottelupäivä. Kävin ensin aamu-uinnilla, sitten fysioterapiassa, jonka jälkeen kävin shoppailemassa vähän kesäisempiä mammavetimiä :)

Niin ja se naurupäivä olikin muuten vasta tänään, eikä eilen, eli tänäänkin saa nauraa :)

Jonttu & jättis 34+1
 

Yhteistyössä